PDA

צפייה בגרסה מלאה : אוהל גג כן או לא?



or_t
09-04-23, 17:18
חיפשתי בפורום ולהפתעתי לא מצאתי דיון על אוהלי גג. אם פספסתי מתנצל.

כרגע אנחנו משפחה מטיילים בדרך כלל מבוגר או שניים ושלושה ילדים.

שקלתי לקנות אוהל גג אבל יש מספר דברים שמטרידים אותי:
1. המחיר מן הסתם
2. אחסנה בהנחה והרכב גם משמש לנסיעות אל /מהרכבת
3. משקל - אוהל גג למשפחה שוקל 70-80 ק״ג וממוקם במיקום הכי גרוע מבחינת מרכז כובד . נכון שאנחנו לא בודקים את המגבלות של הרכב אבל כן עושים עבירות בינונית ומשקל כזה בגובה כזה יכול לעשות את ההבדל בין רגע מפחיד לסכנה אמיתית.

מה אומרים?


Sent from my iPhone using Tapatalk

ehudzeelim
09-04-23, 17:34
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/117723-%D7%90%D7%95%D7%94%D7%9C-%D7%92%D7%92-%D7%99%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%95%D7% AA-%D7%97%D7%A1%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%95%D7% AA-%D7%9C%D7%9E%D7%98%D7%99%D7%99%D7%9C-%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7% 99

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

erezgur
09-04-23, 17:56
שקלתי לקנות אוהל גג
מה הנימוקים שלך לטובת אוהל גג?

or_t
09-04-23, 19:05
מה הנימוקים שלך לטובת אוהל גג?

בעיקר נוחות קיפול: זה שאפשר להשאיר את המצעים בפנים זה מה שהכי עושה לי את זה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

or_t
09-04-23, 19:06
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/117723-%D7%90%D7%95%D7%94%D7%9C-%D7%92%D7%92-%D7%99%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%95%D7% AA-%D7%97%D7%A1%D7%A8%D7%95%D7%A0%D7%95%D7% AA-%D7%9C%D7%9E%D7%98%D7%99%D7%99%D7%9C-%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7% 99

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

אז פונקציית החיפוש באפליקציה לא משהו [emoji85]


Sent from my iPhone using Tapatalk

ishc
09-04-23, 19:48
אור, נראה לי שהרכב שלך מבחינת כמות אנשים וגיל הילדים אוהל גג פחות מתאים.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

asafk
09-04-23, 21:25
מידע שאולי יעזור להחלטה.
בארה"ב שוק ה'אוברלנדינג' גילה לפני כ 3 שנים את אוהלי הגג. מה שכמעט לא היה קיים בשוק - ראיתם אוהל גג פעם ב... באי-שם, ותוך זמן מאוד קצר זה נהיה טרנד מטורף ועל כל רכב שני בקניון יש אוהל גג.
עבר לא הרבה זמן והיום היצרנים לא מצליחים למכור אוהלי גג חדשים אפילו בכמויות של 'לפני' ומצד שני המון אוהלי גג שרק אתמול עלו 2000-3000 דולר מוצעים למכירה בלוחות ב 500 ולא זזים.
אני מנסה לומר שהטרנד הוא טרנד. ולא כל טרנד כדאי לאמץ.

ישראל זה לא אמריקה. ולטיול בנגב מתאים יותר רכב בינוני וקל מאשר רכב 'אוברלנדינג' אמריקרי אופייני - גדול וכבד ומאובזר בכל טוב - שמיועד לעשות קילומטרים על דרכי עפר ולא יאהב למשל את נחל ערוד.
ישראל זה לא אמריקה (2) - אין כאן שלג. ואף פעם לא באמת קר.
ישראל זה לא אפריקה. אין חיות טרף.
אז חבל לדעתי על הכסף והעומס על הטנדר.

אסף.

ehudzeelim
09-04-23, 21:40
מהזוית שלי, עם אוהל גג גדול תקופה קצרה, אבל אצלי הוא מותקן על נגרר שמשמש רק לטיולים.
מניסיוני הקצר כל מה שכתבו בעלי הניסיון הרב בשרשור המקושר בהודעה הראשונה- מדויק לדעתי. שווה לקרוא.
כלומר יש יתרונות מאד משמעותיים לאוהל גג, והחסרונות זניחים יחסית (בעיניי).
יחד עם זאת, כנראה שלא הייתי מתקין אחד על רכב יומיומי, אלא רק על רכב שני שמשמש לטיולים בעיקר. גם על רכב שעושה שטח קשה ומגיע למגבלות פחות מתאים. אבל למי שמטייל בשביל לטייל ולא בשביל אתגרי עבירות, במיוחד למי שאוהב לחנות לילה ולהמשיך, טיולי משפחות וכדומה, זה שדרוג רציני.
והאמת, אני לא מבין איך אנשים חוזרים לאוהל רגיל אחרי אוהל גג. הסיבה היחידה שנשמעת לי הגיונית היא שדרוג לאוהל גג טוב יותר.. [emoji16]

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

KOOKE
09-04-23, 22:55
אוהל גג משפחתי - למיטב ידיעתי אין כמעט אוהלי גג משפחתיים (לזוג + שני ילדים) במבנה קשיח אלא זה "אוהל רגיל" שמותקן על פלטפורמה נפתחת ועל גג הרכב.

כזה אוהל בעצם מאבד את היתרון הכי גדול של אוהלי הגג שהוא נוחות ומהירות הפתיחה והסגירה שלהם והאופציה שהמצעים וציוד השינה יישארו באוהל.- באוהל גג משפחתי שהוא לא במבנה קשיח לא ניתן להשאיר המצעים וציוד השינה במצב מקופל.

אם יש אוהל גג במבנה קשיח שיתאים למשפחה הוא יהיה מאד גדול ומאד כבד.

בניגוד לדעתו של אסף, אני דווקה חושב שלסיגנון הטיול בארץ שאינו מאופיין בדרך כלל בחניה בקמפינג אחד לכמה ימים אלא בטיול בו מדלגים ומדי לילה ישנים במקום אחר אוהל גג הוא פיתרון מצויין בגלל היתרון הגדול שלו שכבר צויין.

