התחברות

צפייה בגרסה מלאה : מה אנחנו יודעים על טויוטה לנדקרוזר 250 החדש?



יואב פולס
21-08-23, 17:33
ניתן לצפות בעמוד זה


https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4053 (https://www.jeepolog.com/forums/content.php/4053-%D7%9E%D7%94-%D7%90%D7%A0%D7%97%D7%A0%D7%95-%D7%99%D7%95%D7%93%D7%A2%D7%99%D7%9D-%D7%A2%D7%9C-%D7%98%D7%95%D7%99%D7%95%D7%98%D7%94-%D7%9C%D7%A0%D7%93%D7%A7%D7%A8%D7%95%D7% 96%D7%A8-250-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9)

ishc
21-08-23, 22:24
נראה יופי, צמיגי כמעט 33, נעילה אחורית אורגינלית ודגם בנזין אטמוספרי.
הייתי מזמין היום אבל יש לי הרגשה שזה יהיה יקר

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

shmil
22-08-23, 15:48
טעות:
מה שהגיע בשנת 98, גרסה קצרה 73, גרסה ארוכה - 75. ולא כפי שכתוב.

המשוטט
22-08-23, 17:19
נראה יופי, צמיגי כמעט 33, נעילה אחורית אורגינלית ודגם בנזין אטמוספרי.
הייתי מזמין היום אבל יש לי הרגשה שזה יהיה יקר

Sent from my M2102J20SG using Tapatalkהבנזין הוא היברדי וכנראה רק לארהב

כך לפחות כל הקשקשנים שהיו בהשקה

Sent from my SM-G973F using Tapatalk

ishc
22-08-23, 21:44
בכתבה מצויין גם בנזין לא היברידי

Sent from my M2102J20SG using Tapatalk

יואב פולס
23-08-23, 07:07
טעות:
מה שהגיע בשנת 98, גרסה קצרה 73, גרסה ארוכה - 75. ולא כפי שכתוב.
צודק. תודה. יתוקן.

MR BIG
24-08-23, 09:48
נראה מבטיח.
מה שבטוח , עדיין אי אפשר יהיה לבטח את האוטו הזה באזור הדרום, וכל לילה ייגנב אחד כזה ....

Galaye
24-08-23, 10:00
אחלה כתבה
תודה על המידע

איל מ
22-09-24, 17:47
מחד, אולי זאת טעות הקלדה, מאידך הכותב הוא ג'וי בירן. בכתבה הבאה הוא טוען שהלנקרוזר יודע לנעול נעליים במידה 33.5:
https://cars.walla.co.il/item/3693111

נמרוד
22-09-24, 18:29
ממה שאני קראתי בכתבות ההשקה באמריקה, מגיע עם צמיג 265/70R18 שזה כמו 33x10.5

איל מ
22-09-24, 19:51
32.6x

- - - Updated - - -

32.6"

JustDoB
25-09-24, 07:45
הגבהה יש/תהיה בשוק ?

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

נמרוד
25-09-24, 11:50
הגבהה יש/תהיה בשוק ?



כמו שהשמש תזרח מחר בבוקר.

JustDoB
25-09-24, 11:51
כמו שהשמש תזרח מחר בבוקר.סבירות בינונית גבוהה

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

איל מ
25-09-24, 17:20
השמש תזרח כמעט בוודאות.
השאלה אם אנחנו נהיה שם כדי לחזות בכך...

KOOKE
25-09-24, 19:10
לתחושתי הסובייקטיבית לחלוטין, מבין השורות אני מבחין שג'וי לא ממש התאהב והתלהב מהרכב ולשם השוואה תבדקו כתבות אחרות שלו על הברונקו או על הרנגלר.

אמוץ נ.
25-09-24, 23:15
לא מלהיב אבל אם היה לי המון כסף הייתי קונה כזה כמשפחתי, ליד הג׳יפ.
נשמע אחלה SUV.


Sent from my iPhone using Tapatalk

סולי
04-10-24, 14:03
"התנהגות:*ההיגוי נעים ונוח, חשמלי הפעם ולא הידראולי, מספק מספיק מידע ותחושה על המתרחש מתחת לגלגלים."


לקוח מהכתבה,
טכנית איך זה מתבצע?

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

asafk
04-10-24, 14:12
כמו ברוב המכוניות המודרניות. מנוע חשמלי שמייצר תיגבור במסרק ההגה.

אסף.

סולי
04-10-24, 15:01
איך הפידבק עובר חזרה לנהג?


Sent from my SM-G781B using Tapatalk

asafk
04-10-24, 15:36
כמו במסרק הידראולי. החשמל או השמן זה רק הגברה - עדיין הגלגלים מחוברים לידיים של הנהג.
להבדיל יש כבר מכוניות עם הגה 'על חוט' כלומר ללא חיבור מכני. שם יש מנגנון שלם של פידבק לנהג.
אבל להבנתי במקרה הזה זה 'סתם' מסרק הגה חשמלי.

אסף.

סולי
04-10-24, 16:49
לא יודע למה הרגיש לי בדי מקס החדש היגוי מאוד מעורפל... האשמתי את התגבור החשמלי

Sent from my SM-G781B using Tapatalk

asafk
04-10-24, 17:03
בצדק האשמת. אבל זה לא התגבור עצמו, זה כמה התגבור לעומת גאומטריית המתלה.

