צפייה בגרסה מלאה : יונדאי קונה - יתרון 4X4
שלום,
אני רוצה לקנות קרוסאובר קטן. המטרה שלי היא אפשרות נסיעה בשבילי שדות פשוטים. ביונדאי קונה יש דגמים עם הנעה כפולה, ורציתי להבין מה היתרונות של הנעה כפולה: במקרה של בוץ שיכול להיות אחרי גשמים, ההנעה כפולה יכולה לעזור לא להתחפר ? אני לא מתכוון לעלות מדרגות או שום דבר בסגנון. אבל בדרום אדום למשל יש שבילים נוחים אבל לפעמים בוץ שמאוד מפחיד להתקע בו
מה עוד המשמעות של הנעה כפולה? בכביש או בשטח
הבנתי גם שיש כמה סוגים של הנעה כפולה (מספר שונה של דיפרנציאלים?) אז אשמח לדעת איזה סוג יש לקונה. אני רק יודע שיש שם אפשרות לנעילת דיפרנציאל
חנן-ג'יפולוג
06-07-23, 05:58
בקונה יש הנעה קדמית קבועה. מההינע הקדמי יוצא גל הינע לכיוון ההינע האחורי, כשבכניסה להינע האחורי יש מצמד מפוקד מחשב. כשהמחשב מחליט שיש צורך, או כשהנהג לוחץ על כפתור, המצמד הזה ננעל וההינע האחורי מקבל כח מגל ההינע. אין בקונה נעילת דיפרנציאל. אם ראית בכתבה כזו או אחרת שיש לקונה נעילת דיפרנציאל, מדובר בטעות של כתב שטחי, שלא טרח להבין עד הסוף את המערכת. זו שטות שחזרה על עצמה בזמנו בהמון סקירות ומבחני דרכים.
הדבר שהכי דופק את מעט יכולת השטח שהיתה עשויה להיות לקונה זה הגיר הרובוטי כפול המצמדים. יש מצבים שאתה מעוניין לנסוע בהם לאט ובמצב של נסיון זחילה כזה, המצמד מתחמם תוך מספר שניות והרכב מושבת לכמה דקות של התקררות.
ברוך הבא לפורום,
מצד אחד אתה מציין מטרה של יכולות שטח מינימליות (בוץ, טיולים על שבילי שדות וכו') אבל מצד שני אתה מתעניין ספציפית דגם אחד - יונדאי קונה.
יהיה יותר קל לעזור לך אם אחד הצדדים הנ"ל הוא לא הכרח.
למשל - כנראה שמבחינת יכולות השטח דאסטר או סובארו יתנו לך מענה מצויין, טוב משמעותית מפרייבט "רגיל" וכנראה גם מ-"4X4" כמו של הקונה).
קונה 1.6 טורבו הוא רכב חזק וקצר, כמעט 200 כס.
ה4*4 מאפשר לו להוריד הכוח טוב יותר בכביש/כביש רטוב/קרח.
לא באמת עם יכולת שטח.
ברוך הבא לפורום,
מצד אחד אתה מציין מטרה של יכולות שטח מינימליות (בוץ, טיולים על שבילי שדות וכו') אבל מצד שני אתה מתעניין ספציפית דגם אחד - יונדאי קונה.
יהיה יותר קל לעזור לך אם אחד הצדדים הנ"ל הוא לא הכרח.
למשל - כנראה שמבחינת יכולות השטח דאסטר או סובארו יתנו לך מענה מצויין, טוב משמעותית מפרייבט "רגיל" וכנראה גם מ-"4X4" כמו של הקונה).
אני מחפש רכב חזק, לכן אני נעול על הקונה. אני פשוט תוהה אם שווה ללכת על הדגם של הנעה כפולה ומה זה יתן לי.
אז אני לא מחפש שטח טכני בכלל, כמו שאמרת יכולות שטח מינימליות ביותר. הדבר היחיד שאני חושב שההנעה כפולה יכולה לתת לי זה לצלוח מקומות עם קצת בוץ למשל, אשמח לדעת אם אני צודק. וגם האם יש לזה יתרון בכביש (הבנתי שהנעה כפולה יכולה לעזור בכביש מפותל כשיש גשם למשל)
מצאתי את הסרטון הזה אבל לא הצלחתי להבין ממנו שום משמעות לגבי יכולת בשביל כבוש לכל היותר עם מעט בוץ
https://www.youtube.com/watch?v=vH5tr83OmgA
בנוסף הבנתי שההנעה הכפולה עובדת רק עד 50 קמ"ש? זה נכון? (רלבנטי למה ששאלתי על נסיעה בכביש עם גשם - אם זה נכון אז דווקא איפה שזה נחוץ - במהירות גבוהה - זה לא יעזור)
חנן-ג'יפולוג
07-07-23, 13:18
הקונה הוא רכב חזק יחסית, ועדיין, עם הנעה קדמית ו198 כוחות סוס, זה לא ברמה שתכניס אותך לצרות במהירויות גבוהות בגשם. היית מדבר על 250-300 כוחות סוס, או על הנעה אחורית עם 200, אז בסדר, יש ממה לחשוש עם נהג לא מנוסה שביטל בקרת משיכה.
