התחברות

צפייה בגרסה מלאה : שימוש בג׳יפ זקן כרכב ראשון - סופה\cj ואחרים



shortzy
12-04-23, 17:38
חג שמח לכולם,

האם אפשרי להחזיק ג׳יפ זקן (מעל גיל 20) בתור רכב ראשון? הגיוני התשובה היא כנראה - ״כמובן שלא״, השאלה האם החלום הזה בכלל אפשרי.
מחפש חבר׳ה שעושים\עושות את זה ויכולים לחלוק קצת חוויות, ממה להתרחק, על מה לשים דגש, והאם כדאי לרדת לגמרי מהחלום.

מבחינת הנסיעות ומה אני רוצה להשיג -
הנסיעות היומיות שלי כוללות נסיעה קצרה של פחות מ-15 ק״מ, אבל אני גר במרכז אז זה 15 ק״מ של פקקים - משהו כמו חצי שעה לכיוון כל יום בזחילה איטית אבל רגועה מאוד.

מעבר לנסיעות היומיות, כרכב ראשון אני מתכנן לנסוע איתו פעם בשבוע-שבועיים נסיעה מהמרכז לצפון\ירושלים (לא טיול) ורוצה לנסוע את זה בראש שקט וללא דאגות. אין בעיה עם קפיצות, רעשים ונסיעה איטית (נסעתי על ג׳ימני קרוב ל5 שנים) כל עוד זה לא פעם בחודש לבלות במוסך ולפחד להתקע באמצע הדרך.

מבחינת טיולים, פעם בשבוע-שבועיים טיול ארוך - לרוב מדבר ועמוס בציוד. כן טיולים קשים יחסית, אבל לא מחפש לשבור את הרכב על סלעים. לא משהו שרוב הג׳יפים הסטנדרטים לא רוצים לעשות.

קצת עלי ודברים חשובים -

החלום שלי זה סופה או cj, ארוכים (עם מקום לציוד) ופתוחים (כמובן). או טיוטה היילקס (אבל מפחד ממה שיש לשוק להציע כרגע.)
אם אתם מכירים כלי טוב שרוצה להימכר, אשמח לשמוע :)

אין לי ידע במוכנאות ואני מתכנן לעשות את כל הטיפולים במוסך, כמובן שאשמח ללמוד על הדרך אבל ריאלית אני לא אהיה המטפל הראשי ברכב, אז אני צריך לסמוך על מוסכים. מבחינה כספית, אין בעיה לספוג טיפול של 10,000 שח פעם בשנה. אבל בטח ובטח לא כל חודש.

אני מדמיין קנייה של רכב ב50-60 אלף, יישור קו של 10-15 ושיהיה לי ראש די שקט למספר השנים הבאות. לא מחפש להיכנס להרפתקה של עשרות אלפי שקלים על שיפוץ רכב מקצה לקצה ושל טיפולים לא נגמרים. ולא מחפש לקנות דיפנדר מתוקתק ב150 אלף שח. משהו באמצע.

אין לי בעיה לספוג יום-יומיים במוסך אחת לחודשיים שלושה, יש לי הרבה דרכים אלטרנטיביות להגיע איתם לעבודה ולכן אין חשש כזה, אבל לא בא לי להתקע כל טיול שלישי בשטח כי משהו התפרק, או למצוא את עצמי מחכה לגרר באיזה צימר בצפון כי שוב האוטו לא מניע.

אשמח לשמוע חוויות, טיפים, והאם כדאי לגשים את החלום הזה או לא? תודה רבה!

