PDA

צפייה בגרסה מלאה : הייתם קונים אותו ?



הכוכב הכחול
17-04-06, 11:05
שלום לכולם...

אולי זה לא המקום ( נקסוס אם אתה רואה לנכון תמחק את ההודע..),
אבל לקחתי היום רכב לבדיקה בשעה טובה ועם כל הדוח שקיבלתי אני לא כ"כ יודע מה לעשות, ואני אשמח אם תעזרו לי .
יש מס' דברים לא תקינים,
( את הדברים השוליים אני לא ארשום ( מראות דפיקות וכו' ..)),
אז ברשותכם אני אפרסם את התוצאות ומי שיענה שתיהיה עליו הברכה ומי שלא ... גם ..!

לא תקין :
*רעש מערכת תיזמון ושסתומים, נזילות שמן, מנוע שורף שמן, תושבות מנוע פגומות, רעש גלגלות ורצועות, בלאי פנימי גבוה, ניקוי ותיקון מערכת קירור,קורוזיה וסימני נזילה בחיבורים, מערכת חימום לקויה, הזרקת דלק לקויה.

* ממיר קטליטי לא תקין.

*לתקן זוית היגוי, קונפלונג הגה פגום, חופש מוט הגה בתא נהג.

*פגיעה בקורת רוחב קדמית עד לנקודת ריתום המתלה.

*הפרדת מצמד לקויה ( בלאי ), מערכת 4X4 רעש ונקישות, נזילות שמן מתיבת הילוכים, חופשים במנגנוני הילוכים, שילוב הילוכים לקוי, תושבת תיבת הילוכים פגומה, רעש וחופש ממערכת הנעה.

הכלה היא שנת 96 פתוחה.

בברכת חג שמח
ותודה על תשומת לבך
דניאל.

GodsFather
17-04-06, 11:57
היי לך,

שאלת את זה גם פה וגם בג'יפטריפ והתשובה תהיה זהה.

תתרחק מהרכב כמו מאש, אלא אם הוא נותן לך אותו בחינם ויש לך מספיק כסף כדי לקנות חדש.

מנוע שורף שמן, בלאי פנימי גבוה,הזרקת דלק לקויה,פגיעה בקורת רוחב, מערכת 4X4 נקישות ורעש וזה חלק ממה שציינת.

כשאתה אומר "הכלה פתוחה" אתה מתכוון שפתחו לה את הצורה.

מדובר ברכב לא מתוחזק לחלוטין ועוד רשמת שיש פגיעות שלא ציינת פה.

בקיצור - לא שווה אלא אם כגרוטאה לשיקום ויש לך זמן להשקיע ,ידיים וידע להשקיע (כי רק החלקים יעלו הון אז גם להוסיף על זה זמן מוסכניק) וזה עוד מבלי שתתן לנו תמונה ואו נראה את הרכב בLIVE.

אפשר לשאול , מה גרם לך מלכתחילה לרצות אותה ? ואני שואל ברצינות ולא מתוך רצון לתקוף , פשוט רשימת האסונות שציינת בנוסף לרשימה שציינת שלא תציין , גורמת לי לחשוב מה משך אותך לרכב הזה?

בהצלחה עם רכבים אחרים וטוב ששאלת ותמשיך לשאול בכל פעם.

yossivarman
17-04-06, 12:15
לי נראה גם שאם אתה godsfather
היית לוקח את האוטו המטופח והשמור שלך למכון בדיקה - היית חוטף "חום"
כל הסיפור של מכוני בדיקה - זה כיסוי "תחת" אחד גדול במיוחד שמדברים על 4X4

עדיף לקחת למוסך שמכיר סמוראים

GodsFather
17-04-06, 12:51
מסכים איתך יוסי ,אבל יש גבול גם לרכב כזה. אני לא מדבר על נזילות שמן וחופשים שקיימים מטבעם ברכב משומש ועוד רכב שטח, או ברזנט דהוי ונוזל, או ההגדרה שלהם ל"בלאי גבוה" - כי הרי כל אחד יכול להגדיר זאת אחרת.

