צפייה בגרסה מלאה : עזרה באבחון רעשים בהתנעה קרה
פורסטר טורבו שנת 2014 (XT דור 4)
130,000 ק"מ
נוסע כל יום, בעיקר בעיר
מאז הרכישה, בהתנעה קרה ישנם רעשי פיצוץ שנעלמים אחרי 30 שניות
לאחרונה נוסף לעניין גם עישון מוגבר מהאגזוז עם ריח מורגש של דלק
בחיפוש בגוגל זה לא נשמע כמו תקלה נפוצה במיוחד, אבל מהמעט שכן הצלחתי לאתר הניחושים נעים בין חיישני טמפרטורה שלא מכויילים לטווח הנכון בהתנעה קרה, עודפי דלק שמתפוצצים בממיר הקטליטי (?) ועד ל"ככה זה סובארו, תתרגל"... (משהו לגבי מחסור בשמן בהתנעה הראשונה של הבוקר).
ראוי לציין שזה קורה רק כשהמנוע קר מאוד, אחרי שישב כמה שעות טובות (4-5) ורק למשך 30 שניות ולאחר מכן, אין שום תקלות. נוסע תקין, מאיץ, תיבת ההילוכים פועלת כשורה (זה שהיא רציפה זה תקלה אחרת) וצריכת הדלק מזעזעת לפי התקן (1ל-7 בעיר, 1 ל10 משולב 1ל-12~ בינעירוני במהירות חוקית)
https://youtube.com/shorts/ORm-p7I1X4w?feature=share
הרכב כרגע במוסך כבר שלושה ימים (מרכזי סובארו) - ולא יודעים להגיד מה מקור הרעש...
מתי התחילה הבעיה ? (מתי היתה הרכישה ?)
התנעה קרה ללא לחיצה על הדוושה "לחמם" את המנוע ?
הרשע מהמנוע ? אגזוז ?
קוד תקלה ? מנורות לוח שעוים דולקות ?
תדלוק באותה תחנת דלק ?
יש פורום בינלאומי שיכול לעזור לך בהמון מידע כללי ומפורט לגבי הפורסטר, לא רק לבעיה הזו.
https://www.subaruforester.org/
הנה מקרים דומים מהפורום:
https://www.subaruforester.org/threads/rough-start-and-backfire-when-cold.798077/#post-7524217
https://www.subaruforester.org/threads/2015-rough-start-on-cold-start-carbon-issue.827939/#post-7727562
GodsFather
09-08-23, 19:10
שלושה ימים ואין מענה? קודם כל תוציא אותו משם, אלא אם המוסך הוא גם החניון שלך.
הם שלחו אותך לחפש פתרון בשבילם?
יש הבדל בין קור של "עמד כל הלילה" לבין 4-5 שעות, ניתן לראות את זה עם מחשב רכב או אפילו אפליקציה פשוטה. זה יכול לנוע מ20 מעלות ועד 45 ובהתאם התנהלות המנוע על מנת להגיע לטמפרטורת עבודה. בהתייחס למזג האויר הנוכחי באיזור המרכז. יש מקומות בארץ שהבוקר קר בהם משמעותית.
לא ציינת היסטוריית טיפולים וכמה זמן הרכב אצלך, אלא שזה ככה מאז שקנית (מתי?). האם הבעלים הקודם לא ציין בעיה?
לענייננו, זה יכול להיות כיול, פלגים שמיצו עצמם, כבלי הצתה בלויים, פילטר אויר חנוק ועוד.
תן קצת יותר פרטים.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
GodsFather
09-08-23, 19:12
מתי התחילה הבעיה ? (מתי היתה הרכישה ?)
התנעה קרה ללא לחיצה על הדוושה "לחמם" את המנוע ?
הרשע מהמנוע ? אגזוז ?
קוד תקלה ? מנורות לוח שעוים דולקות ?
תדלוק באותה תחנת דלק ?
יש פורום בינלאומי שיכול לעזור לך בהמון מידע כללי ומפורט לגבי הפורסטר, לא רק לבעיה הזו.
https://www.subaruforester.org/
הנה מקרים דומים מהפורום:
https://www.subaruforester.org/threads/rough-start-and-backfire-when-cold.798077/#post-7524217
https://www.subaruforester.org/threads/2015-rough-start-on-cold-start-carbon-issue.827939/#post-7727562לשלוח גולש לחפש בפורום אחר? למה?
התנעה עם דוושה לחוצה ברכבים מודרנים הינה חסרת השפעה.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
לשלוח גולש לחפש בפורום אחר? למה?
