צפייה בגרסה מלאה : קניית ג׳יפ ראשון
אהלן חברים, אשמח לעזרתכם בנושא קניית ג׳יפ ראשון התקציב היא 75,000 שח אני חשבתי על דיסקברי 2שעליו די ננעלתי בצדק או לא. הרכב לא יסע מעל 10,000 קמ בשנה לפי דעתי. אני מחפש להינות מהנסיעה גם בשטח וגם בכביש לא מחפש לעלות בולדרים במדבר לפחות לא כרגע.אני גר במרכז יש גם אנשי מקצוע וגם אני בעצמי לומד את התחום.
אז אשמח לעזרתכם תודה רבה למגיבים.
אהלן חברים, אשמח לעזרתכם בנושא קניית ג׳יפ ראשון התקציב היא 75,000 שח אני חשבתי על דיסקברי 2שעליו די ננעלתי בצדק או לא. הרכב לא יסע מעל 10,000 קמ בשנה לפי דעתי. אני מחפש להינות מהנסיעה גם בשטח וגם בכביש לא מחפש לעלות בולדרים במדבר לפחות לא כרגע.אני גר במרכז יש גם אנשי מקצוע וגם אני בעצמי לומד את התחום.
אז אשמח לעזרתכם תודה רבה למגיבים.
היי דניאל,
אני קניתי לפני שנה וקצת דיסקברי 2 שנת 2000, 360 אלף קמ ואני מאוד נהנה ממנו.
הרכב נוח בכביש (יותר מהמאזדה 2 שלי), צריכת דלק 7.5-8 קמ לליטר, וגם ברמת האמינות ועלות האחזקה הוא מפתיע לטובה!
אני אישית קניתי רכב מאוד משופר, והשקעתי בו עוד כספים כדי לשדרג אותו למטרות שלי :) זה חלק מהכיף שלי. ואני עדיין בהרבה פחות מ-75 אלף שקל כולל האחזקה השנתית שלו. ב-75 אלף אתה צריך לקנות רכב מושלם.
יש לי חבר לדוגמא, קנה רכב סטנדרטי לחלוטין, עם 100 אלף קמ פחות משלי, ב-40 אלף לפני שנה והוא מאוד מרוצה, נוסע איתו 13 אלף קמ בשנה.
אם יהיו לך עוד שאלות אתה מוזמן לשאול
אהלן חברים, אשמח לעזרתכם בנושא קניית ג׳יפ ראשון התקציב היא 75,000 שח אני חשבתי על דיסקברי 2שעליו די ננעלתי בצדק או לא. הרכב לא יסע מעל 10,000 קמ בשנה לפי דעתי. אני מחפש להינות מהנסיעה גם בשטח וגם בכביש לא מחפש לעלות בולדרים במדבר לפחות לא כרגע.אני גר במרכז יש גם אנשי מקצוע וגם אני בעצמי לומד את התחום.
אז אשמח לעזרתכם תודה רבה למגיבים.
ברוך הבא לפורום,
אם החלטת וננעלת על דיסקברי 2 אז איזה עזרה אתה מבקש?
אם אתה מתלבט לגבי איזה רכב שטח מתאים לך, אז צריך להבין טוב יותר את הציפיות שלך והדרישות שלך מרכב שטח - יש לנו שאלון מפורט בשרשור הנעוץ בראש תת-פורום זה, נסה לתת תשובות ענייניות קצרות לכל השאלות ויהיה יותר קל לסייע לך.
בהצלחה
היי דניאל,
אני קניתי לפני שנה וקצת דיסקברי 2 שנת 2000, 360 אלף קמ ואני מאוד נהנה ממנו.
הרכב נוח בכביש (יותר מהמאזדה 2 שלי), צריכת דלק 7.5-8 קמ לליטר, וגם ברמת האמינות ועלות האחזקה הוא מפתיע לטובה!
אני אישית קניתי רכב מאוד משופר, והשקעתי בו עוד כספים כדי לשדרג אותו למטרות שלי :) זה חלק מהכיף שלי. ואני עדיין בהרבה פחות מ-75 אלף שקל כולל האחזקה השנתית שלו. ב-75 אלף אתה צריך לקנות רכב מושלם.
יש לי חבר לדוגמא, קנה רכב סטנדרטי לחלוטין, עם 100 אלף קמ פחות משלי, ב-40 אלף לפני שנה והוא מאוד מרוצה, נוסע איתו 13 אלף קמ בשנה.
