התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רכישת ג׳יפ ראשון - התייעצות



IdanP
15-04-23, 12:50
1. תקציב
א. מה התקציב לרכישת הרכב - 150,000
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה? - מימון של עוד 30,000
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים? - כן מסוגל
2. גודל / קיבולת הרכב - זוג ואשמח לעשות טיולי שטח של מספר ימים.


3. נסועה שנתית ותחזוקה:
א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול? - ק״מ בשנה - 6,000 (4,000 לטיולים ו2000 לנסיעה שוטפת). הרכב יהיה בשימוש רק בסופשים ומטרות טיול.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)? רכב ב90% לסופי שבוע לטיולים. שאר הנסיעות הן נסיעות קצרות של 20 ק״מ לכיוון פעם בשבוע בכבישים עירוניים.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?בתור התחלה, אצל מוסכים ובעלי מקצוע. אשמח ללמוד כמובן עם הזמן.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים? במרכז בתל אביב


4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'? בעיקר טיולים רגועים אבל כן הייתי רוצה יכולת עבירות של מעלה קשה/מדרגת סלע, אבל זה ממש לא העיקר.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה? כרגע אין קבוצה.




5. העדפות ותנאי סף


א. גיר אוטומטי


ג. תצורה: ג׳יפ קצר
ד. גיל הרכב - אין העדפה מסויימת.


6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? עד כה די ננעלתי על הג׳ימני החדש, בעיקר כי מרגיש לי ומהמחקר שעשיתי שהוא יכול לשרת אותי בתור ג׳יפ ראשון לכל המטרות שציינתי, מה גם שאני רק עם בת זוג, ללא משפחה ולכן למרות שהוא קטן, מרגיש לי ששני מושבים פלוס המושבים האחוריים שהם מורדים יכול לגמרי להספיק מבחינת אחסון (מעוניין להוסיף גם גגון). מעבר לכך, בקטגוריה נפרדת, יש גם את הרנגר הקצר, שנתון קצת יותר ישן, 2010-2015 שהוא כמובן מותאם שטח וגם יותר מרווח, עם זאת, עלויות האחזקה שלו גבוהות יותר ולרוב במחירים שאני מחפש הוא כבר עם קילומטראז׳ של מעל 100,000 ומספר ידיים שהוחלפו.

אסכם ואומר שאני לא מגיע עם נסיון רכיבה בשטח, אבל כבר כמה חודשים שאני מטייל וישן לא מעט בטבע ואני מחפש רכב 4x4 שיכול לעבור תנאי שטח לא הכי מורכבים אבל שכן יאפשר לי כניסה לשטח שרכב אחר לא יכול להכנס. אני לא מחפש לעשות טיולים עם רכיבות מורכבות ופחות (לפחות כרגע), מחפש את האקשן של עליית מדרגות/ עליות רציניות. אני כן מחפש חווית נהיגה מהנה ורכב שיתאים לי ולעוד בן אדם.

אשמח בעיקר להבין אם יש עוד דגמים רלבנטיים שאולי אני מפספס וכמובן לעוד שאלות שיכולות לעזור לי לדייק.
תודה רבה.

asafk
15-04-23, 13:37
הג'ימני שסימנת לך הוא ברירת המחדל של ההמלצה לכל מי שמטייל בזוג ומעוניין בהוצאות מינימליות.
קח בחשבון שגם אם אתה לא מחפש מדרגות סלעים ודברים מעבר לשבילים - הם כבר ימצאו אותך. עד שזה יקרה אתה יכול לטייל בג'ימני סטנדרטי לחלוטין. וכשזה יקרה אתה תרצה להוסיף ליכולות המצויינות מראש של הג'ימני. ולכן ג'ימני עם היכולת הנהדרת שלו לשיפורים אפילו מינימליים שיהפכו אותו להרבה יותר ממה שהוא סטנדרטי - הוא שוב אופציה מצויינת.

אסף.

Galaye
15-04-23, 14:40
מחזק מאוד את הבחירה בגימני .
יש גימני 2020 כבר 110k עם מיגון והגבהה שראיתי לא מזמן בפייסבוק מרקט.

