Assafo
06-07-23, 01:26
שלום לכולם,
אני קורא כאן תקופה ארוכה בעניין רב(לסירוגין כבר כ 10 שנים פלוס) ורק היום ממש נרשמתי כדי לכתוב הודעה ראשונה.
בבעלותי כבר כ 8 שנים טריוס 2011. את הטריוס קניתי בזמנו כי רציתי להתחיל ולטייל. לאט לאט צברתי ידע , ניסיון וביטחון ומשבילי קק"ל כבושים הגעתי לאזורים קצת יותר מאתגרים ומפתיעים (לא שטח טכני קשה ומאתגר).
בשנה האחרונה (כנראה משבר של גיל 40 שהתחיל לקראת גיל 43) אני מתחיל להרגיש תחושה של מיצוי עם הטריוס והמשחק של חיפוש אחרי מחליף ביד 2, בפייסבוק וגם בלוח מודעות פה הופך להיות תכוף יותר ויותר.
ההתיעצות פה היא גם כדי לקבל אולי כיוון שלא חשבתי עליו וגם אולי כדי לקבל פידבק שיחזיר אותי למציאות.
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי! א. מה התקציב לרכישת הרכב?
התקציב הוא עד +-100 אלף.
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
יישור קו ראשוני הוא כן חלק מאותו תקציב של 100 אלף. בהמשך אין בעיה של מימון תחזוקה.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
מטיילים זוג עם 2 ילדים (הקטנה כרגע בת שנה וקצת אז יידרש כיסא בטיחות). אישתי לא בקטע של מחנאות אז אין בתכנון לינת שטח. בדרך כלל טיולים של יום אחד או טיולים ארוכים עם לינה בצימרים.
3. נסועה שנתית ותחזוקה: א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
כרגע הממוצע השנתי שלי הוא כ 15 אלף ק"מ בשנה. זה מתחלק בכ 25 ק"מ ביום הלוך חזור בית עבודה בית. טיולים תלוי עונה (בקיץ חם מידי) ובעונות המתאימות בערך כל סוף שבוע שני. רוב הטיולים לאזור בית שמש וירושלים. דרום רחוק או צפון רחוק פעמיים שלוש בשנה.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
הרכב הוא יום יומי אבל יש רכב נוסף בבית (של אישתי) שעושה 5 אלף ק"מ בשנה. אם הרכב שאקנה יהיה אוטומטי הוא יוכל להישאר בבית לסידורים שלה ואני אסע עם שלה במידת הצורך.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
למרות שמאוד הייתי רוצה לטפל בעצמי אין לי זמן פנוי.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
גר בראשון.
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
לא מחפש שטח טכני אתגרי ומעלות קשים אבל כן את האקסטרה שאני לא יכול עם הטריוס. בגדול הילוך כח ונעילת דיפרנציאל אחורית יתקבלו בברכה.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
לא הייתי חלק מקבוצה אבל לא שולל בעתיד.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
הדוגמה הכי טובה שעולה לי לראש - בין טל שחר לכפר אוריה (ממש ליד יקב מוני) יש מעלה שעם הטריוס אני לא מעז לעלות אז עוצר בצד באמצע הדרך (בהסתעפות) ועולה ברגל עד למעלה. אחרים עם רכבי שטח בעלי הילוך כח עולים את זה בקלילות.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני רצוי אוטומטי אבל לא חובה.
ב. מנוע דיזל/בנזין
מבין הרכבים שאני מתלבט לגביהם הם כולם דיזל (אצלי בראש דיזל = עמיד וכנראה חסכוני יותר מבנזין מקביל)
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
טנדר אפשרי , קצר אפשרי (כל עוד התא מטען לא קטן יותר מאשר בטריוס), ארוך אפשרי
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
משומש בן שנים ספורות אם הולכים לכיוון העליון של התקציב , אם מיושן אז חלק מהתקציב ישאר בצד לצורך יישור קו ושיפורים במידת הצורך.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
בזכות המשתמש ישי - טנדר טרייטון או האנטר.
פיאט פולבק ( כמו טרייטון רק תמורה יותר טובה). יש אחת עם נתונים אטרקטיביים ביד 2 אבל מסתבר שאחרי תאונה שנפתחו כריות אוויר.
עד כמה הרכבים האלה אמינים אם אני מצליח למצוא רכב כזה עם פחות מ 150 אלף ק"מ והיסטוריית טיפולים? בסביבות שנת 2015...
בקטע רומנטי - הלב רוצה פראדו ישנה עם המנוע של ה 125 כ"ס. רצוי קצר. רצוי יד נמוכה וק"מ לא בשמיים עם הסטוריית טיפולים.
