PDA

צפייה בגרסה מלאה : ג׳יפ ראשון לחובב מכונאות שמגיע ממכוניות ספורט



RedR217
09-06-23, 15:35
שלום לכולם,

אשמח להתייעצות.

אני בן 40 , יורד מהמיאטה MX5 בפעם השניה , פעם ראשונה עקב נסיעה לחול וכעת עקב ריבוי ילדים לעומת כמות כיסאות :-)
הייתי תמיד מוקף חברים עם רכבי שטח והאהבתי להצטרף לטיולים.

אני רוצה כעת מכונית כיפית , ושאני אומר כיפית אני רוצה אותה קצת ״טיפשה״, כמה שיותר מכנית,
אני אוהב מכונאות , אוהב לעבוד לבד על הרכב, ואוהב רכבים שאפשר ״לבנות״

אני שוקל את הפראדו 90 הקצר, ולמצוא אחד כבר שעבר הכנה לשטח ( פגושי ברזל , צמיגים וכו )
השאלה שלי היא עד כמה הוא ״נורא בכביש״ , כן יש לי איזה 2-3 פעמים בשבוע בערך 30-40 בפקקי גוש דן.

אני גם שוקל את הפאג׳רו הקצר בשנתון חדש יותר ( פחות מכני אבל יותר נוח ומפנק )

התקציב הוא איזור ה 50-80 , אני רוצה להשאיר בכל מקרה שיהיה בצד לישור קו + תקציב פרויקט :-)

אשמח לעצה
תודה רבה

sgill
09-06-23, 15:45
אם מכאני ובא לך להתעסק, וזה לא רכב עיקרי - סופה או סיקס.
אח"כ רכבים מנות ה 90 כמו פאג'רו Q ודומיו.

RedR217
09-06-23, 16:44
אם מכאני ובא לך להתעסק, וזה לא רכב עיקרי - סופה או סיקס.
אח"כ רכבים מנות ה 90 כמו פאג'רו Q ודומיו.

תודה , חשבתי על זה , אבל השאלה האם סופה או סיקס יסחבו את ה 2-3 ימים שאני צריך לנסוע בפקקי גוש דן עם ילדה מאחורה
הרכב לא דיילי עבורי אלא ״חצי שבוע״

sgill
09-06-23, 17:41
גם סמוראי יכול להתאים.
30-40 דקות בפקק? אפשרי אבל סיקס וסמוראי (רובם) בלי מזגן. בחלק מהסופות יש.

Asaf-a
09-06-23, 17:48
פראדו90 קצר אחלה ביום יום, יחסית לקטגוריה מרווח, הרבה יותר מרווח מקינג קצר, ברור ש2 דלתות לא נוח בגישה למושב האחורי אם צריך לקשור הילדים בכסא.

הקושי שלך יהיה למצוא רכב במצב ראוי כי בכל זאת מדובר על רכבים בני 20-24 שנים, דווקא הקצרים בדרכ נסעו משמעותית פחות קמ מהארוכים.

מצד שני גם הקינג הקצר יתאים (צפוף יותר)

נכתב לאחר נסיון עם פראדו קצר וקינג ארוך

קח בחשבון שבפראדו במושב האחורי ליושב באמצע יש רק חגורת מתניים, אם מתקינים שם כסא ילדים אז ניתן לאלתר חיבור נוסף עם רצועה לכסא שמחוברת לגב המושב, ברגע שהילד הצעיר סיים עם כסא ילדים, עברתי לקינג ארוך עם 3 חגורות 3 נקודות.

RedR217
09-06-23, 17:56
אם מכאני ובא לך להתעסק, וזה לא רכב עיקרי - סופה או סיקס.
אח"כ רכבים מנות ה 90 כמו פאג'רו Q ודומיו.


פראדו90 קצר אחלה ביום יום, יחסית לקטגוריה מרווח, הרבה יותר מרווח מקינג קצר, ברור ש2 דלתות לא נוח בגישה למושב האחורי אם צריך לקשור הילדים בכסא.