אסף.

oferc
07-10-24, 11:54
ממה שאני קראתי בכתבות ההשקה באמריקה, מגיע עם צמיג 265/70R18 שזה כמו 33x10.5

31.5/10.5 , רחוק מלהיות 33

והמחיר אצל היבואנים המקבילים 600K ויותר , נראה מה יהיה המחיר שיגיע ביבוא רשמי.

ehudzeelim
07-10-24, 12:02
31.5/10.5 , רחוק מלהיות 33



לא 31.5 ולא 33,
אלא 32.6.

נמרוד
08-10-24, 09:47
265/70R18 זה אכן 32.6 אינץ' בחשבון לימודי ליבה אבל זה 33/10.5R18 במונחים המקובלים של התעשייה.

המספרים תמיד מעוגלים למעלה, צמיג בקוטר 33 אינץ' הוא בפועל בקוטר 32.5-32.9 אינץ' תלוי ביצרן כי חצי אינץ' זה לגמרי בתוך הטולרנס המותר. שלא לדבר על זה שצמיג שטח מאבד בכיף חצי אינץ' ויותר בקוטר משחיקה רגילה.

מצורף הדף הקטלוגי של צמיג טויו MT כדוגמא, סימנתי את המידות 31/10.5R15 ו265/70R18 וניתן לראות שהקוטר והרוחב זהים לכל צורך ועניין.

147763

ehudzeelim
08-10-24, 17:25
כשאתה צודק אתה לא טועה
חוץ מה-31 שכתבת בסוף בטעות 😁

ehudzeelim
09-10-24, 21:35
יצא לי לראות טויוטה כזו על כביש 40 לפי יומיים (הם כבר כאן?) הדגם עם הפנסים העגולים.
צבע מדברי, מאד לא צעקני שונה מאד מרכבים אחרים בסגמנט או בכלל..
נראה פשוט ופונקציונלי, יפה לאין ערוך מהדגם היוצא. אהבתי

KOOKE
09-10-24, 22:04
למי שיש סבלנות יצא ולוג של הטרחנים הישראלים על הלנדקרוזר החדש:


https://youtu.be/4hvmnwCRDC4?si=BpLMDnJ_TcOs7fZI

כרגיל - היבואן בארץ מביא רק את מנוע הדיזל שזהה למנוע היוצא...מבאס.

התמחור יהיה פסיכי וכבר מחכים בתור להניח יד על פאר היצירה

נמרוד
27-01-25, 15:44
https://www.motor1.com/news/748519/land-cruiser-off-roading-artic-trucks/

מה בעצם הופך צמיגי 37 אינץ' לגיטימיים על לנדקרוזר? מבטא איסלנדי?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250127/fa30b5c2e8ef95170882b3db68f8b89d.jpg

ד ו ר ו ן
27-01-25, 16:25
למי שיש סבלנות יצא ולוג של הטרחנים הישראלים על הלנדקרוזר החדש:


https://youtu.be/4hvmnwCRDC4?si=BpLMDnJ_TcOs7fZI

כרגיל - היבואן בארץ מביא רק את מנוע הדיזל שזהה למנוע היוצא...מבאס.

התמחור יהיה פסיכי וכבר מחכים בתור להניח יד על פאר היצירה

אם זה מנחם.. חבר באוסטרליה מדווח על רשימות המתנה של כ-שנה.

משומשים בני שנה נמכרים במחיר חדש.

נמרוד
28-01-25, 13:49
האוסטרלי הזה כנראה לא עומד בתור.

https://youtu.be/iq8BokEhkss?si=7JZK-X_M2vWPnbgW

דור אריאל
28-01-25, 14:33
האוסטרלי הזה כנראה לא עומד בתור.
https://youtu.be/iq8BokEhkss?si=7JZK-X_M2vWPnbgW

לגבי התא מטען 7 מקומות פתוחים הוא טיפה גדל לעומת הדגם הקודם ( אז לא היה מקום לכלום ועכשיו אין מקום לכלום..)

איל מ
28-01-25, 16:02
האוסטרלי הזה כנראה לא עומד בתור.
https://youtu.be/iq8BokEhkss?si=7JZK-X_M2vWPnbgW

וואוו, הבחור ממש לא אוהב לנדקרוזר. ונראה לי שאחרי הסרטון הזה הוא יהיה מאויים ברמות הכי גבוהות ממעריצי המותג ברחבי העולם....
אבל חייב לציין שהוא משעשע.
וגם עושה מונולוג שלם של כמעט 20 דקות ברצף, ובשצף.
יפה.

נמרוד
28-01-25, 17:16
אז אתה בטח תהנה ממנו פותח ג'ורה על לנדרובר.

https://youtu.be/ggrdEup0g30?si=dZ1FBqhDWvk9noL3

איל מ
28-01-25, 19:12
בןֶ*ונה מניאק. לא מבין כלום. מי הוא בכלל?! חוצפן,זה מי שהוא! וגם לא מצחיק!
ומי בכלל יכול לשמוע מונולוג של 20 דקות ברצף.
;)

שולץ האיום
29-01-25, 07:15
לדעתי לא הצליח להם בעיצוב.
ניסו לחזור אחורה לקווים מרובעים, רנגלר סטייל אבל יפנים כמו יפנים, יצא משהו לא יפה ולא מקורי.

