צפייה בגרסה מלאה : מי משלם על בדיקת רכב לפני קנייה?
בוקר טוב לכולם
מי צריך לשלם על בדיקת רכב לפני קנייה?
אני מדבר עם מוכרים שכותבים שהרכב שמור ומטופל וכשאני אומר שאם הרכב לא במצב טוב ואני לא קונה, הוא משלם על הבדיקה, הם מתחילים להסביר שרכב ישן, ברור שיש בעיות ואפשר לבדוק אבל עדיף במוסך ובכל מקרה הם לא ישלמו.
עכשיו, אני יודע שהרכב לא חדש. ברור שיהיו תקלות. אם זה בקטנה, אפילו לא צריך לדבר על המחיר. אם צריך אפשר להסתדר. אבל אם יש הרבה בעיות או בעיות גדולות, אני לא אקנה ואתה משלם. לא הגיוני?
כל בדיקה עולה כאלף שקל. אם אני אבדוק 5-6 רכבים עד שאמצא אחד שלא מחפש להפיל את הבעיות על מישהו אחר....
אני יודע איך המנוע עובד. אבל שום יכולת להסתכל ולראות בעיות.
מה אתם עשיתם? או תעשו בקנייה הבאה?
תודה רבה
יש אנשים שכותבים "מתחייב בבדיקה" שזה במילים אחרות מה שאתה רוצה. במציאות זה קשקוש מקושקש. גם אני לא מתכוון לשלם על בדיקה לקונה שהתחרט.
אתה לא יכול להכריח אף אחד לשלם (זתומרת, אתה יכול לחתום על זכרון דברים ולתבוע את המוכר בבית משפט אם התחייב לשלם על בדיקה, אבל זה סתם בזבוז של זמן וכסף)..
מקובל שהקונה משלם על הבדיקה.
בשביל זה, לפני שלוקחים רכב לבדיקה,עושים שיעורי בית, עושים חיפוש בפורום ג'יפולוג למה צריך לשים לב באוטו הספציפי, ורק אחרי שרואים מספר רכבים מחליטים איזה מהם לוקחים לבדיקה.
תשובה פשוטה לשאלה שבכותרת - הקונה משלם
כשאני אומר שאם הרכב לא במצב טוב ואני לא קונה
ומי יחליט אם הרכב במצב טוב?
אם זה בקטנה
מי יקבע " אם זה בקטנה"?
אם הבדיקה תציין שיש מכות בפח, סימני נזילות שמן, רעשים ודפיקות מהמתלים, בלאי בצמיגים - האם זה בקטנה? האם יגרום לך לא לקנות את הרכב?
אני יכול לספר לך שכמעט כל רכב יקבל דוח בסגנון הזה ויכול להיות שחלק מהקונים יחליטו לא לקחת רכב עם דוח בדיקה כזה....
ההמלצה הטובה בדרך כלל היא לקחת את הרכב למוסך מתמחה ולא למכון בדיקה, אלא אם כן אתה רוצה עמדת מיקוח טובה למשא ומתן כספי, או לקבל נתוני קומפרסיה וכו'
נשלח מהנייד
בדרך כלל "מתחייב בבדיקה" מקובל על *מנוע, גיר, שילדה*.
מה שאומר- אם מנוע תקין, גיר תקין, שילדה ללא תאונות, המוכר יצא ידי חובה, מכות בפח ותיקוני פח וצבע לא תופס, היום גם רכב 2022 כבר חטף מכות בפח.
כל השאר- בלאי סביר במתלים, צמיגים וכו' אתה אמור ל"היסתדר" במחיר הקניה.
בדיקה במכון לדעתי זה ישראבלוף אחד גדול, בכל מקרה יתנערו מאחריות הבדיקה ואם תשים לב תקרא מה כתוב באותיות הקטנות, סתם דוגמה לגבי גיר- תמיד ירשמו לך "החלקה במעבר הילוכים, מכות, דפיקות בהעברת הילוך מ 2 ל 3", קבוע, הנ"ל נועד לשחרר מאחריות את המכון בדיקה.
אם הרכב בן 10 לדעתי אין טעם במכון בדיקה, קח את הרכב למוסך שמתמחה בדגם והוא גיד לך מה הליקויים שצריכים היתייחסות.
ובסוף- זה בעיקר מזל על מה אתה נופל...
*אני 20 שנה לא הכנסתי רכב לבדיקה במכון... אבל זה אני.
בדיקת הרכב לפני קניה זה עניינו של הקונה.
אתה מחליט אם אתה בודק בעצמך, מביא חבר שמבין, לוקח למוסך מתמחה או משלם אלף ש"ח למכון בדיקה .
רק אם המוכר מסרב או מתחמק מבדיקה הייתי מוותר על העניין ועובר לרכב הבא.
