התחברות

צפייה בגרסה מלאה : עזרה עם חלק תקול שנרכש דרך אמזון - נגזר מדיון



sgill
29-04-23, 16:39
למומחי האמזון:

קניתי חלק לג'יפ באמזון בכמה מאות דולרים ושלחתי לכתובת של חבר בארה"ב.
עד שהבן שלי עבר שם לאסוף את זה, עד שהגיע לארץ והתקנתי, עברו כשישה שבועות.
המתקין ומומחה נוסף טוענים שהחלק תקול.
אמאזון טוענים שעבר מעל חודש והם לא יכולים לעזור.
לפנות למוכר? ליצרן?
הרי לא ישלחו לי חלק לארץ, מקסימום לחבר בארה"ב.
וגם לשלוח את החלק (הלא קטן) חזרה לארה"ב לא סיפור זול.
מה אתם מציעים?

תודה

GodsFather
29-04-23, 17:00
אם אתה חושב שזה בר תיקון - מול היצרן.

אם זה לא בר תיקון, כנראה שהסיכוי להצליח להחליף הוא די נמוך. יצריך לא מעט מאמץ מול השירות של אמזון כשברקע הצדק עימם... זה יהיה בסגנון של "לפנים משורת הדין"

Sent from my HD1903 using Tapatalk

sgill
29-04-23, 18:02
החלק נקנה חדש לגמרי.
למה זה משנה אם הוא בר תיקון (לדעתי כן בסדנא מתאימה).
אני קניתי ושילמתי מחיר מלא של חדש, למה שארצה להתפשר על חלק מתוקן?
הבעיה היא ה 6 שבועות שחלפו בגלל הבאת החלק לארץ. אמאזון נותנים אחריות של 4 שבועות (חודש)

GodsFather
29-04-23, 18:43
ענית לעצמך - אם החלק תקול ויכולת לממש אחריות דרך היצרן, אחלה. אבל אתה לא יכול, אתה נתון לחסדי אמזון ומולם הסכמת חוזית על 4 שבועות בלבד.

אז - או שתפנה ליצרן ותקווה לטוב או שתפנה לאמזון ותבקש התחשבות.

אני לא יודע על איזה חלק מדובר ומה התקלה, רוצה לספר? ובכלל זה, נזיז את הדיון לייעודי.

Sent from my HD1903 using Tapatalk

asafk
29-04-23, 19:50
מציע לפנות למוכר אם הוא לא אמזון, או ישירות ליצרן. מאמזון לא תהיה לך ישועה.

אסף.

asafk
29-04-23, 19:53
ועוד דבר..... גם אם יסכימו להחליף יגידו אין בעיה אנחנו באים לאסוף מהכתובת בארה"ב. מה תעשה אז?
(קרה לי עם פריט שלא שולחים לישראל, עד שהגיע אלי גיליתי ששלחו את החלק הלא נכון. בלי ויכוחים בכלל הסכימו להחליף. בארה"ב. לא היה בכלל על מה לדבר בעניין איסוף מישראל. )


אסף.

GodsFather
29-04-23, 22:28
לשלוח מהארץ על חשבונך, להחזיר לכתובת בארה"ב על חשבונם...



Sent from my HD1903 using Tapatalk

boaz avrahami
29-04-23, 22:46
אנשים לא תמיד מביאים בחשבון את הסיכונים שבסחר בנלאומי.

בעצם, בהרבה מדי מצבים אנשים לא שוקלים את עניין האחריות מספיק.
אחריות רחבה עולה גם כסף.

לפעמים מקריבים סכום מסויים בגין נפילה והסחר עם חול עדיין משתלם מאוד.
פשוט צריך לדעת לקבל הפסדים מפעם לפעם.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

amiram_1998@yahoo.com
30-04-23, 07:29
קניתי מאמזון מפוח עלים שעבד רק על 110V טעות שלי
בקשתי להחזיר והם הסכימו אבל עלות המשלוח הייתה כמו עלות המוצר
בסוף סידרתי את זה בארץ .

אם אתה יכול לתקן בארץ תעשה את זה יחסוך כסף וכאב ראש

חנן-ג'יפולוג
30-04-23, 07:36
בלי להכיר את פרטי הסיפור הספציפי (בהחלט יתכן שממש לא הבנתי אותו) , ובהסתמך רק על הנסיון שלי:

כשמחליפים חלק תקין בחלק מקורי חדש, לדוגמא מסנן שמן או אוויר, הסיכוי לקבל פריט תקול הוא נמוך מאוד אבל קיים.

