PDA

צפייה בגרסה מלאה : מצבר ״חדש״ שישב שנתיים ברכב עם מינוס מנותק, בר שיקום?



ybar
05-06-23, 15:38
לפני בערך שנתיים רכשתי מצבר ״אמריקאי״ חדש והרכבתי אותו ברכב אך בשל סיבות אישיות וכלכליות הרכב ״אוחסן״ ולא היה בשימוש כל התקופה, ניתקתי את כבל המינוס מהמצבר וכיסיתי את הרכב, במשך כל התקופה אפילו לא התנעתי את הרכב, עכשיו אני מניח שהמצבר ״ריק״ לחלוטין עד מצב שאפילו האורות בתוך הרכב לא נדלקות בהפעלת סוויץ, השאלה אם אני אתניע את הרכב בעזרת בוסטר/כבלים ואתן למצבר להטען בעזרת האלטרנטור הוא יחזור ״לחיים״ או שכבר קרה לו נזק בלתי הפיך המחייב בהחלפתו באחר? מה דעתכם?

הדסופה
05-06-23, 15:44
קח לטעינה במוסך ותקבל אינדיקציה


Sent from my iPhone using Tapatalk

erezgur
05-06-23, 15:56
עכשיו אני מניח שהמצבר ״ריק״ לחלוטין
"מניח"?
לא הבנתי אם בדקת.
מה המתח בין הדקי המצבר?
מצבר חומצת עופרת לא אוהב לרדת לרמה נמוכה ואם הוא נפרק אז כבר לא יחזור למצבו המקורי.

ybar
05-06-23, 17:08
לא בדקתי עדיין את המתח על קוטבי המצבר, אבל כשפתחתי סוויץ לא היה בכלל חשמל ברכב. אני לא מצפה שיחזור למצב ״מקורי״ אלה רק שיחזיק מתח ויחזור לתפקוד של עוד כמה חודשים .

om2
05-06-23, 17:48
תוריד אותו לטעינה איטית.
ורק בסוף הטעינה תדע אם הוא חי או לא
שנתיים זה הרבה זמן.
אבל לא קרה לי משהו דומה עם מצבר חדש (היה בן כמה חודשים) שעמד שנה+.
הטענתי אותו והוא חזר לחיים
לא יכול להגיד לך אם הוא כמו חדש
אבל הוא נטען ושימושי

ybar
06-06-23, 00:56
המצבר היה חדש לחלוטין בין חודש ימים בלבד וטעון 12.76 כשקניתי אותו בדיוק לפני שנתיים וחודשיים ומאז ניתקתי את המינוס והרכב לא היה בשימוש בכלל.

erezgur
06-06-23, 09:15
אני באמת לא מבין למה אתה לא בודק מתח על ההדקים, שיהיה עוד נתון אלמנטרי לדיון הזה.

מה הטעם לשאול "מה דעתכם" או "להניח שנגמר" בלי לעשות בדיקה פשוטה עם מד מתח? ניסית לטעון אותו ממטען חשמלי (טעינה איטית)?


אני לא מומחה, אבל נניח שתראה שהמתח נמוך מ-10V או אפילו מתחת ל-9.5V - המצבר בסוף חייו או שכבר מת... (יתקנו אותי המומחים לגבי המספרים הללו לאחר שתוכל להציג עובדות).
ניסית לטעון אותו ממטען חשמלי (טעינה איטית)?

ybar
07-06-23, 13:10
אין לי מטען חשמלי להטענה איטית, יש סכנה לאלטרנטור אם אתניע את הרכב עם בוסטר/כבלים ואתן למצבר ״להטען״ בעזרת האלטרנטור?

נמרוד
07-06-23, 13:51
אין לי מטען חשמלי להטענה איטית, יש סכנה לאלטרנטור אם אתניע את הרכב עם בוסטר/כבלים ואתן למצבר ״להטען״ בעזרת האלטרנטור?

נשמע בין השורות, ברמיזה, שמה שאין לך זה מד מתח.
יש הנחה פה בפורום ג'יפולוג, שבידי השואל כלי עבודה בסיסיים.
עכשיו, בלי להתבייש - היתכן, באמת, שאין ברשותך כזה דבר?

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_nkw=voltmeter&_sacat=0&LH_TitleDesc=0&_sop=12

ybar
07-06-23, 14:29
היה לי בעבר מהסוג הפשוט ביותר וכמעט ולא נעשה בו שימוש, משום מה איני מוצא אותו כרגע.

נמרוד
07-06-23, 15:07
היה לי בעבר מהסוג הפשוט ביותר וכמעט ולא נעשה בו שימוש, משום מה איני מוצא אותו כרגע.בפניך, אם כן, מספר אפשרויות:

א. לחפש את מד המתח.
ב. להזמין מד מתח ולחכות עד שיגיע.
ג. לגשת לחנות חומרי בניין קרובה ולרכוש מד מתח.
ד. לשאול מד מתח משכן, חבר או קרוב משפחה שברשותו מד מתח.