אם יהיו לך עוד שאלות אתה מוזמן לשאול
תוכל להגיד לי איפה אתה מטפל/ מכיר מקומות אמינים ודברים שאני צריך לדעת מראש.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ברוך הבא לפורום,
אם החלטת וננעלת על דיסקברי 2 אז איזה עזרה אתה מבקש?
אם אתה מתלבט לגבי איזה רכב שטח מתאים לך, אז צריך להבין טוב יותר את הציפיות שלך והדרישות שלך מרכב שטח - יש לנו שאלון מפורט בשרשור הנעוץ בראש תת-פורום זה, נסה לתת תשובות ענייניות קצרות לכל השאלות ויהיה יותר קל לסייע לך.
בהצלחה
תקציב עניתי.
גודל אני נוהג לבד אבל כשאצא לטיולים אהיה לפחות עם עוד 2 וציוד.
נסיעה שנתית לא חושב שאעבור את ה15 אלף ואני מגזים. הוא יהיה רכב יומיומי. תחזוקה תיהיה או על ידי או במוסך. אני מאזור השרון אז מניח שלא צריכה להיות בעיות של מוסכים.
אופי השימוש והטיולים יתפתחו לאורך הזמן אבל בהתחלה כן שבילי עפר וחול אבל הרצון זה רמת הגולן והצפון. טיילתי ברכבי שטח לא שלי ואני חושב להצטרף לקבוצה לגבי הרכבים עוד לא בטוח. לגבי ג אין לי ממש מידע .
תנאי אין לי ממש.
לגבי מה שכתבת שננעלתי עליו זה היה נטו כי חיפשתי ג׳יפים וזה הכי נראה לי גם נראות וגם מכלול אבל אולי לג’יפ ראשון הוא לא מתאים לכן אשמח לדעותיכם.
Sent from my iPhone using Tapatalk
בגדול,
למטרות שציינת דיסקברי יכול להתאים. אתה לא צריך אפילו משופר. רמת העבירות שלו סטוק, די דומה לרמת עבירות של suv מקבילים עם שיפורים חוקיים.
אם ציינת רמת הגולן, והתכוונת בחורף, אז שיהיה לך בהצלחה. בחורף לא נוסעים בשטח ברמת הגולן אלא אם יודעים בדיוק מה עושים, ועם רכבים שמוכנים לבוץ (צמיגי בוץ, המון ציוד חילוץ, והמון ידע בחילוץ ובמכונאות).
בשרון יש לך שני מוסכים אהודים, שניהם בקלנסווה.
כל מה שאתה צריך לדעת על האוטו הזה נידון ארוכות, אפילו ארוכות מאוד כאן בפורום לנדרובר.
כל מה שאתה צריך לעשות הוא להקליד בגוגל:
"דיסקברי 2 www.jeepolog.com"
בגדול,
למטרות שציינת דיסקברי יכול להתאים. אתה לא צריך אפילו משופר. רמת העבירות שלו סטוק, די דומה לרמת עבירות של suv מקבילים עם שיפורים חוקיים.
אם ציינת רמת הגולן, והתכוונת בחורף, אז שיהיה לך בהצלחה. בחורף לא נוסעים בשטח ברמת הגולן אלא אם יודעים בדיוק מה עושים, ועם רכבים שמוכנים לבוץ (צמיגי בוץ, המון ציוד חילוץ, והמון ידע בחילוץ ובמכונאות).
בשרון יש לך שני מוסכים אהודים, שניהם בקלנסווה.
כל מה שאתה צריך לדעת על האוטו הזה נידון ארוכות, אפילו ארוכות מאוד כאן בפורום לנדרובר.
כל מה שאתה צריך לעשות הוא להקליד בגוגל:
"דיסקברי 2 www.jeepolog.com"
אני לא מזוכיסט לפחות לא בינתיים רמת הגולן בחורף זה לא לרמה שלי ואני הולך לחפש בפורום תודה רבה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
נתת תשובות חלקיות, כדי להבין את רמת עבירות שאתה מצפה לעשות עם הרכב, חשוב להתאמץ לענות - אתה זוכר מסלולים שעשית? יש קבוצה של רכבים שעימם תטייל? אילו רכבים?