asafk
12-04-23, 18:04
סופה היתה הדיילי שלי לפני 20 שנה. וככל שאני חושב על זה - אין הבדל גדול בין סופה 94 בשנת 2000 לבין אותה סופה בשנת 2023 - כי זה מסוג כלי הרכב שלא ניתן באמת להרוג. מה שמתקלקל מחליפים או מתקנים, החלודות בבודי שהיו לי אז (וואוו איזה חלודות) לא יכולות להיות יותר גרועות, והשילדה לא נרקבת כמו בסיקס.
מה שכן השתנה הם הכבישים. אני לא חושב שזה כזה נורא (הדיילי שלי היום הוא היילקס ידני אז הרגל של הקלאצ' עובדת אותו דבר) אבל זה בסוף רכב ידני בתנועה כבדה.
מה שעוד השתנה זה מחיר הדלק. זה כבד.
יש עניין יותר בעייתי וזה המניאקים שינסו להפריד בינך לבין הג'יפ שלך. זה היה גם אז . אפשר להסתכל בהיסטוריה של הפורום - גם אז היו מי שאמרו שאי אפשר להחזיק סופה בתור דיילי כי בכל מקום יש שוטרים וגנבים וכולם נגדך. אני דווקא חושב שהיום גם השוטרים וגם הגנבים ממוקדים יותר ברנגלרים ופחות בקלאסיקות של בית ג'יפ.
מה שעוד השתנה זו הזמינות של חלקי חילוף מפירוק - אבל בכל זאת יש כמעט הכל כי כל המכללים הם של ג'יפים אחרים עם דברים ספציפיים שהם באמת יחודיים כמו ציריות אחוריות או פלסטיקה.
בקיצור אם אני מסתכל על החוויה ומנסה להעתיק אותה לימינו אנו - אני חושב שזה משהו שחייבים לעשות אם זה החלום, לא להיבהל ולהיות מוכן לבלוע קצת קשיים. וכן, ללמוד להיות המכונאי של עצמך זה בכלל לא בשמיים. כולנו התחלנו מהחלפת השמן הראשונה ולאט לאט למדנו עוד.

אסף.

GodsFather
12-04-23, 18:24
אסף, הבחור אומר שברירת המחדל שלו היא טיפול במוסך, זה חתיכת קנס גם לסופה שמורה היטב. כל השאר, כמו שאמרת - חלום, בחלום הכל יותר טוב



Sent from my HD1903 using Tapatalk

ishc
12-04-23, 18:34
לא סופה, רכב שטח דיזל בן 20, נוסע 10 אלף בשנה, נסיעות קצרות ביומיום ואין ספור טיולים.
עלות האחזקה לאורך 5 שנים כולל הכל הייתה 25 אלף שח לשנה.
נראה לי שבסופה תהיה באותו סדר גודל אם לא תיפול על נבלה.
מה שתחסוך במוסך יתקזז בדלק.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

geva dover
12-04-23, 18:57
אני נסעתי בתקופות שונות בסיקס מרחובות למרכז תל אביב כל יום.
הסטטוס אספנות דורש ממך לצאת מאוד מוקדם בבוקר ( אני הייתי מתחיל לעבוד ב6.30 אז זה היה פחות בעייתי בשבילי) כי יש איסור נסיעה בין 7 ל9 בבוקר.
מבחינת דלק, זה קנס. אתה צריך למדוד את הרכבים האלה ב- gallons per smile ולא gallons per mile.
סהכ נהנתי לעשות את זה, לא תמיד קל, עוצרים אותך יותר שוטרים לביקורת ממה שאתה רגיל.
אם אתה באמת אוהב את הרכב, זה לא משהו שאמור להפריע לך..

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

נמרוד
12-04-23, 19:49
יש תקופות בחיים שזה מתאים. גם אני כסטודנט רווק התניידתי כמה שנים טובות בסמוראי ואחר כך בסיקס פתוח.

נדב42
12-04-23, 20:05
אני חושב שההבדל בין לחיות עם זה בשלום (נראה שאתה מבין בראש את המשמעויות, וגם כתבו לך פה שוב) לבין סיוט מתמשך זה אם נפלת על נבלה סרוחה או רכב סביר, ואם יש לך מוסך טוב.

ואם נצמצם את זה, מוסך טוב עשוי לזהות נבלה סרוחה.

בקיצור: אם יש לך מכונאי טוב ומתאים לך להיות חבר שלו, לך על זה [emoji4]

הערה: השורה הזו נכתבה בלי טיפת ציניות, ומכונאים עשויים להתגלות כחברים טובים על אמת ...

