PDA

צפייה בגרסה מלאה : חוסר שליטה, נדידה ימינה שמאלה בכביש מהיר



grossfeld
15-04-23, 19:19
שלום
ג'יפ JK 2009 רוביקון.
בהתחלה היה על הרכב ערכת הגבהה מופאר4 אינצ
וקיט PSC מלא. כולל תיבה ומשאבה (בלי בוכנה)
לפני פחות מחצי שנה החלפתי את כל הזרועות בג'יפ לסינרג'י.
8 רדיוסים
2 פנהרדים
דראג לינק
טאי רוד
עשיתי כיוון לשני הסרנים באשדוד במכון שמתמחה בזה.

אחר כך החלפתי בול ג'וינטים לסינרג'י
צלבים של הציריות של ספייסר
נאבות חדשות של טימקן

חישוקים בידלוק של דירטילייפ חדשים עם צמיגי ביאף לא חדשים שטח מלא.
התחלתי להרגיש בכביש מהיר ממש חוסר שליטה על האוטו. ב100 קמש האוטו זז ימינה ושמאלה בנתיב ואני כל הזמן מתקן אותו. זה ממש מעייף ולא נותן הרגשה של בטחון.

הלכתי למכון שבו עשיתי את הכיוון, נתבקשתי להחליף בולמים ובולם הגה. החלפתי.
כרגע יש 4 בולמי פאלקון חדשים ובולם הגה חדש של רוביקון אקספרס.

עוד הבנתי שבולג'וינטים חדשים של סינרג'י לוקח להם זמן "להשבר" אז צריך לתת להם 1000 קמ. אז נתתי ועדיין ההרגשה גרועה בכביש מהיר.
הבנתי שאפשר לתת חיזוק לבורג כיוון של התיבת הגה, אז נתתי חיזוק קליל של שמינית סיבוב בתיבה. ההרגשה השתפרה אבל עדיין לא טובה.

הבנתי שזה יכול להיות בעית קאסטר, אז נתתי עוד קצת זווית עם קיצור הזרועות העליונות של הסרן הקדמי, זה עזר מעט אבל עדיין האוטו נודד.

כחלק מבלשות ניסיתי להחליף 4 גלגלים עם חבר והבעיה לא נפתרה. וגם החלפת 2 קפיצים מאחרוה והבעיה לא נפתרה.

אני אובד עצות. כבר לא יודע מה לעשות אחרי כל כך הרבה השקעה והאוטו מרגיש לי רע. ואין לי בטחון לקחת ילדים או לנסוע לטיולים רחוקים.

יש למישהו עצה טובה או רעיון? אולי בעל מקצוע שיהיה לו את הזמן לעזור לי בעניין?

כעקרון אני מטפל ברכב לבד, ומקושר לארז בחולון אבל זה לגמרי מובן שלמכונאים אין הרבה זמן להתעסק בבעיות בלשות כאלה..

תודה

asafk
15-04-23, 19:47
אני מבין שההגה לא שואף להתיישר.

כמה הקסטר?
הבולג'וינטים - משנים את הקמבר? כמה הוא?

אסף.

ehudzeelim
15-04-23, 20:30
יש למישהו עצה טובה או רעיון? אולי בעל מקצוע שיהיה לו את הזמן לעזור לי בעניין?

תודה

שווה להתייעץ עם יוסי, פרונט פלוס בא.ת. רחובות.


Sent from my SM-J710F using Tapatalk

asafk
15-04-23, 20:46
בעלי מקצוע שאני ממליץ עליהם שהם ג'יפאים

מוטי מפרונטאקס ראשל״צ.
מוטי פרונט נתניה.

אסף.

grossfeld
15-04-23, 21:31
תודה אסף ואהוד

אני לא חווה בעיה של חזרת ההגה למרכז. לא מרגיש הבדל מרכב אחר שאני נוהג בו יום יום.

אני אבדוק את המקומות שהמלצתם עליהם.
יהיה להם זמן לבלשות?

הקאסטר כוון על 6. מאז נתתי עוד מעלה בערך.
הבולג׳וינטים שהתקנתי לא משנים קאמבר. ״פשוטים״.

asafk
15-04-23, 21:44
יש מייצב?

