צפייה בגרסה מלאה : מתלבט לגבי פאג'רו קצר
היי אני מתלבט אם לקנות ג'יפ פאג'רו קצר שנים 2016-2018 עם קילומטארז לא גבוה
מכל הג'יפים ורכבי הפנאי הוא הכי משך אותי בעיקר כי הוא קצר ולמרות שאני לא נוסע הרבה בשנה אולי 8 אלף ק"מ הייתי רוצה לנסות
אסע בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, טיולים רגועים בחיק הטבע
אני צריך את האוטו יום יום לכן מקווה שלא יהיה מושבת במקרה לכמה ימים או משהו
אין לי ניסיון ברכבים כאלה ולכן כל הטיפולים והתיקונים יהיו במוסך אמין
מתכוון לקנות עם קילומטראז לא גבוה עד 120 אלף גג 140 אלף
רוצה לדעת את העלויות השוטפות והטיפולים וההבדל בין זה לרכב רגיל
האם יש לפאג'רו תקלות נפוצות שצריך להיזהר ומה כדאי לבדוק במעמד הקנייה
כמה בערך אני צריך להוציא בשנה ואם יש לפאג'רו בעיות כמו מנוע גיר וכו'
אשמח לתגובות תודה לעוזרים
ברוך הבא לפורום,
במסגרת הדיון התיאורטי לגמרי - כן, אחזקת רכב שטח עולה משמעותית יותר מרכב פרטי (אני מניח שלזה התכוונת כאשר כתבת רכב "רגיל").
הכל כמובן תלוי במצב הרכב וכיצד תוחזק, כמה מזל יש לך וכו'.
אם אתה מחפש רכב שטח טוב שיהיה זול יותר לאחזקה - אנחנו ממליצים כאן בדרך כלל על ג'ימני שנשמע מתאים מכיון שאתה ציינת פאג'רו קצר, שהוא רכב קטן יחסית ומתאים לזוג ואולי קצת יותר, אני מבין שגם אצלך עדיין לא מדובר במשפחה מרובת ילדים.
שים לב שבראש תת-פורום זה ישנו שרשור נעוץ עם שאלון. אם תוכל לתת תשוובת קצרות לכל השאלות שבו נוכל להבין יותר טוב מהם הצרכים הציפיות והדרישות שלך מרכב השטח ואולי לייעץ טוב יותר לצרכיך.
פג'רו מהשנים האלה נחשב לרכב טוב ואמין, בלי בעיות יוצאות דופן -מה עוד שהוא חדש יחסית ועם קילומטרז' נמוך.
כן. המספרים שכתבת - זה נמוך בשביל רכבי שטח דיזל.
זה גם רכב עם סגנון ייחודי ואני מבין למה אתה מסתכל עליו- הפרופורציות של רכב שטח קצר הן מיוחדות.
מאידך האחזקה השוטפת של רכב דיזל גדול יקרה משמעותית מזו של מכונית פרטית. תבדוק כמה עולה סט צמיגים. כמה עולה טיפול 10000 שכולל 'רק' החלפת שמן, מסנן, ומסנן סולר. אתה תגלה שגם בלי תקלות מיוחדות אתה תוציא כפול מאשר על מכונית משנתון דומה.
לדעתי זה בהחלט שווה את ההוצאה, אם יש את הכסף.
אסף.
מי שמטפל במורשה בחלקים מקוריים - יקרעו לו את הכיס.
קיבלתי הצעת מחיר לטיפול במסגרת הריקול לסאנרוף, כמעט 5000₪ להחלפת שמן מנוע ופילטר , פילטר אויר, פילטר מזגן, פילטר סולר ועוד כמה קשקושים. רק על הפילטר אויר רצו 500₪..
קניתי חלקים לבד והחלפתי כל פעם משהו כשיש זמן, יצא סביב 1000₪ (הייתי צריך להשכיל תוך כדי)
רק השמן מנוע זה 8.5 ליטר (500₪)
לשם השוואה בג׳ימני העלויות פחות מחצי ואין פילטר סולר ושאר ירקות (כמויות הנוזלים קטנות בחצי..)
Sent from my iPhone using Tapatalk
כתב בגיבריש משום מה
תודה לעוזרים
חושב שעניתי על השאלון השימוש הוא בעיקר יומיומי לכביש ודרכי עפר לא שטח כבד
צמיגים זה פעם בכמה שנים ככה שנראה לי זה לא כזה נורא
על טיפול אין לי בעיה להוציא כפול לא פי 3
להחליף לבד אני פחות מבין לכן מעדיף לא להתעסק
השאהה מה לבדוק לאן לגשת אם לא מוסף מורשה כדי שייצא טיפול טוב בפחות עלות
ענית על חלק קטן מהשאלות.
מה התקציב?
כמה אנשים?
כמה ציוד?
טיול עם לילה?האם יש קבוצה שאתה חושב לטייל עימה? אילו רכבים?
האם טיילת בעבר במסלול כלשהו שאתה זוכר את שמו ויכול להגדיר את סוג הטיולים שתרצה לעשות?
העדפה לגיר רגיל או אוטומטי?
העדפה לבנזין או דיזל?
וכנראה יש עוד שאלות שהתעלמת מהם.
מה שבדרך כלל אנשים עושים, וזה רק עוזר להם, הוא להעתיק את השאלות ולהדביק כאן ולהוסיף תשובות לשאלות...
׳¢׳*׳™׳× ׳¢׳ ׳—׳׳§ ׳§׳˜׳ ׳׳”׳©׳׳׳•׳×.
׳׳” ׳”׳×׳§׳¦׳™׳‘?
׳›׳׳” ׳׳*׳©׳™׳?
׳›׳׳” ׳¦׳™׳•׳“?
