צפייה בגרסה מלאה : לשפץ ARB או להחליף לחשמלית HF
סרן קדמי דנה 30 של סופה.
יחס העברה 4.10
ה- ARB גמגמה תקופה עד שלבסוף הפסיקה לנעול וזוהתה דליפת אוויר מהנשם של הסרן.
אתמול פירקתי הכל.
המצב די מבאס-
1. גומיות אטימה של מיסב האוויר טחונות.
2. שימסים קרועים.
3. מיסב אוויר נראה לא טוב.
4. שטח המגע בין הגומיות לציר של בית הדיפ' לא חלק ויש שם שריטה קלה בדיוק מתחת למיקום הגומיות.
אם אני משפץ- אחליף טבעת מיסב אוויר, גומיות, גומיית בונדד פנימית, סט שימסים.
זה במינימום.
האופציה השניה היא לקנות נעילה חשמלית קומפלט מדגם HF ET100.
אני לא בעניינים ביחס לנעילת האלו.
אמינות?
הרכבה דומה ל- ARB?
מתכנן לעשות את העבודה לבד.
המחיר אטרקטיבי, בטח ביחס לשיפוץ ARB שלא ברור אם יצלח.
מצורפות תמונות של המצב הקיים וההתקנה הרשלנית להתרשמות.
יאללה, מוזמנים להפגיז. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230819/959e9e9ee4857250362d81dd59226a17.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20230819/02c3ef8b8c613f88a9e2479c5eb3085d.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20230819/a06d90ef46cde6140d00f11c28795a32.jpghttp s://uploads.tapatalk-cdn.com/20230819/999f767b9ea0548d7766df65bc7f00ff.jpg
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אני חייב רק לציין שראיתי לא מעט נעילות אויר ותיקות ומשומשות היטב ..... זו שכאן במצב רע במיוחד.
השיקול הוא רק כספי. אל תשכח שחשמלית חדשה תכלול כיוון מחדש של הדיפרנציאל ושיפוץ של הקיימת לא מחייב כיוון.
אסף.
אל תשכח שחשמלית חדשה תכלול כיוון מחדש של הדיפרנציאל ושיפוץ של הקיימת לא מחייב כיוון.
אסף.
את זה לא הבנתי.
הקיימת די בוודאות לא מכוונת נכון.
הבקלש היה גדול יחסית 0.4 ממ, הדיפרנציאל יצא בקלות ממש ולא היה שם שום לחץ או פרילאוד.
להבנתי השימסים גם לא היו ממוקמים כמו בהוראות של היצרן.
אפילו אפשר היה לראות רווחים מינימלים בין השימסים וההאוזינג.
בהנחה הלא מבוססת, שעומק הפיניון היה תקין (או סביר), וגם לאור העובדה שככה זה נסע כנראה מספר שנים לפחות,
חוץ מכיוון בקלש שהוא להבנתי פשוט יחסית, ונסיון ליצור פרילאוד הכי טוב שאפשר ללא מפשק, מה עוד יש לכוון?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
מוני אורבך
19-08-23, 16:46
למה לא אוטומטית ??
הרבה יותר זול ואמין.
אם אתה מחליף את הקיס (ואתה צריך לעשות זאת לאוטומטית) אתה צריך לכוון.
בהנחה שהעומק תקין אתה צריך לכוון את הפילווד.
גם בקלאש אבל גם מיקום של השן על הקורונה.
לקידמי זה לא כזה קריטי, בהנחה שאתה נוסע יחסית מעט ב 4X4
אבל זה צריך להיות מכוון פחות או יותר.
למה לא אוטומטית ??
הרבה יותר זול ואמין.זאת לא היתה השאלה בדיון הזה.
אבל לעניינינו- נעילה קדמית אוטומטית לא באה בחשבון מבחינתי.
אפשר להשאיר את זה לדיון אחר.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
מוני אורבך
19-08-23, 16:53
מהנסיון שלי ARB הם די אמינות.
ואתה יכול לקנות להן חלקי חילוף ולשפץ.
יצא יותר זול אני חושב.
עם התקנה נכונה. גם לא יהיו דליפות, והיא תהיה אמינה.
יכול להיות שההרכבה של הספייסר לא היתה במקום.... (זה לא המקרה הראשון שראיתי שההרכבה לא לפי ההוראות אלא לפי העין).
אסף.
מהנסיון שלי ARB הם די אמינות.
ואתה יכול לקנות להן חלקי חילוף ולשפץ.
יצא יותר של אני חושב.
עם התקנה נכונה. גם לא יהיו דליפות, והיא תהיה אמינה.אני לא חולק על זה.
