התחברות

צפייה בגרסה מלאה : רדיאטור זורק מים ממיכל עיבוי



נעם ל
13-07-23, 22:11
איסוזו טרופר דיזל שנת 2000:
לאחרונה יש תופעה ''מוזרה'' של זריקת מים ממיכל עיבוי, בקטנה... ולא בצורה עקבית, פעם כן פעם לא וכו'.. חצי כוס מים גג, אחרי שמתקרר שואב חזרה את מה שיש במיכל ואני משלים מה שחסר.
היום אחרי נסיעה ממושכת (כביש - 3 שעות) בעליות הרכב התחיל להתחמם, עצרתי בצד מיד, כיביתי נתתי לו להתקרר הוספתי 2 ליטר נוזל קירור, היה בסדר ל40 דק' והתחיל להתחמם שוב ולזרוק מים מהמיכל עיבוי.

למישהו יש כיוון? כמה חמור זה? תרמוסטט תפוס? מנוע מנפח? פקק רדיאטור? מאוורר?

איל מ
14-07-23, 12:42
כן.

asypeer
14-07-23, 16:10
פקק רדיאטור להחליף בתור התחלה


Sent from my iPhone using Tapatalk

נעם ל
14-07-23, 17:42
מה הכיוון?;)

- - - Updated - - -


פקק רדיאטור להחליף בתור התחלה


Sent from my iPhone using Tapatalk

הוחלף לפני שנה בערך

ehudzeelim
14-07-23, 17:59
לא מכיר את הטרופר אבל באופן כללי יש לדעתי שני כיוונים כלליים אפשריים:
1) המנוע מתחמם וגורם לנוזל קירור לגלוש עקב רתיחה.
2) הנוזל קירור גולש בגלל לחץ במערכת קירור, וזה גורם למחסור בנוזל קירור ולכן המנוע מתחמם.

לפי התיאור שלך אני מנחש שמדובר בכיוון השני,

מה שאני הייתי מתחיל לבדוק:
פותח מכסה מיכל עיבוי כשהרכב קר, מניע, ועוקב האם יש בעבוע במיכל עיבוי. אם אטם ראש או ראש מנוע לא תקינים, יכול להופיע בעבוע מיד, או רק כשהמנוע מתחמם לטמפ עבודה (כתוצאה מגזים שדולפים מחלל השריפה). בכל מקרה זה מעיד על תקלה באיזור ראש המנוע.
זה לדעתי הכיוון ההגיוני לפי התיאור שלך.

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

נדב ש.
16-07-23, 06:44
תבדוק אם יש ריח סולר ברדיאטור.

מתחמם בעליות- רדיאטור סתום, תרמוסטט תפוס, פאן קלאץ' תקול/מחליק במאמץ.
אחר כך עוברים לשאר הדברים.
לא כדאי למשוך את התקלה יותר מידי זמן.

מוני אורבך
16-07-23, 09:00
לי נשמע כמו אטם ראש פרוץ או סדק בראש.
קל לבדוק עם ניר לבדיקת CO2.
ניתן לרכוש באינטרנט או בחנויות חלקי חילוף מובחרות.
כדאי לטפל בזה מהר, אלו הם סימני הזהרה שיכולים מהר מאוד להפוך לצרה צרורה.

נעם ל
20-07-23, 10:01
תבדוק אם יש ריח סולר ברדיאטור.

מתחמם בעליות- רדיאטור סתום, תרמוסטט תפוס, פאן קלאץ' תקול/מחליק במאמץ.
אחר כך עוברים לשאר הדברים.
לא כדאי למשוך את התקלה יותר מידי זמן.

מעדכן שהרכב לא הונע מאז המקרה (אני במילואים...) רק עכשיו התפניתי לטפל.

בתכנית: בודק את הרדיאטור, מוציא התרמוסטט, מחליף פקק רדיאטור.
נדב, איך אני בודק את הפאן קלאץ'?

לגבי הבעבוע - אני לא חושב שקיים אבל אבדוק שוב, כי האוטו פיקס למשך זמן מסויים, ואז פתאום בעלייה - בום, בבת אחת מתחיל לזרוק מים ולהתחמם.

אני נוטה לכיוון של משהו סתום..

מוני אורבך
20-07-23, 10:55
אלו הן תופעות קלסיות של אטם ראש מנוע סדוק.
הכל בסדר עד שפתאום משתחרר לחץ מהצילינדר למערכת הקירור.
ואז המים פורצים דרך מיכל העודפים.