פגיעה בקורת רוחב - אפילו הבחור מתאר שיש סימני דפיקות ברכב שהוא בחר לא לפרט עליהם - כמה חמור זה ? (היה כאן דיון על פגיעות בשאסי ואני נזהר מלחרוץ את גורל השלדה , אבל עדיין מדובר בפרט שגם במכירת הרכב מדניאל לקונה הבא/ה יוריד מערכו שוב)

מנוע שורף שמן , הזרקה לקויה , תושבות קרועות (ואלוהים יודע ממתי זה ככה) , קלאץ' לקוי . תוסיף לזה כיוון שסתומים , תיקון של הנזילות והחופשים , נושא הפחחות הלא מצוין כאן ומה שהוא מסתיר מאחוריו, בעיות במערכת החימום והקירור (במידה וירצה לתקן ואם הקיץ שלנו , זו פשוט התאבדות לא לתקן).

תמיד אפשר לוותר על כמה פגמים ואו לסחוב אותם עוד קצת , אבל יש כאן נושאים שתיקון שלהם הוא הכרחי ואו יקר וחלקם גם מחייב מוסך ומערכות שאין למכונאי הביתי.

נכון , הממצאים מחמירים מהמציאות ואולי גם תמונות יעזרו בהמלצה, אבל עדיין מדובר כאן בנזקים יקרים מידי (לטעמי).

הכוכב הכחול
17-04-06, 12:53
סנדק ,
מה שגרם לי לקחת אותו לבדיקה זה בגלל שלשם שינוי הוא היה נראה טוב מהאחרים,
אין לו יותר מדיי חלודות, ( למרות שיש לו שטחוני PVC על ריצפת הרכב ולא זכור לי שראיתי את זה ברכבים אחרים ( נסיון להסתיר חלודות ?!?))

מבחינת נסיעה הוא הרגיש לי נעים,
ראיתי את נזילת השמן אבל לא תיארתי לעצמי שזה יהיה קריטי כ"כ,

הדברים שלא ציינתי הם -
קורוזיה במצבר משנת 2002, בולמי זעזועים חלשים, אין מראות צד ( יש בית מראות ) , אין בקלית אחורית, ושני הטמבונים אכלו קצת ( קצת הרבה ) מכות, יש אפילו קרעים בחלקים מהם .
אבל מה שלא ציינתי הם נראים לי כדברים שוליים - טמבונים גם ככה יוחלפו לאחר הגבהה , מראות - יש ת'זגג השכונתי , בולמים זה כבר משהו אחר...

ומכיוון שאני מחפש כבר 7 חודשים רכב וזה היה נראה לי חביב יחסית לאחרים אז החלטתי לבדוק אותו.( דוד מדרך השטח לא עובד השבוע ).

ובקשר לכפל המודעות,
אז עם כל הכבוד לג'יפטריפ ( ויש כבוד ) שם תוך יום יומיים הדיון יהפך איכשהו להשמצות ומריבות, מה שכאן אני בטוח שלא יקרא כי כאן יש כלל - "לא יודע משמע - לא מגיב " , ופה זה יותר טכני ופחות בירבורים ( לכן יחי ההבדל הקטן...),

אההה ... והדבר ששכחתי לציין זה שיש לרכב בעוד חודשיים וחצי טסט..

ושוב תודה רבה לכולם
דניאל.

yossivarman
17-04-06, 13:01
מאיפה יש נזילה של שמן?? - זה יכול להיות משהו פשוט

שורף שמן - אם בעל הרכב מרשה לך להוציא פלאג אחד
אפשר ללמוד ממנו הרבה -

אם אתה גם מתכוון להגביה סמוראי עם קפיצי סליל
זה סיפור קצת יותר יקר ומסובך מסמוראי עלים - קח את זה בחשבון

הייתי מחכה גם לדוד מדרך השטח שיבדוק
הוא חי את הרכב הזה

הכוכב הכחול
17-04-06, 13:15
יוסי -
מאטם ראש מנוע ( מאחד הברגים המחזקים למעלה ) יש שלולית שמן מסביבה ,
ובתחתית הרכב אזור האגן שמן מלא שמן ( מכוסה בשמן )-לא זיהיתי את המיקום המדויק של הנזילה.

הדפיקות הם דפיקות פשוטות יחסית ( סליחה על השוביניזם ) - כאילו אישה נהגה על הרכב..