רק שהנעילה הקיימת במצב רע. שיפוץ יעלה הרבה ואני לא משוכנע שבלי החלפה של רוב החלקים כולל בית הדיפ' בצד של הקורונה ובעלות לא מבוטלת, ייתן באמת שקט.
השאלה היא ביחס לאיכות של החשמליות.
טובות?
חסרונות?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
טובות. החיסרון בנעילה מגנטית עם גיר ידני שלוקח לה טיפה נסיעה בהחלפת כיוון כדי להינעל. די שולי.
אסף.
יונימוג אדום
19-08-23, 17:25
אני כבר שש שנים עם זוג נעילות חשמליות HF על סיקס עם נהג ממש לא רגוע שאוהב לעשות עבירות קשה וממש אין תלונות .
בעבר על סיקס וגם על סופה היו מותקנות נעילות ARB שהותקנו בצורה מקצועית ( מוסך אפק - סעדיה ויורם , למי שהכיר ) ועדיין היו בעיות של דליפת אויר , שמן שטיפס במעלה הצינור וכן שבירת סטליט .
לעניות דעתי ( אני גם מכונאי בין השאר ) החשמליות עדיפות גם ראש בראש ( ללא שיקול עלות ) , מכיוון שאין שם חלקים מכניים המחוברים בין החלקים הנעים לסטטיים .
נכון שהנעילה מתבצעת רק לאחר שליש סיבוב של הקורונה וכאשר מחליפים כיוון היא משתחררת וננעלת שנית - יש לקחת זאת בחשבון בתחילת נסיעה ( בעדינות בהתחלה ) .
נעילות HF מיוצרות באותו המפעל בסין אשר מייצר ( את אותה הנעילה בדיוק ) עבור איטון האמריקאית - בחלק מדפי ההסבר שלהם כיצד להתקין ניתן להבחין בשרטוטים אשר מופיע שם השם של איטון .
אילן
אני מתקשה למצוא באינטרנט סרטונים והוראות התקנה ברורות לחשמלית הזו.
1. לא ברור לי עד הסוף האם השימסים יושבים לפני או אחרי המיסב ואם צריך לחלוץ מיסב כל פעם בשביל לכוון.
2. להבנתי אצטרך לקדוח חור חדש לכבל החשמלי ולסתום את החור של ה- arb. לא כיף.
3. יש דיבורים על חומרים פחות איכותיים/חזקים ונטייה לשבירה בדגם הספציפי של החשמלית.
4. נושא צורת השילוב המתמהמה לא אידיאלי למי שעושה עבירות קשה על בסיס שבועי. נקודה לא מבוטלת.
מחר אברר מחיר של החלקים הרלטונייים לשיפוץ של ה- arb.
בינתיים, מוזמנים להתייחס/לענות על השאלות ששאלתי.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
בתקופה של היום בה יש נעילות חשמליות מוצלחות במחירים לא רעים הצורך או ההצדקה בנעילה פניאומטית יחד עם הצרות שלה עבר מהעולם.
לגביי השימסים בנעילות החשמליות (איטון והחיקוי שלה שאני חושב שאת שמו כתבת כאן) השימסים באים מבחוץ כך שאין לך חליצות לעשות.
boaz avrahami
20-08-23, 06:16
מדובר בהעתקה של ARB.
הם עצמם מסתמכים על התיעוד של היצרן. לא כתבו נייר אחד בעצמם.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
מדובר בהעתקה של ARB.
הם עצמם מסתמכים על התיעוד של היצרן. לא כתבו נייר אחד בעצמם.
Sent from my iPhone using Tapatalk Proבועז אני מדבר על נעילה חשמלית.
יש ל- arb חשמלית?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
מעיון בתמונות שלך, המצב לא נורא.
לדעתי ניתן לשפץ ולהגיע לתוצאה טובה.
לטש את השרוול בקייס והחריצים יעלמו.
את החריץ הרוחבי הגדול ניתן למלא באפוקסי ואז ללטש.
תחליף את כל הגומיות.
אני הייתי פותח את הנעילה לחצי לבדוק מה מצב הבוכנה (כנראה בסדר, אבל צריך לבדוק).
מפסק סרן - יקח לך לא יותר משעת עבודה לבנות מפסק מזווית גיבורה ומוט הברגה .
לשימוש מזדמן זה יספיק.
לדעתי במעט כסף ומעט זמן תהיה לך נעילה מתפקדת.
בברכה, טושי
boaz avrahami
20-08-23, 11:42
בועז אני מדבר על נעילה חשמלית.
