צפייה בגרסה מלאה : מפגש נחלים אלעל וסמך ומסלול אליהם
מסלול שבניתי.
http://off-road.io/track/4795478853550080
האם עביר לפורסטר? קל/בינוני קשה?
והאם מפגש הנחלים אל על /סמך עביר או שלולית בוץ טובענית?
Sent from my GM1900 using Tapatalk
מסלול שבניתי.
http://off-road.io/track/4795478853550080
האם עביר לפורסטר? קל/בינוני קשה?
והאם מפגש הנחלים אל על /סמך עביר או שלולית בוץ טובענית?
Sent from my GM1900 using Tapatalk
לא ענו לך אז אני אנסה. המסלול שהעלת, עבור רכב שטח רגיל, די קל ברובו. אני מניח שהוא עביר גם לפורסטר.
בקטע שבין הכביש למפגש הנחלים (סמ"ש ירוק) - יש מספר קטעים שעלולים להיות לא קלים לפורסטר, במיוחד אם יש בוץ ומיים על השביל.
הקוליסים שם עמוקים יחסית, למיטב זכרוני, ואם יש בוץ אז מהר מאד תגלה שאתה חייב לנסוע בתוך הקוליסים הקיימים. יש לך מיגון גחון/תחתון?
האם מפגש הנחלים אל על /סמך עביר או שלולית בוץ טובענית?
מעבר המיים עצמו הוא עם כמות מכובדת של מיים, יש בולדרים בתוך המיים. לא מדובר ב"שלולית בוץ", אפשרי למעבר זהיר (אבל מעולם לא עשיתי אותו עם סובארו).
בעליה ממפגש הנחלים - המסלול שסימנת פחות בעייתי כמובן מהעליה לכיוון נטור. לאחר מעבר המיים תגיע לנקודה שבה מטפסים בעלייה תלולה אך קצרה לשביל אל רמות - יש שם למיטב זכרוני שלוש עליות אפשריות, זו נקודה שהייתי עוצר ועולה ברגל לבחון אילו מהן לבחור לעליה. לאחר מכן אין קשיים מיוחדים למיטב זכרוני.
קוליסים עמוקים, שיפועי צד הצלבות בולדרים ומים עמוקים. לא הייתי עושה את המסלול הזה עם פורסטר.
אסף.
גם אני זוכר אותו (מלפני כמעט שנתיים) כמסלול לא מסובך לטנדר עם הילוך כוח ונעול אחורה אבל לפורסטר???
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
boaz avrahami
24-04-23, 21:29
הפתרון הפשוט הוא לנסוע עד למקום שנראה לך מגבלתי עבורך ומשם ללכת ברגל.
בשביל רוב המטיילים כאן מפגש הנחלים היא הכניסה למסלול יותר מאתגר ובשביל רכב רך כשלך השביל כניסה שלנו כבר עשוי להיות בעייתי.
מהכביש עד מפגש הנחלים זה כ 2-2.5 קמ ומסלול שרבים עושים בהליכה אאת כולו.
לדעתי אזור שבו עשויה להיות לל בעיה הוא אחרי מחצית המסלול.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
היי,
מצטרף למה שנכתב פה ומחדד, בהתיחסות בעיקר לירידה מהכביש של כורסי למפגש הנחלים -
בימים של גשם (ייתכן גשם בסופש הקרוב) מדובר בעבירות קשה גם לרכבים קשוחים.
אם המסלול יבש יש מספר נקודות בירידה שבהן יש הצלבות ולפחו נקודה אחת שתקשה מאוד על רכב כמו פורסטר. אפשרי, הרכב יחטוף מכות ויתיישב, אבל אפשר לעבור. הייתי עם מספר רכבים שאחד מהם טנדר מוגבה. הוא התיישב עם הזנב שלו והיה צריך משיכה.
מפגש הנחלים עצמו מלא בבולדרים כפי שנאמר, וביציאה לכיוון רמות יש שביל תלול אחרי סיבוב חד ביציאה מהמים. לפורסטר יהיה קשה גם בסיבוב וגם בעליה הזאת. שוב - אפשרי ואולי יצריך משיכה קטנה. לשיקולך
עופר
מלבד המון בולדרים וחריצים באופן כללי, הירידה מכביש 789 למפגש הנחלים כוללת לפחות שני מעברים טריקיים מלאים בבוץ שמי שלא מכיר ולא יוצא מהרכב לבדוק בעיניים וברגליים, יכולים לתקוע גם כלים יותר גיבורים מפורסטר. כבר פתחתי שם רצועות כדי לחלץ לנדקרוזרים, גרנד צ'רוקי, פאג'רו, ג'ימני..... נסיון להימנע מהנקודה הבעייתית ע"י מעקף מהצד מסתיים לרוב בשקיעה רבתי - מדובר במי-ביוב שזורמים באופן קבוע מהרפתות של גשור שנמצאות על הרכס שמעל לשביל, מדרום-מזרח. הכל שם רטוב וביצתי (וריחני) בכל ימות השנה. גם בשיא אוגוסט.
