PDA

צפייה בגרסה מלאה : מידע על שיפורים לג׳ימני 2021



הדסופה
08-08-23, 13:35
שאלות על שיפורים ג׳ימני חדש
לא מצאתי איזו סקירה מעודכנת בגיפולוג

1-ערכות הגבהה חוקיות 2״ - יש מספר הצעות מחיפוש בגוגל. מה ההבדלים בשוק ומה מומלץ?

2- מיגונים - על פניו נדרש מיגון סרן קדמי, טרנספר, קאניבטר ומיכל דלק והייתי מוסיף לזה גם מיגוני צד/ רוקר פאנל . ראיתי גם מיגוני אוזני רדיוס, האם בעל משמעות ? גם כאן יש מספר הצעות בעלויות שונות ומשונות , לא כל הקיטים כוללים הכל , יש מיגונים ישראליים וכאלה מחול … מה ההמלצה לגבי מה למגן ולגבי יצרן מומלץ ?

3- נעילות נשלטות חשמליות - ראיתי לפחות 2 יצרנים שונים באתרים ישראליים עם הבדל במחיר … המלצות ?

תודה
הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

sportage
08-08-23, 15:30
תתחדש על הגמד החייתי..


יש לא מעט מידע בפורום שלא השתנה הרבה.


אני יכול לחלוק מניסיוני הדל.


התקנתי מיגון רב חלקים של רסטה, ולא נפלתי מהכסא לגבי התכנון שלו. קשה להתקנה וגם עמידות חלקית במכות, הגשר שלו נוטה להתכופף והוא די קרוב לצנרת האגזוז. אבל זה מה ממליץ ומאשר היצרן בנוסף לאספיר שהם בעלי תיאבון רב יותר.


השפור הבא בתור הכי חשוב זה להפרד מצמיגי הכביש המצויינים שאצלי התפוררו בטיול הראשון. היום יש כבר דרך חוקית לעבור ל-215.75.15 הפופולרית עם שטח מלא כיאה לרכב הזה.


להשלמת המיגונים שמתי גם מגיני אוזניים ומדרגות צד המגינות גם על הדלתות. כנראה חשובים כי כולן כבר חטפו...


אפשר וכדי להוסיף חיזוקים לווי הגרירה שהמקורי יותר מתאים לעגון באניה.

sportage
08-08-23, 15:55
לגבי הגבהות, יש לשים לב כי באזור ה-5 ס"מ גל ההנע נוגע בגשר ויש כאלו שמנמיכים אותו.

כמו כן קיט מלא אמור לכלול מאריכים לצנרת בלמים ומתאם שנוי זווית לחיישן הבלמים.

יודעי דבר ממליצים על הקיט של האיש הזקן, אולדמן, ככזה שכולל כל מה שצריך.

דרור ברלי
09-08-23, 12:29
תתחדש על הגמד החייתי..


יש לא מעט מידע בפורום שלא השתנה הרבה.


אני יכול לחלוק מניסיוני הדל.


התקנתי מיגון רב חלקים של רסטה, ולא נפלתי מהכסא לגבי התכנון שלו. קשה להתקנה וגם עמידות חלקית במכות, הגשר שלו נוטה להתכופף והוא די קרוב לצנרת האגזוז. אבל זה מה ממליץ ומאשר היצרן בנוסף לאספיר שהם בעלי תיאבון רב יותר.
מיגון הטרנספר המקובל בג'ימנים לקוי ביותר בתכנונו. העיגון שלו לרכב די מצחיק, הוא מקבל מכה קטנה ומתכופף ואז נוגע בגל ההינע האחורי והרעש כבר ישכנע אותך לעצור ולפרק אותו... אני יישרתי אותו בבעיטה אחת.... מה שמלמד עד כמה הוא באמת מגן על משהו. ספק אם נחוץ.

השפור הבא בתור הכי חשוב זה להפרד מצמיגי הכביש המצויינים שאצלי התפוררו בטיול הראשון. היום יש כבר דרך חוקית לעבור ל-215.75.15 הפופולרית עם שטח מלא כיאה לרכב הזה.
אצלי הצמיגים המקוריים שרדו לא מעט טיולים כולל קשים. על הכביש הם הכי שקטים ונעימים, נו, כי הם צמיגי כביש... אבל ברכב שעושה הרבה שטח מוטב להחליף אותם למשהו חזק יותר.

להשלמת המיגונים שמתי גם מגיני אוזניים ומדרגות צד המגינות גם על הדלתות. כנראה חשובים כי כולן כבר חטפו...
מיגונים למפתנים זה חשוב. יש בשוק כל מיני. כולם עושים את העבודה היטב.
מיגוני תושבות רדיוס זה טוב ונחמד, אבל מכיוון שזו הנקודה הכי נמוכה באוטו, הם יחטפו המון ותתקע עליהם לא מעט. הפתרון? להגביה....

אפשר וכדי להוסיף חיזוקים לווי הגרירה שהמקורי יותר מתאים לעגון באניה.
ה"חיזוקים" שנפוצים בשוק נראים מאוד מרשימים, אבל מורכבים על לולאות הריתום המקוריות החלשות, כך שבעצם הם לא משנים כלום.
...

sgill
09-08-23, 12:47
רק אני לא חושב שהד החליף לג'ימני אלא שאל בשביל חבר?

מוני אורבך
09-08-23, 13:59
מהנסיון שלי הצמגים המקוריים מחזקים יפה.
כמובן שאם לוקחים אותם לטיולי מעלות וכו.. הם לא ישרדו הרבה.
אבל טיולים "נורמליים" אין בעיה.
יש בעיה מבחינת הורדת אוויר. בגלל שהם כל כך דקים וקטנים כל הורדת אוויר יוצרת בטן.
זה מגדיל את הסיכון לצביתות.
מובן ש 215 עדיף בהרבה לכל מי שמתכוון לעשות שטח קשה.

אני הגבהתי ב חמש סנטימטר וכל סיפורי האוזנים נעלמו.
אם גם אחליף ל 215 נראה לי שלא תהיה שום בעיה (למעט שטח קשה באקסטרים)
אצלי מותקן מיגון רסטה, ואין לי טענות, מצד שני לא ממש נכנסתי לשטח קשה..

אין צורך בנעילות אלא אם כן אתה מתכנן טיולי מעלות.
בקרת האחיזה מצוינת ונותנת פתרון טוב מאוד לטיולי שטח נורמליים.

והד, היתי אומר מזל טוב, אבל זה כנראה בשביל הבת שלך, אז מזל טוב לה.

הדסופה
09-08-23, 14:01
הג׳ימני עומד ליד הרוביקון בחניה במסגרת המשחק החדש שלי לאיחוד הרשויות , הוא סטנדרטי לגמרי והמטרה לבנות לו תכנית שיפורים סבירה לטיולים : הגבהה חוקית - מיגון - נעילות חשמליות , אבל להשאיר אותו כרכב ליומיום עם צריכת דלק סבירה . בגלל זה על נושא צמיגים אני עוד מתלבט בבחירת השיטה - כלומר האם להשאיר מידה ברישיון ופשוט לצאת לטיולים עם סט נפרד שטח מלא 215 או להחליף מידה ברישיון ולחיות עם סט יחיד ( האופציה השנייה פוגעת בצריכת דלק ביומיום ב % כלשהם )

הרוביקון יעמוד למכירה ויפורסם בקרוב. מכונית השרירים כבר הלכה [emoji15]

אז בינתיים קיבלתי פה כבר כמה פריטי מידע אבל לא תשובות קונקרטיות לשאלות ששאלתי. נראה לי שאני אנסח את זה ממוקד יותר בהמשך וננסה אותן אחת אחת

הד

sgill
09-08-23, 14:07
הפתעת אותי הד !