אבל..
מכונים בד"כ מגזימים מעט לא ??
מזבוב עושים פיל.

אולי זה ישמע לחוץ,
אבל במשך 7 חודשים אף רכב לא משך אותי לבזבז עליו 600 ש"ח לבדיקה,
וזה כן לכן יש בו משהו- אני עדיין לא יודע מה אבל יש משהו..

המהנדס
17-04-06, 13:20
פגיעה בקורת רוחב זו לא פגיעה בשאסי , קורת רוחב אפשר להחליף במקרה הכי גרוע.
GODSFATHER - אתה מגזים כנראה בעיקר מחוסר ידיעה.
כיוון שסתומים זה שטויות.
תושבות קרועות - גרושים.
נזילות שמן תמיד יהיו - זה סמוראי.
וגם כל שאר הדברים נראים לי לא חמורים מספיק בשביל לשלול על הסף כמו שאתה שולל.
צריך לזכור שזה רכב שטח . אל תעשו את השטות של לקחת כזה רכב למכון בדיקה .
שנה אחרי שהוא יוצא מהמפעל הוא לא תקין אם נוסעים איתו בשטח.

קונים רכב שטח על בסיס מבחן השוואתי של מספר גדול של רכבים - ולא בשום צורה אחרת.

GodsFather
17-04-06, 13:31
דניאל,

שפכת אור שונה לחלוטין על כל המקרה.

תחילה , אני מסיק ממך שאם חיפשת 7 חודשים אז בדקת מספר מכובד של רכבים ואתה קצת יותר מבין עניין מבחור שאתמול נדלק על סמוראי שעולה סלע והיום רץ לחפש ויתקנו אותי המומחים.

לגבי נושא המכות בטמבונים , אם אני לא טועה מדובר בטמבוני פלסטיק במודל הזה ? אם כך זה קצת יותר סביר שיאכלו קצת שריטות/שברים מול סלעים. אם כי אני עדיין לא מניח לנושא הפגיעה בשלדה.

נושא הנזילות- אלו הזעות ולא נזילות לפי התיאור שלך, אני הסקתי שמדובר בטפטופים של ממש ממחז"ש והאטמים שציינת - למשל כשמעמידים את הרכב אז יש שלוליות מתחתיו. (אני צודק ?)

ואם כבר אתה מכיר את דוד מדרך השטח , אז תמתין לו עוד יום יומיים , ככה גם ההתלהבות שלך תתמתן וגם תוכל לבדוק אותו אצל אדם שבאמת חי את הרכב. חיכית 7 חודשים , מה זה עוד שלושה ימים בשביל רכב שלפי מה שאתה מספר נשמע לך סביר.

אבל אני מזכיר שוב את נושא התושבות הקרועות שגוררות נזקים , מנוע ששורף שמן (האם יש אינדיקציה כמה חמור הנושא?) כיוון שסתומים והזרקה לקויה , קלאץ' גמור (אולי) שכאן מדובר כבר בהוצאה לא קלה (לחלקנו) לצורך ישור קו ולפני השיפורים.

GodsFather
17-04-06, 13:41
פגיעה בקורת רוחב זו לא פגיעה בשאסי , קורת רוחב אפשר להחליף במקרה הכי גרוע.
GODSFATHER - אתה מגזים כנראה בעיקר מחוסר ידיעה.
כיוון שסתומים זה שטויות.
תושבות קרועות - גרושים.
נזילות שמן תמיד יהיו - זה סמוראי.
וגם כל שאר הדברים נראים לי לא חמורים מספיק בשביל לשלול על הסף כמו שאתה שולל.
צריך לזכור שזה רכב שטח . אל תעשו את השטות של לקחת כזה רכב למכון בדיקה .
שנה אחרי שהוא יוצא מהמפעל הוא לא תקין אם נוסעים איתו בשטח.

קונים רכב שטח על בסיס מבחן השוואתי של מספר גדול של רכבים - ולא בשום צורה אחרת.

