צפייה בגרסה מלאה : לאיזה צמיג יש אחיזה טובה יותר? צר או רחב?
סרטון שגורם למחשבות על כל מה שאנחנו חושבים ( על רוחב צמיג).
https://www.youtube.com/watch?v=6wAJAOxh8LE
שולץ האיום
29-07-23, 09:22
ויכוח עתיק.
לדעתי הלא נחשבת - כמה שיותר גדול ורחב, לרוב הסיטואציות.
זה מתחיל מעניין אבל בסוף הוא מראה שיותר מרוחב הצמיג, יש השפעה גם לסוג צמיג מחברות שונות אז זה די מושך את הקרקע ממה שהוא טרח להסביר כל הסרטון לא?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
זה מתחיל מעניין אבל בסוף הוא מראה שיותר מרוחב הצמיג, יש השפעה גם לסוג צמיג מחברות שונות אז זה די מושך את הקרקע ממה שהוא טרח להסביר כל הסרטון לא?
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
לא חושב. זה בסה"כ מוסיף עוד מימד \ סיבוכיות להחלטה.
הוא מתחיל בלהשוות שתי מידות שונות של אותו הסוג, ומראה נתונים מעניינים.
ואז הוא מוסיף מימד נוסף, סוג הצמיג.
אני מאמין שבדיקה בין שני צמיגי KM3 ברוחב שונה, תראה אותם תוצאות.
(דרך אגב, יש פה בעצם מחמאה מעניינת לביצועים של הKM ,)
וכל זה כמעט ולא רלוונטי במדינת ה"מה שאתה יכול לשים זה רק שאנחנו מרשים לך"
תכלס הכי מעניין זה פחות המידה אלא יותר הדגם, דווקא בגלל מה שרשמתי למעלה.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
א. אין כאן חידושים אמיתיים אבל הוא באמת עושה מאמץ ומצליח להציג מה שכתוב בכל הספרים באופן מאוד מרשים וויזואלי.
ב. לחץ אויר - מבוטא בכוח חלקי שטח. כלומר שטח המגע הוא כוח חלקי לחץ אויר ולא תלוי במידות הצמיג. כלומר לא משנה מה רוחב הצמיג עבור אותו משקל (כוח) באותו לחץ יתקבל אותו שטח מגע. ההבדל הוא בצורת שטח המגע - אליפסה רחבה, עיגול, או אליפסה ארוכה. (כאן ראינו עבור צמיגי חצי חצי את שני האחרונים ואז עם צמיג בוץ גם את הראשון).
ג. לחץ אויר - חשוב להבין שעבור אותו משקל צמיג צר דורש לחץ אויר גבוה יותר לכן ההשוואה של שטח המגע עבור אותו רכב ואותו לחץ לא מדוייקת. נכון להשוות צמיג רחב ב 15 פסי לצמיג צר ב 20 פסי. וזה היתרון האחד המובהק לצמיגים רחבים - אפשר לנסוע בלחץ נמוך יותר.
ד. הצמיג הצר הרבה יותר גמיש גם זה ידוע וזו כשלעצמה סיבה מצויינת להשתמש בו.
ה. צמיגי שטח אגרסיביים - לא רק ביאף - הרבה יותר גמישים מצמיגי 'קצת שטח'. גם זה ידוע ואם היה צריך הוכחה ויזואלית קיבלנו אותה. המרווח בין הקוביות מאפשר את הגמישות הזו. יחד עם זה עבור פרופיל בוץ צר מול פרופיל בוץ רחב עדיין היינו מקבלים אותן תוצאות יחסיות (כלומר אם הוא היה משווה ביאפים צרים לרחבים). כלומר צמיגי בוץ צרים יהיו גמישים יותר מצמיגי בוץ רחבים עבור אותו לחץ אויר ואותו עומס.
אני כמעט תמיד בוחר במידה צרה, צמיג חתך גבוה, אבל חשוב יותר - צמיג שטח אגרסיבי. אם כן למדנו משהו כאן זה שגם צמיג פחות אגרסיבי יהיה מאוד גמיש יחסית לרחב במידה הצרה. זה עבורי לפחות חידוש אבל אני עדיין לא מחליף את צמיגי הבוץ.
אסף.
וכל זה כמעט ולא רלוונטי במדינת ה"מה שאתה יכול לשים זה רק שאנחנו מרשים לך"
תכלס הכי מעניין זה פחות המידה אלא יותר הדגם, דווקא בגלל מה שרשמתי למעלה.
Sent from my SM-N986B using Tapatalkוזה לא הדגם. זה צמיג AT מול צמיג בוץ.
'חדשות מרעישות'
אסף.
בנוסף, צריך להכיר שבשטח יש גם דבר כזה ״יותר מידי שטח מגע״, שגורם ללחץ קרקע נמוך מידי, ציפה, וחוסר יעילות בהעברת הכוח לקרקע.
לכל רכב/משקל יש את טווח האיזון האידיאלי.
זו לא השלכה אוטומטית מרכב אחד לשני.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.