גם אני פעם ב.. חושב להחליף את הרנגלר לג'ימני חדש כדי לחסוך קצת וגם להרגיש יותר נוח לתת לילדים את הרכב.
וגם את הספורטיבית למכור...
ואז אני רואה את הרנגלר בחנייה ומחליט שהוא נשאר.
ואז הספורטיבית עושה לי פרצוף של "מה איתי?" ונראה לי שאני משאיר אותה עד שאחליף לחשמלית עם שרירים דוגמת הטסלה פרפורמנס.

אתה כנראה מקדים אותי בשנה / שנתיים.

הדסופה
09-08-23, 14:21
בינתיים מוני רשם תשובה שמתחילה להתקרב למה שחיפשתי
מוני האם בדקת / השווית קיטים שונים להגבהה לפני שהתקנת ? מה התקנת ?

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

מוני אורבך
09-08-23, 14:22
דבר עם מורי, יש לו את כל המידע שאתה צריך.
צמיגי שטח מלא אתה מקריב כ 5% תצרוכת.

הגימיני שלי ידני, בבין עירוני הוא כבר הגיע גם ל אחד ל 18
בעיר הוא לא יורד את האחד ל 12
בשימוש שלי התצרוכת הממוצעת היא אחד ל 14 (נוסע הרבה יותר עיר מבין ערוני)
אני נוסע על הצמיגים המקורים.

אני התקנתי IFS אצל מורי, לא ממש השוואתי, לא היה לי עצבים לזה.
גם לא חיפשתי את הטוב ביותר לעבירות או לנוחות.
בכביש וגם בשטח הם יותר נוחים מהמקורים.
הם לא נותנים לך מהלך מיתלה משופר מהמקורי, ובגלל זה אפשר להישאר עם צינורות ברקס מקורים.
סך הכל עלות תועלת מצוינת לצרכים שלי.
בשטח הם לא אכזבו, מצד שני לא ביקשתי מהם הרבה.
מהנסיון שלי גימיני עם הצמגים המקוריים והגבהה יסע ב 98% משבילי השטח לטיולים בארץ.
אם אתה רוצה לקחת אותו למשחקי עבירות, זה סיפור אחר לגמרי.

sgill
09-08-23, 14:49
דבר עם מורי, יש לו את כל המידע שאתה צריך.


אני התקנתי IFS אצל מורי,
אם אתה רוצה לקחת אותו למשחקי עבירות, זה סיפור אחר לגמרי.

אני מניח שאתה מתכוון ל EFS.

אם אני זוכר נכון לרוב ההתלבטות היא בין EFS לדובינסון האוסטרלים. ה EFS מגביה קצת יותר.
אני דווקא כן הייתי ממליץ על נעילות (לפחות אחורית) כי זה גורם לעבירות להיות הרבה יותר קלה ושומר על רכיבים מלהסתובב מהר ולחטוף מכה. ציריות, דריישאפטים, טרנספר, גיר, צלבים ועוד. לבקרות לוקח זמן להכנס לפעולה ובינתיים יכול להווצר לחץ על רכיבים.

מוני אורבך
09-08-23, 15:27
אכן EFS

אין ספק שנעילות הם הכיוון אם מחפשים עבירות.
אם הם פועלת הרבה זמן, הברקסים מתחלים להתחמם.
ועם צריך לעלות משהו עם הרבה גז (מי אמר דרדרת) אכן יש דפיקות.
אבל למסלול טיול רגיל עם קצת הצלבות פה ושם, אין צורך ביותר מבקרת האחיזה המקורית.
היא מופעלת די מהר ועושה את העבודה שלה לא רע.
רק בבקשה לא להשתלל עם הגז, לתת לה את הזמן להכנס לפעולה.
גז יציב ובעדינות, והיא עושה את עבודתה.

asafk
09-08-23, 16:34
אני חושב שהשיפור האחד החשוב ביותר הוא נקודות חילוץ.
לצערי רוב מה שמוכרים בארץ לא שווה הרבה. ה'נקודת חילוץ' שמסופקת עם שאקל מבריק שמתאים בול לחור, ושמתאים לקשירה של כלב או חמור - לא מתאימה לחילוץ.

אסף.

שולץ האיום
09-08-23, 17:06
היי

לא קשור לשאלתך, אני מקווה שבסדר.

למרות שעברת לג'ימיני מ JK ולא מ JL (קפיצה משמעותית בכביש), מאוד תסקרן אותי בהמשך חוות הדעת שלך על הג'ימיני.

מצד אחד עבירות מופלאה באמת, וחסכנות באחזקה, מצד שני, יש שם כמה קשיים אמיתיים.

הכיסא (אני בגובה 1.85...לא כזה גבוה ועדיין), ובאופן כללי נסיעה בכביש מהיר, חזרה מהדרום או נסיעת כביש ארוכה.

הילדים אצלי גדלו, ולא רחוק היום שאטייל לבד עם חברים, או עם בת הזוג, כך שיש מצב לשקול צעצוע קצר.

sportage
12-08-23, 14:21
לגבי הגבהות, מפורומים למיניהם, טוענים שהסט של האיש הזקן, אולדמן, הוא הכי בשל וכולל את כל האביזרים הנדרשים.

קראתי לאחרונה על בעלי ג'ימני שעשו הגבהות, הופיעה להם הודעת תקלה במערכת התרעה על מדידת מרחק בלימה והיבואן סירב לכייל.

לקחת החשבון.

asafk
12-08-23, 15:22
במקרה מצאתי תמונה של נקודת החילוץ לכאורה שכתבתי עליה קודם.

אסף. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230812/9052d5e80dfa951ed08ae841e5794362.jpg

tamir128
12-08-23, 22:44
השפור הבא בתור הכי חשוב זה להפרד מצמיגי הכביש המצויינים שאצלי התפוררו בטיול הראשון. היום יש כבר דרך חוקית לעבור ל-215.75.15 הפופולרית עם שטח מלא כיאה לרכב הזה.



יכול להרחיב בנושא?
איך עוברים חוקית ל 215?
הכוונה חוקית חוקית, לא קומבינה...

erezgur
12-08-23, 23:15
יכול להרחיב בנושא?
איך עוברים חוקית ל 215?
הכוונה חוקית חוקית, לא קומבינה...
בשרשור המקביל כאן - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127366-%D7%90%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%A8-%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92%D7%99-215-75-%D7%9C%D7%92-%D7%99%D7%9E%D7%A0%D7%99-%D7%9E%D7%9B%D7%9C-%D7%94%D7%A9%D7%A0%D7%99%D7%9D?p=1031870&viewfull=1#post1031870
או https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127391-%D7%94%D7%97%D7%9C%D7%A4%D7%AA-%D7%9E%D7%99%D7%93%D7%95%D7%AA-%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%92-%D7%9C%D7%92-%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99-%D7%A2%D7%9D-%D7%90%D7%95%D7%A4%D7%A1%D7%98?p=1031556&viewfull=1#post1031556

דרור ברלי
13-08-23, 07:48
- - - Updated - - -


היי

לא קשור לשאלתך, אני מקווה שבסדר.