באחריות המוכר לספר על דברים משמעותיים שידועים לו כגון תאונה, טביעה וכו' אבל אתה לא יכול לצפות שידע (או שיספר) על תקלות או תיקונים נדרשים כתוצאה מבלאי סביר.
Sent from my Pixel 6 using Tapatalk
המוכר לא חייב לך כלום.
לא מתחייב ולא נעליים.
בדיקת הרכב זה עניינך, ולפני שמוציאים סכום כזה, יש עוד כמה בדיקות לעשות.
אני חובב רכבים, החלפתי המון, בעיקר פרטיים, מעולם לא בדקתי 5-6 רכבים.
אולי 2.
הכי חשוב - מי עומד מולך? עוד בטלפון תנסה להבין, אחכ בפגישה ושאלות ליד האוטו, זה אחד השיקולים החשובים לדעתי.
יש כאלה שנפסלים אצלי עוד בטלפון.
יש לי סיפורים מצחיקים של קנייה ומכירה, יש כל מיני טיפוסים, צריך משמעת חזקה כדי לא לבזבז זמן.
לאחר מכן היסטוריה, דוח ביטוחי (בלקר למשל), והכי טוב - מוסך מומחה שמכיר את הרכב.
חנן-ג'יפולוג
06-04-23, 18:18
מי משלם על הבדיקה? זה שרוצה/ החליט שהוא חייב אותה. אתה.
אני מתקשה להיזכר מתי הייתי באירוע של בדיקת רכב. כנראה באלף הקודם. הבדיקות האלה הן הונאה.
תעשה ניסיון,
קח רכב מודל חדש, מעל 2020
קח רכב ישן - מתחת ל2000
אני כמעט מוכן להתחייב שאם תראה את הבדיקה, כנראה יהיו לך מחשבות שניות... לשני הרכבים.
הבדיקה זה חרטה!
תמיד יגידו שיש הזעות, יש חופשים, יש ... ויש... ויש.... ובכלך מקרה הם לא לוקחים אחריות.
בסוף בסוף - לא יגלו דבר שאתה לא יכול לגלות לבד.
ולכן, ההמלצות שנתנו כאן - עבר ביטוחי, מוסך שטיפל ברכב או מוסך איכותי, חבר שמבין והתרשמות מהמוכר - עדיפות.
מניסיון מר מאד עם מוסך בדיקה שכלל הפסד בבית משפט. אל תעז ואל תתקרב אליהם. לעניות דעתי בענף הזה כולם שרלטנים ורמאים, בדיוק כמו בטסטים שהם מעבירים. הכל קומבינות וישחירו לך את הרכב שתרצה לקנות כמובן מבלי לקחת אחריות. את הרכב האחרון קניתי בלי בדיקה אבל זה אני והסכום גם היה נמוך נורא. אם זה סכום רציני עבורך ואתה רוצה שקט, אז לך למוסך שמתמחה באזור ממנו אתה קונה (קניתי רכב שטח בצפון ובדקתי שני רכבים במוסך בקריות שמבין בכלי רכב מסוג זה על סמך עצות בפורום זה ואחרים) בסוף מוסך יוכל לבדוק לך בדיקה ראשונית את הרכב וגם לתת לך הערכת עלויות לתיקון הרכב במוסך. כל רכב חדש או ישן יש לו תקלות, כאלו ואחרות, השאלה עם מה ניתן לחיות ועם מה חייבים לתקן ויהי מה.
בתור מי שמכר לאחרונה 2 רכבים אכן שאלו אותי אם אני מתחייב ואמרתי ברור שלא.
גם אם המוכר בטוח ב 100 אחוז שהרכב נקי אבל הוא נסע אצלו ולא עמד בחנייה סגורה הכל יכול להיות.
בתור קונה, הרבה יותר מדאיג אותי בעיות של שעבוד והיסטוריה של הורדה מהכביש מה שהיום אפשר לבדוק בקלות (והקונים ממני אכן בדקו).
בדיקה במכון ברור שלא ובמוסך אך ורק אם אתה ממש חייב ורק עם מיהו שאתה מכיר אישית.
לדעתי תעשו הבדלה בין בדיקה במכון, לבדיקה במוסך, בדיקה במוסך יכולה לכלול גם בדיקת פחחות/שילדה.
ושוב לגבי ה"מתחייב בבדיקה", שוב- לאו דווקא במכון בדיקה, במוסך מתמחה יכול לאבחן דברים, לחבר סורק ולגלות תקלות שונות, אם המוכר בטוח שהרכב לא עבר תאונות חמורות/הורדה, מנוע תקין ובריא למיטב ידיעתו זה גם אומר משהו.
וגם מוכר שלא מתחייב, הוא לא חייב, אם הוא קנה את הרכב בלי לבדוק יותר מידי הוא לא יכול להיתחייב, וזה בסדר גמור, על הקונה מוטלת האחריות לבדוק את הרכב אם הוא מעוניין בו.
