צפייה בגרסה מלאה : LiFePO 4 כמצבר צרכנים
אז קראתי וקראתי... ואני מנסה להבין מה נכון עבורי.
הדרישות- הגיפ משמש ליום-יום, 2 נסיעות של חצי שעה כל אחת בממוצע. יש ימים שהוא לא זז.
בגיפ מקרר שמחובר קבוע למצבר של מערכת ups של כ-70 אמפר שנטען דרך dc2dc . המצבר הזה כבר בסוף חייו (פריקות מרובות).
ממה שהתרשמתי מצבר ליתיום של 50 אמפר כנראה ממש מספיק להחזיק את המקרר ללילה מבחינת הדרישות - מהצד השני מצבר של 50 אמור להטען בזרם של 10 אמפר (להבנתי) וזה אומר שיהיה לי מקסימום טעינה של 20 אמפר ביום (סהכ שעה נסיעה)?
אפשר לטעון מצבר 50 בזרם של 20 אמפר? זה יקצר לו את החיים?
משהו שאני לא מבין נכון?
אם הרכב עומד בחוץ הייתי שוקל פאנל סולארי. השקעה נמוכה יחסית בחומרה, ואתה מקבל מערכת סטנד אלון שלא קשורה למע' החשמל של הרכב. המצבר יטען באופן רציף במהלך היום ואתה תהיה עם ראש שקט
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
המקרר פועל במהלך היום יום?
בעבודה החניון תת קרקעי. אבל זה פתרון טוב לימים של עבודה מהבית
Sent from my iPhone using Tapatalk
המקרר פועל במהלך היום יום?
עובד קבוע, כן
Sent from my iPhone using Tapatalk
בעבודה החניון תת קרקעי
יש בחניון שקע חשמל שניתן להתחבר אליו במרחק סביר?
חנן-ג'יפולוג
09-05-23, 17:17
לא כתבת איזה מצבר בדיוק אז אענה מתוך דף הנתונים של תאי לייפפו4 שאני עושה בהם שימוש: אתה יכול לטעון ב25 אמפר ללא חשש. חצי C.
אין שקע
זה המצבר , מפרסמים זרם טעינה של 10-11א
https://www.mnge.co.il/wp-content/uploads/2021/01/NSFD050Q10-12.8V50.pdf
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
09-05-23, 19:12
קראתי. צודק. נשמע כמו סיבה טובה לא לקנות אותו. מה המחיר?
סביבות 1200 שח
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
09-05-23, 19:21
מכיוון שהגדרת בסה"כ שעה נסיעה ביום, וחצי C זה ערך מאפיין לטעינה של מצבר lifepo4, אז הייתי קונה/בונה מצבר שהקיבול שלו הוא לכל הפחות פי 2 מכמות האנרגיה שהמקרר דורש ליום.
אם למשל המקרר צריך 50 א"ש בכל יום, אז לכל הפחות מצבר 100א"ש שיקבל במהלך שעה נסיעה 50א"ש חזרה בזרם של 50 אמפר.
מדגיש: 50 אמפר זה זרם לא מבוטל, וצריך לוודא שהכול מסביב תומך בזה.
שווה להתחיל ממדידת אנרגיה יומית נצרכת, שלא תבזבז כסף על אוברקיל.
- - - Updated - - -
סביבות 1200 שח
Sent from my iPhone using Tapatalk
שני שקלים לוואט שעה. אתה יכול לבנות מצבר מתאים מיובאים בחצי מחיר.
- - - Updated - - -
או לקנות ארבעה תאים חדשים 100א"ש מתומקאר. 1200ש"ח.
תומקאר? יש קישור?
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
09-05-23, 20:10
תומר 0542577784
יש לו גם תאים 135א"ש באותו מחיר. נראים פחות מוקשחים מכנית מה100. קטנים יותר בגודל.
יש תא חפצים (לא שימושי מבחינתי) חבוי מתחת לרצפת תא המטען. במקרה הוא יושב גם מעל דוד הפליטה. תכננתי לשים בתוכו את הקומפרסור ואוסף התאים (מבחינת מקום נראה שיש).
יש בעיה במיקום הזה? צריך לדאוג לאוורור? יש בעיה במיקום של הקומפרסור באותו תא?
