צפייה בגרסה מלאה : Article: מבחן דרכים: ג'יפ גלדיאטור רוביקון 2023
ניתן לצפות בעמוד זה
https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4038 (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4038-%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%92-%D7%99%D7%A4-%D7%92%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%90%D7%98%D7% 95%D7%A8-%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%99%D7%A7%D7%95%D7% 9F-2023)
GodsFather
25-03-23, 17:26
יופי טופי
Sent from my HD1903 using Tapatalk
בוא תעשה לעצמך חיים קלים להמשך
אין דבר כזה "בקרת אחיזה".
יש בקרת יציבות (ESP או ESC). ויש בקרת משיכה (ETC, או סתם TC).
לצורך העניין, הכפתור הזה עם ציור של מכונית מחליקה מנטרל בקרת יציבות (עד מהירות מסויימת)
לבקרת משיכה אין שום כפתור ביטול.
יש כלי רכב שבהם לחיצה ארוכה על כפתור כיבוי ESP, מכבה גם TC. אף פעם לא ראיתי לנכון להשתמש באפשרות הזו כי TC לא מפריעה לי בשום מצב של נהיגה בשטח, להבדיל מ-ESP שדווקא כן מאוד-מאוד מפריעה ומי יודע כמה מצבי ביש עד כדי סיכון של ממש, נגרמו בשטח כי אנשים לא ידעו שצריך לכבות את זה ברגע שיורדים מהאספלט.
וכמובן שבכל מצב של "עבירות", נעילה אמיתית זה עדיף.
וכאן רכבי השטח האמריקאים מתוכננים כל כך הרבה יותר טוב וכל כך הרבה יותר נכון מהחיקויים היפניים - באמריקאים (רנגלר לדגמיו וברונקו) הפעלת נעילה אחורית לא מכבה את ה-TC בגלגלים הקדמיים.
כל מי שהתנסה פעם לנדקרוזר 150 ובפאג'רו ובטנדרים היפניים במצבי עבירות קשה ונדרש לבחור בין TC לארבעת הגלגלים לבין נעילה אחורית בלבד ללא TC לקדמיים, שהפעלת נעילה אחורית בעצם מוציאה אותם מהמשחק, יידע להעריך את היתרון העצום הזה.
עוד סיבה טובה למכור את החיקוי ולעבור לדבר האמיתי
מעניין שהגלדיאטור רוביקון בא עם צמיגים 255 ולא 285 כמו הג'יפ הסגור. מה הסיבה? בייחוד שיש לגלדיאטור מרווח סרנים ארוך יותר.
בוא תעשה לעצמך חיים קלים להמשך
אין דבר כזה "בקרת אחיזה".
יש בקרת יציבות (ESP או ESC). ויש בקרת משיכה (ETC, או סתם TC).
י
אם באנגלית טראקשן מתורגם טוב יותר לאחיזה מאשר למשיכה,
אז במילון שלי טראקשן קונטרול הוא בקרת אחיזה.
זה שאיזה מישהו בישראל החליט לקרוא לזה משיכה, זה בעיה שלו.
(בדומה לכל סרט בלעז שמקבל את השם "גורלי" או "קטלני" כשהוא מתגייר).
וכן,
אני מודע לעובדה שגוגל תרגום מציע את המילה משיכה לפני שהוא מציע את המילה אחיזה.
אם באנגלית טראקשן מתורגם טוב יותר לאחיזה מאשר למשיכה,
אז במילון שלי טראקשן קונטרול הוא בקרת אחיזה.
זה שאיזה מישהו בישראל החליט לקרוא לזה משיכה, זה בעיה שלו.
(בדומה לכל סרט בלעז שמקבל את השם "גורלי" או "קטלני" כשהוא מתגייר).
וכן,
אני מודע לעובדה שגוגל תרגום מציע את המילה משיכה לפני שהוא מציע את המילה אחיזה.
ככה?
אז הנה, כמו ב"רונין", אני מכין לך מארב על כוס קפה.....
זה הטקסט של יואב, ומודגש באדום הפירוש שלי:
"בקרת האחיזה תתערב פחות ותאפשר יותר החלקות גלגל, ובקרת היציבות ESC מבוטלת ללא הגבלת מהירות.
עד כה, יואב מבדיל בין בקרת משיכה (שכמוך הוא קורא לה "בקרת אחיזה") לבין בקרת יציבות
לחיצה על המתג במצב 4L ממוקדת זחילת סלעים. דוושת התאוצה פחות רגישה, ובקרת האחיזה תהיה יותר אגרסיבית כלומר פחות החלקות גלגל במהירויות נמוכות.
גם כאן, יואב קורא לבקרת המשיכה בשם "בקרת אחיזה".
טריק קטן נוסף, לחיצה ארוכה על ESC OFF תבטל גם את בקרת האחיזה וגם את בקרת המשיכה..."
או. עכשיו יואב מבטל גם את "בקרת האחיזה" וגם את "בקרת המשיכה" למרות ש...רגע אחד! מבחינתך בקרת אחיזה ובקרת משיכה הן לא היינו הך?....