אבל, אם מחליטים שרכיב מסוים ברכב תקול, ומזמינים רכיב מקורי חדש, וגם הוא תקול, במאה אחוזים מהאירועים שהייתי מעורב בהם היה מדובר בטעות מאבחן. הסיכוי לאירוע כזה הוא כל כך חריג, שלא נתקלתי בו גם אחרי 7 שנים של ליווי מאבחנים ב32 מוסכים.

שלומי
01-05-23, 10:59
בלי להכיר את פרטי הסיפור הספציפי (בהחלט יתכן שממש לא הבנתי אותו) , ובהסתמך רק על הנסיון שלי:

כשמחליפים חלק תקין בחלק מקורי חדש, לדוגמא מסנן שמן או אוויר, הסיכוי לקבל פריט תקול הוא נמוך מאוד אבל קיים.

אבל, אם מחליטים שרכיב מסוים ברכב תקול, ומזמינים רכיב מקורי חדש, וגם הוא תקול, במאה אחוזים מהאירועים שהייתי מעורב בהם היה מדובר בטעות מאבחן. הסיכוי לאירוע כזה הוא כל כך חריג, שלא נתקלתי בו גם אחרי 7 שנים של ליווי מאבחנים ב32 מוסכים.

היה לי אירוע כזה בדיוק
פניתי למוכר , שלח חלק נוסף
בדיעבד, התקלה היתה בבקר ולא בחלק - מה שחנן אמר...

sgill
01-05-23, 11:29
התקלה בחלק בוודאות. הוא עומד בפני עצמו והוא תקול בוודאות.
לשלוח חזרה על חשבוני לארה"ב זה לא משתלם.
לתקן בסנדא בארץ יכול להיות פתרון של הקטנת הנזק הכלכלי.
מסכים עם מי שכתב שיש סיכונים בייבוא חלקים מחו"ל לעניין האחריות וההחלפות במקרה הצורך.
למזלי אני עושה את זה מספיק כדי שה"נפילות" יתגמדו לעומת החסכון הכולל...
אני לא חושף את החלק כרגע כי אני מנסה כמה דרכים נוספות ומעדיף שלא לערבב יותר מידי גורמים.

om2
01-05-23, 13:47
אין יותר מדי אפשרויות.
1. פניה לאמזון - אולי תוביל לאיזה פיצוי. סביר מאוד שתקבל סירוב מוחלט.
2. פניה ליצרן- גם שם סביר שתקבל סירוב. במיוחד שחלק עף לחצי השני של כדור הארץ.
יותר מזה לא חושב שיש מה לעשות

אולי להתפלל לקבל תשובה טובה

sportage
03-05-23, 23:14
׳œ׳™ ׳™׳© ׳*׳™׳¡׳™׳•׳Ÿ ׳ž׳¢׳•׳œ׳” ׳¢׳ ׳׳ž׳–׳•׳Ÿ ׳’׳ ׳ž׳—׳•׳¥ ׳œ׳×׳§׳•׳₪׳× ׳”׳׳—׳¨׳™׳•׳×.

׳‘׳›׳œ ׳׳—׳“ ׳ž׳”׳ž׳§׳¨׳™׳ ׳*׳×׳*׳• ׳œ׳™ ׳׳•׳₪׳¦׳™׳” ׳œ׳”׳—׳–׳™׳¨ ׳•׳œ׳§׳‘׳œ ׳–׳›׳•׳™ ׳ž׳œ׳ ׳׳• ׳–׳›׳•׳™ ׳—׳œ׳§׳™ ׳•׳œ׳”׳©׳׳™׳¨ ׳׳¦׳œ׳™ ׳׳× ׳”׳ž׳•׳¦׳¨.

׳”׳™׳™׳×׳™ ׳‘׳•׳“׳§ ׳›׳ž׳” ׳™׳¢׳œ׳” ׳œ׳×׳§׳Ÿ ׳‘׳׳¨׳¥ ׳•׳ž׳‘׳§׳© ׳ž׳”׳ ׳”׳—׳–׳¨ ׳׳• ׳”׳©׳×׳×׳₪׳•׳×.

- - - Updated - - -

לי יש ניסיון מעולה עם אמזון גם מחוץ לתקופת האחריות.

בכל אחד מהמקרים נתנו לי אופציה להחזיר ולקבל זכוי מלא או זכוי חלקי ולהשאיר אצלי את המוצר.

הייתי בודק כמה יעלה לתקן בארץ ומבקש מהם החזר או השתתפות.

-->