למרות שעברת לג'ימיני מ JK ולא מ JL (קפיצה משמעותית בכביש), מאוד תסקרן אותי בהמשך חוות הדעת שלך על הג'ימיני.

מצד אחד עבירות מופלאה באמת, וחסכנות באחזקה, מצד שני, יש שם כמה קשיים אמיתיים.

הכיסא (אני בגובה 1.85...לא כזה גבוה ועדיין), ובאופן כללי נסיעה בכביש מהיר, חזרה מהדרום או נסיעת כביש ארוכה.

הילדים אצלי גדלו, ולא רחוק היום שאטייל לבד עם חברים, או עם בת הזוג, כך שיש מצב לשקול צעצוע קצר.



אני רוצה לומר כאן דעה פרטית על הג'ימני שמבוססת על נסיון רב מאוד והיא אולי לא פופולרית.

הדור האחרון של הג'ימני מבלה אצלי הרבה, מאז הושק הדגם בישראל ב-2019.
החל מאירוע השקה לסוכני סוזוקי, דרך אינספור הדרכות ללקוחות ועד למהנדסי היצרן, ועד לפרויקט מסלולי הטיולים במגזין אוטו.
רכב ההדגמה הלבן-ידני 2022 של מכשירי תנועה הוא כבר הג'ימני השלישי "שלי". (לפניו היו הירוק-אוטומטי 2019 והלבן-ידני 2019, שני רכבי התקינה) חונה אצלי המון. אפשר לומר שאני מטייל איתו כמעט כמו עם הסופה ורמת ההיכרות שלי איתו כבר עברה מזמן את רמת האינטימית. אבל מכיוון שהוא לא באמת שלי, ההתייחסות שלי אליו חפה מכל רגש ואינטרסים ומהלוקאל-פטריוטיות המפורסמת של כל בעל רכב בישראל למותג ולדגם שלו.

בכללי - אני חושב שהג'ימני מקסים ומתוק ולדעתי, למי שאוהב נהיגת שטח טהורה כמו פעם, זה רכב השטח במצב סטוק מהחנות המהנה ביותר לנהיגה. אבל כבר למדנו ש"הנאה מנהיגה" זה מושג מאוד אישי. אי אפשר למדוד את זה במספרים וכל אחד רואה את זה אחרת. ההנאה האישית שלי לא זהה/דומה להנאות של אחרים.

אז מעבר למונח חמקמק כמו "הנאה" - ג'ימני הוא רכב קטן (מדי), זול (יחסית) וחסכוני (יחסית) עם מוניטין של אמינות קשוחה (יחסית) ועבירות מופלאה (יחסית), מאוד פרקטי בשטח עירוני צפוף ועם המון-המון אופי - שילוב כל התכונות האלה גורם לו להיות מאוד אטרקטיבי.

אבל הוא ממש לא מתאים לכל אחד ולצד היתרונות (היחסיים) צריך לקחת בחשבון הרבה מאוד חסרונות ומגרעות ופשרות כואבות - לא יחסית אלא אבסולוטית - שקשורות לנוחות, לשימושיות, לבטיחות, לביצועים וגם לעבירות בשטח.

המעבר הטבעי עבור רוב הג'יפאים יהיה מג'ימני לרכב גדול ונוח יותר. מה שנקרא "לגדול". כי פתאום יש ילד/ים והצרכים השתנו. המעבר ההפוך, שינמוך מפאג'רו/קרוזר או מרנגלר (ובוודאי מרוביקון) לג'ימני, הוא פחות נפוץ, ועלול להתגלות כפשרה כואבת של ממש, תרתי משמע, למעט ליד משאבת הדלק ובמוסך. זה משהו שעושים כשנגמרו טיולי המשפחה כי הילדים פרחו מהקן, או כשמיצינו את נושא העבירות בכל מחיר - ובעיקר כדי להרגיע את טרללת ההוצאות.

הפתעה - ג'ימני רחוק מלהיות הכלי הכי עביר שאני מכיר והוא אפילו גם לא קרוב לזה.
יתרונות העבירות המובהקים שלו באים לידי ביטוי רק במקומות צפופים שמצריכים תמרונים.
הוא מאוד לא סלחן, מציג הרבה מאוד סיכונים של ממש ועלול להתגלות כרכב מאוד מאתגר לנהיגה במכשולים שמאחורי הגה של רנגלר או לנדקרוזר או פאג'רו מעולם לא היוו עבורכם אישו מיוחד.

ללא ספק למתחילים הוא בהחלט בית הספר הטוב ביותר לנהיגת שטח, ומנוסים ימצאו אותו כמהנה לנהיגה עד בלי די - יחזיר אותם לנהיגה בג'יפים של פעם - רק קחו בחשבון את הסיכונים ואת רשימת החסרונות והמגרעות.

אם לקחתם בחשבון ונכנסתם לזה בדעה צלולה - אתם תהנו. תהנו ממנו בטירוף אפילו.
אבל אם לא לקחתם בחשבון את החסרונות האקוטיים שלו - כל נסיעה בו תהפוך לניג'וס של ממש.


אז תחשבו טוב טוב.

מוני אורבך
13-08-23, 08:38
אני עברתי מרנגלר לגימיני.
אני עברתי משני סיבות עיקריות:
1. הפסקתי לחפש עבירות, אחרי שאתה נוסע באופנוע, כל אתגר העבירות בגיפ נראה מצחיק.
2. תשומת לב מיותרת. בכל מקום שהגעתי מיד ספגתי תגובות, חיביות ושלליות.
יתר על כן חששתי לחנות איתו במקומות מסוימים, לעשות דברים מסוימים, החניות בעיר היו זוועה.

בקיצור בטיול שטח הוא היה מצוין, בכל שאר הזמנים, די מבאס.
הגימיני התאים לי כמו כפפה. מצד אחד לא מושך תשומת לב מיותרת (אפילו מטילים ורוכבי אופנים בשטח התחילו להגיד לי שלום)
מצד שני הוא עושה עבירות לא רע (מספיק טוב למה שאני רציתי).

ביום יום הוא פשוט מדהים, עובר בכל מקום נכנס לכל מקום. לא מושך תשומת לב. ומצד שני שטח ההטענה שלו מאוד גדול.
כמו רנגלר קצר (מדדתי).
כמובן אני מדבר על כסאות אחורים מורדים.
אם ממש צריך הוא יכול לקחת 4 מבוגרים, אבל נדיר מאוד שאני צריך..

בשטח, אם נוסעים בזוג, יש שפע של מקום להטענה, כול החלל של הגימיני מאורגן מצוין.
אפשר לקחת כל מה שצריך (כן אפילו מקרר) בלי בעיות מיוחדות.
צריכת דלק מצחיקה. הממוצע שלי בטיולים הוא אחד ל 14 לכול הטיול.
בבין ערוני אחד ל 15 ובשטח אחד ל 12, מטורף.
לי לא היה אף פעם רכב שטח כול כך חסכני (שלי ידני).

בשטח הוא מאוד מאוד עביר. אבל צריך לדעת איך לנהוג.
אם ברנגלר אתה פשוט מכוון ושוכח, בגימיני צריך לתכנן נתיב ולהיות מרוכז.
לי זה חלק מההנאה..