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230412/2cb45def42ea79f368e6b96a96161bad.jpg

זיף
12-04-23, 20:18
אני עם היילקס 97, כבר 13 שנה כרכב יומיומי ומשפחתי. הדלק בהיילקס זה לא פרייבט אבל גם לא סופה, לא גיים צ'יינג'ר. מבחינת אמינות בשימוש יומיומי- זה אוטו שיש לו אחד משני מצבים, נוסע או לא נוסע. אין אמצע. אם אתה מתכוון ללמוד עליו מכונאות ולתפעל תקלות בעצמך זה מועמד מצוין.
לגבי פקקים- זה עונש בכל כלי רכב, אני סובל באותה מידה בההילקס או בפרייבט של אשתי אז לא הייתי מתרגש מזה. מצד שני, אני גר יחסית בפריפריה ונוסע הרבה בתחבורה ציבורית- בשנים האחרונות נוסע ברכב 20K בשנה.

yogibear
12-04-23, 20:42
חג שמח לכולם,

האם אפשרי להחזיק ג׳יפ זקן (מעל גיל 20) בתור רכב ראשון? הגיוני התשובה היא כנראה - ״כמובן שלא״, השאלה האם החלום הזה בכלל אפשרי.
אפשרי? כן בהחלט. רק שזה כרוך בעלויות כספיות לא מבוטלות. לא תמיד ההגיון צריך לעבוד שעות נוספות. ס"ה חלקנו חולקים שגרה של בית עבודה וחוזר חלילה. רכב 4*4 מאפשר לך "ריסט" נפשי (אם יש לך תקציב פנוי ו\או אתה מוותר על משהו אחר למען התחביב הלא זול).


מחפש חבר׳ה שעושים\עושות את זה ויכולים לחלוק קצת חוויות, ממה להתרחק, על מה לשים דגש, והאם כדאי לרדת לגמרי מהחלום.
בעבר, החזקתי CJ8 שנת 90 שנסע לא מעט - בית עבודה וטיולים . CJ הוא מכונה של ברזלים, מנוע גדול, צריכת דלק גבוהה ו... אולי גם קורצת לגנבים - לא יודע מה המצב כיום. הוצאות הדלק ומוסכים היוו נתח נכבד ביותר. בסופו של דבר נשברתי ומכרתי.
כיום מחזיק דיסקו 2 דיזל - לא כרכב ראשון. אחת הסיבות שאני לא הופך את הדיסקו לרכב ראשי היא העלות הגבוהה לשם כך. אני מקפיד לטייל בשדות סביב המושב והסביבה כמה פעמים בשבוע. אין כמו להיות בטבע.
אם אתה נכנס במודע להרפתקה ויודע שעלות אחזקת הרכב גבוהה מרכב פרטי לך על זה.

אישית אני אוהב את הדיסקו , יש לו קסם ייחודי , שדה ראייה משובח, עבירות טובה ... (תיכף יתעוררו כל הציניקנים ויספרו לי שהקסם הוא להגיע למוסך ו\או להניע בלי שום תקלה מעצבנת ) וכן יש רבים שלא אוהבים אותו. אבל .. אם הרכב מטופל הוא יכול להיות פרטנר מאוד מעניין.
אם היה לי תקציב הייתי קונה היילקס מ 2006 -2008 . רק שחלקם עברו ימים קשים וצריך לבדוק היטב. ההילקס הוא כר פורה לשיפורים ועבירות מעולה. הוא גם מאפשר לך שטח אכסון גדול .



אשמח לשמוע חוויות, טיפים, והאם כדאי לגשים את החלום הזה או לא? תודה רבה!

לסיכום :
הייתי ממליץ לשקול להגשים את החלום רק להיות זהיר בבחירת הכלה המיועדת.
קח בחשבון שאין רכב שטח מיושן שלא ידרוש יישור קו כזה או אחר. עלות אחזקת רכב שטח גבוהה מרכב פרטי.
רכב שטח חייב להיות מתוחזק תמיד ברמה הגבוהה ביותר כדי למזער את האפשרות להיתקע בשטח בגלל ליקוי שהזנחנו, לעולם לא לטפל אחזקת שבר.
בהצלחה .