התנעה עם דוושה לחוצה ברכבים מודרנים הינה חסרת השפעה.
Sent from my HD1903 using Tapatalk
צירפתי 2 מקרים דומים מהפורום על מנת לעזור לבחור.
את ההפנייה לפורום שמתי על מנת למצוא מקורות נוספים לבעיות/ שדרוגים.
קבוצת הפורומים של סובארו (יש לי אאוטבק) עזרה לי מאוד בכמה דברים שפה לא הצלחתי למצוא מענה גם בפורומים אחרים בארץ.
שיתוף מידע הוא הכרחי לטובת הכלל.
יש מי שלוחץ גם היום על דוושת התאוצה כדי "לנקות את המנוע" או לייצב את הטורים (או כל מיני סיבות מצחיקות אחרות)- אני מסכים איתך לגבי העניין המיותר הזה.
המשך יום נעים ונסיעות טובות.
לא מכיר את התקלה, אבל מכל המוסכים בחרת דווקא במרכזי?
דעתי - תתחיל בלהוציא את הרכב משם, לא חסרים מוסכים מתמחים בסובארו לא של היבואן שאני מאמין שיהיה להם יותר רצון ויותר יכולת לאתר תקלה כזו.
פורסטר טורבו שנת 2014 (XT דור 4)
130,000 ק"מ
נוסע כל יום, בעיקר בעיר
מאז הרכישה, בהתנעה קרה ישנם רעשי פיצוץ שנעלמים אחרי 30 שניות
לאחרונה נוסף לעניין גם עישון מוגבר מהאגזוז עם ריח מורגש של דלק
בחיפוש בגוגל זה לא נשמע כמו תקלה נפוצה במיוחד, אבל מהמעט שכן הצלחתי לאתר הניחושים נעים בין חיישני טמפרטורה שלא מכויילים לטווח הנכון בהתנעה קרה, עודפי דלק שמתפוצצים בממיר הקטליטי (?) ועד ל"ככה זה סובארו, תתרגל"... (משהו לגבי מחסור בשמן בהתנעה הראשונה של הבוקר).
ראוי לציין שזה קורה רק כשהמנוע קר מאוד, אחרי שישב כמה שעות טובות (4-5) ורק למשך 30 שניות ולאחר מכן, אין שום תקלות. נוסע תקין, מאיץ, תיבת ההילוכים פועלת כשורה (זה שהיא רציפה זה תקלה אחרת) וצריכת הדלק מזעזעת לפי התקן (1ל-7 בעיר, 1 ל10 משולב 1ל-12~ בינעירוני במהירות חוקית)
https://youtube.com/shorts/ORm-p7I1X4w?feature=share
הרכב כרגע במוסך כבר שלושה ימים (מרכזי סובארו) - ולא יודעים להגיד מה מקור הרעש...
אם מנוע EJ255?
יש הבדל בין קור של "עמד כל הלילה" לבין 4-5 שעות...
לא ציינת היסטוריית טיפולים וכמה זמן הרכב אצלך, אלא שזה ככה מאז שקנית (מתי?). האם הבעלים הקודם לא ציין בעיה?
אם עמד 4-5 שעות, הרעשים נמשכים לפחות זמן מאשר אם עמד כל הלילה (מקסימום 30 שניות במנוע קר לחלוטין).
הרכב מטופל (במרכזי) במרווחי טיפולים קבועים (שנה או 15K) והיה בטיפול פעם אחת בסביבות אפריל האחרון בשנה בסה"כ שהוא אצלי.
הבעלים הקודם (או אלמנתו... סיפור לא נעים) ציינה שיש בעיה, היא לא יודעת מה היא ושיקללנו את זה במחיר הקניה.
חייב לציין שזה לא ממש מפריע לתפקוד השוטף עם הרכב, אבל זה בוודאות לא תקין. עכשיו בקיץ התפנה לי קצת זמן ואני יכול להשקיע כמה ימים לשים את הרכב במוסך כדי לאבחן.
- - - Updated - - -
אם מנוע EJ255?
המנוע הוא FA20F
למרות שהרכב טופל שם בשוטף אני לא מבין את ההתעקשות על המרכזי. תעשה סיבוב בקבוצות סובארו השונות, חוות הדעת עליהם יעשו לך סדר.
מדובר ברכב מיוחד ולא בפורסטר סטנדרטית, לא חסרים מוסכים בארץ שמכירים את הרכב הזה מכל כיוון ויפתרו לך את הבעיה. יש את חיליק (מוסך החרוצים) ברחובות, סטס בכפר סבא וכמובן עיסאם בשפרעם.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.