בדרך כלל ההמלצה למי שלא זקוק ל4-5 נוסעים היא גימני...
דרך אגב, דיסקברי הוא לנד רובר, ג'יפ זה יצרן אחר...
נכתב מהנייד
נתת תשובות חלקיות, כדי להבין את רמת עבירות שאתה מצפה לעשות עם הרכב, חשוב להתאמץ לענות - אתה זוכר מסלולים שעשית? יש קבוצה של רכבים שעימם תטייל? אילו רכבים?
בדרך כלל ההמלצה למי שלא זקוק ל4-5 נוסעים היא גימני...
דרך אגב, דיסקברי הוא לנד רובר, ג'יפ זה יצרן אחר...
נכתב מהנייד
התכוונתי לג’יפים בכללי לא לחברה ג׳יפ ולגבי קבוצה אין לי ממש מידע כי זה טיולים של 4x4 ישראל. עשיתי את יער בן שמן בעבר ועוד איזה מסלול במדבר אבל זה היה לפני שנים עם לנד קרוזר של חבר ועוד 2 לנד קרוזרים. אבל אני לא מצפה לעלות בולדרים או טיפוסים בעבירות קשה
Sent from my iPhone using Tapatalk
שמע,
אני מנסה לעזור לך לקבל תשובות טובות יותר שיביאו אותך אולי מהר יותר לרכישת רכב שטח.
"בן שמן" "מדבר" "גולן" זה לא באמת עוזר כיון שכל אחד מהם כולל מסלולים קלילים וגם אתגרי עבירות משמעותיים.
המידע על טיול עם רכבי לנדקרוזר כן מקדם אותנו קצת - זה מחזק את הכיוון של רכב שטח עם הילוך כח.
אבל שוב - אם ננעלת על דיסקברי - אז תתחיל לחפש, ללמוד על הרכב ולשאול שאלות ספציפיות בהתאם לצורך. אם אתה פתוח גם לכיוונים אחרים - נזה לבדוק עם עצמך האם ג'ימני יכול להתאים - בתקציב שלך אתה מקבל רכב בשנתון הרבה יותר גבוה, הוצאות אחזקה נמוכות יחסית לרכב שטח, צריכת דלק סבירה, סחירות גבוהה ויש גם מוסך מתמחה טוב באזור שלך.
החיסרון - לא מתאים לטיול של 3 אנשים ומעלה (לפחות לא לטיול עם ציוד ולינה), אז אם אתה מגביל ל1-2 אנשים תוכל להנות ממנו כמה שנים מבלי לוותר בשטח ומבלי לקרוע את הכיס יותר מדי.
צ'מעו,
הבן אדם רוצה דיסקברי 2 ומבקש מידע על זה, אתם מציעים לו ג'ימני שהוא רכב מקסים לחלוטין - אבל קטגוריה שונה לחלוטין, קטן מול גדול, מתלים נהדרים מול קופצנות תזזיתית, מרווח פנים גדול לעומת מרווח קטנטן, אמינות בעייתית מול אמינות מצויינת...
אפשר וחשוב להצביע לו על חלופות שונות, אבל חייבים להמחיש את הפער העצום בין שני הכלים האלה.
שמע,
אני מנסה לעזור לך לקבל תשובות טובות יותר שיביאו אותך אולי מהר יותר לרכישת רכב שטח.
"בן שמן" "מדבר" "גולן" זה לא באמת עוזר כיון שכל אחד מהם כולל מסלולים קלילים וגם אתגרי עבירות משמעותיים.
המידע על טיול עם רכבי לנדקרוזר כן מקדם אותנו קצת - זה מחזק את הכיוון של רכב שטח עם הילוך כח.
אבל שוב - אם ננעלת על דיסקברי - אז תתחיל לחפש, ללמוד על הרכב ולשאול שאלות ספציפיות בהתאם לצורך. אם אתה פתוח גם לכיוונים אחרים - נזה לבדוק עם עצמך האם ג'ימני יכול להתאים - בתקציב שלך אתה מקבל רכב בשנתון הרבה יותר גבוה, הוצאות אחזקה נמוכות יחסית לרכב שטח, צריכת דלק סבירה, סחירות גבוהה ויש גם מוסך מתמחה טוב באזור שלך.