׳˜׳™׳•׳ ׳¢׳ ׳׳™׳׳”?׳”׳׳ ׳™׳© ׳§׳‘׳•׳¦׳” ׳©׳׳×׳” ׳—׳•׳©׳‘ ׳׳˜׳™׳™׳ ׳¢׳™׳׳”? ׳׳™׳׳• ׳¨׳›׳‘׳™׳?
׳”׳׳ ׳˜׳™׳™׳׳× ׳‘׳¢׳‘׳¨ ׳‘׳׳¡׳׳•׳ ׳›׳׳©׳”׳• ׳©׳׳×׳” ׳–׳•׳›׳¨ ׳׳× ׳©׳׳• ׳•׳™׳›׳•׳ ׳׳”׳’׳“׳™׳¨ ׳׳× ׳¡׳•׳’ ׳”׳˜׳™׳•׳׳™׳ ׳©׳×׳¨׳¦׳” ׳׳¢׳©׳•׳×?
׳”׳¢׳“׳₪׳” ׳׳’׳™׳¨ ׳¨׳’׳™׳ ׳׳• ׳׳•׳˜׳•׳׳˜׳™?
׳”׳¢׳“׳₪׳” ׳׳‘׳*׳–׳™׳ ׳׳• ׳“׳™׳–׳?
׳•׳›׳*׳¨׳׳” ׳™׳© ׳¢׳•׳“ ׳©׳׳׳•׳× ׳©׳”׳×׳¢׳׳׳× ׳׳”׳.
׳׳” ׳©׳‘׳“׳¨׳ ׳›׳׳ ׳׳*׳©׳™׳ ׳¢׳•׳©׳™׳, ׳•׳–׳” ׳¨׳§ ׳¢׳•׳–׳¨ ׳׳”׳, ׳”׳•׳ ׳׳”׳¢׳×׳™׳§ ׳׳× ׳”׳©׳׳׳•׳× ׳•׳׳”׳“׳‘׳™׳§ ׳›׳׳ ׳•׳׳”׳•׳¡׳™׳£ ׳×׳©׳•׳‘׳•׳× ׳׳©׳׳׳•׳×...
לא מחפש בשביל שטח אולי משהו בקטנה מסלולי עפר
שואל בכללי לגבי העלויות השוטפות הרגילות טיפול חלקי חילוף וכו'
נראה לי מ2016 ומעלה אין בנזין לא?
תודה
׳׳ ׳׳—׳₪׳© ׳‘׳©׳‘׳™׳ ׳©׳˜׳— ׳׳•׳׳™ ׳‘׳§׳˜׳*׳” ׳›׳
׳©׳•׳׳ ׳‘׳›׳׳׳™ ׳¢׳ ׳”׳¢׳׳•׳™׳•׳× ׳”׳©׳•׳˜׳₪׳•׳× ׳”׳¨׳’׳™׳׳•׳× ׳˜׳™׳₪׳•׳׳™׳ ׳—׳׳§׳™ ׳—׳™׳׳•׳£ ׳•׳›׳•'
׳׳™׳ ׳‘׳*׳–׳™׳ ׳*׳¨׳׳” ׳׳™ ׳‘2016 ׳•׳׳¢׳׳” ׳׳?
׳×׳•׳“׳”
היי אני מתלבט אם לקנות ג'יפ פאג'רו קצר שנים 2016-2018 עם קילומטארז לא גבוה
מכל הג'יפים ורכבי הפנאי הוא הכי משך אותי בעיקר כי הוא קצר ולמרות שאני לא נוסע הרבה בשנה אולי 8 אלף ק"מ הייתי רוצה לנסות
אסע בשבילי עפר ודרכי כורכר כבושות, טיולים רגועים בחיק הטבע
אני צריך את האוטו יום יום לכן מקווה שלא יהיה מושבת במקרה לכמה ימים או משהו
אין לי ניסיון ברכבים כאלה ולכן כל הטיפולים והתיקונים יהיו במוסך אמין
מתכוון לקנות עם קילומטראז לא גבוה עד 120 אלף גג 140 אלף
רוצה לדעת את העלויות השוטפות והטיפולים וההבדל בין זה לרכב רגיל
האם יש לפאג'רו תקלות נפוצות שצריך להיזהר ומה כדאי לבדוק במעמד הקנייה
כמה בערך אני צריך להוציא בשנה ואם יש לפאג'רו בעיות כמו מנוע גיר וכו'
אשמח לתגובות תודה לעוזרים
הפאג'רו רכב מעולה , אמין מאד ובעקבות זה גם זול מאד לתחזוקה , יש מספר מוסכים חברים במועדון פאג'רו שמטפלים בפאג'רו במחירי ג'ימיני (כ1000 ש"ח לטיפול קטן ו1500 לגדול), אחרי ניסיון של 8-9 שנים עם פאגרו קצר(2009 , 2015 ) אני ממליץ בחום , אתה יכול לחפש בפורום ולראות את ההודעות שלי בזמן שהחזקתי פאגרו ועל מחלות בסיסיות שכדאי לבדוק לפני קניה , הכל שמור בהיסטוריה של הפורום הזה.
גילוי נאות: יש לי עכשיו 2018 קצר , לא יכולתי להתאפק\התגעגעתי וקניתי אחד שהזדמן לי במציאה :-) , בקרוב יצא למכירה .....
בהצלחה.
שולץ האיום
02-08-23, 06:53
עם כל הכבוד לחוסר באלטרנטיבות בסגמנט, אי אפשר להגיד על פאגרו שהתחזוקה זולה.
החלפים המקוריים מאוד יקרים, יהלומים…🤣
מנוע דיזל עם כל המשמעויות והמערכות הנלוות (DPF, EGR ועוד), דורש לפעמים הוצאות לא פשוטות.
כמויות הנוזלים וכו גם מורגשים בכיס.
המכלולים הכי אמינים שיש גם מגיעים מתישהו לקצה גבול היכולת.
אחזקה לא זולה.