Juv
12-04-23, 22:02
בניתוח קר, רכב כזה כבר כמעט לא מפסיד מערכו בחלוף הזמן.
כך שבגדול, תמכור אותו במחיר שתקנה אותו... גם אם תרצה להיפטר ממנו "תפסיד" אולי 10000 שח אחרי חצי שנה. תוסיף לזה מה שיעלה לך יישור קו ראשוני...
בקיצור, במקרה הכי גרוע, שבו הבנת אחרי חצי שנה שזה לא בשבילך, עלה לך 20000 שח.
20 אלף של בשביל לנסות להגשים חלום נשמע לי כמו עסקה מצויינת.


Sent from my Pixel 5 using Tapatalk

מוטי ג.
12-04-23, 22:42
סופה פתוחה זה מגניב, היתה לי כרכב שני , אבל:
1. בקיץ צריך מזגן תותח על מנת לקרר את האוהל הזה, ואם מוותרים על הברזנט אז חם, מילא חם גם לח, אמנם יש אחלה אוויר לפעמים הוא מרגיש כמו תנור, אבל מקבלים רכב שכל מה שיש בו נגיש לכל העולם, ניחא כאלה עם ידיים דביקות, גם חתולים יאהבו אותו מאוד

2. בחורף, חייבים ברזנט איכותי, וגם הוא ינזל מכל מיני פינות בעיקר במשקופי הדלתות, החימום לרגליים בסופה זכור לי לטובה.

אני ממליץ לך לדבר עם ארנון מלאכי, אולי יש לו תחת היד איזו סופה למכירה.
אני אומר שזה אפשרי אבל קשה...יכול להיות מבחן מעניין.

בהצלחה, אל תשכח לשתף פה, לטוב ולרע.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

גלעד .ג.
13-04-23, 00:29
לפני 20 שנה הדיילי שלי היה סיקס פתוח, ב13 שנים האחרונות עם היילקס 97 ששימש ב7 שנים הראשונות כרכב יומיומי שגמע כ25-30 אלף קילומטרים בשנה והיום רק לטיולים...

ההיילקס יותר שפוי מבחינת תנאים -מזגן, דלתות שננעלות באמת, חימום אפקטיבי וכו, יש כאלה שעדיין לא עברו לסטטוס אספנות ואז לא תהיה מוגבל בשעות נסיעה.


חלומות נועדו להגשים אותם...בהצלחה!


Sent from my iPhone using Tapatalk

אומי5
13-04-23, 10:33
בזמנו הדיילי שלי היו שתי חיפושיות אחת אחרי השניה, השניה הייתה לא פחות רועשת מהסופה.
נהנתי מכל רגע.
כיום הרכב השלישי שלי זה סופה, ואני חייב להודות שגם שהוא רק לטיולים קצת קשה לי עם הרעש הנזילות והטרקטוריות שלה באופן כללי.

בקיצור זה עיניין של תזמון ואופי.

מוזמן לסיבוב (בכיסא הנווט) על סופה שירדה אתמול לסיבוב די ארוך במדבר בלי תקלות, עם נזילות, והרבה חיוכים.

ד ו ר ו ן
13-04-23, 11:10
עד לפני 3 שנים הרכב היום-יומי היה היילקס 97, כמעט 20 שנה.
קצת מעל 20K ק"מ שנתי, גם בפקקים של גוש דן.
רכב כזה, שמור ומתוחזק לא מפתיע אותך.
היו תקופות טרום המרכז, שהנסועה הייתה כ-40K בשנה, וגם אז הרכב לא צייץ ולא הפתיע אף פעם.

תא נוסעים יחסת מתורבת, ת'כלס זה תא נוסעים של קורולה מוגבהת מאד.. מזגן ובידוד רעשים סביר+.
אפשר לשמוע רדיו ולדבר עם הנוסעים בלי צרחות כמו ברכבים פתוחים או סופות סגורות.. ויש לי הרבה מאד ק"מ על סופות.