מצרף תמונה של התא עם הקומפרסורhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20230702/8f1d807c4e7e70f780d65167e9bcd73c.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
02-07-23, 22:20
מן הסתם הטמפ' תהיה לעתים מעל האופטימלי, אבל זה נכון גם לכל התקנה בתא נוסעים של רכב, שלא לדבר על תא המנוע. לא הייתי מתרגש מזה.
תודה,
דרך אגב לתומקאר כבר נגמר המלאי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230708/4f9568a84bba913ebd220cc139ab80ff.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230708/9c8531fca453a2bec7d5331f48f81029.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230708/471307c6fefc1d404322721c80bd565a.jpg
ככה יצא, בסוף השתמשתי בשני בנקים של 20א״ש, ואפילו יש מקום למשאבת מים.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אלו שני מארזים של 21 א"ש?
אם כן הניסיון שלי מראה שהנתון הזה ככה ככה.
3 מארזים שאמורים לתת 63 א"ש ברוטו נותנים בפועל 42 א"ש נטו.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
זה יצא משניים כאלן
Just found this amazing item on AliExpress. Check it out! US $55.26 56% Off | 2023 New 12V 20Ah LiFePo4 Battery Lithium Iron Phosphate 12V 24V LiFePo4 Rechargeable Battery for Kid Scooters Boat Motor No Tax
https://a.aliexpress.com/_EyhnHaT
Sent from my iPhone using Tapatalk
ה-bms פה מגביל לפריקה של 20 אמפר. מספיק לקומפרסור?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
יש שניים במקביל. בלי עומס הוא עובד [emoji16]
Sent from my iPhone using Tapatalk
מפה לשם, בא התיאבון למצבר יותר רציני.
הזמנתי 4 תאים של 105ah (בנפרד, לפי ההמלצה של חנן) וגם BMS
איך מתחילים לחבר את זה?
צריך להטעין את התאים בנפרד?
Sent from my iPhone using Tapatalkhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20240103/06bf2649bc2059b1952a7681d765c0be.jpg
ה- BMS נועד לאזן בין התאים, כלומר, לפחות להבנתי, אם כל התאים מחוברים ל- BMS בעת הטעינה הוא ידאג לאיזון ביניהם.
אני הייתי מתחיל במדידת המתח על כל אחד מהתאים בנפרד - כלומר בכל מקרה למדוד מה מתח כל תא ואם אחד התאים עם ערכים שונים מהתאים האחרים שווה לעקוב אחריו (תוכל לטעון אותו בנפרד בשלב ראשון, אם יש לך מטען מתאים עבורו, עד שיגיע למתח הדומה לחבריו).
מה צריך להיות המתח לטעינה ?
בהוראות של ה BMS רשום לא להשתמש לטעינה ראשונית
Sent from my iPhone using Tapatalk
מדוד את המתח על כל תא, לדעתי חשוב קודם לוודא שהם דומים ואין תא חריג.
תתחדש.
אחלה פרוייקט וכיף גדול.קנית גם מטען dc2dc לרכב?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
03-01-24, 22:41
אתה יכול לחבר הכול ולתת לbms לאזן את התאים. זה יקח זמן עד לאיזון מושלם ובזמן הזה אתה תסבול מקיבול מופחת. זו כל המשמעות. שום דבר אקוטי.
לחילופין. טען כל תא ל3.65 וולט, והנח אותו בצד ללא טעינה ל48 שעות. המתח ירד ל3.31 וולט.
זה יספק איזון מושלם וקיבול מלא מהרגע הראשון.
תתחדש.
אחלה פרוייקט וכיף גדול.קנית גם מטען dc2dc לרכב?
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
יש לי אחד שנותן 20אמפר, אני חושב שזה יתחבר בלעדיו כדי להיטען ב 50 דרך הBMS
Sent from my iPhone using Tapatalk
מדוד את המתח על כל תא, לדעתי חשוב קודם לוודא שהם דומים ואין תא חריג.
כולם מראים 3.27-3.28 וולט
אני מניח שאם אחבר לBMS ואטעין בקצב איטי לכמה ימים (יש מטען של 5אמפר של נוקו) זה יעבוד במקום איזון?
Sent from my iPhone using Tapatalk
התאים מאוזנים אם כך.
לא רואה בעיה בחיבור ל BMS והמשך הבנייה.
נכתב מהנייד
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.