התחברות

צפייה בגרסה מלאה : החזרה לחיים של כננת וורן HS9500



נמרוד
08-03-23, 20:29
בשרשור הזה אשתף בפרויקט של השמשת כננת ישנה והתקנה סמויה בפגוש מקורי של היילקס מודרני.

על הג'יפ שאני משפץ הגיעה כננת וורן M8000 ישנה, כננת עם גשר. היא יושבת על המדף כבר כמה שנים. רצה הגורל ולאחד מגולשי הפורום הזה, ישבה כננת וורן ישנה, בלי גשר, על המדף. עשינו את הדבר המתבקש - עסקת חתולים וכלבים. הוא לקח את הנבלה במצב לא ידוע שלי ואני לקחתי בתמורה את הנבלה במצב לא ידוע שלו, מתוך כוונה להתקין אותה בהתקנה סמויה בטנדר שלי.

בחיבור ראשון למצבר, הכננת כמובן לא הגיבה. לא באמת מפתיע בשביל משהו בן לפחות 20 שנה, שעמד במחסן פתוח במשך פרק זמן לא ידוע. כדי לראות איפה הבעייה, קודם כל בדיקה של הכננת עצמה:

https://www.youtube.com/shorts/Xt8taY54CMY

חיבור מינוס למצבר. חיבור הדק A (עוגן) לאחד משני ההדקים F1 או F2. פלוס מהמצבר להדק השני. הכננת עובדת. והחלפה, גם בכיוון השני עובדת. לפי המומחה, שאתם מכירים כYoavR, זה טוב, ואין יותר מדי מה להתעמק בכננת מעבר לזה.

השלב הבא, פרוק תיבת הפיקוד ובדיקה של כל סולנויד בנפרד:

https://youtube.com/shorts/CV6bkJqMH-8?feature=share

עם מגעים טובים ונקיים, כולם עובדים.

שלב הבא, ניקוי כל המגעים, שיוף גשרי הנחושת, וכו.
לפני:
142803
באמצע:
142805
ובסוף כולל צבע חדש לבסיס של הקופסא:
142804

בשלב הזה, העסק כמעט עובד - מה שמזייף זה הקונקטור המקורי של השלט. גם זה לא מפתיע את המומחה. השלט עצמו גם שחוט, הכבל עם הרבה קרעים ואיזולירבנד. את הבעיה הזאת אני מתכנן לפתור יותר מאוחר בשלב ההתקנה.

142806

נמרוד
11-03-23, 13:59
ברכבים מודרניים כמו ההיילקס המדובר, בחזית הרכב יש פגוש פלסטיק גדול מאד שרובו נפח אויר ריק. הסיבה לעיצובים האלו היא למזער את הנזק בעת פגיעה בהולכי רגל. אפשר וחוקי להחליף את הפגוש המקורי בפגוש מתכת יעודי שיכיל את הכננת. אפשר ומקובל באותה מידה להתקין את הכננת מאחורי הפגוש הקדמי, מקום לא חסר שם.

התקנה "סמויה" בתוך פגוש מקורי משמרת במידה רבה את התכנון הבטיחותי המקורי בפגיעה בהולכי רגל. כנראה פחות בפגיעה חזיתית של ממש, שאז מאחורי החזית בכל זאת נמצאת כננת. אבל כן בפגיעה צידית איפה שהגמישות של הפגוש המקורי נשמרת. התקנה סמויה זולה יותר מבחינת חלקים - מגש תקני להתקנה כזאת עולה סדר גודל של 1800-2000 שקלים. פגוש מתכת תחליפי שלם עולה יותר, סדר גודל של 4000-5000 שקלים. שיקול נוסף הוא אסטטי - אפשר לשמור על המראה המקורי, לטוב ולרע. ואפשר לחדש במראה של פגוש מתכת חדש. לצערי, לא נתקלתי לא בארץ ולא ברחבי הרשת בפגוש תחליפי לטויוטה היילקס מהדגם שלי שנראה טוב. אז בנוסף לזה שהתקנה סמויה נראית טוב יותר, היא גם זולה יותר, וגם בטיחותית יותר עבור הולכי הרגל - זה מה שהחלטתי לעשות.

