התחברות

צפייה בגרסה מלאה : (הועבר) איסוזו טרופר



05-06-23, 20:04
היי חברים, אני חדש בפורום, ומקווה שאני לא חורג מהכללים.
אני מחפש לקנות רכב ראשון לשטח, עיינתי פה בפורומים השונים ויצאתי עדיין בלי מסקנה.
אני מחפש רכב לטייל בשטח בסופי שבוע, לרוב עם אישתי, אולי הבת תצטאף מידי פעם.
הטרופר מוצא חן בעיני אבל רבים לא ממליצים, כן הבנתי שיד הבדלים בין השנתונים, בין דיזל לבנזין ועוד. שאולי הכי מומלץ זה לחפש ידני, דיזל, עד שנת 98.
אבל מכאן השאלה, כל מה שמעל שנת 98 למה בעצם לא, מה הבעיות.
אשמח למענה

erezgur
05-06-23, 20:13
ברוך הבא לפורום,

העברתי את ההודעה שלך לשרשור מתאים - התייעצות לפני רכישה.
הערה טכנית נוספת - כותרת השרשור צריכה להיות משמעותית ולהעיד על תוכנו. אם כל כותרת תציין רק דגם של רכב לא ניתן יהיה להבין במה מדובר, אנשים שאולי יודעים לענות לא ייכנסו ולכן לא תקבל תשובה מהירה וכו'.

כעת לגבי חיפוש הרכב - הפורום הזה, שאליו העברתי את הפניה שלך מכיל שרשור נעוץ עם שאלון - אם תוכל לתת תשובות קצרות וענייניות לכל השאלות שבו יהיה יותר קל להבין מהן הדרישות והצרכים שלך וכך יהיה יותר קל לעזור לך.

איסוזו טרופר נמכר בארץ עד שנת 2004, זהו רכב מזדקן שלא תמיד טופל באהבה על ידי בעליו וכמו כל רכב שטח בגילו צפויות לא מעט הוצעות אחזקה עליו - צריך להכיר בכך ולהבין למה נכנסים.

לגבי השמועות והסיפורים ששמעת - זה אולי היה נכון ללפני 10 שנים או יותר, כיום הבעיות מוכרות וניתנות לטיפול בכל מוסך המכיר את הרכב או גם בעבודה עצמית אם יש לך ידיים טובות ואתה מסוגל ללמוד מהמדריכים השונים הנמצאים ברשת. מהרבה בחינות זהו רכב שדווקא שורד טוב יותר מאחרים את פגעי הזמן (חסון, פלסטיקה איכותית וכו'). גילוי נאות - אני בעל טרופרים כבר כ-17 שנים ומרוצה מאד :)

שאלת מספר שאלות שיש להן תשובות בפורום, ממליץ בחום לקרוא קצת בפורום אצלנו ולשאול שאלות ממוקדות יותר.
מנועי הבנזין נדירים הרבה יותר מהדיזלים כי בשנים שבהם נמכר הדגם כולם רצו דיזלים חסכוניים (עלות הסולר הייתה נמוכה והוא עושה יותר ק"מ לכל ליטר, עם הרבה מומנט בסל"ד נמוך וכו').

שחר גרינברג
05-06-23, 20:16
אני מציע לך להריץ חיפוש מהיר פה בפורום
קיימים דיונים רבים על הטרופר

בקצרה אסכם שה״מחלות״ לא כל כך נוראיות כמו שמציגים אותם במיוחד מי שמטפל טוב ברכבים

צריך לזכור שהרכבים הללו כבר מאוד מבוגרים

לגביי הבנזין 3.5 ליטר מנוע 6ve1
מנוע אמין מאוד אבל אוהב לאכול שמן
גיר (4l30e) שמתחמם ולכן דורש קירור רציני בעזרת קולר גיר (חפש שרשור של רענן על הגיר)

לגבי הדיזל 3 ליטר מנוע 4jx1
יש מומחים גדולים ממני פה בפורום שיכולים להרחיב על בעיות המנוע

בכללי רכב שאם תטפל בו טוב ויפה תקבל אחלה רכב שטח


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jake
08-06-23, 01:54
הייתי במצב שלך לפני חצי שנה. כעת אני עם הטרופר השני שלי ומחפש שלישי (עבור גיסי).
נדמה לי שכדאי שתגדיר את הצרכים שלך ע"פ השאלון שנעוץ כאן. למשל, הרכב אמור לשמש רק לטיולים? אם הרכב עבורך+1 בדרך כלל, אז הטרופר הארוך נשמע פשוט גדול מדי עבורך (את הקצר אני לא מכיר). אתה מתכוון לטייל בעיקר בשבילים או על ההתחלה להיכנס לעומק השטח? הרכב ישמש גם כדיילי? וכו'.