בחבורה שלנו שאוהבת מאד עבירות קשה יש שלושה צ'רוקים משופרים מאד עם אוהלי גג קשיחים וקטנים יחסית (מתאימים לזוג) שוקלים כ- 50 ק"ג לאוהל ותכלס לא משפיע בכלום על יכולת העבירות של הרכבים.

ehudzeelim
09-04-23, 23:06
אוהל גג משפחתי - למיטב ידיעתי אין כמעט אוהלי גג משפחתיים (לזוג + שני ילדים) במבנה קשיח אלא זה "אוהל רגיל" שמותקן על פלטפורמה נפתחת ועל גג הרכב.

כזה אוהל בעצם מאבד את היתרון הכי גדול של אוהלי הגג שהוא נוחות ומהירות הפתיחה והסגירה שלהם והאופציה שהמצעים וציוד השינה יישארו באוהל.- באוהל גג משפחתי שהוא לא במבנה קשיח לא ניתן להשאיר המצעים וציוד השינה במצב מקופל.



האוהל שלי הוא מהסוג שאתה מתאר (נפתח כמו ספר), מהיר וקל מאד לפתוח ולסגור אותו (יש טכניקה שהסולם משמש זרוע לפתיחה וסגירה, אמנם לא לחיצת כפתור אבל קל מאד) ואין בעיה להשאיר בתוכו את הסדינים, שמיכות (אצלי 2 שמיכות פוך זוגיות בתוכו קבוע) וכו'.
לגבי ההשוואה לאוהל רגיל, הוא רחוק מאד מאוהל רגיל, מסיבי בהרבה וזה גם אחד היתרונות שלו על אוהל רגיל. הדימיון היחיד הוא הסילואט שלו שמזכיר אוהל רגיל ועל כן אולי נוצר הרושם הזה.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

KOOKE
09-04-23, 23:23
אוהל גג משפחתי כמו זה שברשותך בהשוואה לאוהל גג קשיח, יותר מסורבל להקמה וסגירה - אומנם הפתיחה הפיזית של האוהל עצמו מהירה יחסית אבל הכנסת הקצוות, התאמת הכיסוי וקשירתו מסורבלים יותר ונמשכים יותר זמן. הוא גם כבד יותר משמעותית מאוהל גג קשיח.

לדעתי אוהל גג הוא לא אידאלי למשפחה ולילדים קטנים. לזוג אוהל גג קשיח זה אחלה.

ehudzeelim
09-04-23, 23:39
אני לא יודע לאיזה אוהל אתה מתכוון, אבל אצלי אין התאמת כיסוי או קשירה שלו, הוא מתקפל ונפתח יחד עם כל האוהל ללא שום נגיעה. עריכה: במחשבה שניה אולי אתה מתכוון לכיסוי האוהל כשהוא מקופל? כנראה שאתה צודק, בגלל שאני לא משתמש בו אז שכחתי ממנו. אחרי הפתיחה הדבר היחיד זה הכנסת שני צ'ופצ'יקים ומתיחה של הסוכך שמש, עניין של 20 שניות בהגזמה. מבחינת מימדים ומשקל גודל פנימי 2×2 ואכן כבד יחסית - 70 ק"ג.
החיסרון שלו מבחינתי זה שאי אפשר לשים עליו פאנל סולארי כמו באוהלים עם גג קשיח. אבל זו כבר באמת התקטננות..

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
10-04-23, 08:13
שלמה,
״קשיח״ אתה מתכוון לאוהלים בתוך סוג של קונכייה קשיחה?
יש כאלו גם גדולים על כל אורך הגג.

חבר עם 4 ילדים, מטייל עם אוהל גג על נגרר, שיש לו גלריה נסגרת לקרקע.
למעלה יש מקום ל-4 והגלריה יכולה לאחסן בקלות עוד 4.
אותו הקונספט ניתן לחבר לרכב.

הקיפול לא ארוך יותר מקולמן 8 משפחתי.

KOOKE
10-04-23, 09:23
כן דורון אוהל גג "קשיח" כוונתי היא לאוהל בתוך קופסה קשיחה ויודע שיש כאלו גם גדולים יותר אבל כמו שציינתי - גם הגדולים שבהם לטעמי לא מספיקים למשפחה בת 4 נפשות והם כבדים מאד.

יש גם אוהלי גג "היברידיים" - כוונתי לאוהל גג בתוך קופסה קשיחה אבל שנתפתח כמו ספר למשל אלו:


https://www.youtube.com/watch?v=mnwaewKql64














,

or_t
10-04-23, 23:46
שלמה,
״קשיח״ אתה מתכוון לאוהלים בתוך סוג של קונכייה קשיחה?
יש כאלו גם גדולים על כל אורך הגג.

חבר עם 4 ילדים, מטייל עם אוהל גג על נגרר, שיש לו גלריה נסגרת לקרקע.
למעלה יש מקום ל-4 והגלריה יכולה לאחסן בקלות עוד 4.
אותו הקונספט ניתן לחבר לרכב.

הקיפול לא ארוך יותר מקולמן 8 משפחתי.

קיפול של קולמן 8 זה לא צחוק בכלל. אחד האוהלים השנואים עלי: מוקם בדקה ומתקפל בשעה.

קצת מפתיע אותי שאף אחד כאן לא מדבר על הזינו במרכז כובד. רק אותי מטריד 80 ק״ג בגובה 210???


Sent from my iPhone using Tapatalk

KOOKE
11-04-23, 09:05
משקל רב על הגג אכן משפיע לרעה על מרכז הכובד אבל זה לא עד כדי כך נורא במיוחד אם לא מדובר בעבירות שטח קיצונית עם זויות או יותר חמור שיפועי צד גבוליים.

80 ק"ג זה משקל של אוהלי גג הגדולים והכבדים יותר. רוב אוהלי הגג במיוחד אלו המכונים קשיחים שוקלים פחות בסביבות 50 - 70 ק"ג.