הקונה לא שם, לדעתי.
ובנימה אישית: אני לא ממהר לומר את זה על רכבים ככלל, אבל הקונה 4x4 הוא מהרכבים הכי פחות נעימים שיצא לנו, כמשפחה, לנסוע בהם.
ההספק הגבוה ביחד עם הגיר הרובוטי טלטל אותנו בציר הY, בנסיעה עירונית. המתלים הקשים טלטלו אותנו בציר הZ. היה ממש לא נעים בכביש, ברמה שחטפנו בחילות, ונסיון קצרצר לנסוע בשטח שלח אותנו בחזרה לכביש עם התראות של התחממות מצמדים והמתנה להתקררות.
שמחנו מאוד להחזיר אותו ליבואן בתום סופ"ש אתו, והמילה הטובה היחידה שנאמרה עליו, היתה מהבת הצעירה, שהוא "נראה מגניב".
המדריכים הצעירים בכלמוביל דווקא התלהבו ממנו: "רכב חוליגנים" היה התיאור הנפוץ.
הקונה הוא רכב חזק יחסית, ועדיין, עם הנעה קדמית ו198 כוחות סוס, זה לא ברמה שתכניס אותך לצרות במהירויות גבוהות בגשם. היית מדבר על 250-300 כוחות סוס, או על הנעה אחורית עם 200, אז בסדר, יש ממה לחשוש עם נהג לא מנוסה שביטל בקרת משיכה.
הקונה לא שם, לדעתי.
ובנימה אישית: אני לא ממהר לומר את זה על רכבים ככלל, אבל הקונה 4x4 הוא מהרכבים הכי פחות נעימים שיצא לנו, כמשפחה, לנסוע בהם.
ההספק הגבוה ביחד עם הגיר הרובוטי טלטל אותנו בציר הY, בנסיעה עירונית. המתלים הקשים טלטלו אותנו בציר הZ. היה ממש לא נעים בכביש, ברמה שחטפנו בחילות, ונסיון קצרצר לנסוע בשטח שלח אותנו בחזרה לכביש עם התראות של התחממות מצמדים והמתנה להתקררות.
שמחנו מאוד להחזיר אותו ליבואן בתום סופ"ש אתו, והמילה הטובה היחידה שנאמרה עליו, היתה מהבת הצעירה, שהוא "נראה מגניב".
המדריכים הצעירים בכלמוביל דווקא התלהבו ממנו: "רכב חוליגנים" היה התיאור הנפוץ.
תודה על התגובה !
אז אני מבין שבכביש אין לזה משמעות.
מה לגבי שבילים כבושים? בחורף כשלפעמים יש קצת בוץ (מדגיש קצת, לא שבילים בוציים, אלא פה ושם שלולית קטנה שאי אפשר להתחמק ממנה), זה לא יתן לי יתרון על קרוסאובר 2x4 ?
חנן-ג'יפולוג
07-07-23, 14:26
כן, ברור ש4x4 עדיף מ2x4 בהיבט המשיכה בבוץ.
עדיין, בשבילים בוציים, שבד"כ הם מאוד לא מפולסים, כנראה שהחלק המוגבה במרכז השביל ביחס לקוליסים השקועים בצדדים, ידאיג אותך הרבה יותר עם החשש שהוא יקח את הפגוש הקדמי עם הראדאר היקר, מאשר נושא המשיכה.
רוצה לומר, האחיזה והמשיכה ברכב שנוסע בשטח, ועל אחת כמה וכמה בשטח בוצי, הם רק חלק ממכלול מאפיינים שמאפשרים לך לנסוע בלב שקט. אז הנעה כפולה תהיה לך, וזה יתרון, אבל חסרים לרכב עוד לא מעט מאפיינים כדי שתרגיש ממש נוח לנצל אותה.
תודה על התגובה !
אז אני מבין שבכביש אין לזה משמעות.
