צפייה בגרסה מלאה : מקרר בגיפ , טעינות , מצבר וכל השאלות שמציקות למי שמחזיק מקרר .
אני משתמש במקרר גם ביום יום , זה כיף שיש מים קרים בקיץ וגם לפעמים בקניות של בשר ומוצרי חלב אני זורק אותם במקרר ולא לחוץ להגיע הביתה.
המקרר שלי מחובר גם שהרכב כבוי , זאת אומרת שאני עוצר לסידור או פגישה המקרר ממשיך לעבוד(לא יותר משעה בין נסיעות) ,
איך אני מנהל את מילוי המצבר נכון ?
איך אני יודע מה מצב המצבר בסוף היום ? האם למתח יש משמעות (יש לי ברכב שעון מתח) ?
מה הקו התחתון שפוגע במקרר , מתחת ל12V ?
לאחרונה אני אפילו מטעין את המצבר עם מטען 2.5AH בלילה בזמן שהמקרר נשאר דלוק ברכב , האם אני פוגע במצבר ? עבודה 24H של המצבר יוצרת בלאי מואץ ?
האם 2.5AH זה הרבה ? יכול לגרום לחימום המצבר שהוא מלא(כמובן שהמקרר תמיד פעיל ברקע) , יש לי גם מטען קטן של 0.8AH אולי עדיף זרם חלש ?.
andy.shaked
11-06-23, 16:17
יש מלא מידע על ניהול מצברים באתר ועל המקררים .
בכל מקרה בכל החישובים שנעשו על ידי ועל ידי אחרים, מקרר במצב של שימור טמפרטורה צורך כ 1-1.5Ah, אם המצבר שלך גדול מספיק והנסיעות היומיות שלך מספיקות להטעין את המצבר אז אין צורך בטעינה לילית
חפש פה את הפוסטים שהיו בנושאים אלו בעבר , יש בהם הרבה מידע רלוונטי
Sent from my 22081212UG using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
11-06-23, 16:33
אין מספר שהוא חד משמעי שמעליו הכול סבאבה ומתחתיו המצבר מת מיידית. ראה טבלה מצורפת.
למשל, אם אתה פורק בקביעות ל50 אחוז, שזה 12.07 וולט, כמות מחזורי הטעינה-פריקה שתוכל לקבל מהמצבר יורדת פי מאה, ביחס למצבר שלא נפרק בכלל מתחת למאה אחוז.
https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q70/922/mBu5rk.jpg
יוצא רגע מהקופסא ושואל... (ובטוח שתיכף חצי הפורום יסקול אותי פה)
למה להחזיק מקרר מקובע ברכב ובנוסף מחובר סטטי למערכת החשמל של הרכב?
הרי שאני רוצה למלא אותו בתקרובת אני מעדיף שיעמוד ליד המקרר בבית.
הרי שאני יוצא לאוהל או סתם לפיקניק אני רוצה שיהיה לידי עם הגלידות והבירות.
הרי כשבא לי לנקות את הטינופת שהשאירו הילדים אני רוצה אותו באמבטיה או בצינור בחצר.
אז רכשתי לי ALPICOOL עם 45 ליטר בשני תאים.
יש לו גלגלים , פקק ריקון לז'יפה וידית מאסיבית.
יש לו חיבור 220V בזמן שהוא בבית ומצנן את האוכל שהכנו לטיול / פיקניק
יש לו חיבור 12V (יעודי לא מצית) שהכין לי חשמלאי רכב בבגאז'.
יש לו בטרייה מובנת (יקרה פחד) שמאפשרת לו לעבוד כמה שעות בלי חוט.
יצרתי עבורו מסגרת (מגירה) מעץ שמקובעת ברצפת הבגאז'
למגירה יש רצועות ראצ'ט לתפוס אותו גם כשבא לי לעלות או לרדת את העשוש (-:
והניידות הזו פשוט עושה לי חשק לצאת לטיולים.