כבר כתבתי שאוהלי גג במשקל של כ- 50 ק"ג מותקנים בחבורה שלנו על שלושה רכבי צ'רוקי משופרים מאד מוגבהים ועם צמיגים גדולים וזה לא מורגש אצלהם כמעט בכלל בהתנהגות הרכב גם בעבירות מאד אקסטרימית

איל מ
11-04-23, 09:15
זה כן מפרק להם את הבודי. גם אם לא רואים את זה ישר.

- - - Updated - - -

לאוהלי גג (ולכל גגון כבד) יש השפעה הרסנית על בודי ישן שעובד. במיוחד ברכבים בהם הגג מחובר לבודי ולא חלק אינטגרלי ממנו. סדקים בין הקורות לבין הגג מחמירים מאוד מדברים כאלו.
לא הייתי נמנע מאוהל גג, או מגגון מועמס רק השל הסיבה הזאת, אבל שלא יצטייר כאן שאין משמעויות. על חלוקת המשקל דיברו כאן.

KOOKE
11-04-23, 09:17
בטיול החג האחרון (חמישי עד שני) שלושה לילות במדבר טיול זוגות אני ואשתי ברנגלר + שלושה זוגות בשלושה צ'רוקי עם אוהלי גג. כל לילה ישנו במקום אחר.

אצלי ברכב - תיק גג שבתוכו 2 מיטות, אוהל גדול טורבו טנט, 2 מזרונים, 2 כריות, 2 שקשי"ם ומחצלת אחת. הרנגלר נראה כאילו צמח לו פרונקל ענקי על הגג.

בכל חניון לילה הורקתי מקינאה בפשטות ההתארגנות לשינה של שלושת הזוגות האחרים באוהלי הגג שלהם. 2 דקות בהגזמה והם מוכנים לשינה - אצלנו טקס שלם לפרוק הכל מהגג להקים את הכל ואחר כך בפירוק בכלל זה תענוק מאד מפוקפק לקפל הכל ולהעמיס על הגג.

אצלנו בחבורה טיולי זוגות לכמה לילות מתרחשים רק פעמיים בשנה בפסח ובסוכות. יתר הטיולים אני לבד ברכב.

אם תדירות טיולי הזוגות הכוללים לינת שטח הייתה גבוהה יותר אצלי מזמן היה גם לי אוהל גג.

לא דאווין ולא שופוני רק הנוחות ואיכות השינה (למעט עניין הפיפי) העדיפים היו מניעים אותי להתקין אוהל גג.

אייל, ייתכן שאכן זה מפרק לצ'רוקים את המרכב - אבל נכון להיום אחרי שנתיים של שימוש מסיבי בעבירות אקסטרימית בתדירות של אחת לשלושה שבועות אם לא יותר זה עדיין לא קרה לחבורה שלנו.

Juv
11-04-23, 09:24
שאלה : אם האוהל הוא לפחות 50 ק"ג, ועוד זוג שישן בתוכו זה עוד 150 ק"ג, איך ה- 200 ק"ג הללו מתיישבים עם עומסי הטענה על גגות שהם בד"כ משהו בין 70-150 ק"ג (תלוי ברכב)?

איל מ
11-04-23, 09:36
שזהו עומס לרכב בתנועה.

Juv
11-04-23, 09:54
שזהו עומס לרכב בתנועה.

מבחינת העומסים על אוהל והגג שהוא מחובר אליו, יש הבדל האם הרכב נוסע במהירות 30 קמ"ש או שיש בחוץ רוח של 30 קמ"ש?
עד כמה שאני זוכר את סירס-זימנסקי, זה אותו הדבר.

asafk
11-04-23, 10:53
משקל רב על הגג אכן משפיע לרעה על מרכז הכובד אבל זה לא עד כדי כך נורא במיוחד אם לא מדובר בעבירות שטח קיצונית עם זויות או יותר חמור שיפועי צד גבוליים.

80 ק"ג זה משקל של אוהלי גג הגדולים והכבדים יותר. רוב אוהלי הגג במיוחד אלו המכונים קשיחים שוקלים פחות בסביבות 50 - 70 ק"ג.

כבר כתבתי שאוהלי גג במשקל של כ- 50 ק"ג מותקנים בחבורה שלנו על שלושה רכבי צ'רוקי משופרים מאד מוגבהים ועם צמיגים גדולים וזה לא מורגש אצלהם כמעט בכלל בהתנהגות הרכב גם בעבירות מאד אקסטרימיתאז אני מבין שהם מחוברים לגג בלי גגון?

אסף.

ehudzeelim
11-04-23, 11:06
קצת פרופורציות.
גג של רכב (נורמלי) הוא דבר חזק. הבעיה היא רק מרכז הכובד הגבוה ולא חשש מקריסה של הקונסטרוקציה. אפשר לישון בשקט [emoji16]143181

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

asafk
11-04-23, 11:24
אחרי שראיתי צ'רוקי אדום שנוסע עם גגון וכל הבודי שלו שבור כתוצאה מזה - אני לא ממהר לקבוע שגג זה דבר חזק.

אסף.

KOOKE
11-04-23, 11:50
בצ'ירוקים אצלנו בחבורה מחוברים האוהלים לגגונים שמחוברים למרזבים. מה העמידות לאורך זמן ומה ההשפעה על המרכב על פני זמן ממושך לא יכול להעיד. אבל שנתיים של שימוש אינטנסיבי ואין שום סימן לנזק אצלהם.-חשוב לציין שמדובר בצ'רוקים לא צעירים. אחד שנת 2001 ושניים בכלל רכבי אספנות. אכן המרכב האחוד של הצ'רוקי ידוע כנקודת חולשה של הרכב ולמרות זאת טפו טפו כבר ציינתי...אין נזק.

ברכבי שטח אחרים הנושא של עמידות המרכב בעומסים של גגון+אוהל גג יהיה פחות אקוטי וקריטי.

ברנגלרים, בברונקו ואולי גם בסופות - שלהם גג פיבר פריק, לצורך התקנת אוהל גג צריך גגונים שמתחברים לשלדת הרכב ולא רק לגג הפיבר - או חיבור חיצוני או חיבור לקשתות ההתהפכות דרך קדחים בגג הפיבר.

כשמדובר על יכולת העמסה של גגון לרכב צריך להבחין בין עומס סטטי ובין עומס דינאמי. גגון יכול לעמוד בעומס סטאטי גבוה בהרבה מאשר העומס הדינאמי המותר לו.