ממליץ בחום גימני החדש 2020 להתחיל ממנו זה אידיאלי לזוג ,ובכללי הוא הגיפ האידיאלי כמכלול בארצנו המתייקרת .

erezgur
16-04-23, 12:45
אם אתה זקוק לחיזוקים נוספים לגבי הבחירה (הנכונה לדעתי) בג'ימני (משנתון 2019 ואילך):
1. יכולות שטח ללאפשרות
2. עלויות תחזוקה סבירות, למעשה כמעט הכי קרוב שתוכל לפרייבט.
3. רכב השטח האמיתי הכי חדש שתוכל לרכוש
4. מתאים (מבחינת הגודל) לחיים במרכז (תל אביב)
5. שומר על מחירו בצורה טובה (כשיגיע הרגע ותדע שאתה מעוניין בסוג רכב אחק - לא תהיה כנראה בעיה למכור אותו ולעבור לרכב אחר).

בטח שכחתי עוד כמה יתרונות
החסרונות המרכזיים פחות רלוונטיים למה שתארת:
א. מקום (אתם רק זוג, מקפלים מושב אחורי ויש מקום די מפתיע. תוספת של גגון למקרים חריגים נותנת שקט נוסף מבחינה זו).
2. נוחות נסיעה בינעירונית ממושכת - הדגם החדש (מ-2019) נח משמעותית מהדגם שקדם לו, כמות הנסועה שציינת הינה מועטה ולכן נקודה זו פחות תפרי לכם.

נדב42
16-04-23, 13:31
מצטרף כמובן להמלצה, הג׳ימני החדש הוא המועמד הקלאסי, ובתקציב הזה אם אתה מכיר את עצמך כאחד שמחזיק רכבים לתקופות ארוכות, אז הייתי ממליץ לעשות את המאמץ לכיוון של חדש מהניילונים.

הנקודות החלשות שלו:

א. מקום אחסון. אז בוא נעשה בזה סדר: כבר נסעתי בג׳ימני החדש שני אנשים ברכב ועוד ארגזי כלים וחילוץ ומטבח כולל מצרכים ל- 10 אנשים, בלי גגון. אתה לומד לארוז חכם ואפשר להכניס הרבה יותר ממה שנדמה.

ב. גודל צמיגים: פה אין אפס, צמיגים גדולים יותר מאפשרים לעבור מכשולים גדולים יותר, ויש גבול כמה אפשר להגדיל צמיגים בג׳ימני (וזה עוד בלי שנכנסים למגבלות החוקיות)

ג. כוח מנוע: המנוע לא יהווה מגבלה פונקציונלית בשום תוואי, אבל עדיין צריך לזכור שזהו מנוע קטן ואתה רוצה אותו משודך לגיר אוטומטי, אז חשוב לזכור שלא תהייה ראשון ברמזור או בראש הדיונה, אבל תגיע לכל מקום.

נקודות חוזקה שלא הוזכרו דיין:

א. תחזוקה זולה יותר מכל רכב שטח מודרני אחר שקיים בארץ

ב. אפשרויות שיפורים רבות, לא בקיצוניות כמו של הרנגלרים, אבל גם לא במחירים שלהם - השיפורים גם הם זולים משמעותי מאשר אצל המתחרים.

ג. רוחב ורוחק סרנים קטן מכל המתחרים, וזה מהווה פיצוי מסויים על גודל הצמיגים בחלק מהמקרים (בעיקר בהצלבות עקב בורות שחפרו רכבי שטח אחרים), מאחר והגמד יכול לנתב את מיקומי הצמיגים כך שלא ייפול לחלק מהבורות ולפעמים פשוט לעקוף מהצד חלק מהמכשולים.


אני חושב שבעיקר חשוב להבין שג׳ימני מתאים יותר לנהיגה רגועה ונינוחה מאשר לכסאח, ועם תכנון נתיב נכון ולפעמים שונה מהאחרים בחבורה, הוא יגיע רחוק, בקלות ובנינוחות.

תתחדש [emoji846]

-->