PDA

צפייה בגרסה מלאה : תקלה בטעינה במערכת סולארית



boaziko
12-03-23, 09:43
יש לי ברכב פאנל סולארי שמחובר למצבר משני דרך בקר סולארי. המצבר המשני מקבל טעינה גם מהאלטרנטור.
המצבר חדש - מצבר נוזלי trojan פריקה עמוקה.

על הבקר מופיע קוד תקלה שלפי התפריט תקלות זה:
battery over discharging

בנוסף מהבהב לי שם משהו לא ברור שלפי התפריט זה:
או:
system over voltage. check whether the battery voltage is to high
או:
the battery is over discharge, and will recover after recharged adequately

אני לא מבין בזה כלום. מישהו יכול להסביר לי בעברית פשוטה מה יכולה להיות התקלה ואיך לנסות לפתור אותה?
תודה.

ד ו ר ו ן
12-03-23, 09:47
הקומבינציה הזו עבדה תקין לפני כן?

boaziko
12-03-23, 11:41
הקומבינציה הזו עבדה תקין לפני כן?

הרכב היה אצל חשמלאי שחיווט מחדש את הכל והתקין את המצבר הזה. לפני המצבר הזה היה מצבר ג'ל פריקה עמוקה.

ד ו ר ו ן
12-03-23, 13:41
יש מצב שהבקר לא מזהה נכון את המצבר בגלל משהו שהחשמלאי עשה/נגע/לחץ, ואז הנתונים שהוא קורא מתורגמים לשגיאה.

תנסה להחזיר לברירת המחדל המקורי.
לאפס להגדרות יצרן.

asafk
12-03-23, 19:27
מצבר ג'ל ומצבר חומצה דורשים מתחים אחרים לטעינה ופריקה.

אסף.

boaziko
14-03-23, 19:53
מצבר ג'ל ומצבר חומצה דורשים מתחים אחרים לטעינה ופריקה.

אסף.

מה זה אומר..?
ומה אני יכול לעשות כדי לפתור את זה?

ד ו ר ו ן
14-03-23, 20:12
מה זה אומר..?
ומה אני יכול לעשות כדי לפתור את זה?

לקרוא במדריך של הבקר איך לבחור את המצב טעינה המתאים, אם יש לו כזה.

boaziko
31-03-23, 09:16
נמצאה התקלה
החשמלאי שהתקין את המצבר החדש חיווט את כל החוטים לא נכון.
מקווה שלא נגרם נזק.
חשמלאי אחר יסדר את העניין.
תודה לעונים.

zivo
31-03-23, 23:11
החיבור בין המצבר הראשי למצבר צרכנים, ישיר ( כלומר רק ממסר או מפסק) או עם DC2DC \ מטען?

ד ו ר ו ן
01-04-23, 09:30
החיבור בין המצבר הראשי למצבר צרכנים, ישיר ( כלומר רק ממסר או מפסק) או עם DC2DC \ מטען?

למה זה משנה?

zivo
01-04-23, 12:41
אהבתי את השאלה, ובמיוחד ממך :-)
מפני שאם זה מחובר ישיר, זה אומר שהמצבר פריקה עמוקה רואה מתחים של ווסת טעינה של מצבר עופרת רגיל.
מה זה עושה למצבר פריקה כבר היו פה עשרות שירשורים, אבל זה מה שמשגע את המטען שמתוכנן לנהל את המצבר פריקה.
מטען חכם עוצר מדי פעם ( לקראת הסוף) ובודק את את המתח של המצבר במנוחה ( ולפי זה מחליט איך להמשיך).
אם בזמן הבדיקה הוא רואה 14.2 -14.4 וולט, הוא משתגע ומוציא הודעה על טעינת יתר.
בכלל , כפרקטיקה בחיים, שיש שני מנהלים זו רק שאלה של זמן עד שיהיו חילוקי דעות.....וזה נכון גם במערכת כזו,
לא נכון לטעון את המצבר משני מקורות שונים.
המצבר צריך לקבל טעינה מבקר יחיד!
הבקר יכול לקבל הזנה משני מקורות שונים ( סולארי ומנוע).

ד ו ר ו ן
01-04-23, 14:28
אהבתי את השאלה, ובמיוחד ממך :-)
מפני שאם זה מחובר ישיר, זה אומר שהמצבר פריקה עמוקה רואה מתחים של ווסת טעינה של מצבר עופרת רגיל.

רק שנכצב שההודעה בבקר הסולרי היא על פריקה, לא על טעינה.

zivo
01-04-23, 15:16
רק שנכצב שההודעה בבקר הסולרי היא על פריקה, לא על טעינה.
לא צריך לחפש להתווכח בכוח, אפשר גם לקחת אוויר ולקרוא בשקט.
אולי הייתה מצליח למצוא את הקטע הבא-בנוסף מהבהב לי שם משהו לא ברור שלפי התפריט זה:
או:
system over voltage. check whether the battery voltage is to high
או:.