חנן-ג'יפולוג
08-04-23, 12:06
קניתי רק רכבים חדשים ב15 השנים האחרונות ועדיין לא הייתי מוכן להתחייב במכירה על כלום, מלבד על לומר אמת, רק אמת וכל האמת.
היו איזה אחד או שניים שהחליטו עקב זה לסיים את ההתקשרות. זה יצא לטובה בלבד. במקומם הגיעו אחרים שקנו בלי בדיקה ובלי התחייבויות ובלי בלבולי מח.
בול.
פחות קשקושים - תמיד עדיף.
על 5 בלבלני מוח, שאני מזהה מראש וחותך מהר כי חבל על האנרגיה, מגיע אחד ממוקד בדברים החשובים שגם בדכ עושה עסקה טובה ומהירה.
פעם אחת הגעתי כקונה לראות רכב (פאגרו bk), ובמקום נתתי מקדמה.
למה? ככה הרגיש לי, נהג מבוגר, חונה בחניון תת קרקעי, הרכב בבעלותו 10 שנים עם היסטוריה מסודרת במורשה בלבד, לא עשה שטח.
בדקתי את הרכב כמה שיכולתי (לבד). ואחרי סיבוב ברכב, סגרנו מחיר סופי ונתתי מקדמה (הצעה שלי).
מסתבר שהייתי השני לראות את הרכב, והראשון גם רצה אבל הפרידו ביניהם 5000 שח. (הרכב עלה כמעט 100)
הייתם צריכים לשמוע אותו בטלפון כועס ובוכה למוכר, למה הוא מכר לי, כשהיינו כבר בדרך לדואר.
קניתי את הרכב ללא בדיקת מוסך בכלל, לא שאני ממליץ על זה, זאת ריזיקה שלקחתי בזמנו.
פחות קשקושים ומניירות של סוחרים (מתחייב בבדיקה?) תמיד עדיף.
מי שטמבל
Sent from my iPhone using Tapatalk
לפני קניה, ממליץ מאוד לקחת את הרכב לבדיקה במוסך שבו אתה מתכנן לטפל בו.
את כל הריגקטים לתמחר, דבר שישמש אותך במו״מ מול המוכר, בהנחה שהחלטת לרכוש את הרכב.
Sent from my iPhone using Tapatalk
גם אני חשבתי וחושב עדיין על מכונים כמו כולם פה, אבל:
את האוקטביה האחרונה שלי, יד ראשונה, בת 4 מטופלת לפי הספר במוסך של הסוכנות ממנה רכשתי אותה, הקונה לקח לבדיקה במכון.
להפתעתי הגמורה הבדיקה הסתיימה במשפט אחד: "האוטו מצויין, קח אותו".
Sent from my HD1903 using Tapatalk
ב-2018, מכרתי פנדה שקניתי חדשה ב-2011 שנסעתי איתה 180.000 ק"מ.
המחירון שלה, היה 14.000
בהתחלה ביקשתי 12. אבל לאחר כחודש וחצי, ירדתי ל-10.
קיבלתי מסוחרי רכב, מלא הצעות שקוממו אותי.
כמו "קח 5000 ותביא את הרכב בלי בדיקה"
ואז הגיע קונה שהסכים למחיר שביקשתי אבל דרש בדיקה.
כמובן, שלפני זה סיפרתי לו את כל מה שידעתי על הרכב.
הייתה תאונת פח קלה. ומכה בקרטר.
את מצב המנוע המדוייק, לא ידעתי לומר. מלבד שהרכב סוחב טוב.
בלי להתחמם. ושאין צורך להוסיף שמן בין הטיפולים.
נגשנו למכון בדיקה בנתיבות.
הממצאים החיצוניים התאימו שכל מה שאמרתי.
בבדיקת המנוע הממוחשבת, הממצאים הפתיעו גם אותי
מצב המנוע היה כחדש.
ולמרות שבדו"ח, נרשם "אין אחריות על המנוע ותיבת הילוכים.
אני שומע את הבוחן לוחש לקונה, "תחטוף את הרכב"
בסיכומים הרשומים כמעט תמיד הגיר לא מחליף טוב ויש רעשים מהמנוע...
אבל אם הרכב טוב אז זה נאמר בע"פ בשיחת הסיכום.
להפתעתי הגמורה הבדיקה הסתיימה במשפט אחד: "האוטו מצויין, קח אותו".
Sent from my HD1903 using Tapatalk
זה נאמר בע"פ (כמו תמיד) ? או שיש לך את זה בכתב ?
אם בכתב, זה אירוע "חד קרן" שאשמח אם תעלה שנראה את "החד קרן" ...
