צפייה בגרסה מלאה : תובנה בדיעבד מגרירה עם אנרגוקינטי
היה יום שלישי מעניין. בלי להיכנס יותר מדי לפירוט כי לא זה הנושא - בגדול כל הציוד חילוץ שיש לי בטנדר- נאלץ לעבוד. .
חלק ניכר מהחילוץ נעשה עם אנרגוקינטי. המשקולת - לנדרובר לא מניע ששוקל כ3 טון, אחרי שהיה שקוע עד השילדה בסחף של שיטפון שפונה עם את חפירה באופן חלקי, עם טרנספר תפוס שלא מאפשר לגלגלים להסתובב - אחרי החילוץ ולפני הגרירה שוחרר לניוטרל. המחלץ - טנדר היילקס ששוקל בקושי 2 טון ונהנה ממנוע עם הספק עלוב ודוושת מצמד ארוכת מהלך.
אז האנרגוקינטי עבד. ועבד קשה. סוף הילוך שני נמוך ובומבות שפירקו לי חלק מהדברים בארגז - והלנדרובר יצא. את הקילומטרים לכביש - כשהגלגלים כבר מסתובבים בחופשיות - המשכתי לגרור עם האנרגוקינטי.
כשהגענו לכביש שגיתי והחלטתי להשאיר את החבל ולא להחליף לרצועת הרמה ישנה שיש לי למקרים כאלה מתוך השיקול שהנבלה שוקלת פי אחד וחצי מהטנדר ושבמעלה העצמאות אני עשוי להזדקק להורדת הילוכים והקשיחות של רצועת הרמה/ גרירה תעצור אותי באמצע העליה.
זו היתה שגיאה כאמור - כי בעת אריזת הציוד זה מה שראיתי:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230317/28d03aedbdb0321b0d3f53a138a4d051.jpg
בדיוק בנקודה שבה החבל נגרר ממש לרגע קט על הכביש - המעטפת שלו נקרעה ומעט סיבים גם כן. זו הסיבה לא לגרור עם חבל בכביש. זה נראה עניין קטן אבל באסה ולמרות שהנזק קל וסהכ יתוקן עם כמה ליפופים של משהו - עוד כמה שניות של שחיקה היו קורעות את החבל והתוצאה עשויה להיות לא טובה.
משתף אתכם כדי שתלמדו גם מהטעויות שלי.
אסף.
הפתרון הוא שלושה ארבעה שמרלינגים משורשרים זה לזה, ונקשרים בקצה אחד לחבל, ובקצה השני לחחק הכי גבוה ברכב הגורר.
כשהחבל מתרופף, השמרלינגים מושכים אותו מעלה.
וכמובן שלקצר בכביש את האורך.
אתה בטוח שזה לא התפתח במהלך החילוץ?
כן. רואים את השיפשוף מהכביש.
אסף.
איציק - 4X6ZH
18-03-23, 11:54
אז לא הבנתי
רק אני משוגע שלא מבין כלום
למה החלפתי את כבל אולטרה מודרני שהיה בכננת החדשה
והתעקשתי שיהיה כבל ברזל טיפש שעובד בכל מצב
איציק
זה לא קשור איציק.
אני נמנעתי מכננות באופן כללי והשתמשתי רק כשהיה צורך - כל עוד היו שם כבלי פלדה. כי ראיתי כבלים כאלה גורמים נזק אדיר.
כאן לא מדובר בכננת אלא בחבל שמאפשר להפעיל כוח גדול יותר ממשקל הרכב המחלץ. אנחנו מדברים על סיטואציה שבה כננת לא היתה מוציאה את הנבלה בלי עבודת הכנה של כמה שעות.
יחד עם זה - הגרירה עצמה היא בכוחות מאוד קטנים ואני בדרך כלל משתמש ברצועת הרמה פשוטה ורגילה כדי לגרור, ולא בחבל הגמיש. וכאן היתה הטעות.
אסף.
שחר גרינברג
18-03-23, 21:21
אני מקווה שהחבל כבר מצא את מקומו בפח האשפה
או לפחות חתכת אותו ח2 חבלים
חשיפת ליבה בחבלים הינה פסילה של אותו מקטע חבל ופוגעת משמעותית בעומס הכשל של החבל
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה לא חבל סנפלינג.... כאן ה'בחוץ' הוא רק נגד שחיקה - לא חלק מהחוזק.
אסף.