יש ל- arb חשמלית?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
סליחה,
באוויר הם מעתיקים את ARB
בחשמלי את Eaton.
שים לב שהמקטים שלהם זהים ל ARB והמקט מתחיל ב RD ובחשמלי זה מתחיל ב ET.
הם פשוט מעתיקים די יפה.
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
נכון שהנעילה מתבצעת רק לאחר שליש סיבוב של הקורונה וכאשר מחליפים כיוון היא משתחררת וננעלת שנית - יש לקחת זאת בחשבון בתחילת נסיעה ( בעדינות בהתחלה ) .
אילן
למה הכוונה ב"מחליפים כיוון"? נסיעה קדימה לעומת רוורס?
בברכה,
יוני5
כן יוני. יש טענה (כנראה מבוססת :) ) שבהחלפת כיוון הנסיעה הנעילה משתחררת וננעלת שוב עצמאית.
(כמובן כאשר היא במצב נעול).
יש לנו 4 נעילות חשמליות (2 בדיסקו, 2 בויטרה), 3 מהן תחת השם hf, הרביעית עם שם אחר אבל ככל הנראה של אותו יצרן.
אנחנו לא עושים עבירות קשה באופן קבוע.
עד היום לא נתקלתי בבעיות שקשורות להחלפת הכיוון (או בכלל בעצם)
ההתקנה שלהן פשוטה, בדיסקו ובויטרה אין שימסים, אז החיים קלים....
אם המחיר דומה, הייתי הולך על חשמלית בלי לחשוב פעמיים.
בערך בדקה 00 מוצגת "הבעיה"
https://youtu.be/nT_H6rpd-Ck?si=9VrHntgJGCH-9Vcc
הפין במצב רגיל נמצא באמצע הרמפות, בתנועה אחורה הוא נלחץ ע"י אחת הרמפות, בתנועה קדימה ע"י הרמפה השנייה,
בכל מעבר בין קדימה לאחורה ואחורה לקדימה, בהחלפות הרמפות הפין באמצע אינו לחוץ ולכן הנעילה משוחררת.
אומרים שברכב עם גיר אוטומטי זה לא מורגש כי הגיר כבר דורך את הנעילה כי יש מעט סגירת חופשים עד שהציריות נעצרות בגלגלים.
בגיר ידני, נדרש שחרור קלאץ.
למען היסר ספק, אין לי נעילה כזו או בכלל, אבל חרשתי את הרשת ללמוד את הנושא, פשוט לא יצא לי להזמין עדיין נעילה.
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
תודה לכולם על המידע.
החלטתי להישאר עם ה- arb ולהחליף את החלקים השחוקים.
אין פה נטיה חד משמעית להחלטה, אבל בגדול אני נוטה יותר למוצר שמוכח שנים וגם לאחר התעמקות ולמידה של תהליך ההרכבה מעדיף להשאיר את הקיים.
תודה לכולם על המידע והעצות
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
את זה לא הבנתי.
הקיימת די בוודאות לא מכוונת נכון.
הבקלש היה גדול יחסית 0.4 ממ, הדיפרנציאל יצא בקלות ממש ולא היה שם שום לחץ או פרילאוד.
להבנתי השימסים גם לא היו ממוקמים כמו בהוראות של היצרן.
אפילו אפשר היה לראות רווחים מינימלים בין השימסים וההאוזינג.
בהנחה הלא מבוססת, שעומק הפיניון היה תקין (או סביר), וגם לאור העובדה שככה זה נסע כנראה מספר שנים לפחות,
חוץ מכיוון בקלש שהוא להבנתי פשוט יחסית, ונסיון ליצור פרילאוד הכי טוב שאפשר ללא מפשק, מה עוד יש לכוון?
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
יונתן,
עזוב הנחות ומחשבות....
הכל כבר פתוח, מה המצב של שאר הדיפרנציאל ( חוץ מהנעילה) ?
אתה עם דפרנציאל בחוץ, אתה בטוח שחוץ מהנעילה הכל תקין?
אם זו התקנה רשלנית ( כמו שכתבת) מה גורם לך לחשוב שהשאר תקין?
זה לא קשור ישירות לדיון.
אבל מכיוון ששאלת- בחנתי הכל לעומק ויש לי חי יסוד סביר לניח שהנזק שנגרם מההתקנה התרכז בדיוק איפה שצילמתי.
קורונה פיניון- נראים על הכיפק.
בית סטליטים- כנל.
בית הדיפ' - כנל.
המיסבים- נראים על הכיפק. אחד יוחלף ביחד עם החלק של הנעילה שיוחלף.
