PDA

צפייה בגרסה מלאה : (נגזר) ניתוק מוט מייצב בהיילקס מתלה מוטות פיתול



guyo
24-04-23, 00:09
(נגזר מתוך: https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/126880)


התלונות שיש לי לגבי המתלה הקידמי הם: הוא נסגר מהר מדי, לא ניתן להתקין בולם ביי פס, אין פתרון לניתוק מוט מייצב דבר שמגביר את כמות הנפות הגלגלים.


יש דעות לכאן ולכאן לגבי מוט מייצב קדמי. הרבה פוראנרים שחולקים את המתלה הקדמי עם ההילקס מוטות פיתול נפטרו ממנו.
צריך להיות מודע לכך בפניות, אבל ההבדל במהלך המתלה ניכר.

amir_shai
24-04-23, 00:12
יש דעות לכאן ולכאן לגבי מוט מייצב קדמי. הרבה פוראנרים שחולקים את המתלה הקדמי עם ההילקס מוטות פיתול נפטרו ממנו.
צריך להיות מודע לכך בפניות, אבל ההבדל במהלך המתלה ניכר.

Sent from my SM-G998B using Tapatalkאני מעוניין בפתרון שיאפשר ניתוק בירידה לשטח וחיבור מחדש כאשר יוצאים.
השאלה אם אפשר לבנות משהו כזה שיהיה בטיחותי.

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

נמרוד
26-04-23, 19:54
אני מעוניין בפתרון שיאפשר ניתוק בירידה לשטח וחיבור מחדש כאשר יוצאים.
השאלה אם אפשר לבנות משהו כזה שיהיה בטיחותי.


בוודאי שאפשר ויש קיטים כאלו, גם ספציפיים וגם לינקים אוניברסליים באורכים שונים שאתה יכול להתאים לרכב שלך.

אגב החסרון במתלה הקדמי של הדגם הישן יותר זה לא רק מוטות הפיתול, זה דיפרנציאל 7.5 אינץ' וציריות דקות יותר. בויגו הדיפרנציאל הקדמי חזר לקוטר 8 אינץ' וציריות בהתאם.

amir_shai
26-04-23, 20:00
אתה יודע לכוון אותי איך למצוא קיט כזה?
לינק? שם שניתן לחפש?
תודה,
שי


Sent from my SM-S908E using Tapatalk

נמרוד
26-04-23, 20:15
תנסה sway bar disconnect kit

amir_shai
26-04-23, 21:52
את זה כבר ניסיתי. גם אני חשבתי שיהיה מוצר כזה. לא מוצא.

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

סולי
26-04-23, 22:10
גם להיילקס וגם לעוד רכבים עם ifs ... לא מצאתי קיט ניתוק, אולי לא חיפשתי מספיק טוב.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

נמרוד
26-04-23, 22:14
https://youtu.be/NddEoj9NYR0
נדמה לי שזה מתלה כמו שלך. גם אם לא, זה הכיוון המקובל, ויש לינקים מתנתקים אוניברסליים באורכים שונים.

סולי
26-04-23, 22:15
אמרתי, לא חיפשתי טוב.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

guyo
26-04-23, 22:16
https://youtu.be/NddEoj9NYR0
נדמה לי שזה מתלה כמו שלך.זה קוילאוברס. צריך דור 2

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

amir_shai
26-04-23, 23:09
זה קוילאוברס. צריך דור 2

Sent from my SM-G998B using Tapatalk
מה שהוא אמר

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

amir_shai
26-04-23, 23:27
צריך משהו כזה143340

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

guyo
27-04-23, 00:10
צריך משהו כזה143340

Sent from my SM-S908E using Tapatalkזה הלינק ל 4crawler שיצרו את הלינקים שצילמת
https://www.4crawler.com/4x4/CheapTricks/SwayBar.shtml

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

amir_shai
27-04-23, 08:25
אכן. אבל זה לא מתאים כי זה מיועד למוט האחורי.

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

tooshey
27-04-23, 08:45
לדעתי, רק ניתוק מוט מייצב קדמי במערכת מתלה נפרד לא יביא הרבה תועלת.
אם מוסיפים שינוי אמיתי של מהלכי המתלה, דהיינו קיצור הבמפסטופים והגדלת מהלך הבולם, מהר מאד מגיעים למגבלת זווית העבודה של פעמוני הציריה.
בעיה נפוצה בקהילת הטרופרים.
אם רוצים שיפור אמיתי בעבירות של רכב ifs, עדיף לתקין נעילה קדמית מאשר להתעסק בשינוי מינור אך מסובך במהלך המתלה הקדמי.

