PDA

צפייה בגרסה מלאה : מה דעתכם מניסיונכם, 4x4 בליסינג (ככל הנראה די מקס)



מוטי ג.
19-03-23, 08:05
אני חושב שכבר היה לי שרשור כזה, לא מצאתי, אז פותח חדש סליחה.
סליחה זה ארוך,

בהמשך למה שכתבתי שם על הדיסקו, הגברת אמרה די, ותכלס אני מבין אותה וצריך למצוא חלופה, החלופה תהיה רכב חדיש יחסית שכנראה עלותו תהיה בין 100 ל150 אשח, יש לנו את הכסף, אבל זו החלטה לא הגיונית כי יש רכב מהעבודה שלא נמצא כמעט בשימוש בסופי שבוע, וזה מעצבן אותי מאוד =הרעיון שיש רכב צמוד שאני פשוט לא "מנצל מספיק".
הרכב הקבוע שלה פורד פוקוס שנת 2010 משרת אותה נאמנה בימים שאיני עובד מהבית.
אז חשבתי להחיות שוב את הרעיון של החלפת ה 5008 במשהו שגם יודע "שטח"
לדעתי פורסטר ודומיו לא מתאימים לי, רכים מידי.
זה צריך להיות טנדר, עם סגירת ארגז, מקורי כמו שחברת הליסינג מספקת + מגיני גחון (גם מחברת הליסינג)
אין לי הסבר אבל המיצובישי לא בא לי טוב בעין, מקווה שיש אפשרות לאיסוזו.

התנועה הקבועה שלי, היא כ 30 אלף ק"מ בשנה כביש (הפיגו בת שנתיים ויש לה 60 אקמ) אני לא סופר את השטח, לא רלוונטי לסעיף הזה.

בשטח: אני מכוון לשבילי מדבר מרוצפי אבנים וכל מה שיכול להגיע בשביל ממוצע במדבר, לא מכוון למעלות קשים ולא למסע עבירות, כל זה כשהוא עמוס, בדיסקו זה היה בגאז +גג, מניח שייכנס הכל בארגז טנדר. זה גם מה שעשה הדיסקו ב3 שנים האחרונות, אנחנו נוסעים הרבה לטייל (צפון דרום וכו)

התוספת עלות שאני צריך לשלם על הרכב לחברת הליסינג יוצא יקר יותר מעלות הדיסקו החודשית, ופחות מאחזקת+ ירידת ערך רכב חדיש יותר והכי חשוב אפס כאב ראש.
אין לי מגבלת דלק ולכן לא מחשבנים לי אם חרגתי מאיקס או לא)

כמו שאני מכיר את עצמי, אני לא אשבור את הרכב , אני נוהג שקול ומקשיב לצרכי הרכב ולכן אני לא צופה נזקים שאני אצטרך לשלם בהשתתפות עצמית מוגברת לחברת הליסינג, אבל אם כן אתמודד,במחיר של רכב חדש דו שימושי (כביש +שטח)

חלופה נוספת שעוברת לי בראש הוא רקסטון חדש מקורי, כמו שחברת הליסינג מספקת. אני בטוח שהוא יהיה נוח יותר בכביש, השאלה כמה נחות מהטנדר הוא יהיה בשטח,זו שאלה לכם.

תוספת, ויתור על הרכב מהעבודה ופיצוי כספי במקום, למיטב ידיעתי כרגע לא רלוונטי, אז זו לא אופציה לדיון, ולדעתי מכניס אותי למורכבות נוספת בהסדרים מול העבודה.

אז, יש פה מישהו שעשה מהלך כזה?
ובכללי, מה דעתכם

תודה וסליחה על החפירה.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

איל מ
19-03-23, 08:33
אני נוסע על דימקס בשטח מדי פעם.
סה"כ טנדר חביב.
הבעיה העיקרית שלו (על אף שסולי יגיד אחרת), היא שאין לו tc. זתומרת אולי יש אבל בפועל זה לא עובד.
בהתחלה חשבתי שמדובר על תקלה, אבל אז יצא לי לנהוג על עוד אחד. זה קיים רק על הנייר.
יצא לאחרונה עוד מבחן טנדרים אוסטרלי גדול, והם מצביעים על אותה בעיה. בבדיקה על גלגלות הוא והמזדה פשוט לא מתקדמים.
כמובן שאם אתה מקבל איסוזו חדש עם נעילה, זאת לא בעיה.
תעבור ל31:14

https://www.youtube.com/watch?v=h6ng66xBRM4

ehudzeelim
19-03-23, 09:29
תעבור ל31:14

https://www.youtube.com/watch?v=h6ng66xBRM4


הפסקתי לצפות בערך בדקה 15:00 כשהוא מראה איך הדלת של המוסו לא נסגרת בגלל עיוות השילדה כשבעצם הוא מחזיק את הידית ומונע מהדלת להיטרק [emoji57] , כששניה לפני זה הוא טרק אותה בלי להחזיק את הידית והיא נסגרה בלי בעיות [emoji28]
ויש עוד מבחנים מוטים למשל בעלייה הדרדרתית, כל רכב מקבל טיפול שונה..
בקיצור לא רציני.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

ishc
19-03-23, 09:39
מוטי, היתרון של המיצובישי זו הנעילה אלא אם תקבל את האיסוזו עם הנעילה שזה הדגם היקר.
כל השאר יהיה בסדר והאוטו יסע לטייל יופי יופי.
המינוס היחיד שהוא שמבחינת נוחות נסיעה בשטח הוא יהיה נחות מהדיסקו.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

asypeer
19-03-23, 10:54
תבדוק גם מה תנאי החוזה בליסינג לגבי נזקים למרכב וצמיגים, גם כשנזהרים לפעמים שוברים משהו - וזה עלול להיות יקר בליסינג.


Sent from my iPhone using Tapatalk

הכוכב הכחול
19-03-23, 11:43
מוטי, היתרון של המיצובישי זו הנעילה אלא אם תקבל את האיסוזו עם הנעילה שזה הדגם היקר.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

מצד אחד.

מצד שני לאיסוזו יש את רוב מערכות הבטיחות גם בדגמים הזולים בזמן שלמיצובישי יש רק מובילאי.

לדעתי זה גם שיקול

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

מוטי ג.
19-03-23, 13:04
תבדוק גם מה תנאי החוזה בליסינג לגבי נזקים למרכב וצמיגים, גם כשנזהרים לפעמים שוברים משהו - וזה עלול להיות יקר בליסינג.


Sent from my iPhone using Tapatalkהמחיר שאני מכיר, 2000 ש"ח השתתפות עצמית

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מוטי ג.
19-03-23, 13:05
מצד אחד.