הדסופה
13-08-23, 10:41
תודה
הערות טובות
אני אתייחס בזה שכן יש רצון לטפל בטרללת העלויות - איחוד רשויות כזה ליומיום ולטיול, עם הצרכים שלי , מנצח בנוק אאוט כל אפשרות אחרת ומנצח בנקודות אופציה של להחזיק גיפ מיושן וזול ופרייבט מיושן וזול - רק שאז מנצח בנושא נוחות של אחזקת רכב חדש ואמין מול לרוץ למוסך אחרי 2 נבלות

אני מקבל שיש חסרונות בשטח ויכול אפילו להיות שאחרי זמן כלשהו אני אבין שזה לא זה , ואגיע לבחירה בקונפיגורציה אחרת , אז הג׳ימני יילך. לא מפריע לי בינתיים לשחק עם השינוי , אני נהנה.

לעניינו המיגון יהיה רסטה , יהיה טיפול בנקודות חילוץ , ולנושא הגבהה התלבטות בין אולדמן ל efs . אני לא מהסוג שמתלבט הרבה זמן .

צמיגים אני לא רץ לאשר 215 ברישיון כי יכול להיות שאעדיף 195 ליומיום ו 235 לטיולים, פלוס יחסי העברה

נעילות נתחיל בלי , ואחרי הכרות יותר טובה אולי כן

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

שולץ האיום
13-08-23, 11:00
דווקא העבירות היא תמיד בסעיף היתרונות כשמדברים על ג׳ימיני, ומי שמעוניין יכול להגיע איתו רחוק מאוד, ג׳ימיקון.

השאלה שלי התרכזה בעיקר בנוחות, בצמצום, ובנסיעה בכביש מהיר עם המנוע הזה, שם יש לי חששות…שזה טו מאצ׳.

ברור לי שזה כלי מאוד חסכוני וכו וכו, השאלה איך חיים איתו עם החסרונות, וכמה הם קריטיים עבורי.


מצד שני, עיצוב יפייפה לדעתי, כלי מיוחד, ולאט לאט אפשרויות שדרוג נרחבות בארץ.

תהנה ותתחדש, רק עשה טובה, תחזור מתישהו לספר.

הדסופה
13-08-23, 12:24
אין לי בינתיים חוויות מהשטח אבל בכביש כן

הנסועה שלי היא הרבה יותר בינעירונית מעירונית, ואין לי שום בעיית נוחות בחצי שעה לכל כיוון ביומיום ( גובה 1.80). יש אפילו מרחק גדול , מפתיע לטובה, בין הראש שלי לתקרה . (אבל אי אפשר להגביה את הכסא, מה שהיתי עושה אם הייתי יכול ) . גם בכמה נסיעות ארוכות שעשיתי הוא בסדר גמור רק צריך לעבור למוד של סבלנות ולאט גם בכביש 6

אוטומט סטנדרטי וריק ומוציא בפועל כמעט כמעט 15 קמ לליטר בנהיגה כמו סבתא, כאשר לא עובר 90 וקרוז קונטרול איפה שרק אפשר . ביומיום אין לזה משמעות כמה מהר אני נוהג, זה יהיה דקה לפה דקה לשם.

חוויית נהיגה -אפס. ב 110 כבר לא מרגיש יציב ולא נוטע בך ביטחון. סיבובים - צריך להאט במידה מגוחכת. המנוע הוא לא המגבלה במהירות גבוה. אלא המבנה. איפה כן מרגישים את המנוע ?- בעליות לירושלים . מתחיל את העליה עם קרוז קונטרול על 90 , ואין בעיה עד העלייה לשורש שם הגימני מוריד הילוך ומתחיל לצרוח . אז מוריד ל 80 רק כדי לוותר על הצריחה באוזן. וזה עם רכב סטנדרטי וריק .

הוא יצטרך לפצות על זה בשטח

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

מוני אורבך
13-08-23, 12:48
אחרי שתתרגל אליו קצת תגלה שאתה לא צריך להוריד מהירות בצורה מגוחכת בסיבובים.
הגימיני גבוה, אבל יחסית יש לו מרכז כובד נמוך.
והכי חשוב יש לו הנעה אחורית.
זה לא מכונית מרוץ, ואפילו לא קרוב לזה, אבל משמעותית יותר טוב מהרנגלר.
גם בענין המהירות אתה צריך להתרגל.
הגימיני יכול לעבור את ה 110 ולהגיע באופן יציב להרבה יותר..
אבל אז צריכת הדלק תפגע קשות.

מוטי ג.
13-08-23, 13:19
יש אפילו מרחק גדול , מפתיע לטובה, בין הראש שלי לתקרה . (אבל אי אפשר להגביה את הכסא, מה שהיתי עושה אם הייתי יכול ) .


אני מבין שאין ידית, בדקת אם אפשר להכניס ספייסר בין המושב לבודי?

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

הדסופה
13-08-23, 13:50
מוטי
רק התייחסתי מה יש באוטו במקור… להחליף או לקסטם מושב אפשר תמיד

מוני
כל הרכבים שלי בשנים האחרונות הנעה אחורית [emoji16] אני רגיל
זה לא מתנהג יפה, גם בסיבוב וגם במהירות כל היגוי נוסף של תגובת חירום למשהו יביא תוצאות מרתקות , היות ואתה על איזשהו גבול של מעטפת ביצועים , מרכז כובד/אורך/רוחב הכל קצת ״פחות טוב״ מפרייבט רגיל


Sent from my iPhone using Tapatalk

שולץ האיום
13-08-23, 14:22
הגבלת מהירות ל 90 קמש היא בעייתית מאוד עבורי.

לא שאני ממהר, וברור לי שזה לא מאריך בכלל את זמן הנסיעה.

משהו פסיכולוגי מאוד לא נוח לי בפחות מ 110 בכבישים מהירים, ועם חוסר יכולת לצאת לעקיפה מהירה כשצריך.

עניין של הרגל, אני יודע.

ehudzeelim
13-08-23, 14:45
מעבר לפסיכולוגי, זה כבר הפך לעניין לא בטיחותי, בכביש 6 בתשעים קמש (וגם בכל הכבישים המהירים האחרים) , גם המשאיות עוקפות אותך, וזה גבולי מבחינת השתלבות בתנועה

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

מוטי ג.
13-08-23, 14:53
ראיתי גימני נוסעים מעל 100 קמ"ש(הרבה מעל) בכביש 6,איני יודע מה ואיך הם מרגישים בפנים

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

erezgur
13-08-23, 16:01
ראיתי גימני נוסעים מעל 100 קמ"ש(הרבה מעל) בכביש 6,
רק לי זה מזכיר את הבדיחה הישנה "מכיר סוזוקי?"
:D

מוני אורבך
13-08-23, 17:59
אין שום מגבלה ל 90 קמש.
בכביש 6 אני נוסע 100 + בלי שום בעיה.
בידני זה גם לא צורך הרבה יותר דלק (לא יודע באוטומט).
אפשר לנסוע גם 120 רצוף בלי בעיה.
מה שכן, מעל 110 המנוע מתחיל להרעיש.
למי שרגיל לדיזל זה ישמע כמו נהימה חלשה.

הד אתה רגיל לרכב ספורטיבי מפנק, או רנגלר ארוך.
ברור שגימיני לא מתקרב לרמה שלהם (כן מתקרב לרנגלר קצר)
תדחוף קצת את הגימיני ותגלה שהוא לוקח סיבובים יופי.
רק צריך להתעלם מהצמיגים החורקים, הם עושים את זה כל הזמן..