הקושי שלך יהיה למצוא רכב במצב ראוי כי בכל זאת מדובר על רכבים בני 20-24 שנים, דווקא הקצרים בדרכ נסעו משמעותית פחות קמ מהארוכים.

מצד שני גם הקינג הקצר יתאים (צפוף יותר)

נכתב לאחר נסיון עם פראדו קצר וקינג ארוך

קח בחשבון שבפראדו במושב האחורי ליושב באמצע יש רק חגורת מתניים, אם מתקינים שם כסא ילדים אז ניתן לאלתר חיבור נוסף עם רצועה לכסא שמחוברת לגב המושב, ברגע שהילד הצעיר סיים עם כסא ילדים, עברתי לקינג ארוך עם 3 חגורות 3 נקודות.

תודה זה בדיוק המשוב שחיפשתי
אצלי זה 2 כיסאות , אחת ילדה גדולה שאפשר בוסטר פשוט ועוד תינוקת , אז נראה ששניהם יתאימו.

תגידו - היית הולך לכיוון הפראדו או פאג׳ו ( שניהם אני רוצה קצר ) ?

- - - Updated - - -


גם סמוראי יכול להתאים.
30-40 דקות בפקק? אפשרי אבל סיקס וסמוראי (רובם) בלי מזגן. בחלק מהסופות יש.

חחח - מזגן זה חובה
וגם חשבתי על הג׳ימני , אבל גם צפוף מדי וגם לא בטוח ( לפחות אצלי בראש ) , אני רוצה מכונית גדולה וכבדה שאני נוסע עם הבנות שלי :-)

asafk
09-06-23, 18:12
לא הייתי ממליץ על קינג מזדקן.
פג'רו מ2008 הרבה יותר מוצלח. בהצלחה עם למצוא אחד קצר שמור. קהל היעד שלהם כזה שהם לא שורדים.
פראדו קצר יהיה יותר קל למצוא ולו בזכות העובדה שנמכרו בכמויות משמעותית יותר גדולות מכל רכב פנאי-שטח בשנים האלו.
יש עוד אופציה שתמיד מגיעים אליה בסוף וזה טרופר.

אסף.

RedR217
09-06-23, 18:42
לא הייתי ממליץ על קינג מזדקן.
פג'רו מ2008 הרבה יותר מוצלח. בהצלחה עם למצוא אחד קצר שמור. קהל היעד שלהם כזה שהם לא שורדים.
פראדו קצר יהיה יותר קל למצוא ולו בזכות העובדה שנמכרו בכמויות משמעותית יותר גדולות מכל רכב פנאי-שטח בשנים האלו.
יש עוד אופציה שתמיד מגיעים אליה בסוף וזה טרופר.

אסף.

תודה, קיבלתי לגבי הפג'רו שרק מ 2008
ולגבי הטרופר, יש הטרופר קצר ואיך הוא מול הפראדו לדעתך?

erezgur
09-06-23, 18:50
מהם הפרמטרים שלך להשוואה?
מה חשוב לך?

אילו יכולות שטח אתה מצפה שיהיו לרכב?
כתבת שיש לך חברים עם רכבי שטח - אילו רכבים? תוכל לתת דוגמא או שתיים לטיול הכי מאתגר שעשיתם?

לא סתם יש לנו שרשור נעוץ עם שאלון בראש הפורום - תשובות לשאלון יעזרו לנו להבין טוב יותר מה אפשר להציע לך. לא תמיד מה שמתאים לאחד מתאים לשני.

ishc
09-06-23, 22:02
אני משער שלפי הכותרת אתה בענייני ללכלך את הידיים ולעשות חלק מהעבודה לבד?
אז הייתי פוסל לרכבים אמריקאים ובמיוחד למשפחת האינדיאנים.
נראה לי שזו תהיה פשרה מעניינת בין הנוחות של ה-suv לרובוסטיות וקלות הטיפולים של הסיקס סופה.
יש גם את הליברטי שיכול לתת מענה מעניין.

