PDA

צפייה בגרסה מלאה : ייעוץ לפני קניה - גיפ משפחתי



sucsci
01-05-23, 21:04
שלום לכולם ותודה מראש למי שנכנס💪
מעוניינים (יותר אישתי🤦🏻*♂️)להחליף גיפ וצריכים את עזרתכם.
1. תקציב -
א. מה התקציב לרכישת הרכב?
עד 100 בערך ויש לנו תקציב נפרד לשיפורים יישור קו וכו.

ג. הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
כן

2. גודל / קיבולת הרכב
זוג +2 +כלב
לינה של לילה פה ושם. אוסיף גם גגון כנראה.

3. נסועה שנתית ותחזוקה:
הרכב ישמש כרכב שני. איזור 5k בשנה.
יש מוסכים באיזור שלי ובנוסף אני עושה המון מהטיפולים/שיפוצים/תיקונים/החלפות.

4. אופי השימוש והטיולים:
הטיולים ברוב יהיו שבילי עפר בוץ חול ים דיונות ופה ושם עבירות בינונית (שלא מחייבת הילוך כוח).
אבל אשמח כמובן לאופציה של עבירות יותר רצינית(לא דיל ברייקר).

5. העדפות ותנאי סף
כן, חייב רכב יפה, מפנק ובטיחותי לכן הכיוון שחשבנו זה ריינגרובר איווק (אני אפרט בהמשך עליו).
את הריינגרובר ספורט(שיותר מתאים לשטח) פחות אהבנו את העיצוב.

שתדעו שכרגע משמש אותנו כרכב שלישי לטיולים זה קיה ספורטאז 2001 מיגונים הגבהות נעילות בלאגנים. אוכלת שטח אבל Overkill בשבילנו וממש לא מפנקת מבפנים ולא בטיחותית לילדים.

א. גיר אוטומטי
ב. מנוע דיזל/בנזין לא משנה
ג. תצורה - לא טנדר
ד. גיל הרכב - כמה שיותר חדש מניח איזור ה2010 ומעלה.

6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?

היה לנו גיפ קומפאס 2019 (אוהבים את העיצוב) שיצא לנו לטייל איתו. אבל לא יכלנו להגיע למקומות מסויימים בגלל העבירויות והחוסר בשוק במיגונים הגבהות.
היה גם גרנד צירוקי 2017 גרסאת השטח שלהם אסל הוא היה לנו ענק מידי ופחות אווירה ״צעירה״.

אז כן אני חייב רכב שאני יוכל למגן אותו ולהגביה.
אז השאלה לגבי הריינגרובר איווק,
יודעים האם יש מיגונים בארץ? אני מחכה לתשובה מראסטה.
האם יכול להחליף לצמיגי שטח מלא? הבנתי שיש בעית מידות.
האם אפשר להגביה?
נעילות, הגזמתי?

ובכללי אם למישהו יש רעיונות לרכב אחר שיכול להתאים נשמח לשמוע🙏🏻
(לא אוהבים את עיצובי הסובארו דאציה וכדומה).

תודה מראש לעונים.

guyo
01-05-23, 21:20
ככל שאני מכיר את האיווק הוא יותר נוטה לכיוון הרכבים הרכים. אם הכוונה היא לכיוון טיולים קשים יותר, אז לא הייתי משקיע שם.


Sent from my SM-G998B using Tapatalk

סולי
01-05-23, 21:25
התצורה הזו של זוג + 2 .. לדעתי תפורה על טנדר..
והכלב אגב? בגודל זניח או גודל מלא?
גם משמעותי.

נ ב כן קראתי.. לא טנדר.

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

grand
01-05-23, 21:41
ריינג' איווק בתור רכב טיולים?
אוי זה הולך להיות כואב ומעניין.
חשבתם על דיסקברי 4? כבר יותר מעניין כרכב טיולים,
משהו יוקרתי ומפנק שיודע גם לטייל בשטח זה גרנד צרוקי, אך אם הוא נפסל, האפשרויות מאוד מצומצמות.