Johnathan
13-08-23, 18:11
להזהר במהירות גבוהה... ( 100~ )
מאוד מושפע מרוחות צד ( כמו הקטע הזה בכביש-6 אחרי המנהרה לא זוכר ת'שם), וכשיש אוטובוס\רכב כבד שחולף במהירות בכביש המהיר.

אגב בנושא האשכול
- כיסוי לגלגל הרזרבי.

ולמי שלא מכיר, כאן יש ה-כ-ל
https://streettracklife.com/collections/jimny

:-) אזהרה, כניסה ללינק יעלה לך כסף.

sgill
13-08-23, 22:37
אין לי בינתיים חוויות מהשטח אבל בכביש כן

חוויית נהיגה -אפס. ב 110 כבר לא מרגיש יציב ולא נוטע בך ביטחון. סיבובים - צריך להאט במידה מגוחכת. המנוע הוא לא המגבלה במהירות גבוה. אלא המבנה. איפה כן מרגישים את המנוע ?- בעליות לירושלים . מתחיל את העליה עם קרוז קונטרול על 90 , ואין בעיה עד העלייה לשורש שם הגימני מוריד הילוך ומתחיל לצרוח . אז מוריד ל 80 רק כדי לוותר על הצריחה באוזן. וזה עם רכב סטנדרטי וריק .


Sent from my iPhone using Tapatalk


כל הכבוד על הכנות הד. לא שלא ציפיתי לזה ממך אבל אני רגיל שכל אחד חושב שמה שהוא קנה הכי טוב ואין מלבדו.
תנסה לשאול מה עדיף רנגלר 3.6 או רנגלר 2.0 טורבו?

ובקשר לכביש מהיר, חזרתי אתמול מהדרום הרחוק, מנסיון צפיה בפסרואידים שכשל. על כביש 6 נסעתי ב 120, לא הכי נעים גם עם רנגלר, אבל עקפו אותי כמה ג'ימינאים. לא יודע איך הרגישו אבל הגמד יכול לנסוע מהר.
ולדעתי אחרי רוביקון (על 33 או 35 לא זוכר...) כדאי שתחליף קבוע ל 215.

sportage
13-08-23, 22:40
אני עברתי מפג'רו שנת 2000 הג'מוס האחרון על טהרת הברזל.
אחלה רכב, רק טסט כל חצי שנה כאשר כל טסט שני להכשל על עשן כשהפתרון ללכת לבוחן אחר... פשוט נשבר והחלטתי לעבור למשהוא חדש.

מהר מאוד התחלתי לנתץ את אגדת העבירות.. היא טובה, אפילו מצויינת, אבל של הפג'רו טובה יותר..

עם המימדים בטיול רב יומי מתמודדים עם מושבים שקופלו זמנית לנצח וגגון.

עם הזמן מתרגלים לרעש וחוסר היציבות ואז בזהירות הראויה מגיעים גם ל-120 קמ"ש.

כמו כל דבר בחיים זו פשרה שכנראה נחליף אותו ברכב שטח חשמלי אם וכאשר יהיה כזה.

danny_aaron
13-08-23, 22:59
אהלן חבר ,
תתחדש על הגמד ,
אתן את השיקולים שהיו לי ,
מיגונים כולל את החיבורים של אוזני הרדיוס ,
3 נקודות חילוץ ומיגונים של תחתית הרכב ,לא הסכמתי לשים את המיגון שמחליף את הגשר של הטרנספר אלא מיגון שיושב על הקורות של השלדה ,
נסעתי מעל לשנה עם הצמיגים המקוריים ,
עברתי לBF 215 שטח מלא ,
זה העלה את הצריכה משמעותית ,בהתחשב שזה רכב שמשמש את האישה ואת הבן הנהג החדש מרבית הנסיעות הינן בעיר והצריכה היא באיזור 8 קמ לליטר .(ג'ימיני אוטומטי כמובן )
לא הגבהה ולא נעילות .
יש לרכב את בקרת משיכה שעובדת יופי בשטח ,ואני חורש את הארץ ואת השטח ולא רק שבילים לבנים.
צמיגי השטח עושים הבדל גדול מאוד בשטח לעומד הצמיגים המקוריים ,

נוסע עם מקרר 56 של סנואמסטר (הבדיחה של הגימיני קירור פה מאחד השרשורים )
בטיולים ארוכים הציוד הקל עולה לגגון השאר במקום המושבים האחוריים.
שטיחי אמבטיה גומי עוד זוג רמקולים מאחור ועוד כל מיני פיציפקס אלה השיפורים העיקריים .
לאחרונה סיימתי לייצר מסילה למקרר שמתפרקת כשהרכב בשגרה ונשארות 2 מסילות ברכב באופן קבוע .
בכביש אפשר להגיע ל120 אבל זה לא האיזור הטבעי של הרכב .
בשטח הרכב לא מפסיק להעלות חיוך על הפרצוף כמה קטן ככה ממזר .

בשטח המיגון שחוטף הכי הרבה הם המיגונים של אוזני הרדיוס , אל תחשוב למגן את הסרנים , מיותר לגמרי
אם תרצה להתייעץ אתה מוזמן ,
דני
0547730014

sgill
13-08-23, 23:31
כמה יתרונות שקשורים לגודל של הג'ימני...

1. בחורף לא מצפים ממך להביא קרשים למדורה.
2. בסיום הארוחה, חניון הלילה, לא מבקשים ממך להעמיס את שק הזבל המסריח והנוטף אצלך ברכב.
3. כשמישהו נתקע, לא אתה עם המשקל הנמוך והמנוע החלש תהיה זה שיגרור אותו.
4. גם חילוץ בכננת לא מצופה ממך כי הרכב היחיד שיזוז במשיכה יהיה שלך.

sportage
13-08-23, 23:47
בהתחשב בחלק מהתגובות, אז דווקא אני זה עם הגמד שפותח את השולחן היותר גדול, פותח גזיבו, מביא מנגל עם גחלים, מיכל מים 25 ליטר ואוהל ל-8 איש שמאכלס בנוחיות זוג עם כיסא לבגדים..

שולץ האיום
14-08-23, 04:10
ובקשר לכביש מהיר, חזרתי אתמול מהדרום הרחוק, מנסיון צפיה בפסרואידים שכשל. על כביש 6 נסעתי ב 120, לא הכי נעים גם עם רנגלר, אבל עקפו אותי כמה ג'ימינאים. לא יודע איך הרגישו אבל הגמד יכול לנסוע מהר.


אין לי מושג מה עשית לרנגלר והאם מדובר ב jk או JL, אבל יכול לומר שJL מנוע 2.0 עם שיפורים קלים (הגבהה חוקית, כננת וכו) נוסע 120 כמהירות שיוט רגוע ונוח מאוד, עם אפשרות גם למהירויות לא חוקיות ( 130-140) לצורך עקיפה בלי שום חשש או הרגשה לא יציבה. ממש בקלות.