מה לגבי שבילים כבושים? בחורף כשלפעמים יש קצת בוץ (מדגיש קצת, לא שבילים בוציים, אלא פה ושם שלולית קטנה שאי אפשר להתחמק ממנה), זה לא יתן לי יתרון על קרוסאובר 2x4 ?יצא לי למשוך בחורף סופרב 4x4 משביל עם מעט בוץ.
הבעיה שלו הייתה שמהר מאוד בתי הגלגלים התמלאו בבוץ וזה לא נתן לגלגלים להסתובב..ברגע שאין בכלל מרווח בבתי הגלגל מהר מאוד הם יתמלאו
בבוץ גם בבוץ לא עמוק
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
תודה על התגובה !
אז אני מבין שבכביש אין לזה משמעות.
מה לגבי שבילים כבושים? בחורף כשלפעמים יש קצת בוץ (מדגיש קצת, לא שבילים בוציים, אלא פה ושם שלולית קטנה שאי אפשר להתחמק ממנה), זה לא יתן לי יתרון על קרוסאובר 2x4 ?
נראה לי שכבר החלטת ופשוט בא לך על הקונה 4*4 ואתה מבקש שנגבה את הבחירה מהבטן (כי משאר הבחינות פחות מתאימה בהתאם למה שהגדרת בשימוש).
לך על זה, ותהנה.
התשובה לשאלתך היא כן: כל רכב 4X4 יהיה עביר יותר מאשר גרסת ה-2X4 של אותו רכב. תמיד.
ולהרחבה - כמי שמחזיק קונה 2X4 שלא מבחירתו; נהגתי לא מעט גם ב-4X4 וברצוני לחזק את מה שכתבו כאן למעלה.
זה לא רכב שטח, הוא נמוך מדי, הגיר הרובוטי לא אוהב נהיגה איטית, המתלים קשים מדי, והוא חזיר דלק לא קטן.
מישהו ביונדאי חשב לייצר GTI לשטח ויצא לו משהו שהוא לא כאן ולא שם, למרות מנוע חזק וצמא מאוד.
אתה מחפש קרוסאובר לשטח רך?
סובארו XV אוטומטי, או דאסטר ידני.
שניהם נוחים ועבירים הרבה יותר, הדאסטר גם חסכוני להפליא
אתם לא קוראים בין השורות?
שחר גרינברג
09-07-23, 11:24
אתם לא קוראים בין השורות?
כבר הגיע אוגוסט?
Sent from my iPhone using Tapatalk
כבר הגיע אוגוסט?
Sent from my iPhone using Tapatalk
לא, אני רציני.
קרא בין השורות.
GodsFather
09-07-23, 12:49
שלום,
. המטרה שלי היא אפשרות נסיעה בשבילי שדות פשוטים.
: במקרה של בוץ שיכול להיות אחרי גשמים,
. אבל בדרום אדום למשל יש שבילים נוחים אבל לפעמים בוץ
הבחור רוצה להנות בשבילים וגם בחורף
Sent from my HD1903 using Tapatalk
תודה על התשובות !
אני אכן החלטתי על יונדאי קונה מהבטן (פשוט בגלל המנוע החזק), אבל אז עלתה שאלה האם לרדת בשנתון בשביל הנעה כפולה (הדגם הזה שווק רק ב 2018-2019, אני יכול לקנות מבחינת תקציב שנתון 2020-2021)
אני מבין שזה לא רכב שטח, ואני לא מחפש כזה. אני רק רוצה רכב שיתן לי לסוע על שבילים של פריווטים, עם קצת יותר בטחון. ואמנם לא יצא לי להתקע בבוץ, אבל יצא לי לראות קצת בוץ אחרי גשמים וחשבתי ששם הנעה כפולה תתן לי יתרון. אבל אני מבין שאם יש בוץ רציני אז רכב שהוא לא שטח פרופר לא יתן לי באמת עבירות, ואם הבוץ לא רציני אז אני מנחש שגם בלי הנעה כפולה אני אסתדר ? וגם בכל מקרה זה לא קורה הרבה
(עוד תרחיש שזה עלול לעזור לי הוא עליות. יצא לי פעם אחת עם פריווט בעליה שהגלגלים הקדמיים הסתובבו במקום ולא התקדמו, ולא יכלתי להמשיך. לא רציתי להתעקש ולקרוע את הצמיגים אז הפסקתי באותו רגע והסתובבתי מה שלא היה פשוט בכלל. אבל זה קרה פעם אחת, אז זה לא יהיה שיקול בבחירת הרכב הבא)
אז בהתחלה הנעה כפולה קסמה לי אבל כרגע אני מבין שזה לא שווה את זה (יש גם חסרונות להנעה כפולה: משקל גבוה יותר של הרכב וצריכת דלק גרועה יותר)
רק דבר אחד עלה מהתשובות כאן זה הטענה שהקונה נמוך (17 ס"מ). אני לא מבין כלום ברכבי שטח, אבל מחיפוש של המושג מרווח גחון הבנתי שהקונה לא גבוה ביחס לקרוסאוברים אחרים, אבל יש גם קרוסאוברים בגובה שלו (אולי גם הם נחשבים נמוכים?). ובנוסף שמרווח הגחון לא משפיע בלעדית אלא תלוי גם במתלים, אז אני רוצה לוודא שבאמת הוא יתן לי יתרון על פריווט מבחינת הגובה. כי בפריווט הגובה הנמוך היה סיוט חרדתי - גם בשבילים שעושה כל פריווט. וזו הסיבה שאני רוצה קרוסאובר
חנן-ג'יפולוג
09-07-23, 23:19
לרכב הפרטי הראשון שבדקתי כרגע באקראיות בגוגל, i10, יש 16.5ס"מ מרווח גחון.