אסף.

asafk
15-04-23, 21:46
ועוד שאלה. ניסית להעלות לחץ אויר? רק מאחורה? גם מקדימה?

אסף.

grossfeld
15-04-23, 22:20
ועוד שאלה. ניסית להעלות לחץ אויר? רק מאחורה? גם מקדימה?

אסף.

יש מייצב מקורי מתנתק. תקין.

לא ניסיתי לעלות לחץ.
הבנתי שעם בידלוק זה בעייתי. אני ממלא 30 פיאסאי. לא יותר.
לנסות לעלות?

asafk
15-04-23, 22:23
כן. תעלה רק מאחורה ל 35. אחר כך גם בקדמיים.
לפי התוצאה נדע לשלול או להתמקד בכיוון מסויים

.אסף.

נדב42
15-04-23, 22:52
נשמע כמו חופש בזרועות, כלשהן, או בתושבות שלהן.

אם יש לך גישה למוסך סבלן, בקש להרים (מספיק עד שהגלגלים מתרוממים מהרצפה) ולהוריד את הג׳יפ כאשר אתה מסתכל כל פעם על קצה אחר של זרוע, ותנסה לראות עם משהו זז באופן שונה מהתכנון המקורי (שזה לרוב סובב על צירו)

יונתןמצפה
16-04-23, 07:31
כן. תעלה רק מאחורה ל 35. אחר כך גם בקדמיים.
לפי התוצאה נדע לשלול או להתמקד בכיוון מסויים

.אסף.לא ראיתי שרשום מה מידת הגלגל אבל מניח שהגלגלים גדולים.
אצלי, אני עם סופה על גלגלים מקבילים ל- 33, מכל מיני סיבות (שאני יודע אותן) הרכב נוטה לתופעה דומה לשלך.
עם לחץ 30 מקדימה המצב לא טוב, הרכב פשוט צף על הכביש.
עם לחץ 26 המצב משתפר פלאים.

אצלי אגב אחרי תיקון קסטר עם קלינים יש שיפור מורגש.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

מוטי ג.
16-04-23, 07:41
לא יודע אם קשור ו/או יעזור אבל אציין שאצלי (דיסקו 1) יש הבדל בהתנהגות הכביש(מבחינת ההיגוי) בין הצמיגים שהיו BF Ko2 לצמיגים שיש עכשיו BF KM3, עם ה KM3 האוטו קצת "רודף" אחרי חריצים/תיקונים בכביש, וצריך "לתקן" קצת יותר בזמן הנסיעה.


Sent from my SM-N986B using Tapatalk

sgill
16-04-23, 12:25
אתה יודע לשים את האצבע על השינוי האחרון שעשית לפני שהתחילה התופעה?
גם אם עשית מספר שינויים יחד.

boaz avrahami
16-04-23, 12:44
הדבר הראשון שהייתי בודק זה חופשים בפנהארדים קדמי ואחורי למעלה ולמטה בכל אחד.
אם יש הנמכות אז לבדוק הידוק של ברגי הבראקטים.
משחק או חופש ולו המזערי ביותר יכול לגרום לבעיה.

חופשים בזרועות עליונות ותחתונות בשני הסרנים.

חופשים במוט הגה בין ההגה לתיבה.
פיטמן, תפוחים וכו׳.
מדבריך עולה שהוחלפו בולג׳וינטים אז אני לא מצביע עליהם או חופשים במיסב הגלגל מתוך הנחה דהם טופלו.
כנל גם על כיוון סרנים.

מה שכן, הייתי בודק שוב חופש בתיבת ההגה למרות שכבר הידקת.
עולה שהידקת טנטטיבית שמינית בלי לבדוק אם יש שם עניין או היה עניין שפתרת.

בלנדרובר למיטב זכרוני הסרנים מחוברים בצורה שונה לחלוטין.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ד ו ר ו ן
16-04-23, 12:45
חוסר המתרכזות ועבודה בלתי פוסקת לשמירת קו זו תופעה גם של תיבת הגה מהודקת מידי.
וגם אפשרות של תפוח תפוס חזק.
יש כאן ערימה של סימפטומים אחרי שינוי גדול מאד של מערכת המתלים וחיבורים להגה.

