PDA

צפייה בגרסה מלאה : כ- 4.5 מיליון ש"ח מטיילים בנחל עדשה בשישי האחרון.



KOOKE
05-03-23, 21:36
החבורה שלנו החליטה בסופ"ש שעבר לטייל/ להתעשע בנחל עדשה. אחרי לינת לילה בחמישי בחניון ברכת צפירה שישי בבוקר מגיעים למכשול הראשון בנחל עדשה ולפנינו עוברת את המכשול שיירת מפלצות מרהיבה בהובלתו של יריב קלר ברוך מסופר ג'יפ - יבואן מקביל של רכבי שטח (חלומות שטח) למי שלא מכיר...

השיירה כללה 2 פורד ברונקו רפטור, 3 רנגלר רוביקון 392 אקסטרים ריקון ו-רנגלר רוביקון JL אקסטרים ריקון משופר (מוגבה ועם צמיגים קצת גדולים יותר מהמקור) כולם דנדשים ונוצצים...חישוב מהיר ובהערכה גסה שווי הרכבים בשיירה מגיע לכ - 4.6 מיליון ש"ח

בדיעבר מסתבר כי יריב קלר עשה למען עצמו והמשתתפים בשיירה מעין מבחן השוואתי איזה רכב עדיף הרנגלר רוביקון 392 או הברונקו רפטור..

ברשת כבר מסתובבים סרטונים של החוויה והמבחן ההשוואתי כולל התובנות של יריב קלר שחבר גם כאן באתר ומותיר לו את הבמה לשתף במה שירצה ובתובנות שלו...

לי נותר להמשיך ולאגור מצלצלין לפנסיה....

גיא
05-03-23, 22:09
ולא צלמת !?...

Sent from my DN2103 using Tapatalk

KOOKE
05-03-23, 22:26
כמו שכתבתי יש כבר ים סרטונים ברשת מהאירוע הזה למשל:

https://www.facebook.com/groups/ollllllloisrael/posts/2023994494472337/?comment_id=2024075647797555&reply_comment_id=2024317544440032&notif_id=1678000839914455&notif_t=group_comment_mention

yoni_0000
05-03-23, 22:29
אנחנו היינו לפניהם.. בוא נגיד שאחרי חצי שעה המתנה התעייפנו מלחכות עד שיגיעו אלינו ולראות מה הם שווים. רק אגיד שבמכשול שלקח לי ולחבר אחר עם סיקס ניסיון וחצי, ברונקו אחד לפחות פירפר את חייו בגזיות אלימות ולדעתי בסוף לא הצליח. או בקיצור.. כסף לא קונה כישרון.

Yaron.nahum
05-03-23, 22:31
https://fb.watch/j4IE4h3nHz/

shachar
06-03-23, 08:47
כותרת קצת ילדותית... ועצובה

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
06-03-23, 08:49
כמו שכתבתי יש כבר ים סרטונים ברשת מהאירוע הזה למשל:

https://www.facebook.com/groups/ollllllloisrael/posts/2023994494472337/?comment_id=2024075647797555&reply_comment_id=2024317544440032&notif_id=1678000839914455&notif_t=group_comment_mention

קבוצה סגורה, אי אפשר לראות את התוכן.

nir.samo
06-03-23, 10:34
+1 לכותרת. טיול סמוראים מרגש אותי הרבה יותר.

נדב42
06-03-23, 11:00
למה ?

דווקא יפה בעיני שגם כלים כאלו יוצאים לטייל (יותר לכבוש במקרה הזה) ולא רק שופוני בכביש.

מותר לפרגן גם לאנשים שיש להם המווווןןןן כסף...

גיא
06-03-23, 11:03
למה ?

דווקא יפה בעיני שגם כלים כאלו יוצאים לטייל (יותר לכבוש במקרה הזה) ולא רק שופוני בכביש.

מותר לפרגן גם לאנשים שיש להם המווווןןןן כסף...

אבל פה פרגנו לחשבון בנק שלהם ולא לרכבים ולא לאנשים ולא לטיול ...

דיי מאכזב לראות את הסירטון הקצר של הברונקו נגרר מכונית במחיר מטורף וחסר פרופורציות כזה ... שלא מקיימת מה שהיא מבטיחה ... והפייסבוק סגור. אני לא חבר בקבוצה ולא מתכונן להיות בשביל זה.

איל מ
06-03-23, 11:05
מותר,
אבל זה לא כיף.
נ.ב.
אם זורם בעורקים דם שיש בו קמצוץ שהגיע מהאיזור שבין רוסיה לגרמניה, אז אסור!

איל מ
06-03-23, 11:21
אבל פה פרגנו לחשבון בנק שלהם ולא לרכבים ולא לאנשים ולא לטיול ...

דיי מאכזב לראות את הסירטון הקצר של הברונקו נגרר מכונית במחיר מטורף וחסר פרופורציות כזה ... שלא מקיימת מה שהיא מבטיחה ... והפייסבוק סגור. אני לא חבר בקבוצה ולא מתכונן להיות בשביל זה.
מאיפה אתה יודע שהיא לא מקיימת?
בגלל שתי שניות שראית שהרכב נגרר, בלי לדעת על מה ולמה?

Galaye
06-03-23, 11:27
יש בערך 3 סירטונים שרצים בקבוצות וואטסאפ -
1 מהתיקתוק שרואים את יריב מפרפר ומנסה ולא מצליח ...
2 סרטון ששלחו בפייסבוק שעולה בסוף והילד מצלם אותו והוא אומר משהו שיווקי של רכב סטוק היחיד שירד מפס ייצור שיכול לעלות את המדרגה הזו בעדשה .
3.הסרטון שרוביקון גורר את הרפטור ...

האמת יפה שסופר גיפ ייבואן מקביל של חלומות שטח מוכיח שהם לא אנשי מכירות שלא מכירים ונוסעים על פרייבט ורק מכירים תג מחיר בלבד של רנגלר ...שאפו .
חבל שחשב שהרפטור הוא סופר גיפ ולא חיכה למכוון וכו וניסה בהרבה גז לעלות מדרגה כזו ...

שאפו בכל מקרה לכזו שיירה שמראים שזה לא רכב יוקרה למדרכות בלבד כמו שרובם עושים .

אחלה פוסט בכל מקרה .

אני אוהב יותר את הבדלנדס והברונקו עם חבילת שטח בלבד ולא אוהב את התמחור כי הוא לא שווה את זה במיוחד שהישנים הרבה יותר טובים.
הנה סרטון יפה שתמיד רואים השוואה למתחרה האמיתי (לדעתי הרוביקון לא מתחרה הוא הרבה יותר טוב) :
https://youtu.be/t6E4-52u6oA

https://youtu.be/XhzINgjzKq4


אנסה להעלות את הסרטונים אם מישהו זה מעניין אותו ...

לא יאומן שיירה של 4.5 מיליון …

KOOKE
06-03-23, 12:10
הכותרת נוסחה במכוון באופן פרובוקטיבי כדי לקבל את ה"פירגון" המדהים של חלק מחברי האתר לכלים מהסוג והעלות האלו.

ארחיב בסרטונים נוספים ובהסברים כולל למה נגרר הרפטור בערב.

גיא

אין פסול בלפרגן לחשבון הבנק של פלוני או אלמוני כל זמן שהכסף הגיע ביושר ובאופן חוקי לחשבון הבנק שלהם!!!!!!!!

גיא
06-03-23, 12:11
הכותרת נוסחה במכוון באופן פרובוקטיבי כדי לקבל את ה"פירגון" המדהים של חלק מחברי האתר לכלים מהסוג והעלות האלו.

ארחיב בסרטונים נוספים ובהסברים כולל למה נגרר הרפטור בערב.

גיא

אין פסול בלפרגן לחשבון הבנק של פלוני או אלמוני כל זמן שהכסף הגיע ביושר ובאופן חוקי לחשבון הבנק שלהם!!!!!!!!אני חושב שזה לא עסק של אף אחד אחר לפרגן או לא לחשבון הבנק של מישהו אחר.

Sent from my DN2103 using Tapatalk

ד ו ר ו ן
06-03-23, 13:20
יפה מאד שאנשים רוכשים את הרכבים האלו ובאמת מטיילים איתם בשטח מאתגר, ולא מפחדים מפוטנציאל נזק.
זה התחביב.

אז ״הברונקו נגרר״, נו?
יש רכב שלא נשבר מתישהו?

יריב קלר ברוך
06-03-23, 14:12
שלום חברים.
למי שלא מכיר אני יריב הבעלים של סופר גיפ
ואני לא איש של עניבה או נימוס אנגלי ועוגה עם תה.
בניתי לעצמי לא מעט רכבים וחלק מהבניות מתועדות פה בפורום מכובד זה!
לדוגמה סי גי
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/25446-CJ7-%D7%A9%D7%9C-%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%91-%D7%A7%D7%9C%D7%A8-%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%9A
גי קי
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/90892-jk-%D7%92%D7%A8%D7%A1%D7%AA-%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%92%D7%99%D7%A4-%D7%9C%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%99%D7% 9D-%D7%95%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%91%D7%A1%D7%92%D7%A0%D7%95%D7%9F-%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%91-%D7%A7%D7%9C%D7%A8-%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%9A/page2?styleid=17
גרנד
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/72016-%D7%92%D7%A8%D7%A0%D7%93-%D7%A6%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%99-WJ-%D7%92%D7%A8%D7%A1%D7%AA-%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%91-%D7%A7%D7%9C%D7%A8-%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%9A
בקיצור צברתי מעט קמ של רכבי שטח ובנייה
בנוסף אני משתתף פעיל במרוצי עבירות וראלי לא מעט שנים ואף שימשתי כנווט בקינג אוף דה המרס
לסיכומו של עיניין שאני רוכש רכב אני רוכש כדי להנות לטייל ביין עם זה סיקס סבן סופה ניבה הילקס טרנו פגארו פורד אקספלורר בליזר טרייל בליזר סוברו צירוקי וגרנד צירוקי או טיוטה לנד או אף גי וגימיני !
את כל אלו היה לי ועוד בעבר
בכולם נסעתי שברתי נהנתי שדרגתי ועוד
באף אחד מהם לא בדקתי כמה זה עולה בכולם רציתי רק להנות!
הגישה של קוקי שרשם
בדיעבר מסתבר כי יריב קלר עשה למען עצמו והמשתתפים בשיירה מעין מבחן השוואתי איזה רכב עדיף הרנגלר רוביקון 392 או הברונקו רפטור..