מצד שני לאיסוזו יש את רוב מערכות הבטיחות גם בדגמים הזולים בזמן שלמיצובישי יש רק מובילאי.

לדעתי זה גם שיקול

Sent from my SM-G991B using Tapatalkאיך המושב האחורי בדי מקס לילדים עד גיל 13?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

JohnnyEnglish
19-03-23, 13:08
מציע לך לבדוק קודם מול חברת הליסינג שלך איזה דגמים הם מציעים.
כשאני בדקתי היה רק היילקס ולא היה בחירה מעבר.
יש בכלל בעיה של מלאים בארץ.
יש מצב גדול שאני טועה לדעתי מיצובישי הפסיקו לייצר את הטריטון, הדגם הבא על בסיס הנבארה.

Sent from my SM-G991B using Tapatalk

נמרוד
19-03-23, 13:21
מבחינה טכנית טנדר ליסינג = טנדר סטוק, סטנדרטי.

החסרון שאתה לא יכול להגביה, להתקין מתלים נורמליים או להחליף לצמיגי שטח טובים. במקרה הטוב יהיה איזשהו מיגון ואתה בהחלט יכול וצריך לפרק מדרגות צד אם יש ולשים אותם במחסן ליום שתחזיר אותו.

בשביל לטייל עם המשפחה בכיף, ובלי להגביל את החברים בבחירת מסלולים, אין בעייה.

לגבי החישוב הכלכלי - אני לא בטוח שזה משתלם, לעומת החלופה של שדרוג הרכב השני במשפחה לרכב שטח מודרני וראוי יחסית ב150 אלף שקל בנוסף למכונית ליסינג רגילה כרכב ראשי. אולי מכונית ליסינג חשמלית ואז שווי השימוש יורד משמעותית?

ואז אתה כן יכול לבחור את הרכב, ולדגם ולשפר כרעות עיניך, ואתה לא כבול ליסוע אלפי קילומטרים לעבודה בטנדר סטנדרטי, שזה גם לא הכיף הכי גדול. וזה גם חסכוני יותר בדלק למקום העבודה וגם פחות דו-תחמוצת פחמן לאטמוספירה.

דור אריאל
19-03-23, 13:51
מבחינה טכנית טנדר ליסינג = טנדר סטוק, סטנדרטי.

החסרון שאתה לא יכול להגביה, להתקין מתלים נורמליים או להחליף לצמיגי שטח טובים. במקרה הטוב יהיה איזשהו מיגון ואתה בהחלט יכול וצריך לפרק מדרגות צד אם יש ולשים אותם במחסן ליום שתחזיר אותו.

בשביל לטייל עם המשפחה בכיף, ובלי להגביל את החברים בבחירת מסלולים, אין בעייה.

לגבי החישוב הכלכלי - אני לא בטוח שזה משתלם, לעומת החלופה של שדרוג הרכב השני במשפחה לרכב שטח מודרני וראוי יחסית ב150 אלף שקל בנוסף למכונית ליסינג רגילה כרכב ראשי. אולי מכונית ליסינג חשמלית ואז שווי השימוש יורד משמעותית?

ואז אתה כן יכול לבחור את הרכב, ולדגם ולשפר כרעות עיניך, ואתה לא כבול ליסוע אלפי קילומטרים לעבודה בטנדר סטנדרטי, שזה גם לא הכיף הכי גדול. וזה גם חסכוני יותר בדלק למקום העבודה וגם פחות דו-תחמוצת פחמן לאטמוספירה.על חשבונך אתה יכול בטוח לשים איזה צמיג שבא לך. ומכיר כאלה ששמו מיגון. שמחזירים לליסינג מפרקים את המיגון

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

הכוכב הכחול
19-03-23, 16:20
איך המושב האחורי בדי מקס לילדים עד גיל 13?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk


מבוגרים שישבו מספר פעמים במושב האחורי לא התלוננו,
כביש ושטח.

מוטי ג.
19-03-23, 16:31
כשבדקתי את הנושא לפני שנתיים בחידוש החוזה האחרון, הוצע לי טריטון והוצא לי לשים מיגון גחון בעלות 1500 ש"ח.
כמה הוא טוב, לא יודע, מצד שני אני חושב שכשהם מציעים את זה אז זה יתרון, כי הם שמו.

הנושא לא עלה לבוס עדיין לכן לא יודע מה מוצע ומה אפשרי , זה כרגע לדיון פנימי אצלי לבחון את הנושא קונספטואלי.

בעברי, היה לנו בופאלו, הגברת נסעה בו יום יום, ולא קטרנו, אמנם היינו צעירים ב20 שנה ולא היו ילדים במושב האחורי, רק כאלה שמלקקים ונובחים, במקביל היה לי איסוזו איפון 2על4 ידני מהעבודה , שהיה נוח וחזק ולא הרגשתי איתו בעיה מיוחדת, אמנם השנים לא מטיבים לגב שלי, אבל אני לא סובל ברכבים. אז אני מניח שכל טנדר ממוצע יהיה נוח מהם משמעותית בכביש.


Sent from my SM-N986B using Tapatalk

OFF-RoaD
19-03-23, 16:39
בקמ שנתי כזה, שאינו גבוה במיוחד, לא כדאי לך לקחת מהעבודה החזר הוצאות ולרכוש רכב כאוות נפשך שישמש אותך גם ביום יום וגם לטיולים?

אתה למעשה מוסיף לברוטו את עלות המעביד של הרכב (ליסינג, דלק), מוריד ממנה מס שולי בהתאם למדרגה שלך, ומבטל את שווי השימוש. זה יוצא לא מעט כסף בחישוב חודשי, ובהחלט יכול "לשלם" עלויות אחזקה וירידת ערך בנסועה כמו שאתה מתאר.

אופציה נוספת - אולי המעסיק יוכל לקחת על עצמו עלויות אחזקה שוטפת של רכב פרטי שלך (ביטוח, אגרת רישוי, דלק) ואתה תשלם את המימון אם יהיה וירידת הערך. גם את הטריק הזה ראיתי לא פעם, זה חוסך במיסים.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

מוטי ג.
20-03-23, 06:36
אני לא יכול לצפות את הקמ השנתי שלי, טרום קורונה זה היה 50אלף בשנה, זה יכול לחזור להיות ככה, קומבינות הסדרים לא תעבור אישור, לא בדקתי אבל מהכרות עם המערכת זה לא יעבור, זה צריך להיות רכב חברה שבשיחת טלפון מוחלף בחלופי כשצריך, יש תקציב וכל מה שמעבר נופל עליי.

