צפייה בגרסה מלאה : מחפש המלצה למצבר 95 amp
המצבר הראשי הנוכחי עושה סימני גסיסה בימים האחרונים.
הנוכחי הוא שנפ 95 מ 2021.
חשבתי כשילך פשוט להחליף ב 95 אחר, מה שיש זמין באוטו דיפו באותו רגע, אבל יכול להיות שבהמשך תהיה רכישה של מקרר, ואז ארצה שבטיולים המצבר ידע לתמוך בכך.
האם יש יתרון למצברי start stop לצורך הזה? אם כן המלצה על אחד המותגים?
ובקצה הגבוה של הסקאלה, האם לאופטימה יש מצבר שיכול להתאים?
במענה לשאלה האחרונה שלך - אצלי אופטימה כחול 75 א"ש החליף מצבר 95 א"ש.
אין תלונות.
כוח ההתנעה מצויין, ובנוסף הפריקה העמוקה נותן שקט שאפשר להשאיר משהו דולק בלי חשש.
החיסרון הוא שהמצבר כבד. 26 ק''ג.
אסף.
boaz avrahami
04-05-23, 15:59
בהנחה שנותן האחריות אמין אז המצבר הטוב ביותר הוא זה שנותן יחס מחיר לחודשי אחריות הכי טוב.
כל יום אחרי האחריות הוא בחזקת בונוס נעים.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אני לא יודע איזו טראומות אתם מעבירים את המצברים שלכם.
מצברים אצלי מחזיקים באזור ה5 שנים, שזה בערך פי שתיים וחצי מהאחריות הארוכה, ופי חמש צהאחריות הקצרה.
boaz avrahami
04-05-23, 17:39
לא יודע איך אתה מגיע לזה עם מצבר לא מקורי.
אצלי המכוניות לא נוסעות הרבה והמצבר תמיד מנוטר ומחובר למטען חכם ולרוב המצברים הם וורטה כחול וזה מחזיק בין 2 ל 3.5 שנים על פי רוב…
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
א. אני לאמתחכם עם מערכות צרכנים.
ב. אני לא קונה וולטה/שנפ (יכול להיות שהם מאוד השתפרו בשנים האחרונות, אני לא אהיה זה שיקח על עצמו את הסיכון של לבנות להם את השם). אצלי בד"כ וורטא או החיקוי שלהם לשעבר (סטארט אפ או שוו"ע).
ג. האוטו נוסע אצלי לפחות פעמיים בשבוע לעבודה. לא מאמין בטריקל צ'ארג'.
ד. אולי תא המנוע אצלי קר יותר? מיקום מצבר יותר טוב (מקדימה צמוד לגריל)? לא יודע.
המצבר שהחלפתי לא מזמן היה עדיין תקין אבל לפעמים היה טיפה סטרטר איטי. מצבר עלום שם אשר הותקן על ידי הבעלים הקודם באמצע 2018. כלומר החזיק כמעט 5 שנים והיה יכול עוד כמה חודשים בלי בעיה.
הסוד?
א. מערכת חשמל כמעט מקורית. כידוע זה אומר שאין קו מתח לארגז ואין מקרר.
ב. כשאני מפעיל כננת בניגוד לפרקטיקה הרווחת אני לא מעלה טורים. מקפיד על משיכה קצרה ומנוחה ארוכה. אם זה מעניין מה עומד מאחורי זה - בדיון נפרד.
ג. כנראה גם מזל נחשב.
אסף.
תודה אסף איל ובועז
לצורך המענה לשאלה של בועז, אני לא יודע מה אני עושה לרכבים, ספציפית פה, הרכב אצלי חודשיים והמצבר הוא שנפ. מה היה לפני לא יודע.
בחזרה לדיון, תודה על ההמלצה אסף. אופטעמה כחול זו אופציה, להבנתי גם האדום, אבל מישהו מאישטח אמור לחזור אליי לשיחה ביום ראשון.
בינתיים, אשמח לשמוע על ניסיון עם מצברי start-stop לשימושים שצוינו, הבנתי שהם גם אמורים לאפשר מידה של פריקה עמוקה.
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
boaz avrahami
04-05-23, 18:36
אחרי דתיפטר מהשנפ ולפני ההתקנה של המצבר החדש תשטוף היטב את בית המצבר וסביבתו אתטפל בחלודה אם התחילה.
השנפ נוטים להשאיר סימני קורוזיה בסביבתם.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
היילקס 97, החלפתי לפני חודשיים מצבר 95 אמפר של שנפ שהתקנתי במרץ 19...
הוחלף למצבר זהה...
Sent from my iPhone using Tapatalk
במענה לשאלה האחרונה שלך - אצלי אופטימה כחול 75 א"ש החליף מצבר 95 א"ש.
אסף.
אגב למה כחול ולא אדום לצורך העניין?
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
זה הדגם שהוא גם להתנעה וגם לפריקה עמוקה.
האדום הוא מצבר התנעה ולא מתאים לפריקה עמוקה.