קצת מגעילה אפילו שאנחנו חברים
אני עשיתי למעני ולמען משפחתי ולקוחות או אנשים שרוצים לדעת באמת מה ההבדל ביין הרכבים.
ועושים את זה בבחינה של כמה כלים וכמה נהגים.
רצוי לציין שאף אחד מהמשתתפים לא צלח את כל העליות שאני עליתי ואפילו שניסו את רובן.
מעבר לכך לא מצליח להבין מה מקור הכותרת 4.5מיליון מטיילים בנחל עדשה
מצורפים קישורים לעליות מהנחל וכל מה שניסיתי לעלות עליתי!
בסוף הסרט הרכב עולה וזו עלייה שפעם ראשונה אני עולה אותה ואף ללא מכוון
https://www.facebook.com/reel/464484929137297/?s=single_unit.
אחד הנקיקים
https://www.facebook.com/reel/882595389624104/?s=single_unit
נסיעת דיונות
https://www.facebook.com/izrael.yariv/videos/6546090475401318
מבחן אחוות הגיפים
https://www.facebook.com/izrael.yariv/videos/764998918575625
הקרב על הדיונה
https://www.facebook.com/izrael.yariv/videos/619102246705618
בקיצור אני בודק ומראה על אמת מה המצב עם הרכבים בכול שטח כולל מה הנזק שנשבר מסרק הגה עקב כשל בתכנון מוצר עמיד למה שהרכב תוכנן.
מעבר לכך איין רכב בעולם שנבנה בהליך סדרתי של יצרן ביין לאומי שיודע לעשות מה שהרפטור עושה במכלול הכללי.
בנוסף צריך ללמוד מה הכשלים של הרכב כמו ההגה.
סיכומו של עיניין יש לדעתי ניצחון בכמה קטגוריות ברורות ואמנה את המנצח בכל אחד מהם לדעתי
1 מבחן הכייף לדעתי לא בפער ניכר אבל ניצח זה ה 392
2 מבחן הדיונות ניצח ה 392
3 מבחן האמינות ניצח ה 392
4 מבחן השבילים ניצח בפער ה רפטור
5 במבחן הקפיצות ניצח ה רפטור
6 במבחן הסלעים ניצח ה רפטור בפער ניכר
7 בנוחות ניצח הרפטור
8 בנוכחות ניצח הרפטור
9 בסאונד ניצח ה 392
10 בתאוצות ניצח ה 392
בקיצור צריך להגיד תודה לפורד שאיתגרו את גיפ ואז החלה מלחמת חימוש שאומנם יצרה כלים יקרים אך הכניסה מפלצות חדשות לשוק הרכב העולמי.
תהנו מהחיים נשמח למכור לכם ולשדרג לכם את הכלי .
נשמח שתעקבו אחרי סופר גיפ לעדכונים
יריב קלר ברוך סופר גיפ

רמי גלבוע
06-03-23, 14:20
אני נפעם מהיכולת של אנשים למתוח ביקורת על אירוע שאין להם מושג מה קרה, ואיפה התרחש.
ואם בכלל יש לו משמעות מבחינת יכולות ועמידות הכלים המעורבים.

בתור מי שנוסע ברכב שטח שעולה 25,000 שקלים,
אני מפרגן עד הסוף לג'יפאים שמשקיעים ממון ברכבי חלומות, ולוקחים אותם עד לקצה.

זה הרבה יותר טוב מאשר לראות אותם מזדחלים בפקקים של איילון

- - - Updated - - -

אני נפעם מהיכולת של אנשים למתוח ביקורת על אירוע שאין להם מושג מה קרה, ואיפה התרחש.
ואם בכלל יש לו משמעות מבחינת יכולות ועמידות הכלים המעורבים.

בתור מי שנוסע ברכב שטח שעולה 25,000 שקלים,
אני מפרגן עד הסוף לג'יפאים שמשקיעים ממון ברכבי חלומות, ולוקחים אותם עד לקצה.

זה הרבה יותר טוב מאשר לראות אותם מזדחלים בפקקים של איילון

asafk
06-03-23, 15:26
יריב... אני חושב ששלמה ניסה לפרגן לך ולחברים גם אם יצא קצת עקום. הפרובוקציה - אני מניח - כדי ליצור עניין.

ולעניינינו - כולנו כאן בשביל התחביב. בשביל הכיף. ומי ששפר עליו גורלו ויכול גם ליהנות וגם לעשות את זה בסטייל של הג'יפים הכי הכי - אני מת על זה. באמת.

אני גם חושב שאולי יש כאן מי שלא מכירים את יריב ואת סופר-ג'יפ. ג'יפאי אמיתי מהסוג החברי והחיובי (אני יכול לחשוב על לא מעט מקרים של עזרה אמיתית מהלב ובלי עניין) שבין השאר גם מצליח לעשות מהתחביב עסק מצליח. רק לפרגן.

יחד עם זה - לא פחות מעניין לראות ג'יפים או סמוראים שעולים עשירית עושים עבירות ברמה דומה. אני בהחלט מבין מי שאומר שזה לא חוכמה עם מיטב התוצרת המודרנית וצמיגים 37 או 35..... אבל שוב... אז מה. העיקר להנות.

אסף.

Galaye
06-03-23, 15:42
הכותרת אחלה
וגם התגובות

הכלים האלו הם לקהל יעד מאוד מאוד מצומצם וספיציפי ולא הייתי רוצה שנצטרך לשלם על ג’יפ לטייל כזה סכום

לדעתי זה יצא (המחיר)מפרופורציה ,עובדה שיש כלים ברבע שעושים את עדשה וכמריר ויוצאים שלמים ובפחות נזקים.

אני חושב שגם ה392 וגם הרפטור כלי מיותר לצרכים בארץ וחבל שנותנים להם איזה במה כזו
אם היו משפיעים על המחירים של הרוביקון או הבדלנד אז מילא הייתי מבין את המבחנים והבמה והייפ
לצערי הם עושים ההפך רק גורמים לעוד התייקרות ומרחק לאנשים שנמצאים בפורום פה שלא באפשרותם ואפילו אם היה באפשרותם מבינים שזה מטורף כמעט מיליון שקל כלי

יריב
תודה על מה שאתה עושה לקהל היעד הזה, ותודה שאתה מראה שאפשר להיות איש מכירות שמבין בגיפים …זה מרענן
תמשיך ותהנה ,
לא נראה שמישהו פה בא להגיד משהו לא טוב או רע.


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
06-03-23, 16:29
אני חושב שגם ה392 וגם הרפטור כלי מיותר לצרכים בארץ וחבל שנותנים להם איזה במה כזו

מיותרים למי?
עבורך אני מניח.

Galaye
06-03-23, 16:37
עבורי ..זה שקוף וברור ...

אבל תגיד לי מתי תמליץ למישהו (בתור גיפאי מבין) כלי כזה במקום - רוביקון אקסטרים ריקון ! לאיזה מסלול או שטח בארץ הייתי ממליץ כלי ב800 ומעלה על כלי כמו רוביק אקסטרים ריקון 520\500 (מבדיקה אחרונה שלי זה המחיר) ונגיד שיגיד לך תקציב לא מוגבל
שעושה בדיוק אותו דבר ...?

ש01
06-03-23, 16:40
ורק לי הכותרת הזכירה את זה:

https://www.yediot.co.il/articles/0,7340,L-4701146,00.html

https://www.facebook.com/scoops.rotter.net/photos/a.569067299809462/867840096598846/?type=3

shachar
06-03-23, 16:49
שלום חברים.
למי שלא מכיר אני יריב הבעלים של סופר גיפ
ואני לא איש של עניבה או נימוס אנגלי ועוגה עם תה.
בניתי לעצמי לא מעט רכבים וחלק מהבניות מתועדות פה בפורום מכובד זה!

הגישה של קוקי שרשם
בדיעבר מסתבר כי יריב קלר עשה למען עצמו והמשתתפים בשיירה מעין מבחן השוואתי איזה רכב עדיף הרנגלר רוביקון 392 או הברונקו רפטור..
קצת מגעילה אפילו שאנחנו חברים


תהנו מהחיים נשמח למכור לכם ולשדרג לכם את הכלי .
נשמח שתעקבו אחרי סופר גיפ לעדכונים
יריב קלר ברוך סופר גיפ

יריב,
לך ולעשייה שלך, אני לפחות ומאמין שגם אחרים מפרגנים.

עצוב שצריך למדוד את השיירה בעלות שלה ולא ברכבים עצמם או להתיייחס לאירוע
ועצוב שאלו המחירים ב ארה"ק.... מה שמגביל חלומות של לא מעט חברים באתר ובכלל.