Sent from my SM-A528B using Tapatalk

guyo
01-05-23, 21:42
מפנק ובעל יכולות - פוראנר דור 4 או 5 אבל נדירים במחוזותינו ולא בטוח שמתכנס בתקציב

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

asafk
01-05-23, 21:50
אם גראנד היה לכם גדול מדי - דיסקברי 4 יהיה ממש ענק. אבל הוא באותו גודל כמו ריינג' ספורט.
איווק זה לא רכב לשטח. חבל להתעסק עם זה.
יש לי רעיון ונראה לי תפור עליכם בול.
מנוע חזק, נעילות, הגבהות בכריות אויר, שוק אפטרמרקט לשטח -מיגונים פגושים הגבהות, רכב שטח שבנוי היטב מצד אחד אבל מהיר ויוקרתי מצד שני. וכן... עלויות אחזקה בהתאם אבל מי שעושה מעט קילומטרים ומדבר על לנדרובר מודרני לא יתרגש..... מפורשה קאיין. אם זה נראה לכם כיוון מעניין אני יכול למקד אותך לדגמים עם הפוטנציאל הכי מבטיח.

אסף.

sucsci
01-05-23, 22:06
אם גראנד היה לכם גדול מדי - דיסקברי 4 יהיה ממש ענק. אבל הוא באותו גודל כמו ריינג' ספורט.
איווק זה לא רכב לשטח. חבל להתעסק עם זה.
יש לי רעיון ונראה לי תפור עליכם בול.
מנוע חזק, נעילות, הגבהות בכריות אויר, שוק אפטרמרקט לשטח -מיגונים פגושים הגבהות, רכב שטח שבנוי היטב מצד אחד אבל מהיר ויוקרתי מצד שני. וכן... עלויות אחזקה בהתאם אבל מי שעושה מעט קילומטרים ומדבר על לנדרובר מודרני לא יתרגש..... מפורשה קאיין. אם זה נראה לכם כיוון מעניין אני יכול למקד אותך לדגמים עם הפוטנציאל הכי מבטיח.

אסף.


היי אסף, בהחלט לא התרגשתי מהפורש רק הופתעתי! פורש קאיין כרכב שטח? יכול לעבוד? אשמח לשמוע עוד..🙏🏻

- - - Updated - - -


ככל שאני מכיר את האיווק הוא יותר נוטה לכיוון הרכבים הרכים. אם הכוונה היא לכיוון טיולים קשים יותר, אז לא הייתי משקיע שם.


Sent from my SM-G998B using Tapatalk

כן זה מה שחשבתי לכן העלתי את זה לפנ לקבלת חוות דעת נוספת.
תודה🙏🏻

- - - Updated - - -


ריינג' איווק בתור רכב טיולים?
אוי זה הולך להיות כואב ומעניין.
חשבתם על דיסקברי 4? כבר יותר מעניין כרכב טיולים,
משהו יוקרתי ומפנק שיודע גם לטייל בשטח זה גרנד צרוקי, אך אם הוא נפסל, האפשרויות מאוד מצומצמות.


Sent from my SM-A528B using Tapatalk

כן הסתכלנו הוא בהחלט ענק!
תודה

איל מ
01-05-23, 22:12
ואם פורשה קאיין.
למה לא טוארג...
לי גם נשמע כמו מישהו שרוצה דיסקברי 4.
ב100 הם לא יהיו צעירים, וגם לא זולים.
לא סתם הריינג נמכרים בזול..

guyo
01-05-23, 22:20
יש שוק שיפורים ענק לקאיין בארה''ב/ קנדה. יודע לקבל מיגון הגבהה וצמיגי שטח גדולים.
המחירים של הדגמים עם המנוע הפשוט והותיק יותר (אמין יותר?) בהחלט סבירים ומשאירים תקציב גם לכל השיפורים שרציתם.
עם זאת - אין יצירות משוםרות כאלה בארץ ובסוף, אם צריך תיקוני מוסך, זה פורשה....