כלי נחמד מאוד, אם אתגרים בשטח טכני זה לא העניין.
אם רק דרכי כורכר כבושות - לא חייב רכב עם הילוך כח. יש עוד אפשרויות.
נכתב מהנייד
עם כל הכבוד לחוסר באלטרנטיבות בסגמנט, אי אפשר להגיד על פאגרו שהתחזוקה זולה.
החלפים המקוריים מאוד יקרים, יהלומים…🤣
מנוע דיזל עם כל המשמעויות והמערכות הנלוות (DPF, EGR ועוד), דורש לפעמים הוצאות לא פשוטות.
כמויות הנוזלים וכו גם מורגשים בכיס.
המכלולים הכי אמינים שיש גם מגיעים מתישהו לקצה גבול היכולת.
אחזקה לא זולה.
כלי נחמד מאוד, אם אתגרים בשטח טכני זה לא העניין.
אחד מעליך אמר שהאחזקה די זולה
אילו הוצאות מה עלות שלהן? כמה עולים נוזלים ומכלולים אמינים?
מה כדאי לבדוק לשאול לפני קנייה?
מתי עושים טיפול גדול? אחרי כמה ק"מ?
תודה
האם קראת את תגובה #4 כאן למעלה? יש שם מספרים.
למה אתה מתעקש לא לתת תשובות לשאלות שלנו? קשה להתקדם ככה.
אני מבין שאין לך באמת דרישות ליכולות שטח, אז למה לא לרכוש פרייבט נחמד קצת מוגבה?
או סובארו עם יכולות סבירות לסוג כזה של שטח או דאסטר ידני שלא ימצמץ בדרכים כאלו?
הבנאדם בא לו על פג'רו קצר.
מוכן לשלם על זה.
למה לא?
אסף.
רוצה מספרים?
קח בחשבון 5000 עד 7000 בשנה על הוצאות אחזקה הכל כולל הכל. טיפולים כל 10000 קמ טיפול קטן כל 40000 טיפול גדול. טיימינג פעם בכמה שנים. צמיגים כל 3 שנים. מצבר כל 3 שנים. תקלות פעם ב.
ממוצע פחות או יותר. יהיו שנים יקרות יותר. יהיו זולות יותר.
אסף.
מציע לו קודם להתקשר לסוכן הביטוח ולקבל הצעת מחיר מקיף + חובה
הביטוח אכן קריעה במקיף, אני לא נוסע הרבה אז עשיתי לפי ק״מ. בפוליסה רגילה זה סביב 5-6 למקיף ו1500 לחובה (תלוי גיל והיסטוריה ביטוחית)
Sent from my iPhone using Tapatalk
׳”׳‘׳™׳˜׳•׳— ׳׳›׳ ׳§׳¨׳™׳¢׳” ׳‘׳׳§׳™׳£, ׳׳*׳™ ׳׳ ׳*׳•׳¡׳¢ ׳”׳¨׳‘׳” ׳׳– ׳¢׳©׳™׳×׳™ ׳׳₪׳™ ׳§׳´׳. ׳‘׳₪׳•׳׳™׳¡׳” ׳¨׳’׳™׳׳” ׳–׳” ׳¡׳‘׳™׳‘ 5-6 ׳׳׳§׳™׳£ ׳•1500 ׳׳—׳•׳‘׳” (׳×׳׳•׳™ ׳’׳™׳ ׳•׳”׳™׳¡׳˜׳•׳¨׳™׳” ׳‘׳™׳˜׳•׳—׳™׳×)
Sent from my iPhone using Tapatalk
זה פחות מדאיג אותי
אני מתלבט בעיקר בגלל תקלות וירידת ערך אם מישהו יכול לפרט על זה
יש אומרים וגם ממה שאני שמעתי פעם(לא לצאת עליי) שלפגארו יש יותר תקלות מגיפ אחר כמו לנד קרוזר נגיד ולכן לא כדאי להתקרב אליו
נגיד כמו תקלות בגיר,האם זה נכון וכזה משמעותי . מה פתאום יכול ללכת גיר או משהו בסגנון?
או שיש לו ירידת ערך גדולה
מוזר, אני רואה הכל בג׳יבריש בהודעה אבל כן רואה תקין לפני שנכנסתי להודעה עצמה.
לגבי ירידת ערך - אין לי מושג, זה לא לנד קרוזר אבל גם לא פיאט. רכבים טובים נמכרים מעל מחירון.
אמינות - זה הפג׳ארו השני שלנו במשפחה מ2007 (קודמו גם היה קצר BK עם המנוע החלש יותר)
אם מטפלים בהם בחלקים איכותיים ולא מנסים לחסוך, הם יסעו גם 400-500 אלף (בדיזל)- שלנו נמכר עם 270 והיה פיקס.
המנוע די אמין, הגיר די עמיד (כמעט זהה לגיר בלנדקרוזר ממה שגיליתי לאחרונה) הצרות היו באיזור מפריד החלקיקים ברכב הקודם (שגם את זה ניתן לעקוף תוכנתית ממה שאני יודע בדיעבד)
סהכ הרכב מזדקן בכבוד והכל עובד גם אחרי 8 שנים.
דווקא בלנדקרוזר שהחליף את הפג׳ארו שאצלי (רכשתי מאבי) - מערכת האוריאה כבר עשתה צרות בק״מ ממש נמוך והוחלפה שם איזו משאבה או מזרק במסגרת האחריות, הרכב אושפז כמה ימים במורשה עד שעלו על זה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
נראה שיש תקלות גם אם לא עבר שטח האוטו הזה
בגלל מנוע דיזל?
דיברתי עם אנשים שמפרסמים למכירה אומרים שאין שום תקלה
עוד שאלה-אם לרכב יש הגבהה ומיגון מה חשוב לבדוק?
יש לדברים האלה שחיקה? או חידוש מתישהו?