אסף.
ehudzeelim
13-05-23, 09:43
במצברי אופטימה מה שקובע אם זה פריקה עמוקה או לא, זה דווקא צבע הקייס (אפור בהיר פריקה עמוקה, אפור כהה/שחור מצבר התנעה). בפרובינציה שלנו (ישראל) נהוג להתייחס לצבע המכסה העליון, אבל זה למעשה לא מדויק. האדום תמיד יהיה מצבר התנעה, הכחול יכול להיות מצבר התנעה או מצבר פריקה עמוקה, בהתאם לצבע הקייס. הצהוב למיטב ידיעתי קיים רק בגרסת הפריקה העמוקה.
לא יודע אם יש בארץ מצברי התנעה עם מכסה כחול, אני לא ראיתי כאלה.
בנוסף יש את מצברי dh6 שדומים בצורתם למצברים רגילים כדי שיתאימו להחלפת מצבר רגיל.
גם אותם לא מצאתי בארץ
143544143545
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
Bluetop marine dual purpose
זה מה שכתוב עליו ולפי היצרן הוא גם להתנעה וגם לפריקה עמוקה. בקיצור - רב שימושי.
ובינתיים זה עובד.
במקור הוא ייועד לקמפר כמצבר בית שמדי פעם ישמש להתנעה כגיבוי למצבר הראשי. עכשיו בהיילקס הוא בעיקר להתנעה אבל מדי פעם עלול לחוות פריקה למתח מעט נמוך מהרגיל בעיקר בהפעלת כננת ממושכת.
אסף.
ehudzeelim
13-05-23, 10:02
כן, מצברי הפריקה עמוקה מתאימים גם להתנעה, זרם ההתנעה שלהם מעט חלש יותר (עבור אמפר*שעה זהה). רק לשים לב שאם מתכננים שהמצבר ישמש גם לפריקה עמוקה, שלא קונים בטעות במצבר כחול עם קייס שחור.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
המצבר שהחלפתי לא מזמן היה עדיין תקין אבל לפעמים היה טיפה סטרטר איטי. מצבר עלום שם אשר הותקן על ידי הבעלים הקודם באמצע 2018. כלומר החזיק כמעט 5 שנים והיה יכול עוד כמה חודשים בלי בעיה.
הסוד?
א. מערכת חשמל כמעט מקורית. כידוע זה אומר שאין קו מתח לארגז ואין מקרר.
ב. כשאני מפעיל כננת בניגוד לפרקטיקה הרווחת אני לא מעלה טורים. מקפיד על משיכה קצרה ומנוחה ארוכה. אם זה מעניין מה עומד מאחורי זה - בדיון נפרד.
ג. כנראה גם מזל נחשב.
אסף.
עם א׳ ו- ג׳ מסכים לגמרי.
תוכל להרחיב לגבי ב׳ (בהיבטי מצבר), אפשר בשרשור אחר, כמובן
Sent from my iPhone using Tapatalk
כן. בדיון נפרד.
מוזמנים להגיב שם.
אסף.
בסוף זה היה הסטרטר, העלות קרובה לאופטימה במבצע. תודה על ההמלצות, אשמור לכשיגיע הרגע.
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
למיטב ידיעתי, וורטה נמכר תחת שלל צבעים ומותגים שלפחות בעבר ההבדל העיקרי בינהם היה תקופת האחריות והמחיר.
פעם אחר פעם קניתי רק את מותג Start Up הזול שבינהם ולרוב האריך חיים גם מעבר ל-3 שנים ברכב דיזל.
הניסיון הגרוע שלי היה דווקא עם מצבר בוש עם אחריות לשנתיים אשר נחלש עד סף מוות בתוך שנה והיבואן סירב להחליפו.
למזלי מקס מצברים היה מספיק הגון לתת לי מצבר חלופי על חשבונו.
ehudzeelim
20-05-23, 22:43
למיטב ידיעתי, וורטה נמכר תחת שלל צבעים ומותגים שלפחות בעבר ההבדל העיקרי בינהם היה תקופת האחריות והמחיר.
ההבדלים בין הסדרות של וארטה מעבר לאחריות ולמחיר הם ב- cca. בסדר יורד:
Silver
Blue
Black
להבנתי מצברי המותג סטארט אפ מקבילים לסדרה החלשה ביותר (black) ולכן מחירם נמוך יותר.
בנוסף יש את סדרות נוספות:
agm
dual purpose
Deep cycle
הראשונה מיועדת לרכבי start-stop, השניה להתנעה ופריקה עמוקה, והשלישית ייעודית לפריקה עמוקה.
וגם כאן, בחלק מהסדרות (אולי בכולן, לא חקרתי את זה לעומק) יש דירוג: silver ו-blue..
שבוע טוב
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אצלי בדיפנדר מותקן וורטא start stop
הרכב יכול לעמוד 3 שבועות ומניע כמו גדול
זה קשור הרבה יותר למערכת החשמל של הרכב מאשר למצבר.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.