במצב של לינה בלילה לרוב מדובר בעומס סטאטי (אלא אם הזוג החליט על אקשיין דווקה באוהל גג..) אז זו לא ממש בעיה לרוב הגגונים הממוצעים.

הבעיה היא בעומס הדינאמי שאז באמת צריך גגון מתאים שמורכב נכון על הגג עם חיזוקים מתאימים ופיזור עומס נכון כדי שלא ייוצרו בעיות במרכב הרכב.

למיטב הבנתי העומס על הגגון/ מרכב שיוצרים משבי רוח אפילו חזקים לא משמעותי לעומת העומסים שנוצרים בנסיעה ובתנודות המרכב של הרכב.

asafk
11-04-23, 12:16
בקיצור... אוהל 'צדפה' הוא כנראה האופציה המהירה, נוחה והקלה ביותר.
אבל אוהל גג צריך גגון. והגגון שוקל בפני עצמו וכדאי לשים לב שכאשר יצרן הרכב מצהיר שמותר לשאת 75 ק''ג על הגג למשל - זה כולל את הגגון. אז הנה בקלות הגענו למקסימום שמותר לרכב לשאת על הגג. וגם אז - בשטח המרכב עובד. שוב, יש רכבים שלא מזיז להם גגון כבד ויש כאלה שסובלים מאוד (ג'יפ יוניבודי). את הסדקים במבנה רואים רק כשהמצב נהיה גרוע. תשאלו את נדב.
אז זה ממש מגניב וקלי קלות לפתוח אוהל מיטה וללכת לישון בפינוק של מזרן ושמיכה עם ריח של בית. יש לי את הפינוק הזה בקמפר. נהדר.
ועדיין אני חושב שלתנאי הארץ ובטח טיולים של לילה או שניים זה לא חובה מצד אחד והמחיר במשקל על גג הרכב הוא גדול מהצד השני. לכן בשיקול עלות תועלת אני חושב שזה לא כדאי.
וכמו שכתבתי קודם - כנראה שגם האמריקאים מבינים את זה כי הקטגוריה של אוהלי גג בצניחה.

אסף.

Juv
11-04-23, 12:17
מבחינתי, אוהל גג מתאים לעד זוג והתועלת העיקרית במקרה הזה היא החסכון בזמן של ההקמה והפירוק.
לא יודע מה יהיה בעתיד, אבל כיום הבן זוג שלי בטיולים הוא בן חמש וחצי שנהנה לקפל אוהלים.
כך שהחיסכון הזה של הפעמיים עשר דקות על כל לילה, לא מצדיק את ההוצאה הזאת.
במילים אחרות - אני תמיד אמצא משהו יותר מעניין/חשוב/מועיל להוציא עליו את הכסף.
כרגע בראש הרשימה סט גלגלים לאופניים ואחרי הגלגלים זה יכול להיות תכשיט לאשתי.
אוהל גג - אצלי, כרגע - תמיד יבוא אחרי משהו אחר.

נדב42
11-04-23, 13:26
אחרי שראיתי צ'רוקי אדום שנוסע עם גגון וכל הבודי שלו שבור כתוצאה מזה - אני לא ממהר לקבוע שגג זה דבר חזק.

אסף.אני מניח שאתה מתכוון אלי..
הטענה הרווחת היא שהסדקים נבעו מהשילוב של ההגבהה עם הזרועות הקצרות, ומידת הפיתול שהמרכב מקבל מהמתלים. פעם ראשונה שאני שומע משהו לגבי הגגון.

אצלי המשקל על הגגון לא היה מאוד גדול - מזוודת גג שהכילה אוהל קטן ומזרוני ספוג, ובצד האחורי רשת צל מגולגלת. קשה לי להאמין שזה היה הגורם.

ואולי זה שאריות של הבעלים הקודם ..

נדב42
11-04-23, 13:33
קצת פרופורציות.
גג של רכב (נורמלי) הוא דבר חזק. הבעיה היא רק מרכז הכובד הגבוה ולא חשש מקריסה של הקונסטרוקציה. אפשר לישון בשקט [emoji16]143181



זה וולוו ישנות, לא חוכמה ...

איל מ
11-04-23, 13:42
מבחינת העומסים על אוהל והגג שהוא מחובר אליו, יש הבדל האם הרכב נוסע במהירות 30 קמ"ש או שיש בחוץ רוח של 30 קמ"ש?
עד כמה שאני זוכר את סירס-זימנסקי, זה אותו הדבר.

לא זאת הבעיה. כשאתה מניח 100 קילו על הגג והאוטו לא זז אז יש לך 100 קילו על הגג. כשהאוטו מקפץ בשבילי הנגב ה 100 קילו האלה רואים תאוצות למעלה, למטה ולצדדים, ואז אתה כבר מכפיל את ה 100 קילו בg שהם חווים, וזה הרבה. הגג לא יקרוס כנראה אבל לאורך השנים וחלודה שמתפתחת פה ושם בהחלט מופיעים סדקים שנובעים משילוב של עייפות החומר והתיישנות החומר.

ehudzeelim
11-04-23, 15:09
אחרי שראיתי צ'רוקי אדום שנוסע עם גגון וכל הבודי שלו שבור כתוצאה מזה - אני לא ממהר לקבוע שגג זה דבר חזק.

אסף.שים לב שציינתי: רכב נורמלי..
אם רכב שובר בודי בגלל גגון עם משקל מותר..
לאחר מה שנדב כתב, אני נוטה להסכים איתו שהבעיה היא לא הגגון.



Sent from my SM-J710F using Tapatalk

היילקס אספנות
13-04-23, 01:00
מסיים עונה וחצי עם אוהל גג
ובסהכ ממליץ מאוד... . גם עכשיו בפסח שכולם
נכנסו לכלים בבוקר לתחילת תנועה מיוזעים ומאובקים, אני ישבתי בצל והשתוממתי איך עד עכשיו עשיתי את קיפולי השמיכות/מזרונים/אוהל/מחצלת בכל בוקר.
נושא ההשפעה על מרכז הגובה לא מורגשת יתר על המידה והגמל לא מתלונן .