ולגופו של עניין, ההודעה לא כל כך מעניינת אותי, אני חושש ( כי לא קיבלתי תשובה מוסמכת על החיבור הקיים) שיש פה טעות עקרונית - לא מטעינים מצבר משני מקורות שונים.
זו הנקודה החשובה, ואת זה כדאי להפנים ( ולא את הוויכוחים למי יש יותר גדול).

ד ו ר ו ן
01-04-23, 15:36
לולגופו של עניין, ההודעה לא כל כך מעניינת אותי
זה לא ויכוח, זו שאלה. לא צריך להבהל משאלה.

השיטה שלנו לאבחנת הבעיה שונה.
אותי הנתונים כן מעניינים כדי לגבש דיעה.

הויכוח עוד לא התחיל, ואני אקצר לך, גם לא יהיה.

זה בסדר שיש לך שיטה אחרת, ניסיתי להבין מה אפשר ללמוד ממנה.

asafk
01-04-23, 17:28
שיש פה טעות עקרונית - לא מטעינים מצבר משני מקורות שונים.
זו הנקודה החשובה, ואת זה כדאי להפנים ( ולא את הוויכוחים למי יש יותר גדול).

אתה יודע שיש רבים שלא יסכימו איתך.
ברוב המערכות המקובלות של הקמפרים יש טעינה מ2 עד 3 מקורות שונים (מטען אלטרנטור וסולרי).
נכון שיש בקרים סולריים שלא יודעים להסתדר עם טעינה במקביל אבל זה לא הופך את הבעיה לעיקרון.

אסף.

zivo
01-04-23, 17:50
אסף,
תקרא טוב מה כתבתי, ותבדוק את עצמך.
ניתן כמובן לחבר מטענים "טיפשים" במקביל, וזהו....
אבל זה לא המקרה, מעצם העובדה שיש הודעות שגיאה, זה מטען חכם ואז..... שים לב מה כתבתי, לא אמרתי שאי אפשר לחבר מטען \ בקר שמיועד לכך, לשני מקורות כמו סולארי ומנוע, כתבתי שלא נכון לחבר את המצבר עצמו לשני מקורות שונים ( והסברתי מה קורה לבקר \ מטען).
אין מה לא להסכים, פיזיקה יש רק אחת.
אני מאוד דייקתי ( כל ההערה שלי התחילה בלחדד את הנקודה של החיבור, ודורון שאל למה זה חשוב).

asafk
01-04-23, 18:24
זיו. אני כנראה קורא טוב. כתבת שלא מטעינים מצבר משני מקורות שונים - וטרחת לציין שזה בלי קשר לשאלה.
ההבהרה שכתבת - קושרת את מה שהצהרת עליו להקשר מאוד צר וסםציפי.
(ובכל מקרה כיוון שכולנו עכשיו מיושרים וגם בועז פתר את התקלה אפשר לסגור את הנושא)

אסף.

zivo
02-04-23, 09:31
בכל זאת, ולמען הדורות הבאים, אני אנסה להסביר את העיקרון איך עושים את זה נכון-
חיבור של פנל סולארי למצבר של רכב, צריך להתבצע עם בקר \ מטען יעודי, שיודע לקבל הזנה משני מקורות שונים:
הפנל הסולארי.
האלטרנטור \מצבר התנעה של הרכב.

כל ניסיון של חיבור בקר סולארי למצבר, שבמקביל אליו, מחובר חיבור ישיר בין המצבר של הרכב למצבר צרכנים הוא שגיאה.
יש בקרים שיודעים לזהות מצב כזה ולהזהיר ויש כאלו שאפילו לא יזהירו, אבל יסבלו מבעיות בטעינה.

ולכן זו היתה השאלה הראשונה שלי, איך מחובר המצבר של הרכב? דרך אותו הבקר \ מטען? או במקביל?
זו טעות נפוצה, והרבה נופלים בה.

מקווה שהנושא הובהר ויעזור לאחרים לא לטעות.

ד ו ר ו ן
02-04-23, 12:11
זיו,
למרות הבטחון הרב שלך בתשובה, זה לא המצב בצורה כזו גורפת.
גם בקר זול לא התבלבל מעבודה במקביל.
זו פרקטיקה נפוצה מסביב לעולם להשאיר הכל מחובר במקביל.
גם באופן אישי, לא מעט שנות נסיון וזה פשוט עובד.
אפשר טכנולוגיית על-חלל ואפשר גם פשוט וקל וזול.
זו בחירה אישית בדרך.

כבר נאמר שהבעיה נוצר מחיווט לא נכון. לא קשור לבקר והמצבר.

zivo
02-04-23, 14:29
הפוך גוטה, הפוך.....
לפחות פעמיים, הדגשתי שאני מניח שזה בקר חכם (לפי ההודעת שגיאה), והסברתי איך בקר כזה בודק את עצמו.
בקר פשוט \ טיפש , לא בודק את "עצמו" ( הוא פשוט נותן מתח מסויים, וזהו), ולכן דווקא בקר פשוט, יעבוד כך בלי בעיה.
מה זה יעשה למצבר, לא לדיון הזה.

asafk
02-04-23, 20:30
כאמור פרקטיקה מקובלת ורגילה. המון מצברים חיים ככה ממש.טוב.

אסף.

-->