שחר גרינברג
18-03-23, 22:08
האם קיים הוראת על ידי היצרן שניתן להישתמש בחבל במצב כזה
בכללי המעטפת משתתפת בנשיאת העומס בכל חבל קרנמנטל (חבל המורכב מליבה ומעטפת)
Sent from my iPhone using Tapatalk
מהיצרן? הסיני? אין שום הוראות.
האנרגוקינטיים עד לפני מספר שנים לא היו קרמנטליים אלא שזורים בלבד. המעטפת נוספה בשנים האחרונות נגד שחיקה ולכן אני מרשה לעצמי להניח שהיא לא נושאת עומס. היא גם נורא דקה, ובאזורי חיבור הלולאות לא רציפה.
אסף.
שחר גרינברג
19-03-23, 07:13
ניתן לראות בתמונה שהחבל הזה לא שזור
וככול הנראה המעטפת משתתפת בנשיאת העומס
תוסיף את זה ליצרן סיני עלום
כנראה שהייתי בוחר להפוך אותי לחבל לערסל
אבל מסתבר שזה רק אני.....
Sent from my iPhone using Tapatalk
לערסל לא, אבל לחילוצים בעומס מלא הוא כבר לא ישמש. ..
אגב אם הייתי יודע איך לשזור בו לולאה מחדש הייתי הופך אותו לחבל קצר.
אסף.
שחר גרינברג
19-03-23, 08:16
https://www.premiumropes.com/splicing-rope/splicing-instruction-videos
בנוסף תסתכל ביוטיוב בעמוד בשם how not 2 highline
יש סירטונים הסבר על splicing ובדיקות עומס
Sent from my iPhone using Tapatalk
אם אתה רוצה אני יכול להופכו לשני חבלים.
אין לי את הכלים לשזירה כמו הלולאה המקורית, אלא השחלה בזיגזג (זה תואר כאן באחד השרשורים).
אני יכול גם לעבור דרכך ולהראות לך דוגמה על חבל ישן שעדיין משמש אצלי כמשני.
נ.ב.
לי כן יצא לעבוד עם חבלים כאלו, ועל אף שלא התעמקתי בהסבר, בפירוש נאמר לי שפגיעה במעטפת פוסלת את החבל. (אגב, גם ברצועה עגולה, בה המעטפת רק מגינה על הסיבים).
עשיתי לולאות בחבל שזור של כננת וכו'. .
לא מצאתי הסבר טוב לחבל קרמנטלי
אסף.
ehudzeelim
19-03-23, 18:19
למה לא לחתוך ולחבר בקשר מתאים?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ehudzeelim
19-03-23, 18:29
מחליש בגבולות ידועים, השאלה אם הגבולות הללו מספיקים למעטפת השימוש או לא
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
https://youtu.be/PJW1lfzR6XA
אני אפצל מאוחר יותר את הדיון...
אסף.
https://youtu.be/Ym1-rI0SdaA
https://www.fisheriessupply.com/c1-double-braid-eye-splice
נראה לי ששווה לנסות.
אסף.
https://youtu.be/UghIS9xdiDw
איחלתי לחייל בהצלחה.
פעם אחרונה שניסיתי זאת גיליתי שבמציאות, הליבה דחוסה בלי הרבה מקום בתוך המעטפת. להכניס אותה פעמיים- משימה שוברת ידיים. בלי מחדר זה סיוט.
ולכן אחרי שעתיים של ריב,
עברתי להשחלה חוזרת שתי וערב. כמו בכבל של כננת.
אני מחזיר אותך לדיון שזירות הקודם (תגובה 110, אם הקישור לא מפנה טוב):
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/114327-%D7%9B%D7%91%D7%9C-%D7%A1%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%98%D7%99-%D7%9C%D7%9B%D7%A0%D7%A0%D7%AA/page6#post875436
אני באמת מאחל לך שתצליח עם השזירה היפה/טובה. אבל כשתתיאש, אל תתבייש לחזור לזאת...
(מת לראות שהצלחת עם המקורית, ומחזיק אצבעות).
איל, השזירה ההיא טובה לחבל שזור. כיוון שכבר עשיתי לולאות 'נעילה כפולה' תקניות בחבל כננת אני לא שותף לחוויה של כמה זה קשה.
אבל עד עכשיו מעולם לא ניסיתי לשזור לולאה בחבל קרמנטלי. אני חושב שבאמת השלב הראשון יהיה לאלתר 'מחט' של 19 מ''מ כדי להכניס את הבחוצה בתוך הבפנוכו וההיפך.