Sent from my SM-S901E using Tapatalk

סולי
13-04-23, 07:03
משקל רב על הגג אכן משפיע לרעה על מרכז הכובד אבל זה לא עד כדי כך נורא במיוחד אם לא מדובר בעבירות שטח קיצונית עם זויות או יותר חמור שיפועי צד גבוליים.

80 ק"ג זה משקל של אוהלי גג הגדולים והכבדים יותר. רוב אוהלי הגג במיוחד אלו המכונים קשיחים שוקלים פחות בסביבות 50 - 70 ק"ג.

כבר כתבתי שאוהלי גג במשקל של כ- 50 ק"ג מותקנים בחבורה שלנו על שלושה רכבי צ'רוקי משופרים מאד מוגבהים ועם צמיגים גדולים וזה לא מורגש אצלהם כמעט בכלל בהתנהגות הרכב גם בעבירות מאד אקסטרימית

כל ההודעה מלאה בצביעת המציאות וחוקי הפיזיקה בוורוד.
אשמח לראות קישור לאוהל של 50קג.. או אפילו 65קג..
יש אכן קטגוריות של אוהלי גג קלים כדוגמת gfc, מנסיוני הם לא מיובאים ארצה .. וגם בארהב הם לא זולים כלל, מיותר להזכיר שאוהלי גג לא זולים באופן כללי.. גם הסיניים.

שנית לא רואה איך רכב ששוקל במקור קצת יותר מטון וחצי מוגבה ב2-3אינץ במתלים .. עוד 2-3אינץ בגלגלים .. לא מושפע עכשיו מתוספת של 80קג בקירוב בנק הכי גבוהה .. גם בכביש וגם באתגרי עבירות.
אין אפשרות כזו שההשפעה זניחה או לא קיימת.


אני מניח שאתה מתכוון אלי..
הטענה הרווחת היא שהסדקים נבעו מהשילוב של ההגבהה עם הזרועות הקצרות, ומידת הפיתול שהמרכב מקבל מהמתלים. פעם ראשונה שאני שומע משהו לגבי הגגון.

אצלי המשקל על הגגון לא היה מאוד גדול - מזוודת גג שהכילה אוהל קטן ומזרוני ספוג, ובצד האחורי רשת צל מגולגלת. קשה לי להאמין שזה היה הגורם.

ואולי זה שאריות של הבעלים הקודם ..

וכמובן שילוב של משקל חורג..

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ehudzeelim
13-04-23, 08:28
כל ההודעה מלאה בצביעת המציאות וחוקי הפיזיקה בוורוד.
אשמח לראות קישור לאוהל של 50קג.. או אפילו 65קג..
יש אכן קטגוריות של אוהלי גג קלים כדוגמת gfc, מנסיוני הם לא מיובאים ארצה .. וגם בארהב הם לא זולים כלל, מיותר להזכיר שאוהלי גג לא זולים באופן כללי.. גם הסיניים.


Sent from my SM-G781B using Tapatalk

מכיוון שעשיתי סקר לפני כמה חודשים...
אוהל גג wildland נמכר באקסטריפ, 61 ק"ג.
אוהל צדפה זוגי נמכר בקמפינג לייף, 60 ק"ג
אוהל arb קקדו נמכר בהנפלד,
59 ק"ג,
בחו"ל יש גם אוהלים ששוקלים 40 ק"ג, לא יודע אם יש כאלה בארץ.

80 ק"ג שכתבת אני לא מכיר, אולי יש. האוהל שלי שהוא מהגדולים ביותר עם מזרונים 2.2×1.9 מטר, סיני, שוקל 70 ק"ג.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk

KOOKE
13-04-23, 11:03
אלו האוהלים של הצ'רוקי בחבורה שלנו, נרכשו בביג פוט ושוקלים כחמישים ק"ג:

https://www.facebook.com/BIGFOOTCAMPER4X4/posts/pfbid0xMN5yqbsuDV6raZDcXYVhXXDJfQbL3sYxR Gjd1KEUgtfaxVnedP7GGBVT2QhJnJYl

ehudzeelim
13-04-23, 11:06
נזכרתי בעוד אחד מעניין,
האוהל שהיה בעדיפות ראשונה אצלי אבל לא מצאתי כזה יד שניה, autohome aircamping
שזה האוהל גג הקלאסי הראשון, משנות ה-60. הדגם הכי גדול 1.8×2.2 מטר, שוקל 65 ק"ג.
גם נמכר בארץ. התמונה להמחשה..


Sent from my SM-J710F using Tapatalk
143202

סולי
13-04-23, 11:23
סתמתי, תודה על התיקון ועידכון..
50קג... בהחלט נשמע יותר הרבה יותר שפוי ואטרקטיבי לרכב טיולים.

אבל גם הם , צנועים ככל שיהיו אני לא מאמין שהם מבטלים את חוקי הפיזיקיה.
רכב רגיל ובטח מוגבה במיוחד וכזה שעושה זחילות סלעים.

אני בטוח שזו פשרה, שעובדת, על כך אני לא מתווכח.
רכב עביר במיוחד עם פתרון לינה ברגע זה אטרקטיבי מאוד.
אבל תן לאותו בעל רכב לעשות את כמריר ללא האוהל גג והוא לא יטען באותה נחרצות שאין לכך השפעה.. התחושות בתוך הרכב שונות .. והביטחון עולה.
כמו שאמרת זה עובד, בשני המקרים הוא כנראה יעבור, עם או בלי אוהל גג.

אני,כנהג, רגיש מאוד להתנהגות הרכב ובעיקר לתחושות המלוות בעיגון משקל גבוה וגבוה ברכב, לא אוהב את התחושות.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
13-04-23, 11:37
אני,כנהג, רגיש מאוד להתנהגות הרכב ובעיקר לתחושות המלוות בעיגון משקל גבוה וגבוה ברכב, לא אוהב את התחושות.
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
אולי כי הבסיס וה-DNA של הערכת התחושות שלך צמח בסמוראי שבאופן יחסי למימדי הרכב, כל תוספת לגובה משמעותית הרבה יותר.