לרכב הפרטי הראשון שבדקתי כרגע באקראיות בגוגל, i10, יש 16.5ס"מ מרווח גחון.
ואו...
יש מספר של מרווח גחון שיתן לי יתרון מינימלי על פריווט?
יתרון רק מבחינת הבטחון. לא לעבירות של ממש מעל מכשולים
חנן-ג'יפולוג
10-07-23, 07:14
התבססות על הערך של מרווח גחון לבד תקח אותך למקומות שגויים לגמרי. הפער המספרי בין i10 לסופה, הוא הרבה יותר קטן משנדמה לך, כשבפועל, אפקטיבית, הגחון של הסופה חשוף לפגיעות ברמה של עשירית או פחות, מזו של הi10. זה הרבה יותר מורכב מסתם ערך מספרי. הנקודה הנמוכה בסופה זה גוש ברזל מפלצתי שירסק כמעט כל סלע שיפגוש בו וכל שאר המכלולים גבוהים פי שתיים, והשלדה/מרכב פי שלוש.
אני מציע לך לעשות לעצמך חיים קלים יותר: לשאול איזה דגם מתאים לצרכים שלך. יש כאן אנשים מנוסים מאוד שכבר יש להם את ההבנה העמוקה שהיא מעבר לנתונים יבשים מברושורים, והם יעזרו לך יותר מכל מבט בנתונים.
אין לי כל הבנה בקרוסאוברים, אבל השמות סובארו ודאסטר עולים כאן תדיר, עם סנטימנט חיובי מחובבי הז'אנר. גם שם אני מציע לך בחום להימנע מגירים רציפים ורובוטיים.
ובסוף אתה נשאר עם מנגנון לא מתאים לשטח, רכב נמוך, גיר לא אידיאלי לשימוש המבוקש, וצמיגי כביש שנסתמים ברגע בבוץ.
אז תיסע עוד כמה עשרות מטרים מעבר לפרייבט.
זה ממש לא המעט שקט שאתה מחפש לפי התיאור שלך.
הקונה של הבן שלי בשלג, רק רכבי 4X4 הגיעו לשם והבן שלי :)
היא לא תקועה שם הוא פשוט החליט לא להמשיך.
עבר עד לשם דברים לא פשוטים.
הרבה מאוד תלוי בנהג.
144237
תקן אותי אם אני טועה, ואז אני באמת מתנצל - אבל מה שאני קורא בין השורות זה שאתה כבר הזמנת יונדאי קונה ושילמת, אולי אפילו כבר קיבלת את הרכב - ועכשיו אתה מחפש את החיזוקים לבחירתך. שוב, אם אני טועה, אז סליחה.
=======================================
אם אני טועה ואתה עדיין לפני רכישה ומתלבט..... אז כל ההסתמכות על נתוני נייר כמו מרווח גחון, הספק בכוחות סוס וכו' וכו', היא שגויה ומובילה לעוגמת נפש ונזקים לכיס.
חנן הסביר לך בצורה מאוד מובנת ונהירה על מרווח גחון.
מרווח גחון זה רק מספר על נייר ורק אחת התכונות הנדרשות.
חוץ ממנו יש עוד מספרים ונתונים ומכלולים שצריך להכיר, שמבדילים בין רכב שטח אמיתי לבין הג'יפונים/קרוסאוברים.