ההיילקס עבר לסטאטוס רכב טיולים בגלל פרייבט משפחתי שקיבלתי.
לא הייתי מהסס להמשיך לנסוע איתו כרכב יומיומי גם בגילו הנוכחי.
כן,
פרייבט אפרורי ואוטומטי זה יותר נוח בשעה+ של פקקים ברכב ידני ובקלות מתרגלים לזה והגמל נח בחצר ממתין לטיולים, אבל כשהוא יוצא משם, לכולם ברור שזה להנאה (הילדים מעדיפים אותו על הפרייבט).
מבחינת הנוחות, צריך להשקיע בסידור המתלים, ואם לא בוצע, זה בגדר חובה לדעתי אחרת בלתי נסבל.
2 טסטים בשנה, גוזל זמן, לא משהו היסטרי.

במרחקים המגוחכים שאתה מתאר, 30ק"מ יומי בתור התחלה, לא הייתי מתלבט אם זה החלום.
לגמרי מבין אותך.

מה שכן, לא ציינת האם יש לך חנייה בבית/עבודה.
זה כן פקטור שצריך להכניס למשוואה.
אלו רכבים שפחות נכון להשאיר ברחוב בחנייה אקראית.

ש01
13-04-23, 13:13
2012 הפכתי משכיר לעצמאי,
היתה לי סופה, אמרתי - יופי, אפשר לחסוך ולא לקנות רכב (בכל זאת עסק חדש = הרבה הוצאות).
וסופה זה רק פתוחה!

מצד אחד - סופה, בניגוד לנאמר, רכב מאוד אמין, התחזוקה מאוד זולה, פרט לטיפולים כל 10000 ק"מ לא דרשה כלל. והטיפולים זולים.
מצד שני:
- בקיץ חם. נורא חם ולח. אתה עוצר לארטיק/קרטיב, מתחיל לנסוע והוא מיד נמס על הבגדים...
- את הנסיעה, במקרה שלי כשעה לכל כוון סיימתי, אחרי יום עבודה, עייף ומותש.
ואם אתה מסתדר עם כל אלו, אז מהדלק חששתי שאפשוט רגל.....

ניר ל
13-04-23, 13:18
ראשיתו של הפורום היא בכך שג'יפ זקן היה הרכב העיקרי כמעט של כל מי שנכח כאן, מדובר על תקופה שנבלת ג'יפ עלתה כ 5000 ש"ח, אותה נבלה עולה היום 50 אלף.
מהרצליה פיתוח למרכז ת"א הייתי נוסע דרך חוף הים, היה כיף גדול. מצפון ת"א למרכזה הייתי מתגלגל על איילון במשך כ 20 דקות. הא כן, הייתי מוצא חנייה בכחול לבן ברדיוס של 50 מטר ממקום העבודה. אין היום דברים כאלה.

20 שנה אחרי, הזכרונות החזקים שנותרו הם הדריוושאפט שקפץ לביקור דרך הרצפה בדרך הכורכר שמעל חוף תל ברוך, או הגשם שתפס אותי בזחילה באיילון בדיוק בשבוע המעבר מברזנט חורף לקיץ ומבטי הרחמים של הנהגים סביבי.

אם אתה אדם ריאלי ומחושב - רד מזה, אם אתה מחפש חוויות לחיים במחיר של פחות שתי חופשות בחו"ל - לך על זה (בעצם, אם מטפל במוסך אז פחות חמש חופשות בחו"ל לך / תוספת חמש חופשות בחו"ל לבעל המוסך) .

oferaz
13-04-23, 23:35
אהלן

אני עם פרדו קצר 99, משופר ועמוס ציוד תמיד.
הרכב אצלי למעלה מ 15 שנה, 540 אלף ק"מ.
אני מת עליו.

אני מתייחס לטסט הדו שנתי כהזדמנות לטיפול - צריך או לא צריך. המוסכניק/חבר שלי בד"כ צריך לעצור אותי ולא להיפך..
כחלק מהעניין אני מתחזק אותו בתחזוקה מונעת ומשקיע בצמיגים טובים (BF MT כל שנתיים)
אני מאוד אוהב את היכולת לרדת למדבר או להיכנס לבוץ (כמעט) ללא הכנה של הרכב. וגם לצאת מהבוץ ולנסוע לחברים או לעבודה באותה הקלות.