סולי
13-04-23, 12:11
אני מסוגל לעשות את ההפרדה בין הסמוראי הקל שלי לכל השאר.
באינדיאני ספציפית.. כשהסמוראי היה מושבת, ביליתי לא מעט על סיפונו של צירוקי של חבר...
הרכב התחיל אצלו כרכב מאובזר לטיולים, מקרר מגירות מיכלמים נירוסטה גגון כננת וכל הטופינים (מלבד אוהל גג).. על זוג דנות44 נעולות בדיפ ועל 33.
הוא קנה את הרכב ממוסכניק שהכשיר אותו כרכב לטיולי משפחה.. ובעצמו מתח את הגבולות עד לדנה 60 אחורה על 37 אטלס וסטרת לבסיס הגלגלים.
ליוויתי אותו לאורך כל השיפורים גם בבחינת השינויים בזחילות סלעים קיצוניות... הוא מיהר להיפטר מהגגון, מההייליפט, המגירות ובעצם כל מה שהיווה מבחינתו משקל מיותר, ההבדלים בקבינה היו מאוד מוחשיים, בעיקר הגגון ברזל עם ההייליפט וסוללת פרוגקטורים אולדסקול.

תמונות של לפני ואחרי הפחתות המשקל והתאמת האינדיאני לזחילות סלעים.143203143204143205143206

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

KOOKE
13-04-23, 12:35
סולי, אין בכלל ספק או ויכוח שהפחתת משקל קיצונית עושה פלאים ומשנה לחלוטין את התנהגות הרכב במיוחד ברכב כמו הצ'רוקי שהוא בבסיס רכב קל יותר יחסית.

הרכבים של החברה שבתמונות שבפוסט שצירפתי הם בהחלט לא עומדים בקרטריונים של הפחתת משקל אלא מדוגמים להפליא כולל כל טוב - מגירות, מקררים, מיכלי מים, פגושים, מגיני סף, כננת וכן גם אוהל גג.

העניין הוא מה ההשפעה של הוספת אוהל גג לרכב שמלכתחילה מדוגם בכל מה שפירטתי....בכזה מקרה לדברי חבריי ולדעתי ההשפעה של הוספת אוהל הגג כמעט ולא ניכרת.

כמובן שכל אחד יעשה את השיקול שלו ואת סדר העדיפויות שלו - נוחות ואיבזור הרכב מול משקל, מרכז כובד והתנהגות הרכב ויגיע לנוסחה שמתאימה לו ולצרכיו.

אני אישית בגילי מעדיף להתפשר קצת בעניין משקל הרכב והתנהגות הרכב כולל בעבירות קשה בעבור הנוחות שבאבזור ודיגום הרכב וכך גם יתר החברים בקבוצה שלנו

זה גם מה שמתאים לסגנון הטיולים שלנו שזכה לכינוי "רוקלנדינג" - אנחנו לרוב מטיילים יומיים שלושה במדבר כשבכל לילה ישנים במקום אחר (שניים או שלושה לילות) כולל עבירות קשה. אנחנו לא נוסעים ליום אחד או לכמה שעות לשם שעשועי עבירות בלבד.

השרשור הזה גם מתכתב עם השרשור של אסף בעניין חיסכון במשקל הרכב.

הדסופה
13-04-23, 13:02
שלמה
מהתיאור שלך על טיול בזוג ברנגלר , אתה מגזים. במשהו . בציוד או בתאור זמן

בטיול בזוג ליומיים שלושה ברנגלר הגגון ריק ולא בשימוש למעט אם התנדבתי לקחת עליו משטח עץ או שניים . הוא נכנס לעבודה רק עם 3 אנשים ברכב

אוהל גדול של 6 אנשים וכל שאר ציוד אוכל ולינה לזוג לא מצליח למלא תא מטען וגם ספסל אחורי

הרכבה ופירוק אוהל 10 דקות


Sent from my iPhone using Tapatalk

KOOKE
13-04-23, 13:19
לא מגזים בכלל.

השאלה מה לוקחת בת הזוג שאוהבת להאכיל את כוווולם..ולהתפנק בשינה.

חוץ מזה במקרה הספציפי שלנו 2/3 מהמושב האחורי הושאר פנוי לכלב.

תא המטען - מיכל מים 60 ל' שטוח על רצפת תא המטען (גובה כ- 15 ס"מ), שולחן מתקפל כתר גדול, 2 כסאות, ארגז כתר שחור גדול לכלי אוכל + אריזות אוכל יבש, מיכל גז 2.5 ל' + כירה כפולה, ארגז המכיל את מחמם המים למקלחת (פועל על גז), שק קניות מלא במוצרי אוכל יבש+ שישיית מים מינרליים. בצדדים תיקים משולשים שמחוברים קבע לרכב באחד מוצרי טואליטיקה (ניירות סופגים, נייר טואלט, סבון רחצה, כלי רחצה ושקיות אשפה ובשני ערכת קפה.

מושב אחורי - 1/3 מכיל את המקרר ו- 2/3 לכלב + תיק בגדים. בין המושב האחורי לקדמיים על הרצפה - תיק כלי עבודה וחלפים, קומפרסור וארגז כלי עבודה קטן שמשמש לאיחסון שמנים לרכב (מנוע, גיר ובלמים)

על הגג - גגון + תיק גג שבתוך תיק הגג אוהל טורבו טנט לשישה אנשים, 2 מיטות מתקפלות, 2 מזרונים, 2 שקשי"ם גדולים, 2 כריות, מחצלת אחת.

כך הרכב היה ארוז ויש יאמרו שזה מוגזם אבל זה מה שהיה אצלי והזמנים לפרוק ולהקים את מערך השינה שכולו על הגג בתיק גג לא מוגזמים.

אבל ככה זה שנוסעים עם הצודקת..... מזל שזה רק פעמיים בשנה...

הדסופה
13-04-23, 13:30
כלב ואדם שלישי היינו הך … עכשיו ברור
ברגע שיש ציוד על הגגון כל ההתנהלות עולה מדרגה בסרבול
לא נראה לי שמצב כזה מצדיק אוהל גג , בוודאי ברנגלר שממילא הגג לא מיועד למשקלים כאלה


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
13-04-23, 14:14
כך הרכב היה ארוז ויש יאמרו שזה מוגזם אבל זה מה שהיה אצלי והזמנים לפרוק ולהקים את מערך השינה שכולו על הגג בתיק גג לא מוגזמים.

