PDA

צפייה בגרסה מלאה : תקלה לא ברורה מדליקה את כל נורות החיווי והווישרים



haimon
05-05-23, 08:31
היי לכולם,
Jk2016 sport
בזמן נסיעה סביב 80 קמ״ש, נדלקו לי כל נורות החיווי בלוח השעונים בליווי צליל ההתראה והמגבים החלו לפעול, כל מחוגי השעונים (דלק ומהירות) ״נפלו״ ל0 והרכב עדיין נוסע רגיל, כל הסיפור אורך כ3 שניות ולאט לאט תוך 1 שניה בערך כל המחוונים חוזרים לתפקד וגם לוח השעונים.

מה שמעניין זה שהדבר מתרחש גם בעמידה ברמזור ואפילו בחניה כאשר הרכב כבוי והמפתח במצב 2.

רעיונות?


Sent from my iPhone using Tapatalk

grand
05-05-23, 09:10
תתחיל בהידוק ובדיקה של חיבורי המצבר.
אפשרות שניה שנתקלים ב jk בעיה בתיבת הפיוזים, אם נכנסו לשם מים עקב שטיפה בגרניק, נוצרים קורוזיות וקצרים.

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

haimon
05-05-23, 09:14
תתחיל בהידוק ובדיקה של חיבורי המצבר.
אפשרות שניה שנתקלים ב jk בעיה בתיבת הפיוזים, אם נכנסו לשם מים עקב שטיפה בגרניק, נוצרים קורוזיות וקצרים.

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

עברתי על הקטבים של המצבר, על פניו מהודקים לגמרי.

היכן יש נקודות מינוס נוספות על השילדה? מכיר תופעה מהדיפנדר שהיה מקבל קורוזיה בחיבור לשאסי..


Sent from my iPhone using Tapatalk

אדי
05-05-23, 09:36
נתקלתי בתופעה דומה ברכב אחר (פורד פוקוס) ושם נראה שהבעיה הייתה בעיית מגעים בתושבת הקונקטור של צמת לוח השעונים, שווה לבדוק את הצמה וחיבוריה אם המינוסים, המצבר והטעינה תקינים.

haimon
05-05-23, 09:39
נתקלתי בתופעה דומה ברכב אחר (פורד פוקוס) ושם נראה שהבעיה הייתה בעיית מגעים בתושבת הקונקטור של צמת לוח השעונים, שווה לבדוק את הצמה וחיבוריה אם המינוסים, המצבר והטעינה תקינים.

טעינה תקינה.
מגעים תקינים.
אין קורוזיה.
אין צרכנים נוספים על קווי המתח.

באופן כללי, הרכב 70k לא נגעו בו, יד ראשונה, stoke..
אני בדיוק עוקב אחרי הצמה, אבל משהו בבטן מרגיש לי כאילו (ואולי אני ממש טועה) יש קשר לאיתורן/ קודן וכל מה שקשור לזה


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
05-05-23, 10:25
תבדוק היטב את חיבורי מחשב בודי. לבדוק שכל הפינים בקונקטור באותו גובה.

ומה מתח המצבר?

אסף.

haimon
05-05-23, 10:26
תבדוק היטב את חיבורי מחשב בודי. לבדוק שכל הפינים בקונקטור באותו גובה.

ומה מתח המצבר?

אסף.

מחשב בודי- זה שצמוד למיכל נוזל וישרים?


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
05-05-23, 10:34
הוא חלק מהtipm - זו קופסת הפיוזים והממסרים הראשית שרמי כתב עליה.

אסף.

haimon
05-05-23, 10:46
תבדוק היטב את חיבורי מחשב בודי. לבדוק שכל הפינים בקונקטור באותו גובה.

ומה מתח המצבר?

אסף.

מתח מצבר כשהג׳יפ כבוי-12.00 v
מתח מצבר כשהג׳יפ מונע 14.00 v


Sent from my iPhone using Tapatalk

zivo
05-05-23, 11:46
עברתי על הקטבים של המצבר, על פניו מהודקים לגמרי.

היכן יש נקודות מינוס נוספות על השילדה? מכיר תופעה מהדיפנדר שהיה מקבל קורוזיה בחיבור לשאסי..

Sent from my iPhone using Tapatalk

בטוח שיש יותר מ 10 נקודות כאלו.
גם אני הייתי הולך על השלושה כיוונים שהוזכרו פה -
1-מצבר שגומר את חייו \ מגעות מצבר ( 12V זה נמוך).
2- מחבר(ים) של המחשב.
3- חיבורים לגוף. זה סיפור לא פשוט. חייבים למצוא את השרטוטים ולמצוא איפה הנקודות האלו.
יש הרבה, וחלקם ( בעיקר למנוע), במקומות שגם גניקולוג יתקשה להגיע.