איך מישהו פה כתב - פונקציונלי, כן בזה הם טובים.

דניאל מאירי
29-01-25, 07:56
השבוע הייתי בסוכנות טויוטה לטיפול בהיילקס,
ניצלתי את ההמתנה להציץ ב-250.
מידת הצמיגים שראיתי 265/65/18 כמו בהיילקס למעט עוד "1 בג'נט,
הבנזין בייבוא אישי עולה 520 ובסוכנות הדיזל מתחיל ב-399.
הרכב נראה מדהים ועולה על הדגם הקודם בכל פרמטר,
ברור שיהיה הצלחה מסחררת, הביקוש כרגע גדול מההיצע,
דניאל

רמי גלבוע
29-01-25, 08:15
חברים, בוקר טוב!
תנוח דעתכם, הקרוזר החדש משופר מאוד ביחס לקודם,
הוא נראה פגז, נוסע טוב יותר בכביש ובוודאי בשטח.
מרווח וטכנולוגי בפנים, לא אלקטרוני מדי (ככל שניתן בימינו)

המחיר בשמיים, אבל מה האלטרנטיבות שלפנינו? מי שרוצה לטייל בשטח בלי לקחת משכנתא יוכל להזמין 'סלקט' ב-410,000 שקלים.
מוסיפים נעילה אחורית, הגבהה 2-אינץ', ויש לכם רכב טיולים מצוין. צמיגים, מיגון, זה שלב שני.

ביום שישי יעלה מבחן דרכים שלי ב'וואלה' אבל אני כבר מעלה כאן ציטוט קצר על נושא הדיזל שבינינו,
הוא החלק הפחות מלהיב ברכב:

..."ההתייחסות למנוע הדיזל תלויה במקום ממנו הגעת אל ה-250:
אם הגעת לכאן ממחוזות הפרימיום ב-500,000 שקלים, חספוס הדיזל יבאס אותך.
אם הגעת מעולם הג'יפאות, זהו מנוע מצוין העונה על כל הציפיות.

מה שבטוח הוא חייב הגבהה, מרווח הגחון ממש קטן ביחס לאורך המרכב.

148495148496148497148498

איל מ
29-01-25, 10:18
הדגמים שבארץ מגיעים עם תגבור היברידי?

sgill
29-01-25, 10:37
דרך היבואן מגיע רק הדיזל שהוא כמו המנוע של הדגם הקודם - כמעט כל המבחנים בעולם טוענים שהוא חלש בשביל הרכב וזה מאוד מורגש.
בייבוא אישי אפשר להביא בנזין והיברידי אבל מאוד יקר. אני מניח שידעו לטפל בהיברידי בארץ כי טויוטה מוכרים פה רכבים היברידים כבר מעל 10 שנים.

לדעתי הוא יקסום לבעלי לנדקרוזר קודם אבל לא ישכנע אנשים ששוקלים רנגלר או ברונקו להכניס אותו לאקסל קבלת ההחלטות.

רמי גלבוע
29-01-25, 11:59
Sgill,
אתה צודק שהוא מתאים בעיקר ללקוחות של קרוזרים קודמים; וגם כאלה שקנו בזמנו פאג'רו ושאר "רכבי כביש-שטח".
זה משאיר אותו די בודד במערכה עם רקסטון מלמטה, ו-110 מלמעלה.

הלנד קרוזר מעולם לא התיימר להתחרות בשטח עם רנגלר או ברונקו, הוא הרבה יותר משפחתי במידותיו והאופי שלו.

ד ו ר ו ן
29-01-25, 12:02
דרך היבואן מגיע רק הדיזל שהוא כמו המנוע של הדגם הקודם - כמעט כל המבחנים בעולם טוענים שהוא חלש בשביל הרכב וזה מאוד מורגש.
.
מוזר.
באוסטרליה מהללים את הביצועים של המנוע החדש (2.8), כולל התמודדות והתגברות במבחני ראש-בראש מול ה-V8 דיזל היוצא.
תאוצות, זמינות כוח וגרירה.

רמי גלבוע
29-01-25, 12:03
רוב המבחנים אומרים באמת שמנוע הדיזל חלש על האוטו, אבל זה לא לגמרי מדוייק.

המנוע הזה לא מסעיר או מעודן כמו ה-V6 של 110 או ברונקו, אבל ביצועיו מספקים לגמרי בכביש 6 ב-140, בעליות מסדום ועקיפות, או דיונות של נחל סכר. הוא לא מתיימר להיות ארנבת אספלט.
קצת מבאס לקנות ב 560,000 שקלים רכב עם "מנוע של טנדר", אבל אני חושב שלשימוש הטיפוסי של קוראי ג'יפולוג, הוא לגמרי בסדר. ובלי תחכומי היתר של היברידיים חזקים.

sgill
29-01-25, 14:17
קצת מבאס לקנות ב 560,000 שקלים רכב עם "מנוע של טנדר", אבל אני חושב שלשימוש הטיפוסי של קוראי ג'יפולוג, הוא לגמרי בסדר. ובלי תחכומי היתר של היברידיים חזקים.

הבעיה היא לא השימוש הטיפוסי אלא הארנק הטיפוסי של קוראי ג'יפולוג...

