PDA

צפייה בגרסה מלאה : Article: מבחן דרכים: ג'יפ רנגלר רוביקון 2.0 טורבו 2023



יואב פולס
09-04-23, 08:01
ניתן לצפות בעמוד זה ב-https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4040-%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%92-%D7%99%D7%A4-%D7%A8%D7%A0%D7%92%D7%9C%D7%A8-%D7%A8%D7%95%D7%91%D7%99%D7%A7%D7%95%D7% 9F-2-0-%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%91%D7%95-2023?

אבי ביטר
09-04-23, 08:33
סוף סוף כל האמת על מנוע 2.0 לעומת ה 3.6.
יחד עם זאת, צריכת הדלק במבחן קצת מוגזמת לטובה לדעתי.
משהו לא מסתדר.

KOOKE
09-04-23, 09:09
לי חסרה השוואה קצת יותר מפורטת בין הגלדיאטור וה-JL רוביקון - במיוחד לאור העובדה ששניהם נמכרים במחיר מאד דומה עד זהה.

ברק-T
09-04-23, 09:21
סוף סוף כל האמת על מנוע 2.0 לעומת ה 3.6.
יחד עם זאת, צריכת הדלק במבחן קצת מוגזמת לטובה לדעתי.
משהו לא מסתדר.
בדקתי כבר 4 פעמים. לפי כמה ליטרים נכנסו למיכל ולא לפי המחשב בנסיעת כביש עם כרוז במהירות של 100-110 קמ"ש. תמיד יצא +-11קמ לליטר. היה לי גם 12.

אבי ביטר
09-04-23, 09:42
ברק
זאת תוצאה מדהימה לקוביה הכבדה שלנו.
בכל מקרה, צריכת דלק זה נושא מורכב, מושפע מכל מיני גורמים, ועדיין, אני חושב שהמספרים פה יותר מידי אופטימיים.

איל מ
09-04-23, 09:47
אולי בגלל שרכב המבחן נסע בכביש עם 37 psi ובגאז' ריק.

erezgur
09-04-23, 13:14
אולי בגלל שרכב המבחן נסע בכביש עם 37 psi ובגאז' ריק.
ומצד שני רכב עם אבי ביטר ....

KOOKE
09-04-23, 13:49
רק מזכיר שאבי ביטר הוא רק הכינוי כאן....במציאות הוא רחוק כמזרח מהמערב מהכינוי...

erezgur
09-04-23, 14:22
אל תבלבל אותנו עם עובדות ...

אבי ביטר
09-04-23, 15:28
זה הזמן לפתוח עוד יוזר - אבי ביטר המקורי.

בואו נחזור לכתבה.

המחיר של רוביקון חדש בסמלת, נמוך יותר ממה שצויין כאן. בוודאות.
זה מחיר ״המחירון״ לפני הנחות כמו שנכתב.

Asaf-a
09-04-23, 17:41
הייתי שמח למבחן גם לגרסת הספורט, להבין למי נכון להסתפק בה ואיך היכולת שלה ביחס לאלטרנטיבות


Sent from my iPhone using Tapatalk

אמוץ נ.
10-04-23, 14:44
הייתי שמח למבחן גם לגרסת הספורט, להבין למי נכון להסתפק בה ואיך היכולת שלה ביחס לאלטרנטיבות


Sent from my iPhone using Tapatalk

נכון, ועדיף מבחן לאחד מוגבה 2 אינץ׳ עם צמיגים.
אני סבור שבמצב סטוק הוא פחות רלוונטי לבאי האתר.
עיקר ההתלבטויות הן בין ספורט משופר חוקית לבין רוביקון.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Asaf-a
11-04-23, 09:36
עבור משפחה מטיילת לא פחות מעניינת ההשוואה בין ספורט (2״ וצמיגים) מול אופציות רכות יותר כגון suv מוגבהים 2״ וצמיגים (ל.ק, פאגרו)


Sent from my iPhone using Tapatalk

מיכה100
11-04-23, 13:50
סליחה על הציקצוק אבל המבחן הזה די שיטחי בחלק השטח שלו, לפחות לאתר כמו זה.
אני שותף מקרוב לנסיון של חבר שבנסיבות כאלה ואחרות הוא הבעלים של רוביקון ארוך וגם וויליס קצר (סוג של רנגלר ספורט שנראה מבחוץ כמו רוביקון), שניהם JL.
יש הבדל של שמיים וארץ בין בקרות המשיכה של שני הדגמים, בוויליס מדובר במערכת מאכזבת מאוד בכל קנה מידה SUVי נוכחי, וזאת של הרוביקון שפתיים יישק.

moriseven
14-04-23, 19:36
רק תיקון טעות, YJ רנגלר התחיל משנת 1987.
ב- 1986 עדיין היו CJ7