הכי קל לשלול טעינה ומצבר ( בעל מקצוע עושה את זה ב 10 דקות), אז הייתי מתחיל בזה.

haimon
05-05-23, 11:52
זה לא טעינה, ולא מצבר ..
בדקתי.
אלטרנטור מוציא 14.00 גם בזמן אמת כאשר יש פיק כזה.

להערכתי, חוסר תקשורת בין המחשבים.
הרכב סטוק, במצב חדש ולא נסע בשטח, כל הקונקטורים מהודקים, צמות מסודרות ואין נקודה של קורוזיה


Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
05-05-23, 13:21
המצבר נמוך. צריך להיות 12.6 למצבר חדש , ובכל מקרה יותר מ 12 למצבר משומש.
מה התאריך המוטבע עליו?
האלקטרוניקה מאוד רגישה למתח נמוך, אני מציע שתקפוץ לחשמלאי לבדיקה עם בודק מצברים.
מניסיון (גם בג'יפים ממש כמו שלך וגם במכוניות אחרות מהעידן המודרני) מצבר על 12 וולט או פחות = בעיות.

אסף.

ד ו ר ו ן
05-05-23, 14:21
האלקטרוניקה מאוד רגישה למתח נמוך, אני מציע שתקפוץ לחשמלאי לבדיקה עם בודק מצברים.
מניסיון (גם בג'יפים ממש כמו שלך וגם במכוניות אחרות מהעידן המודרני) מצבר על 12 וולט או פחות = בעיות.
אסף.
+++
חירפן לנו את המחשב בפרייבט.
איך שהתחיל עם דברים לא ברורים, כולל הגיר, בדקתי מתח במנוחה, היה 12 וקצת אחרי עצירה קצרה, למרות טעינה טובה.

haimon
05-05-23, 14:27
המצבר נמוך. צריך להיות 12.6 למצבר חדש , ובכל מקרה יותר מ 12 למצבר משומש.
מה התאריך המוטבע עליו?
האלקטרוניקה מאוד רגישה למתח נמוך, אני מציע שתקפוץ לחשמלאי לבדיקה עם בודק מצברים.
מניסיון (גם בג'יפים ממש כמו שלך וגם במכוניות אחרות מהעידן המודרני) מצבר על 12 וולט או פחות = בעיות.

אסף.

אבדוק, למרות שאני (בלב מקווה שאני טועה) דיי משוכנע שהמצבר תקין..

אבלללל, זה בטח זול ופשוט מכל ייתר הדברים שאני יכול לדמיין [emoji2957]


Sent from my iPhone using Tapatalk

ariel-ro
05-05-23, 17:29
יש התקנות מקומיות שמתלבשות על המצבר?
לעיתים מחברים אותו לבורג העליון, שמחזק את הקטבים, ואז בפועל מנגנון החיזוק נפגע והקטבים לא לוחצים חזק.

לעניין האדמה, מצאתי את זה:
https://www.jk-forum.com/forums/stock-jk-tech-12/wrangler-jk-ground-locations-355618/

06-05-23, 06:44
למרות שנראה לך שהחיבור למצבר תקין
החיבור האורגינאלי של ה JK דיי דפוק
כדאי להחליף את החיבור על מצבר לחיבורים
כמו ברכבים הישנים.
אצלי היה כיבוי של הרכב ללא כול הסבר
למרות שהכול נראה תקין זה פתר את הבעיה

haimon
06-05-23, 16:13
למרות שנראה לך שהחיבור למצבר תקין
החיבור האורגינאלי של ה JK דיי דפוק
כדאי להחליף את החיבור על מצבר לחיבורים
כמו ברכבים הישנים.
אצלי היה כיבוי של הרכב ללא כול הסבר
למרות שהכול נראה תקין זה פתר את הבעיה

מצאתי את הפתרון בפורום בחו״ל ומסתבר שזה דיי נפוץ, התקלה נובעת מחיבורים של מערכת המולטימדיה והאיתורן.

החיווט שם בעייתי והוא ממשיך לכיוון לוח השעונים, למעשה התקלה היא חשמלית של לוח השעונים ולא קשורה למתח של הרכב אלא למתח שמגיע ללוח השעונים.


Sent from my iPhone using Tapatalk

-->