מהנדס, אני מסכים איתך בנושא המבחן ההשוואתי וכיצד יש לבחון רכב לפני קניה ולרגע לא צודדתי במאת האחוזים את הבדיקה במכון - הרי זה בדיוק כמו בטסט, הקשר בין החוו"ד האמיתי למקצועיות הבוחן הוא מקרי בהחלט (לעיתים). לגבי נושא השאסי - שלחתי לך הודעה פרטית כדי לא להסיט את השרשור הנוכחי.
לגבי שאר התיקונים - אתה שוכח פרט מסוים, הבחור מטפל במוסך ולא לבד, מדובר בהוצאה נוספת לחלקים עצמם (הן כלכלית והן מבחינת זמן עבודה ומה הרכב מהווה עבורו - רק פנאי או גם רכב להגיע לעבודה/לימודים וכד') ומעבר לכך כפי שוודאי שמת לב, כשצויינו שאר הפרטים , שיניתי את החוו"ד שלי - הכל בהתאם לפרטים שניתנו מההתחלה, עכשיו הרכב נשמע קצת יותר נורמלי משהוצג בתחילה אך עדיין יש הוצאה לא קטנה לישור קו.

מורי
17-04-06, 20:47
אחרי לא מעט בדיקת רכבים אני יכול לומר לך שכל נושא הבדיקה הממוחשבת במכון שווה ל***.אנשים הראו לי טפסי בדיקה של רכבים במצב סביר בהחלט ולפי הטופס הרכב שווה רק כברזל למיחזור!
הם רואים רכב שטח ומיד הוא מסומן כרכב גמור וכמו שכבר נכתב,הם מכסים את התחת היטב.
עוד אוכל לומר לך שרוב הסמוראים שתבדוק בשוק הם במצב שהם זקוקים להרבה יחס ואהבה שהם לא קיבלו לאחרונה.הסיכוי למצוא סמוראי שטופל היטב הוא נמוך יחסית (סבלנות-זה שם המשחק),ובד"רכ המחיר שדורשים עליו גבוה מהמחירון.

אלון_ק
17-04-06, 21:12
אולי זה לא המקום
זה בדיוק המקום, אל תדאג.

אני מצטרף לדעת הרוב, הבדיקה שעשית לא מחזיקה מים. על פניו זה נשמע כמו רכב מוזנח, הבעיה היא שאין שום דרך לאמת את תוצאות הבדיקה הזו ויש המון סיבות לחשוד בהגזמה פראית מצידם. קח את הרכב לחו"ד נוסף ויפה שעה אחת קודם, סמוראים נמכרים מהר ואתה יודע את זה כבר אם אתה מחפש 7 חודשים.

חצי הכוס המלאה היא שיש לך ביד קלף מיקוח טוב על המחיר.


מאטם ראש מנוע ( מאחד הברגים המחזקים למעלה ) יש שלולית שמן מסביבה ,
ובתחתית הרכב אזור האגן שמן מלא שמן ( מכוסה בשמן )-לא זיהיתי את המיקום המדויק של הנזילה
נפוץ בסמוראים, פשוט וזול לפתרון.

פגיעה בקורת רוחב קדמית עד לנקודת ריתום המתלה
לא מדאיג. זה נשמע כאילו שהם מדברים על הצינור (אותו ממילא נשכנע אותך לחתוך בשביל פגוש קדמי רציני וצמיגים נורמליים). גם אם הם היו מדברים על קורת האורך זה לא היה נורא, כי זה רק עד ריתום המתלה. כן, הרכב ראה שטח - לא ממש מפתיע.

לתקן זוית היגוי, קונפלונג הגה פגום, חופש מוט הגה בתא נהג
מה זה זוית היגוי? יש כמה כאלו, על איזו הם מדברים? בכל מקרה לא נורא, נשמע כמו הנפצה.
קופלונג הגה - 50 ש"ח.
חופש מוט בתא נהג - שוב כוללני מאוד. כסת"ח.

ממיר קטליטי לא תקין
אם נניח שנכון, בעיה. השאלה היא למה הם הגיעו למסקנה הזו.

הפרדת מצמד לקויה
ידוע ככסת"ח מס' 2 של מכונים (אחרי בעיות במנוע), במקרה הרע עולה 600 ש"ח לשים חדש.