מיכה100
16-04-23, 10:56
סליחה על הציקצוק אבל המבחן הזה די שיטחי בחלק השטח שלו, לפחות לאתר כמו זה.
אני שותף מקרוב לנסיון של חבר שבנסיבות כאלה ואחרות הוא הבעלים של רוביקון ארוך וגם וויליס קצר (סוג של רנגלר ספורט שנראה מבחוץ כמו רוביקון), שניהם JL.
יש הבדל של שמיים וארץ בין בקרות המשיכה של שני הדגמים, בוויליס מדובר במערכת מאכזבת מאוד בכל קנה מידה SUVי נוכחי, וזאת של הרוביקון שפתיים יישק.
לתקן את דברי, בשיחה עם אדם שמתמצא היטב ברנגלרים ושיפוריהם הוא אמר שמערכות בקרת האחיזה של שני הדגמים זהות.
כנראה שההבדלים בביצועים (ללא הפעלת נעילות) מקורם בהבדלים אחרים בשרשרת ההינע ו/או הצמיגים ו/או בסיס הגלגלים הקצר של הוויליס לעומת הארוך ברוביקון הנ"ל.
קטונתי מלהבין או להסביר, החדשות הטובות הן שהוויליס עומד למכירה אז החידה תיעלם מעצמה.

אבי ביטר
16-04-23, 22:49
וויליס זאת רמת גימור, קישוטים, סלון ועוד כל מיני דברים לא רלוונטיים לשטח.

רוביקון מול השאר, כידוע מגיע עם סרנים שונים, מחוזקים, נעילות אחורה קדימה, שחרור מוט מייצב, יחס העברה אחר, מידות צמיגים אחרות (ברשיון).

זה פשוט רכב אחר.

כמה זה קריטי ? כמה זה שווה ? אין לזה תשובת בית ספר, זה מאוד אינדיבידואלי, תלוי כיס ומוח.

אפשר לטייל יופי עם ספורט, ב 95% מהמסלולים בארץ. בחלק מהאתגרים יהיה לו קשה משמעותית מול רוביקון, וזה יהיה כבר מאוד תלוי נהג. נו אז מה?



השוואה מול SUV יפני, בכלל חיות אחרות לגמרי.

קודם כל פאג׳רו כבר לאט לאט לא רלוונטי לחלקינו, לפחות לא מ 2018, הכלים מתמעטים, חלקם מתפגרים, ומה שנשאר לא תמיד במצב טוב.

לאנדקרוזר המלך זה לאנדקרוזר - משאית דיזל קטנה, עם המון מקום, שיודעת לעשות הרבה דברים בשטח אבל לא צריך להגזים, הוא לא מיועד לאתגרים אמיתיים.
הוא יהיה אמין יותר מ Jeep כנראה, אבל לא מהנה כמו Jeep, חלש בכ״ס וכבד, כמעט בלי שוק אפטרמרקט לעומת האמריקאי, שם תוכל למצוא גם תיק ייעודי לקורה השמאלית מכמה חברות מתמחות. ושלא נדבר על שיפורים…בלי סוף. בלי סוף.

jeep זה fun

חיות אחרות.

אחזקה, אני לא בטוח שזולה יותר אצל הל.ק, בגלל מנוע דיזל. טיפולים וחלפים יקרים יותר משמעותית מרנגלר.

דלק - מנוע 2.0, מספרים שאני מכיר ( גגון, הגבהה, כננת, פגושי ברזל, צמיגים 33׳) בערך 1 ל 8 ומעלה בנסיעה רגועה, אפשר גם 9.5 אם נוסעים כמו סבאלה.
ל.ק להערכתי גם לוגם מספרים דומים, אבל סולר. שם הידית תדלוק כמעט תמיד מטונפת, לא ברור לי למה.

אבי ביטר
23-04-23, 08:41
״
אפשר לטייל יופי עם ספורט, ב 95% מהמסלולים בארץ. בחלק מהאתגרים יהיה לו קשה משמעותית מול רוביקון, וזה יהיה כבר מאוד תלוי נהג. נו אז מה? ״

אתמול עליתי את זיק עם קבוצת רנגלרים.
היה איתנו רנגלר ספורט ארוך, עם הגבהה חוקית בלבד.
ללא נעילות, ללא שיפורים מעבר להגבהה החוקית וצמיגים 50-50.
עם קצת נחישות, ומכוון אלוף, הוא עלה כמו גדול.

מה המסקנה?

לא יודע, אני לא הייתי מתחלף איתו, ולא מנסה בכלל בלי הטריקים של הרוביקון. אבל לטייל עם ספורט אפשרי בהחלט.

ד ו ר ו ן
23-04-23, 09:35
אתמול עליתי את זיק עם קבוצת רנגלרים.
היה איתנו רנגלר ספורט ארוך, עם הגבהה חוקית בלבד.
ללא נעילות, ללא שיפורים מעבר להגבהה החוקית וצמיגים 50-50.
עם קצת נחישות, ומכוון אלוף, הוא עלה כמו גדול.
מה המסקנה?

שמישהו תיקן, סידר וניקה את הפודרה במקום (גשם..)
לא יותר, לא פחות.
ע״ע גם כדורגל מפונצ׳ר וכו.

כשהזיק בלוי במצבו הנפוץ בסוף הקיץ, גם נעולים כפול גיבורים במיוחד, עובדים קשה מאד לעלות.

בהחלט אפשר לטייל.
זיק זה לא ״טיול״, זה משחק.

אבי ביטר
25-04-23, 21:01
זיק זה באמת לא לטייל, נתתי אותו כדוגמא לכך שלטייל בטוח אפשר גם עם אתגרים.

כרגע הוא מעניין על הצד הקל, ועדיין.

-->