התחברות

צפייה בגרסה מלאה : ג'ימני - קליפר תפוס



elad18
27-05-23, 01:42
ג'ימני 2005, לחיצה על הברקס במהלך נסיעה לקראת רמזור והרכב מושך חזק ימינה.
לאחר בדיקות מצאנו שהקליפר הקדמי שמאלי נתפס מעט לסירוגין (יכול להיות משוחרר, לחיצה על הברקס ונתפס).
גם לאחר פירוק שלו נראה שלא ניתן לסגור את הבוכנות עד הסוף.

לפני מס' חודשים הוא נתפס בצורה יותר רצינית.
פתחנו, ניקינו, החלפנו רפידות וגירזנו את המובילים ונראה שעזר ועכשיו זה חזר.

האם יש חובה לשפץ את שני הקליפרים הקדמיים או שניתן לשפץ רק את זה שתפוס?
האם יש המלצה לבעל מקצוע?
מחירים?
כל הערה אחרת?


תודה מראש

רפי לין
27-05-23, 08:33
מקצוען לשיפוץ הקליפרים, ובמחירים הוגנים, הנו דני ב"כפיר בלמים"
שברח' טברסקי 4 ת"א טל' 03-5622544 או 052-2568190
בברכה - רפי לין

ד ו ר ו ן
27-05-23, 09:19
ג'ימני 2005, לחיצה על הברקס במהלך נסיעה לקראת רמזור והרכב מושך חזק ימינה.
לאחר בדיקות מצאנו שהקליפר הקדמי שמאלי נתפס מעט לסירוגין (יכול להיות משוחרר, לחיצה על הברקס ונתפס).
גם לאחר פירוק שלו נראה שלא ניתן לסגור את הבוכנות עד הסוף.
לפי התאור הקליפר נתפס פתוח, לא סגור.
(״לא ניתן לסגור את הבוכנות עד הסוף״).
אם זה אכן המצב, התופעה אמורה להיות הפוכה- ברקס תפוס פתוח בצד שמאל קדימה=משיכה שמאלה, לא ימינה.

משיכה ימינה בבלימה מצביעה דווקא על בעיה בצד ימין קדימה.

ולא מעט פעמים, משיכה כזו יכולה להגיע מהסרן האחורי בכלל (בלם ימין אחורי).

חוץ מבלמים, זה יכול להיות גם מוט רדיוס משוחרר (שמאלי אחורי, או קדמי ימני).

asafk
27-05-23, 10:14
הסיבה לשיפוץ של שניהם היא החשד שהזיהום שפסל את האחד בדרך לפסול גם את השני.
מכל בחינה אחרת אין סיבה טובה לשיפוץ או החלפה של שני קליפרים יחד.
אבל העלות של שיפוץ זוג קליפרים היא כזו ששווה את השקט הנפשי.
ולא לשכוח החלפה מלאה ויסודית של נוזל הבלמים.

אסף.

elad18
27-05-23, 11:31
לפי התאור הקליפר נתפס פתוח, לא סגור.
(״לא ניתן לסגור את הבוכנות עד הסוף״).
אם זה אכן המצב, התופעה אמורה להיות הפוכה- ברקס תפוס פתוח בצד שמאל קדימה=משיכה שמאלה, לא ימינה.

משיכה ימינה בבלימה מצביעה דווקא על בעיה בצד ימין קדימה.

ולא מעט פעמים, משיכה כזו יכולה להגיע מהסרן האחורי בכלל (בלם ימין אחורי).

חוץ מבלמים, זה יכול להיות גם מוט רדיוס משוחרר (שמאלי אחורי, או קדמי ימני).

בלסגור את הבוכנות הכוונה הייתה להגיע למצב שהברקס משוחרר והרפידות לא לוחצות על הדיסק, אולי רשמתי קצת לא מובן.
כשהגלגל השמאלי על ג'ק ונותנים לחיצה על הברקס אז הוא ננעל.

בדקות הראשונות של הנסיעה התופעה פחות מורגשת, אבל כנראה בעקבות התפיסה הקלה של הברקס הרפידות מתחממות ולכן עוצרות פחות טוב ובגלל שהימני כן עוצר טוב המשיכה ימינה. בנוסף יש גם ריח מהצד השמאלי והוא חם יותר מהימני.

לגבי שאר הדברים שרשמת, בגלל שזיהינו בוודאות שהקליפר נתפס ברמה מסוימת אתחיל ממנו ואמשיך במידה ולא יפתר.

ד ו ר ו ן
27-05-23, 14:05
בוכנת קליפר לא חוזרת אחורה, הרפידה תמיד במשחק נגיעה-לא נגיעה מרפרפת עם הדיסק.

בדקת הפרשי טמפ בין הצדדים אחרי נסיעה?
זה ייתן לך אינדיקציה אובה לתיאוריה.

תבדוק הפרשי צדדים גם באחורי.

בסרן חי, גם חופש במיסבי גלגל גורם לבלימה חלשה בצד הבלוי.
לפעמים זה מלווה בדוושה ״רכה״ יותר, ולפעמים בהבדל בלימה בין צדדים.

בקיצור, משיכה בבלימה זה לא ישר ברקסים, יש לא מעט אפשרויות, נפוצות יותר.

elad18
31-05-23, 20:43
מעדכן שהקליפר נשלח לשיפוץ והדבר הראשון שהמשפץ שם לב אליו זה שהמובילים היו תפוסים לגמרי.
הבעיה נפתרה לגמרי ועכשיו גם הברקס עם יותר רגש בתחילת המהלך ויותר עוצמת בלימה בסופו.

תודה לכולם.

tooshey
01-06-23, 08:03
גירוז מובילים בקליפר צף זה בתחום האחריות של מוסך כללי/עבודה עצמית.
פעולה שצריך לבצע בכל טיפול בלמים תקופתי .
שולחים קליפר לשיפוץ כשהבעיה היא בבוכנה.
נוזלת או תקועה.
במסגרת פעולות האחזקה יש לוודא תקינות גומיות מובילים - בלעדיהן הקליפר יתפס מהר מאד, במיוחד בחורף.
בתוך מערכת הבלם, איפה שיש מגע עם נוזל בלם, מותר להשתמש רק במישחת סיכה מיוחדת.
במובילים ניתן להשתמש בגריז רגיל.

בברכה, טושי

סולי
01-06-23, 10:02
בטוח ובמובילים גריז רגיל?
יש שם מתכת על מתכת וגומי וטמפ גבוהה, לא?

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

asafk
01-06-23, 14:09
לא מזיק שגם שם יהיה גריז בלמים.
אני שם (תלוי במבנה הקליפר) מוליבדן ככה אני בטוח שהוא לא יילך לשום מקום. ..

אסף.

-->