איל מ
06-03-23, 16:50
יריב,
גם אני חושב שהבנת לא נכון את kooke.
אני קראתי את זה לגמרי בנימה של פרגון.

opl
06-03-23, 18:25
אני לא מוצא שום דבר מעליב או מגעיל בפוסט המקורי...

amir_shai
06-03-23, 19:07
שלום חברים.
למי שלא מכיר אני יריב הבעלים של סופר גיפ
ואני לא איש של עניבה או נימוס אנגלי ועוגה עם תה.
בניתי לעצמי לא מעט רכבים וחלק מהבניות מתועדות פה בפורום מכובד זה!
לדוגמה סי גי
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/25446-CJ7-%D7%A9%D7%9C-%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%91-%D7%A7%D7%9C%D7%A8-%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%9A
גי קי
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/90892-jk-%D7%92%D7%A8%D7%A1%D7%AA-%D7%A1%D7%95%D7%A4%D7%A8-%D7%92%D7%99%D7%A4-%D7%9C%D7%98%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%99%D7% 9D-%D7%95%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%91%D7%A1%D7%92%D7%A0%D7%95%D7%9F-%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%91-%D7%A7%D7%9C%D7%A8-%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%9A/page2?styleid=17
גרנד
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/72016-%D7%92%D7%A8%D7%A0%D7%93-%D7%A6%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7%D7%99-WJ-%D7%92%D7%A8%D7%A1%D7%AA-%D7%99%D7%A8%D7%99%D7%91-%D7%A7%D7%9C%D7%A8-%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%9A
בקיצור צברתי מעט קמ של רכבי שטח ובנייה
בנוסף אני משתתף פעיל במרוצי עבירות וראלי לא מעט שנים ואף שימשתי כנווט בקינג אוף דה המרס
לסיכומו של עיניין שאני רוכש רכב אני רוכש כדי להנות לטייל ביין עם זה סיקס סבן סופה ניבה הילקס טרנו פגארו פורד אקספלורר בליזר טרייל בליזר סוברו צירוקי וגרנד צירוקי או טיוטה לנד או אף גי וגימיני !
את כל אלו היה לי ועוד בעבר
בכולם נסעתי שברתי נהנתי שדרגתי ועוד
באף אחד מהם לא בדקתי כמה זה עולה בכולם רציתי רק להנות!
הגישה של קוקי שרשם
בדיעבר מסתבר כי יריב קלר עשה למען עצמו והמשתתפים בשיירה מעין מבחן השוואתי איזה רכב עדיף הרנגלר רוביקון 392 או הברונקו רפטור..

קצת מגעילה אפילו שאנחנו חברים
אני עשיתי למעני ולמען משפחתי ולקוחות או אנשים שרוצים לדעת באמת מה ההבדל ביין הרכבים.
ועושים את זה בבחינה של כמה כלים וכמה נהגים.
רצוי לציין שאף אחד מהמשתתפים לא צלח את כל העליות שאני עליתי ואפילו שניסו את רובן.
מעבר לכך לא מצליח להבין מה מקור הכותרת 4.5מיליון מטיילים בנחל עדשה
מצורפים קישורים לעליות מהנחל וכל מה שניסיתי לעלות עליתי!
בסוף הסרט הרכב עולה וזו עלייה שפעם ראשונה אני עולה אותה ואף ללא מכוון
https://www.facebook.com/reel/464484929137297/?s=single_unit.
אחד הנקיקים
https://www.facebook.com/reel/882595389624104/?s=single_unit
נסיעת דיונות
https://www.facebook.com/izrael.yariv/videos/6546090475401318
מבחן אחוות הגיפים
https://www.facebook.com/izrael.yariv/videos/764998918575625
הקרב על הדיונה
https://www.facebook.com/izrael.yariv/videos/619102246705618
בקיצור אני בודק ומראה על אמת מה המצב עם הרכבים בכול שטח כולל מה הנזק שנשבר מסרק הגה עקב כשל בתכנון מוצר עמיד למה שהרכב תוכנן.
מעבר לכך איין רכב בעולם שנבנה בהליך סדרתי של יצרן ביין לאומי שיודע לעשות מה שהרפטור עושה במכלול הכללי.
בנוסף צריך ללמוד מה הכשלים של הרכב כמו ההגה.
סיכומו של עיניין יש לדעתי ניצחון בכמה קטגוריות ברורות ואמנה את המנצח בכל אחד מהם לדעתי
1 מבחן הכייף לדעתי לא בפער ניכר אבל ניצח זה ה 392
2 מבחן הדיונות ניצח ה 392
3 מבחן האמינות ניצח ה 392
4 מבחן השבילים ניצח בפער ה רפטור
5 במבחן הקפיצות ניצח ה רפטור
6 במבחן הסלעים ניצח ה רפטור בפער ניכר
7 בנוחות ניצח הרפטור
8 בנוכחות ניצח הרפטור
9 בסאונד ניצח ה 392
10 בתאוצות ניצח ה 392
בקיצור צריך להגיד תודה לפורד שאיתגרו את גיפ ואז החלה מלחמת חימוש שאומנם יצרה כלים יקרים אך הכניסה מפלצות חדשות לשוק הרכב העולמי.
תהנו מהחיים נשמח למכור לכם ולשדרג לכם את הכלי .
נשמח שתעקבו אחרי סופר גיפ לעדכונים
יריב קלר ברוך סופר גיפחלום של רכבים.
אתה יכול להסביר את 1 ו 6?
מה יותר כיף ברוביקון?
ואיך יכול להיות שמתלה נפרד מקדימה ניצח בסלעים?

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

KOOKE
06-03-23, 19:13
יריב

צר לי שהבנתי לא נכון את הפוסט הפותח שלי. התכוונתי לההיפך הגמור ממקום של פירגון לך אישית ולפועלך בתחום רכבי השטח ולכן גם בסוף הפוסט השארתי לך את הבמה להעלות הסרטונים ואת התרשמותך מההשוואה בין השניים.

הכותרת אכן שמה דגש על מחיר הרכבים שבשיירה אבל זה נעשה כפרובוקציה וכדי לגרור חברי פורום להסתכל בפוסט ולהעריך את העובדה שלא משנה העלות אלו רכבים שאשקרה מטיילים איתם ובעבירות קשה ושלא נרכשו רק לצורכי שופוני.

למזלי עוד כמה וכמה קוראים אכן הבינו את כוונתי ראה תגובות מעלי.

בשורה התחתונה אם וכאשר יהיה לי מספיק מצלצלין תסכים למכור 392 אחד? גם אני הייתי בוחר בברונקו רפטור אם היה לי הכסף אבל בשלב הזה מוותר עליו כי בגלל הרוחב שלו הוא לא ייכנס בחניה.

Karduner
06-03-23, 19:16
שלום לכולם. לי קוראים רוני ואני הייתי בשיירה עם יריב. לדאבוני אני גם נהג הרכב שהרפטור קשור אליו.
אני לא באתי לטייל כמבחן השוואתי. באתי להינות. ספק בעיני אם אני הנהג המתאים למבחן השוואתי כי אני נהג די שמרן. מנסה מכשול כמה פעמים. לא הולך נותן רוורס ולוקח את המעקף.
באשר לרפטור זה כלי שטח רציני. בהשוואה לברונקו סטוק או רוביקון סטוק אין מה לדבר. אבל רנגלר אפשר לשפר בלי סוף ולדעתי כאן הקסם שלו.
המכשול שיריב עבר הוא מכשול רציני. והוא גם עלה אותו בסוף. זה מכשול שאני עם אקסטרים ריקון על 37 לא עולה בלי החבר׳ה הקבועים שלי. וגם לא כל יום (ואני בעדשה הרבה). יריב ניסה אותו לבד. אני בשטח כרזתי ליריב שיחכה לי כי סגרתי את השיירה. הוא לא חיכה. הרושם שלי בשטח היה שעלה בגזייה וזה מה שכתבתי. אח״כ כשראיתי את הסרטונים נראה שזה לא המצב.
אבל זה לא אומר כלום על הרפטור. הכלי עובד מפחיד ועולה כסף בהתאם.
כולם שוברים בשטח. יש לי סרטונים ובטח גם לכם לא חסר שלי גורר גם רוביקונים ורנגלרים (תיבת psc שעלתה באש, דרייבשאפט קדמי שבור וקורונה פיניון אחורי טחון). לפני שבועים פירקנו צירייה קדמית מרוביקון 3.6 חדש (ומזל שיש לי בוקסה 36 קבוע ברכב).
הכותרת של המחיר קצת עושה עוול לשיירה. זו היתה שיירה של גיפאים ולא שיירה של אנשי שמנת.
אישית לא האמנתי בחיים שאני אקח רכב של 450 אלף מהניילונים לסלעים. אבל היום אני בן 45 ומותר לי.
במקום רולקסים ותכשיטים ומסעדות יוקרה ומחלקה ראשונה הלכנו אני ואישתי (נהגת הרבה יותר טובה ממנה) על רוביקון חדש. זה עושה הרבה יותר טוב לנשמה מכל תכשיט.

ד ו ר ו ן
06-03-23, 21:15
עבורי ..זה שקוף וברור ...
אבל תגיד לי מתי תמליץ למישהו (בתור גיפאי מבין) כלי כזה במקום - רוביקון אקסטרים ריקון .
מאד פשוט.
אם היה בידי, הייתי בעלים של ברונקו כזה.
נראה לי רכב שטח סופר-כייף וגם שימושי.
גם מרווח יחסית לרנגלר, מתנהג טוב בכביש, אפשר להעמיס עם הציוד טיולים שאני רוצה, וביצועים מעולים בשביל טיולים ״קלים״ ומהירים.

Galaye
06-03-23, 21:27
מאד פשוט.
אם היה בידי, הייתי בעלים של ברונקו כזה.
נראה לי רכב שטח סופר-כייף וגם שימושי.
גם מרווח יחסית לרנגלר, מתנהג טוב בכביש, אפשר להעמיס עם הציוד טיולים שאני רוצה, וביצועים מעולים בשביל טיולים ״קלים״ ומהירים.