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

asafk
09-06-23, 22:16
מדובר בתחביב. מהסוג הגרוע ביותר. תחביב ממכר.
אתה מחפש רכב שיגרום לך להתעסק איתו? תמיד תחפש מה לשפר, מה לעשות, מה... נו .... להתעסק? אתה מחפש / צריך רכב שאתה תוכל להתעמק בקטלוג של יצרני אפטרמרקט עבורו ומה שיותר יותר טוב?
אם זה מה שאתה מחפש....
אז עזוב אותך מהיפניות. זה משעמם תחת. נכון פראדו ישן זה מספיק 'מכונה' ולא 'אוטו'. אבל אין כמו מיטב התוצרת של אמריקה ואנגליה. תמיד יש מה לתקן. לכל חלק מקורי באיכות נמוכה יש לפחות שני תחליפים משופרים, ולכל חלק מקורי באיכות סבירה יש לפחות יצרן אפטרמרקט אחד שמציע משהו יותר מגניב.
בקיצור אם ענית בחיוב על מה ששאלתי בהתחלה - גראנד צ'רוקי יכול להתאים לך. אם תמצא איזה המי - בכלל תוכל גם להנות מהגררררר כשלוחצים. ואפשר ללחוץ.

אסף.

RedR217
09-06-23, 22:31
איזה כיף של פורום, איזה תגובות נהדרות
דבר ראשון תודה
דבר שני האמריקאיות בהחלט מעניין זה לא משהו שחשבתי עליו ואכן... אני רוצה משהו שאני יכול לעבוד עליו, זה חלק מהכיף עבורי....

בהחלט אבדוק
תודה רבה רבה

מוטי ג.
09-06-23, 22:32
קח לנד רובר, העבודה לא נגמרת אף פעם [emoji23]

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

RedR217
09-06-23, 22:45
קח לנד רובר, העבודה לא נגמרת אף פעם [emoji23]

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

אני אמנם מזוכיסט אבל לא ברמה הזאת
לא מכבד את הבניה האנגלית, יותר מדי אנשים שאני מכיר עם ריינג רוברים שזה פשוט ביזיון ברמת איכות הבניה

geva dover
10-06-23, 07:49
xj,wj יתאימו לך מאוד.

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

איל מ
10-06-23, 10:23
לא יודע על איזה ריינג' רובר מדובר(מניח שחדשים),
אבל לחובב מכונאות הלנדרוברים הישנים בנוים בצורה מעולה.
הכל נוח ונגיש לעבודה עצמית ובנוי חכם וטוב כאילו חשבו מראש על המכונאי. יותר קל מכל הרכבים האחרים שיצא לי לעבוד עליהם.
מה שבזיון הוא חלקי הפלסטיקה בתוך האוטו.

אבל 2.
לנדרובר הוא לא רכב שמתאים למי שהגיע מרכבי כביש.
לא סתם קוראים להם כרכרות. ומי שחי על סרטוני מכונאות מארה"ב עם חלקי מנוע אפטרמרקט מבריקים ומנצנצים, יגלה שהמציאות היא לא כזאת. לפחות לא ברכבים האלה (גם לא ביפנים ובאמריקאים בשנתונים שאנו מדברים עליהם).

מצטרף להמלצה על אמריקאית כלשהו שתעסיק אותך. אבבל נראה לי שאתה הולך להיות מאוכזב מהתחביב.

RedR217
10-06-23, 10:38
לא יודע על איזה ריינג' רובר מדובר(מניח שחדשים),
אבל לחובב מכונאות הלנדרוברים הישנים בנוים בצורה מעולה.
הכל נוח ונגיש לעבודה עצמית ובנוי חכם וטוב כאילו חשבו מראש על המכונאי. יותר קל מכל הרכבים האחרים שיצא לי לעבוד עליהם.
מה שבזיון הוא חלקי הפלסטיקה בתוך האוטו.

