צפייה בגרסה מלאה : השאלת מחרוקת M16X1 באזור המרכז תמורת ערבון כספי \ חומרי
שלום לכולם,
אשמח אם מישהו יוכל לעזור לי עם המחרוקת הזו למספר שעות.
ערבון יושאר אצל המשאיל.
לצערי לא יכול לעזור לך, אבל מעניין אותי למה יש תבריג כזה?
מכיר את המידה הזאת מטבלאות לא מעבר
יונימוג אדום
18-08-23, 16:04
יש מצב שיש לי .
אוכל לבדוק ביום ראשון .
רכשתי בעבר ( חיסול בית מלאכה לחריטה ) ארון גדול עמוס במברזים ומחרוקות מכל מיני סוגים .
עד היום כל בקשה משוגעת של חברים - נמצאה התשובה בארון הפלאים .
יש בערך 2000 מברזים ומחרוקות שונים .
צור קשר בראשון ואבדוק .
אילן - 050-5249686
תודה רבה.
מדובר בגל ארכובה של אופנוע הצד שעליו הגלגל תנופה.
לכן הצפיפות הגבוהה של התבריג.
מניח.
התבריג נהרס.
רצוי לעבות ע"י ריתוך ואז להשחיז לקוטר הרצוי לפני שמחדשים את ההברגה או שאפשר פשוט לחרוט הברגה חדשה?
זה לא כזה פשוט.
גל ארכובה עובר הקשיה תרמית (בד"כ).
ריתוך יהרוס זאת.
השאלה היא מה קרה להברגה וכמה היא נפגעה.
יונימוג אדום
18-08-23, 21:25
ועוד שאלה - האם בדקת את כיוון הסיבוב של ההברגה ?
אינני יודע כיצד ממוקם המנוע והאם ההברגה היא ימנית או שמאלית .
אילן
לא רק שאפשר לחרוט, במידה ואתה מרתך מילוי אתה חייב לחרוט את השטח ואם כבר אז לבצע הברגה על המחרטה, לגבי הטיפול הטרמי במילוי עדין בריתוך ארגון לא בטוח שתהיה בעייה אמיתית של קושי או מאמצים מיוחדים כמו כן אם ההברגה הלכה זה מעיד שהקושי של החלק לא גדול במיוחד, חימום מקדים ולהרפות באופן מקומי אחרי הריתוך יעזור למנוע סדקי מאמץ.
לגבי ההברגה עם עוד נשאר ממנה משהו תעקוב עם מברג קטן... על התבריג ובדוק את כיוון הסיבוב.
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
תעלה תמונה של החלק שנבין את מצבו.
בגדול כנראה שריתוך עם 6013/mig ממשפחת zr6 של זיקה
יחזיק תקופה מסוימת (אולי יום אולי שנתיים).
אבל כנראה שזה לא הפתרון המקצועי.
צריך להבין מה הפלדה של החלק והאם עבר טיפול תרמי.
וע"פ זה להתאים את הריתוך.
לא מסכים שריתוך בטיג לא פוגע בקשיות של החלק, בסופו של יום
אזור הריתוך מתחמם הרבה מעבר לטמפרטורת האוסטניטית של החומר.
אם כבר סתם מרתכים חומר יש אלקטרודות/חוטים עמידים בשחיקה.
דבר נוסף מומלץ לבצע את התבריג על מחרטה (גם עם מחרוקת) ,
על מנת שהברגה תהיה ישרה (קשה לעבוד עם מחרוקת ישר במיוחד הברגות עם פסיעה קטנה)
144566
144567
- - - Updated - - -
בבקשה ראו תמונות מצורפות.
מדובר בהברגה רגילה.
- - - Updated - - -
לקבלת תמונה יותר ברורה אפשר ללחוץ על התמונות.
יונימוג אדום
19-08-23, 17:39
לפי התמונות נראה שהפסיעה הרבה יותר גדולה ממה שרשמת .
יותר לכיוון של 2 מ"מ .
אילן
ehudzeelim
19-08-23, 17:53
זה דווקא נראה 1 מ"מ, שים לב שהשנתות על הסרגל הן חצאי מ"מ.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
לאור התמונות, הברזה לא תעזור לך.
מילוי + חריטה. ואז את התבריג עושים על המחרטה.
עם כל מה שקשור בזה (הרפייה/חיסום וכו")
חנן-ג'יפולוג
19-08-23, 19:37
זה אופנוע נדיר ללא חלפים? אם לא, ולפי התמונות, שווה לשקול בחום החלפה לחדש. זה אולי אפילו יהיה קל וזול יותר מהתהליכים שצריך כדי לשקם את המכלול.
boaz avrahami
19-08-23, 19:42
בנוסף על מה שאמר חנן, אל תנסה לרתך את זה בלי לשלוף את הקראנק החוצה. סכנה לנזקי משנה.
לרוב החלפה לחדש תהיה זולה הפתרון שחשבת עליו.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
תודה.
תיקון עם מחרוקת יצור הברגה חלשה מידי?
יש חלק נוסף במצב פחות טוב.
חלק חדש יעלה הרבה יותר מהתיקון אבל גם התיקון לא משתלם.
boaz avrahami
20-08-23, 19:19
אתה יכול אולי לרדת במידה אחת בקוטר הציר ולייצר אום חדש מותאם גם להברגה וגם לקייל.
קצת חסר פרטים על איזה מנוע מדובר ועד כמה שווה להיכנס להשקעה סביבו וכמה נדירים החלקים.
למען האמת, כבר ראיתי לא מעט קראנקים בחיי אבל מעולם לא נתקלתי בדבר כזה ואני מתקשה לדמיין כיצד קרה…
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
למי שמתעניין בשחזור צירים עם או בלי הברגה:
https://www.youtube.com/watch?v=kyqh_KIzthc
צריך לזכור שבסוף היום האום לדעתי מחזיק את המגנטו על קונוס, ולכן העברת המאמצים פה לא קריטית, אני לא רואה פה שום צורך לחיסום מעבר להרפיית מאמצים מקומית, ויש לי ספק כמה החלק הזה היה מוקשה מכלתחילה, אפשר לשער עם פצירה.
אם שווה לך אתה יכול להביא אלי לעבודה בעפולה ואני אתקן את ההברגה, האפשרות של לרדת בקוטר ולהתאים אום חדשה גם הגיונית מאד.
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
צריך לזכור שבסוף היום האום לדעתי מחזיק את המגנטו על קונוס, ולכן העברת המאמצים פה לא קריטית, אני לא רואה פה שום צורך לחיסום מעבר להרפיית מאמצים מקומית, ויש לי ספק כמה החלק הזה היה מוקשה מכלתחילה, אפשר לשער עם פצירה.
אם שווה לך אתה יכול להביא אלי לעבודה בעפולה ואני אתקן את ההברגה, האפשרות של לרדת בקוטר ולהתאים אום חדשה גם הגיונית מאד.
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
תודה על ההיענות.
אני מהמרכז אבל לפעמים מגיע לצפון לצרכי עבודה.
אשמח אם תשאיר את המספר שלך כאן או בהודעה פרטית.
אני יכול גם להמליץ לך על מישהו באזור, בעיקר אם מדובר בפתרון של הקטנת ההברגה.
Sent from my SM-A505F using Tapatalk
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.