יפה
תראה אני רואה ברפטור ו392 שלקחו רכבי תחרות אקסטרים ועשו אותם עם יכולת ורישוי לכביש …לקהל יעד שלא רוצה לגרור או שרוצה לקחת את מה שעושה בתחרות אקסטרים גם לכביש.
ולדעתי לארץ שלנו ולשטח שיש לה להציע זה כלי שרק עושה יותר נזק ותועלת כי לעזור ליוקר הכלים זה לא עוזר ,וזה תורם לתרבות הזו שהרכבים האלו שווים את העלות הזו .

טוב לדעת שרוביקון 3.6 עם גלגלי 37 היה עושה את המדרגה הזו פחות טוב , אני חשבתי שהיה עושה את זה יותר קל במיוחד לנהג כמו יריב .
שידעתי שהרפטור עלה את זה הרבה בזכות יריב.

לדעתי הפוסט פה מרים דווקא לכלים האלו שלדעת רבים זה רכבי שופוני ולאנשי שמנת ….
כמו שרואים בתגובות בקבוצת הטיגריסים שהם אנשי אקסטרים לכל דעה.

תמשיכו להנות ואני לא מפחד להודות שאני מקנא ….בן 45 שחולם על רוביקון עוד


Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
06-03-23, 21:36
ולדעתי לארץ שלנו ולשטח שיש לה להציע זה כלי שרק עושה יותר נזק ותועלת כי לעזור ליוקר הכלים זה לא עוזר ,וזה תורם לתרבות הזו שהרכבים האלו שווים את העלות הזו .

עושה נזק כי הוא משפיע לכאורה על המחירונים?
וואו.. זה יצירתי.
לא יודע איך להתחיל להתייחס ללוגיקה כזו.

מוטי ג.
06-03-23, 22:13
פיזיקה דורון , השראות אלקטרו מגנטית.
ככל שיש רנגלר משופר ומדוגם יותר ויקר יותר הוא מושך (לכאורה) גם את הפחות מדוגמים כלפי מעלה בגלל עקרון המגניבות.

שלמה, אם אין לך מקום בחנייה אני מוכן לפנות את הדיסקו ותחנה את הברונקו אצלי [emoji6]

אני כבר בן 46, כבר לא יהיה לי רנגלר בגיל 45,אבל הייתה לי סופה בגיל 25 זה תופס?

סהכ כלים סופר מגניבים, ואם מישהו באמת לוקח אותם לשטח ושטח אמיתי כל הכבוד לו/לה! הלוואי עליי.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

גיא
06-03-23, 22:14
אני סתם מקנא שאתם כל כך צעירים ..

Sent from my DN2103 using Tapatalk

nirs
06-03-23, 22:14
ערב טוב
יריב, תודה על הסרטים והסיכום.
תוכל בבקשה להרחיב על נושא הסלעים.
גם לי לא מסתדר שרכב רחב יותר עם מהלך מתלה קידמי מוגבל ועדין יותר (בהשוואה לרוביקון), מתפקד לכאורה טוב יותר. האם הסיבה היא 37״ לעומת 35״?
מה אני מפספס?


Sent from my iPhone using Tapatalk

אבי ביטר
06-03-23, 22:59
וואוו, הרבה אקשן נהיה פה פתאום….מעניין.


מאחר וגיפולוג זאת הפלטפורמה הכי אמיתית/אובייקטיבית/מקצועית ברשת, לא התאפקתי מלכתוב משהו.


רק כדאי להזכיר משהו קטן קטן, גם אם לא נעים במיוחד, אבל גילוי נאות קטן לשים על השולחן :

יריב קלר עוסק בתחום ומייבא אישית בין היתר jeep ופורד ברונקו.

לאחרונה סמלת (היבואנית הרשמית של jeep) הורידה מחירים פעם שנייה כנראה כדי להלחם בייבוא המקביל. ואכן, המחירים ללא תחרות.

יריב מייבא גם פורד ברונקו…

סרטון של הברונקו באופן לא מחמיא (גם אם לא נכון, כלומר נסיבתי) כנראה לא מתאים לו…

אז עם כל הכבוד לפרגונים, להיסטוריה ולכיף, ויש כיף, יש גם אינטרס עסקי. וזה בסדר. לגיטימי.

אבל, מפה ועד להתייעץ עם המוכר על היתרונות/חסרונות על דגם שהוא מוכר….🤣, קצת הצחיק אותי.

בלי לפגוע ובלי לזלזל. אני לא מכיר אף אחד מהנפשות הפועלות.



מעבר לזה,

השוק שלנו קטן, ביצה קטנה, עם המון סטיגמות, קשקושים, אינטרסים, ואני יודע הכי טוב.


תהנו בשטח, ב 30 אלף או ב 700 אלף, יש עוד מקום לכולם, בינתיים.
שמעתי שלאחרונה נדרשת מזכירה בכניסה לנחל עדשה, לתיאום הביקורים 🤣 - זה אחלה.

אבי ביטר
06-03-23, 23:10
עושה נזק כי הוא משפיע לכאורה על המחירונים?
וואו.. זה יצירתי.
לא יודע איך להתחיל להתייחס ללוגיקה כזו.

עזוב
לא תצא מזה ראש.

- - - Updated - - -


אגב
גם לדעתי, הפוסט המקורי של kooke הוא פוסט פירגון נטו.

KOOKE
06-03-23, 23:12
אחרי שעזבנו את הכותרת וענייני העלות אז מתחילים לדבר לעניין -

תכלס גם אותי הפתיעה האמירה / הקביעה של יריב שהברונקו רפטור עולה על הרוביקון 392 בסלעים ואפילו בפער ניכר - אבל אחרי שהתנסיתי במו צמיגיי באותו המכשול שהברונקו רפטור עלה לפני (לא ראיתי איך עלה הגענו כמה רגעים אחרי) אבל ראיתי את הסרטון השתכנעתי לגמריי ומסכים עם הקביעה של יריב.

סרטון ראשון- הברונקו רפטור עולה בקלילות את המדרגה האמצעית בעדשה והרנגלר 392 רוביקון לא מצליח:


https://youtu.be/vrbZpphk6x4

סרטון שני - אני עם רנגלר JK מנוע 3.8 מוגבה ומשופר כולל רוביקראולר וצמיגי 35 מתקשה מאד באותו המכשול - הצלחתי בסוף לעלות רק אחרי שחבר במימדים שלי בערך נעמד על הפגוש הקדמי כך שהצמיגים הקדמיים קיבלו אחיזה (לא צילמו את הקטע שאני עולה עם העזרה):


https://youtu.be/MHiV-VWmstw

אומנם זה לא בדיוק תפוזים לתפוזים - שלושה רכבים שונים במפרט שונה ועם נהגים שונים אבל הרנגלר 392 אקסטרים ריקון שבסרטון הראשון הכי קרוב במפרט שלו מבחינת יכולות שטח לברונקו רפטור והפער ניכר. אלו גם נהגים שונים עם כישורי נהיגה שונים.

ההשוואה הכי "נכונה" הייתה צריכה להיות ברונקו רפטור מול רוביקון 392 עם חבילת אקסטרים ריקון - רכב סטוק מול סטוק ועם אותו נהג על אותו מכשול.

הערה נוספת - יריב קלר עצמו נהג גם על הרנגלר 392 וגם על הברונקו רפטור והוא אוהד מושבע של מותג ג'יפ (אפילו העסק שלו נושא את שם הג'יפ) ואם הוא עצמו מסיק שהברונקו רפטור מנצח בסלעים את ה- 392 וגם באופן כללי הרפטור עדיף על ה- 392 אז קטונתי מלחלוק על מסקנה זו.

עוד נקודה לציון - הרנגלר שלי מזווד לטיולים ארוכים ויש לו הרבה משקל מאחור (פגוש ברזל עם מנשא גלגל, מיכל מים 60 ליטר, משטח עץ מתקפל (הופך למיטה) מקרר, תיק כלי עבודה ועוד) - רק חכול לשער שעם פחות משקל מאחור היה לי יותר קל במדרגות גבוהות כאלו ולא הייתי צריך משקולת אנושית על הפגוש הקדמי כדי שהצמיגים הקדמיים יקבלו אחיזה.

יריב - לפי דרישת הקהל אל תתקמצן במילים ותסביר למה הגעת למסקנות האלו

asafk
06-03-23, 23:24
אני חושב שלרנגלר יש שתי נקודות לרעתו לעומת הברונקו.
הראשונה - סרנים חיים - מרכז כובד בעייתי. זה משפיע בצורה לא טובה על העבודות משקל בשיפוע חריף.
השניה - מרווח גחון בעייתי.. יותר נכון -הזווית בטן.
ובמכשול הזה רואים בדיוק איך המשקל עובר יותר מדי לסרן האחורי ובשילוב הגחון שמתישב .... זה לא עובר בקלות כמו הברונקו, עם מרכז כובד מעט נמוך יותר וגחון מסודר יותר טוב.
אבל באמת..... רכב סדרתי.... עם נתונים כאלה - אין תלונות נראה לי.

אסף.

נדב42
06-03-23, 23:33
רק כדאי להזכיר משהו קטן קטן, גם אם לא נעים במיוחד, אבל גילוי נאות קטן לשים על השולחן :

יריב קלר עוסק בתחום ומייבא אישית בין היתר jeep ופורד ברונקו.



קרא שוב, היה גילוי נאות במקור ...

KOOKE
06-03-23, 23:35
אבי ביטר,

אכן אין ספק שליריב קלר יש אינטרס עיסקי אבל במקרה הזה מאחר והוא מייבא גם את הברונקו רפטור וגם את ה- 392 אין לו על פניו אינטרס והעדפה ברורה להמליץ דווקא על הרפטור על פני ה- 392.

דרך אגב גם את הברונקו רפטור ניתן להזמין אצל היבואן הרשמי של פורד.