- - - Updated - - -
בבדיקת המנוע הממוחשבת, הממצאים הפתיעו גם אותי
מצב המנוע היה כחדש.
חרטא כל הבדיקה הממוחשבת!
לא קרוב לבדיקת לחץ ודליפות אמתית עם מחוון לחץ.
זה נאמר בע"פ (כמו תמיד) ? או שיש לך את זה בכתב ?
אם בכתב, זה אירוע "חד קרן" שאשמח אם תעלה שנראה את "החד קרן" ...
- - - Updated - - -
חרטא כל הבדיקה הממוחשבת!
לא קרוב לבדיקת לחץ ודליפות אמתית עם מחוון לחץ.בע"פ. הבדיקה נשארה אצל הקונה מן הסתם.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
בוקר טוב לכולם
מי צריך לשלם על בדיקת רכב לפני קנייה?
אני מדבר עם מוכרים שכותבים שהרכב שמור ומטופל וכשאני אומר שאם הרכב לא במצב טוב ואני לא קונה, הוא משלם על הבדיקה, הם מתחילים להסביר שרכב ישן, ברור שיש בעיות ואפשר לבדוק אבל עדיף במוסך ובכל מקרה הם לא ישלמו.
עכשיו, אני יודע שהרכב לא חדש. ברור שיהיו תקלות. אם זה בקטנה, אפילו לא צריך לדבר על המחיר. אם צריך אפשר להסתדר. אבל אם יש הרבה בעיות או בעיות גדולות, אני לא אקנה ואתה משלם. לא הגיוני?
כל בדיקה עולה כאלף שקל. אם אני אבדוק 5-6 רכבים עד שאמצא אחד שלא מחפש להפיל את הבעיות על מישהו אחר....
אני יודע איך המנוע עובד. אבל שום יכולת להסתכל ולראות בעיות.
מה אתם עשיתם? או תעשו בקנייה הבאה?
תודה רבה
כל נושא ההתחייבות זה קשקוש. בין מוכר וקונה פרטיים העסקה היא פשוטה, as-is where is. מרגע שעברה בעלות, הרכב שלך על כל צרה שלא תתגלה בו, ולכן כל בדיקה שאתה רוצה לבצע היא עניין שלך ושלך בלבד, ועל חשבונך כקונה.
אגב, כמוכר אני משתדל לדבר כמה שפחות. זה הרכב, זה הרשיון, זה הקילומטראז', בקדנציה שלי כן/לא הייתה תאונה, הנה היסטורית טיפולים (אני שומר את כל הקבלות צמוד לרשיון הרכב). לא מתיימר ליותר.
אם אתה רוצה איזושהי אחריות קנה מסוחר רכב מורשה.
אישית, הדבר היחיד שלדעתי רלוונטי הינו גיר, מנוע ושלדה.
זו ההתחייבות היחידה שיכולה להיות קריטית וגם אני קיבלתי כאפה קטנה בחיפוש אחר הגימיני שבידיי היום.
הלכתי ל"מוסך" לבדיקה של גימני 15 עם 50 אלף ק"מ לפני כארבעה חודשים והמוכר התחייב בכתב ובע"פ בטלפון על התחייבות בבדיקה (מבחינתי מדובר רק על גיר מנוע ושלדה) למרות שאני לא ביקשתי כך ולא מאמין בכך.
הלכתי איתו למוסך שהומלץ לי על ידי מס' גימינאים בחיפה שאני לא זוכר את שמו ושם התגלה שישנה תאונה משמעותית בשלדה מקדימה- כנראה הבעלים הקודמים טייל ונפל על איזה סלע והשלדה אפילו לא תוקנה! ז"א שהמוסך הראה לנו בעין שישנם סדקים בשלדה ובנוסף כל הפלסטיקה בקדמת תא המנוע הייתה שבורה.
לאחר מכן כמובן שלא קניתי את הרכב, כיוון שהישור קו היה במחיר משמעותי למדי לעמות זאת שגם כך הגימני נמכר מעל המחירון לרכבים תקינים.
הבחור כמובן (שיכול להיות סבא שלי) התנער מאחריות באמירות של "זה חארטה", "מה המוסך הזה מבין" ו"לא התחייבתי לכלום" ובלהבלהבלה למרות שכמובן קיבל בפניו הוכחות בכתב וכמובן שהוא הסכים לבדיקה בכך מוסך ומקום שאבחר.
להגיד שהתחייבות בבדיקה שווה משהו? אולי קצת, אבל לא באמת...
תמיד לראות מי האדם, מה ההוכחות שיש לו לתקינות הרכב (תיעוד טיפולים ושמספר מה הולך בו), ומה מידת "אהבתו לרכב".
נ"ב,
לצערי למדתי על בשרי בגילי הצעיר את האמינות של אנשים בכל הנוגע לעולם הרכב בישראל ויש תמיד להיזהר איתם.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.