Sent from my SM-G998B using Tapatalk

grand
01-05-23, 22:21
קפץ גם לי לראש טוארג/קאיין, אך משנת 2010 לדעתי לשניהם חסר הילוך כח, למרות שהאלקטרוניקה היעילה שם תעשה כמעט הכל.

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

sgill
01-05-23, 22:52
זוג + 2 + כלב שרוצים שטח, לא קשה מידי ולא רכב ענק וחבל שלא רוצים גראנד שלדעתי הכי מתאים:

לי זה נשמע כמו סובארו אאוטבק.
אולי צירוקי ליברטי מהצורה החדשה והקטנה יחסית

יצא לי לטייל בשטח עם קאיין של חבר. החתך של הצמיגים מאוד לא נוח. לדעתי אין חתך חוקי שמתאים לרכב בשטח.
טיילתי גם עם טוארג V10 דיזל 5 ליטר. יותר טוב מהקאיין אבל עדיין זה לא זה. למרות כפתור ההגבהה.

asafk
02-05-23, 00:10
מידת הצמיגים בעיה. אנחנו מדברים על הדור הראשון והשני (דגמי 955/957 עד 2010) שנהנים מהילוך כוח, שבדגמי v8 טורבו וs הגיעו בחלקם עם נעילות וחלקם עם מתלי אויר.
אז כאמור מידת הצמיגים המקורית בעיה. אבל ככה זה בכל רכב יוקרתי. מי שבאמת רוצה יכול לטייל עם מידה לא חוקית ולהחזיק סט צמיגים לטסט. אני לא יכול להמליץ על זה אבל כיוון שאתה מעיד על עצמך שנמצא בענייני רכבי שטח כבר זמן מה - אני בטוח שתדע למצוא פתרון יצירתי.
לחברה האמריקאית המובילה בשיפורים לקאיין קוראים eurowise

אסף.

geva dover
02-05-23, 05:29
דא מה שאסף רשם תקף גם להמון גיפים אחרים.
צכיר בעלי סיקס/סופה/ טרופר ועוד ועוד שמחזיקים 2 סטים של צמיגים או שפשוט נוסעים עם צודה אחרת

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

רמי גלבוע
02-05-23, 05:45
אסף,
שאפו על היצירתיות, אבל אני לא מאמין שאתה מייעץ למישהו שאומר "ספורטאז' הוא אובר-קיל עבורנו", לקנות קאיין לטיולי שטח...
ההוצאות יהרגו אותו על הרבעון הראשון, שלא לדבר על הצורך להעמיס לפחות שני צמיגים רזרביים לכל טיול...

Asaf-a
02-05-23, 07:03
גם אני חיפשתי את האייקון של סמיילי בהודעה של אסף…

נראה לי שפותח השירשור צריך להחליט לגבי הילוך כוח כן / לא.
אם לא אז פורסטר יתאים, אולי עדיף להם פורסטר טורבו (פחות נפוצים) שמגיע עם צמיגים חתך נמוך שזה חיסרון.

אם כן אז גרנד צירוקי או ליברטי/קומפאס שקומפקטי יותר


Sent from my iPhone using Tapatalk

erezgur
02-05-23, 08:19
ה"פצצה" שהטיל אסף היא בהחלט חשיבה מחוץ לקופסא.

לדעתי האישית - זה יכול להתאים לאנשים שמבינים היטב למה הם נכנסים, שיש להם מספיק כישורים טכניים לטפל לבד ברכב (וגם מקום וציוד), מספיק ניסיון ביבוא אישי של חלקים לשיפור וחלפים לטיפולים הנדרשים ורצוי גם מוכנות ויכולת לתעד הכל היטב בשרשור מרתק בפורום :)

אני לא מכיר את פותח השרשור, אבל אם הרעיון יישקל ברצינות אני ממליץ על איסוף נתונים והרבה התייעצויות כאן כדי לקבל את המידע והטיפים הטובים.