אוהב נגב
06-03-23, 23:43
הי, אני אף פעם לא הבנתי את ההיגיון בכל השיפורים האקסטרימיים האלו. פעם חשבתי שמי שניצרך להם יש לו כנראה נכות בידיים או פרקינסון בכפות הרגליים והוא מתקשה בעבודת דוושות והגה. ואז הסבירו לי שאני טועה, וזו בסך הכל תחרות של למי יש יותר גדול. או יותר כסף. ואתם יודעים מה? זה כייף שבמדינתנו הדמוקרטית יש מקום לכולם וכל מי שנכנס לשטח מתייחס אליו בכבוד, שומר עליו ולוקח עימו את האשפה.
וההעדפה הפרטית שלי זה דיסקו ישן מהסוג שנותן לך פידבק בהגה בנהיגה ובמיכשול ומרשה לי לתקן ולא למחשב הרכב.
חג שמח, יאיר

KOOKE
07-03-23, 00:21
אוהב נגב יקר - תסביר לאותם המסבירים שמטרת השיפורים האקסטרימיים היא ברוב המקרים כדי לאפשר מעבר מכשולים יותר אקסטרימיים. ישנם מכשולים שגם אם ינהג ברכב הלא משופר נהג השטח הכי מיומן שבעולם הוא לא יצליח לעבור אותם כי זה מעבר ליכולות/ מגבלות הרכב.

בהחלט יש מידה של תחרות ואגו כשמדובר בנהיגה בחברותה בשטח אתגרי או אקסטרימי- אבל היי זו מהות הטבע האנושי והספורט המעין תחרותי הזה של נהיגה בשטח מאתגר מאד.

אני מציע לך לערוך ניסוי מעניין - שים מצלמה נסתרת במשתנה ציבורית ותן ל- 100 גברים להשתין בעמידה זה לצד זה. ניחוש מושכל ומשוער שלי שתשעים מתוך אותם מאה גברים יפזלו לכיוון מי שמשתין לידם כדי להשוות גדלים.

כמו שבצדק ציינת זו מדינה דמוקרטית (עדיין) וכל אחד מתחבר לסגנון טיולי שטח שונה. אחד יעדיף שבילי כורכר נופים והזולה שבקמפינג השני יתחבר רק לעבירות אקסטרימית וכל היתר לא מעניין אותו.

אני אישית אוהב גם וגם תערובת נכונה של עבירות אתגרית עם טיול רגוע בנופים מדהימים וקמפינג עם סיפורי גבורה מסביב למדורה.

אבי ביטר
07-03-23, 01:37
אבי ביטר,

אכן אין ספק שליריב קלר יש אינטרס עיסקי אבל במקרה הזה מאחר והוא מייבא גם את הברונקו רפטור וגם את ה- 392 אין לו על פניו אינטרס והעדפה ברורה להמליץ דווקא על הרפטור על פני ה- 392.

דרך אגב גם את הברונקו רפטור ניתן להזמין אצל היבואן הרשמי של פורד.


חולק עלייך

אין לנו כלקוחות מושג, איפה מתח הרווחים גדול יותר היום, מה התוכניות לעתיד? ודברים נוספים ״מאחורי הקלעים״ של בעל אינטרס ובמקרה הזה מוכר הדגמים הנל.
כל מה שרשמת מבחינתי לא רלוונטי.
אבל זה רק ההגיון שלי. בואו נחזור לכיף.

KOOKE
07-03-23, 06:33
אני חושב שלרנגלר יש שתי נקודות לרעתו לעומת הברונקו.
הראשונה - סרנים חיים - מרכז כובד בעייתי. זה משפיע בצורה לא טובה על העבודות משקל בשיפוע חריף.
השניה - מרווח גחון בעייתי.. יותר נכון -הזווית בטן.
ובמכשול הזה רואים בדיוק איך המשקל עובר יותר מדי לסרן האחורי ובשילוב הגחון שמתישב .... זה לא עובר בקלות כמו הברונקו, עם מרכז כובד מעט נמוך יותר וגחון מסודר יותר טוב.
אבל באמת..... רכב סדרתי.... עם נתונים כאלה - אין תלונות נראה לי.

אסף.

אשמח להסבר להדיוטות איך מבנה המתלים השונה (לא בעניין גובה הרכב) סרנים חיים לעומת נפרד מקדימה משפיע על העברת המשקל השונה אל הסרן האחורי.

כפי שרואים בסרטון שלי אני אכן סובל מהבעיה הזו במדרגות גבוהות מאד - חסר לי משקל על הסרן הקדמי למרות שיש לי פגוש ברזל וכננת מקדימה - אני חשבתי שזה רק בגלל המשקל העעודף של החלק האחורי של הרכב שלי ולא בגלל שיש לו סרן חי מקדימה.

Karduner
07-03-23, 08:20
התחושה שאין משקל קדימה נובעת מפיזיקה בסיסית. זה לא משהו חריג בזוויות. מה שכן זיווד הרכב מאחור גורם לעודף משקל במקומות הלא נכונים וזו לפחות התחושה שלי כמי שבעיקר מטפס. היה לי זיווד למשך חודשיים וזרקתי את זה ולא רק בגלל הטיפוס. אין מקום בבגאז.
המשולשים מקדימה לא נותנים יתרון בטיפוס על פני הסרן החי. לדעתי נהפוך הוא. היתרון המרכזי של הרפטור שהוא מגיע מהמפעל עם צמיג 37 והגבהה של כ3.5-4.
ה-392, גם בגירסת האקסטרים ריקון מגיע עם 35 והגבהה של 1.5-2. בנוסף יש מערך אגזוזים למטה שהוא בעיני בעייתי לסלעים.
לכן סטוק לסטוק אין שאלה מי יטפס יותר טוב מהמפעל.
לעומת שניהם ה .3.6 אקסטרים ריקון עם סרנים מחוזקים, יחסי העברה 4.56 ובמחיר שמשאיר עודף לטסלה על פני השניים למעלה, הוא הבחירה למי שסלעים וסלעים בעיקר זה הלחם שלו/שלה. אמנם לא מהמפעל, אבל עם צמיג 37 והגבהה נוספת של 2״ מדובר בכלי שעושה כמעט הכל. ולא פחות חשוב עושה את זה בזחילה איטית ובטוחה בלי דרמות.
הנה לדוגמא סברס משמאל עם פיטר על הכיוון:
https://www.facebook.com/713566488/posts/pfbid02v9TUvmZhD2yDACQxArneQ5Z85JKHfWZsM ocWw6mEUe7yKhSQjDhTq8ffNtdD9Wehl/?d=w&mibextid=qC1gEa

nirs
07-03-23, 08:37
אבי, מכיר את יריב לא רע.
הטענות שאתה רומז להן, עושות עוול, הן לאיש והן למוסד שהוא מנהל.

ובנוגע לסלעים, ״דורש״ מבחן נוסף בכמריר ו 669, עדשה זה כבר מזמן main stream ל 33״ עם 2״…


Sent from my iPhone using Tapatalk

KOOKE
07-03-23, 08:39
רוני, תודה על המידע.

בגלל מה שאמרת ובגלל אילוצי תקציב ריאליים הרוביקון אקסטרים ריקון אכן יהיה הרכב הבא שלי.

בינתיים עד שיהיה הממון להחלפת הJK שלי ככל הנראה אעשה רויזיה לזיווד הרכב שלי.

דרך אגב - שיפצור מחדש של הרכב זו תרופה נפלאה ובתקציב שפוי להרגעת החשק של החלפת הרכב כליל לרכב חדש יותר...

בהקשר הזה - בימים אלו חברת ג'יפ מתחילה לייצר ולהפיץ רוביקון 392 אקסטרים ריקון מהדורת 20 שנה (מאז יוצר הרוביקון הראשון) ומה שחשוב בעבורי ברכב הזה היא העובדה שהוא מגיע כסטוק עם צמיגי 37" מהיצרן. במקרה כזה אולי זה ישפיע על התקינה בארץ של שאר דגמי הרנגלר רוביקון ותתאפשר התקנת צמיגי 37 על רוביקון אקסטרים ריקון "רגיל" כפי שכבר קרה וקורה עם צמיגי 35 על שאר דגמי הרנגלר לאחר שיש את הרנגלר אקסטרים ריקון שמגיע כסטוק עם צמיגי 35.

רוצה להבהיר - בגלל מה שכתבתי קודם, כיום למיטב ידיעתי, ניתן חוקית ורשמית להחליף לצמיגי 35 בדגמי הרנגלר JL.

Galaye
07-03-23, 08:49
רוני, תודה על המידע.

בגלל מה שאמרת ובגלל אילוצי תקציב ריאליים הרוביקון אקסטרים ריקון אכן יהיה הרכב הבא שלי.

בינתיים עד שיהיה הממון להחלפת הJK שלי ככל הנראה אעשה רויזיה לזיווד הרכב שלי.

דרך אגב - שיפצור מחדש של הרכב זו תרופה נפלאה ובתקציב שפוי להרגעת החשק של החלפת הרכב כליל לרכב חדש יותר...

בהקשר הזה - בימים אלו חברת ג'יפ מתחילה לייצר ולהפיץ רוביקון 392 אקסטרים ריקון מהדורת 20 שנה (מאז יוצר הרוביקון הראשון) ומה שחשוב בעבורי ברכב הזה היא העובדה שהוא מגיע כסטוק עם צמיגי 37" מהיצרן. במקרה כזה אולי זה ישפיע על התקינה בארץ של שאר דגמי הרנגלר רוביקון ותתאפשר התקנת צמיגי 37 על רוביקון אקסטרים ריקון "רגיל" כפי שכבר קרה וקורה עם צמיגי 35 על שאר דגמי הרנגלר לאחר שיש את הרנגלר אקסטרים ריקון שמגיע כסטוק עם צמיגי 35.