הדסופה
14-08-23, 08:38
מוני

החריקה של הצמיגים , אלוהים… שמעתי את זה בסיבוב עם המוכר והחלטתי לטפל
התחלתי מניפוח ללחץ גבוה יותר, עדיין חרקו
הלכתי למכון פרונט. לא היו סימני שחיקה לא אחידים וכו אז חשבתי אולי קסטר … אבל הזוויות יצאו תקינות
החלפתי קדימה/אחורה, להזיק זה לא יזיק , לא שינה כלום
אז חדלתי להתעסק עם זה
עכשיו אתה אומר לי שזה נורמלי [emoji23]

דני
אני חושב שלא הגבהת אז מרגישים צריך גם מיגון אזני רדיוס. אני אתחיל בלי זה אבל עם הגבהה.
מעניין אותי יותר ההסבר על השיקול לגבי המיגון שרשמת , לא בטוח שהבנתי ? גם לא בדקתי מה סוג המיגון הזה אצל רסטה

לגבי המהירויות זה לא שאני חושב שאי אפשר 110-120 קמ״ש וכדומה, רק שנראה לי שתמרון חירום במהירות כזאת לא יסתיים כמצופה
ב JK למרות שהוא הרבה יותר גבוה ומשופר 120 קמ״ש מרגיש יותר טבעי ( למרות שאולי זה מטעה בטיחותית, אבל הוא מטופל כך שהוא מהודק ככל הניתן בהיגוי )


Sent from my iPhone using Tapatalk

מוני אורבך
14-08-23, 09:53
אני קניתי את הגימיני מהחברה.
כבר בנסיעה הראשונה שמעתי את החריקות.
ההגבהה עזרה לתגבר את התופעה.
אבל חוץ מרעש אין לזה השפעות.
הרכב לא מכונית מרוץ הדוקה, ברור. אבל הוא יכול לקחת סיובים סביר לגמרי.
יחסית לזה שהוא רכב קצר ומוגבה.

בהתחלה חשבתי לא להגביה, התקנתי בחברה את מיגון הרסטה.
בנסיעת שטח הרשונה שכללה בולדרים והיתה מעט מאתגרת, אוזני רדיוס חטפו מכה.
דווקא המיגון יצא ללא סריטה.
האוזנים משמעותית יותר נמוכות מכל שאר הרכב.
כל זה נפתר לאחר ההגבהה. עם קצת נהיגה זהירה אין בעיות של ניגוח סלעים עם האוזנים.
בהמלצת מורי גם לא התקנתי מיגונים לאוזנים.
הוא טוען שהמגונים מעברים את המכה לשלדה, וזה עלול להוביל לסדקים בשילדה.
לעומת זאת מכה באוזן רק מקפלת מעט את האוזן לא יותר.
ואכן אחרי ההגבהה אני לא זוכר שחטפתי מכה משמעותית באוזן.

Johnathan
14-08-23, 10:45
למשתמשים בצמיג המקורי ( DUALER HT )

שיפור חינמי לנוחות הנסיעה - להשתמש במדידה מדוייקת ב-TPMS כדי לאזן את נוחות הגלגלים וההגה.

בתפריט לחיצה ארוכה INFO כדי לפתוח את התפריט ולעבור עם הכפתור בצד ימין בלוח המחוונים.
לחץ הניפוח יהיה רשום במידות קילו פסקל , לוודא שכולם על 195, במחוונים של הרכב לא של הקומפרסור.

אני יוצא מנקודת הנחה שבודקים כל שבועיים, או לפני כל נסיעה ארוכה\חזרה משטח.

דרור ברלי
15-08-23, 07:59
בג'ימני שאינו שלי, אין לי בעיה לשייט 120 וגם יותר....
אם היה רשום על שמי, כנראה שלא הייתי מעולל לו את זה.

מעבר לזה מדובר ברכב קצרצר עם מרכז כובד גבוה, הוא לא יכול להיות יציב במהירויות כאלה.

דווקא ההתנהגות בפניות מפתיעה לטובה בהתחלה אבל כמו שהד רמז - אין רזרבות אחיזה ובטיחות. תמרון חירום עלול להכניס אתכם לצרות.
קחו בחשבון שהמידות שלו אינן בחירה הנדסית אלא אילוץ, שיקולי מיסוי (קטגוריית Kei Car). הדגם שאנחנו מכירים בישראל ואירופה הוא דגם לייצוא, משופר ועדיף בהשוואה לדגם התקני ביפן שרוחבו צר הרבה יותר.
ביחס לאילוצים ולמגבלות הללו, אני חושב שמהנדסי סוזוקי הגיעו עם הג'ימני הזה לתוצאה ממש מרשימה.


סיפורי עבירות - זה רכב מאוד לא סלחן שנושך מהר וחזק - דורש מיומנות, נחישות ודיוק רב מאוד. זה בדיוק מה שהופך אותו לכל כך מהנה - וגם לכל כך מסוכן.

דרור ברלי
15-08-23, 08:20
כל סיפור הג'ימני בשטח על רגל אחת:

144505144504

העליה מהכנרת לבני יהודה
בג'ימני הכחול - נהג לא הכי מנוסה. צמיגי כביש מקוריים
בג'ימני הצהוב - נהגת טובה ודי מנוסה, על צמיגי 215 BF KO

היו עוד ג'ימנים בטיול. כולם נקלעים למצב הזה. אלה רק השניים שאנשים הספיקו לצלם.....
זה פוטוגני ומגניב, אבל מסוכן.


144506

אותו טיול. אותה נקודה, פער של כמה דקות. פראדו קצר מוגבה.
גם רכב קצר שלא מפורסם ביציבות, ועם מתלה קדמי IFS שאינו מתכון למרכב מאוזן ובכל זאת - ההבדל ניכר.
ברנגלר או סופה המעבר קל ונונשלנטי בהרבה


שבועיים אח"כ, ג'ימני התהפך בדיוק שם על צידו הימני. למרבה המזל ללא נפגעים והנזק מינימלי ביותר.

האזהרות אינן בעלמא. קחו בחשבון

asafk
15-08-23, 08:50
מזכיר לי את הדיון סביב המדורה על העבירות של הפינצ שיוסי הגיע איתו למפגש.
הוא עם בסיס גלגלים כמו של ג'ימני. ומהלך מתלים קצר, דומה. אבל נעילות לאורך ולרוחב. וגלגלים 31.
עובר הכל. אבל מרים גלגלים... ומפחיד את הקהל... מניח שבאותה עליה היה נראה כמו הג'ימני.

אסף.

sgill
15-08-23, 09:36
בנוגע למהלכי מתלה, הרמת גלגל ונידנודים....
לפני הרבה שנים התלבטתי בין H3 לבין רנגלר. להאמר יתרונות משלו אבל IFS מלפנים והא מרים גלגל בכל מקום.
נכנסתי קצת לפורומים אמריקאים לשאול על כמה זה בעייתי, מסוכן, מורגש בטיולים עם חברים שיש להם מהלך מתלה אמיתי.
הנה התשובה של האמריקאים, שבמקרים מסוימים מתאימה גם לג'מני:

HUMMERS DON'T FELX... THEY BALANCE

דרור ברלי
16-08-23, 07:48
אני אוהב את הדיונים על תיאוריה מול פרקטיקה.
מכירים?.... בתיאוריה אנחנו מיליונרים, בפרקטיקה יש לנו שתי זונות בבית....

לא מכיר את הפינץ חוץ מלהסתכל עליו מבחוץ ולא ניסיתי איתו שום דבר. אין לי שום SAY לגביו.
ג'ימני אני כבר מכיר טוב-טוב לעומק. וככל שהכרותי איתו הולכת ומעמיקה, כך אני חשדן וזהיר יותר בהקשר שלו.