תודה
אחד מעליך אמר שהאחזקה די זולה
אילו הוצאות מה עלות שלהן? כמה עולים נוזלים ומכלולים אמינים?
מה כדאי לבדוק לשאול לפני קנייה?
מתי עושים טיפול גדול? אחרי כמה ק"מ?
תודה
כמו שרשמתי למעלה , לאחר הקניה אתה מתחבר לקבוצות פאגרו שמנוהלות בצורה מעולה , יש מספר מוסכים שמומלצים כבר תקופה ארוכה ולא סתם , ההבדל במחירים שמים וארץ , הטיפולים סופר מקצועיים ובזול.
לפי הספר טיפולים כל שנה או 20K ב40K טיפול גדול ,זאת אומרת לפי הספר כל טיפול שני,
אני טיפלתי כל שנה או 12K , לא חושב ששמן מחזיק יותר מזה , גם אם הוא סינטטי , פדנטים מחליפים כל 6K שמן .
לגבי המחירים : שלשום ביקרתי במוסך הקבוע עם ה2018 לטיפול ויישור קו , טיפול כולל שמן , פילטר שמן , פילטר אוויר , תפוחים קדמיים שקצת הרעישו , החלפת 2 משולשים עליונים מקדימה , ועוד תקלה בגלגל אחורי ימני , חיזוקים גירוז ובדיקת ברקסים. ובסוף גם שטיפת מנוע שיהיה חתיך וקפה לדרך , כל זה ב2300 ש"ח, עם הקודמים שלי ביקרתי במוסך פעם בשנה בדרך כלל לא עברתי את ה2000 שקל לטיפול וכמה תקלות מקומיות סטייל תפוחים או חופשים במערכת הגלגלים , תחזוקה יקרה ? הלוואי שזה מה שמחכה לי עם הרוביקון :-)
מחלות של פאגרו :
EGR\DPS , עלויות בין 1500-3000 מומלץ לא לבטל , נתקלתי במקרים של ביטול שגרמו ליותר צרות, בביטול הם משחקים בסטאפ של החיישנים, תקלות מערכות אגזוז לא קורות כל שנה , בדרך כלל כל 130-150 אלף קילומטר , זאת אומרת כל 5 שנים בערך.
שמעתי שסליל הגה אחרי 150K , אני לא נתקלתי בזה , לא יודע עלויות.
סאן רוף , מומלץ לקפוץ לבדיקה, נוצרת חלודה במסילות , יש תביעה ייצוגית לתיקון , ב2016-2018 עלות תיקון 0
ניקוי סעפת כל 100-130 אלף ק"מ , כ1500 שקל.
ב2015+ אלטרנטור עדין , הרבה החליפו בסביבות ה100K , לא יקר מאד , כ1500 ש"ח למשופץ.
גם מצברים יקרים 90-100 אמפר ולא מחזיקים הרבה זמן מעמד שנה וחצי במקרה הטוב.
לרשום יקר , להשוות לגימיני , בשביל מה ?
גימיני זה רכב? זו קופסת שימורים.
מי שרוצה תחזוקה זולה , שיקנה חשמלי או כרטיס חופשי חודשי שגם מתייקר .
תקנה רכב יפה , תבדוק אותו , תכין כמה אלפים לשיפורים שפצורים, קח אותו ליישור קו , ותהנה.
בהצלחה.
נראה שיש תקלות גם אם לא עבר שטח האוטו הזה
בגלל מנוע דיזל?
דיברתי עם אנשים שמפרסמים למכירה אומרים שאין שום תקלה
עוד שאלה-אם לרכב יש הגבהה ומיגון מה חשוב לבדוק?
יש לדברים האלה שחיקה? או חידוש מתישהו?
תודה
לכל דבר יש בלאי . תבדוק שהמיגון לא חטף מכות רציניות והתעקם , שהמיגון לא חופשי וכל הברגים מחוברים ואין חוסר.
לבולמים וקפיצים יש בלאי , קפיצים מתעייפים ויש דעיכה , גם בהגבהות וגם במקורי , הגבהה חדשה יכולה להיות יותר גבוהה בחצי ס"מ מישנה , בולמים גם מתיישנים ונוזלים , תבדוק תקינות ונזילות , בדרך כלל בולמים יקרים אפשר לשפץ.
שולץ האיום
04-08-23, 08:26
״ הלוואי שזה מה שמחכה לי עם הרוביקון״ ?
תסלח לי, אבל חתיכת סלט חתכת.
נתחיל מהסוף, הרוביקון שלך הרבה יותר זול לתחזוקה.
החלפים הרבה יותר זולים, פחות נוזלים, מנוע בנזין, שוק אפטרמרקט מטורף לכל מיני פתרונות, לא רק מכאניים (מה שבפאגרו לא קיים - מקורי או עלי אקספרס, אין באמצע)
ואם תטפל בו במוסכים המומחים האלה שדיברת עליהם (בני דודים) אני מבטיח לך, שכל טיפול יעלה פחות מפאגרו. וגם במוסכים ״רגילים״, לא בסמלת. כך שההשוואה לא נכונה.
זה שבעלי הרוביקונים רוכשים תוספות בעשרות אלפי שקלים, לא קשור לתחזוקה, אלא לעומק הכיס בדכ, ולשגעון שמאפיין את מעריצי המותג.
גם אני בעלים של רוביקון JL, ומכיר פאגרו לדורותיו מקרוב מאוד. זה לא כלי שאפשר להגיד עליו זול לתחזוקה. בעיקר לבחור חדש שלא יבצע עבודות לבד.
״ הלוואי שזה מה שמחכה לי עם הרוביקון״ ?
תסלח לי, אבל חתיכת סלט חתכת.
נתחיל מהסוף, הרוביקון שלך הרבה יותר זול לתחזוקה.