כאן נכנס עניין של מורכבות ההתקנה, ואחרי שגמרתי את העבודה, אני יכול להגיד שמדובר על כלבת. לא הכננת, ולא המתקן הדי סטנדרטי שמחבר אותה לשלדה - זה קלי קלות. אבל פגוש הפלסטיק המקורי, שנתפס עם כל מיני קליפסים וטאבים וחתיכות פלסטיק - זה חרא אמיתי. אני בהחלט מבין למה מתקינים יעדיפו תמיד לתלוש אותו להתקין פגוש מתכת חליפי - רווח גדול יותר על הפגוש עצמו, והרבה פחות עבודה. זה יהיה בולט און. ומסקנה נוספת - גם אם אתם הולכים על התקנה סמויה - עדיף ללכת לסדנא או פחח שביצע את זה כמה פעמים. הפגוש המקורי לא סלחן לטעויות, ולא אוהב לעבור פרוק והרכבה יותר מדי פעמים. זה נגמר בעזרה של כמה ברגי פח-פח.
142825

142826

142828
המתקן הוא מודולרי מתוצרת מקומית וקניתי אותו מהמלאי בהנפלד. זהה לו נמכר באספיר. יש מתקנים כאלו גם בהזמנה מאיביי מארופה אבל המשלוח הופך את הקנייה בארץ לכדאית יותר, ויותר חשוב, מאפשרת קבלת אישור מתקין מסודר בלי קומבינות.
142827
פרוק הפגוש כליל המקורי קליל, יש הוראות וסרטוני יוטיוב רבים. הרכבת המגש קלה - המגש מתחבר עם ברגים לחורים מקוריים בשלדה, לא צריך לקדוח או לגעת בשלדה בכלל. נתקלתי בבעייה של ממשק עם מיגון ARB שמותקן אצלי, שהתחרה על כמה מהחורים עם המגש שבא עם פלטת מיגון בילט-אין. זה אילץ אותי להשתמש בדיסק פעם ראשונה אבל בקטנה . בעייה רצינית יותר הייתה עם הממשק של חזית המתקן עם הפגוש. זה איפה שההתקנה מתחילה להסתבך ואני מניח שלסדנא שעשתה את העבודה כמה פעמים הבעיות ידועות מראש. לא צילמתי יותר מדי כי אכלתי לא מעט חרא. אני בסופו של דבר קדחתי חורים חדשים שהזיזו את הכננת 17 מ"מ אחורה יותר מאשר המקוריים, וקיצרתי את האף של המגש ב20 מ"מ על ידי חיתוך וריתוך מחדש. אני מניח שזה לא הכרחי אבל רציתי חור מינימלי לfairlead. יתכן שפתח מלבני גדול שיתן לכל האף של המגש לבלוט קדימה היה אפשרי ואולי זו כוונת מי שתכנן את המגש. בכל מקרה, אחרי שמסדרים את עניין הפגוש כולל החור לfairlead, שאר העבודה ישירה יותר.

142830

142831
יש כאמור הרבה מקום לכננת, ויש מקום נוח גם לקופסת הפיקוד. אלתרתי פלח שיחבר אותה לשני הברגות מקוריות במרכב, אחרי שהזזתי את הצופר מצד נוסע לצד נהג. את הכבלים העבים של הזרם הגבוה העברתי מאחורי הפנס השמאלי של הרכב למצבר. על כבל הפלוס הוספתי הגנה של שרשורי וגם מגה-פיוז 400 אמפר, למקרה של קצר בתאונה חזיתית.
142836
הבעייה היחידה בכננת הישנה הייתה בשקע-תקע ובשלט. החלפתי אותם בשקע ושלט של כננת רמזי עוד יותר ישנה, אבל שהיו במצב חדש. את המינוס לפיקוד העברתי מהקבינה דרך מתג, כך שקיצור של השקע על ידי עובר אורח וונדל לא יפעיל את הכננת.
142829

142833
הדבר האחרון היה לחתוך תריס פלסטיק אחד בשבכה התחתונה של הפגוש כדי להכניס יד לקלאץ':
142832

142834

ishc
11-03-23, 15:49
יפה, שאלת קיטבג לחובבי ה-diy.
רישוי?