החיסרון - לא מתאים לטיול של 3 אנשים ומעלה (לפחות לא לטיול עם ציוד ולינה), אז אם אתה מגביל ל1-2 אנשים תוכל להנות ממנו כמה שנים מבלי לוותר בשטח ומבלי לקרוע את הכיס יותר מדי.
כמובן שאני לא מקשה עלייך בכוונה זה פשוט היה באמת לפני שנים ואני לא זוכר פיקס אבל אתחיל לחפש. תודה רבה ארז
Sent from my iPhone using Tapatalk
אנסה להתייחס לכמה נקודות שעלו פה:
1. מוסכים - יחסית בקירבה לאיזור השרון אני בדקתי כמה רכבים אצל סאמר בקלאנסווה, עשה עליי רושם חיובי מאוד, אבל נראה שצריך לקבוע מראש כדי לקבל שם יחס כי יש לו המון עבודה (עובד בעיקר על דיסקברי 3-4-ריינג' רובר חדשים).
אני אישית לא עושה כמעט שום דבר לבד, ועושה הכל אצל בעלי מקצוע, ואני מטפל לרוב אצל אלי שחר (נמצא בצומת בילו) - לי זה מתאים כי הוא מתאים לי בזמני עבודה, ואני עובד ברחובות שזה ממש קרוב.
2. לגבי ההתאמה של הדיסקו לטיולים שתיארת - כמו שציינו לפני, אתה לא צריך רכב משופר מאוד. לדעתי דיסקו 2 עם נעילת דיפרנציאל מרכזית, הגבהה קלה וצמיגים טובים יתאים בדיוק לצרכים שלך.
אם תרצה להרגיש קצת יותר בטוח - מיגוני דיפרנציאלים ומוטות היגוי מחוזקים - זה המלצה שלי לכל מי שנוסע עם הרכבים האלו.
אם תרצה להצטרף לטיולים בעבירות גבוהה יותר - אז אפשר מאוד בקלות לצמוח עם הדיסקו, ויש מבחר של ספקים גם בארץ וגם בחו"ל שמוכרים נעילות - הגבהות - חיזוקים - יחסי העברה וכו'.
*ציינתי גם מקודם, אני ידעתי שאני רוצה להגיע לרמת עבירות גבוהה (יחסית) מלכתחילה, ולכן חיפשתי רכב משופר שעשו בשבילי את רוב העבודה והעלויות האלו, זה ממש לא חובה כדי לטייל ברוב המסלולים בארץ.
3. מבחינת מה לבדוק:
- תיבת הגה - נזלה ברוב הרכבים שאני ראיתי, עולה לא מעט כסף כדי לפתור כמו שצריך, הרוב משפצים ב-1500 שקל ונאמר שזה מחזיק שנתיים בערך
- חלודות - גג, באיזורי השמשה והחלונות, לבדוק רטיבות בשטיחים בצד של הנוסע והנהג (ברגליים) - ייתן אינדיקציה טובה.
כנל חלודות בסאנרופים (אם יש) - אתה תרגיש רטיבות בחלק הכי קדמי של הגג בצמוד לשמשה.
- ריפוד גג נופל
- מזגן אחורי שלא עובד טוב - בדיסקברי 1+2 (לא מכיר את השאר) המזגן הוא פצצה, יש "מזגן כפול" שעושה עבודה יפה מאוד, אבל כשיש בעיה במזגן האחורי אנשים נוטים לנטרל אותו. אז תבדוק בכל רכב את המזגן האחורי ואם הוא לא עובד לתקן אותו זה כמה אלפים טובים.
*יש גם יוצאי דופן, כמו הרכב שלי, שהגיעו ברמת אבזור נמוכה ויש להם רק מזגן אחד (אין אפילו את הפתחי מזגן מאחור) - אני העדפתי את הרכב הכי פשוט שיכולתי למצוא.
- נזילות למינהן - בתא מנוע, מתחת לאוטו, גיר, טרנספר, סרנים - לחפש ולבדוק הכל.
אם יש לך עוד שאלות
התכוונתי לג’יפים בכללי לא לחברה ג׳יפ
אני יודע, ברור. רק כדאי שתתרגל שבפורום שלנו במיוחד, "ג'יפ" זו חברה כמו לנד-רובר, טויוטה או איסוזו, משתמשים במונח כמו "רכב שטח" כאשר מתייחסים באופן כללים לרכבים כאלו :)
צ'מעו,
הבן אדם רוצה דיסקברי 2 ומבקש מידע על זה
הי רמי,
באמת מנסים לעזור לשואל.