רוצה להבהיר - בגלל מה שכתבתי קודם, כיום למיטב ידיעתי, ניתן חוקית ורשמית להחליף לצמיגי 35 בדגמי הרנגלר JL.

שלמה מלך שציינת את זה ....(ואהבתי שכתבת את השילוב לעשות טכני בסלומו ואחכ קמפינג עם חברים ונוף מדברי - מחזק ותהנה)
לדעתי :
זה היתרון היחיד שקיים לכלי כזה בישראל בהנחה שאכן זה יגרום לייצר חוקיות לגלגלי 35 ו37 ....ושאכן מי שיגדיל אכן יעשה את כל הנדרש לשמור על אלו שנוסעים לידו בכביש 6 ...אחרת שיגרור כמו שצריך .(מבחינת דימוי והייפ ועלות לדעתי כמו שכתבתי רק עושה נזק - מושך את כל העלויות של השאר לכיוון המיליון כמו שקורה לנו בבתים ,מה בגלל ששיירה כזו עולה כמו דירה 4 חדרים בתא אז כולנו צריכים לשלם יותר- זה כלים של 80k דולר בארהב)

אחלה פוסט כולל הכותרת , ואני לא חושב שמישהו פה עושה עוול ליריב וסופר גיפ (ואם כן אז אני מתנצל אם ככה השתמע ממני),לא במכוון ,הוא נכס לכל מי שאוהב שטח .

תהנו מעדשה ו669 וכמריר ....וואלה גם אם כלים סטוק זה מה שאתם רוצים - אמשיך להתסכל ולהנות ממכם

ד ו ר ו ן
07-03-23, 11:35
המשולשים מקדימה לא נותנים יתרון בטיפוס על פני הסרן החי. לדעתי נהפוך הוא. היתרון המרכזי של הרפטור שהוא מגיע מהמפעל עם צמיג 37 והגבהה של כ3.5-4.
ה-392, גם בגירסת האקסטרים ריקון מגיע עם 35 והגבהה של 1.5-2. בנוסף יש מערך אגזוזים למטה שהוא בעיני בעייתי לסלעים.
לכן סטוק לסטוק אין שאלה מי יטפס יותר טוב מהמפעל.

ההגבהה והצמיג כערך מספרי לא רלוונטית להשוואה.
צריך את נתון המרווח בפועל.
מתחת לדיפ, וזויות הגחון מתחת למכלולים.
וגם זויות המרכב בקצוות.

לצורך השוואה, להיילקס ישן על 31 והגבהה 2״ יש יותר מרווח גחון מסופה מוגבה 3״ על 33.

asafk
07-03-23, 12:26
הדינמיקה שונה לחלוטין.
כדי לפשט ולא להיכנס למושגים מסובכים - הציר שסביבו הסרן הקדמי עולה ויורד הוא נקודת החיבור האחורית של המתלה הקדמי לשילדה. היא נמצאת בציר האורך מאוד קרוב למרכז הכובד. בנוסף המבנה של סרן קדמי חי מעלה את המנוע ומרכז הכובד עולה.
לעומתו מתלה קדמי נפרד הציר שסביבו המתלה עולה ויורד נמצא יותר קדימה.
זה אומר שהרנגלר כשמעביר משקל אחורה פותח יותר את המתלה הקדמי - מוריד ממנו את המשקל.
אפשר לנתח את העניין כמותית - אבל זה היה ההסבר האיכותי כדי לתת מושג למה התכוונתי.
לא אומר שמתלה נפרד יותר טוב בשטח או פחות טוב. אבל יותר טוב בהעברות משקל.

אסף.

רני דקל
07-03-23, 12:38
הדינמיקה שונה לחלוטין.
כדי לפשט ולא להיכנס למושגים מסובכים - הציר שסביבו הסרן הקדמי עולה ויורד הוא נקודת החיבור האחורית של המתלה הקדמי לשילדה. היא נמצאת בציר האורך מאוד קרוב למרכז הכובד. בנוסף המבנה של סרן קדמי חי מעלה את המנוע ומרכז הכובד עולה.
לעומתו מתלה קדמי נפרד הציר שסביבו המתלה עולה ויורד נמצא יותר קדימה.
זה אומר שהרנגלר כשמעביר משקל אחורה פותח יותר את המתלה הקדמי - מוריד ממנו את המשקל.
אפשר לנתח את העניין כמותית - אבל זה היה ההסבר האיכותי כדי לתת מושג למה התכוונתי.
לא אומר שמתלה נפרד יותר טוב בשטח או פחות טוב. אבל יותר טוב בהעברות משקל.

אסף.
עם המשפט הזה: "המבנה של סרן קדמי חי מעלה את המנוע ומרכז הכובד עולה" מסכים לגמרי - הרי צריך לעשות מקום מתחת למנוע לאפשר לסרן לעלות בלי לפגוע בחלקי המנוע מה שמכריח להעלות ולשנות את האריזה.

סביב הנקודה של מרכז הסיבוב של הציר הקדמי לא ברור לי מה מונע לשחק עם נקודות העיגון וליצור מתלה סרן עם 0 תנועה כתוצאה מתאוצה או לחילופין מתלה זרועות עם נטייה לפתיחה גדולה תחת תאוצה. אנחנו בסוף מדברים פה על גאומטריית אנטי לא?

talw
07-03-23, 12:52
רני, סקווט בקדמי לא יעזור הרבה כי בשיפוע כנ״ל אתה לא יכול להוריד כמעט כלום מומנט לנקודת מגע הצמיגים.
באחורי שסובל כמעט מכל משקל הרכב תצטרך המון אנטי ויפגע מאוד בהתנהגות הרכב בסיטואציות אחרות.

רני דקל
07-03-23, 13:01
רני, אנטי בקדמי לא יעזור הרבה כי בשיפוע כנ״ל אתה לא יכול להוריד כמעט כלום מומנט לנקודת מגע הצמיגים.
באחורי שסובל כמעט מכל משקל הרכב תצטרך המון אנטי ויפגע מאוד בהתנהגות הרכב בסיטואציות אחרות.

אתה צודק, אבל לא על זה אני מדבר. אני מנסה להבין למה אסף מתכוון, האם סרן מחייב בהכרח מתלה שנפתח יותר תחת תאוצה.

KOOKE
07-03-23, 13:02
באותו עניין - האם הנמכת החלק הקדמי של הג'יפ בסיטואציה כזו באמצעות הכננת (עיגון כבל הכננת לנקודה בתחתית הרכב) תייצר יותר לחץ/ אחיזה בצמיגים הקדמיים שעל המדרגה?

ראיתי שמשתמשים בשיטה הזו בחו"ל בסיטואציות דומות ובמיוחד בבאגי עבירות עם סרנים חיים.

asafk
07-03-23, 13:04
כן. זה למעשה מבטל את פתיחת המתלה.

אסף.

talw
07-03-23, 13:46
אתה צודק, אבל לא על זה אני מדבר. אני מנסה להבין למה אסף מתכוון, האם סרן מחייב בהכרח מתלה שנפתח יותר תחת תאוצה.

אסף לא התכוון לתאוצות ואנטי סקווט, הוא מדבר על המשקולת שהיא הסרן הקדמי איך היא מחוברת למרכב , מתי היא משפיעה על משקל המרכב הכללי ובאיזו זווית .
חשבתי שהלכת צעד אחד קדימה- להוריד את האף עם אנטי שלילי וחיובי באחורי.בהאצה כמובן

ehudzeelim
07-03-23, 14:43
למיקום וגודל מרכז הכובד של המרכב יש תפקיד משמעותי בקביעת הזוית בשיפוע.
חלק גדול ממסתו של סרן חי לא משפיעה על מיקום מרכז הכובד של המרכב כי הסרן לא מחובר באופן קשיח לרכב.
גודל הזוית בשיפוע ייקבע על פי מיקום מרכז הכובד וגודלו וככל שהשיפוע של המדרגה יהיה גדול יותר, הזוית תגדל באופן חריף יותר כי כאמור, חלק גדול מהמסה מקדימה "תלויה" על המתלה ולא תורמת להסטת מרכז הכובד קדימה. צריך לסייג שברגע שהמתלה יהיה בפתיחה מקסימלית הסרן ישוב להשפיע על מרכז הכובד. אותו הסבר נכון גם למסת הדרייב שאפט הקדמי שנע עם הסרן בציר האנכי ולכן מקצין את התופעה.

עבור אותה מדרגה/שיפוע במתלה קדמי נפרד: חלק משמעותי ממשקל הסרן כן מחובר למרכב (הדיפרנציאל וכו') ולכן הוא כן ישתתף בקביעת מרכז הכובד, יסית אותו קדימה, וכך הרכב יהיה מוטה בזוית פחות חריפה לאחור (כלומר חלוקת המשקל יותר מאוזנת בין הקדימה לאחורה במצב זה).

זה לדעתי מסביר את היתרון של מתלה נפרד על סרן חי בשיפועים חדים



Sent from my SM-J710F using Tapatalk

יריב קלר ברוך
07-03-23, 15:23
עבורי ..זה שקוף וברור ...