המחיר... כן, יש מחיר...
לרכב אין את היכולות המתקדמות שיש היום בכל רכב ממוצע (שמירת מהירות/מרחק וכד')
הרכב (שלי) מאוד קשוח ונוחות הנסיעה בכביש בהתאם.
פחות מפנק למי שזה חשוב לו. אצלי בד"כ יש כלבה די גדולה במושב האחורי, פחות כיף לילדים שמתמלאים בשערות..
מקום לציוד - אני גורר עגלה אם אני צריך ציוד רב.
תצרוכת דלק גבוהה יחסית (יחסית לרכבים רגילים) (20 אלף ק"מ בשנה)
נהג נוסף/ילד - כמעט תמיד יחזיר לך את האוטו עם תקלה..
בכל פעם שחוזר אחרי השכרת רכב בחו"ל יש שבועיים של רצון להחליף את הרכב.


תכלס - אפשרי
אצלנו במשפחה יש גם פג'רו 2006 משופר קלות - רכב יום יומי של זוגתי.
אם בא לך - לך על זה. לדעתי באזור המרכז אם אין לך חנייה אז רכב קצר.
כפי שנאמר פה - "ההפסד" אם בכלל לא יהיה גדול.

בהצלחה,
עפר

shmil
14-04-23, 12:56
אם כוונתך ל-"הנע וסע", התשובה היא לא.
אם אתה מסוגל להרגיש את הרכב (וגם איפה ומה התקלות), אם בכוונתך ללמוד תחזוקה עצמית, התשובה היא כן, זה אפשרי.
אומר מי שהדיילי שלו משך 15 שנים היה אוטו שהיה אז בן45-60.

איל מ
14-04-23, 15:44
היה לנו על זה שרשור לפני לא הרבה מדי זמן וחבל לא להשקיע קצת בחיפוש בפורום, כמו שרובנו השקענו בכתיבת תשובות בכל השרשורים בנושא.
אמל"ק:
זה אפשרי. אני עושה את זה.
אבל זה לא לכל אחד, זה מצריך אוזן קשבת לרכב כל הזמן, וטיפול בכל מה שנשמע או מרגיש שונה. העפת מבט על בסיס שבועי לפחות, מתחת לאוטו ובתא המנוע כדי לאצר תקלות לפני שהן קורות, וידע בסיסי במכונאות.

omri_t
14-04-23, 23:27
יש לי סופה מעל 13 שנים.
היום היא כבר אספנות.
היא היתה בכל תצורה אפשרית מבחינת סגירה.
ובילתה בכל סגנון טיול ונסיעה.

מבחינת אמינות-
חמסה חמסה
הפעם היחידה שהיא עשתה לי פאדיחה זה שנסעתי עד שנגמר הדלק.
זה רכב רובוסטי, אמין ופשוט לאחזקה.
זה גם רכב מאוד זול לאחזקה אם את הרוב עושים לבד.
חלפים יש בשפע. בארץ וברשת.

הדלק, הוא לא סביר בעליל.
צריך לשים מספרים על דף ולא לשקר לעצמך.

זה אוטו שאני תמיד נהנה לנסוע עליו
בין אם לטיול ובין אם מינהלתי שבא לי.
רכב שגורם לך להרגיש חי!
אבל זה לא חכמה שיש לי ליסינג ורק כשממש בא לי אסע בסופה.

ועכשיו לחלק הרע-
יש לך חניה סגורה בבית וביעדים אליהם תיסע? אחרת...תהיה הבעיית גניבות של הסופה או הציוד מהסופה- סיוט!

סופה פתוחה- בשיא הקיץ ושיא החורף אתה צריך להיות בוקר או במוד של חופש.
לא ריאלי לאדם ממוצע.
וגם לא יבינו למה הגעת פרןע ועם ריח בנזין.

שוב- הדלק...

ואתה מתכנן נסיעות מינהלתיות ארוכות- נראה לי לא ריאלי.

הייתי בכיף נוסע עליו אם היבודה שלי היתה כ 10 דקות נסיעה בקטנה.
אבל לא מעבר במינהלתיות.


סופה זה לא היילקס ולא פגרו או טרופר.
זה אוטו ספרטני שבנוי כמכונה חקלאית יותר מאשר רכב.
לטוב ולרע...

תבוא לקפה וסיבוב.
שולח לך הודעה פרטית עם הפרטים.

-->