ד ו ר ו ן
29-01-25, 14:33
רוב המבחנים אומרים באמת שמנוע הדיזל חלש על האוטו,

מגיע לכאן מנוע שונה מהמשווק באוסטרליה?
חוו״ד שם שונות מאד.

Dozer
29-01-25, 18:35
אני חושב שחוות הדעת הטובות על מנוע ה 2.8 שם מתרכזות בשידוך שלו לתיבת ההילוכים החדשה, אני מופתע לשמוע שהוא חלש.

אבל למה ג'אנט 18 למה?

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

KOOKE
29-01-25, 19:44
דורון, לטעמי גם השוק האוסטראלי דיי משוחד לטובת המותג טויוטה -

ד ו ר ו ן
29-01-25, 19:51
דורון, לטעמי גם השוק האוסטראלי דיי משוחד לטובת המותג טויוטה -

מספרים.. לא משקרים.
עובדות ולא תחושות.
השוואתי מול V8.
קשה להאמין.

asafk
29-01-25, 20:10
Sgill,
אתה צודק שהוא מתאים בעיקר ללקוחות של קרוזרים קודמים; וגם כאלה שקנו בזמנו פאג'רו ושאר "רכבי כביש-שטח".
זה משאיר אותו די בודד במערכה עם רקסטון מלמטה, ו-110 מלמעלה.

הלנד קרוזר מעולם לא התיימר להתחרות בשטח עם רנגלר או ברונקו, הוא הרבה יותר משפחתי במידותיו והאופי שלו.רמי, אני חושב שכל הסגמנט זז. אתה עדיין מסתכל על 'רכב פנאי שטח 7 מקומות' ואז באמת נשאר רק רקסטון ודיפנדר.
אבל יש אופציות טובות בטווח החצי מליון שקל כמו ברונקו מצד אחד (למה לא? ) וריינג'ראפטור מצד שני, ועוד כמה כלים שיש להם גם יכולות שטח וגם מוצלחים בתור רכב משפחתי. אם כבר הרקסטון לא שייך.
כמו שכתבת שברונקו לא אופציה (למה? כי הוא לא מפונפן מספיק בשביל חצי מליון שקל) אז אני טוען שרקסטון לא אופציה כי הוא לא רכב שטח בשום מדד.
בקיצור.... צא מהשבלונה. אין יותר שבלונה. כל יצרן לקח את רכב השטח המשפחתי לפרשנות אחרת ורק לנדקרוזר פראדו נשאר על המשבצת לבד. לטוב ולרע.

אסף.

אמוץ נ.
29-01-25, 20:55
אני חושב שלמרות כל מני נקודות דמיון, ברונקו ולנדקרוזר הם כלים שונים עם ייעוד שונה.
הראשון כלי שעשועים\מותרות והשני הוא בעיקר כלי עבודה שיימכר במאות אלפי יחידות לשוק מוסדי באפריקה, אוסטרליה ואסיה וייסע חצי מליון ק״מ בלי להתלונן.
בשביל זה יש לו את הדיזל הישן שלו.
עם כל הכבוד, אני לא רואה ברונקו או רנגלר ממלאים את הפונקציה הזאת.

Sent from my iPhone using Tapatalk

asafk
29-01-25, 21:38
אבל הם ממלאים פונקציה אחרת. מה שכתבתי הוא שכמו שברונקו הוא לא באותו סגמנט של לנדקרוזר פראדו - ככה גם רקסטון לא. וגם לא דיפנדר.
אין סגמנט של רכב פנאי שטח משפחתי 7 מקומות להמונים יותר.

אסף.

רמי גלבוע
30-01-25, 08:53
הגרסה העברית של הג'יבריש שהיה כאן במקור, (באדיבות https://www.pixiesoft.com/flip/)


אני מסכים עם כל הנאמר...
הרקסטון הוא באמת חלופת שטח גרועה יותר, אבל על הכביש הוא מצוין - כלומר פיתרון אפשרי למשפחה שחשוב לה הגודל והילוך הכוח, לשטח קל.

הברונקו נהדר, אבל לא משפחתי - מבחינת עידון ושקט הנסיעה, הגג המתפרק (טעות גדולה של פורד להכניס גג פריק, לעניות דעתי), והדימוי הכוחני מדי ליותר מדי לקוחות.

ה-110 בעייתי בגלל המחיר והאמינות/סחירות, למרות שהוא נותן היום 5 שנות אחריות, לא לזלזל

אז עבור לקוח משפחתי שרוצה יכולת שטח סבירה לטיולים, ה-250 הוא באמת האופציה היחידה.
אגב, למה כולנו מתעלמים מהגרנד צ'ירוקי? אני יודע שהוא נמוך וכיו"ב; אבל האם אין להם איזו גרסת שטח עם הילוך כוח, SUMMIT RESERVE נדמה לי? מגיעה לארץ?

נו, יופי, אין לי כוח להקליד מחדש.

