PDA

צפייה בגרסה מלאה : החלפת מידות צמיג לג'ימיני עם אופסט



Aviv-T
08-07-23, 13:15
אהלן,
ג'ימיני החדשה (2019-2023)
אחרי שנים טובות ההורים מעוניינים להחליף את הפאג'רו הגדולה לג'ימיני קטנה.
הוטלה עליי המשימה לבדוק כמה דברים שמעניינים רק אותי (ואבא שלי עושה בכאילו).

(אחרי שיטוט בפורום לא מצאתי את התשובה לשאלה זו - אלא אם כן מישהו מצא)
אז... עולה המחשבה להחליף את המידה של הצמיגים למידה טובה יותר המתאימה לשטח, ולכן השאלה מתחלקת לכמה שאלות:

1א. האם יש מידה טובה יותר לשטח מהמידה המקורית?
1ב. האם יש צורך ביחסי העברה לצורך מידה זו?
3ג. האם יש מידת ביניים (שלא צריך להחליף יחסים אבל יותר טובה מהמידה המקורית)?
2. האם יש רוחב ג'אנט מומלץ? (לדוגמא אצלי בסופה התחילה עם 7'' המקורי, הוחלפה ל10'', ירדה ל8'' ועכשיו אני איתו קבוע)
3א. האם יש צורך באופסט, אם כן מה המידה?
3ב. האם הציריות מחזיקות אם יהיה קצת אופסט?

תודה רבה לכולם, שאלות הקיטבג על כל שאר המכלולים יישמרו לעת מאוחרת יותר

erezgur
08-07-23, 13:20
ראית את השרשור ממש מהימים האחרונים? - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127366

מעבר לזה, אם אתה מדבר על מידה חוקית בישראל, אין לך יותר מדי אפשרויות.

Aviv-T
08-07-23, 13:21
ראית את השרשור ממש מהימים האחרונים? - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127366

מעבר לזה, אם אתה מדבר על מידה חוקית בישראל, אין לך יותר מדי אפשרויות.

היי ארז, אכן ראיתי תודה.
ענה לי על חלק מהשאלות, פשוט לא על כולן

erezgur
08-07-23, 13:36
אז תמקד את הדיון לשאלה שלא קיבלה מענה, לפחות לי זה לא ברור.

אם אתה נשאר במידה חוקית (ונניח שהשרשור המקביל מוסיף מידה חוקית נוספת) - לא צריך לעשות שינויי מבנה אחרים.

Alon
08-07-23, 13:38
מעבר ל 215 לא מחייב מעבר לגנט אחר ולא מחייב אופסט.
215 כבדים במשקל מהצמיגים האחוריים
כבעל גימיני דור 4 כדאי שההורים יסעו באחד כזה לפני שיחליטו.
זה אוטו שכולו פשרות הוא רועש ואיטי
לי הוא מתאים נסיעה קצרה לרכבת וחזרה וטיולים ובשטח הוא מפצה על כל הדברים האחרים

אלון


Sent from my iPhone using Tapatalk

Tzvika-Pick
08-07-23, 13:50
אהלן,
ג'ימיני החדשה (2019-2023)
אחרי שנים טובות ההורים מעוניינים להחליף את הפאג'רו הגדולה לג'ימיני קטנה.
הוטלה עליי המשימה לבדוק כמה דברים שמעניינים רק אותי (ואבא שלי עושה בכאילו).

(אחרי שיטוט בפורום לא מצאתי את התשובה לשאלה זו - אלא אם כן מישהו מצא)
אז... עולה המחשבה להחליף את המידה של הצמיגים למידה טובה יותר המתאימה לשטח, ולכן השאלה מתחלקת לכמה שאלות:

1א. האם יש מידה טובה יותר לשטח מהמידה המקורית?
1ב. האם יש צורך ביחסי העברה לצורך מידה זו?
3ג. האם יש מידת ביניים (שלא צריך להחליף יחסים אבל יותר טובה מהמידה המקורית)?
2. האם יש רוחב ג'אנט מומלץ? (לדוגמא אצלי בסופה התחילה עם 7'' המקורי, הוחלפה ל10'', ירדה ל8'' ועכשיו אני איתו קבוע)
3א. האם יש צורך באופסט, אם כן מה המידה?
3ב. האם הציריות מחזיקות אם יהיה קצת אופסט?

תודה רבה לכולם, שאלות הקיטבג על כל שאר המכלולים יישמרו לעת מאוחרת יותר

1. א. כן, כל מידה עם קוטר גדול יותר וחתך זהה ו/או גבוה יותר - טובה יותר לשטח. יש הרבה מידות שמתאימות, בדרך כלל נהוג ללכת על 215/75R15 או 235/75R15
1.ב. בשביל 215 לא ממש, בשביל 235 זה כבר די מומלץ
3.ג כן, ה-215/75R15. דורשת קצת מאמץ כדי לאשר אותה ברישיון אבל לא דורשת החלפת יחסי העברה.
2. אני שדרגי לאחרונה לג'אנט ברוחב 6.5 ולדעתי זה האופטימלי.
3.א. אין צורך באופסט, אולי אם אתה משדרג לאזורי ה-235 וצפונה.
3ב. קצת אופסט כן.

Aviv-T
08-07-23, 15:46
1. א. כן, כל מידה עם קוטר גדול יותר וחתך זהה ו/או גבוה יותר - טובה יותר לשטח. יש הרבה מידות שמתאימות, בדרך כלל נהוג ללכת על 215/75R15 או 235/75R15
1.ב. בשביל 215 לא ממש, בשביל 235 זה כבר די מומלץ
3.ג כן, ה-215/75R15. דורשת קצת מאמץ כדי לאשר אותה ברישיון אבל לא דורשת החלפת יחסי העברה.
2. אני שדרגי לאחרונה לג'אנט ברוחב 6.5 ולדעתי זה האופטימלי.
3.א. אין צורך באופסט, אולי אם אתה משדרג לאזורי ה-235 וצפונה.
3ב. קצת אופסט כן.

צביקה תודה רבה, זו לגמרי התשובה שחיפשתי ואני חושב שאחליט הרבה על בסיסה.
אם אחליט לעשות קצת אופסט (ע"י הג'אנט), אני מניח שיש ג'אנטים עם מידה קבועה - יש אולי איזה המלצה לאיזה מידה כדאי שיבלוט?

oferbr5
23-07-23, 20:00
אפשרי כיום לשנות בקלות ובאופן ישיר מול מעבדת רכב מוכרת משרד התחבורה ל 215/75/15 קוד מהירות s. האישור מתבסס על מסמך של הtuv הגרמני שהוצג למעבדה ובו ניתן האישור לשינוי בתנאי שנשמר קוד מהירות שקבע היצרן שהוא s.
הסיבה היחידה לביצוע השינוי היא האפשרות להרכיב צמיגי 15/bf ko2 215/75 שהדופן שלהם עמידה משמעותית מצמיגי at אחרים בשוק והם לא מיוצרים במידה המקורית 195/80/15.

אני ביצעתי את השינוי ב hit כפר סבא.
הbf 215 כבד ב 3-4 קג מה195 המקורי ולכן עדיף להישאר עם הגאנטים המקוריים מסגסוגת ולא להחליף לגאנט ברזל שכבד ב 3-4 קג מגאנט סגסוגת המקורי.
ל 215 אין צורך בשינוי יחסי העברה או שינוי רוחב גאנט.
הרווח בגובה הדופן במעבר ל 215, 5 ממ זניחים.
אין צורך באופסט.

-->