צפייה בגרסה מלאה : שאלה: העברת חשמל לשלושה צרכנים עם דרישות שונות
נתחיל בהקדמה:
מדובר בטנדר (היילקס 2003 - לא חושב שמשנה) והתכנון לצרכנים הבאים:
קומפרסור מותקן קבוע (מתחת לארגז), קו חשמל עבור חיבור כננת אל הסיבר האחורי, מטען dcdc עבור טעינת מצבר צרכנים כאשר המערכת הזו אינה קבועה ברכב.
ניתן להניח שהכננת לא תעבוד במקביל עם צרכנים אחרים.
האם להעביר כבלי חשמל עבים (איזה עובי?) שיספיקו לצריכה של הכננת ולפצל לשלוש בחלק האחורי עבור החיבור לכננת, לקומפרסור ולמטען?
תודה,
שי
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
כן. עדיף חוט אחד בשטח חתך גדול וממנו לפצל על פני שלושה חוטים.
לשים לב שהכלל הוא שבכל פיצול צריך הגנה.
אסף.
כלומר לשים פיוזים בנקודות הפיצול?
אחרי נקודת הפיצול לפי הצרכן (אפשר על הקו או קופסת פיוזים). והייתי שם גם אחד על הקו הראשי שלו (קרוב למצבר) שהוא מתאים למגבלת הכבל העבה. יכול להיות מצב שהסכום של שלושת הפיוזים (לפי הקוים) יהיה גדול מהראשי, אבל כל אחד מהם צריך להיות קטן ממנו.
תוודא שהפיצולים מבודדים טוב ומוגנים מים.
ehudzeelim
12-05-23, 15:56
לעניות דעתי עדיף קו נפרד לכננת וקו נפרד לקומפרסור ולצרכנים. הסיבה שהכננת עובדת בתדירות נמוכה והצריכה שלה גדולה מאד, לכן נדרש קו מאד עבה עם פיוז מאד גדול. אין סיבה שהקו הזה יהיה "חי" בזמן שימוש בשני הצרכנים האחרים, בהנחה שבהם משתמשים בתדירות גבוהה בהרבה, והם דורשים זרם קטן בהרבה.
אני הייתי מפצל שני קווים מההתחלה, עם מפסק+פיוז, או פיוז אוטומטי, לכל קו בנפרד, ומפעיל רק את הקו הרלוונטי.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
מה ההפסד בלהשאיר את הקו העבה חי?
אם אין בעיה עם הפיצול מבחינת תפקוד הכננת אני לא רואה חיסרון.
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
ehudzeelim
12-05-23, 16:36
לא הייתי קורא לזה הפסד,
עניין של בטיחות. במקרה של קצר בקו הזה, יכול להיות מצב של זרם מאד גבוה, בגלל שהקו הזה מחייב פיוז מאד גדול בתחילתו (כדי להתאים לכננת).
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ואם הוא לא מחובר לקומפרסור.... הוא פחות מסוכן?
אסף.
ehudzeelim
12-05-23, 16:46
אם הוא מופעל רק בהפעלת כננת, אז הוא לא מסוכן כלל בהפעלת קומפרסור, כי הקומפרסור והצרכנים מופעלים מקו אחר, והקו של הכננת מנותק מראשיתו על ידי מפסק ומופעל רק בזמן הפעלת כננת.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
הבנתי. אז אולי אפשר לעשות מיתוג בחיבור למצבר הראשי כך שבאופן רגיל יש שם פיוז קטן ורק כאשר צריך להפעיל את הכננת מוחלף לפיוז גדול?
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
ehudzeelim
12-05-23, 16:51
כן, לדעתי זה עוד יותר טוב ממה שהצעתי.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
הנה לקחנו משהו פשוט של למשוך כבל חשמל והפכנו אותו למשהו מסובך.
אסף.
ehudzeelim
12-05-23, 17:09
זאת לא מטרת הפורום? [emoji12]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אם לא תעשה ממסר עם פיקוד מבוסס ארדואינו, ובקר טעינה לכננת, dc2dc (כננת סולארית נטענת כמובן) עם פיוז חצי אוטומטי, אתה תשרוף את כל האוטו.
וגם,
נאצים (מלשון ליפו)
הבנתי. אז אולי אפשר לעשות מיתוג בחיבור למצבר הראשי כך שבאופן רגיל יש שם פיוז קטן ורק כאשר צריך להפעיל את הכננת מוחלף לפיוז גדול?
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
בסוף....
התקלות והכשלונות זה בגלל ההתחכמויות האלו.
כל המערכות האלו צריכות להיות פשוטות עם מינימום התערבות ידנית.