החלפים הרבה יותר זולים, פחות נוזלים, מנוע בנזין, שוק אפטרמרקט מטורף לכל מיני פתרונות, לא רק מכאניים (מה שבפאגרו לא קיים - מקורי או עלי אקספרס, אין באמצע)
ואם תטפל בו במוסכים המומחים האלה שדיברת עליהם (בני דודים) אני מבטיח לך, שכל טיפול יעלה פחות מפאגרו. וגם במוסכים ״רגילים״, לא בסמלת. כך שההשוואה לא נכונה.
זה שבעלי הרוביקונים רוכשים תוספות בעשרות אלפי שקלים, לא קשור לתחזוקה, אלא לעומק הכיס בדכ, ולשגעון שמאפיין את מעריצי המותג.
גם אני בעלים של רוביקון JL, ומכיר פאגרו לדורותיו מקרוב מאוד. זה לא כלי שאפשר להגיד עליו זול לתחזוקה. בעיקר לבחור חדש שלא יבצע עבודות לבד.
שולץ ,על איזה סלט אתה מדבר , ממש לא ירדת לסוף דעתי.
אחד הסיבות שהפאגרו זול לתחזוקה זו האמינות שלו , ברגע שהרכב אמין ואין תיקונים זה לא עולה כסף, עוד 4 ליטר שמן זה מה שהופך את הרכב ליקר לתחזוקה ? הגזמת , גם למערכות בנזין יש תקלות והם לא זולות ועוד לרוביקון , שאלוהים ישמור עדיף שנשאיר את השרשור הזה לפאגרו , אם אני ארשום פה מה עברתי עם רוביקון חדש וכמה ביקרתי במוסך אנשים יזיעו תוך כדי קריאה.
תודה על התגובות אתם עוזרים מאוד
תמשיכו:)
שולץ האיום
04-08-23, 16:03
שמן מנוע
שמן גיר
הכל בכמויות כפולות. (תבדוק כמה עולה שמן גיר מקורי)
פילטר סולר (אין בבנזין).
מסנן חלקיקים, egr, ניקוי סעפות כל 90 (הוראת יצרן ולא כפי שרשמת)- אין בבנזין.
כל נושא המשולשים, ציריות וכו בפאגרו, אין ברנגלר.
אמינות? 😂
למכלולים יש גבול, בעיקר כאלה שעובדים קשה.
ספר לנו כמה עולה להחליף מסנן חלקיקים, שמתישהו הולך לעולמו. אצל כולם.
בגלל המחיר, חלק בוחרים להסיר אותו ולעדכן תוכנה, ולתת לסביבה כולל עצמם והילדים לנשום ליד הרכב 🤣.
המקרה הפרטי שלך עם הרוביקון, לא מלמד שום דבר על הכלל.
אני חוזר, פאגרו כלי יקר לתחזוקה, למרות הבני דודים.
פאגרו יקר יותר לתחזוקה מרנגלר, בבסיס. מדובר במשאית דיזל קטנה עם כל המשמעויות, וחלפים מקוריים יקרים מאוד.
שמן מנוע
שמן גיר
הכל בכמויות כפולות. (תבדוק כמה עולה שמן גיר מקורי)
פילטר סולר (אין בבנזין).
מסנן חלקיקים, egr, ניקוי סעפות כל 90 (הוראת יצרן ולא כפי שרשמת)- אין בבנזין.
כל נושא המשולשים, ציריות וכו בפאגרו, אין ברנגלר.
אמינות? 😂
למכלולים יש גבול, בעיקר כאלה שעובדים קשה.
ספר לנו כמה עולה להחליף מסנן חלקיקים, שמתישהו הולך לעולמו. אצל כולם.
בגלל המחיר, חלק בוחרים להסיר אותו ולעדכן תוכנה, ולתת לסביבה כולל עצמם והילדים לנשום ליד הרכב 🤣.
המקרה הפרטי שלך עם הרוביקון, לא מלמד שום דבר על הכלל.
אני חוזר, פאגרו כלי יקר לתחזוקה, למרות הבני דודים.
פאגרו יקר יותר לתחזוקה מרנגלר, בבסיס. מדובר במשאית דיזל קטנה עם כל המשמעויות, וחלפים מקוריים יקרים מאוד.
דבר/דברו מספרים חח
אם אני קונה אחד שעשה 70-100 אלף קילומטר שלא היה בשטח אולי דרכי עפר כמו שאני רוצה לעשות ובעיקר כביש
כמה חושב שיעלו הטיפולים חלקים וכו'?:)
5000-1000 שח בשנה למוסך ואולי, עם קצת, מזל פחות.
למה הפסיקו לייצר את הגרסה הקצרה?
שמן מנוע
שמן גיר
הכל בכמויות כפולות. (תבדוק כמה עולה שמן גיר מקורי)
פילטר סולר (אין בבנזין).
מסנן חלקיקים, egr, ניקוי סעפות כל 90 (הוראת יצרן ולא כפי שרשמת)- אין בבנזין.
כל נושא המשולשים, ציריות וכו בפאגרו, אין ברנגלר.
אמינות? 😂
למכלולים יש גבול, בעיקר כאלה שעובדים קשה.
ספר לנו כמה עולה להחליף מסנן חלקיקים, שמתישהו הולך לעולמו. אצל כולם.
בגלל המחיר, חלק בוחרים להסיר אותו ולעדכן תוכנה, ולתת לסביבה כולל עצמם והילדים לנשום ליד הרכב 🤣.
המקרה הפרטי שלך עם הרוביקון, לא מלמד שום דבר על הכלל.
אני חוזר, פאגרו כלי יקר לתחזוקה, למרות הבני דודים.
פאגרו יקר יותר לתחזוקה מרנגלר, בבסיס. מדובר במשאית דיזל קטנה עם כל המשמעויות, וחלפים מקוריים יקרים מאוד.