כל בעלי הג'ימנים החדשים כאן יודעים טוב מאוד שגם לג'ימני סטוק יש דווקא גמישות ומהלך-מתלים יפה מאוד.
אבל המכשול הזה הוא דוגמא למשהו שפוגשים בחיים האמיתיים, לא בהדגמות.
כשאין משקל על הגלגלים הקדמיים, גם אין מהלך מתלים.
מטפסים מדרגה קטנה. כל המשקל מאחורה, הגלגל הימני אחורי בתוך בור, השמאלי קדמי עולה גבוה באויר.
האוטו קליל וקצרצר וצר מאוד.... במצב הזה, כל מה שצריך זה נהג לא מודע שמשום מה נותן טיפונת שמאלה בהגה והופ. הוא שוכב על הצד.
רכב לא סלחן.

אני יכול לייעץ לג'ימנאים לעצור ולטרוח כמה שניות במילוי הבור באבנים.
לא כדי לשפר עבירות - לג'ימני אין בעיה מיוחדת בסעיף העבירות - אלא פשוט כדי למנוע את ההזדקרויות האלה ואת ההתהפכויות.
אני מתלבט אם להגדיר אותו כ"מסוכן" - ההישכבות הזו על הצד במהירות אפס לא כל כך מסוכנת אבסולוטית, אבל סתם חבל. פשוט חבל. זה רכב חדש ולא זול.

sgill
16-08-23, 09:11
אז לשיטתך דרור, הג'ימני יותר מסוכן למי שמגיע אליו מרכב אחר ו"התרגל" לרכב כבד, לעיתים עם מהלכי מתלה יותר טובים, ומנוע חזק.
מי שהג'ימני זה רכב ראשון עבורו (רכב שטח) ילמד את המגבלות כחלק מתהליך הלמידה של נהיגת השטח.
הרמת גלגל בשטח מאוד מפחידה נהגים לא מנוסים, וטוב שכך.
המנוסים, שבאים מרנגלר למשל, פשוט יסתכלו קדימה וימשיכו לתת גז, זה הסיכון.

דרור ברלי
17-08-23, 08:46
אז לשיטתך דרור, הג'ימני יותר מסוכן למי שמגיע אליו מרכב אחר ו"התרגל" לרכב כבד, לעיתים עם מהלכי מתלה יותר טובים, ומנוע חזק.
מי שהג'ימני זה רכב ראשון עבורו (רכב שטח) ילמד את המגבלות כחלק מתהליך הלמידה של נהיגת השטח.
הרמת גלגל בשטח מאוד מפחידה נהגים לא מנוסים, וטוב שכך.
המנוסים, שבאים מרנגלר למשל, פשוט יסתכלו קדימה וימשיכו לתת גז, זה הסיכון.


אני אוהב את הג'ימני מאוד, חושב שהוא כלי מאוד עביר, אבל. זה אבל גדול.
נהג לא מנוסה באמת צריך לפחד מהרמת גלגל ברוטלית. אבל כשהוא מאחורי ההגה הוא לא רואה את זה קורה. ובג'ימני זה קורה כהרף עין. הוא לא כל כך יודע ומבין שזה קורה ועד שהוא מפנים את זה, הוא בתוך האירוע.
הנהג המנוסה שבא מרנגלר, לא רגיל שהרכב נמצא בזויות כאלה. הוא רגיל לרכב שנשאר מאוזן ו"משעמם" עם גלגלים שנשארים צמודים לקרקע. גם ברנגלר קצר.

כתבתי שמהנדסי סוזוקי הגיעו איתו לתוצאות מרשימות בהתחשב במגבלות תקנות Kei, אבל המגבלות האלה עדיין קיימות ומפריעות. האוטו קצרצר, בסיס גלגלים שלו קצרצר, הוא צר מאוד, הגלגלים קטנים - וגלגלים קטנים "נתפסים" לתוך בורות יותר בקלות ו"רואים" כל מכשול כגדול יותר. כן, אפשר ורצוי להגדיל (לטעמי), אבל אנחנו מדברים על רכב חדש במצב סטוק או קרוב לסטוק שאלה 99.9% מהג'ימנים ובצדק - הם נוסעים על כביש ביומיום וצריכים להישאר חוקיים ובאחריות יבואן/יצרן.

כמי שמוביל אותם בטיולי מועדון ומקבל לפחות 3-4 ג'ימנים בכל שיירה גם בטיולים פתוחים, כבר למדתי לא להיות זחוח ולא להתפעל מיכולת העבירות התיאורטית הלכאורה מרשימה שלהם - זה רכב עתיר מגבלות וסיכונים ומאוד לא סלחן, שדורש ממני תשומת לב והקפדה מיוחדת, אחרת יהיו לי אירועים לא נעימים שאני לא מוכן שיתרחשו במשמרת שלי.

מוני אורבך
17-08-23, 09:38
הגימיני הוא רכב עם עבירות מצוינת, אבל צריך לדעת לנהוג בו!
גימיני הוא לא רנגלר או סופה, הוא צר וקצר מאוד.
זה נותן יתרונות וחסרונות כאחד.

החיסרון כפי שדרור אמר, כניסה לא נכונה לבורות, הצלבות וכו עלולה להגמר בהנפת גלגל.
משם הדרך להתהפכות לא ארוכה..
היתרון: בגלל שהגימיני כל כל קצר וצר הוא יכול לבחור לעצמו נתיב משלו.
נתיב עוקף הצלבות ובורות.
לא פעם אני עובר בין הצלבות ובורות שרנגלר או כל רכב אחר פשוט היו חיבים לעבור בהם.
זה דורש קריאת שטח בחירת נתיב ונחישות, אבל זה עובד יופי.
עם מכוון חיצוני זה עובד עוד יותר טוב.
גימיני הוא גיפ של פעם, הוויליס,ה הששת, לנד רובר 1
נהג צריך לדעת לקרוא את השטח ולהבין אותו.
לא כמו רנגלר שפשוט מכוונים ישר ולוחצים על הגז.

לגימיני יש עבירות מצוינת, עם נהג טוב.

הדסופה
30-08-23, 14:52
סיכום ביניים:

1. הותקן קיט הגבהה efs, שפרט לבולמים/קפיצים מכיל בוקסות אקסצנטריות לתיקון זווית סרן והנמכת ״גשר״ מתחת לדרייב שאפט קדמי (ההנמכה הזו בסדר אבל מעט מוגזמת מדי ויוצאת מעט נמוך יותר ממה שנדרש, וייתכן שבהמשך עדיף להחליף אותה בצינור צורני מתאים) . הקיט מביא את צינור בלם קדמי שמאלי קרוב למצב גבולי אבל לא למצב קריעה בהצלבה. כל שאר צדדי המתלה לא גבוליים. לאחר ההגבהה ההתנהגות בכביש מעט קשיחה יותר וטובה יותר. מגביה מאחור טיפה יותר מאשר מלפנים. לא נרשם שינוי או החמרה ברעשי החריקה של הצמיגים המקוריים .

2. הותקנו נקודות חילוץ קדמיות של אספיר, למרות שהן דורשות חיתוך בפגוש קדמי, כי הן הפתרון הנכון בהמשכיות לקווי השלדה . יש בשוק גם נקודות חילוץ אחרות שיורדות מתחת לפגוש קדמי המקורי ולא דורשות חיתוך אבל הן מייצרות זווית פחות טובה להפעלת כח על השלדה וגם גונבות מרווח גחון . הפתרון לנקודות אחוריות יתבסס על ריתוך לגשר של וו הגרירה הקיים ולא על פריט קנוי, זה פשוט מחכה לתיקון של וו הגרירה הקיים המותקן נמוך מדי היום

3. הותקן קיט חלקי של מיגונים מרסטה ( קניסטר, דלק, טרנספר)

4. הותקנו מיגוני סף raptor 4x4 . יש בשוק מספר פתרונות לא נורא שונים , חלק בסגנון מדרגה וחלק לא. לקחתי מה שזול ויפה . מציין שהקיט מגיע עם הרבה סוגים של דסקיות , ברגים וטבעות ובלי הוראות.

