PDA

צפייה בגרסה מלאה : טיימניג להיילקס 97



guy13
28-03-23, 22:19
אני רוצה לעשות טימימניג כי יש לי נזילה מהמחזיר שמן התחתון ורציתי לדעת מה עוד כדי לבדוק אם כבר פותחים את המכסה ומה מחליפים שעושים טיימניג
ואיפה אני יכול למצוא את המומנטים של הסגירה של של הפולי התחתון והסבר מפורט איך לעשות את הפרוצדורה
תודה רבה

tooshey
29-03-23, 08:12
החלפת רצועת טיימינג להילקס ישן זה נושא שנדון ונדוש רבות בפורום - חפש ותמצא.
זוהי עבודה גדולה, יחסית למנועים מודרניים וגדולה בכלל.
הרבה פירוק כדי להגיע טיימינג.
כמה דגשים.
1. מומנטים, תרשים פיצוץ והוראות תמצא בספר המקורי הנעוץ בראש הפורום.
2.הדרך הארוכה היא הנוחה ביותר לעבודה.
הסר מצבר והנח את מדחס המזגן על מגש המצבר.
3.כשמפרקים מערכת קירור כדאי לרענן אותה - נוזל, צינורות,משאבת מים, טרמוסטט, בית טרמוסטט, ולהתייחס לרדיאטור עצמו.
4. בורג פולי קראנק הינו חד פעמי - ניתן לקנות רק בטויוטה.
5.רצועות ומותחנים - זה הזמן לרענן.
6. כלי להחזיק פולי קראנק + ידית מומנט - זו הדרך היחידה להגיע למומני נעילה של פולי הקרנק - קריטי !
7. חולץ לפולי קראנק וחולץ לפולי טיימינג - לפעמים הפולים תקועים מאד.
8. אלטרנטור - זה בדיוק הזמן לבדוק את מצב הפחמים.
9. מחזש גל זיזים - אם מחזש קראנק נוזל, מה עם מחזש גל זיזים ?
אטם מכסה שסתומים ?
10. מניפה ומצמד מניפה, פולי משאבת מים מוקטן.
11. אטם מכסה טיימינג - לא מגיע עם סט טיימינג, וכדאי להחליף.

לו אני במקומך, הייתי נערך היטב מבחינת הכלים המיוחדים וכל חלקי החילוף והחומרים.
זו עבודה גדולה על חזית המנוע, שעושים פעם בעשור בערך ואין סיבה לעשות אותה בשלבים.

בהצלחה.

בברכה, טושי

חנן-ג'יפולוג
29-03-23, 09:01
בפעם האחרונה שעשיתי טיימינג להיילקס הדפסתי מספר כלים שיעזרו לי, ביניהם כלי להחזקה של גל הזיזים וכלי לסיבוב הקרנק.


https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/921/tRLkJ5.jpg

https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/921/lqXkqA.jpg



https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/924/4OFPDh.jpg



אם זה מעניין אותך אני יכול למצוא אותם בארון ולהשאיל.

לגבי נעילת הקרנק בעת הידוק/פתיחת הבורג, בכל הרכבים הידניים שביצעתי להם טיימינג זה בוצע ע"י שילוב להילוך חמישי.

guy13
30-03-23, 11:41
החלפת רצועת טיימינג להילקס ישן זה נושא שנדון ונדוש רבות בפורום - חפש ותמצא.
זוהי עבודה גדולה, יחסית למנועים מודרניים וגדולה בכלל.
הרבה פירוק כדי להגיע טיימינג.
כמה דגשים.
1. מומנטים, תרשים פיצוץ והוראות תמצא בספר המקורי הנעוץ בראש הפורום.
2.הדרך הארוכה היא הנוחה ביותר לעבודה.
הסר מצבר והנח את מדחס המזגן על מגש המצבר.
3.כשמפרקים מערכת קירור כדאי לרענן אותה - נוזל, צינורות,משאבת מים, טרמוסטט, בית טרמוסטט, ולהתייחס לרדיאטור עצמו.
4. בורג פולי קראנק הינו חד פעמי - ניתן לקנות רק בטויוטה.
5.רצועות ומותחנים - זה הזמן לרענן.
6. כלי להחזיק פולי קראנק + ידית מומנט - זו הדרך היחידה להגיע למומני נעילה של פולי הקרנק - קריטי !
7. חולץ לפולי קראנק וחולץ לפולי טיימינג - לפעמים הפולים תקועים מאד.
8. אלטרנטור - זה בדיוק הזמן לבדוק את מצב הפחמים.
9. מחזש גל זיזים - אם מחזש קראנק נוזל, מה עם מחזש גל זיזים ?
אטם מכסה שסתומים ?
10. מניפה ומצמד מניפה, פולי משאבת מים מוקטן.
11. אטם מכסה טיימינג - לא מגיע עם סט טיימינג, וכדאי להחליף.

לו אני במקומך, הייתי נערך היטב מבחינת הכלים המיוחדים וכל חלקי החילוף והחומרים.
זו עבודה גדולה על חזית המנוע, שעושים פעם בעשור בערך ואין סיבה לעשות אותה בשלבים.

בהצלחה.

בברכה, טושי


לא הצלחתי למצוא את התרשים אם יש לך דרך לסיים אותו כאן אני אשמח מאוד תודה רבה

erezgur
30-03-23, 11:48
אני מניח שטושי התכוון לשרשור הזה - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/8174

תעבור עליו ותבדוק את הקישורים שבו, חלקם לא עובדים אבל אולי תמצא את מה שאתה צריך.

ד ו ר ו ן
30-03-23, 12:45
יש עותר pdf בסיפריה של גיפולוג.
להכנס ממחשב רגיל.

erezgur
30-03-23, 13:40
יש עותק pdf בסיפריה של גיפולוג.
להכנס ממחשב רגיל.
הספריה - https://www.jeepolog.com/forums/content.php/2210-%D7%A1%D7%A4%D7%A8%D7%99%D7%99%D7%AA-%D7%94%D7%94%D7%95%D7%A8%D7%93%D7%95%D7% AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%92-%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92
כפי שציין דורון, להיכנס מדפדפן רגיל (לא tapatalk)

sus
31-03-23, 07:46
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/9205-%D7%98%D7%99%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7% 92-%D7%91%D7%94%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%A7%D7% A1/page2?highlight=%E8%E9%E9%EE%E9%F0%E2

את זה קראת?

Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk

Gershon
01-04-23, 13:26
אני רוצה לעשות טימימניג כי יש לי נזילה מהמחזיר שמן התחתון ורציתי לדעת מה עוד כדי לבדוק אם כבר פותחים את המכסה ומה מחליפים שעושים טיימניג
ואיפה אני יכול למצוא את המומנטים של הסגירה של של הפולי התחתון והסבר מפורט איך לעשות את הפרוצדורה
תודה רבה

מנוע 2LT SERVICE MANUAL-תראה כאן
http://gershon.ucoz.com/TOYOTA/2Lt.pdf

ד ו ר ו ן
01-04-23, 14:24
מנוע 2LT SERVICE MANUAL-תראה כאן
http://gershon.ucoz.com/TOYOTA/2Lt.pdf

זה המדריך בספריה של גיפולוג.
בנוסף, יש בספריה תת-ספרים נוספים.

Gershon
01-04-23, 18:47
זה המדריך בספריה של גיפולוג.
בנוסף, יש בספריה תת-ספרים נוספים.

זה המדריך שהגיע אלי בשנת 1999 לפני שג'יפולוג נולד והיה מפורסם ב-jeeptrip

-->