צפייה בגרסה מלאה : לא ג'יפ - פיג'ו 206+ שפריצר חלונות קדמי הפסיק לעבוד.
פיג'ו 206+ מודל 2011.
השפריצר של החלון הקדמי הפסיק לעבוד.
הוחלפו מיכל מים, משאבה, שפריצרים, חלק מהצנרת.
כשמנסים להשפריץ על החלון הקדמי, הוישרים נכנסים לפעולה אבל המנוע של השפריצרים לא.
עברתי על כל הפיוזים (לא יודע איזה פיוז אחראי על זה) תקינים.
כאמור מנוע חדש ותקין.
להבנתי יכול להיות שיש איזשהו ריליי שאחראי על הפיכת הכוון החשמל במשאבה, לא מצאתי משהו כזה.
אגב הוא הפסיק לעבוד לאחר שהפעלתי את השפריצר מאחור, לכן חושד בריליי שמחליף כיוון או משהו בסגנון.
אשמח לתובנות, או אם משהו מכיר את התופעה ויוכל להכוין אותי.
תודה
אם זה כמו שאני מכיר מ307 אז יש לך שם מנוע כפול. תן תמונה שלו.
אפשר לבדוק אותו ישירות עם בטריה. אחרי שתוודא שהוא תקין צריך לבדוק את הרתמה.
אסף.
תודה אצלם ואעלה תמונה.
המנוע תקין, מקבל פלוס מינוס מתחלפים, יש לו שתי יציאות, האחת לשפריצר האחורי והשניה לקידמי.
נבדק בחוץ ועובד לשני הכוונים.
עזוב אותך, משאבה חשמלית זה לחלשים, שים מיכל כחול גמיש ומשאבה ידנית כמו שהיה בפיאט 127.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
אני מניח שאיפשהו במיכל או ליד המשאבה יש איזה פילטר לסינון הנוזל לפני שהוא נכנס למשאבה.
בדקת שהוא לא סתום?
Sent from my Pixel 5 using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
05-07-23, 07:20
התיאור לא ברור. אם אני מצליח להבין, אז המנוע לא עובד כשאתה מנסה להפעיל אותו?
במידה וזה המצב- מקור הלחץ לא פעיל, אז לא ברור למה הוחלפו חלקי אינסטלציה, וגם אם הוחלפו, הציון של המידע הזה מבלבל, כפי שמעידה התגובה שמדברת על מסנן סתום.
boaz avrahami
05-07-23, 07:31
מה זה ריליי שמחליף כיוון?
האם כשאתה לוחץ על הכפתור מגיע חשמל לקונקטור ?
באמת לא מובן למה הוחלפו כל החלקים אם המנוע לא פועל.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
כל חלקי האנסטלציה הוחלפו מכמה סיבות,
הדיזות הוחלפו כי היו סתומות למחצה וניקוי לא עזר,
חלק מהצנרת הוחלף כי נירקב,
המערכת עבדה, צינור השפריצר האחורי היה קרוע ובמקומות מסויימים ממש נמס ביד ולכן החלק הנמס שלו הוחלף והושלם צינור עד לדיזה האחורית.
לאחר כל אלה הפעלתי בשימחה את השפריצר האחורי ואז גם את הקדמי.
זאת הנקודה שהקדמי הפסיק לפעול (מכאן החשד שיש אולי איזה ריליי שמשנה כיוון, אין לי מושג, אחפש שירטוט חשמלי).
פתחתי את כיסוי הכנף וניסיתי להבין האם המנוע מקבל זרם או לא, בשלב הזה הוא התפרק לי ביד.
בדקתי את הקונקטור שלו ונראה שהוא מקבל זרם חלש (מנורת הביקורת האירה חלש בזמן הפעלת המנוע, אגב לשני הכוונים וזה קצת מוזר).
חיפשתי להזמין מנוע חדש וראיתי שמנוע עם המיכל עולים 70 שקל כולל המשלוח, העדפתי להזמין ולהחליף הכל, גם מיכל נקי וגם מנוע חדש.
עד כאן למה הוחלף הכל - לא קשור לתקלה, אני אוהב שהדברים עובדים וכמו שצריך.
אסף זה המנוע:
144219144220144221
אפרק הערב שוב את הגלגל וכיסוי הגלגל ואבדוק אולי חלק מהצינור שנראה לי תקין - סתום, למרות שאני לא שומע את המשאבה אפילו מנסה להסתובב לצד הקדמי.
boaz avrahami
05-07-23, 09:29
אם אני מבין נכון זו משאבה אחת שיושבת על המיכל ולה שתי יציאות. אחת לחלון הקדמי והשניה לאחורי.
שינוי הקוטביות במשאבה הוא שגורם לסיבוב המנוע שלה בכיוון מנוגד וכך המים יוצאים מהצינור הנכון ( קדמי או אחורי)?
האם המתג של המשאבה קדימה ואחורה ממתג גם פלוס וגם מינוס או שהמינוס קבוע?
בדוק חשמלית אם מגיע מתח.
הצלב צינורות בין היציאות.