כולכם צודקים. ה-250 הוא המשפחתי ביותר מכל הנ"ל (חוץ מהדיפנדר שיש לו בעיות אחרות).
הוא גם הקרבי ביותר מבין ה-7 מושבים

רמי גלבוע
30-01-25, 11:38
יש כאן סרטון מעניין של רוני דאל האוסטרלי.
https://www.youtube.com/watch?v=j68BPl-a2eM

הוא מתלבט אם יוכל לעשות עם ה-250 את 'דרך הצאן' המיתולוגית CSR, שאורכה 1600 ק"מ מבודדים באוסטרליה
הוא מפרט את דאגותיו לגבי ה-250, רובן נוגע למערכת ההיברידית שאינה מגיעה אלינו דרך היבואן הרשמי.
יש עוד כמה, נוגעות בעיקר למיעוט חלפים וידע, בשלב זה של חיי המוצר

אין ספק שה-2.8 דיזל אינו מעודן וחזק כמו ההיברידיות או ה-6 בוכנות של ברונקו ו-110,
אבל זה בהחלט מנוע מוכר ועמיד. ותהרגו אותי, לשימוש יום יומי בכביש ובטיול הוא מספיק חזק, לגמרי

אבי ביטר
30-01-25, 16:28
עיצוב

על הפנים.

לא עושה חשק.

Dozer
30-01-25, 16:35
עיצוב

על הפנים.

לא עושה חשק.לא יודע, נחמד, צפוי, מוכר (כ דגושה) https://uploads.tapatalk-cdn.com/20250130/a603f33540827d949f19e411402cc6c5.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

asafk
30-01-25, 17:00
אף טויוטה לא שם בענייני חשק.
לא חושב שמישהו מפנטז על מכונית עם סמל טויוטה על ההגה.

אסף.

איל מ
30-01-25, 17:16
אני דווקא חושב שהגרסה עם הפנסים העגולים יפה מאוד, ושגם הרגילה נראית לא רע.
אתמול נתקלתי באחד כזה ברחובות עיירה/כפר מגזרי. אם הם קונים, כנראה שזה טוב ;)
מה שכן זאת חתיכת קוביה ענקית. לא יודע אם הנתונים תומכים בזה, אבל ויזואלית נראה ממש הרבה יותר רחב וגבוה מהדגם היוצא.

assafy
30-01-25, 17:27
לטעמי נראה הרבה יותר טוב בהשוואה לדגמים הקודמים (לא בהשוואה לרכבים אחרים).
שוב, הכוונה מול פראדו 150 ו120.


Sent from my Pixel 6 using Tapatalk

ehudzeelim
30-01-25, 18:48
לא יודע, על מה אתם מדברים,
בסגמנט של רכב פנאי-שטח 7 מקומות להמונים, הוא הכי יפה

איל מ
30-01-25, 20:14
מי זה אתם,
רק אבי ביטר חושב שהוא כעור.
והוא, כידוע, מבין רק במוזיקה.
ושווארמה.

nirs
31-01-25, 07:37
https://youtu.be/zlhSgUh_6VY?si=s5gCsHeJvqi8OaUw


Sent from my iPhone using Tapatalk

רמי גלבוע
31-01-25, 07:55
זה מה שרציתי להגיד:

https://cars.walla.co.il/item/3723253

ד ו ר ו ן
31-01-25, 10:17
זה מה שרציתי להגיד:

https://cars.walla.co.il/item/3723253

תודה!

שולץ האיום
31-01-25, 10:24
מי זה אתם,
רק אבי ביטר חושב שהוא כעור.
והוא, כידוע, מבין רק במוזיקה.
ושווארמה.

ההתמחות האמיתית היא קבב.
בנוסף למוסיקה כמובן.

nir.samo
31-01-25, 11:25
הבעיה היא לא השימוש הטיפוסי אלא הארנק הטיפוסי של קוראי ג'יפולוג...

לדעתי אנחנו הצפרדע בסיר, לגמרי התרגלנו שזה בסדר לשלם סכומים כאלה על רכבים. רכב שעולה ביפן 170 אש"ח עולה פה פי 3.3.

מבחינתי לא רק המחיר המוחלט פוסל אותו אלא היחס למקור. זה פשוט משהו שלא רלוונטי והמבחן הזה (המצויין רמי!) יכל להיות ל-F-35 או חללית של נאסא באותה מידה של רלווטיות.


148510

ד ו ר ו ן
31-01-25, 12:48
לדעתי אנחנו הצפרדע בסיר, לגמרי התרגלנו שזה בסדר לשלם סכומים כאלה על רכבים. רכב שעולה ביפן 170 אש"ח עולACH]

המחיר בארץ הייצור לא רלוונטי להשוואה.

sgill
31-01-25, 14:00
זה מה שרציתי להגיד:

https://cars.walla.co.il/item/3723253

סקירה מצוינת ומקיפה, אוביקטיבית ולא מתחנפת ליבואן הרשמי.

אני מסכים שהשוני בין גרסת המבחן והגרסה הזולה לא שווה 150 אלף שקל. כמו שנכתב, הגבהה, מיגון, נעילה אחורית, צמיגים 50.50 הכי גדולים שמותר והייתי מחליף גם את המולטימדיה למסך גדול יותר וזהו. ריפודי בד לדעתי עדיף במדינתנו החמה. כל שאר האלקטרוניקה בדגם היקר זה פתח לבעיות ולעלויות גבוהות של תיקונים. גם הג'אנט 17 עדיף בשטח על ה 18 של הדגם הנבחן.