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

נמרוד
11-03-23, 16:36
הכל תקני, נרכש בארץ ונבדק על ידי מתקין מורשה.

PW
11-03-23, 17:31
החלפתי אותם בשקע ושלט של כננת רמזי עוד יותר ישנה, אבל שהיו במצב חדש
איזה טעות עם הרמזי...
(אפילו את הסקוץ אני מזהה)
פדיחה

נמרוד
11-03-23, 18:20
הרמזי הקלאסית תמצא את מקומה על הCJ בעסקה הסיבובית הזאת.

RoyiBaum12
12-03-23, 08:17
ווואו איזה פרוייקט מגניב.

אשמח לשאול שאלות של הדיותות.
1.כננת רצה על מצבר רגיל ועובדת פשוט עם שלט חיצוני?(תוכל לפרט?)
2.מבחינת המגש,הוא תפוס משני צידי השלדה או על הקורת תאונה הקדמית?
3.שוקל לשים כננת אצלי גם אבל אני אהיה חייב לייצר מגש מ-0 מה הרציונאל שלו ומה הדברים שחייב שהוא "יעשה" כדי לתמוך בכננת ובעומסים שלה?
פרויקט אש.


רועי

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

tomer s
12-03-23, 10:09
142833
הדבר האחרון היה לחתוך תריס פלסטיק אחד בשבכה התחתונה של הפגוש כדי להכניס יד לקלאץ':
142832

במקום להרוס את הגריל אפשר להגיע לקלאצ מלמעלה, כשמכסה המנוע פתוח.
נכון כבל סנטטי לא מצליף וכו, אבל עדיף לא?

מוטי ג.
12-03-23, 11:40
או בכלל לרתך איזו ידית שמתחברת למנוף המקורי בגובה שעובר בלי לחתוך.
אבל אחלה גם כך.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

נמרוד
12-03-23, 16:26
1.כננת רצה על מצבר רגיל ועובדת פשוט עם שלט חיצוני?(תוכל לפרט?)
2.מבחינת המגש,הוא תפוס משני צידי השלדה או על הקורת תאונה הקדמית?
3.שוקל לשים כננת אצלי גם אבל אני אהיה חייב לייצר מגש מ-0 מה הרציונאל שלו ומה הדברים שחייב שהוא "יעשה" כדי לתמוך בכננת ובעומסים שלה?

1. כן וכן.
2. בהיילקס כמו שלי, המגש תפוס גם וגם.
3. על איזה רכב מדובר? למה אתה צריך לייצר מגש? אני לא מכיר רכב שטח שאין לו שום מגש זמין. אבל אם יש אשמח לסייע, בשרשור נפרד.

RoyiBaum12
12-03-23, 18:08
1. כן וכן.
2. בהיילקס כמו שלי, המגש תפוס גם וגם.
3. על איזה רכב מדובר? למה אתה צריך לייצר מגש? אני לא מכיר רכב שטח שאין לו שום מגש זמין. אבל אם יש אשמח לסייע, בשרשור נפרד.תודה [emoji123]

חושב לשים כננת לסמוראי :)

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

נמרוד
12-03-23, 19:12
לסמוראי יש שפע של פתרונות מדף. בדקת בסדנאות ומוסכים?