אם אכן, כמו שהוא כתב, הוא ננעל על דיסקברי 2, אז אין התלבטות ואין טעם לשרשור הזה בפורום הזה אלא אולי שרשור בפורום לנדרובר של שאלות ספציפיות לגבי דגם הרכב והמועמדים שימצא בלוחות.
אני גם לא הבנתי שהוא מבקש מידע על לנדרובר, קיבלתי את הרושם שהוא מגשש לגבי סוג הרכב. שאל במפורש "מה דעתכם" בפורום של התייעצות לפני קניה / ג'יפאים חדשים - לכן רשמתי בבירור - אם אתה מתלבט לגבי סוג הרכב - נשמח אם תוכל לתת תשובות לשאלון שלנו (נסיעה בדרכי עפר, כידוע, לא מחייבת רכב גיבור עם הילוך כח וכו').
בתקציב שלך אתה יכול למצוא דיסקברי 3, יתכן שזו אפשרות עדיפה מדיסקברי2 עם כל המחלות החלודות והנזילות שלא מתאים לכל אחד ובוודאי שלא למתחיל, אתה תתיאש ותזנח את הרעיון לפני שתתחיל להנות מג'יפאות, לטעמי.. או שתעלה תקציב לאיזה לנדקרוזר, שם תרגיש בטוח יותר לנסיעה יום יומית, או אולי לחפש בסבלנות גרנד צרוקי wk, ייכנס לתקציב ואחד שמור ומטופל יעשה עבודה טובה בשטח ובנסיעות יומיומיות.
Sent from my SM-A528B using Tapatalk
שולץ האיום
16-08-23, 11:07
גם פאג׳רו BK נראה לי קולע לדרישות, במיוחד כרכב יומיומי.
בכל מקרה אם אתה לא מאלה שמתקנים ומטפלים לבד, אתה חייב למצוא מוסך טוב ואמין לרכב, עוד בשלב הבדיקה לפני קנייה, ואחכ להמשיך איתו.
בתקציב הזה בקטגוריה הזאת, בדכ מדובר ברכבים שצריכים תחזוקה מוגברת, תהיה מוכן לזה.
בהצלחה.
גם לנדקרוזר רעיון טוב.
גם טרופר רעיון טוב.
גם טראנו רעיון טוב.
גם פאתפיינדר רעיון טוב.
גם טאראקן רעיון טוב.
גם רקסטון רעיון טוב.
גם סורנטו רעיון טוב.
מלא רעיונות טובים.
שולץ האיום
16-08-23, 17:55
לא לדעתי.
חוץ מל.ק שכנראה לא בתקציב, או נבלה שחוטה גוססת כבר שנים, כל מה שרשמת פוטנציאלית טומן בחובו הרפתקאות גדולות יותר מהפאג׳רו שיש איתו המון נסיון, ידע, וחלפים, במיוחד כג׳יפ ראשון.
אפילו יותר מדיסקברי 2 (לאנדרובר רחמנה ליצלן) שיש לו קהילה שטוענת כבר שנים שיש פתרונות זולים להכל.
ehudzeelim
16-08-23, 18:03
כל מה שרשמת פוטנציאלית טומן בחובו הרפתקאות גדולות יותר מהפאג׳רו
איך הגעת לזו המסקנה?
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
לא לדעתי.
חוץ מל.ק שכנראה לא בתקציב, או נבלה שחוטה גוססת כבר שנים, כל מה שרשמת פוטנציאלית טומן בחובו הרפתקאות גדולות יותר מהפאג׳רו שיש איתו המון נסיון, ידע, וחלפים, במיוחד כג׳יפ ראשון.
אפילו יותר מדיסקברי 2 (לאנדרובר רחמנה ליצלן) שיש לו קהילה שטוענת כבר שנים שיש פתרונות זולים להכל.
אני ממש מנסה להמנע מלהכנס לדיון הזה, אבל אני טיפש מדי מכדי להצליח.
בתקציבים האלה פאג'רו לא יהיה יותר אמין משאר הרכבים שצוינו, ובטח לא יותר זול לאחזקה. אולי רק מהלנדקרוזר, שכאמור דורשים עליו יותר ולכן יהיה בהכרח זקן יותר.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.