מה שכן רמי, היה נחמד אם מישהו שקנה מיבואן מקביל את דגם הבנזין ההיברידי יוכל לתת לך סיבוב רק כדי לשמוע ממך עד כמה מורגש השוני בין המנועים. הן בכח והן ברעש / ויברציות וגם צריכת דלק.

אגב צריכת דלק, אם הצלחת "להוציא" ממנו 9.5 במבחן זה נתון מעולה. הרנגלר היה משיג אולי חצי מזה.

והערה צינית לסיום: אם הוא באמת ימכר טוב בארץ, אולי גנבים יתלבשו עליו וירדו קצת מהרנגלרים שלנו. קצת לילות שקטים והנחה בביטוח זה כל מה שאנחנו מבקשים.

אבי ביטר
01-02-25, 14:42
אני מבין שאין מה לעשות נגד הגנבים וזאת גזירת גורל ?
כמו שמפכל המשטרה אמר איפושהו - זה מה שנגזר עלינו, בהתייחס לפיגוע טרור.

פשיטת רגל.
איטית.
אבל עדיין פשיטת רגל.

תתביישו לכם.
כולכם.

נמרוד
01-02-25, 15:01
נשמע כמו התחלה של השיר החדש של אבי ביטר.

איל מ
01-02-25, 19:38
זה מה שרציתי להגיד:

https://cars.walla.co.il/item/3723253

יש לך כמה טעויות קטנות.
הקביעה ש245/70 טובים יותר לעבודת שטח מה 265/65 ניתנת לויכוח (אותו גובה צמיג בדיוק. מילימטר אחד יותר לטובת ה265).
וכשאתה משווה לגרסה האיסלנדית אתה אומר שהגלגלים בארץ הם 33", בעוד שהמידה האמיתית היא 31.6" (נהוג לעגל כלפי מעלה, אז נגיד 32).
אם כבר דיברנו,
במידה 265/65/18 יש מעט מאוד צמיגים. עוד פחות צמיגי שטח.
במידה 245/70/18, לא מצאתי צמיגים כלל.
מניח שזה ישתנה כשיתחילו להמכר כאן כמויות של לנדקרוזרים.

KOOKE
02-02-25, 09:34
לטעמי דווקא העיצוב יפה.

אישית מעדיף מושבי עור ברכב שטח ולו בשל העמידות לאבק וקלות הניקוי.

תמחור לא הגיוני ושיווק רק מנוע הדיזל בארץ זה הביקורת הכי הכי גדולה מבחינתי.

לדעתי, המתחרים הישירים שלו הם קודם כל הברונקו ואחר כך הרנגלר. הברונקו למעט רעשי הרוח בהחלט עונה על כל פרמטר של המשפחה המטיילת באותה מידה שהלנד קרוזר החדש עונה על צרכים אלו. הרנגלר קצת פחות מתאים למשפחה המטיילת הממוצעת ויותר מתאים לאלו שהשטח והעבירות בראש מעיניהם.

מי שצריך 7 מושבים אז תכלס אין ללנד קרוזר מתחרים ברמת המחיר שלו - הדיפנדר בסקלת מחיר אחרת ומופרכת כשלעצמה.

אומי5
02-02-25, 09:54
אף טויוטה לא שם בענייני חשק.
לא חושב שמישהו מפנטז על מכונית עם סמל טויוטה על ההגה.

אסף.
סופרה ?


בתור אחד שלא רואה את עצמו קונה אי פעם רכב שטח ב300 אלף וצפונה (וגם דרומה), אני מאוד שמח על הויכוח, מאחל לכל הדגמים הצלחה במכירות ומחכה שרכבי 2025 יהיו בני עשר ונקנה אותם יד 3 שמורים עם ק"מ סביר.

די אהבתי את המראה של ה250 בעיקר בגלל שהוא לא נהייה עוד יותר מצועצע ומוגזם כמו שרכבים נוהגים להראות כיום.

נמרוד
02-02-25, 16:22
בתור אחד שלא רואה את עצמו קונה אי פעם רכב שטח ב300 אלף וצפונה (וגם דרומה)...

אל תתחייב, בטח לא נומינלי בשקלים [emoji3]

ד ו ר ו ן
02-02-25, 23:01
די אהבתי את המראה של ה250 בעיקר בגלל שהוא לא נהייה עוד יותר מצועצע ומוגזם כמו שרכבים נוהגים להראות כיום.
+++
חזרו לקווים שלא צריך לדמיין שזה רכב שטח.
ממשיך את הגימני החדש, והברונקו.

מוטי ג.
03-02-25, 06:53
מראה הקופסה מדהים ולדעתי(ממה שראיתי בכביש) הוא גם נראה קטן יותר מהדגם היוצא אולי כי פחות מנופח.
בהחלט בא לי.

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

איל מ
03-02-25, 09:41
מצד שני גם הסנטה פה החדש חוזר ל"קווי שטח".
אם המגמה תמשיך, הלנדקרוזר יראה כמו עוד אחד מהעדר.

אומי5
03-02-25, 10:36
אל תתחייב, בטח לא נומינלי בשקלים [emoji3]

צמוד למדד, ט.ל.ח.