גם "הנעה 4X4" זה מושג מאוד כללי. יש כמה סוגי מערכות הנעה כפולה. איש מכירות ממוצע באולם תצוגה ממוצע של יבואן רכב ממוצע לא יידע להסביר לך את ההבדלים. יודע מה? כנראה שגם כתב-רכב ממוצע לא יידע.
לאף ג'יפון/קרוסאובר אין מערכת הנעה שמתאימה באמת לשימוש שטח אמיתי.
מה שיש זה מערכות הנעה כפולה שמיועדות להתמודד עם כביש רטוב/חלקלק ושבילים ואת זה הן עושות טוב עד מצוין. בידיים מיומנות, הם מסתדרים יפה מאוד גם עם בוץ קל ושבילי חולות. אבל אל תאתגר אותם בבוץ עמוק או סלעים או צירים משובשים מאוד ועתירי אבנים ובולדרים ומעברי מים עמוקים ו/או כל שטח טכני אחר, כי אז אתה חוצה את הגבול ולא במעט ויהיו לזה מחירים כבדים.
בשכונה של יונדאי קונה יש רק שני מותגים שיודעים להתמודד עם שימושי שטח מזדמנים - דגמי סובארו (XV/קרוסטרק, פורסטר ואאוטבק) ודאצ'יה דאסטר. כל היתר ממש לא מכוונים לירידה מאספלט.
הסובארו סובלות מחסרונות קריטיים לשימושי שטח בדמות גיר רציף, צמיגי חתך נמוך וזוית גישה מחורבנת.
הדאסטר נחות בכל מה שקשור לאבזור ורמת בטיחות ובדגם ה-4X4 הוא מוגש רק עם גיר ידני ושלוש דוושות. מבחינתי הגיר הידני הוא רק יתרון, אבל רוב עם-ישראל ממש לא חושב כמוני כי רובו לא רק שפשוט כבר לא יודע לנהוג ברכב ידני, בשנים האחרונות רוב נהגים/ות החדשים/ןת גם לא מורשים/ות לעשות זאת (מוציאים רשיון לאוטומטי בלבד).
כל עוד השטח שאתה עושה הוא ברמת שבילים וחולות, הן דאצ'יה דאסטר והן הסובארו יתנו מענה טוב.
אם אתה מכוון גבוה יותר, הדאסטר עדיף בבירור. אבל אז הייתי ממליץ לך להתחיל לחשוב על רכב שטח אמיתי עם הילוך כוח.
נתקעתי עם קונה בעליות לחרמון. חבר מה שיהרוג אותך זה התיבה הרובוטית המזעזעת שגם מתחממת בכיף שלה, הרבה לפני שה-4X4 יכנע
אני שוב מודה על הסבלנות של כולם להסביר לי, גם כשאני ראש בקיר - זה פשוט נובע מחוסר הבנה בתחום
תקן אותי אם אני טועה, ואז אני באמת מתנצל - אבל מה שאני קורא בין השורות זה שאתה כבר הזמנת יונדאי קונה ושילמת, אולי אפילו כבר קיבלת את הרכב - ועכשיו אתה מחפש את החיזוקים לבחירתך. שוב, אם אני טועה, אז סליחה.
=======================================
אם אני טועה ואתה עדיין לפני רכישה ומתלבט..... אז כל ההסתמכות על נתוני נייר כמו מרווח גחון, הספק בכוחות סוס וכו' וכו', היא שגויה ומובילה לעוגמת נפש ונזקים לכיס.
חנן הסביר לך בצורה מאוד מובנת ונהירה על מרווח גחון.
מרווח גחון זה רק מספר על נייר ורק אחת התכונות הנדרשות.
חוץ ממנו יש עוד מספרים ונתונים ומכלולים שצריך להכיר, שמבדילים בין רכב שטח אמיתי לבין הג'יפונים/קרוסאוברים.
גם "הנעה 4X4" זה מושג מאוד כללי. יש כמה סוגי מערכות הנעה כפולה. איש מכירות ממוצע באולם תצוגה ממוצע של יבואן רכב ממוצע לא יידע להסביר לך את ההבדלים. יודע מה? כנראה שגם כתב-רכב ממוצע לא יידע.
לאף ג'יפון/קרוסאובר אין מערכת הנעה שמתאימה באמת לשימוש שטח אמיתי.
מה שיש זה מערכות הנעה כפולה שמיועדות להתמודד עם כביש רטוב/חלקלק ושבילים ואת זה הן עושות טוב עד מצוין. בידיים מיומנות, הם מסתדרים יפה מאוד גם עם בוץ קל ושבילי חולות. אבל אל תאתגר אותם בבוץ עמוק או סלעים או צירים משובשים מאוד ועתירי אבנים ובולדרים ומעברי מים עמוקים ו/או כל שטח טכני אחר, כי אז אתה חוצה את הגבול ולא במעט ויהיו לזה מחירים כבדים.