אבל 2.
לנדרובר הוא לא רכב שמתאים למי שהגיע מרכבי כביש.
לא סתם קוראים להם כרכרות. ומי שחי על סרטוני מכונאות מארה"ב עם חלקי מנוע אפטרמרקט מבריקים ומנצנצים, יגלה שהמציאות היא לא כזאת. לפחות לא ברכבים האלה (גם לא ביפנים ובאמריקאים בשנתונים שאנו מדברים עליהם).

מצטרף להמלצה על אמריקאית כלשהו שתעסיק אותך. אבבל נראה לי שאתה הולך להיות מאוכזב מהתחביב.

תודה,
למה אתה חושב שאתאכזב?

נמרוד
10-06-23, 17:26
תודה,
למה אתה חושב שאתאכזב?גנים פולניים, לא קשור אלייך [emoji16]

(זה היה מונח שם, מצטער... מצטרף לאלו שהמליצו לך לבדוק את כיוון הjeep המקוריים)

איל מ
10-06-23, 17:29
תודה,
למה אתה חושב שאתאכזב?
כי מכונאות נבלה מזדקנת שונה בתכלית ממכונאות רכב ביצועים.

RedR217
10-06-23, 17:33
כי מכונאות נבלה מזדקנת שונה בתכלית ממכונאות רכב ביצועים.
זה אני יודע עזרתי לחברים שלי עם ג'יפים, יותר כיף לעבוד על גיפ הכל גדול יותר ויותר גישה: - )

tom1105
10-06-23, 20:13
זה אני יודע עזרתי לחברים שלי עם ג'יפים, יותר כיף לעבוד על גיפ הכל גדול יותר ויותר גישה: - )חחח, בוא תעבוד על הwj שלי ותקלל את מהנדסי קרייזלר על דורותיהם

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

RedR217
10-06-23, 20:23
חחח, בוא תעבוד על הwj שלי ותקלל את מהנדסי קרייזלר על דורותיהם

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

חח כן מכיר, הייתה לי קדילאק Cts V6, והייתי צריך להחליף שם משאבת דלק לחץ גבוה, דרש לפרק חצי רכב: - )
אבל עדיין זה לא קרוב להנדסה הנוראית שרואים כעת על גרמניות חדשות לדוגמה, פשוט התעללות במכונאים

raanan
10-06-23, 20:34
אני בן 40 , יורד מהמיאטה MX5 בפעם השניה


אני רוצה כעת מכונית כיפית , ושאני אומר כיפית אני רוצה אותה קצת ״טיפשה״, כמה שיותר מכנית,
אני אוהב מכונאות , אוהב לעבוד לבד על הרכב, ואוהב רכבים שאפשר ״לבנות״


אשמח לעצה
תודה רבה
שמע בחור,
לדעתי אתה מבולבל ואנחנו פה עוזרים לך להתבלבל ...
גם בכותרת ציינת "מכוניות ספורט, ואפילו הדגשת מיאטה.
כך שכנראה הכיף שלך נהיגה ברכב ספורטיבי בכביש (ניהוג ,התנהגות).

ריגושים ברכב שטח שדומים לרכב ספורט כביש, הם לא בתקציב שלך כלל (ראפטור וכדומה).

אם שנית פאזה וכל ריגוש הספורט כביש אתה שם בצד, ואתה מחפש רכב שטח לטיולים,
אזי רצוי שתמלא את השאלון הנעוץ בפורום וכך יוכלו לייעץ טוב יותר.

בהצלחה
רענן

נ.ב - כאחד שגם בא מתחום הספורט כביש, החידק לא עוזב ולעיתים קרובות יש "דודא" ...

KOOKE
10-06-23, 20:53
לדעתי הכי מתאים לדרישות שלך צ'רוקי - פלטפורמה אין סופית לעבודה עצמית ולשיפורי אפטרמאקט ואפשר לבנות את הרכב הזה לטעמך מרכב טיולים שפוי ומתוחזק היטב ועד למפלצת עבירות הכל תלוי בטעמך ובעומק הכיס.

המגרעת היחידה שלו לטעמי, היא, שלי אישית הרכב קצת צפוף וקטן אבל אם אתה מסתפק בקצר אז צ'רוקי יהיה לך יותר ממספיק מבחינת מרחב מחייה.