הגלידות תמיד קפואות ואיני צריך לפתוח את הרכב בכל גחמה של הצודקת למזון במחנה הלילה. (-:
andy.shaked
11-06-23, 18:06
למה שיסקלו אותך, אתה תעשה מה שנח לך ומתאים לאופי הטיולים שלך
אני פרקתי את המקרר מחוץ לרכב בטיול אחד בלבד, זה הספיק לי לכל יתרת הטיולים שבאו אחריו. אחרכך הותקן על מגירה נשלפת וחסל בעיות, כל אחד ניגש למקרר מוציא לעצמו מה שבא לו
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230611/da236429ba6e43d68eefd482f6cdd06e.jpg
Sent from my 22081212UG using Tapatalk
ehudzeelim
11-06-23, 18:15
הסיבה היחידה שאני אוציא את המקרר מהרכב היא ניקיון, לכן מקרר עם בטריה פנימית הוא חיסרון עבורי (כבד יותר, נפח מוקטן בגלל הבטריה). לגבי חיבור החשמל ברכב אין הבדל בין מקרר קבוע ברכב למקרר שיוצא ממנו, אז לא הבנתי מה זה חיבור "סטטי" לחשמל?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
andy.shaked
11-06-23, 18:31
נראה לי שהוא התכוון לחיבור קבוע למצבר ולא דרך שקע מצת , זה מומלץ לכל מקרר בכל מקרה
Sent from my 22081212UG using Tapatalk
אין מספר שהוא חד משמעי שמעליו הכול סבאבה ומתחתיו המצבר מת מיידית. ראה טבלה מצורפת.
למשל, אם אתה פורק בקביעות ל50 אחוז, שזה 12.07 וולט, כמות מחזורי הטעינה-פריקה שתוכל לקבל מהמצבר יורדת פי מאה, ביחס למצבר שלא נפרק בכלל מתחת למאה אחוז.
https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q70/922/mBu5rk.jpg
חנן ,אחלה טבלה עושה הרבה שכל ונותנת תמונה מעולה ,במערכת השעונים לפני שאני מדליק את הרכב מופיע לי תמיד מעל 12.4 , לא ידעתי איך להתייחס לזה ,אז לפי הטבלה, כנראה לא קיצוני והורס מצבר .
לגבי טעינה לילית , טעינה של 1 אמפר\שעה קבועה למצבר בגודל 75AH מחממת ומנפחת אותו ?
חנן-ג'יפולוג
11-06-23, 21:33
אתה טוען בערכים של זרם, לא של אנרגיה (קיבול) אז היחידות הן באמפרים. לא באמפר-שעה.
אם אתה טוען עם מטען אוטומטי, אז אין לך מה לדאוג. כשהמצבר יתמלא, הזרם יפסק.
אם זה מטען טיפש, או ספק מתח, והם מחזיקים 14 וולט במשך כל הלילה, כל לילה, זה לא בריא. הזרם יהיה נמוך משמעותית ממה שציינת, בין אם זה מטען של 2.5 אמפר או של 1 אמפר. הוא יהיה עשרות או מאות מיליאמפר, אבל זה עדיין יהיה לא בריא. המצבר לא יתנפח ולא ינזק מיידית, אבל זה מזיק לאורך זמן.
חנן ,אחלה טבלה עושה הרבה שכל ונותנת תמונה מעולה ,במערכת השעונים לפני שאני מדליק את הרכב מופיע לי תמיד מעל 12.4 , לא ידעתי איך להתייחס לזה ,אז לפי הטבלה, כנראה לא קיצוני והורס מצבר .
לגבי טעינה לילית , טעינה של 1 אמפר\שעה קבועה למצבר בגודל 75AH מחממת ומנפחת אותו ?
מאחר ואנחנו עסקינן בעשיריות וולט, מציע לך לבדוק ( פעם אחת) את השעון ברכב עם מד מתח מסודר.
אתה טוען בערכים של זרם, לא של אנרגיה (קיבול) אז היחידות הן באמפרים. לא באמפר-שעה.
אם אתה טוען עם מטען אוטומטי, אז אין לך מה לדאוג. כשהמצבר יתמלא, הזרם יפסק.
אם זה מטען טיפש, או ספק מתח, והם מחזיקים 14 וולט במשך כל הלילה, כל לילה, זה לא בריא. הזרם יהיה נמוך משמעותית ממה שציינת, בין אם זה מטען של 2.5 אמפר או של 1 אמפר. הוא יהיה עשרות או מאות מיליאמפר, אבל זה עדיין יהיה לא בריא. המצבר לא יתנפח ולא ינזק מיידית, אבל זה מזיק לאורך זמן.
כן אני טוען עם מטען אוטומטי שרגיש למצבר מלא , אבל שהמקרר מחובר תמיד תהיה דרישה לטעינה מהמטען , כך שהוא לא יעצור.