אסף.
השזירה "ההיא" טובה גם לחבל הזה.
תזכיר לי להראות לך את הקינטי הישן שלי מתישהו
קרה לו בדיוק אותו דבר כמו לך.
כיום הוא במילא ישן מדי (ומלכתחיחה בעל עומס קריעה גבולי) אז משמש כמקשר עוגנים, או לחילוצי פרייבטים.
שחר גרינברג
20-03-23, 10:29
איל שזירה הרבה פחות טובה לחבל קרנמנטל אין מה לעשות
בכללי קשר בחבל מחליש את החבל בכ30%
שזה לא מעט.
אסף קיימת עוד אופציה והיא לתפור עין
השאלה למי יש מכונה מספיק חזקה כדי להריץ חוט תפירה עבה דרך החבל העבה ?
עריכה
https://youtu.be/_BkqDelUPSA
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה לא לחבל שמתארך ב 30 אחוז....
אסף.
ehudzeelim
21-03-23, 12:54
בכללי קשר בחבל מחליש את החבל בכ30%
שזה לא מעט.
Sent from my iPhone using Tapatalk
סתם בשביל העניין,
מה העומס המותר על החבל הזה?
כמה עומס מסוגל לייצר הרכב במשיכה מקסימלית?
מכאן אפשר לגזור האם 30% זה הרבה (מדי) או לא.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
קשר שמינית מחליש פחות, משמעותית.
שחר גרינברג
21-03-23, 13:32
סתם בשביל העניין,
מה העומס המותר על החבל הזה?
כמה עומס מסוגל לייצר הרכב במשיכה מקסימלית?
מכאן אפשר לגזור האם 30% זה הרבה (מדי) או לא.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תלוי הגדרת יצרן
אני מגיע מעולם הגובה (מדריך טגח (טיפוס גלישה חילוץ) ונגד אמלח גובה במיל׳ ובנוסף גולש מעטפת וכו׳
שם קיים מקדם בטיחות שונה ממקדם הבטיחות שמשתמשים בעולם הנפת ציוד
Sent from my iPhone using Tapatalk
שחר גרינברג
21-03-23, 13:38
קשר שמינית מחליש פחות, משמעותית.
כשאתה משווה למשהו תרשום למה אתה משווה אחרת זה לא נותן יותר מידיי...
הנק׳ כשל העיקרית בחבלים היא בניפ החד ביותר
בקשרי לולאה (פרפר אלפיני, שמינית, קשר הצלה וכו וכו) אין הבדל משמעותית (יעני שניתן להתייחס אליו בתנאי שדה) בעומס הכשל.
הדרך להשיג עומס כשל גבוה ביותר היא ליפוף החבל על תוף (יש תקינה של קוטר התוף)
ehudzeelim
21-03-23, 13:45
תלוי הגדרת יצרן
אני מגיע מעולם הגובה (מדריך טגח (טיפוס גלישה חילוץ) ונגד אמלח גובה במיל׳ ובנוסף גולש מעטפת וכו׳
שם קיים מקדם בטיחות שונה ממקדם הבטיחות שמשתמשים בעולם הנפת ציוד
Sent from my iPhone using Tapatalk
הכל נכון
אבל לדעתי לא רלוונטי מהבחינה שחבל של 8 טון כדוגמה, המספר 8 טון כבר כולל את מקדם הבטיחות.
תקן אותי אם אני טועה.
השאלה היא האם אחרי הפחתת 30% כשהחבל יורד לעומס מקס' 5.5 טון, זה יספיק למשיכה מקסימלית של הרכב, או לא.
אלא אם הקשר מקטין גם את מקדם הבטיחות, ואז העניין מסתבך.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ברצועות הרמה יש מקדם קריעה של 1:7.
ברצועות גרירה- אין. וואט יו סי איז וואט יו גט.
כנ"ל חבלי גלישה וטיפוס.
העומס הוא לא עומס עבודה אלא עומס קריעה.
אסף.
ehudzeelim
21-03-23, 14:23
אם כך, זה הופך את העניין לפשוט יותר.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
שחר גרינברג
21-03-23, 15:51
התקנים מתחלקים ל2 בגדול
WLL עומס עבודה מרבי
MBS עומס כשל מינימלי
בהתאם למה שרשום על המוצר ניתן לקבוע עומסי עבודה / כשל
WLL= working load limit
MBS= minimal breaking strength
Sent from my iPhone using Tapatalk
חבל כזה עובד הכי טוב בעומס גבוה יחסית למקסימום שלו.