grand
02-05-23, 13:10
קאיין או טוארג, אותו הדבר, לדעתי דור1 שלפני 2010 כבר ישנים מדי להרפתקאה כזו, עברתי את זה כבר על בשרי :) , מעבר למנוע, גיר ורכבת הנעה שיחסית די אמינים וחזקים בטוח בהשוואה ללנדרובר למיניהם, שאר המסביב בעייתי לתחזוקה, גם למי שיש ידע טכני וידיים טובות, חלקים שמתפוררים במגע קל, כל הטכנולוגיות מתחילות לקרוס, אז ברגע שמצטברות המון תקלות זה מתסכל ובלתי אפשרי. דווקא דור2 נטול הילוך הכח, מרגיש איכותי יותר ואמור להיות אמין יותר, לרכב שבילים וגם טיולים ברמה של פורסטר שהוצע כאן לא אמורה להיות לו בעיה.

דור 1 יכול להתאים בתור רכב שטח, רק אם נפל ליד משהו זול, מאוד זול... 10-15k כדי להשתעשע קצת עד שמתפגר ומשם לברזל.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk

נמרוד
02-05-23, 14:04
...עד 100 בערך ויש לנו תקציב נפרד לשיפורים יישור קו וכו...

...שתדעו שכרגע משמש אותנו כרכב שלישי לטיולים זה קיה ספורטאז 2001 מיגונים הגבהות נעילות בלאגנים. אוכלת שטח אבל Overkill בשבילנו וממש לא מפנקת מבפנים ולא בטיחותית לילדים...

...היה לנו גיפ קומפאס 2019 (אוהבים את העיצוב)...

...ובכללי אם למישהו יש רעיונות לרכב אחר שיכול להתאים נשמח לשמוע🙏🏻
(לא אוהבים את עיצובי הסובארו דאציה וכדומה).


יש לך קאיה ספורטג', תקציב לסובארו, אהבת את העיצוב של ג'יפ קומפוסט, אתה חולם על ריינג'רובר ומסיתים אותך פה לפורשה :)
בהצלחה!

אבי ביטר
02-05-23, 18:03
נגמרו ההמלצות בעולם.

בא בנאדם, רוצה ג׳יפ משפחתי, מציעים לו פורשה קאיין.

המצב קשה, קשה.

geva dover
02-05-23, 18:23
צודק.

גימני

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

אבי ביטר
02-05-23, 19:02
🤣

ג׳ימיני אחלה.

sgill
02-05-23, 19:37
🤣

ג׳ימיני אחלה.

אם הם מוכנים לשים את הכלב על הגגון!

ש01
02-05-23, 20:04
אהבת את הקומפס, אבל לא את הגראנד שירוקי (שלדעתי ממש דומה)..
רוצה רכב רך שלא באמת יודע לצאת לשטח אבל רוצה לשטח...
לא אוהב עיצוב של סובארו דצ'יה..

נראה לי שממש , אבל ממש אתה לא סגור על עצמך...

אתה רוצה תפוז, עם צורה של פלפל, טעם של אבטיח ושעושה קוקוריקו...

סליחה על הציניות, אבל נראה לי שאתה צריך להתמקד...

זה אמור להיות רכב טיולים בלבד?
למה לא איזה SBS עם 4 מקומות ונגרר להובלה לתחילת הטיול?

ומה גודל ההולך על 4?

sgill
03-05-23, 13:12
אתה רוצה תפוז, עם צורה של פלפל, טעם של אבטיח ושעושה קוקוריקו...

ומה גודל ההולך על 4?

למכירה, כזה אבל שהקוקוריקו קצת צרוד....
לפנות בפרטי.

geva dover
04-05-23, 09:47
גם אני חיפשתי את האייקון של סמיילי בהודעה של אסף…

נראה לי שפותח השירשור צריך להחליט לגבי הילוך כוח כן / לא.
אם לא אז פורסטר יתאים, אולי עדיף להם פורסטר טורבו (פחות נפוצים) שמגיע עם צמיגים חתך נמוך שזה חיסרון.

אם כן אז גרנד צירוקי או ליברטי/קומפאס שקומפקטי יותר


Sent from my iPhone using Tapatalkבמקרה נתקלתי בזה היום, אין לי קשר למוכרhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20230504/5224ba43bd3408fd8bdb73c3fad7a020.jpg

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

-->