אבל ככה זה שנוסעים עם הצודקת..... מזל שזה רק פעמיים בשנה...

זה לא מוגזם. אם אתה אוהב להתפנק בשינה, בשהיה, ולבשל בפאר, זאת זכותך
רק שהבחירה ברכב, קצת ...
אתה צריך ניסאן פטרול או דיפנדר...

סולי
13-04-23, 14:43
גם לי אומרים את זה עם הסמוראי....אז אומרים.

שלמה, כיף.. תעשה מה שטוב לך.
מת על הרכבים והתצורות השונות שהתחביב הזה מייצר.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

היילקס אספנות
13-04-23, 14:57
כל אחד והסטאפ שלו לטיול....
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230413/63625570d5231a3dde350aae1826103e.jpg

Sent from my SM-S901E using Tapatalk
וסולי שקלתי את האוהל עם המצעים והתושבות לגגון
64 קג

KOOKE
13-04-23, 16:41
זה לא מוגזם. אם אתה אוהב להתפנק בשינה, בשהיה, ולבשל בפאר, זאת זכותך
רק שהבחירה ברכב, קצת ...
אתה צריך ניסאן פטרול או דיפנדר...

אייל היו לי את שניהם. הדיפנדר מאד אהבתי אבל נגנב ותכלס לא הייתה לו את יכולת העבירות של הנוכחי. היה לי פטרול - לא התחברתי אליו, גדול מדיי תחושה של משאית.

כן מסכים שהרנגלר הוא לא אידאלי כרכב מסע מבחינת יכולת/ נפח איחסון אבל לי הוא מספק כמטייל יחיד (עם כלב) ברוב רובם של הפעמים ובשביל פעמיים בשנה טיולים עם הצודקת..סובלים בשקט מעמיסים ופורקים מהגג.

GodsFather
13-04-23, 17:00
שלמה, אין לך סלסלת גלגל רזרבי? [emoji16]

Sent from my HD1903 using Tapatalk

KOOKE
13-04-23, 19:33
יש גלגל רזרבי 35" + פגוש אחורי הכולל מנשא לגלגל - היה גם מיכל דלק / מים 40 ל' - מכרתי המיכל כי פשוט היה משקל יתר בקצה המרוחק ביותר של הרכב וממש פגע בצורה ניכרת ביכולת טיפוס הרכב במדרגות גבוהות

אז לא אחליף ואתקין סלסלה על הגלגל הרזרבי במקום המיכל משיקולי איזון הרכב במדרגות גבוהות.

or_t
13-04-23, 23:13
מת על זה שאני פותח שרשור, נעלם ליומיים, וחוזר לשרשור מרשים כזה [emoji1]

אני עדיין מתחבט על נושא האוהל גג בעיקר בגלל שאנחנו מטיילים מינימום אני +3 ילדים. בזוג לא הייתה התלבטות.

עם הילדים יש לנו אוהל עם מוטות השחלה ברמה ממש גבוהה שדי קל להקמה ופירוק וזה שהם צריכים לעזור זה גם קצת ערך מוסף….

אבל ספציפית לגבי משקל: אוהל גג למשפחה זה 70+ ק״ג והגגון על הטנדר שלי ממש גבוה. השאלה אם בטוח להתקין עליו אוהל גג או אם אני צריך גם להחליף את הכיסוי לארגז לאחד יותר נמוך?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230413/6ae0744722076a42a75691a7c60924f2.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

ishc
14-04-23, 00:36
אין מה לעשות אור, מתבקש שתמכור את ההאנטר ותקנה ונדורה/סוואנה 4x4.
ככה אני גם לא אהיה הדביל היחיד [emoji12]

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

ehudzeelim
14-04-23, 10:03
מת על זה שאני פותח שרשור, נעלם ליומיים, וחוזר לשרשור מרשים כזה [emoji1]

אני עדיין מתחבט על נושא האוהל גג בעיקר בגלל שאנחנו מטיילים מינימום אני +3 ילדים. בזוג לא הייתה התלבטות.

עם הילדים יש לנו אוהל עם מוטות השחלה ברמה ממש גבוהה שדי קל להקמה ופירוק וזה שהם צריכים לעזור זה גם קצת ערך מוסף….

אבל ספציפית לגבי משקל: אוהל גג למשפחה זה 70+ ק״ג והגגון על הטנדר שלי ממש גבוה. השאלה אם בטוח להתקין עליו אוהל גג או אם אני צריך גם להחליף את הכיסוי לארגז לאחד יותר נמוך?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230413/6ae0744722076a42a75691a7c60924f2.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

נראה שדווקא על הקבינה זה יהיה יותר פרופורציונלי, וגם אולי חלוקת משקל יותר טובה

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

or_t
14-04-23, 10:10
אין מה לעשות אור, מתבקש שתמכור את ההאנטר ותקנה ונדורה/סוואנה 4x4.
ככה אני גם לא אהיה הדביל היחיד [emoji12]

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

צחי וואללה לא שולל את זה אחרי שראיתי את המשפחה שמטיילת עם הטרנספורטר (חא זוכר את שמם). נראה לי כיף לילדים. אבל……ֶ גם הם היו עם אוהל גג אז הדיון רלוונטי בכל מקרה [emoji3]

נראה שדווקא על הקבינה זה יהיה יותר פרופורציונלי, וגם אולי חלוקת משקל יותר טובה

Sent from my SM-J710F using Tapatalk
רעיון לא רע. יש מניעה מלשים גגון על הקבינה?


Sent from my iPhone using Tapatalk

erezgur
14-04-23, 10:20
אור,
ילדים קטנים - לפחות פעם אחת כל ילד יצטרך לצאת מהאוהל לאחר שכבר נכנס אליו בלילה.
פירוש הדבר שכל פעם כזו אתה כנראה צריך לרדת איתו למטה - להתלבש, לנעול נעליים.... חשבת על זה?

נשלח מהנייד

ehudzeelim
14-04-23, 10:23
רעיון לא רע. יש מניעה מלשים גגון על הקבינה?