צריך בעל מקצוע שיעבור מדוקדק על הכל.

boaz avrahami
16-04-23, 13:37
בואו נודה על האמת…
בג׳יפום הישנים ( Jeep) זו תופעה מאוד נפוצה וכמעט בלתי נמנעת אלא אם מאוד משקיעים


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

grossfeld
16-04-23, 16:36
תודה לכולם על התגובות

א. הג׳יפ עם צמיגים 35
ב. חיזקתי את התיבה אחרי שהרגשתי שם חופש. גם כשהמנוע מונע וגם כשהמנוע מדומם, תנועה בציר הכניסה לתיבה לא עברה לפיטמן. לכן חשדתי קודם בזה. אבל עד שחיזקתי אותה עברתי על הכל. והחלפתי דברים. חיזוק התיבה היה אחרי כמה חודשים שחיפשתי את הבעיה.
ג. אם אני מתאמץ להזכר אז התופעה התחילה אחרי שהחלפתי בולג׳וינטים, צלבים ציריה ונאבות. אבל הבנתי שצריך לתת להם 1000 קמ להשבר ואני כבר הרבה אחרי 1000 קמ מאז.
אם צריך, אחליף בול ג׳וינטים.

ד ו ר ו ן
16-04-23, 16:41
רגע.. מה הוחלף עם הנאבות?
איך סגרו את הבולג׳וינט?

nirs
16-04-23, 16:46
שווה לדבר עם יחיא אלשייך בצומת רמלוד (בעלים של רנגלר בעצמו), הייתי אצלו לאחר החלפת מוטות tie rod ו drag link למחוזקים.
אם יסכים לקחת כפרוייקט, מאמין שיצליח לפתור את הבעיה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

moutzi
16-04-23, 17:17
אצלי, אומנם בסיקס הבעיה היתה בולגויינטים חדשים שהורכבו. לא חשדו בהם מכיוון שהיו חדשים והורכבו עם קיט הגבהה חדש. החלפתי את כל מערכת ההגה ללא שיפור. ארז עשה סיבוב, אמר בולגויינטים ולאחר שהחליף אותם הרכב פלס.

grossfeld
16-04-23, 19:34
רגע.. מה הוחלף עם הנאבות?
איך סגרו את הבולג׳וינט?

עם הנאבות החלפתי בולגוינטים של סינרגי, וצלבים בציריות של ספייסר. הנאבות של טימקן.

סגרתי את כל האומים כמו שאני תמיד סוגר. עם מד מומנט על פי הוראות היצרן.
לזה התכוונת?

ד ו ר ו ן
16-04-23, 20:28
ואחרי הסגירה, בדקת הנאבה עם החופש הנכון?
המומנט סגירה מדויק לרכב חדש מהניילון.
הרכב שלך עבר דבר או שניים, ונכון יותר לבדוק את ההידוק בהתייחס למידת החופש הנכון לנאבה.

grand
16-04-23, 21:27
הייתי מהמר על הבולג'וינטים, יש 2 סוגי עובי למקרה שהתושבת מורחבת, אם הם נכנסו בקלות עם קצת חופש זו הבעיה.

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

גלעד .ג.
16-04-23, 21:41
בעלי מקצוע שאני ממליץ עליהם שהם ג'יפאים

מוטי מפרונטאקס ראשל״צ.
מוטי פרונט נתניה.

אסף.

מוטי כבר לא בפרונטאקס, שי אלבז שהוא תותח בפני עצמו מנהל את המקום.


Sent from my iPhone using Tapatalk

grossfeld
17-04-23, 08:51
ואחרי הסגירה, בדקת הנאבה עם החופש הנכון?
המומנט סגירה מדויק לרכב חדש מהניילון.
הרכב שלך עבר דבר או שניים, ונכון יותר לבדוק את ההידוק בהתייחס למידת החופש הנכון לנאבה.

דורון, לא מצליח להבין.
נאבה עם חופש נכון?
אפשר הסבר? אתה מתייחס להידוק של איזה חלק?

grossfeld
17-04-23, 08:53
הייתי מהמר על הבולג'וינטים, יש 2 סוגי עובי למקרה שהתושבת מורחבת, אם הם נכנסו בקלות עם קצת חופש זו הבעיה.