טוב אני לא אגרר לטיזינג של שולץ ולהזכירו השרשור לא לגבי רנגלרים, שימשיך לחיות בעולם שלו שרוביקון זול לתחזוקה . בטח כמעט כמו I10, לא הבנתי ממנו איזה פאגרו היה לו וכמה שנים ? אבל הוא בעל ניסיון כנראה גדול משלי , גם ברוביקן וגם בפאגרו.
10 שנים האחרונות היו\ויש בבעלותי 3 פאגרו BK קצרים ושמורים עם ק"מ נמוך , אם אני אקמט את כל הקבלות של הטיפולים והתקלות אני לא אגיע לסכומים שזרקו פה בשרשור , אולי היה לי מזל , אולי אני יודע לקנות רכבים שמורים, אבל אחרי 10 שנים אני ממליץ מכל הלב, החוויה היתה טובה+ , מהנסיון שלי התחזוקה שנתית לפאגרו חדש יחסית עם ק"מ נמוך הוא הרבה פחות מה5000 שקל בשנה ולי יש ניסיון וקבלות על מה שאני רושם, יכול להיות שלאחרים היה נסיון אחר , מקבל את זה.
לגבי ביטוחים ואגרת טסט, הרכב הזה יקר מאד כ10,000 שח בשנה.
דלק , 7-9 ק"מ לליטר , זה המון הסולר יקר.
לכל המפקפקים , ההיסטוריה של ההודעות שלי מהיום הראשון עם פאגרו : כל השאלות והתקלות נמצאים בהיסטורית הפורום .
כל השמות המופצצים שזרקו פה למעלה הולכים כל כ150,000 ק"מ ,לא רוצה למנות פה רשימת רכבים שמחליפים מנועים וגיר 150,000 :-).
לפותח השרשור בהצלחה בכל מה שתבחר.
עופר.
הנסיון שלך כנראה הכי רלוונטי כאן.
טיפול 10000 ככה מהראש - פילטר סולר 150 פילטר שמן 100 8 ליטר שמן סינטטי 400.-500 תוסיף עבודה ורק על 3 טיפולים קטנים בשנה הנה הלך 3000 שקל. טיפול גדול זה גם שמנים נוספים וזה פעם בשנתיים ויעלה עוד אלפיה.
סט צמיגים פעם בשנתיים שלוש סיפור של 3500? מצבר פעם בשנתיים שלוש עוד 800 שקל? בלי תקלות בכלל הנה הגעתי ל5000 בשנה. ויש תקלות. תמיד. בכל רכב.
אז איך אתה מצליח לרדת מהסכומים האלה? שואל ברצינות כי אני לא מצליח.
אני טוען מזמן שכל רכב שטח דיזל ולא משנה איזה סמל מודבק על הגריל שלו שגם נוסע קילומטראז שנתי של 25-30 אלף - יהיה באותן עלויות תחזוקה. פג'רו לא יקר או זול יותר באופן משמעותי. כמובן שכמה שיותר חדש ככה משלמים פחות על תקלות. אבל הבסיס דומה.
על זה מוסיפים עלויות קבועות של ביטוח שרק עולה ועולה, ומחיר של כמעט שקל לקילומטר עבור סולר.
אז הגענו לעלויות שוטפות של רכב אמין וטוב שהן משמעותית יותר משל מכונית ממוצעת.
ופג'רו כזה נחשב אמין וטוב. אין באמת תקלות 'מיוחדות'. כמו כל רכב דיזל יפני.
אסף.
עופר.
הנסיון שלך כנראה הכי רלוונטי כאן.
טיפול 10000 ככה מהראש - פילטר סולר 150 פילטר שמן 100 8 ליטר שמן סינטטי 400.-500 תוסיף עבודה ורק על 3 טיפולים קטנים בשנה הנה הלך 3000 שקל. טיפול גדול זה גם שמנים נוספים וזה פעם בשנתיים ויעלה עוד אלפיה.
סט צמיגים פעם בשנתיים שלוש סיפור של 3500? מצבר פעם בשנתיים שלוש עוד 800 שקל? בלי תקלות בכלל הנה הגעתי ל5000 בשנה. ויש תקלות. תמיד. בכל רכב.
אז איך אתה מצליח לרדת מהסכומים האלה? שואל ברצינות כי אני לא מצליח.
אני טוען מזמן שכל רכב שטח דיזל ולא משנה איזה סמל מודבק על הגריל שלו שגם נוסע קילומטראז שנתי של 25-30 אלף - יהיה באותן עלויות תחזוקה. פג'רו לא יקר או זול יותר באופן משמעותי. כמובן שכמה שיותר חדש ככה משלמים פחות על תקלות. אבל הבסיס דומה.
על זה מוסיפים עלויות קבועות של ביטוח שרק עולה ועולה, ומחיר של כמעט שקל לקילומטר עבור סולר.
אז הגענו לעלויות שוטפות של רכב אמין וטוב שהן משמעותית יותר משל מכונית ממוצעת.
ופג'רו כזה נחשב אמין וטוב. אין באמת תקלות 'מיוחדות'. כמו כל רכב דיזל יפני.
אסף.
פשוט אסף , מי עושה 3 טיפולים בשנה ? בדרך כלל אני מגיע ל1-1.5(אני עושה כ12-17 שנתי) ותראה מה הבחור רשם , הוא עושה 8K בשנה , איך קפצת ל30K ותמחרת לו 30K ?
ואתה צודק , לא לקחתי בחשבון צמיגים 2400 שקל אחת לשלוש שנים אפילו 4 (זה המחיר ששילמתי על מיקי טומפסון AT הוא לא צריך יותר לשבילים פשוטים) , ומצבר 600-800 שקל לשנתיים , אלו המחירים שאני משלם ולפעמים פחות, אני פשוט נלחם על המחירים , לא משלם כל מה שמבקשים ממני.