הטרופר הוא תענוג בשטח, חסון וסלחן לשטויות והרכב לימד אותי הרבה על נהיגה כשהביטחון עולה כל פעם. זה לא CJ (היי, יש מזגן טוב וגיר אוט' והגה הידראולי!) אבל היות שאין בקרות משיכה והוא בכלל דל באלקטרוניקה, ולשלי אין נעילות (יש TOD ודיפ'-"מוגבל החלקה"), זה עדיין רכב שצריך לנהוג. בזכות סרן חי ומהלך מתלה אחורי מטורף, ומנוע דיזל יעיל וחזק בסה"כ, הוא עובר בביטחון ובלי דרמות כל מסלול טיול (אני לא בענייני אתגרי עבירות כשלעצמם אבל נהנה מהם על הדרך).
מה שהפתיע אותי הוא כמה הרכב נוח בכביש. אמנם רועש ואיטי, אבל תנוחת הישיבה נוחה, המושב תומך והמשענת, הראות נהדרת, הנדסת האנוש אחלה, הוא משייט בלי דרמות בסל"ד נמוך, ואחרי נסיעה של 300 ק"מ שהפרייבט היה גומר לי את הגב והנשמה, אני יורד מהטרופר רענן ומצטער שאין איזה ערוץ לחצות או גבעה לטפס. כשקניתי התכוונתי שיהיה לטיולים בלבד, ויותר ויותר אני מעדיף אותו על הפרייבט, בטח לנסיעות ארוכות. ההנאה מהרכב רבה.
אין הרבה מוסכים שמבינים בטרופר והזמינות של אחד היא גם חשובה, אבל אלו שכן הם מקצוענים (יסמין, העוגן, נאדר, לא יודע אם יש בדרום).

שים לב שבלוחות יש אשליה אופטית כי בעצם אלה 2 קטגוריות של טרופרים. יש אלו שעולים מעט אבל ידרשו יישור קוו של 15 ומעלה (וגם מעלה ועוד קצת) כדי להעמיד רכב על הרגליים (כלומר הגלגלים), ואלו של 40+ (ו-+) שטופלו היטב ושיסתפקו בטיפול אחרי קניה. בכל מקרה כדי להגיע לרכב במצב מכני אמין ועם עבירות טובה (הגבהות, מיגון, צמיגי שטח 31) תגיע לסכום דומה, גם כשמחיר הקניה הנמוך מפתה.
קבוצה שלישית זה הבנזין שלא אכתוב כי לא מכיר.

אבל שב וממליץ שקודם תגדיר לך את השימושים והצרכים, תקצוב תקציב ראלי עם שוליים רחבים, תברר את נטיית הלב -- יש אלטרנטיבות שפויות יותר מאשר טרופר עתיק (כגון גרנד ויטרה שהיא רכב נהדר להתחיל איתו).

נעם ל
12-06-23, 12:45
מצטרף לכל מילה שנאמרה מעליי,
אנחנו עם טרופר שנתיים, קנינו את 'הכי זול' במטרה לטייל קצת ומייד למכור - והתאהבנו.
כיום משמש גם ליום-יום וגם לטיולים.
לאורך הזמן- יישור קו, טיפולים בשוטף, התאמות ושיפורים לצרכינו, (ויש עוד רשימה ארוכה, לאט לאט).
באמת רכב נוח מאוד למשפחה ומרווח באופן מרשים, יכולת שטח אדירה (עם צמיגים 31 - בכלל...), בכביש מאוד נוח!
ההיגוי שלו היה ויהיה מעפן, יכולת הבלימה לא מלהיבה גם היא.(אתה מרגיש שאתה עוצר משאית).
עם הזמן לומדים להכיר את הרכב ואיך לטפל בו או להבין מה יש לו וחוסכים כסף (נכון לכל רכב בכלל וסוס זקן כזה בפרט), יש המון מידע פה ועזרה מאנשים נהדרים.

ממליץ לך- אם תצליח לבחון אחד שמור ומטופל "על אמת", כלומר צא איתו קצת לשטח, סע איתו בכביש מהיר, בעיר, ואז תחליט.(לגבי הגרסאות השונות - פירטו מעלי).

אם היום אני צריך לקנות רכב שטח במקומו - הייתי הולך על..... טרופר! (אבל אחד מיושר ומשופר, אין לי חשק ליישר ולשפר שוב)

בהצלחה!

-->