ישבתי עם עפרון ודף והגעתי למספרים הבאים, מי שמצליח לעקוב ולאשר /לתקן אותי שתבוא עליו הברכה, סתם בשביל הספורט והחיבור לקרקע:

עלות דיסקו שנתית, מספרים בערך מהראש: ביטוח 2500 רישוי 1500, תקלות עד היום 4000 שנתי (הגזמתי ואפשר להגיד שזה חלק מיישור קו, ואני עושה הכל לבד, ויש דברים שדורשים תשומת לב ואני מעכב אותם במודע) צמיגים פעם ב4 שנים 4000 ש"ח, מצבר פעם ב3 שנים 700 ש"ח,דלק שנתי 4000 שח (עשיתי 12000 קמ ב3 שנים, נניח 4000 בשנה, נניח 8 ק"מ לליטר, נניח 8 ש"ח לליטר בשביל הקלות בחישוב)
סהכ שנתי:בערך 15000שח בשנה. שזה כלום.
המחיר קנייה לא רלוונטי לדיון, נפילת ערך לא רלוונטית כל עוד הוא תקין הוא כנראה יימכר באותו המחיר.

נניח רוכשים רכב חדיש לאשה, שהוא גם רכב טיולים, טנדר / bk / לנד קרוזר, מחיר קניה 120עד 150 אלף ש"ח, ומוכרים אחרי 5 שנים ב3/4 מהמחיר קנייה אז הפחת יוצא בערך 30000 ש"ח (כנראה שהגזמתי פה) , מחולק ל5 שנים ,6000 ש"ח בשנה, ביטוח מקיף טסט 10000, טיפולים במוסך בכל זאת רכב מתוחכם לא טרקטור 5000 בשנה, צמיגים ניקח 1000 לשנה, דלק נגיד לפי עשרת אלפים ק"מ, ממוצע של 8 ק"מ לליטר סולר כמו למעלה, יוצא 10000 ש"ח, סה"כ בערך 32000 שנתי.

ליסינג, נגיד 2500 לחודש = 30000 שנתי ונגיד איזה השתתפות עצמית בשביל הספורט 32000 שנתי ואפס כאב ראש, ואפס יכולת שינויים והתאמות.

ברור שדיסקו מזדקן זה לגמרי מנצח בפער בצד הכלכלי,עם עננת סיכון של גרוטאה מתגלגלת.

רכישת רכב: לא נראית כ"כ מאיימת, אולי אני יכול לבחון downgrade של הרכב מהעבודה, חשמלי כרגע לא על הפרק מכל מיני סיבות.


יש פקטור נוסף חשוב לטובת הליסינג, שהוא לא מדיד, היכולת שלו להיות" תמיד שם" , אם יוצאים לטיול כביש שפתאום הופך לשטח אז הוא שם, אם זה טיול שטח שפתאום לא נראה כמו טיול שטח כי השביל הוא סתם דרך נוף וכל פרייבט יכול לעשות אותו, אז אין "באסה" של אוף הייתי יכול לבוא עם הליסינג, אין את עננת ה"כמה ישחילו לי במוסך" ולא כמה עולה דלק החודש.

זהו, חפרתי שוב



Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Galaye
20-03-23, 08:46
לא חפרת ,תודה על השרשור
מאוד מעניין

מוטי ג.
20-03-23, 09:01
צרות של אחרים זה תמיד הכי כיף [emoji1787]

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Juv
20-03-23, 11:38
אז יש שלוש אפשרויות.
את להישאר עם הדיסקו אני שם בצד, כי ברור שזה הכי זול... אבל אם זה מה שהיית רוצה - לא היית פותח את הדיון הזה.

בין שתי האפשרויות האחרות, אין הבדל כלכלי מהותי. גם אם טעית ב 15% לפה או לשם בחישובים, ברור שאין כאן עדיפות כלכלית מכרעת לטובת אחת מהאפשרויות.

אז מה שנשאר זה לעשות מה שבא לך.

Sent from my Pixel 5 using Tapatalk

asypeer
20-03-23, 12:26
כמה אתה רחוק מאספנות עם הדיסקו? החישוב שלך ישתנה אם אתה עובד לאספנות בקרוב (וגם תהיינה הגבלות תנועה כפועל יוצא)


Sent from my iPhone using Tapatalk

מוטי ג.
20-03-23, 13:08
שנת ייצור 98,
תאריך רישום ינואר 99

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

ariel-ro
20-03-23, 19:54
ליסינג ב-2500ש"ח לחודש?

ממה שאני מכיר, מחיר הליסינג זה עלות הרכב חלקי 36 חודשים - האם מדובר ברכב של 90אש"ח?

בנוסף, אם זה ליסינג דרך המעסיק, אני מכיר שהחישוב שונה ובפועל יוצא יותר מהמחיר של הליסינג (כי מאבדים מהפנסיה/פיצויים וכו', ויש מס על שווי שימוש)

בדוק היטב את עניין הליסינג.

מוטי ג.
20-03-23, 20:05
נפלת בהבנת הנקרא.
לא משנה, אבהיר שוב: דלתא של 2500 ש"ח שנופל עליי.


Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מוטי ג.
09-06-23, 17:01
טוב... מתקדמים,
איזה טנדר סטוק בפורמט ליסינג הייתם ממליצים?
הדרישות:
אני נוסע 3 ימים בשבוע למשרד =עומד בכביש 6 כשעה וחצי לכל כיוון
הגברת עושה איתו יומיים בשבוע לעבודה, כ45 דקות נסיעה לכל כיוון.
סהכ כ35 עד 40 אלף ק"מ בשנה.
בסופ"ש בקיץ לים, בעונות נוחות מטיילים עם 2 ילדים (10 ו7) וארגז מלא בכל טוב
דלק על חשבון החברה ללא מגבלה.

אני מברר לגבי התקנת סגירה לארגז עם כוונה לארגז שהדלת המקורית נשארת, אני רוצה לבנות קונסטרוקציה פנימית פריקה שבא יהיה מקום למיכל מים, מקום למזרונים וציוד שינה, מקום לצידנית/מקרר וגגון לעצים או משהו שצריך.
כל מה שאתקין בארגז אמור להתחבר לקונסטרוקצעה הנ"ל שמתחברת לארגז ב חורים קיימים = מינימום חבלה ברכב.
קבלתי כבר מחיר לדי מקס רמת גמור +S, אבל אני לא מת עליו, בקשתי מחיר לדגם LS. (יותר רמקולים, מולטימדיה מקורית עם אנדרואיד אוטו ולא התקנה מקומית אמנם קטנה יותר, אבל מעדיף מקורי)
יש גם חיישני רוורס ומצלמה מקורית שאין ב +S.
יש מושבים מעור שאני לא מת עליהם, אבל לא היה לי אף פעם,
יש פה pdf עם כל ההבדלים, אבל את העיקר כבר רשמתי.
https://www.isuzu-dmax.co.il/media/3198/dmax_isuzu_2023_mifrat_page-by-page_compressed-reduce.pdf



בקשתי הצעות גם להיילקס, עדיין מחכה.
הייתי שמח לאמארוק החדש אבל הוא יקר איימים, 400 אשח!