בשכונה של יונדאי קונה יש רק שני מותגים שיודעים להתמודד עם שימושי שטח מזדמנים - דגמי סובארו (XV/קרוסטרק, פורסטר ואאוטבק) ודאצ'יה דאסטר. כל היתר ממש לא מכוונים לירידה מאספלט.
הסובארו סובלות מחסרונות קריטיים לשימושי שטח בדמות גיר רציף, צמיגי חתך נמוך וזוית גישה מחורבנת.
הדאסטר נחות בכל מה שקשור לאבזור ורמת בטיחות ובדגם ה-4X4 הוא מוגש רק עם גיר ידני ושלוש דוושות. מבחינתי הגיר הידני הוא רק יתרון, אבל רוב עם-ישראל ממש לא חושב כמוני כי רובו לא רק שפשוט כבר לא יודע לנהוג ברכב ידני, בשנים האחרונות רוב נהגים/ות החדשים/ןת גם לא מורשים/ות לעשות זאת (מוציאים רשיון לאוטומטי בלבד).
כל עוד השטח שאתה עושה הוא ברמת שבילים וחולות, הן דאצ'יה דאסטר והן הסובארו יתנו מענה טוב.
אם אתה מכוון גבוה יותר, הדאסטר עדיף בבירור. אבל אז הייתי ממליץ לך להתחיל לחשוב על רכב שטח אמיתי עם הילוך כוח.
לא הזמנתי את הרכב, אני מתלבט בין איזה דגם לקנות יד שניה
אני לא מכוון גבוה יותר משבילים. הבנתי כבר שהיתרון של ההנעה הכפולה ביונדאי לא יתן לי כמעט כלום (ושהתיבה הרובוטית לא אוהבת סיטואציות של אחיזה נמוכה, והצמיגים לא אוהבים בוץ), אז אני אלך על הדגם הרגיל של הנעה קדמית בלבד (וכך אעלה בשנתון + צריכת דלק טובה יותר)
התבססות על הערך של מרווח גחון לבד תקח אותך למקומות שגויים לגמרי. הפער המספרי בין i10 לסופה, הוא הרבה יותר קטן משנדמה לך, כשבפועל, אפקטיבית, הגחון של הסופה חשוף לפגיעות ברמה של עשירית או פחות, מזו של הi10. זה הרבה יותר מורכב מסתם ערך מספרי. הנקודה הנמוכה בסופה זה גוש ברזל מפלצתי שירסק כמעט כל סלע שיפגוש בו וכל שאר המכלולים גבוהים פי שתיים, והשלדה/מרכב פי שלוש.
אני מציע לך לעשות לעצמך חיים קלים יותר: לשאול איזה דגם מתאים לצרכים שלך. יש כאן אנשים מנוסים מאוד שכבר יש להם את ההבנה העמוקה שהיא מעבר לנתונים יבשים מברושורים, והם יעזרו לך יותר מכל מבט בנתונים.
אין לי כל הבנה בקרוסאוברים, אבל השמות סובארו ודאסטר עולים כאן תדיר, עם סנטימנט חיובי מחובבי הז'אנר. גם שם אני מציע לך בחום להימנע מגירים רציפים ורובוטיים.
אני פשוט נעול על הקונה כי הוא הכי חזק (מבחינת כ"ס) בקטגוריה של הקרוסאוברים הקטנים והזולים (יחסית). השאלה היא איך אפשר לדעת אם הוא יתן לי יתרון על כל פריווט אחר? אם אני לא יכול להסתמך על המרווח גחון
(ושוב מבהיר: יתרון רק מבחינת מרווח בטחון באותם שבילים של פריווטים)
תוכל להתקדם אתו יותר (בשבילים) מכל פרייבט אחר בעל הנעה קדמית.
דווקא את הקונה עם המנוע "הבריון" החדש לא מייבאים עם הנעת AWD .
אני בעבר שקלתי לרכוש את הרכב הזה.
אז לאחר צפיה בסרטונים, ירדתי ממנו עבור שטח קל (הסובארו שיש לי עדיפה).
מאידך כרכב עירוני, יכול להיות נחמד בגרסה החלשה יותר עם AWD .
החיסרון העיקרי שלו (לדעתי) , גיר רובוטי כפול מצמדים.