ויש עוד מלא הוצאות קטנות שאני יכול להוסיף פה , אבל דיברנו על ההוצאות הגדולות, באקסל ההוצאות השנתי כולל דלק , שטיפה, ביטוחים , תאונה , השתתפות עצמית, טסטים , אגרות, קנסות, כביש 6 , עץ ריח .......להמשיך ? , נגיע להרבה הרבה יותר :-)
אז עוד פעם אני אחדד , בK15 ק"מ שנתי זה מה שהוצאתי + בלאי ידוע של צמיגים מצברים ועוד כמה שטויות :-) אני חושב שהבחור הבין בצורה מדויקת מה מחכה לו .
ביננו גם 6-7 אלף הוצאות טיפולים ותקלות שנתי זה לא הרבה כסף לגיפ.
ehudzeelim
06-08-23, 09:08
דוגמה לעלויות אחזקה שנתיות של מוסו בנסועה ממוצעת של 40k ק"מ שנתי (לפי טיפול קטן כל 10k, כלומר ארבעה טיפולים בשנה):
1000 שמן
280 ארבעה פילטרי שמן
50 פילטר סולר
200 רפידות בלמים
300 שמן+פילטר גיר
150 שמן טרנספר
250 שמן בקקס ודיפ קדמי
300 החלק היחסי של מסרק הגה (פעם ב-6-7 שנים)
1200 צמיגים (פעם בשנתיים עבור A/T, פעם בשנה וחצי עבור M/T)
250 החלק היחסי של תפוחים, מיסבים, בוקסות משולשים
250 החלק היחסי של רדיאטור+צנרת (פעם ב-7 שנים)
50 גריז
150 החלק היחסי של החלפת מזרקים (פעם ב-10 שנים)
50 רצועת אביזרים
100 פולי מותחנים
30 החלק היחסי של משאבת מים (פעם ב-10 שנים)
70 החלק היחסי של מנוע חשמלי טרנספר (פעם בשלוש שנים)
100 החלק היחסי של צינור ברזל ממשאבה למזרק (פעם ב-5 שנים)
100 אלטרנטור (שיפוץ כל 5 שנים)
120 הוצאות שנתיות לא רשומות (ועיגול ל-5000)
סהכ 5000 שקל לשנה, ממוצע ל-10 שנים אחרונות.
אלה העלויות של החלקים/חומרים בלבד *ללא עבודה*.
אם העבודה היא במוסך, יש להוסיף לפחות 150% לעלות זו.
בנוסף, ברכבים מודרניים יותר העלויות יהיו גבוהות יותר (למשל, אני משתמש בשמן מינרלי שעולה רק 90 שקל לגלון, סט של 5 מזרקים מקוריים עולה רק 1600 שקל, כל הפילטרים תחליפיים, וכו').
מקווה שעזרתי לפות"ש להבין במה מדובר פחות או יותר.
בהצלחה [emoji16]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
אם יורשה לי, מביע פרשנות אישית:
1. פותח השרשור "נדלק" כנראה על פאג'רו קצר, אין נימוקים ואין פירוט דרישות, צורך, או הצדקה לנושא (וניסיתי בהתחלה לשכנע אותו שיתן תשובות בסיסיות ללא הצלחה). זו זכותו המלאה ואם זה מה שהוא בטוח שהוא רוצה - אז צריך למצוא את המועמד הנכון ולהתחדש.
2. מכיון שאין לו ניסיון עם רכבי שטח והוא הבין שמדובר בהוצאה גדולה יותר מתחזוקת רכב פרטי 2X4 - הוא מנסה לגשש ולהבין מה גודל הבור.
3. המספרים של מי שמטפל לבד ברכב שמור יכולים להיות שונים משמעותית ממי שנזקק למוסך היבואן ובמיוחד בשנתיים הראשונות של טיפול בנושאים שלא טופלו ב5-7 השנים הקודמות של הרכב.
4. לעופר היה ניסיון טוב עם פאג'רו והוצאות נמוכות יותר ממה שאני חשבתי. לא יודע אם זה מזל אבל קשה לי להניח שזה הממוצע הצפוי לפות"ש. הלוואי שכן.
5. אסף נגע במספר נקודות / הפתעות שצפויות להגיע במהלך השנתיים הראשונות לרכב דיזל (גיל 6-8 שנים על הכביש) ותמיד יש הפתעות הנובעות מבלאי של רכב כזה (חריטת דיסקים, חלקי מתלה, קפיצים בולמים אחת ל8-10 שנים וכו') כך שלדעתי התשובה שנתתי למעלה של 5000-10000 לשנה, לצערי ומנסיוני (ברכב אחר) היא יותר ריאלית לפות"ש מהערכה אופטימית של 3000 שח.
6. ונאמר נכון שצריך להביא בחשבון את מחירי הביטוח והדלק שגם הם גבוהים משמעותית מזה של פרייבט חסכוני.
אני חושב שכך התמונה המצטיירת היא ריאלית יותר ולכל היותר תהיה הפתעה לטובה :)
שולץ האיום
06-08-23, 12:59
משחקים בנדמה לי…תופעה מוכרת היטב בתחביב שלנו…🤣
אולי עדיף ככה, לא לדעת, לא לעשות חשבון אמיתי.
ברור שבהצלחה לפותח השחרור, גלשנו פה בינינו לדיון צדדי אבל מאוד רלוונטי. שיבין לאן הוא נכנס פחות או יותר.
זה יכול להיות שוק כלכלי למי שלא מכיר.
טיפול במורשה מול קניית חלקים ועבודה עצמית[emoji3166]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230806/6109b48de4238438773baaa9cd7cee6d.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230806/17bddda270a3d1f6499c75db6d7a5d41.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
טיפול במורשה מול קניית חלקים ועבודה עצמית
זה דיון קשור, אבל אחר...