ככה הוא נמתח הכי הרבה.
לשם ההבנה זה חבל עם עומס קריעה של כ10 טון והרכב התקוע היה צריך כ6 טון משיכה.
אסף.
ehudzeelim
21-03-23, 17:38
אז קשר נכון היה מביא אותו ל- 7-8 טון, בול..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
כך או כך - באישטח לכבוד מבצעי האביב אנרגוקינטי 3/4 באורך 9 מטר ב 299שח.
אז הזמנתי.
אסף.
בזמנו דיברתי עם עידן על החבל שלו.
אז היה רק את החבל 8 טון (מניח שזה מה שקנית). שהיה זהה לחבל הישן שלי. לתפיסתי, החבל הזה היה גבולי לחילוצים "קשים" ובאמת קצת אחרי שדיברתי איתו הם התחילו למכור את החבל 12 טון (אותו קניתי באחת מהמבצעים במחיר מעולה גם כן).
הסיבה בגללה חששתי מהחבלים ה"דקים" היתה נסיון בעבודה עם שני הסוגים. אמנם עם רכבים כבדים (כמעט 4 טון), ובמתארי חילוץ קיצוניים, עם משיכות אלימות, אבל חבלי ה3/4 היו חלשים מדי.
המחיר שמשלמים על החבל העבה יותר. הוא שכמעט בכל המקרים לא מגיעים לניצול הפוטנציאל שלו. עם זאת הנסיון הקצר שהיה לי עם החבל 12 טון, מראה שהוא כן מספק אלסטיות משביעת רצון, גם בחילוצים "קלים" יחסית.
ודיסקליימר קטן.
רוב הנסיון שלי הוא מלפני 15+ שנה,
אינני יודע מי היה היצרן של החבלים אז,
אני מסתמך על דמיון ויזואלי בלבד בינם לבין מה שעידן מוכר.
והערה לסיום:
המחיר באישטח בתקופות מבצעים, ותודעת השירות,
גרמו לכך שזהו המקום הכמעט בלעדי בו אני קונה ציוד לשטח. 300 שח לחבל קינטי עם אבא, זה מחיר פצצה.
'כלל אצבע' לבחירת אנרגוקינטי הוא 3-4 פעמים משקל הרכב המחלץ (מדגיש המחלץ ולא המחולץ). ככה אפשר תמיד להגיע למתיחה מועילה עם קצת מהירות או מינימום מתיחה בנסיעה איטית.
אז חבל 3/4 לא מתאים לחילוצים של, נגיד, 'מפרשית' ששוקל מעל 4 טון. בהאמר למשל היה לי קבוע חבל של 1".
לכן בטנדר ששוקל 2 טון ריק, ומגיע בטיול ללא יותר מ 2.5 טון - מעדיף את ה3/4 ולא 7/8.
לפחות היום יש מבחר. זמנים טובים.
אסף.
החבל הגיע.
התיק מצ'וקמק ממש (הריצ'רצ' לאנשרד את ההוצאה מהקרטון...) אבל החבל נראה טוב מאוד.
אני מבין שבגדול הדיון הזה גרם להרבה חברים כאן להצטייד גם באותו חבל וטוב שכך.
אסף.
שאלה
בזמנו רכשתי מאישטח רצועת חילוץ אלסטית,לפי התאור מתארכת ב 20%.
אותו אורך כמו החבל אותו עומס קריעה אבל שליש מחיר בערך
יש איזה הבדל מהותי בשימוש של הרצועה לעומת החבל, חוץ מ 10% הבדל באלסטיות?
Sent from my KB2003 using Tapatalk
כן.
רצועה רגישה יותר לשימוש אגרסיבי, ולמעשה האלסטיות שלה נפגעת ככל שמשתמשים בה יותר. יש יצרנים שאפילו מורים על פסילה של הרצועה אחרי איקס משיכות עומס מקסימלי. מאוד דומה לחישוב של F.F. בחבל דינאמי בטיפוס.
חבל גרירה מעבר לכך שהוא יותר אלסטי גם מתמודד יותר טוב עם האימפקטים הללו לאורך זמן.
בנוסף (וזאת לא סטטיסטיקה אלא ניסיון פרטי) יצא לי לראות יותר רצועות נקרעות מאשר חבלים.
הבעיה היא התפרים לעומת שזירה.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.