בהצלחה בבחירה
רענן
תוכל להתקדם אתו יותר (בשבילים) מכל פרייבט אחר בעל הנעה קדמית.
דווקא את הקונה עם המנוע "הבריון" החדש לא מייבאים עם הנעת AWD .
אני בעבר שקלתי לרכוש את הרכב הזה.
אז לאחר צפיה בסרטונים, ירדתי ממנו עבור שטח קל (הסובארו שיש לי עדיפה).
מאידך כרכב עירוני, יכול להיות נחמד בגרסה החלשה יותר עם AWD .
החיסרון העיקרי שלו (לדעתי) , גיר רובוטי כפול מצמדים.
בהצלחה בבחירה
רענן
לפי מה שהבנתי: AWD שווק בשנים 18-19 בלבד, ורק עם המנוע הבריון
מה היתרון של AWD בעיר ?
הרבה כוח זה אחלה.
בוא ונאמר שלדעתי אין דבר כזה "חזק מדי".
אבל....
וזה אבל גדול.
הרבה כוח זה משהו שצריך גם להוריד לכביש באופן יעיל.
יש כמה מכוניות שאני ממש אוהב - אמריקאיות מאוד-מאוד חזקות עם הנעה אחורית, שקצת מתקשות להוריד את הספקן העצום לכביש. אבל מכיוון שמדובר בהנעה אחורית ובהמון כוח ובמכוניות בעלות אופי פרוע שמעדיפות במוצהר (אם לא ממש בכוונה תחילה!) את בישול הצמיגים האחוריים ודריפטים מצמררים על פני זמני הקפה מהירים, זה כיף מאוד גדול לנסות להשתלט עליהן. ומכיוון שמדובר באמת בכוחות-מנוע מטורפים ובמגוון של תחושות חזקות שמלוות את מעשה-הנהיגה (תאוצות, מראה, צליל, אפילו ריח...) זה אף פעם לא נמאס.
הקונה, עם כל הכבוד להספק המנוע היפה יחסית שלה, ממש לא שם. זה רק קרוסאובר קטן שבכל מה שקשור לגיר ושילדה ומתלים והתנהגות, מכויל, בוא ונקרא לילד בשמו?... "ממש לא העיפרון הכי מחודד בקלמר", גם לא בקלמר הצנוע בעליל של יונדאי.... .
כבר כתב מי שכתב שאולי ניסו לעשות כאן סוג של "GTI לשטח" אבל התוצאה מאכזבת.
אז העיצוב באמת נאה וההספק באמת מרשים, יחסית לנפח, והביצועים בקו ישר מספיק נמרצים כדי לספק חוליגן ישראלי שלוחץ רק בקו ישר (אבל יורד על הברקסים בהיסטריה כשהוא רואה סיבוב), אבל זה ממש לא "אוטו לנהג" - במובן שאחרי ההתלהבות הראשונית, רוב הזמן לא תלחץ על הדוושה ולא תנצל חצי מההספק הזה ואולי גם לא שליש, אבל כן תישאר עם גיר לא מוצלח ועם נוחות והתנהגות לא מרשימים.
נסיעת מבחן עשית?..............
לא 5 ק"מ עם איש מכירות נודניק שמת לקפה וסיגריה וממהר לחזור - אלא לבד, לפחות שעה, במתאר דרך מגוון.
כולל כבישים מפותלים, מצולקים ומשובשים, כולל קטע שביל, היכן שהשילדה והמתלים צריכים לעבוד.
קודם תעשה נסיעה ואחר כך תהיה חכם יותר ותוכל להתלבט ביתר רצינות.
הרבה כוח זה אחלה.
בוא ונאמר שלדעתי אין דבר כזה "חזק מדי".
אבל....
וזה אבל גדול.
הרבה כוח זה משהו שצריך גם להוריד לכביש באופן יעיל.
יש כמה מכוניות שאני ממש אוהב - אמריקאיות מאוד-מאוד חזקות עם הנעה אחורית, שקצת מתקשות להוריד את הספקן העצום לכביש. אבל מכיוון שמדובר בהנעה אחורית ובהמון כוח ובמכוניות בעלות אופי פרוע שמעדיפות במוצהר (אם לא ממש בכוונה תחילה!) את בישול הצמיגים האחוריים ודריפטים מצמררים על פני זמני הקפה מהירים, זה כיף מאוד גדול לנסות להשתלט עליהן. ומכיוון שמדובר באמת בכוחות-מנוע מטורפים ובמגוון של תחושות חזקות שמלוות את מעשה-הנהיגה (תאוצות, מראה, צליל, אפילו ריח...) זה אף פעם לא נמאס.