אשמח לדעתכם

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

OFF-RoaD
09-06-23, 17:07
מה אופי הטיולים?

חשבת על רקסטון? יש בליסינג, המחיה ביום יום וגם בטיולים נוחה בסדרי גודל, לא יקר. אתה משלם בעבירות, אבל אם אלו לא טיולי עבירות קשה, הוא יתן מענה טוב.

לגבי המחיה עם טנדר חברה, יש לי כמה תובנות לחלוק בטלפון, מוזמן להתקשר.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

נמרוד
09-06-23, 17:10
נפלת בהבנת הנקרא.
לא משנה, אבהיר שוב: דלתא של 2500 ש"ח שנופל עליי.


Sent from my SM-N986B using Tapatalkדלתא של 2500 שקלים בחודש (!) אתה מוכן לשלם בשביל התענוג ליסוע בטנדר סטנדרטי בליסינג?

לא עושה לי שכל, אבל הי, אלו חוקי הפורמט פה בג'יפולוג.

בכל מקרה, אם היילקס זה אופציה, מה השאלה?

מוטי ג.
09-06-23, 17:32
אני משנה סטטוס בעבודה, אני עובד על 2500 ש"ח האלה....
לגבי רקסטון ברור שזה שדרוג בכביש ובשבילים, אבל אני מפחד עליו.
אופי הטיולים שלי הוא לנסוע ולעבור מה שבדרך, מה שעשיתי בדיסקו אבל ברכב יותר מודרני.

נמרוד היה לי טנדר פעם, גם איפון 2 על 4 ידני שמאוד אהבתי, וגם בופאלו, בשניהם אני לא זוכר שסבלתי.
צחי נסע בטנדר ביום יום, לא זוכר שהוא סבל.
בכל מקרה, אני מנסה לארגן לעצמי נסיעת מבחן ברכב סטוק מקורי מהיבואן.

אני רוצה לבדוק גם ראם 2500, אבל מתקשה להשיג הצעת מחיר, היתרון שלו הוא ההקלה במס, החיסרון שהגברת צריכה לעשות רשיון

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

ishc
09-06-23, 17:39
ראם בלי שאלה בכלל [emoji12]

את הטריטון אתה לא לוקח בחשבון? כי בינו לבין הדימקס ברכב נטול שיפורים הייתי לוקח את הטריטון רק בגלל הנעילה.
אם היילקס נכנס אז.... היילקס

ואני נוסע היום ביום יום בקליאו 2012 ידנית וזה סבבה לי. אני לא חושב שאני מייצג.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

מוטי ג.
09-06-23, 17:40
דימקס s+ וגם LS מגיעים עם נעילה.
משהו מיצובישי לא עושה לי את זה, זו הסיבה שפסלתי בהחלפה הקודמת

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מוטי ג.
09-06-23, 17:48
לגבי ה2500 אקסטרא שכבר נטחנו פה כמה פעמים, אני אסביר.
הדיסקו צריך להתחלף, כל רכב נורמלי אחר, חדיש יחסית יעלה לי לפחות 100 אשח בקנייה, ואחזקה מהכיס של ביטוחים דלק ותקלות כ20 אשח בשנה?
אשמח לדעת שאני טועה, חושב שלא.
אז ה 20 אשח בשנה מהאחזקה (2 שורות למעלה) הולכים לליסינג, כל השאר מגיע בחינם:אני לא צריך לדאוג לתקלות, ולא לעלות שלהן, לא לביטוח ולא לטסט,
הרכב יהיה חדש כל 3 שנים. כל נסיעה היא בחינם, ללא התחשבות בדלק.
כנראה ארכוש 4 צמיגים נורמליים במידה החוקית, זה כסף קטן.
ה"מחיר" הגיפאי so called הוא האי יכולת לבצע התאמות ברכב, אני חושב שאני אחיה עם זה, לכן בקשתי את עזרתכם בשאלה "איזה רכב סטוק הכי כדאי"


Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מויש
09-06-23, 17:57
לא הזכרת בכלל את נושא שווי שימוש.
על טנדר בליסניג תשלם מס הכנסה כאילו הרווחת עוד 6000 ש"ח בברוטו.
אז אם החישוב הוא כלכלי נטו וכל האופציות פתוחות, הכי משתלם זה לקנות היילקס חדש ולקחת מהמעסיק לברוטו את ה 8,000 ש"ח לפחות שיעלה לו להחזיק לך אותו בליסניג תפעולי.
ההיילקס שומר ערך טוב, אחרי 3 שנים תוכל למכור אותו לפחות ב70% ממחירו כחדש שזה יוצא ירידת ערך כ2000 ש"ח לחודש. תוסיף עוד 3000 דלק (ל50k ק"מ בשנה) ועוד 700 טיפולים וצמיגים.
בסופו של חישוב תישאר בנטו עם יותר ועם רכב מצוין.
במקרה של תאונה או תקלה משביתה תשכור רכב עד התיקון. לא שווה בשביל זה לשלם לליסניג

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

נמרוד
09-06-23, 18:04
מבחינה כלכלית, לא יתכן שמשתלם לך לקחת טנדר רגיל בליסינג. גם אם מגלמים לך את שווי המס ב100% - אתה היית יכול לקבל את הסכום הזה כמשכורת, ואז היית מקבל עליו גם זכויות פנסיוניות והפרשות מלאות. לפי מה שכתבת עד כאן - אתה מורח את עצמך כדי להצדיק את ההחלטה לקחת טנדר בליסינג - זכותך.

ishc
09-06-23, 18:07
כסף קונה נוחות ושקט.
אם התשלום שווה את זה זה עניין אישי

מוטי תתחדש, אם כולם באים עם נעילה קח את מי שיש לו גלגל הכי גדול והכי נפוץ מבחינת מידות.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

מוטי ג.
09-06-23, 18:17
אני לא יכול לוותר על הליסינג, הרכב הוא רכב עבודה והכרחי לתפקוד החברה, אני לא טכנאי שירות אבל חייב להיות נייד, או פוטנציאל לנייד, נגיד השבוע נסעתי לחצרים לפגישה, לפני חודשיים לדימונה, לפני שבועיים למגדל תפן.
אני יכול לקחת רכב זול יותר, ולקחת את ההפרש אליי, אבל אני לא אסע ב i10 וחשמלי לא על הפרק כרגע, במיוחד עם עתיד מיסוי לא ברור.