אם הרכב יהיה בנוי נכון אז הוא יכול להיות גם מהנה בנסיעת כביש- מנוע זריז שמגיב מהר יחסית ללחיצת הדוושה הימנית, מרכב אחוד וקל יחסית.

הרכב פשוט מבחינה מיכאנית וקל לטיפול עצמי.

RedR217
10-06-23, 21:37
לדעתי הכי מתאים לדרישות שלך צ'רוקי - פלטפורמה אין סופית לעבודה עצמית ולשיפורי אפטרמאקט ואפשר לבנות את הרכב הזה לטעמך מרכב טיולים שפוי ומתוחזק היטב ועד למפלצת עבירות הכל תלוי בטעמך ובעומק הכיס.

המגרעת היחידה שלו לטעמי, היא, שלי אישית הרכב קצת צפוף וקטן אבל אם אתה מסתפק בקצר אז צ'רוקי יהיה לך יותר ממספיק מבחינת מרחב מחייה.

אם הרכב יהיה בנוי נכון אז הוא יכול להיות גם מהנה בנסיעת כביש- מנוע זריז שמגיב מהר יחסית ללחיצת הדוושה הימנית, מרכב אחוד וקל יחסית.

הרכב פשוט מבחינה מיכאנית וקל לטיפול עצמי.
תודה רבה על איזה שנתונים מומלץ?, האם הם יחסית שכיחים?

- - - Updated - - -


שמע בחור,
לדעתי אתה מבולבל ואנחנו פה עוזרים לך להתבלבל ...
גם בכותרת ציינת "מכוניות ספורט, ואפילו הדגשת מיאטה.
כך שכנראה הכיף שלך נהיגה ברכב ספורטיבי בכביש (ניהוג ,התנהגות).

ריגושים ברכב שטח שדומים לרכב ספורט כביש, הם לא בתקציב שלך כלל (ראפטור וכדומה).

אם שנית פאזה וכל ריגוש הספורט כביש אתה שם בצד, ואתה מחפש רכב שטח לטיולים,
אזי רצוי שתמלא את השאלון הנעוץ בפורום וכך יוכלו לייעץ טוב יותר.

בהצלחה
רענן

נ.ב - כאחד שגם בא מתחום הספורט כביש, החידק לא עוזב ולעיתים קרובות יש "דודא" ...

מבין לגמרי אבל שמתי לב שאני נהנה יותר לעבוד עליה מלנהוג בה, רכב נהדר אבל אני כבר במקום אחר...

ברור לי שאתגעגע, וזאת חוויה אחרת אבל אני יותר רואה את עצמי עם פק"ל קפה על איזה הר יפה בנסיעה רגועה מאשר עוד פעם תחרויות דריפטים: - )

grand
10-06-23, 22:39
אכן צ'רוקי xj, זה הדבר האמיתי, הקלאסי והכי נוח לטיפול עצמי, הבעיה היחידה שלו זה הגיל המתקדם, ובעייתיות להפוך אותו לרכב שטח גיבור מבלי לשלם בנוחות יום יומית ובבעיות בטסט.
בתור חובב הגה כנראה מה שיספק אותך ויגרום לך להתרגש בכל נסיעה זה גראנד צרוקי wk עם מנוע המי 5.7 משנתונים 2005-2010, למרות המורכבות היחסית שלו, המכלולים העיקריים די פשוטים לתחזוקה עצמית , כל עוד שלא נפלת על תקלות חשמל מהגיהנום הוא יגרום לך הנאה רבה גם בכביש וגם בשטח.

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

KOOKE
11-06-23, 12:37
תודה רבה על איזה שנתונים מומלץ?, האם הם יחסית שכיחים?

- - - Updated - - -





לא עד כדי כך בקיא בדגמי הצ'ירוקי אבל למיטב ידיעתי הם יובאו לארץ באופן סדיר בשנים 1996-2002 ויש לא מעט כאלו.