אבל תגיד לי מתי תמליץ למישהו (בתור גיפאי מבין) כלי כזה במקום - רוביקון אקסטרים ריקון ! לאיזה מסלול או שטח בארץ הייתי ממליץ כלי ב800 ומעלה על כלי כמו רוביק אקסטרים ריקון 520\500 (מבדיקה אחרונה שלי זה המחיר) ונגיד שיגיד לך תקציב לא מוגבל
שעושה בדיוק אותו דבר ...?
הכלים האלו נועדו לתת כלי מביית החרושת שעונה על הרכב צרכים.
כל רכב מתאים לקהל מסוים למה לא להמליץ על רכב יותר כייף כי הרכב יקר ?
יש לך אתה יכול תהנה אף אחד לא לקח איתו משהו לאדמה .
למבורגיני פרארי זה בסדר ?
עם כולם היו חושבים כמוך אז לא היו בונים רכבים כאלו.
אני רוצה למבורגיני עם היה לי כסף או שאוותר על דירה בבעלותי ואז היה לי למבורגיני.
בקיצור קח 15 שנה קדימה עם איין לי כסף אמכור דירה והיה לי למבו.
אני חושב שבלי יעד ורצונות איין כיבוש יעדים
בקיצור עד שלא נסעת על מפלצת כמו 392 לא תבין מה זה לשבת על ויברטור על גלגלים
https://www.youtube.com/watch?v=mN-9udOelY0

יריב קלר ברוך
07-03-23, 15:35
הי, אני אף פעם לא הבנתי את ההיגיון בכל השיפורים האקסטרימיים האלו. פעם חשבתי שמי שניצרך להם יש לו כנראה נכות בידיים או פרקינסון בכפות הרגליים והוא מתקשה בעבודת דוושות והגה. ואז הסבירו לי שאני טועה, וזו בסך הכל תחרות של למי יש יותר גדול. או יותר כסף. ואתם יודעים מה? זה כייף שבמדינתנו הדמוקרטית יש מקום לכולם וכל מי שנכנס לשטח מתייחס אליו בכבוד, שומר עליו ולוקח עימו את האשפה.
וההעדפה הפרטית שלי זה דיסקו ישן מהסוג שנותן לך פידבק בהגה בנהיגה ובמיכשול ומרשה לי לתקן ולא למחשב הרכב.
חג שמח, יאיר
זה שאתה אוהב סדו לא אומר שגם אנחנו {כמובן בצחוק זה לגבי הדיסקו} וזה עדיין לא עושה אותנו עם נכות או פרקינסון .
יש לי סבן מדהים נעול כפול מלא בכול טוב אבל לא נוסע כמו רכב חדש .
אני אוהב היום לישון בחדר מסודר לא בחוץ
ואני אוהב חימום בכסא ובהגה ורכב מביית החרושת שהו הכי טוב שיש !
אני עובד כל יום כל היום הרבה שנים בישביל זה .
מה בדיוק לא בסדר ולמה אני צריך לבדוק עם יש לי או לך יותר גדול .
זה כמו שאני ירשום שכל מי שגר ב תא או הרצלייה נה או עם פרקינסון כי אפשר לגור ברחובות או בדימונה
חברים אתם מאבדים את זה לפעמים בתגובות והרבה פעמים כנראה לא בכוונה .
תנסו לחשוב מה רשמתם

sgill
07-03-23, 15:37
עכשיו תורי:

1. קלר - אין ולא היתה לו שום כוונת פרסום/שיווק או כוונה נסתרת אחרת. הוא לא פתח את השרשור ולא העלה את הנושא. הוא הוזמן להגיב ע"י שלמה וברור שהם לא מתואמים ושלמה לא הרים לקלר להנחתה/פרסום.

2. גם אם משווים סטוק מול סטוק כשה 392 עם 35 והרפטור עם 37, יש משמעות לסוג הצמיג, סטיקי או לא, הגמישות שלו שמשתנה בין וצרנים וכמובן לחץ האוויר. מספיק שאחד הרכבים היה על 7PSI והשני על 12PSI זה עושה הבדל גדול בסלעים ובדיונות.

3. אם כבר מדברים על רכבים של 650 אלף וצפונה, ומיכוון שיש בסרטונים גם זיבאר, למה הוא לא נכנס להשוואות? הוא גם מתומחר בדומה ל 392 והרפטור, מגיע עם 37 ואמור לעשות כל מה שהם עושים בכל סוגי השטח. נכון שהוא רחב ופחות נוח מחוץ לשטח, אבל הוא חוקי לכביש.

4. כמו שכתב רוני, כל אחד עושה את שיקולי התקציב שלו ועל מה להוציא את הכסף שיש לו / שאין לו / שהוא מצפה לרשת וכו'. מי שכל כך רוצה רכב ב 400K שיוותר על חדר אחד בדירה שלו, ישתנמך לדירה קצת יותר קטנה ובהפרש יוכל בקלות לקנות ולתחזק לפחות רוביקון אם לא 392. גם אתה, כן אתה... שחייב כל שנה 3 טיסות לחו"ל כשאחת מהם היא חופשת סקי עם הילדים ב 35-40K לשבוע, גם אתה יכול להרשות לעצמך רוביקון על חשבון הסקי. ואפשר להמשיך עם עוד מלא דוגמאות. בסוף כל אחד מחלק את הנכסים וההון שלו ע"פ שיקולים אישיים. ברור שלא כל אחד יכול, אבל הרבה שרוצים - יכולים אם רק ישנו סדרי עדיפויות.

פורים שמח !!

יריב קלר ברוך
07-03-23, 15:44
חלום של רכבים.
אתה יכול להסביר את 1 ו 6?
מה יותר כיף ברוביקון?
ואיך יכול להיות שמתלה נפרד מקדימה ניצח בסלעים?

Sent from my SM-S908E using Tapatalk
ה392 נותן לי תחושת כייף גדול יחסית ל רפטור בעיקר בדלל הסאונד והכוח הברוטלי {זה אני}בסוף רכב של 4.5 שניות למאה מרגיש כמו חללית ורכב של 6.8 שניות מרגיש יחסית לחללית כמו מטוס נחמד.
הרכב שפורד בנו גבוהה ועם מהלך מתלה מטורף וצמיג 37 והפרמטרים האלו ניצחו נכון להיום תשפר את הגיפ נכון ואז הגיפ ינצח .
אבל סוק או משופר קלות הפורד אונס את הגיפ חוץ מחוסן מכאני

- - - Updated - - -


יריב

צר לי שהבנתי לא נכון את הפוסט הפותח שלי. התכוונתי לההיפך הגמור ממקום של פירגון לך אישית ולפועלך בתחום רכבי השטח ולכן גם בסוף הפוסט השארתי לך את הבמה להעלות הסרטונים ואת התרשמותך מההשוואה בין השניים.

הכותרת אכן שמה דגש על מחיר הרכבים שבשיירה אבל זה נעשה כפרובוקציה וכדי לגרור חברי פורום להסתכל בפוסט ולהעריך את העובדה שלא משנה העלות אלו רכבים שאשקרה מטיילים איתם ובעבירות קשה ושלא נרכשו רק לצורכי שופוני.

למזלי עוד כמה וכמה קוראים אכן הבינו את כוונתי ראה תגובות מעלי.

בשורה התחתונה אם וכאשר יהיה לי מספיק מצלצלין תסכים למכור 392 אחד? גם אני הייתי בוחר בברונקו רפטור אם היה לי הכסף אבל בשלב הזה מוותר עליו כי בגלל הרוחב שלו הוא לא ייכנס בחניה.

אני מתנצל כנראה שלא הבנתי נכון

Galaye
07-03-23, 16:35
יריב
תודה על התשובות והסבלנות לענות לכולם ….

כל הכבוד
ולמדתי


Sent from my iPhone using Tapatalk

zivo
07-03-23, 18:19
זה שאתה אוהב סדו לא אומר שגם אנחנו {כמובן בצחוק זה לגבי הדיסקו} וזה עדיין לא עושה אותנו עם נכות או פרקינסון .
יש לי סבן מדהים נעול כפול מלא בכול טוב אבל לא נוסע כמו רכב חדש .
אני אוהב היום לישון בחדר מסודר לא בחוץ
ואני אוהב חימום בכסא ובהגה ורכב מביית החרושת שהו הכי טוב שיש !
אני עובד כל יום כל היום הרבה שנים בישביל זה .
מה בדיוק לא בסדר ולמה אני צריך לבדוק עם יש לי או לך יותר גדול .
זה כמו שאני ירשום שכל מי שגר ב תא או הרצלייה נה או עם פרקינסון כי אפשר לגור ברחובות או בדימונה
חברים אתם מאבדים את זה לפעמים בתגובות והרבה פעמים כנראה לא בכוונה .
תנסו לחשוב מה רשמתם

+++1
אתה כל כך צודק, בעיקר לגבי המאבדים את זה (אולי הם מאבדים את זה מקנאה? :-) ).
כל הכבוד, על מה שאתה עושה, על התחרות שאתה מביא לשוק, ולא פחות, על היכולת לשלב בין תחביב לעסק מצליח.
בהצלחה.

KOOKE
07-03-23, 21:37
זיו, קנאה אני יכול להבין ואפילו יש בה אלמנט חיובי מפני שייתכן והקנאה תוביל את המקנאים להתאמץ יותר ולעשות כל שיכולתם להשיג את מושא קנאתם ממש כשם שיצר התחרות דוחף את המתחרים להישגים גבוהים יותר.

אבל כשלקנאה נלווית גם צרות עין זה משהו שאני אישית לא מוכן לקבל....

Karduner
07-03-23, 23:32
מעניין מה שכתבתם פה לגבי העברת המשקל קדימה. לי היה הרושם שהמשקל של הסרן הקדמי שנוטה כלפי מטה מאפשר העברת יותר משקל קדימה וכתוצאה מכך יותר אחיזה. בטח כאשר מסובבים את הגלגל הצידה ונוצר על גלגל אחד יותר עומס.
אצלי התקנתי ברקט שמנמיך את נקודת החיבור של הזרועות לסרן הקדמי (סוג של לונגים ב150 דולר בלי שינוי מבנה אגרסיבי מידי). עשיתי את זה בראש ובראשונה בשביל גיהוץ כביש ושבילים במהירות גבוהה (והתוצאה מדהימה). אבל גם בטיפוסים זה מעביר את המשקל טוב יותר קדימה.
לגבי מה שנכתב פה על יריב אני מצטרף. אדם מאוד מיוחד בשוק הרכב המקומי עם יושר שלא מוטל בספק עם מעורבות בקהילת רכבי השטח. אגב אני לא יודע אם יריב זוכר אבל עברתי אצלו הדרכת נסיעה בדיונות. ככה בכיף שלו הגיע ללמד כמה חברה. היה תענוג למרות שמאז לא חזרתי לנסוע על חול.