לא היו שבבים, אין שחיקות, אין שברים.
הנזק ממוקד לאיזורים המצולמים.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
ehudzeelim
21-08-23, 21:00
רק בשביל השלמת המידע,
לאחרונה הזמנתי מאיביי ספרטן אוטומטית לדנה 30 עם 27 שיניים בציריה, עלתה 850 שקל כולל הכל.
הגיעה בדואר בלי בעיות.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
רק בשביל השלמת המידע,
לאחרונה הזמנתי מאיביי ספרטן אוטומטית לדנה 30 עם 27 שיניים בציריה, עלתה 850 שקל כולל הכל.
הגיעה בדואר בלי בעיות.
Sent from my SM-J710F using Tapatalkכמו שכתבתי בהתחלה
אני לא מעוניין בנעילה אוטומטית מקדימה.
אבל זה כאמור דיון אחר.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
ehudzeelim
21-08-23, 21:19
כן צודק סליחה
חשבתי לשתף את המידע, כדי שאולי מישהו אחר ירוויח מזה
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
כן צודק סליחה
חשבתי לשתף את המידע, כדי שאולי מישהו אחר ירוויח מזה
Sent from my SM-J710F using Tapatalkבכיף תשתף.
מוזמן גם לשים קישור שמי שזה רלוונטי לו יהנה.
ואכן, מחיר מאוד מפתה.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
ehudzeelim
21-08-23, 21:47
אז הנה הקישור:
https://www.ebay.com/itm/354810173307
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תודה לכולם על המידע.
החלטתי להישאר עם ה- arb ולהחליף את החלקים השחוקים.
אין פה נטיה חד משמעית להחלטה, אבל בגדול אני נוטה יותר למוצר שמוכח שנים וגם לאחר התעמקות ולמידה של תהליך ההרכבה מעדיף להשאיר את הקיים.
תודה לכולם על המידע והעצות
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalkכדי לסגור אץ הסיפור-
הוזמנו מהנפלד החלקים התקולים:
מיסב האוויר עם הגומיות, וחצי מבית הדיפ' (החלק שעליו גם יושבת הקורונה) + אטם הבונדד הפנימי.
חלקים 1+2, 12+ 4 בתמונה.
על הדרך הוחלפו המיסבים שהיו תקינים אבל לא במידה ש- arb ממליצים והותקנו שימסים מתאימים.
הדיפ' הורכב וכוון כראוי.
הנעילה חזרה לעבודה כחדשה.
אציין לטובה את השירות של הנפלד שנתנו יחס אישי ללקוח פרטי מציק כולל לוודא התאמה של החלקים לדגם הנעילה הספציפי.
עם זמינות חלקים בארץ, אופציה של שיפוץ arb במידה ועושים התקנה טובה, אפשרית ולדעתי מומלצת. https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230902/bd51c7c86d439e43486b753f43a10b7e.jpg
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
יפה מאד וכל הכבוד על השיפוץ המושקע.
אני חושב שכדאי שתכתוב בפירוט את עלות החלקים, כדי מישהו שיעמוד בפני דילמה דומה יוכל לעשות את החשבון.
בברכה, טושי
יפה מאד וכל הכבוד על השיפוץ המושקע.
אני חושב שכדאי שתכתוב בפירוט את עלות החלקים, כדי מישהו שיעמוד בפני דילמה דומה יוכל לעשות את החשבון.
בברכה, טושיתודה טושיי
עלות החלקים הספציפיים אצלי לא רלוונטית להחלטה של אחרים.
מי ששוקל לשפץ אני מציע שיאבחן ויצור קשר עם הנפלד להצעת מחיר.
העלות במקרה שלי היתה נמוכה משל נעילה חשמלית חדשה.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
יישר כח.
הצינורית יצאה במקום הפעם?
מה עשית עם הזהו שסוגר את המיסב?
אסף.
הזהו (אומגה) המקורי שסוגר את המיסב ושעבר התעללות נשאר ולא הוחלף.
לא אידיאלי, כנראה שישרוד (טפו טפו).
לפיכך גם הצינורית נשארה לצאת מאותו מקום (כי יותר נוח).
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
אגב
בחיפושים ברשת נתקלתי בשני הקבצים הבאים.
מידות של מיסבים ושימסים בנעילות של arb.
אחרי שראיתי את ההתקנה המקורית המזעזעת אצלי, כולל מיסבים לא במידה... אני מבין שאלו קבצים חשובים ביותר במיוחד אם אין תחת היד סט מקורי של arb.
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
144772144773
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.