בברכה, טושי

סולי
27-04-23, 09:07
אני נוטה להסכים.
הפוטנציאל בתקציב ארצי לשפר במשהו את המהלך בifs נפוץ הוא מינורי.
להשיג עבירות משופרת יהיה עדיף לנעול דיפ'.
אבל לגבי הנוחות או התפקוד של המתלה עם מוט מנותק או מחובר יש כן הבדל משמעותית מנסיוני.
מה שעובד מאוד טוב בכביש ובשביל המהיר ומרסן והופך את ההתנהגות לצפויה ונשלטת יותר, גם יותר התנגדות לגלגול של הפרונט אבל סהכ גם מרוסן יותר מתגלה כנוקשה או אף מטלטל כשהקרקע לא ישרה ורצופת בורות ומהמורות.
כשהמוטמייצב מנותק הפרונט מרגיש עוקב יותר ורך יותר אחרי תוואי הקרקע.

ומהלך מתלה זה לא הכל.
הריסון של המרכב והתנהגות צפוייה ונשלטת גם משפיעה על העבירות בסופו של דבר, כמו שהנהג הוא משפיע כך גם התחושות שלו בנהיגה ברכב.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

asafk
27-04-23, 09:07
המתלה עם הסלילים - בוודאות ניתוק המייצב מוסיף מהלך יחסי בין צד לצד בהצלבה. הבעיה היא שאין דרך סבירה לניתוק וחיבור בשטח.
זה לא משנה את מהלך הפעמונים כי לא נוגעים ההגבלה לא של הפתיחה ולא של הסגירה.
במתלה מוטות פיתול שזה נושא הדיון כאן - מראש המהלך מוגבל מאוד. כמה דווקא המייצב מגביל אותו בהצלבה? אפשר למדוד בקלות.

אסף.

סולי
27-04-23, 09:10
הערה נוספת, מתלה מרוסן שמחזיק את האף והדיפ הקדמי גבוה מהסלעים ולא מתרסק בכל הזדמנות אומר שיפור משמעותי בעבירות ברכב עם ifs.
גם אם לא שופרו מהלכי המתלה באופן ססגוני.

אני רואה הרבה suv עם קפיצים שקרסו ובולמים שמזמן לא מתפקדים... עולים במעלה כזה או אחר ולפעמים גם לא.
עקב הרכיבים העייפים.

אז גם פשוט קיט רענן מהמדף מהווה שיפור מאוד משמעותי לעיתים.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

ehudzeelim
27-04-23, 10:31
בלי קשר לניתוק מוט מייצב,
במתלה קדמי עם מוטות פיתול אפשר להוסיף ספייסרים לבולג'וינט במשולש העליון שמגביל את הפתיחה. ואז אפשר לקבל מהלך פתיחה גדול יותר. כמובן צריך לשים לב שהצירייה לא מגיעה לזווית לא בריאה.
אם אני לא טועה, הספייסר הזה גם משפר את היכולת לתקן את זוויות כיוון הפרונט ברכב מוגבה בלי להיות "על הקצה".
במוסו זה שיפור שכיח באוסטרליה, לא מכיר ולא יודע לגבי היילקס, אבל ראיתי שקיים כזה ספייסר גם להיילקס:

https://www.amazon.com/Front-spacers-Toyota-4RUNNER-PICKUP/dp/B08CBPTPCY

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

guyo
27-04-23, 12:38
התקנתי כזה בפוראנר (מתלה זהה)
אכן שיפור מאוד משמעותי לזווית הציריות.
הקיט של 4crawler מגיע עם ספייסרים גם להנמכת הדיפ' הקדמי והמוט המייצב.
הבעיה היא שכעת המוט נוגע במיגון התחתון.
אז האופציות הן ליצר כיפוף במגן או להפטר מהמוט...

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

נמרוד
27-04-23, 12:43
תקנו אותי אם אני טועה, במתלה הנדון המוט המייצב נמצא מאחורי הסרן?

guyo
27-04-23, 12:48
אמת

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

amir_shai
27-04-23, 13:20
התקנתי כזה בפוראנר (מתלה זהה)
אכן שיפור מאוד משמעותי לזווית הציריות.
הקיט של 4crawler מגיע עם ספייסרים גם להנמכת הדיפ' הקדמי והמוט המייצב.
הבעיה היא שכעת המוט נוגע במיגון התחתון.
אז האופציות הן ליצר כיפוף במגן או להפטר מהמוט...

Sent from my SM-G998B using Tapatalkהאם גם התקנת ניתוק מהיר למוט מייצב?

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

guyo
27-04-23, 13:23
האם גם התקנת ניתוק מהיר למוט מייצב?

Sent from my SM-S908E using Tapatalkלא התקנתי

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

נמרוד
27-04-23, 13:54
אז נראה לי שהסיבה שאתם לא מוצאים קיטים זה בגלל שהגישה לזרועות כדי לנתק אותם ידנית לא נוחה.