האם רק לי זה מזכיר את קריירת הכדורגל המפוארת של אלון מזרחי האוירון "באירופה ובספרד"?.... אז אני צריך להבין מה זו בדיוק "בקרת האחיזה" שאתם כל כך מדברים עליה כל הזמן ולאיזה מהבקרות הקיימות במציאות המונח השגוי הזה מתייחס בכלל?..... אולי יואב התכוון כאן בכלל לבקרת היציבות?......
יואב עשה סלט אבל אתה מנסה להתווכח איתי....
תבין, מעולם לא השווצתי ברמת האנגלית שלי. כנראה כי אין לי על מה.... אבל הנושא בכותרות לאחרונה וכנראה שהאנגלית הבינונית מאוד שלי בכל זאת טובה הרבה יותר משל שר האוצר למשל (לא חוכמה, גם האנגלית של האחיין שלי בן השנתיים טובה יותר משל שר האוצר), ולך אני לא צריך להסביר ולפרט את ההבדל המאוד ברור, גם באנגלית, בין הגדרת המונח "משיכה" (TRACTION) לבין המונח "אחיזה" (GRIP). אלה עובדות ואם גם התרגום של גוגל מסכים עם זה, זה רק בונוס.
שניהם, משיכה ואחיזה, גם מה שנקרא, תלויים זה בזה - משיכה לא יכולה להתקיים ללא אחיזה. אני משתדל להעביר לחניכים שלי למה זה כל כך חשוב ולמה בשטח זה לפעמים מפריע ועלול להגיע לרמת סיכון ממשי. בעידן שבו המכוניות סופר-חכמות אבל הנהגים כל כך טיפשים, לא תמיד זה מצליח לי.
כן, רק סמנטיקה, אבל חשובה. חשובה במיוחד כדי להבין את האוטו וכדי לדעת על איזה כפתור ללחוץ ומה הוא עושה ולמה זה כך וגם איך קוראים לזה בדיוק.
רוב האנשים קוראים לבקרת היציבות בשם "בקרת אחיזה".
אבל הנה, מסתבר שיש גם כאלה שקוראים ככה דווקא לבקרת המשיכה.
אז כדי למנוע טעויות מביכות, בוא ונסכים שאין דבר כזה בכלל "בקרת אחיזה" - יש בקרת יציבות ובקרת משיכה. לא כל רכב מאפשר ניתוק כזה או ניתוק אחר או גם וגם - בכל רכב זה קצת שונה. חשוב לדעת את הדברים האלה כדי להוציא מהרכב את המקסימום.
איזה כיף. ויכוחים דביליים כמו פעם. אני ממש מתחיל להינות מזה. אולי שווה להישאר מחובר....
רגע דרור , אל תברח, מה עם המנוע טורבו בנזין 3.6 של הגלדיאטור?
אני לא יודע מה יואב כתב (ולמעשה, קצת מבאס שיש כתבות באתר ולא כתוב מי המחבר).
אני רק אומר שכשאתה מדבר על אחיזה עם אמריקאי, אתה תגיד טראקשן ולא גריפשן.
(אם כי נראה לי שדווקא האנגלים היו הראשונים בתחום הtc, אבל בזה אתה בטוח יודע יותר ממני).
אז תדבר עם אמריקאים באמריקאית.
האמריקאיות שלהם הופכת אותם למבינים יותר ממך? או מיואב? או ממני?
הם נולדים ככה, מבינים יותר בג'יפים?....
לתחושתי, ברגע שמתחילים להתבלבל בשמות של דברים, מתחילים גם להתבלבל בהבנה של מה כל דבר עושה. אבל זו רק דעתי.
מי שאל על מנוע?
גלדיאטור מגיע עם כל מנוע שיש ברנגלר למעט ה-392.
לישראל הוא מיובא כרגע רק עם V6 אטמוספרי בנפח 3.6. 285 כ"ס.
ברנגלר יוצג בקרוב מנוע חדש - טורבו-בנזין 6 צילינדרים בטור. 3 ליטר. 400 כ"ס. אני מניח שיהיה גם בגלדיאטור.
ולא יהיה יותר 392 כי בקרוב ה-V8 יוצא לגמלאות מקרייזלר בכלל.
אצל האמריקאים מתחילה עכשיו תקופה קצרה של "LAST CALL" בכל מה שקשור למכוניות-ביצועים עם מנועי בעירה פנימית (תקראו קצת את הנתונים של הצ'לנג'ר SRT דימון 170 החדשה שתימכר במהדורה מוגבלת מאוד של 3,300 חתיכות. זו מכונית שמפרקת ת'תחת בתאוצה לכל דבר אחר שגם חוקי לכביש, כולל טסלה מודל S פלייד)
מי שבעניין של ג'יפ שהוא פריט לאספנים, שיתארגן כבר עכשיו על 392 או TRX וישמור עליו טוב טוב, כי עוד מעט כבר לא יהיו יותר דברים כאלה אורגינל מיצרן, והערך רק יעלה.