הקונה, עם כל הכבוד להספק המנוע היפה יחסית שלה, ממש לא שם. זה רק קרוסאובר קטן שבכל מה שקשור לגיר ושילדה ומתלים והתנהגות, מכויל, בוא ונקרא לילד בשמו?... "ממש לא העיפרון הכי מחודד בקלמר", גם לא בקלמר הצנוע בעליל של יונדאי.... .
כבר כתב מי שכתב שאולי ניסו לעשות כאן סוג של "GTI לשטח" אבל התוצאה מאכזבת.
אז העיצוב באמת נאה וההספק באמת מרשים, יחסית לנפח, והביצועים בקו ישר מספיק נמרצים כדי לספק חוליגן ישראלי שלוחץ רק בקו ישר (אבל יורד על הברקסים בהיסטריה כשהוא רואה סיבוב), אבל זה ממש לא "אוטו לנהג" - במובן שאחרי ההתלהבות הראשונית, רוב הזמן לא תלחץ על הדוושה ולא תנצל חצי מההספק הזה ואולי גם לא שליש, אבל כן תישאר עם גיר לא מוצלח ועם נוחות והתנהגות לא מרשימים.
נסיעת מבחן עשית?..............
לא 5 ק"מ עם איש מכירות נודניק שמת לקפה וסיגריה וממהר לחזור - אלא לבד, לפחות שעה, במתאר דרך מגוון.
כולל כבישים מפותלים, מצולקים ומשובשים, כולל קטע שביל, היכן שהשילדה והמתלים צריכים לעבוד.
קודם תעשה נסיעה ואחר כך תהיה חכם יותר ותוכל להתלבט ביתר רצינות.
נתחיל מהסוף: בוודאי שלא עשיתי נסיעת מבחן של שעה, איך אפשר?
לגבי הכוח: אני מבין מה שאתה אומר. זה לא רכב ספורטיבי, ברור. אבל חשובה לי יכולת האצה טובה בקו ישר פשוט בשביל עקיפות, והיכולת האצה ביניים (80-120) של הקונה היא לא רעה בכלל. לפעמים זה ההבדל בין להצליח לעקוף במהירות כשיש לך הזדמנות קצרה, ובין לחכות 5 דקות עד הזדמנות שתוכל לעקוף גם עם מנוע חלש יותר. אז אין בעיה בלרדת על הברקסים כל פעם שסיבוב מתקרב, ומובן לי (וטוב שכך מבחינת צריכת הדלק) שרוב המוחלט של הזמן לא אנצל רבע מיכולת המנוע
מבחינתי זו יכולת חשובה, גם על חשבון לוותר על רכב שטח רך כמו סובארו שבאמת יכול לתת לי יכולת עבירות אמיתית בשטח
תבוא לאולם תצוגה, שב עם איש מכירות ותתעניין ברכישת רכב, תבקש נסיעת מבחן - ויקבעו לך תאריך. יש להם רכבי הדגמה שמיועדים לזה.
יש רק הנעה קדמית. לא מייבאים AWD .
בשביל רכב "בין רמזורים" יש אלטרנטיבות טובות יותר.
אני לא יודע מה הנסועה החודשית שלך, אבל קח בחשבון צריכת דלק מוגזמת לחלוטין.
בנסיעה בינעירונית רגועה אתה יכול להוציא ממנו 14-15 קמ"ל אבל כל נהיגה מעל 110 מגבירה את צריכת הדלק באופן משמעותי.
אני רואה לעתים קרובות 7-8 קמ"ל בנהיגה עירונית-פרברים רגועה, זה ממש שערורייתי.
זה לא צריך להפריע אם הנסועה שלך נמוכה, או אם הדלק לא על חשבונך.
אם יש לך רגישות לתקציב הדלק, לא תנצל באופן שוטף גם 120 מתוך 180 הסוסים שלך.
אבל כשנותנים לו לנשום קצת, הוא באמת זריז, אי אפשר להתכחש.
אני שונא את האוטו הזה, אבל הייתי צריך לבחור - אשתי התאהבה בו ללא תקנה...
גם המתלים נוקשים מאוד, קח בחשבון
אני שונא את האוטו הזה, אבל הייתי צריך לבחור - אשתי התאהבה בו ללא תקנה...
מה שווה להיות בכיר עיתונאי הרכב בישראל אם בסוף אשתך מחליטה מה קונים?
[emoji16]
Yaron.nahum
11-07-23, 12:17
בלי להשליך לפוליטיקה
כל אחד צריך להכיר במגבלות הכוח שלו.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.