בדיוק. הרכיב שלא ייכשל לעולם הוא זה שלא הרכבת. לכן לא צריך כלום. כבל טוב, פיצול לצרכנים הקטנים וזהו.
אסף.
boaz avrahami
13-05-23, 09:40
לשים לב שהכלל הוא שבכל פיצול צריך הגנה.
אסף.
אני חושב שהכלל הזה נכון למצב שבו החוט מהפיצול הוא דק מחוט המוביל.
הרעיון להבנתי הוא שהפיוז אמור להגן על החוטים מפני התלקחות בקצר.
אם שמים פיוז גדול לחוט המוביל, כזה שמתאים לזרם שמסכן אותו, אזי החוטים הדקים בהמשך לא יהיו מוגנים מקצר ויש סכנה לנזק לחוטים ועד כדי התלקחות.
לפחות ככה אני מבין את זה
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
נכון. הגנה בפיצול - כאשר הזרם אחרי הפיצול נמוך יותר - מוליך דק יותר.
חשבתי שזה ברור. במיוחד בדיון הזה שהפיצול הוא מכבל כננת לצרכנים קטנים יחסית.
אסף.
איזה סוג פיוז ובית פיוז הכי נכון להרכיב לזרמים גבוהים (60-400 אמפר)?
ראיתי את הדגמים האלה שנקראים fuse anl באמאזון ואיביי : https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230513/f7245246bd485c0a2e3e90245fe241a4.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני משתמש ב
Mega fuse
אסף.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230513/05131a1140b15bde569f7fef2a4f310b.jpg
איזה סוג פיוז ובית פיוז הכי נכון להרכיב לזרמים גבוהים (60-400 אמפר)?
ראיתי את הדגמים האלה שנקראים fuse anl באמאזון ואיביי : https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230513/f7245246bd485c0a2e3e90245fe241a4.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalkבבקשה:https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230513/4f8cee7f1fb188c81812d702d07f6002.jpg
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
[emoji3][emoji3][emoji3]
Sent from my iPhone using Tapatalk
איזה עובי כבל להשתמש?
חיפשתי את הזרם המקסימלי של כננת ...
באתר של warn מופיע שכננת 9000 יכולה להגיע ל 480 אמפר. אז איזה עובי כבל צריך להשתמש עבור כננת אחורית כאשר גם מתחשבים בדעיכה של מתח (מניח כבל באורך 6 מטרים)?
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
כבר ריתוך 50ממ
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
50 mm2 ?
כלומר שטח?
כלומר 1/0 awg ?
לפי מה שאני רואה באינטרנט האמפר המקסימלי שלו 150-245. מה אני מפספס?
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
https://www.powerstream.com/Wire_Size.htm
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
האמפרז' שבטבלה שצירפת מדבר על זרם עבודה קבוע וזה לא המצב בכננת .
צריכת הזרם המקסימלית היא סביב 400 אמפר. אבל זה אמור להיות רגעי, או במקרה הגרוע לפרקי זמן קצרים מאד (רוצה לומר, אם אתה רואה ששום דבר לא מתקדם בכינון שלך, אתה אמור לעזוב את ההדק תוך שניות בודדות. אם יש התקדמות, אז אתה כבר לא בזרם המקסימלי).
כרפרנס, כבלים מקוריים של כננות וורן 9500 שהתקנתי לא מזמן הם 2 AWG ואורך כ1.8 מטר.
אני גם חושב שכבל ריתוך 50 ממ"ר הגיוני לצורך שלך. מגה פיוז 400 אמפר כמו שאסף כתב מיד ביציאה מהמצבר, ועוד שרוול הגנה על הכבלים. מצ"ב תמונה מההתקנה שלי - התקנה קדמית רגילה.
https://www.jeepolog.com/forums/attachment.php?attachmentid=142836&d=1678535640
כך חשדתי. אחרת מגיעים לעובי כבל לא הגיוני.
ד.א. וורן כותבים שיש מצב שכננת תמשוך 470.
גם כאן עם פיוז של 400 אתה לא רואה בעיה בגלל הרגעיות של אמפר גבוה יותר?
ובכלל לגבי הפיוז, אם הכבל מתאים ל 180 אמפר (עבור awg 2) אז הפיוז של 400 יישרף לפני שהכבל יישרף או הפוך?
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
בד"כ לא מתקינים פיוז במעגל של כננת.
הסיבה שבכל זאת יש שמוסיפים היא למקרה של תאונת חזית שתחתוך את הכבל, אולי הפיוז יעזור. אני לוקח סיכון מצד שני ששימוש מקסימלי בכננת ישרוף את הפיוז - במקרה כזה יש פיוז ספייר וכנראה שצריך מכפיל כוח.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.