ליסינג קונה שקט, צחי נגע בנקודה, כזה שלא אכפת לי מה תכולת הטיול, כביש או שטח, זה תמיד יהיה ברכב של החברה, אם פתאום יש שביל יאללה, אם יש 200 ק"מ כביש גם יאללה.



Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מוטי ג.
09-06-23, 18:20
ולקחת מהמעסיק לברוטו את ה 8,000 ש"ח לפחות שיעלה לו להחזיק לך אותו בליסניג תפעולי.

ו 8000 ש"ח ברוטו יישאר לי4000שח בנטו.זה לא מכסה את ההחזר החודשי של רכב חדש ו/או ליסינג תפעולי

אשמח לשמוע שאני טועה
Sent from my SM-N986B using Tapatalk

נמרוד
09-06-23, 18:38
נניח משכורת הבסיס שלך 30,000.
בנוסף אתה מקבל היילקס חדש, שמחירו 270,000 שקל. שווי שימוש 2.5 אחוז - 6,675 שח. תריץ על זה סימולצית מס ראשונה.

לחלופין המעביד מגדיל לך את המשכורת ל36,675 ש"ח, אין רכב. תריץ סימולצית מס שנייה.

תראה מה ההבדל בנטו, וגם מה ההבדל בהפרשות כולל קרן השתלמות מעל תקרה (מקווה שיש לך).

מוטי ג.
09-06-23, 18:52
רחרחתי כבר, יש בעיה עם החזרי הדלק, יש בעיה עם הביטוח לעבוד עם רכב פרטי,יש בעית ביטוחית של מוצרי החברה ברכב פרטי, במקרה גניבה וכו

לא בא לי להכנס לפינה הזו.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

לביא
09-06-23, 20:33
מוטי, אני לא יכול לעזור בחישובים פיננסיים, אבל עשיתי את הדרך מרכב מיושן לרכב חדש ואני יכול להמליץ בחום.
נסיעה בראש שקט, כלום לא מקשקש והרכב לא מבלה במוסך.
זה כיף גדול.
אם הדלק בחינם, אז בכלל…
לביא

מוטי ג.
09-06-23, 20:52
תודה לביא, את הפיננסים כבר עשיתי.
את ההבדל בין חדש לישן אני מכיר.
אני מזכיר שכל מטרת הדיסקו מלכתחילה הייתה בדיקה, האם המשפחה זורמת וכו לפני שאני נכנס להשקעות או החלטות מחייבות לתקופה ארוכה.

אסף כתב שאם כבר יש תמהיל כביש לא קטן הדי מקס עדיף,אחפש איפה הוא כתב את זה....

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

איל מ
09-06-23, 21:06
אני נוסע לאחרונה די הרבה עם דימקס ls כסאות עור וכו...
לא מת על זה. הם גם שחורים. המזגן עושה את העבודה. אבל עדיין.
ביומיום הרכב די נוח ואני לפעמים גם תופר את המדינה מצפון לדרום. לגב אין תלונות. (מצד שני ההשוואה שלי היא דיסקו ישן ואופנוע...).
אין לי נסיון במושב האחורי.
יצא לי כבר להושיב אותו על גחונו, ובקטע הזה, הוא חלק מלמטה כמו שצריך. למעשה, אם הייתי קונה כזה, לא חושב שהייתי שם לו מיגון כלשהו. אולי משהו לדיפ' הקדמי בשביל טעויות נהג אקוטיות.
מה שכן,
יש בו יותר מדי מערכות בטיחות שמטריפות אותך וצריך כל פעם לנתק. (ממש משתלט על ההגה באלימות אם הוא מחליט שאתה נדחף צפוף מדי).
אה,
וגם לא הבנתי מה הטיפשות לשים בתא הכפפות צ'יינגר דיסקים/dvd ולבטל את יציאת ה12v שהיתה שם בדגם הקודם.

nirs
09-06-23, 21:08
מוטי, מה לגבי איסור ירידה לשטח, פגיעות בגחון וכו׳.
למיטב זכרוני, זה דבר שחברות לסינג דורשות.
איך מתכון להתמודד עם זה או שיש לך החרגה?


Sent from my iPhone using Tapatalk

מוטי ג.
09-06-23, 21:18
תודה איל,
ניר, בדקתי גם את זה, התשובה היא כזו: אנחנו ממליצים שתרכיב מגני גחון, והם הציעו לי סט ב1500 ש"ח, או ללכת להרכיב לבד,אני מעדיף לתת להם להרכיב שזה יהיה באחריותם, מה שהם בחרו לשים.
האוטו לא יעשה מסלולי עבירות קשים, לפני חודש נסעתי בשיירה עם היילקס חדש מקורי, בציר האדום שעולה מבור ציפורים לשבטה, אני מניח שזו דוגמה לציר ממוצע, אין שם שום דבר שמסכן את האוטו ולא את הגחון, ועדיין נחמד וטכני (לא עבירות קשה)
אבל זו נקודה שבהחלט צריך לתת עליה את הדעת, אני לא חושב שהייתי אי פעם בציר שיש בו פוטנציאל לפגוע בגחון של טנדר, ברור לי שלא הייתי לוקח פורסטר בליסינג למסלול כזה ,אבל אני לא חושש בקטע הזה, אני לא חבלן ויודע להקשיב לרכב ולהתאים את הקצב לשביל.
כנראה שלא אגיע למעלות שלא הגעתי אליהם גם עם הדיסקו (שלא נעול) ועדיין נהנינו בטיול.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

המשוטט
10-06-23, 13:03
.

אני רוצה לבדוק גם ראם 2500, אבל מתקשה להשיג הצעת מחיר, היתרון שלו הוא ההקלה במס, החיסרון שהגברת צריכה לעשות רשיון

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

תחתור לכיוון.....

אם הגב׳ בת אמיתית להתיישבות האובדת או שווה ערך לא תהיה לה בעיה לעשות רשיון

הנוחות על הכביש מדהימה

והשווי שימוש 0 שווה הכל

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

OFF-RoaD
10-06-23, 16:54
לגבי החיים עם טנדר כרכב משפחתי,

1. לדעתי - חייבים לסגור את הארגז. הייתי עם ארגז פתוח (עם כיסוי מתקפל) חצי שנה, ועכשיו עם ארגז סגור עם פתיחה משלושה כיוונים, זה הבדל של שמיים וארץ בנוחות בשימוש היומיומי ובטיולים / נסיעות ארוכות.