רמי גלבוע
04-02-25, 08:06
היי KOOKE,
רמת העידון והמרחב הפנימי בקרוזר החדש (או בפג'רו זצ"ל, אם אפילו קרוזר 2023) משופרות בסדרי גודל ביחס לרנגלר (עם כל הכבוד...), ואפילו מהברונקו בעל המתלים העצמאיים.

גם בלי להתחשב ב-7 מושבים, הקרוזר (חדש או ישן) מפנק ומרווח יותר, הישיבה גבוהה ולא קלסטרופובית כמו ברנגלר, רעשי הרוח בסדרי גודל נמוכים יותר (ותודה למי שהמציא את הגג הפריק, שאף אחד לא מפרק אותו באמת).
כך גם גודל החלונות, גג השמש, ורמת הרגיעה הכללית בכביש מהיר.

בשטח? הברונקו והרנגלר מפצחים את הקרוזר לחתיכות (מי מוכן לנסוע בשטח על מרווח גחון 20.5?) אבל בכביש, הקרוזר 250 לחלוטין יותר טוב (גם יותר מהקרוזר היוצא).

לגבי המנוע - אין ספק של-2.8 אין את רמת העידון של יחידות V6 או היברידיות כמו שמוכרים באמריקה אבל בינינו - אם היה נפתח כאן דיון על נושא המנוע, הרבה מחברי הפורום היו טוענים בלהט שרמת האמינות של יחידה היברידית אינה מספקת לטיילי שטח. בטח לא בעוד כמה שנים, כשקנייה כזו תהיה רלוונטית לחלק מאיתנו.

sgill
04-02-25, 10:50
מה קורה אם זורקים גם את האינאוס גרנדייר למשוואה?
בשטח לדעתי הוא עדיף על הלנדקרוזר. ובכביש לפי מבחנים בחו"ל שקראתי נראה שהוא בסדר.
אני לא בטוח לגבי המחיר אבל לדעתי הוא יותר קרוב לדיפנדר החדש מאשר לקרוזר.
אמנם רכב נישתי, אבל נראה שהוא נותן את המענה הכי טוב של נוחות בכביש ויכולות שטח.
ואגב, כבר יש כמה כאלה על הכביש בארץ.
אמינות? עדיין קשה לדעת, אבל עם מנוע שבא מה G קלאס וגיר ZF של במוו, הכיוון נראה טוב.

**אני כמובן לא סוחר לא יבואן ואין לי שום קשר לגראנדייר (סתם אוהב את הדשבורד העליון בגג :-) )

רמי גלבוע
04-02-25, 11:44
הגרנדיר הוא כמובן, מתחרה רציני מאוד.

ערכתי עליו בזמנו מבחן כביש ושביל, לפרק זמן קצר מאוד, בצרפת.
להנאתכם, יש גם את הסיפור כיצד הוא נולד, משעשע:
https://cars.walla.co.il/item/3659274

הוא נראה רציני ביותר; מסיבי, מוצק, מכלולים הכי טובים (גם על זה יש ויכוחים).

נראה לי שבשטח הוא מכה את הטויוטה בקלי-קלות.
אין לו את העבירות של ברונקו ורנגלר אבל הוא בנוי למטרה אחרת, אוברלנדינג טהור על פני מרחקים ויבשות. לשימוש כזה אני מעדיף אותו על פני ברונקו ורנגלר.

כביש? פחות טוב מהטויוטה, טוב משני האחרים.
מחיר? כנראה הכי יקר, בטח בארץ. רק ה-G יקר (הרבה) יותר

ועדיין מרחף על הגרנדיר סימן שאלה של הרכבת כל המכלולים לרכב הומוגני אחד, אמינות לאורך שנים, את כל אלה הוא עוד צריך להוכיח. הרשמים הראשונים מאוסטרליה, טובים מאוד.

- - - Updated - - -

לטובת מי שיתעצל להיכנס ללינק הנ"ל, אני מצרף את 2 הפסקאות הראשונות של הכתבה הנ"ל:

...את סיפורו של אינאוס גרנדיר יכולנו להתחיל בצליחת מדבריות וג'ונגלים, נהמת מנועים וגלגלי שיניים, או בהשוואת לוח המחוונים שלו לזה של בואינג 737. אבל אני דווקא מעדיף להתכנס לפאב אלמוני בלונדון, שבו נהג המולטי-ביליונר ג'ים רטקליף לשתות בירה עם החבר'ה. כמו מאות אלפי שוחרי הדיפנדר הישן ברחבי העולם (ובהם כותב שורות אלה), גם רטקליף התחרפן ב-2016, כאשר ראה להיכן צועדים אנשי לנד רובר עם מחליפו של הדיפנדר האייקוני. אפשר להבין את שיקוליהם העסקיים של פרנסי לנד רובר אבל ככה להרוג את האייקון המוטורי, עתיר הכריזמה?

כולנו התחרפנו מהבחירה של לנד רובר, אבל ג'ים רטקליף הוא לא סתם 'כולנו'; רטקליף הקים ב-1998 את קונצרן הפטרוכימיה Ineos, שערכו מוערך בכ- 16.5 מיליארד דולר. רטקליף הוא אחד מבעליה של קבוצת מרצדס פורמולה-1, מועדון הכדורגל מנצ'סטר יונייטד, יאכטות America's Cup, קבוצות מרוצי אופניים ועוד שעשועים של עשירים. כמה עשירים? ה"סאנדי טיימס" הערך בשנה שעברה את הונו ב-30 מיליארד ליש"ט, וקבע שהוא האיש השני הכי עשיר בבריטניה.