זה בעצם מה שמדאיג אותי.
- - - Updated - - -
מאחר ואנחנו עסקינן בעשיריות וולט, מציע לך לבדוק ( פעם אחת) את השעון ברכב עם מד מתח מסודר.
צודק .
חנן-ג'יפולוג
12-06-23, 15:54
בלילה סביר, ובטמפ' קירור (לא הקפאה) המקרר יעבוד כשביעית מהזמן, ובשאר הזמן המטען ישלים את האנרגיה וייעצר. לא הייתי דואג מזה.
גם אצלי המקרר מחובר קבוע ברכב אבל נמצא במצב OFF כשאני לא משתמש בו. אכן מאד נח להשתמש בו לקניות וכדו' ביומיום.
למה אתה מחזיק אותו כל הזמן ב- ON?
מה קורה בסופש אם הרכב לא זז יומיים ?
בחופשה האחרונה התעצלתי לכבות את המקרר, הופתעתי לטובה שגם אחרי כ-36 שעות הרכב הניע בלי בעיה (דיפנדר עם מצבר 95 אמפ'/ש)
רכשתי מקרר לא מזמן, כרגע מתחבר רק לשקע מצת, אבל אני לא אוהב את הסידור הזה, מרגיש לי לא יציב לאורך זמן בשטח וגם צריך להפעיל סוויץ בשביל להפעיל את המקרר.
השימוש בו יהיה רק לטיולים ואין כוונה שיעבוד ביום יום.
מכיוןן שהמצבר אצלי בתוך הרכב (מתחת לכסא ליד הנהג) חשבתי פשוט למשוך משם קו לתא המטען באמצעות שקע/תקע אנדרסון.
כך לפני טיול ובמהלכו התקע יהיה מחובר לשקע והמקרר יעבוד ללא תלות בסוויץ.
אפשרי? בעייתי?
andy.shaked
13-06-23, 14:09
אפשר ואפילו מומלץ מאוד לעבור לשקע אנדרסון , תדאג לכבילה מתאימה מהמצבר 144035144036
Sent from my 22081212UG using Tapatalk
יוצא רגע מהקופסא ושואל... (ובטוח שתיכף חצי הפורום יסקול אותי פה)
למה להחזיק מקרר מקובע ברכב ובנוסף מחובר סטטי למערכת החשמל של הרכב?
הרי שאני רוצה למלא אותו בתקרובת אני מעדיף שיעמוד ליד המקרר בבית.
הרי שאני יוצא לאוהל או סתם לפיקניק אני רוצה שיהיה לידי עם הגלידות והבירות.
הרי כשבא לי לנקות את הטינופת שהשאירו הילדים אני רוצה אותו באמבטיה או בצינור בחצר.
אז רכשתי לי ALPICOOL עם 45 ליטר בשני תאים.
יש לו גלגלים , פקק ריקון לז'יפה וידית מאסיבית.
יש לו חיבור 220V בזמן שהוא בבית ומצנן את האוכל שהכנו לטיול / פיקניק
יש לו חיבור 12V (יעודי לא מצית) שהכין לי חשמלאי רכב בבגאז'.
יש לו בטרייה מובנת (יקרה פחד) שמאפשרת לו לעבוד כמה שעות בלי חוט.
יצרתי עבורו מסגרת (מגירה) מעץ שמקובעת ברצפת הבגאז'
למגירה יש רצועות ראצ'ט לתפוס אותו גם כשבא לי לעלות או לרדת את העשוש (-:
והניידות הזו פשוט עושה לי חשק לצאת לטיולים.
הגלידות תמיד קפואות ואיני צריך לפתוח את הרכב בכל גחמה של הצודקת למזון במחנה הלילה. (-:
מעדיף ללכת לחדר כושר או פעילות גופנית אחרת מאשר להעמיס ולפרוק מהג'יפ מקרר 45 ל' שכולל סוללה נטענת ומזון - חתיכת משקל יש לקומבינציה הזו
מעדיף ללכת לחדר כושר או פעילות גופנית אחרת מאשר להעמיס ולפרוק מהג'יפ מקרר 45 ל' שכולל סוללה נטענת ומזון - חתיכת משקל יש לקומבינציה הזו
את המזון מביאים בנפרד בסל של המקרר..
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.