2. צריך לקחת בחשבון שהארגז לא ממוזג, בחורף ובקיץ, ולחשוב איך זה משפיע על הדברים ששמים בו.

3. טנדר זה גדול. במיוחד עם תלך על הראם, ושלי קצת יותר קרוב אליו בגודל. אני לא מסתובב איתו לעיתים קרובות (או בכלל) באזור המרכז, אבל אם יש איזו פגישה או סידור באזור קצת יותר צפוף של העיר, וזה קורה לא מעט לכולם אני מניח, זה דורש תכנון ותפעול בהתאם.

4. הנוחות היא לא נוחות של פרייבט או suv. גם אם אתה על המתלים ביצור סדרתי היקרים ביותר שכסף יכול לקנות בארה"ק (ואולי גם בארה"ב), ועל אחת כמה וכמה לא על מתלים סדרתיים. גם תא הנוסעים (אפילו שהשתפר בטירוף בשנים האחרונות) לא אידיאלי למשפחה ולנסיעה קבועה מאחור.

5. זה מדהים וזה נפלא ולא הייתי מחליף את הטנדר שלי בשום רכב אחר. אני אסע עליו עד שיקחו אותו ממנו בכוח ואתמודד עם כל החסרונות כי היתרונות, מבחינתי, משמעותיים פי כמה.

אבל זה לא לכל אחד, וזה דורש הבנה של "לאן נכנסים". תחשוב על זה טוב טוב למרות שזה נראה כמו פתרון טוב וסקסי, ותראה שזה מתאים למשפחה שלך. יש טנדרים להשכרה בחברות הרגילות . קח אחד לשבוע שבועיים חודש, ותראה שזה עובד לכם.

לאור הדרישות שכתבת לעיל, לא תהיה לך שום בעיה בשטח עם רקסטון ממוגן ומוגבה. איכות החיים תהיה בליגה אחרת.



Sent from my SM-G998B using Tapatalk

הכוכב הכחול
10-06-23, 17:47
לגבי החיים עם טנדר כרכב משפחתי,

1. מסכים, אפשר גם סגירת גלילה

2. +1

3. ממש נכון, פחות כיף עם טנדר במרכז

4. הנוחות היא לא נוחות של פרייבט או suv. גם אם אתה על המתלים ביצור סדרתי היקרים ביותר שכסף יכול לקנות בארה"ק (ואולי גם בארה"ב), ועל אחת כמה וכמה לא על מתלים סדרתיים. גם תא הנוסעים (אפילו שהשתפר בטירוף בשנים האחרונות) לא אידיאלי למשפחה ולנסיעה קבועה מאחור.

פה ידידי אני חולק עליך.
מתי נסעת/נהגת לאחרונה על טנדר חדש?
יצא לך לנסוע על סט בולמים עם הבת יענה?
אכן לא נוח כמו מרצדס בכביש, אבל בהחלט טוב יותר מכל SUV (אולי פחות מG)
ובשטח זה עולם אחר

5. +100000000


בקיצור מוטי
אתה רוצה טנדר, זה מסתדר לך עם מקום העבודה
אז יאללה סע על זה
תוודא שבאמת יש נעילה אחורית בדגם שתקבל
ותבדוק אפשרות לשדרוג בולמים.
המקוריים בדימקס לא להיט והוא נמוך (מאוד מאוד נמוך)

*מוזמן לסיבוב כשאתה באזור

מוטי ג.
10-06-23, 18:00
מוזר,
פה נראה שיש נעילה דיפ ב +S (בתמונה המצורפת)
אין לי נסיעות למרכז שהם לא חנייה בחניון מסודר,
אני מכיר שחנייה בכל מיני רחובות מגורים הם קשים, אבל זה לא המצב שלי, 99אחוז מהנסיעות שלי הם ללא בעיות חנייה גם לפול סייז עם נגרר.
לגבי הארגז, ברור לי שזה הכיוון, גם רשמתי את זה.
לגבי רקסטון, אני ממש מפחד על הרדאר הקדמי ולא בא לי לנסוע על ביצים בשטח.

אני אמשיך לטחון לסוכני המכירות של הליסינג את המוח (סוף סוף אני הלקוח אז מותר לי על כל מה שעושים לי, חחחח)


נתתם לי חומר למחשבה,תודה לכולם https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230610/048aeb195c0ac9a823e3aade4d32484e.jpg

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

OFF-RoaD
10-06-23, 18:21
בקיצור מוטי
אתה רוצה טנדר, זה מסתדר לך עם מקום העבודה
אז יאללה סע על זה
תוודא שבאמת יש נעילה אחורית בדגם שתקבל
ותבדוק אפשרות לשדרוג בולמים.
המקוריים בדימקס לא להיט והוא נמוך (מאוד מאוד נמוך)

*מוזמן לסיבוב כשאתה באזוראני נוסע על רכב בן שנתיים וחצי, בשנתיים האחרונות על הציפור (שדומה לבת יענה) מהסדרה המאוד יקרה.

זה הרבה יותר נוח מהמקור, וזה מגהץ מדהים בשטח, וכשמשווים אותו לעצמו - הוא אחלה רכב, אבל מדי פעם אני עולה על דיפנדר, לנדקרוזר או רקסטון בני אותו שנתון לנסיעה ארוכה, וההבדל מורגש.

הטנדר כבד יותר, הנהיגה (והנסיעה) זורמת פחות ולא חלקה כמו באחיו הרכים, רועש יותר, ובשורה התחתונה הוא מעייף יותר (גם את הנוסעים).

שוב, אני לא מחליף אותו בעד שום הון שבעולם, אבל אני לא מקבל את האמירה פה שזה אותו דבר כמו suv - רק עם ארגז פתוח במקום דלת חמישית.



Sent from my SM-G998B using Tapatalk

איל מ
10-06-23, 20:56
אני רק מתקן (לא חושב שזה רלוונטי), הדגם שאני מכיר הוא lse-premium.
וגם לדעתי ה-s לא פורסם בהתחלה עם נעילה.

מוטי ג.
10-06-23, 21:01
להבנתי ה LSE הוא הדגם היקר ביותר עם כל "הפינוקים"
תודה.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

mugi8675
11-06-23, 09:09
טנדר אמריקאי מוכר במס אפשר לנסות ב׳צמח ליסינג׳. לבן שלי יש RAM שלהם.