ישבתי היום באחת משופרת (הגבהה, מיגון וכו) שעברה 500 אלף ק"מ וחייב להודות שהחיוך נשאר לי מרוח על הפנים כל היום. מבחינתי לקנות ולהחזיק להרבה שנים (עוד 6 שנים אספנות) . אבל אז המח חוזר לתפקד, הכאפה המצלצלת של היום שאחרי הקניה מפחידה אותי.
סוזוקי גימני קטן לי מידי. לגרנד ויטארה פחות מתחבר. חשבתי גם על suv חדשים יותר מהטריוס (נניח דאסטר או פורסטר ) אבל מבחינתי כבר עדיף הטריוס.
פתוח לעוד הצעות.
אסף
Sent from my DN2103 using Tapatalk
אני קורא כאן תקופה ארוכה בעניין רב(לסירוגין כבר כ 10 שנים פלוס) ורק היום ממש נרשמתי כדי לכתוב הודעה ראשונה.
בבעלותי כבר כ 8 שנים טריוס 2011. את הטריוס קניתי בזמנו כי רציתי להתחיל ולטייל. לאט לאט צברתי ידע , ניסיון וביטחון ומשבילי קק"ל כבושים הגעתי לאזורים קצת יותר מאתגרים ומפתיעים (לא שטח טכני קשה ומאתגר).
בשנה האחרונה (כנראה משבר של גיל 40 שהתחיל לקראת גיל 43) אני מתחיל להרגיש תחושה של מיצוי עם הטריוס והמשחק של חיפוש אחרי מחליף ביד 2, בפייסבוק וגם בלוח מודעות פה הופך להיות תכוף יותר ויותר.
ההתיעצות פה היא גם כדי לקבל אולי כיוון שלא חשבתי עליו וגם אולי כדי לקבל פידבק שיחזיר אותי למציאות.
1. תקציב - צריך להביא בחשבון שההוצאות על רכב שטח גבוהות בד"כ משמעותית מהוצאות על רכב פרטי! א. מה התקציב לרכישת הרכב?
התקציב הוא עד +-100 אלף.
ב. האם התקציב שציינת כולל מבחינתך את עלויות התיקונים, השיפורים והתחזוקה (לפחות של ששת החודשים הראשונים) או שמדובר במחיר הרכישה בלבד ויהיה מימון נפרד לעלויות התחזוקה?
יישור קו ראשוני הוא כן חלק מאותו תקציב של 100 אלף. בהמשך אין בעיה של מימון תחזוקה.
ג. האם אתה מסוגל להתמודד עם הוצאה חד פעמית גדולה יחסית (למשל 5,000-10,000 ש"ח) לתיקון הרכב אחת לכמה שנים?
כן
2. גודל / קיבולת הרכב - כמה אנשים הוא צריך להכיל בטיולים? זוג או בודד? משפחה של חמש נפשות? כלב? קוף? האם לעיתים תרצו לעשות טיול של מספר ימים עם לינת שטח?
מטיילים זוג עם 2 ילדים (הקטנה כרגע בת שנה וקצת אז יידרש כיסא בטיחות). אישתי לא בקטע של מחנאות אז אין בתכנון לינת שטח. בדרך כלל טיולים של יום אחד או טיולים ארוכים עם לינה בצימרים.
3. נסועה שנתית ותחזוקה: א. כמה קילומטרים הרכב יעשה בשנה? כמה ק"מ להערכתך יהיו לצרכי טיול (כולל את הטיול בשטח עצמו ואת הנסיעה הלוך וחזור) וכמה נסיעה שוטפת שאינה קשורה לטיול?
כרגע הממוצע השנתי שלי הוא כ 15 אלף ק"מ בשנה. זה מתחלק בכ 25 ק"מ ביום הלוך חזור בית עבודה בית. טיולים תלוי עונה (בקיץ חם מידי) ובעונות המתאימות בערך כל סוף שבוע שני. רוב הטיולים לאזור בית שמש וירושלים. דרום רחוק או צפון רחוק פעמיים שלוש בשנה.
ב. הרכב הוא יום יומי או מדובר ברכב פנאי לסופי שבוע (האם תוכלו לעיתים להשלים עם כמה ימים שבהם הרכב מושבת לצרכי טיפול ולא יכול לשמש לנהיגה)?
הרכב הוא יום יומי אבל יש רכב נוסף בבית (של אישתי) שעושה 5 אלף ק"מ בשנה. אם הרכב שאקנה יהיה אוטומטי הוא יוכל להישאר בבית לסידורים שלה ואני אסע עם שלה במידת הצורך.