ד ו ר ו ן
08-03-23, 08:53
אצלי התקנתי ברקט שמנמיך את נקודת החיבור של הזרועות לסרן הקדמי (סוג של לונגים ב150 דולר בלי שינוי מבנה אגרסיבי מידי.
ההנמכה בצד של הסרן או בצד של השלדה?

Karduner
08-03-23, 10:28
בצד השלדה. מנמיך חיבור זרוע עליונה ותחתונה

ד ו ר ו ן
08-03-23, 14:11
בצד השלדה. מנמיך חיבור זרוע עליונה ותחתונה

זה כבר נשמע הגיוני.

רני דקל
08-03-23, 16:50
מעניין מה שכתבתם פה לגבי העברת המשקל קדימה. לי היה הרושם שהמשקל של הסרן הקדמי שנוטה כלפי מטה מאפשר העברת יותר משקל קדימה וכתוצאה מכך יותר אחיזה. בטח כאשר מסובבים את הגלגל הצידה ונוצר על גלגל אחד יותר עומס.

אתה לא טועה, יש הרבה פאקטורים בעסק הזה. סרן כבד כן לוקח את מרכז הכובד קדימה, אבל המשקל יורד ממרכז הכובד של המרכב ולוקח אותו כביכול אחורה. מה אפקט יותר חזק? קשה לדעת כי זה תלוי בהמון גורמים ויכול להיות שמשתנה אפילו בין שיפועים כי כמו שכבר נאמר, בין היתר כשהמתלה פתוח לגמרי אותו סרן כבד לוקח איתו גם את המרכב.

גיא
08-03-23, 16:56
מספיק שאתה נותן טיפה יותר גז והמשקל זז ..

Sent from my DN2103 using Tapatalk

yoni_0000
08-03-23, 18:49
הדינמיקה שונה לחלוטין.
כדי לפשט ולא להיכנס למושגים מסובכים - הציר שסביבו הסרן הקדמי עולה ויורד הוא נקודת החיבור האחורית של המתלה הקדמי לשילדה. היא נמצאת בציר האורך מאוד קרוב למרכז הכובד. בנוסף המבנה של סרן קדמי חי מעלה את המנוע ומרכז הכובד עולה.
לעומתו מתלה קדמי נפרד הציר שסביבו המתלה עולה ויורד נמצא יותר קדימה.
זה אומר שהרנגלר כשמעביר משקל אחורה פותח יותר את המתלה הקדמי - מוריד ממנו את המשקל.
אפשר לנתח את העניין כמותית - אבל זה היה ההסבר האיכותי כדי לתת מושג למה התכוונתי.
לא אומר שמתלה נפרד יותר טוב בשטח או פחות טוב. אבל יותר טוב בהעברות משקל.

אסף.

בוא ניכנס למושגים מסובכים!
יש לי הרבה מה להגיד בנושא, בעיקר בכל הקשור לגיאומטריה/איך עובד ובגדול אני די לא מסכים איתך 😅 (או שלא הבנתי נכון..) אבל נראה לי שצריך לפצל את הדיון בשביל זה.

Karduner
08-03-23, 19:58
אז תפתח אשכול חדש יעודי לזה. הנושא מעניין.

ואת השרשור הזה נסכם במילים: להנאה מהשטח אין תחליף וגם אין מחיר. סטוק או משופר.
ומה שנשבר מחליפים למחוזק….

Aifer
09-03-23, 06:52
אני נפעם מהיכולת של אנשים למתוח ביקורת על אירוע שאין להם מושג מה קרה, ואיפה התרחש.
ואם בכלל יש לו משמעות מבחינת יכולות ועמידות הכלים המעורבים.

בתור מי שנוסע ברכב שטח שעולה 25,000 שקלים,
אני מפרגן עד הסוף לג'יפאים שמשקיעים ממון ברכבי חלומות, ולוקחים אותם עד לקצה.

זה הרבה יותר טוב מאשר לראות אותם מזדחלים בפקקים של איילון

- - - Updated - - -

אני נפעם מהיכולת של אנשים למתוח ביקורת על אירוע שאין להם מושג מה קרה, ואיפה התרחש.
ואם בכלל יש לו משמעות מבחינת יכולות ועמידות הכלים המעורבים.

בתור מי שנוסע ברכב שטח שעולה 25,000 שקלים,
אני מפרגן עד הסוף לג'יפאים שמשקיעים ממון ברכבי חלומות, ולוקחים אותם עד לקצה.

זה הרבה יותר טוב מאשר לראות אותם מזדחלים בפקקים של איילון+1

Sent from my IN2013 using Tapatalk

oferc
09-03-23, 09:39
קודם כל אחלה שרשור
דבר שני אחלה יריב .
הכותרת מעליבה , הפרגון לאנשים עם כסף לא קיים , חייבים לעקוץ , להעליב.

פגשתי אותם בחמישי בפאב בערד , הם כבשו את החניה עם הגיפים שלהם , אין מה לעשות כל ג'יפאי היה יוצא מהפאב ומסתכל על המפלצות האלו.
אמרתי ליריב שהברונקו ראפטור מסקרן אותי, ישר נתן את המפתח של הרכב ואמר לך תראה איזה רכב מדהים , זה יריב.

אני בספק אם עשה את המבחן הזה כדי למכור את הראפטור, לא מאמין שהמלאי של יריב גדול , גם בארה"ב קשה מאד למצוא אחד , והמחירים כמו הלנד קרוזר בארץ לא הגיוניים ,בקליפורניה כולם מזמינים ושמגיע מוסיפים 30 אלף דולר למחיר ומפרסמים למכירה, מי שיצליח לשים את היד על אחד ויש לו את הממון שייהנה, למה לא לפרגן .

שאפו ליריב , מחכה לסרטון מסכם .

ד ו ר ו ן
09-03-23, 09:57
כן אינטרסים/לא אינטרסים בסרטונים,

משהו אישי לגבי יריב, לא קשור לראפטור.
לפני כמה שנים, חבר שבר נעילה בסרן אחורי ברכב.
הסתבכנו באבחון ואיתור חלקים לתיקון.
מפה לשם, נתנו לי את הטלפון של יריב, שאולי יצליח למצוא את החלקים.
אין ביננו היכרות, ולא ״הגעתי דרך חבר״.
הרמתי טלפון, מה כבר יכול להיות?

יריב, בלי להכיר אותי, השקיע לא מעט מזמנו בשיחה להבין את הבעיה, להציע פתרונות, לחבר למקום שיכול לסייע, באופן שסייע לצמצם עלויות בצורה ניכרת, ולהגיע לפתרון, וכל זה בלי לבקש כלום בתמורה, למישהו שהוא לא מכיר, וצריך סיוע.

nirs
09-03-23, 12:18
כן אינטרסים/לא אינטרסים בסרטונים,

משהו אישי לגבי יריב, לא קשור לראפטור.
לפני כמה שנים, חבר שבר נעילה בסרן אחורי ברכב.
הסתבכנו באבחון ואיתור חלקים לתיקון.
מפה לשם, נתנו לי את הטלפון של יריב, שאולי יצליח למצוא את החלקים.
אין ביננו היכרות, ולא ״הגעתי דרך חבר״.
הרמתי טלפון, מה כבר יכול להיות?

יריב, בלי להכיר אותי, השקיע לא מעט מזמנו בשיחה להבין את הבעיה, להציע פתרונות, לחבר למקום שיכול לסייע, באופן שסייע לצמצם עלויות בצורה ניכרת, ולהגיע לפתרון, וכל זה בלי לבקש כלום בתמורה, למישהו שהוא לא מכיר, וצריך סיוע.

כן, זה היריב שאני מכיר….
לא מפתיע.


Sent from my iPhone using Tapatalk

יריב קלר ברוך
12-03-23, 17:45
חברים בסוף כסף בא כסף הולך.
אני עובד ממש קשה בשביל הכסף ורוצה להנות ממנו לא לאגור אותו .
הרצונות לי לרכוש צעצועים ולדאוג למשפחתי גורמים לי לעבוד קשה ולשמחתי גם להגיע לתוצאות.
עם ההיתי יכול היה לי מחסן עם מאות רכבים שאני רוצה ולשם אני מכוון
בדרך לשם נהנים ממה שיש גם עם זה ברונקו רפטור

המשוטט
12-03-23, 19:33
יריב סחה עליך ושאתה מגשים חלומות שלך ושל אחרים ....


אני זוכר את המשתה שאירגנת למילואימניקים במחנה רמה במהלך צוק איתן והיה לי העונג לעזור במעט.


אתה נשמה גדולה.

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

איל מ
12-03-23, 19:42
חברים בסוף כסף בא כסף הולך.


כסף הולך אני מכיר.
אולי תגלה לי איך כסף בא?

talw
12-03-23, 20:34
כמה אתה מוכן לשלם עבור המידע הזה ?

sgill
13-03-23, 19:33
הדרך הכי קלה להפוך לבעל הון קטן, היא להיות קודם בעל הון גדול... :D

מוטי ג.
13-03-23, 20:23
יש שלוש דרכים להפסיד כסף:
המענגת, על רכבים (במקור עם נשים)
המהירה, בהימורים.
הבטוחה, בחקלאות.
משה דיין



Sent from my SM-N986B using Tapatalk

-->