במקומות שלנדקרוזר מגרד גחון ופגושים ולעתים גם נתקע, פורסטר סטנדרטי (מהסוג הנפוץ והמקובל, לא "רוסלן-אדישן") בשום מקרה לא יוצא בשלום. ועוד לא דיברנו על המעבר במפגש הנחלים עצמו.
במעבר בתוך המים אין שום בולדר, הנסיעה חלקה. הבעיה היא בפיתולים החדים שביציאה מהמים לכיוון צפון, עם הצלבות ובולדרים וסבך משני הצדדים. שם כבר ייפלו פגושים ומפתנים ויהיו נזקי פח בדלתות ואולי הרכב יישאר גם תקוע על גחונו במיקום מאוד לא נוח לחילוץ...
וזה בתקווה שהוא לא מתכוון להמשיך ולרדת למעבר המים השני (העמוק) ולנסות לעלות במעלה סמך....
בקיצור - אני חושב שהנושא כבר הובן היטב. המסלול לא מתאים לסובארו. חבל על האוטו ועל הזמן.
תודה רבה חברים.
עזרתם מאוד לי ולרכב...:)
ויתרתי על ה"תענוג"
Sent from my GM1900 using Tapatalk
המסלול הזה הוא תענוג צרוף. אבל רק לרכב שמתאים לו.
עשיתי אותו עם פורסטר. דור 3, הרכב מוגבה, נעול + זנב מכאני, כך שבכל העליות המבולגנות עליתי בלי בעיה. היה אתגר קטן במעבר הבוץ שדרור הזכיר אבל גם שם הסתדרתי. התחלנו לעלות מבני יהודה הישנה.
הכשל היה במעבר המים השני, העמוק יותר. המנוע נכבה לי. הפלאגים בסובארו נמוכים (מנוע בוקסר), אני משער שהקוילים נרטבו וגרמו למנוע להיכבות. משם הייתה התדרדרות מהירה ומחשב המנוע שנמצא ברצפת הרכב נרטב. הביתה כבר חזרתי על גרר. (את הלקח למדתי והרמתי את המחשב החדש לתא הכפפות).
רוסלן אגב עבר במים האלה בלי בעיה, כנראה זה תלוי בכמה הרכיבים / הקוילים חדשים ואטומים.
בכל מקרה, בלי קשר למעבר המים עם סובארו סטנדרטית לא הייתי נכנס לשבילים שם.143330143331
Sent from my GM1903 using Tapatalk
כל מה שדרור כתב ואוסיף כי יש או לפחות היו שם גם לא מעט חלקי מעטפת של סובארו פעם אחרונה שירדנו לשם....
מלבד המון בולדרים וחריצים באופן כללי, הירידה מכביש 789 למפגש הנחלים כוללת לפחות שני מעברים טריקיים מלאים בבוץ שמי שלא מכיר ולא יוצא מהרכב לבדוק בעיניים וברגליים, יכולים לתקוע גם כלים יותר גיבורים מפורסטר. כבר פתחתי שם רצועות כדי לחלץ לנדקרוזרים, גרנד צ'רוקי, פאג'רו, ג'ימני..... נסיון להימנע מהנקודה הבעייתית ע"י מעקף מהצד מסתיים לרוב בשקיעה רבתי - מדובר במי-ביוב שזורמים באופן קבוע מהרפתות של גשור שנמצאות על הרכס שמעל לשביל, מדרום-מזרח. הכל שם רטוב וביצתי (וריחני) בכל ימות השנה. גם בשיא אוגוסט.
במקומות שלנדקרוזר מגרד גחון ופגושים ולעתים גם נתקע, פורסטר סטנדרטי (מהסוג הנפוץ והמקובל, לא "רוסלן-אדישן") בשום מקרה לא יוצא בשלום. ועוד לא דיברנו על המעבר במפגש הנחלים עצמו.
במעבר בתוך המים אין שום בולדר, הנסיעה חלקה. הבעיה היא בפיתולים החדים שביציאה מהמים לכיוון צפון, עם הצלבות ובולדרים וסבך משני הצדדים. שם כבר ייפלו פגושים ומפתנים ויהיו נזקי פח בדלתות ואולי הרכב יישאר גם תקוע על גחונו במיקום מאוד לא נוח לחילוץ...
וזה בתקווה שהוא לא מתכוון להמשיך ולרדת למעבר המים השני (העמוק) ולנסות לעלות במעלה סמך....
בקיצור - אני חושב שהנושא כבר הובן היטב. המסלול לא מתאים לסובארו. חבל על האוטו ועל הזמן.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.