מערכת 4X4 רעש ונקישות
תתעלם, אם לא היה כתוב 4X4 ברשיון הם לא היו יודעים שיש כזה. הם לא שילבו אותה, לא בדקו אותה, זה ז** שכל מצידם.

נזילות שמן מתיבת הילוכים
אם זה מחז"ש קדמי, זה מה שאתה רואה על הקרטר. אם אחורי, זה 1/4 שעה עבודה ו30 ש"ח נזק. אני לא מאמין שזה ממרכז התיבה, אבל גם אם כן עלות התיקון נמוכה מאוד (זה רק אטם חדש), אם כי העבודה מרובה.

חופשים במנגנוני הילוכים, שילוב הילוכים לקוי, תושבת תיבת הילוכים פגומה, רעש וחופש ממערכת הנעה
הם בכלל לא חוזרים על עצמם, מה?

שמע, הבדיקות האלו הן בדיחה. הם לא אמרו לך כלום. אתה לעומת זאת כבר ראית כמה וכמה רכבים וזה נראה לך טוב, זה כן אומר משהו. אל תוותר על הרכב הזה, בדוק אותו עוד לעומק. לך למורי שיבדוק לך אם דוד לא פנוי, בקש מעידן או ממישהו אחר שממש מכיר סמוראים (אין לך סיכוי איתי, אני במדבר או-טו-טו) שיעיף מבט. זה לא נשמע רע כפי שנדמה ממבט ראשון בבדיקה הממוחשבת (שהשיא בה הוא שיש להם דינמומטר אבל הם לא יודעים לומר לך מה לא בסדר בדיוק במנוע? הספקים, משהו?).

yoav
17-04-06, 22:26
סתם גפרור למדורה- עוד לא ראיתי סמוראי אחד עם טמבוני פלסטיק (אפילו שלך יוסי :-)) שהם לא מחוזקים מאחורה עם כל מיני שיפצורים- כי הם פשוט נקרעים. (שלי מוחזק ע"י איזוליארבנד חבלה לדוגמא...:-). אגב- רשימת הליקויים בסמוראי שלי היתה דומה- ואחרי שהבוחן הקריא אותה אז אמרתי לו- שאני מבין שאין לי מה להסתכל בכלל על האוטו. אתה יודע מה הוא ענה? ציטוט: "מה פתאום! בונבון של אוטו!". אל תתייחס לטופס הבדיקה- עשה בו שימוש למיקוח בלבד (שיצדיק את ה 600 ש"ח שהוא עלה). הבדיקה היחידה המועילה שיכלו לעשות לך ולא עשו היתה לבדוק דחיסה בבוכנות. כל השאר- לך למוסך שמבין בסמוראי. (דוד דוגמא מצויינת).

tzurlis
19-04-06, 20:06
כבעל סמוראי טרי יחסית, שאוכל את צרות ההחזקה של רכב שהיה פעם שמור:
מתאים לך? קח אותו. קח את הדו"ח, תעשה פרצוף רציני, ותוריד למוכר, בשאיפה , 60% במחיר:evil: ...
הכן כבר מראש תקציב שיפוץ כחלק ממחיר הקנייה. הוסף לו 40%, לפחות, ל "יישור קו" ראשוני כשיצוצו הפתעות. חלק מהדברים תעשה בהתחלה במוסך, ככל שתלמד (וייגמר לך הכסף) תתחיל לעבוד לבד. צפה לצרות עתידיות מדברים שעדיין לא עלית עליהם ויתפתחו כשהרכב יעבוד כמו שצריך בשטח. אני מנסה את הרכב בעקומת מאמץ הולכת וגדלה, בזהירות, וזה מוכיח את עצמו (בעיקר בבעיות שקופצות)... ועדיין לא הגעתי למאמץ מכסימלי ממה שארצה ממנו.
מנסיון בג'יפים, וברכבים ישנים בכלל, לי אישית אין בעייה לקנות רכב מסוג שאני ממש רוצה במצב מכני בעייתי, אם ידוע לי לפחות רוב ההשקעה מראש, יש לי הערכה כמה אצטרך להשקיע - והכנתי מסגרת תקציב - להגעה ל"יישור קו", והתכוננתי לעניין כלכלית ונפשית עוד לפני הקנייה.
דע מראש: יהיו עוד הפתעות, לפעמים יקרות ורעות: וחלק מהחזקת ג'יפ שטח עובד היא השקעה רציפה באחזקה, לפעמים יקרה- אם מנהיגה פרועה ואם מכשלים מכניים. זה חלק מהעסק וצריך צריך להיות ברור לכל מי שקונה ג'יפ לשטח, מלכתחילה.