אופציה מעניינת נוספת היא לייבא ביבוא אישי מארה"ב צ'רוקי אספנות מבציר שקודם ל- 1993 - ניתן למצוא שם צ'רוקי שמורים מאד ובמצב סטנדרטי ברמות מחיר של כ- 50,000 ש"ח בארץ אחרי כל עלויות היבוא האישי.

יש יתרונות ברכב אספנות מבחינת עלות הרישוי, מבחינת קלות הרישוי השנתי ומבחינת עלויות הביטוח - צירוקי אספנות כזה יכול להיות נייר חלק ובסיס נפלא לשיפור והתאמה לצרכים שלך.

למיטב ידיעתי אין הבדל מהותי מבחינה מיכאנית בין השנתונים

Pageup
11-06-23, 12:41
נ.ב - כאחד שגם בא מתחום הספורט כביש, החידק לא עוזב ולעיתים קרובות יש "דודא" ...

זה נכון גם הפוך, לקחתי איזה הפסקה קלה מרכבי שטח לרכב ספורט והדודא לא עזבה.

sgill
11-06-23, 13:19
אז היתה לך CTS V6 או CTS-V? יש הבדל גדול מאוד כמו שאתה יודע.
בכל מקרה, אני מצטרף להמלצה על WJ עד שנתון 2004 (עם סרן חי מלפנים) בעיקר כי חשובה לך גם הנוחות, 2 ילדים ונסיעות עירוניות.
אחרת הייתי מתעקש על סופה או סיקס.
לדעתי אם תתפשר על WK אז לפחות תפצה את עצמך בהמי, אבל לדעתי לא יכנס לך בתקציב.
נשארו לך פחות משבועיים להראות לנו את הכלה במפגש ג'יפולוג הקיצי... :D

RedR217
11-06-23, 13:23
תודה לכולם על המידע , אתם באמת אלופים

לגבי השאלות: הייתנו לנו CTS ( 3.6 ) לא ה V
אבל הייתי לי M3 E46 מקודם ( הייתה כואב ראש לא קטן ) :-)
אין על מיאטות


יש לי שאלה בבקשה:
מצאתי לנד קרוזר קצר 2004 ( הדגם שאחרי ה 90 ) , מצב טוב אבל בלי מיגונים והגבהות
כמה עולה לעשות מיגון בסיסי בבקשה ?

sgill
11-06-23, 13:27
אם מצאת 2004 בלי מיגונים והגבהות (בהנחה שלא היו לו בעבר והורידו) אז כנראה שהוא לא עשה הרבה שטח וזה טוב.
מיגונים יעלו 4,000-5,000 והגבהות תלויות בכמה גורמים אבל הערכה גסה 10,000-12,000 ואפשר גם ב 30,000 וצפונה...

RedR217
11-06-23, 13:31
אם מצאת 2004 בלי מיגונים והגבהות (בהנחה שלא היו לו בעבר והורידו) אז כנראה שהוא לא עשה הרבה שטח וזה טוב.
מיגונים יעלו 4,000-5,000 והגבהות תלויות בכמה גורמים אבל הערכה גסה 10,000-12,000 ואפשר גם ב 30,000 וצפונה...

כן , אכן זה מציאה דרך המוסכניק שלי ( לא רכב שמפורסם למכירה ) אכן בקושי ראה שטח

תודה רבה על המידע

ehudzeelim
11-06-23, 14:10
יש לי שאלה בבקשה:

כמה עולה לעשות מיגון בסיסי בבקשה ?

ביד 2 יש משהו שאולי יהיה לך רלוונטי:
https://www.yad2.co.il/s/c/dzsrpg64

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

asafk
11-06-23, 15:24
כן , אכן זה מציאה דרך המוסכניק שלי ( לא רכב שמפורסם למכירה ) אכן בקושי ראה שטח

תודה רבה על המידעזו אכן מציאה על פניו.
תכין 20000 למיגון הגבהה וצמיגים. וזהו. תתחיל לטייל ומה שיבוא אחר כך יבוא. ..

אסף.

-->