נראה לי שguyo עשה נכון, פשוט להוריד את המייצב לתקופת ניסיון ולהחליט אם זה שווה את זה או לא.

guyo
27-04-23, 14:01
רק לציין שמדובר ברכב שלישי, לא משמש ליום יום אז מחיר הנוחות והשליטה אינו קריטי עבורי.
לא בטוח שהייתי עושה אותו הדבר אם היה מדובר ב'דיילי'

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
27-04-23, 15:58
רק לציין שמדובר ברכב שלישי, לא משמש ליום יום אז מחיר הנוחות והשליטה אינו קריטי עבורי.
לא בטוח שהייתי עושה אותו הדבר אם היה מדובר ב'דיילי'

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

החשיבות האמיתית של המוט המייצב היא לא בהכרח בנסיעה הרגילה, המתונה והסטנדרטית.
במצבים האלו יש השפעה מעטה, קיימת אבל פחות דומיננטית.

היא באותם רגעים בהם צריך לעשות שינוי כיוון מהיר, התחמקות מתאונה, ובמצבים בהם הרכב עמוס והכל מוקצן.

בשביל רכב שנוסע בכביש וגם בשטח (בכל זאת, כולנו נוסעים המון בכביש בשביל להגיע לתחילת המסלול), בשביל המצבים האלו, שווה להשקיע בניתוק שמאפשר בטיחות בכביש ויתרון בשטח.
או להשאר מחובר כל הזמן, ולהשקיע בנעילה.

לאחרונה, מתוך עצלות/״זה מסלול פשוט״, נסעתי בשטח עם מוט מחובר.
למרות שזה היה מסלול רגוע יחסית, ההבדל מורגש בטלטולים מצד לצד.
וזה ממחיש יפה כמה הוא עובד כשהרכב מנסה להתגלגל על ציר האורך.

asafk
28-04-23, 10:09
https://forum.ih8mud.com/threads/sway-bar-disconnect.17113/



רעיון...


אסף.

המשוטט
28-04-23, 10:15
https://forum.ih8mud.com/threads/sway-bar-disconnect.17113/



רעיון...


אסף.צריך לשמור אותו מגורז היטב
גם בשימוש המקורי של המחבר pto הוא נתקע כל הזמן

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

asafk
28-04-23, 11:10
אני עוד מחפש מנגנון ניתוק מקורי של רנגלר, כזה שהתקלקל והחליפו אותו למשהו אפטרמרקט עם חלקים נוצצים מאלומיניום.
מזה אפשר לעשות משהו טוב

אסף.

שלומי
01-05-23, 10:48
אני עוד מחפש מנגנון ניתוק מקורי של רנגלר, כזה שהתקלקל והחליפו אותו למשהו אפטרמרקט עם חלקים נוצצים מאלומיניום.
מזה אפשר לעשות משהו טוב

אסף.

ראיתי פעם ניתוק מהיר שמבוסס על נועל טבור - אאל"ט שמו אותו בחיבור בין מוט הקישור האנכי והמוט המייצב , אני מבין שיש בעיה לגשת למוט מיצב - אולי עם לוקר מפוקד (ואקום/חשמלי) זה יכול לעבוד

סולי
01-05-23, 11:08
לפתרון כמו שאתה מתאר לדעתי מצריך החלפת המוט עצמו ואני צופה גם שצריך לא מעט מקום באריזה.

מכיר את זה עם לוקרים ידניים מרכבים עם סרנים חיים גבוהים ועם מרווח עבודה גדולה.143381

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

asafk
01-05-23, 23:46
הנה עוד מחשבה שהקדשתי לה הרבה מחשבה.
דווקא למתלה סלילים קדמי שיש לו מהלך גדול יחסית זה יותר רלוונטי אבל אולי גם למוטות פיתול. .

אז ככה - הגמישות מאחור די סבירה אבל המייצב מקדימה הורג את הגמישות במתלה הקדמי. בגלל קבועי הקפיץ הרכב לא מאוזן קדימה אחורה. אם נוריד מייצב קדמי לחלוטין נרוויח מהלך בהצלבה אבל נגלגל יותר בכביש.
מה אם אחרי הסרת המייצב הקדמי נוסיף מייצב אחורי?
אז ככה - בלי להיכנס למספרים נראה שזה גם יאזן יותר את המתלה הקדמי מול האחורי (העברת משקל לפנים שתיישר ותאזן את כל הרכב) ואולי אפילו ינצל יותר טוב את המהלך מלפנים, גם יחזיר את התנהגות הכביש למוטב ברמה מסויימת, וגם לא יפגע משמעותית בגמישות של המתלה האחורי אם רק מקפידים על גאומטריה נכונה.

מה אומרים?

אסף.

שחר גרינברג
02-05-23, 06:54
https://www.youtube.com/watch?v=gcgKbUTQJy8

Sent from my iPhone using Tapatalk

ד ו ר ו ן
02-05-23, 07:57
מאחור יש קפיץ עלה ל-טון בארגז, ומייצב את הרכב גם ככה.
לדעתי זה לא מה שיפצה על הסרתו מהמתלה הקדמי ה״רך״.

והוספת מייצב מאחור תטלטל עוד יותר את יושבי הרכב בשטח.

-->