אלון_ק
19-04-06, 20:12
חלק מהדברים תעשה בהתחלה במוסך
אני נגד. יש כאן לא רק פורום אלא קהילה ממש של אנשים שעוזרים זה לזה. אפשר ללוות כלים מיוחדים, לבקש עזרה בהכוונה, לעבוד צמוד לספר... אני לא רואה שום סיבה לרוץ למוסך. למה, אחרי שמישהו תיקן 20 דברים במוסך הוא מבין יותר טוב מה התקלקל? לומדים את זה רק דרך הרגליים (הידיים, במקרה זה).

בעבודה עצמית, אין סמוראי במצב סביר מינוס בחוץ שיעלה יותר מ2-3K ליישור קו מוחלט, אם עושים הכל לבד חוץ מצבע (בהנחה שהמנוע תקין + הגיר או הטרנספר תקינים מבפנים).

הכוכב הכחול
19-04-06, 21:02
אלון, אתה צודק ואני דיי בגישה שלך ( היה לי 87 ארוך ואת הרוב עשיתי לבד ..),
לכן נראה לי שאני ילך על זה
ונעזר בחברה פה... :wink:
מה שמזכיר לי אלוון הערכה גסה כמה לדעתך יעלה ישור קו כללי לאוטו
( למרות שלא ראית את הרכב ולכן הדעה שלך לא יכולה להיות מדויקת, אבל לפי מה שנראה לך / לכם )

שוב פעם תודה רבה לכולם
דניאל. :wink:

הכוכב הכחול
20-04-06, 23:11
אופס.. כנראה שפיספסתי את זה...

מ2-3K ליישור קו מוחלט,

:wink:

שוב תודה לכולם
דני.

חנן-ג'יפולוג
20-04-06, 23:24
אלון דיבר על סמוראי "סביר מינוס" . אולי הסמוראי המדובר הוא "סביר מינוס הרבה מאוד" ואז ה2-3 הופכים בקלילות ל15-20 ?


למעט כקלף מיקוח מול המוכר, אתה יכול לקחת את דף הבדיקה ולעשות ממנו טייארה. הלך הכסף.

קפוץ למישהו שמכיר סמוראיים שידבר איתך בעברית ולא בכסת"חית . גם הוא לא יוכל לגלות 100 אחוז, אבל הוא יתן לך חוות דעת עם אחוז גבוה מספיק של בטחון, מה שישאיר אותך עם סדר הגודל של היישור קו שעליו אלון דיבר.

הכוכב הכחול
21-04-06, 14:50
מתנצל שדברים לוקחים אצלי קצת בדיליי:wink:
אבל אולי לכם זה יגיד משהו,
לי אם לומר את האמת זה לא אמר יותר מדיי...


COMPRESSION
17
16
16
MAXIMUM = 17
MINIMUM = 16
DIFF. = 1
-------
ENGINE REVOLUTIONS : 406 RPM
----------
BATTERY CONDITION :
PEAK CONSUMPTION :344 AMP
START CONSUMPTION : 84.75 AMP
END CONSUMPTION : 84.45 AMP
LODE DURATION : 5.056 SEC
<-- BATTERY OK !
------------

מה זה אומר ? זה מגיע עם גרף מחזורי של :
2 גלים זהים - 2 גלים זהים - ועוד 6 גלים זהים ( ה-2 הראשונים זה צד שמאל על הגרף כמובן ) ועכשיו למיספרים :
17 17 17 17 17 17 17 17
16 16 18 18 16 16 18 16
17 17 16 16 17 16 16 17
17 17 17 17 17 16 16 17

----------
% vol co 0.00
vol co cor *.**
vol co2 14.65
vol o2 1.2

-----------------------------------

מישהו יכול בבקשה להאיר את הנושא הזה ?..

תודה רבה - אין כמוכם
דני.

-->