בדוק פיוזים
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
אתה מבין נכון,
פיוזים נבדקו.
אין מינוס קבוע למשאבה, הקטבים מתחלפים.
במעמד ההחלפה שלה בדקתי שמגיע זרם ואף מתחלף.
האמת מנורת הביקורת הראתה זרם אבל חלש...
בערב אבדוק שוב את עוצמת הזרם.
ואצליב את היציאות.
יש לי זכרון עמום לגבי הידית בדגמים האלה שפורשת בשיא (com2000) - יכול להיות קשור?
Sent from my iPhone using Tapatalk
בדקתי מתח במנוע, מגיע פחות מ 3-4 וולט.
עברתי על הריתמה עד לקופסת הפיוזים במנוע, נראה תקין.
בזמן הפעלת השפריצר אם אני נותן פלוס לחוט המיועד בקופסת הפיוזים במנוע, השפריצר עובד.
מה שמן הסתם, שולל בעיות בין קופסת הפיוזים במנוע למנוע השפירצר.
סגרתי את כל מה שפירקתי ועברתי לבדוק בתוך הרכב.
פירקתי חצי רכב, עד כדי פירוק של מכלול הידיות החוצה.
לא הצלחתי להבין איזה חוט אמור לתת את הפלוס המבוקש מהידית.
נהיה מאוחר מידי, סגרתי חזרה הכל.
תחושת הבטן שלי - הידית החזירה את נישמתה.
עדיין יש קצת ספקות וכמובן שלא הגעתי לתובנה חד משמעית.
אבדוק עלויות של ידיות, אם לא בשמיים אזמין ואתקדם משם. אם כן בשמיים, אולי אוסיף כפתור ירוק כמו של פעם ;)
די מתסכל לא למצוא את התקלה.
boaz avrahami
06-07-23, 07:58
הצצתי אתמול על מה שנחזה להיות סכמה חשמלית של 206.
אני לא בעל מקצוע אבל יש לי קצת מושג ויש חשיבה לוגית. לאהצלחתי מהשרטוט להבין מי נגד מי.
יש שם איזה צהוב ירוק שהופך למינוס ומשורשר לעוד משהו וזה כאילו מינוס קבוע לידית .
איך הפלוס נכנס ויוצא מהידית היה כבר מעל ליכולתי להבין אבל הוא כנראה יוצא גם למנוע ולעוד איזה מודול תצוגה/ שליטה בקבינה.
מנגנון ההחלפה נמצא בתוך הידית עצמה ואין שום רילי על הקו. לפחות ככה זה נראה.
לכן אם לצד אחד עובד תקין ולצד שני לא ובהנתן שמהידית כבר יוצא מתח וזרם נמוך חזקה עליך שהידית דפוקה.
חליפית מאוד בזול. יש גם בעלי.
חדשה של וולאו סביב מאה דולר.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
בועז תודה רבה על ההשקעה !
זה לא מובן מאליו.
חיפשתי חליפי באלי, מצאתי זה (https://he.aliexpress.com/item/1005004062867715.html?spm=a2g0o.detail.0 .0.7723YDOLYDOLbW&gps-id=pcDetailTopMoreOtherSeller&scm=1007.40050.281175.0&scm_id=1007.40050.281175.0&scm-url=1007.40050.281175.0&pvid=1f18f2bb-1c47-455f-8fb4-cf7b6370e764&_t=gps-id:pcDetailTopMoreOtherSeller,scm-url:1007.40050.281175.0,pvid:1f18f2bb-1c47-455f-8fb4-cf7b6370e764,tpp_buckets:668%232846%2381 08%231977&pdp_npi=3%40dis%21ILS%21535.85%21487.61% 21%21%21%21%21%40211b5e1e168862142557588 56e043b%2112000027909350739%21rec%21IL%2 1129894350).
כמעט 600 ש"ח כולל משלוחה.
זול זה לא ממש ואני גם לא משוכנע ב 100 אחוז שזה מה שמתאים לי למרות שזה נראה די דומה למה שפרקתי אתמול....
היה לי פעם מקרה דומה בפיליסיה 97.
השפריצר האחורי עבד והקדמי לא.
הצלבתי בין הצינורות והקרבתי את האחורי…היה לי טוב מספיק
מי שמחפש הגיון של פלוס מינוס בידית לא ימצא.
זה הכל תקשורת. (צהוב ירוק זה בדרך כלל canbus )
ידית com2000 הבדיחה היתה שזה השם שלה כי היא עולה 2000 שקל. ואז התחילו למכור גם בארץ סביב 650 שח מקורית של ולאו.
אסף.
מי שמחפש הגיון של פלוס מינוס בידית לא ימצא.
זה הכל תקשורת. (צהוב ירוק זה בדרך כלל canbus )
ידית com2000 הבדיחה היתה שזה השם שלה כי היא עולה 2000 שקל. ואז התחילו למכור גם בארץ סביב 650 שח מקורית של ולאו.
אסף.
אז משם הגיע ה2000 לשם.. לא הבנתי למה גוגל לא מחזיר תוצאות באנגלית
Sent from my iPhone using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.