ג. האם כל התחזוקה תתבצע במוסכים / בעלי מקצוע או שיש ידע טכני / רצון / כוונה לביצוע תחזוקה עצמית (לפחות חלקית)?
למרות שמאוד הייתי רוצה לטפל בעצמי אין לי זמן פנוי.
ד. האם מקום המגורים הוא באזור מרכזי עם מוסכים ואנשי מקצוע זמינים במרחק נסיעה סביר או בפריפריה הרחוקה מאזני מקצוע / מוסכים?
גר בראשון.
4. אופי השימוש והטיולים:
א. האם מתכננים לנסוע רק בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, האם רק טיולים רגועים בחיק הטבע, האם טיולים שלעיתים ידרשו מעבר מעלה קשה / מדרגת סלע וכו'?
לא מחפש שטח טכני אתגרי ומעלות קשים אבל כן את האקסטרה שאני לא יכול עם הטריוס. בגדול הילוך כח ונעילת דיפרנציאל אחורית יתקבלו בברכה.
ב. אם טיילתם ברכבי שטח בעבר או שיש קבוצה המטיילת עם רכבי שטח שאתם חושבים להצטרף אליה מדי פעם לטיול - מהם רכבי השטח של אנשי הקבוצה?
לא הייתי חלק מקבוצה אבל לא שולל בעתיד.
ג. מהם המקומות המאתגרים ביותר שבהם עברתם / תרצו לעבור או שטיול שתרצו להשתתף בו עבר? (גם אם רק ראיתם תמונות של טיול שטח שעניין אתכם ויודעים לציין את שם המקום או המסלול).
הדוגמה הכי טובה שעולה לי לראש - בין טל שחר לכפר אוריה (ממש ליד יקב מוני) יש מעלה שעם הטריוס אני לא מעז לעלות אז עוצר בצד באמצע הדרך (בהסתעפות) ועולה ברגל עד למעלה. אחרים עם רכבי שטח בעלי הילוך כח עולים את זה בקלילות.
5. העדפות ותנאי סף - האם יש תנאי סף?
א. גיר אוטומטי/ידני רצוי אוטומטי אבל לא חובה.
ב. מנוע דיזל/בנזין
מבין הרכבים שאני מתלבט לגביהם הם כולם דיזל (אצלי בראש דיזל = עמיד וכנראה חסכוני יותר מבנזין מקביל)
ג. תצורה (טנדר, קצר, ארוך...)
טנדר אפשרי , קצר אפשרי (כל עוד התא מטען לא קטן יותר מאשר בטריוס), ארוך אפשרי
ד. גיל הרכב - חדש בלבד? משומש בן שנים ספורות? רכב אספנות?
משומש בן שנים ספורות אם הולכים לכיוון העליון של התקציב , אם מיושן אז חלק מהתקציב ישאר בצד לצורך יישור קו ושיפורים במידת הצורך.
6. האם עד כה "ננעלת" על סוגי רכב מסויימים? לחלופין, יש "וטו" על סוגי רכב מסויימים?
בזכות המשתמש ישי - טנדר טרייטון או האנטר.
פיאט פולבק ( כמו טרייטון רק תמורה יותר טובה). יש אחת עם נתונים אטרקטיביים ביד 2 אבל מסתבר שאחרי תאונה שנפתחו כריות אוויר.
עד כמה הרכבים האלה אמינים אם אני מצליח למצוא רכב כזה עם פחות מ 150 אלף ק"מ והיסטוריית טיפולים? בסביבות שנת 2015...
בקטע רומנטי - הלב רוצה פראדו ישנה עם המנוע של ה 125 כ"ס. רצוי קצר. רצוי יד נמוכה וק"מ לא בשמיים עם הסטוריית טיפולים.
ישבתי היום באחת משופרת (הגבהה, מיגון וכו) שעברה 500 אלף ק"מ וחייב להודות שהחיוך נשאר לי מרוח על הפנים כל היום. מבחינתי לקנות ולהחזיק להרבה שנים (עוד 6 שנים אספנות) . אבל אז המח חוזר לתפקד, הכאפה המצלצלת של היום שאחרי הקניה מפחידה אותי.
סוזוקי גימני קטן לי מידי. לגרנד ויטארה פחות מתחבר. חשבתי גם על suv חדשים יותר מהטריוס (נניח דאסטר או פורסטר ) אבל מבחינתי כבר עדיף הטריוס.
פתוח לעוד הצעות.
אסף
Sent from my DN2103 using Tapatalk