מוטי ג.
22-06-23, 07:33
זורק פה כמה עדכונים, במידה וזה מעניין מישהו חוץ ממני [emoji6]
חברות הליסינג הסטנדרטיות לא מוכנות לתחזק עבור לקוח קטן/ לא אטרקטיבי פול סייז, וגם מי שיש לו תירץ שאנחנו לא באזור התפעולי שלו (הם בצפון ואנחנו במרכז)

אני מחזיק בהצעות מחיר ל2 דגמי היילקס: האדוונצ'ר, שמאובזר יותר: קרוז הקונטרול אדפטיבי, אנדרואיד אוטו, בקרת אקלים וכו...
והאקטיב (פחות מאובזר) , ואני לא מוצא בשום מפרט הערה לגבי נעילת דיפרנציאל, האם לכל דגמי היילקס יש נעילת דיפ' ?
את שניהם ניתן להזמין מהליסינג עם ארגז שמותקן ע"י היבואן, זה חלק ממפרט ההזמנה,ובעקרון ניתן להזמין כל מה שיש במפרט היבואן וזה יתווסף לפריסת התשלום התלת שנתית.
אני מודה שאני עדיין מתנדנד בהחלטתי, צריך לישון על זה עוד קצת ואנסה לתאם נסיעת מבחן בסוכנות

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

לביא
22-06-23, 07:50
מופיע באתר היבואןhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20230622/7ae5b5bf22bca023bbfcb9c7be1b7d23.jpg

Sent from my SM-G980F using Tapatalk

מוטי ג.
22-06-23, 07:52
שלח לינק בבקשה.
אבל הבנתי מהתמונה שיש עוד סיבה לפסול את האקטיב

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

erezgur
22-06-23, 09:18
אז אתה מגיע מחר למפגש עדיין עם הדיסקו?

נמרוד
22-06-23, 10:01
אני מודה שאני עדיין מתנדנד בהחלטתי, צריך לישון על זה עוד קצת ואנסה לתאם נסיעת מבחן בסוכנות



רק בגלל שאתה עדיין מתנדנד... אני מרשה לעצמי להיות נודניק בפעם האחרונה ולומר לך שאם אתה עושה עסקת ליסינג על היילקס, אתה הולך להפסיד עשרות אלפי שקלים רבים, אולי אפילו יותר, בטווח הקצר והארוך. כשהאלטרנטיבה היא לא דיסברי רקוב, אלא אותו רכב שטח מודרני שאתה רוצה, באחזקה פרטית.

לא סתם אנשים לא בוחרים בעסקה כזאת, זה פשוט לא משתלם.

סיימתי.

מוטי ג.
22-06-23, 10:34
אני מריץ את הדילמה הזו שוב ושוב....
אתה בסדר גמור בלהיות הדבר הזה על הכתף, אין לי בעיה בכלל אם מה שאתה טוען

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מוטי ג.
22-06-23, 12:40
אז אתה מגיע מחר למפגש עדיין עם הדיסקו?הדיסקו עדיין אצלי, בועט ונוסע.
אבל לא נגיע למפגש הפעם, לא מסתדר לי

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

לביא
22-06-23, 13:26
https://union-motors.toyota.co.il/public-website-files/getCatalogFile.php?agency=29&file_id=13

מוטי ג.
22-06-23, 15:58
נמרוד, הטענה שלך לא מסתדרת לי כלכלית.
אם תוכל לפרט פה צפי עליות ל 3 שנים: ביטוח, טסט, תחזוקה שוטפת, דלק, ירידת ערך ל 3 שנים ע"ב 20אלף ק"מ בשנה.

וכנגד אני מעמיד את העלות של 2500 ש"ח לחודש פיקס בליסינג.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

נמרוד
22-06-23, 16:58
נמרוד, הטענה שלך לא מסתדרת לי כלכלית.
אם תוכל לפרט פה צפי עליות ל 3 שנים: ביטוח, טסט, תחזוקה שוטפת, דלק, ירידת ערך ל 3 שנים ע"ב 20אלף ק"מ בשנה.


היילקס חדש או כמעט חדש.
הערכה גסה ומחמירה: ביטוח+טסט 10,000
דלק: 15,000
תחזוקה: 3,000
ירידת ערך: 10,000
סה"כ - 38,000 בשנה. תעגל למעלה ל120,000 בשלוש שנים.



וכנגד אני מעמיד את העלות של 2500 ש"ח לחודש פיקס בליסינג.

היילקס בליסינג זה שווי שימוש 6500 מינימום. זה מה שיעלה לך. כפול 36 זה 234,000 שקל בשלוש שנים.

תסביר למה אתה מתכוון כשאתה כותב 2500.

מוטי ג.
22-06-23, 17:12
הבנתי איפה הטעות שלך,
אמרתי שתחשב רק! עלות של 2500 ש"ח בחודש
וזה יוצא רק90 אשח ב3 שנים,
למה 2500 ש"ח? כי הרכב הנוכחי ממומן ע"י החברה וכל מה שמעבר נופל עליי, והאסטרא הזה יוצא 2500 ש"ח בחודש

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

נמרוד
22-06-23, 17:15
עכשיו יש לך רכב בשווי שימוש 4000, והיילקס יהיה 6500, זה מה שאתה אומר?

מוטי ג.
22-06-23, 17:17
קח את זה כמו שזה כתוב בלי לפרט

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

נמרוד
22-06-23, 17:29
אתה משלם פי 2, בערך, ממה שעולה להחזיק היילקס פרטי, איך שלא תסובב את זה. אבל סבבה.

boaz avrahami
22-06-23, 17:30
שווי שימוש זה התוספת לברוטו.
2.5 אחוז משווי במחירון של הרכב החדש.
בפועל יעלה לו רק מה שיורד לו כמס שולי.
זה בין שליש לבערך חצי מהשווי שימוש. תלוי ברמת השכר והמס השולי.

ומהסכום שיוצא יורד לו 2500 שח שהחברה משלמת.
זה לדעתי ממש לא הסכומים שציינת. לדעתי הוא ישלם לא יותר מאלף שח בחודש.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

מוטי ג.
22-06-23, 17:38
אמרתי שזה עולה לי 2500 ש"ח בחודש. למה אתם מתווכחים?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

נמרוד
22-06-23, 17:50
אז קיבלת ארוחה חינם. תהנה!

OFF-RoaD
22-06-23, 18:13
בהשוואה בין רכב ליסינג רגיל + היילקס פרטי לבין היילקס ליסינג, ברור שההיילקס ליסינג מנצח.

נמרוד עורך השוואה בין היילקס ליסינג לההילקס פרטי (שמשמש גם לנסיעות עבודה), ושם אתה משלם יותר, והרבה.

יש אופציות חשבונאיות לשלם הוצאות רכב (דלק, ביטוח, טיפולים, טסט) מהחברה על רכב פרטי של העובד שמשמש לנסיעות עבודה. אם תחשב את זה בתוספת השכר שתקבל כי החברה שלך לא משלמת על ליסינג והכסף הזה יכול ללכת אליך, ישאר לך כסף בכיס לשפצר את הרכב...