Sent from my iPhone using Tapatalk

לא, אבל כשאני מסתכל עלהתמונה שוב, נראה שהגג קצר מדי בשביל לאכלס אוהל גג גדול

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

or_t
14-04-23, 17:03
אור,
ילדים קטנים - לפחות פעם אחת כל ילד יצטרך לצאת מהאוהל לאחר שכבר נכנס אליו בלילה.
פירוש הדבר שכל פעם כזו אתה כנראה צריך לרדת איתו למטה - להתלבש, לנעול נעליים.... חשבת על זה?

נשלח מהנייד

הכי קטן כבר בן שבע אז כבר לא כאלה קטנים. למה שיצאו מהאוהל באמצע הלילה???


Sent from my iPhone using Tapatalk

erezgur
14-04-23, 17:59
פיפי?

אתה מכיר אותם טוב יותר, אם הם הולכים לישון ומתעוררים רק בבוקר - מצויין :)

ד ו ר ו ן
14-04-23, 19:00
אור,
ילדים קטנים - לפחות פעם אחת כל ילד יצטרך לצאת מהאוהל לאחר שכבר נכנס אליו בלילה.
פירוש הדבר שכל פעם כזו אתה כנראה צריך לרדת איתו למטה - להתלבש, לנעול נעליים.... חשבת על זה?

נשלח מהנייד

שישתין מהמרפסת.

ehudzeelim
14-04-23, 19:11
יש פתרונות להכל..

https://www.amazon.com/ONEDONE-Portable-Bottle-Hospital-Camping/dp/B06VWLSV52

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

or_t
14-04-23, 23:37
יש פתרונות להכל..

https://www.amazon.com/ONEDONE-Portable-Bottle-Hospital-Camping/dp/B06VWLSV52

Sent from my SM-J710F using Tapatalk


שישתין מהמרפסת.

חחח את הכל בקבוק פריגת פותר [emoji1787]

האמת שהם לא קמים בלילה אז אין לנו את הבעיה הזו.

שאלה נוספת שעלתה לי: איפה מאחסנים אוהל גג? הרכב משמש אותי גם לנסיעות לרכבת אז מניח שצריך לאכסן אותו איפשהו.

בנוסף זה גם מקשה על ההעמסה לקראת הטיול לא?


Sent from my iPhone using Tapatalk

KOOKE
15-04-23, 00:06
אוהל גג להעמסה ופירוק בכל טיול זו לא משימה פשוטה. צריך שני זוגות ידיים, צריך מקום אחסון מתאים.

לדעתי ולהערכתי רוב בעלי אוהל הגג בארץ מרכיבים אוהל גג פעם אחת ולא מפרקים ומרכיבים בכל טיול.

יש אמצעים להקל על העניין של פירוק והרכבת אוהל הגג לכל טיול לצורך השימוש היום יומי ברכב ללא אוהל גג.

אם יש חניה מקורה ומוגנת אז כננת קטנה או גלגלת שאוהל הגג מחובר אליה דרך קבע בצמוד לתקרת החניה + מחברים מהירים לחיבור האוהל לגגון שעל הרכב.

אם אחליט לרכוש אוהל גג לרכב שהוא גם הרכב היום יומי שלי אז הייתינערך בהתאם עם פתרון בסיגנון מה שהצעתי קודם.

איל מ
15-04-23, 10:44
יש פתרונות להכל..

https://www.amazon.com/ONEDONE-Portable-Bottle-Hospital-Camping/dp/B06VWLSV52

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

עכשיו אתם מצטעריםשלא סחבתם מהצבא את זה:
143226

חנן-ג'יפולוג
15-04-23, 10:54
בקבוק פריגת ריק עושה את העבודה באותה יעילות.

ehudzeelim
15-04-23, 11:18
קצת סטטיסטיקה
הסיבה השניה בשכיחותה להרעלות מחומרי הדברה היא איכסונם בבקבוקי שתיה ישנים..



Sent from my SM-J710F using Tapatalk

Pageup
15-04-23, 11:32
דורון אראל היה סוחב אתו בקבוק של מרכך כביסה דווקא.
בפעם הראשונה יש ריח טוב כשאתה פותח את הבקבוק, והקוטר לא רע.:cool:

erezgur
18-04-23, 18:08
היום בלוחות שלנו, אם זה רלוונטי:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/126855

סולי
18-04-23, 18:14
ממקורות זרים... נראה שהפתרון הזה בדרך ארצה:
https://youtu.be/HaY-NVPAOJs

אולי יפתור את בעיית המשקל...

צריך לומר שזה לא פתרון חדש..ויש מספר מוצרים כאלו בשוק, אפילו לדומטיק.

https://youtu.be/CerjLG4cy8k
Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ehudzeelim
18-04-23, 19:27
ממקורות זרים... נראה שהפתרון הזה בדרך ארצה:
https://youtu.be/HaY-NVPAOJs

אולי יפתור את בעיית המשקל...

צריך לומר שזה לא פתרון חדש..ויש מספר מוצרים כאלו בשוק, אפילו לדומטיק.

https://youtu.be/CerjLG4cy8k
Sent from my SM-G781B using Tapatalkזה גם מתקפל כמו שזה נפתח?. או שצריך להתחיל לקפוץ על זה..

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

asafk
18-04-23, 19:29
אפשר להוסיף מגלשה. צבעים קצת יותר שמחים. והנה גם יש תעסוקה לילדים.
.(האמת שזה רעיון מגניב. רוצה להיות שם כשמישהו ינפח את האוהל מתחת לעץ שיטה.....)

אסף.

ehudzeelim
18-04-23, 19:33
בשביל זה יש תולעים לא?

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

דור אריאל
19-04-23, 19:05
גם דקטלון התחילו למכור אוהלי גג

https://www.decathlon.co.il/iw/אוהלים-עד-3-אנשים/331938-77411-אוהל-לגג-הרכב-דגם-mh500-fresh-black-לשני-אנשים.html?utm_campaign=Roof-tent&utm_medium=Roof-tent&utm_source=Website#/demodelsize-254ללא_מידה/demodelundefined-8642422

-->