כשבידיך מד מתח, מדוד את המתח בין הדקי המצבר.

השווה בין המתח המדוד לטבלה המצורפת.https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230607/3d79b7a2b121e61f56597a1f62d76ee6.jpg

ybar
07-06-23, 15:46
אוקי הבנתי, השאלה אם ייצא בבדיקה שהמתח על קוטבי המצבר פחות מ10(מצבר מת), האם אחרי טעינה הוא יוכל לחזור ״לתפקד״ ולמשוך עוד כמה חודשים? בכל זאת המצבר נקנה חדש לפני שנתיים ומעולם לא נעשה בו שימוש.

boaz avrahami
07-06-23, 15:58
אוקי הבנתי, השאלה אם ייצא בבדיקה שהמתח על קוטבי המצבר פחות מ10(מצבר מת), האם אחרי טעינה הוא יוכל לחזור ״לתפקד״ ולמשוך עוד כמה חודשים? בכל זאת המצבר נקנה חדש לפני שנתיים ומעולם לא נעשה בו שימוש.


את זה תידע אחרי הטעינה ואם אתה תרצה לדייק יותר אז יש מכשיר שבודק את המצבר תחת עומס נקודתי ויכול לגלות לך מה מצבו.
למרות הנסיונות העקשנים שלך, לא תוכל לקבל תשובה בלי לעשות את הדרך. קשה לדעת.

מה שרל לדעת זה שמצבר שעבר פריקה לאזור האדום או מתחת לכך סיכוייו לא גדולים.
להבא מחברים למטען אחזקה. היה משפר את סיכוייו.
אל תשכח שהמצבר כבר אחרי תקופת החיים שהאחריות הקציבה לו.

תחזור לספר על מנת שלא נהיה במתח [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

גלעד .ג.
07-06-23, 16:01
מוזמן להגיע לקחת מטען חכם עם אופציה לשיקום מצבר ומד מתח (פלוק).

אזור ירושלים


Sent from my iPhone using Tapatalk

נמרוד
07-06-23, 16:06
אוקי הבנתי, השאלה אם ייצא בבדיקה שהמתח על קוטבי המצבר פחות מ10(מצבר מת), האם אחרי טעינה הוא יוכל לחזור ״לתפקד״ ולמשוך עוד כמה חודשים? בכל זאת המצבר נקנה חדש לפני שנתיים ומעולם לא נעשה בו שימוש.זה נושא שלא נעים לדבר עליו - אבל אתה דוחק אותי לפינה. אז עם הקושי והכאב, אני אתן לך את האמת לפנים, מה שכולם פה רומזים.

המצבר שלך מת.

אתה חייב לשחרר ולהמשיך הלאה. כרגע זה בטח מרגיש כמו סוף העולם, אבל תאמין לי, יהיו מצברים אחרים.

shmil
07-06-23, 16:10
אוקי הבנתי, השאלה אם ייצא בבדיקה שהמתח על קוטבי המצבר פחות מ10(מצבר מת), האם אחרי טעינה הוא יוכל לחזור ״לתפקד״ ולמשוך עוד כמה חודשים? בכל זאת המצבר נקנה חדש לפני שנתיים ומעולם לא נעשה בו שימוש.

זה מזכיר לי את הבן שלי, בן 4 שנים: "אבא, תהיה מת ואחר כך תקום".
יכול להיות שאתם בני אותו גיל?
יכול להיות שהחופש הגדול התחיל מוקדם מאד השנה?

boaz avrahami
07-06-23, 17:10
יש משהו שתוכל לעשות עם המצבר המת-

https://youtube.com/shorts/MpKpSmw2uUs?feature=share


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

PW
07-06-23, 17:14
זה מזכיר לי את הבן שלי, בן 4 שנים
צעיר
(אח הנעורים.... הנעורים....)

opl
07-06-23, 18:22
אישית הייתי מנצל את ההזדמנות לקנות לכל הפחות רב מודד ומטען פשוט מאלי אקספרס (מוצרי חובה למי שממחזיק רכב שטח). ומנסה... החזרתי כבר מצברי עופרת מ7 וולט, אבל הם לא שימשו אחר כך ברכבים שמצבר אמין הוא חובה.



תגובות ניבזיות... מה הן תורמות? מיותר.

ehudzeelim
07-06-23, 18:24
יש משהו שתוכל לעשות עם המצבר המת-

https://youtube.com/shorts/MpKpSmw2uUs?feature=share


Sent from my iPhone using Tapatalk Proאפשר גם למחזר:

https://youtu.be/l665eovBlEk

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

boaz avrahami
07-06-23, 18:49
מת על ההודים היחפנים האלו.
יש כאלו סרטים החל מכבישת סירים וכלה במכונאות כבדה.
יודעים להסתדר בעל דרך.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ehudzeelim
07-06-23, 19:18
בשבילנו זה פחות קריטי, אבל אם תתקל בו במקרה אל תקרא לפקיסטני הזה הודי, בפניו [emoji12]
דרך אגב על המצברים שלו יש שלוש שנים אחריות [emoji16]

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

-->