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

מוטי ג.
22-06-23, 18:21
עפ"י חוק, צרי ללשלם לעובד שנוסע עם הרכב שלו לעניניי עבודה כ4 ש"ח פלוס לקמ, זה המון כסף וזה לא יקרה.
אני לא יכול להביא את הרכב שלי, זה לא עובר אישור.


Sent from my SM-N986B using Tapatalk

Yaron.nahum
22-06-23, 18:53
זורק פה כמה עדכונים, במידה וזה מעניין מישהו חוץ ממני [emoji6]
חברות הליסינג הסטנדרטיות לא מוכנות לתחזק עבור לקוח קטן/ לא אטרקטיבי פול סייז, וגם מי שיש לו תירץ שאנחנו לא באזור התפעולי שלו (הם בצפון ואנחנו במרכז)


Sent from my SM-N986B using Tapatalk

היתה לי קצת מוזרה הקביעה הזאת אז ,
חיפוש קצר בגוגל העלה את ליסקום , חברת בת של טרייד מוביל
יש להם ראם בליסינג
https://www.leasecom.co.il/car-catalog/dodge/%d7%93%d7%95%d7%93%d7%92-%d7%a8%d7%90%d7%9d-370-%d7%9b%d7%97-%d7%a1%d7%95%d7%a1/

asafk
22-06-23, 18:56
אתה משווה - כי כך נכון - עלות של רכב ליסינג פלוס נבלת שטח פרטית לטנדר ליסינג.
נמרוד מוסיף לך להשוואה רכב ליסינג פלוס היילקס פרטי ואני לא יודע איך יוצא לו שזה עולה פחות מהיילקס ליסינג.
בהנחה שאתה משלם שווי שימוש מהנטו סד"ג של 2500 שח, ועוד חלק מעלות הליסינג - לעומת נאמר 1500 מהנטו היום פלוס אלף לחודש על הנבלה - ההפרש לא כזה גדול אם כי קיים וכנראה מחזיר את עצמו בכלצחודש שבו יש טיול של מאות קילומטרים.
זה לעניין המחיר ומשתלם לא משתלם.

מעשית רכבי 4x4 ליסינג נהנים ממגבלות רבות שבשורה התחתונה אומרות שצריך להיזהר או לשלם. זה לא בשמיים. וו גרירה, סגירה לארגז, מיגונים, כננת ואפילו צמיגי שטח - תלוי מאוד בחברת הליסינג ובמעסיק. הכל אפשרי על חשבונך אבל חייב להיות ידוע מוסכם מראש.
עוד סעיף שכדאי להכניס לחוזה הוא קנייה בתום התקופה כלומר שהם מאפשרים לך זכות ראשונים לרכוש את הרכב מהליסינג בתום התקופה במחירון (כמובן בהפחתת 20% על רכב חברה). רק זה לבד יכול להחזיר לך את כל מה ש'עלה לך' בפרק הקודם של העלויות.

אסף.

Juv
22-06-23, 20:20
זה שאתם משלמים שווי שימוש לא אומר שמישהו אחר משלם. מעסיקים קטנים יכולים למצוא דרכים לגרום לזה לעבוד, זה לא כזה סיפור.
נראה לי שמוטי מבין את החשבונאות שתופסת במקרה שלו.

Sent from my Pixel 5 using Tapatalk

מוטי ג.
22-06-23, 20:34
אני מכיר טוב את העלויות שנופלות עליי,
נמרוד תרם את העלות של היילקס חדיש וזה אחלה.
אם אני מכניס למאזניים את מה שקצת שכחתי וזה אחזקת הפוקוס אז:
היילקס בליסינג + פוקוס פרטית מול היילקס פרטית +פיג'ו בליסינג אז אכן הגבול קצת יותר מטושטש. אני צריך לבחון את זה לעומק כי זאת המשוואה האמיתית,
על זה אוסיף אמוציות ותחושות בטן שגם משחקות תפקיד כי רכב זה לנשמה ולא רק להגיע ממקום למקום.
תרמתם לי המון! תודה!
(ואני תרמתי לתעבורה באתר, חחחח)



Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מוטי ג.
23-06-23, 19:40
ממשיך לחפור (יש אחלה אוויר במרפסת בבית והמחשבות נודדות)
הכנסתי למשוואה את עלות הפוקוס שהיא כ 53000 אף ש"ח ב3 שנים (אחזקה, דלקים, ביטוחים, רישוי, צמיגים ומצבר)....

אם אני מחשב את עלות (מזכיר רק דלתא מעבר לפיגו) היילקס בליסינג ב3 שנים ומוסיף את עלות הפוקוס ב3 שנים זה יוצא 143 אשח ב3 שנים עבור 2 מכוניות.

אם אני מתעלם מעלות הפיגו שלי בליסינג ורוכש לגברת היילקס במקום הפוקוס אז זה יוצא 120 אשח(עפ"י המספרים שסיפק נמרוד עבור 3 שנים )
ולכן המאזניים מבחינת כדאיות כלכלית נוטים לעדיפות של רכישה על פני ליסינג = מה שנמרוד טען כל הזמן.
זהו בינתיים, מקווה שאתם נהנים שם בדרום.

אבל שלא תתבלבלו החישוב המספרי הוא סתם כי אני מורח את הזמן ונמנע מלקיחת החלטה

סופ"ש נעים לכולם

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

OFF-RoaD
23-06-23, 22:18
מה עם עלות הכסף?

להעמיד עכשיו בחניה 300 אש"ח לא הולך ברגל, זה כסף שינוח ולא יעבוד במקום אחר.

לחילופין, לקנות את הרכב במימון, גם פה אתה משלם כסף מהכיס, והרבה.

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

מוטי ג.
24-06-23, 00:43
אלו ממש חישובים שגדולים עליי, לחשב ריביות ועלות כסף זה משהו שאני לא עושה, מאוד מפחיד אותי מודה

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

מוטי ג.
07-12-23, 12:32
חשבתם שנפטרתם ממני, חחחחח טעיתם.

אז אני רק מניח את זה כאן, לא אציק לכם יותר מידי.

XLT פורד ריינג'ר

על הנייר יקר ב120 אלף שח מהפיגו. ועדיין זול מאחיו מבית VW, והרבה יותר יפה.
החוזה של הפיגו מסתיים במאי 2024 אז יש לי זמן לחשוב רק מקווה שהמצב בארץ ישתפר, איך אני מתוזמן עם החלפת הרכבים תמיד על התקופות הקשות. באסה.

-->