בכל מקרה מהצילומים שלך אני למד:
א. טיפול במוסך יבואן, חלפים + עבודה - אכן מתאים לסדר גודל של 5000-10000 בשנה :)
ב. משה חלפים (אני מנחש ששם רכשת) - אכן מקום מוצלח והוגן לרכישת חלפים במחירים טובים, בדוגמאות שלך ממה שראיתי בחטף גם פחות מחצי מחיר.
בדיעבד גיליתי שיש גם בזול יותר, לא בסדרי גודל אמנם..
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230806/861b3baf5089148f2f60c5ae5f079246.jpg
רוצה לומר, מי שהולך עם רכב כזה למורשה יבואן - יקרעו אותו, ירצה ויודע לטפל לבד - יחסוך לא מעט.
טרם הכנסתי את הרכב לגורואים השונים (יש אחד בבאקה ששמעתי עליו בעיקר דברים טובים אבל גם הוא התחיל להכניס לי אלמנטים בשיחת טלפון עוד לפני שראה את הרכב) - מניח שטיפולים אצלם יהיו בין לבין (נניח 2500-3000 לטיפול)
Sent from my iPhone using Tapatalk
שולץ האיום
07-08-23, 06:01
באמת מחירי חלפים הוגנים יחסית למה שהולך.
דבר אחד שהפריע לי קצת ברשימה זה הרענון שביצעת לשמן גיר.
במקרה הזה, אתה בטוח שהמוצר שבחרת עומד בתקן הנדרש?
בזמנו היו כמה אפשרויות מצומצמות מאוד, ומוטול לא זכור לי ביניהם.
לגבי הגורואים בצפון (הבני דודים)
אני מכיר את רובם, למרות שאני מהדרום, ככה זה כשפרוצדורות מסויימות במנוע דיזל יכולות לעלות אלפי שקלים, אתה מנסה לחסוך.
אגב, הייתי עם BK, כלי אמין, אבל יקר לתחזוקה. 🤣
חנן-ג'יפולוג
07-08-23, 08:17
טיפול במורשה מול קניית חלקים ועבודה עצמית[emoji3166]
Sent from my iPhone using Tapatalk
יצא לי לעתים רחוקות לרכוש חלפים "מקוריים" בחנויות חלפים שהם לא יבואן הרכב. בעיקר עבור רכבים שפחות יקרים לליבי, או במכלולים פחות קריטיים כמו מסנן מזגן. כמעט תמיד אני נשאר עם סימן שאלה אם זה באמת מקורי, או זיוף.
איך אתה מוודא מה מקור החלפים האמיתי? ואם אתה לא, אז כדאי להשוות תפוחים מול תפוחים.
איך באמת אפשר לוודא מקוריות חלפים? מלבד לקנות בחנות שנחשבת אמינה? זה חריג שמחירי החלפים במורשה גבוהים ב200% מחנות שהיא משווקת מורשית של קסטרול?
Sent from my iPhone using Tapatalk
איך באמת אפשר לוודא מקוריות חלפים? מלבד לקנות בחנות שנחשבת אמינה? זה חריג שמחירי החלפים במורשה גבוהים ב200% מחנות שהיא משווקת מורשית של קסטרול?
Sent from my iPhone using Tapatalk
אגב גם במורשים של יבואן אחר הפילטרים שנבדקו ע״י מישהו שקצת מבין התגלו באיכות ירודה / מזוייפים - זה עדיין תפוחים לתפוחים?
Sent from my iPhone using Tapatalk
שולץ האיום
07-08-23, 08:58
אצל הגורואים בצפון בטוח הכל מקורי…🤣
חנן-ג'יפולוג
07-08-23, 09:47
להערכתי, impex jp, amayama, parzilla מביאים חלפים מקוריים. הם גם מציעים חלפים לא מקוריים לבחירתך במחירים מוזלים. אם ניתן לקנות בדלפק יבואן הרכב, לא כולם מאפשרים את זה, אז זה גם מקור בטוח.
אם אתה סומך על הבעלים של חנות החלפים אז אפשר לשאול אותו ממי הוא רוכש. יש לי חבר עם חנות ואני סומך על המילה שלו בעניין הזה.
בכל מקרה של ספק, כדאי להשוות את המבנה ואת הבנייה מול חלק שמקוריותו ידועה. גם לחתוך מסננים אם צריך.
כן, יש לא מעט מוסכים ברשת היבואן שמוכרים במקביל למקוריים גם חלפים ממקור מפוקפק. היבואן מבצע להם ביקורת, מעניש ועדיין לפעמים הפיתוי לרווח קל גובר.
מחיר זול ב50 אחוז מהמחיר במחסן היבואן זו אינדיקציה מצוינת לחלפים ממקור מפוקפק. למיטב היכרותי היבואן לא נותן הנחות כאלה למוסכים אלא יותר באיזור ה25-35 אחוז.
מחיר זול ב50 אחוז מהמחיר במחסן היבואן זו אינדיקציה מצוינת לחלפים ממקור מפוקפק. למיטב היכרותי היבואן לא נותן הנחות כאלה למוסכים אלא יותר באיזור ה25-35 אחוז.
++
המחיר לחלפים מקוריים בחנות חלפים בה אני רוכש נמוך רק במעט מהמחיר במחסן מוסך היבואן.
היתרון היחסי הוא נטו מרחק מהבית.
קצת סטיה מהשרשור המקורי, אבל מכיוון שבית העסק שממנו רכשתי מוזכר פה בשרשור בקונוטציה שלילית עם רמיזה שקשה לפספס - העליתי בפני הבעלים את הסוגיה והוא התחייב בפני שכל חלק וחלק שיוצא מפתח חנותו הינו מקורי.
מדובר על עסק משפחתי שחי את הספורט המוטורי מקרוב, אני מאמין לו ואמשיך לרכוש ממנו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
שולץ האיום
08-08-23, 16:29
אני לא רמזתי כלום לגביו כן, ואין לי באמת מושג.
אבל לדעתי לעיתים בעל העסק עצמו לא יכול לדעת אם מדובר בזיוף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.