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

https://youtu.be/hlpbQvMAMx8

זה הסרטון שצילמתי תוך כדי החלפת הבול ג׳וינטים, נאבות וצלבים.
הבולג׳וינטים נכנסו באופן קשה.

ד ו ר ו ן
17-04-23, 10:21
דורון, לא מצליח להבין.
נאבה עם חופש נכון?
אפשר הסבר? אתה מתייחס להידוק של איזה חלק?

אחרי החלפת הבולג׳וינט בנאבה, ולפני חיבור מוטות ההיגוי, בדקת עם ״משקל דגים״ את מידת ההתנגדות של המכלול?
לפי הסרטון, לא בוצע.
יש מצב של חופש יתר/הידוק יתר.
גם הידוק יתר גורם לבעיות היגוי, וחוסר מרכוז של הרכב, ושיוט.

grossfeld
17-04-23, 14:35
אחרי החלפת הבולג׳וינט בנאבה, ולפני חיבור מוטות ההיגוי, בדקת עם ״משקל דגים״ את מידת ההתנגדות של המכלול?
לפי הסרטון, לא בוצע.
יש מצב של חופש יתר/הידוק יתר.
גם הידוק יתר גורם לבעיות היגוי, וחוסר מרכוז של הרכב, ושיוט.

דורון,
האם כשאתה כותב ״נאבה״ אתה בעצם מתכוון לנאקל? פרק היגוי?

כחלק מהבדיקות שעשיתי ונתבקשתי לעשות על ידי פרונטאי, באמת הרמתי סרן קדמי, הורדתי גלגלים, ניתקתי מוטות היגוי וסובבתי עם היד את הנאקל. שני הצדדים הסתובבות בחופשיות. שום דבר לא הרגיש תקוע או עקום. וגם לא היה חופש. זאת באמת בדיקה במשקל דגים כמו שאתה מכנה.
אולי יש בעיה כאשר משקל הג׳יפ על הבולג׳וינט.

אני גם נוטה לחשוב כבר שהבולג׳וינטים הם הצרה.
אבדוק מה האפשרויות שלי.

תודה.

ד ו ר ו ן
17-04-23, 15:57
כן, הנאקל/מכלול ההיגוי ללא זרועות ההגה.

זו בדיקה שלא עושים ביד, לפחות לרובנו אין את הרגש במדויק לכך.
יש ערך מספרי להתנגדות לסיבוב.
מחברים משקל לנאבה ומושכים, ורואים את ההתנגדות לפי טווח מוגדר עי היצרן.

כו, אם הם לא יושבים טוב, עם משקל הרכב עליהם יש תופעות אחרות מאשר מדידה ללא עומס.

grossfeld
13-11-23, 16:28
הי
מעדכן.
ההודעה האחרונה בפוסט הזה היא מאפריל.

בשבוע שעבר החלפתי בול ג׳וינטים.
הקודמים היו של סינרג׳י. עכשיו חלצתי אותם והתקנתי במקומם טרהפלקס.

לפני שהחלפתי בול ג׳וינטס עוד המשכתי לשנות דברים שונים. החלפתי צמיגים, החלפתי חישוקים, החלפתי קפיצים אחוריים.
לא הרגשתי שינוי.

עכשיו אחרי החלפת הבולג׳וינטים יש שיפור משמעותי.
בנסיעת מבחן יצאתי לכביש 6 ונסעתי במהירות גבוהה, 120 קמש. ממש בלי מאמץ. החזקתי את ההגה בקלילות. הרכב מרגיש הרבה יותר טוב.

אמשיך לעקוב. אני ממש מקווה שזאת הייתה הבעיה. ושהיא נפתרה.

למי שעומד לפני החלפת בול ג׳וינטים הייתי ממליץ לו להמנע מסינרג׳י.

אולי ההתקנה אצלי לא היתה טובה, אולי נפלתי על פאק בייצור.
קראתי המון על הבול ג׳וינטים של סינרג׳י ויש להם קטע שצריך לעבור איתם קילומטרז עד שהם ״נשברים״ ומרגישים טוב בהיגוי. אצלי זה פחות עבד ולא הרגשתי איתם טוב.
אלו של טרהפלקס מרגישים נהדר מהמטר הראשון שנסעתי על הג׳יפ בתום ההתקנה החוזרת.

אמשיך לעדכן.

-->