Raccoon
21-07-23, 16:04
איסוזו טרופר דיזל שנת 2000:

היום אחרי נסיעה ממושכת (כביש - 3 שעות) בעליות הרכב התחיל להתחמם, עצרתי בצד מיד, כיביתי נתתי לו להתקרר הוספתי 2 ליטר נוזל קירור, היה בסדר ל40 דק' והתחיל להתחמם שוב ולזרוק מים מהמיכל עיבוי.


א. נראה לי שכמעט תמיד עדיף לעצור אבל להשאיר את המנוע מונע (אולי לא אם יש אינדיקציה שאין יותר נוזל קירור).
ב. יכול להיות שיש אויר במערכת וכשהמנוע מתחמם הוא גורם לנוזל לצאת החוצה אבל לא משתחרר?

Sent from my LM-V450 using Tapatalk

נדב ש.
21-07-23, 17:40
למען הדורות הבאים, דיברתי עם נעם בפרטי, הסברתי איך ומה לבדוק.
גם לדעתי כדאי לעשות בדיקת גזים והכיוון הכללי הוא כנראה אטם ראש,
רק אחרי פירוק ובחינת האטם+בדיקת לחץ של הראש יהיה ניתן לדעת.
כמובן גם לפני הרכבת כל העסק בחזרה- לנקות/להחליף רדיאטור, תרמוסטט חדש וכו'....

נעם ל
30-07-23, 19:24
תודה רבה לנדב על ההסברים!
מעדכן כי הוחלף תרמוסטט, נבדק פאן קלאצ' והשוואת חום הרדיאטור, למעלה ולמטה, הרכב הפסיק לבעבע ובוצעה נסיעה מרמת הגולן הביתה לדרום הרחוק, הרכב עמד יפה מאוד במשימה (3.5 שעות, נבדק מס' פעמים במהלך הנסיעה) אך ברגע שהגעתי הביתה - בום! זריקה של מים מהמיכל עיבוי...
הועלה אחר כבוד הבוקר על גרר למוסך... אמשיך לעדכן

zohar95
25-09-23, 02:48
איסוזו טרופר דיזל שנת 2000:
לאחרונה יש תופעה ''מוזרה'' של זריקת מים ממיכל עיבוי, בקטנה... ולא בצורה עקבית, פעם כן פעם לא וכו'.. חצי כוס מים גג, אחרי שמתקרר שואב חזרה את מה שיש במיכל ואני משלים מה שחסר.
היום אחרי נסיעה ממושכת (כביש - 3 שעות) בעליות הרכב התחיל להתחמם, עצרתי בצד מיד, כיביתי נתתי לו להתקרר הוספתי 2 ליטר נוזל קירור, היה בסדר ל40 דק' והתחיל להתחמם שוב ולזרוק מים מהמיכל עיבוי.

למישהו יש כיוון? כמה חמור זה? תרמוסטט תפוס? מנוע מנפח? פקק רדיאטור? מאוורר?


קרה לי מקרה דומה באיסוזו רודאו 2002, עשינו בדיקת לחצים וגילינו בריחות עקב ראש מנוע עקום.

כדאי לבדוק בלחץ אם יש בריחות

נעם ל
03-01-24, 19:59
מחייה את השרשור...

לפני המלחמה וכטיפול בבעיה הנ''ל הוכנס חומר לאטימה של סדקים וכו'..

מסתבר שהעסק עובד, אין בעבוע, טרמוסטט מתפקד היטב, מד-חום יציב ולא זז, זריקת מים הופסקה לגמרי. דבר מוזר אחר - הרכב מאבד מים בסדר גודל משמעותי יחסית (נגיד שתי כוסות+ בשעה וחצי נסיעה כולל מאמץ)
נבדק שמן - חף מכל חשד למים.

הרכב עמד רוב הזמן בשלושת החודשים האחרונים. (שוחררתי עכשיו ממילואים וכו')
ובנסיבות כאלו ואחרות התפרק לו המיגון הקדמי... ומיד שמתי לב שמטפטפים לו מים מהמשאבה. (בעיקר אחרי נסיעה מאומצת).

מפה לשם (ובהנחה וזה המקור לאיבוד המים) - מהיכן ניתן להשיג משאבת מים (מקורית?)? וכמה מורכב להחליף לבד?

ofer_b
06-01-24, 11:41
במקרה נתקלתי בסרטון המושקע הנ"ל על נוזל לאיטום אטם ראש מנוע, כנראה דומה למה שאתה השתמשת
מסביר על איזה עיקרון החומר הזה עובד, עוקב במשך שנתיים! על איכות התיקון ובסוף בסוף כשהחליט שהרכב כבר לא בר תיקון הוא מפרק את הראש ואת הרדיאטור ומראה אם החומר גרם לנזקים או לא

https://youtu.be/q3_kDiQb7lE?si=HGShDqrxXKhwKHv0

Sent from my KB2003 using Tapatalk

-->