5. צמיגים הוחלפו ל toyo at+ 215.75.15 ובקרוב אישור מידה לרישיון ב hit. הטויו קל ב 60% מה bf ko2 ועולה 60% ממנו . הוא גם פחות אגרסיבי במבנה וימים יגידו כמה טוב הוא מחזיק מעמד בטיולים אבל העדיפות היא ליומיום/צריכת דלק/עלות .
אחרי החלפת הצמיגים נעלם לחלוטין רעש החריקות של הצמיגים ( מוני - תוודא שהתקינו לך את הבוקסות של הקיט הגבהה ושהפרונט שלך מכוון)

6. הותקן שולחן נפתח לקפה על דלת אחורית , של רוקסוליד. כי זה חשוב. הדבר הזה מרעיש בקפיצות בכביש ובשטח הרבה יותר ברמה שמטריפה אותי. בעיקר הצירים התחתונים שלו שעשויים מברגים מקרקשים בתוך חור עם חופש. זה נמצא בתהליך השקטה עכשיו.

כל העבודה בוצעה בסדנה של אסף.
צריכת דלק לאחר כל אלה ירדה באזור 7%-10% לאזור 14 ליטר לקמ בנסיעת סבתא רגועה על 90 קמ״ש בקרוז קונטרול ( אוטומטי) , אבל מתוכם 1.5% יש לשייך לשינוי בהיקף הצמיג עקב שינוי מידה .

אז למה סיכום ביניים ? - כי הגמד מוכן לטיול הראשון שלו, אבל יחסי העברה ונעילות עוד לפנינו, או שלא יקרו כי זה מספיק. נראה.

ויש עוד כמה נושאים לטיפול כמו וו גרירה גבוה יותר, העברת מכשיר קשר, פתרון ניווט ( ניתן לפרוץ את המולטימדיה המקורית ?), ופירוק הקודנית


הד

הדסופה
30-08-23, 14:53
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230830/4d5847f13165a9a67fd487e25c365343.jpg

התמונות הן ״ לפני ואחרי ״ אבל לא כולל החלפת הצמיגים


Sent from my iPhone using Tapatalk

איל מ
30-08-23, 15:31
היעלמות החריקות קשורה הרבה יותר לצמיגים חדשים משאר לכיוון פרונט כזה או אחר.
גם אצלי צמיגים חדשים לא חורקים כשהם חדשים ומתחילים לעשות כך עם הגיל.

tamir128
30-08-23, 21:23
סיכום ביניים:

4. הותקנו מיגוני סף raptor 4x4 . יש בשוק מספר פתרונות לא נורא שונים , חלק בסגנון מדרגה וחלק לא. לקחתי מה שזול ויפה . מציין שהקיט מגיע עם הרבה סוגים של דסקיות , ברגים וטבעות ובלי הוראות.


הד

האם המיגון סף מתאים להנפה על הייליפט?
אם כן, האם ניסת בעצמך?

שמעתי שמה שיש היום בשוק, מתעקם אם מרימים אותו על הייליפט.

הדסופה
30-08-23, 22:13
מיגון הסף שטוח ורחב בחלקו התחתון ומחובר לשלדה רק ב 2 הנקודות קצה באזור החיבור של זרועות הרדיוס + נשען על פרופיל פח במרכז ולכן אתה צודק - לא מתאים להייליפט למרות שיש הבדל בין להניף ממש מתחת לנקודות קצה ( ששם אולי כן בסדר) או במרכז המיגון

אבל הנקודה היא שהייליפט בעיניי אינו הפתרון לרכב הזה וגק עגלה פשוט יעשה עבודה טובה יותר . למעשה ג’ק עגלה רגיל הספיק גם ברוביקון המשופר ומוגבה הרבה יותר . גם מבחינת משקל אין לי כוונה לגרום לגמד לסחוב 15 קג של הייליפט.

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

tamir128
31-08-23, 09:31
מיגון הסף שטוח ורחב בחלקו התחתון ומחובר לשלדה רק ב 2 הנקודות קצה באזור החיבור של זרועות הרדיוס + נשען על פרופיל פח במרכז ולכן אתה צודק - לא מתאים להייליפט למרות שיש הבדל בין להניף ממש מתחת לנקודות קצה ( ששם אולי כן בסדר) או במרכז המיגון

אבל הנקודה היא שהייליפט בעיניי אינו הפתרון לרכב הזה וגק עגלה פשוט יעשה עבודה טובה יותר . למעשה ג’ק עגלה רגיל הספיק גם ברוביקון המשופר ומוגבה הרבה יותר . גם מבחינת משקל אין לי כוונה לגרום לגמד לסחוב 15 קג של הייליפט.

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

ג'ק עגלה בבוץ?
זה עובד?
פעם ראשונה שאני שומע על דבר כזה...

בג'ימני הקודם (צורה ישנה) היה לי הייליפט בגודל מלא בבגז' (נכנס באלכסון) ונעזרתי בו לא פעם.
איך עושים את זה עם ג'ק עגלה?

ומה עם נעילת דיפרנציאל באמת?
מה קרה ללוקרייט? היה לי בקודם ועבדה נהדר, היום רוצים 6K על חשמלית?
אין פתרון טוב וזול יותר?

הדסופה
31-08-23, 10:00
מטייל 25 שנים ועוד לא נתקעתי ככה בבוץ. אולי כי אני לא רגיל לג׳ימני [emoji23]

דרך אגב יש ניסוי פסיכולוגי מפורסם ומעניין שמדגים איך בני אדם משתמשים בכל מה שיש להם כדי לפתור מצב, גם אם זה לא הפתרון האופטימלי , שהוא להשתמש בפחות חפצים ממה שנתון לפתרון הבעיה

לגבי נעילות החלטה אחרי הכרות עם הרכב בטיולים ולא רץ לזה מייד , בכל מקרה החשמליות מבחינתי הפתרון האופטימלי

הד


Sent from my iPhone using Tapatalk

sportage
03-09-23, 22:54
האם המיגון סף מתאים להנפה על הייליפט?
אם כן, האם ניסת בעצמך?

שמעתי שמה שיש היום בשוק, מתעקם אם מרימים אותו על הייליפט.

העדפתי את מיגון סף בתצורת מדרגה, שגם מאפשר לעמוד עליו, גם בולט ומגן על הדלתות, נתפס לשלדה ולמחבר המרכב לשילדה וחופן את המרכב ומאפשר הרמה עם הי ליפט.

tamir128
03-09-23, 23:13
העדפתי את מיגון סף בתצורת מדרגה, שגם מאפשר לעמוד עליו, גם בולט ומגן על הדלתות, נתפס לשלדה ולמחבר המרכב לשילדה וחופן את המרכב ומאפשר הרמה עם הי ליפט.

אם העדפת ולא סיפרת איזה מיגון בחרת, אז מה התועלת כאן? :cool:

בג'ימני צורה ישנה היה לי כזה של אספיר, ומאד נהנתי ממנו. לא מוצא כזה היום.
איזה בחרת ובכמה הוא מנמיך את הרכב?

-->