חזרה לרגע של אנגלית.
התרגום הטכני של
Traction
הוא 'תאחיזה'. זה גודל פיזיקלי מוגדר.
ולכן אני מעדיף לדייק ולדבר על בקרת אחיזה (לשטח) ובקרת יציבות או החלקה (לכביש).
ומי שמתרגם משיכה זה גם בסדר אבל לא מדוייק. כי אין כזה גודל באמת.
Grip
זה גם אחיזה אבל היא כבר התנהגות ולא גודל פיזיקלי כי יש 'מעגל אחיזה' שבו יש מרכיב צידי וארכי והיחס ביניהם יוצר את אותה תכונה שהיא אחיזה בסיבובים.
כיוון שהכל מתורגם ושום מושג לא נוצר בשפת אימנו - אני מרגיש שאפשר לסלוח על ריבוי המושגים כל עוד הם לא הופכים להסבר שגוי ממש.
אסף.
ehudzeelim
26-03-23, 21:18
השאלה אם מקור המונח טכני, כי טראקשן יכול להיות גם הנעה כמו ב-" Citroen traction avant". ואז TC זו בכלל "בקרת הנעה" או "בקרת תנועה".
לגבי תאחיזה היא גם תרגום של retention, במדעים מסוימים למשל:
Water retention
תאחיזת מים
בקיצור בלאגן.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אני לא מבין במים.
למדתי דינמיקת רכב.
אסף.
Water retention
תאחיזת מים
בקיצור בלאגן.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
למה בלגן?
תאחיזת מים שונה לגמרי.
מתח חשמלי כתלות בהרכב כימי של הקרקע באינטרקציה ל-EC של המים.. והמינוח הרווח הוא בכלל מתח היגרוסקופי.
לא דומה להתנהגות ברכב.
ehudzeelim
26-03-23, 22:21
בלאגן בדיוק בגלל זה, מונח אחד לתיאור שתי תופעות שונות לגמרי.
לגבי מהי תאחיזת מים, זה לא מה שכתבת, אתה צריך לחזור על החומר..[emoji16]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
פשש, תאחיזה. גוגל חושב שזה מונח בגנטיקה בכלל.
מישהו יכול להסביר את ההקשר המכני?
השואל החזיק מעצמו מבין בהנדסת מכונות וברכב ובעברית, עד שהגיעה התאחיזה הזאת לדיון :).
פשש, תאחיזה. גוגל חושב שזה מונח בגנטיקה בכלל.
ככה זה כששפה נרדמת לאלפיים שנה ואז מחדשים אותה.. אין מספיק מילים לתאר דברים.
תגגל ״תאחיזה במין״.
או למה רוב החתולים עם 3 צבעים הם חתולות.
גרסת רוביקון מגיעה עם צמיג בגודל 32 ?
אז תדבר עם אמריקאים באמריקאית.
האמריקאיות שלהם הופכת אותם למבינים יותר ממך? או מיואב? או ממני?
הם נולדים ככה, מבינים יותר בג'יפים?....
לתחושתי, ברגע שמתחילים להתבלבל בשמות של דברים, מתחילים גם להתבלבל בהבנה של מה כל דבר עושה. אבל זו רק דעתי.
מי שאל על מנוע?
גלדיאטור מגיע עם כל מנוע שיש ברנגלר למעט ה-392.
לישראל הוא מיובא כרגע רק עם V6 אטמוספרי בנפח 3.6. 285 כ"ס.
ברנגלר יוצג בקרוב מנוע חדש - טורבו-בנזין 6 צילינדרים בטור. 3 ליטר. 400 כ"ס. אני מניח שיהיה גם בגלדיאטור.
ולא יהיה יותר 392 כי בקרוב ה-V8 יוצא לגמלאות מקרייזלר בכלל.
אצל האמריקאים מתחילה עכשיו תקופה קצרה של "LAST CALL" בכל מה שקשור למכוניות-ביצועים עם מנועי בעירה פנימית (תקראו קצת את הנתונים של הצ'לנג'ר SRT דימון 170 החדשה שתימכר במהדורה מוגבלת מאוד של 3,300 חתיכות. זו מכונית שמפרקת ת'תחת בתאוצה לכל דבר אחר שגם חוקי לכביש, כולל טסלה מודל S פלייד)
מי שבעניין של ג'יפ שהוא פריט לאספנים, שיתארגן כבר עכשיו על 392 או TRX וישמור עליו טוב טוב, כי עוד מעט כבר לא יהיו יותר דברים כאלה אורגינל מיצרן, והערך רק יעלה.
טעות , לא היה ועדיין אין גלדיאטור 2.0 טורבו , ה392 בגלדיאטור הופסק ב2022 בכל העולם.
כרגע ב2023 המנוע הוא ה3.6 הידוע , ובמספר תתי דגמים יש אופציה לדיזל 3.0 אבל לא ראיתי שמשווקים את זה בארץ.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.