RoyiBaum12
13-03-23, 16:34
לסמוראי יש שפע של פתרונות מדף. בדקת בסדנאות ומוסכים?תכלס הרצון שלי הוא לשמור על הפגוש המקורי.
קיימים פגושים אפטר מרקט אבל עוד לא מתאתי פתרון

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

נמרוד
20-03-23, 10:38
תכלס הרצון שלי הוא לשמור על הפגוש המקורי.
קיימים פגושים אפטר מרקט אבל עוד לא מתאתי פתרון

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

להתקין כננת בתוך, או מאחורי, פגוש מקורי של סמוראי, לא נראה לי אפשרי, פיזית.

בכל מקרה, הפיניש האחרון שהגיע לפני שבוע זה מתג בגודל תקני להפעלת הפיקוד של הכננת. למי שמחפש, הגודל הנכון להיילקס דור 8 כמו שלי הוא 1.28" על 0.87". זה שונה משל היילקס ישן יותר. כל מתג כזה עולה בערך 10$, שווה בשביל המראה המסודר בקבינה. לא מצאתי כזה שכתוב עליו winch, אז Power מספיק טוב. לצידו מתג זהה שמפעיל את הקומפרסור. נשאר מקום לעוד אקססורי אחד.
142923

ותמונות של ההתקנה בשני הטיולים האחרונים. יצא לכננת גם לעבוד, אבל זה היה בלילה קר ומאוחר אז אין תמונות.
142922

142921

PW
20-03-23, 11:12
142922



איפה הלכה הסגירת ברזנט המפוארת?!

asafk
20-03-23, 11:24
אצלי מותקן מתג דומה, מנתק את המינוס של הפיקוד לממסר - כך גם המקלט האלחוטי (שצורך כמה מיליאמפרים) מנותק.
ניתוק על המינוס חוסך חוט אחד.

אסף.

נמרוד
20-03-23, 11:31
גם אצלי המתג על המינוס.

RoyiBaum12
20-03-23, 12:56
להתקין כננת בתוך, או מאחורי, פגוש מקורי של סמוראי, לא נראה לי אפשרי, פיזית.

בכל מקרה, הפיניש האחרון שהגיע לפני שבוע זה מתג בגודל תקני להפעלת הפיקוד של הכננת. למי שמחפש, הגודל הנכון להיילקס דור 8 כמו שלי הוא 1.28" על 0.87". זה שונה משל היילקס ישן יותר. כל מתג כזה עולה בערך 10$, שווה בשביל המראה המסודר בקבינה. לא מצאתי כזה שכתוב עליו winch, אז Power מספיק טוב. לצידו מתג זהה שמפעיל את הקומפרסור. נשאר מקום לעוד אקססורי אחד.
142923

ותמונות של ההתקנה בשני הטיולים האחרונים. יצא לכננת גם לעבוד, אבל זה היה בלילה קר ומאוחר אז אין תמונות.
142922

142921נראה נהדר!
כניראה שבאמת אין מנוס מפגוש לא מקורי אצלי..


Sent from my SM-S908E using Tapatalk

hitoy
21-03-23, 13:47
נשאר מקום לעוד אקססורי אחד.


יפה מאוד. ולגבי המקום שנשאר, זה בדיוק כמו בטווין סטיק של הדנה 300. הכפתור הימני זה לנעילה בסרן הקדמי;)

נמרוד
21-03-23, 17:26
יש נעילה בסרן הקדמי. אוטומטית בשביל לחסוך את הכפתור [emoji3]

נמרוד
04-12-23, 14:02
אחרי כמה שימושים וכמה חודשים של עמידה, המגעים החשמליים אכזבו. בהתעסקות גם שברתי חיבורים עתיקים בתוך הקונקטור של השלט. החלטתי לא להמשיך להתעסק בחשמל ישן והזמנתי יחידת קונטקטור מודרנית וגם שלט אוניברסלי חדשים.

זה השלט 28$

https://www.amazon.com/dp/B09Q58S5RX?psc=1&ref=ppx_yo2ov_dt_b_product_details

והקונטקטור 49$

https://www.amazon.com/gp/product/B07KG7CZT4/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o04_s00?ie=UT F8&psc=1

145361

145362

החיבור במקום קופסאת הסולנוידים ישיר ופשוט.

-->