נמרוד
06-07-23, 12:28
כתבה של דניאל שמיל בדה מרקר:
https://www.themarker.com/dynamo/cars/2023-07-06/ty-article/.premium/00000189-270f-df82-a78f-673f4ae70000?gift=4f04614c2e3744feac3f90 1a48dd0ecc
לפי ההצעה של רשות התחרות, שנדונה בפורום משותף עם משרד התחבורה, יבואני הרכב יחויבו להעביר למשרד את ההכנסות השנתיות במוסכים שלהם מכל דגם וגרסה. הנתונים ישוקללו בהתאם למספר המכוניות שטופלו מכל דגם, והתוצאה תהיה נתון קל להשוואה: עלות אחזקה שנתית ממוצעת.
עלות האחזקה השנתית תכלול טיפולים שגרתיים ותיקון תקלות, אבל לא תאונות. המחירים של חלקי מרכב (מעטפת), הנדרשים לתיקון תאונות, משוקללים במחירי הביטוח למכונית — ואולי גם זה מדד שניתן לפרסם בעתיד.
השילוב של מחירי טיפולים ומחירי תיקון תקלות מאפשר להבין את העלות של תחזוקה שוטפת, וגם תקלות חוזרות בדגמים שונים. כך למשל, אם עלות התחזוקה של מכונית מסוימת גבוהה בהרבה מזאת של מכונית מתחרה, הדבר יכול לנבוע מחלפים יקרים יותר או מתקלה נפוצה.
כך או כך, הקהל יעדיף מכוניות שתחזוקתן זולה. ברשות התחרות מקווים כי הדבר יהיה תמריץ ליבואנים להפחית את מחירי החלפים והטיפולים.
אם מדד כזה אכן יפורסם ויהיה נגיש, הוא יביא לשקיפות בתחום שהיה שרוי בערפל. לראשונה, אפשר יהיה לדעת כמה עולה לנו המכונית בשנה
על פניו, נשמע כמו רעיון טוב.
https://www.themarker.com/dynamo/cars/2023-07-06/ty-article/.premium/00000189-270f-df82-a78f-673f4ae70000?gift=4f04614c2e3744feac3f90 1a48dd0ecc
לפי ההצעה של רשות התחרות, שנדונה בפורום משותף עם משרד התחבורה, יבואני הרכב יחויבו להעביר למשרד את ההכנסות השנתיות במוסכים שלהם מכל דגם וגרסה. הנתונים ישוקללו בהתאם למספר המכוניות שטופלו מכל דגם, והתוצאה תהיה נתון קל להשוואה: עלות אחזקה שנתית ממוצעת.
עלות האחזקה השנתית תכלול טיפולים שגרתיים ותיקון תקלות, אבל לא תאונות. המחירים של חלקי מרכב (מעטפת), הנדרשים לתיקון תאונות, משוקללים במחירי הביטוח למכונית — ואולי גם זה מדד שניתן לפרסם בעתיד.
השילוב של מחירי טיפולים ומחירי תיקון תקלות מאפשר להבין את העלות של תחזוקה שוטפת, וגם תקלות חוזרות בדגמים שונים. כך למשל, אם עלות התחזוקה של מכונית מסוימת גבוהה בהרבה מזאת של מכונית מתחרה, הדבר יכול לנבוע מחלפים יקרים יותר או מתקלה נפוצה.
כך או כך, הקהל יעדיף מכוניות שתחזוקתן זולה. ברשות התחרות מקווים כי הדבר יהיה תמריץ ליבואנים להפחית את מחירי החלפים והטיפולים.
אם מדד כזה אכן יפורסם ויהיה נגיש, הוא יביא לשקיפות בתחום שהיה שרוי בערפל. לראשונה, אפשר יהיה לדעת כמה עולה לנו המכונית בשנה
על פניו, נשמע כמו רעיון טוב.