רטקליף הציע ללנד רובר לקנות מהם את המותג הנחשק, ולהעניק לדיפנדר חיים חדשים. לנד רובר לא הסכימה, ורטקליף המשיך במהלכיו - תוך שהוא מנופף מעליו תביעה משפטית של לנד רובר, שהאשימה אותו בגניבת קניין רוחני ועסקי.

asafk
04-02-25, 13:18
אז העניין ככתוב קודם - כל אחד הוא נישה בפני עצמו. התחרות היא בין כלי רכב שונים זה מזה ולכן מבחן של פראדו הוא רק זה. בלי להשוות אותו לתחרות.

אסף.

נמרוד
04-02-25, 17:41
לא רק שקרוזר בסיסי עולה 410,000 ש"ח ודיפנדר בסיסי 546,000. קחו בחשבון שירידת הערך של לנדקרוזר הרבה יותר קטנה משל דיפנדר ותראו שמי שיחזיק את הרכב 3-5 שנים, מחיר הדיפנדר בפועל כפול או יותר. וזה כבר הבדל ששם אותם בקטגוריות אחרות.

הגרנדיר עוד יותר יקר וזה בכלל רכב בוטיק ללא אבא ואמא שמיוצר בסדרות של סדנא איטלקית. ממש לא לכל אחד.

אין הרבה תחרות, ואם כבר מישהו (שלא צריך 7 מקומות) מתלבט זה מול ברונקו - שתי קופסאות 5 דלתות בטווח מחירים דומה. וגם שם הבחירה תהיה מהירה מאד לכאן או לכאן בהתאם לצרכים האמיתיים ונסיעת מבחן קצרה.

sgill
05-02-25, 11:10
במחיר של הגראנדיר והדיפנדר החדש, ולשטח קיצוני יש כמובן גם את הזיבאר שהוא נישה בפני עצמו.
לחובבי החשמל יש את ה H3 על 2 גירסאותיו שלדעתי קרוב יותר לדיפנדר החדש ביכולות השטח. אולי יגיע גם ה TANK הסיני ובינתיים מוכרים בארץ את היאנגוואנג U8 גם ברמות המחיר הגבוהות.

בקיצור, גם בלי פאג'רו, טראנו, טרופר, רודאו ואחרים שעזבו אותנו עדיין יש אופציות לשטח, ראויות וראויות פחות, ICE וחשמליות בטווחי מחירים של 160 (ג'ימני) ועד לכמעט 2 מיליון (G63).

Dozer
05-02-25, 11:23
במחיר של הגראנדיר והדיפנדר החדש, ולשטח קיצוני יש כמובן גם את הזיבאר שהוא נישה בפני עצמו.
לחובבי החשמל יש את ה H3 על 2 גירסאותיו שלדעתי קרוב יותר לדיפנדר החדש ביכולות השטח. אולי יגיע גם ה TANK הסיני ובינתיים מוכרים בארץ את היאנגוואנג U8 גם ברמות המחיר הגבוהות.

בקיצור, גם בלי פאג'רו, טראנו, טרופר, רודאו ואחרים שעזבו אותנו עדיין יש אופציות לשטח, ראויות וראויות פחות, ICE וחשמליות בטווחי מחירים של 160 (ג'ימני) ועד לכמעט 2 מיליון (G63).חבל רק שרוב הטווח נמצא צפונה מ 400 אלף, אבל בסדר, זה מה יש, נחכה להם ביד שניה

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

sgill
05-02-25, 12:11
הבעיה היא כשהרכבים האלו יתישנו עם כל האלקטרוניקה ומחשבים, יהיה יקר מאוד לטפל בהם.
גם תיקוני שטח יהיו כמעט בלתי אפשריים, ברוב המקרים יצטרכו פשוט לגרור את הרכב החוצה ואח"כ על גרר למוסך.
וגם זה בתנאי שהמחשב לא יחליט לנעול את הגלגלים רגע לפני שהאוטו כבה כי כך מורה המחשב.
איפה הימים שהיינו נושפים לתוך הדיזה בקרבורטור, מוצאים את האבק וממשיכים לטייל?

נמרוד
05-02-25, 12:53
בקיצור, גם בלי פאג'רו, טראנו, טרופר, רודאו ואחרים שעזבו אותנו עדיין יש אופציות לשטח, ראויות וראויות פחות, ICE וחשמליות בטווחי מחירים של 160 (ג'ימני) ועד לכמעט 2 מיליון (G63).

המבחר מאד השתנה. פעם רוב ההיצע היה באמצע, היום בקצוות. יש רכבי שטח-שטח מעולים ממשפחת רנגלר וברונקו, ומצד שני רכבי יוקרה-על-חלל. ובאמצע איפה שפעם היו רוב המתחרים, לנדקרוזר נשאר לבד.

*מי שמתייחס לזיבאר, או גרנדיר, כאופציה למשהו, הוא בר מזל - או בן 16 שמאמין בפוסטרים של מכוניות.

asafk
05-02-25, 17:12
או שמתייחסים גם לטנדרים כרכבי שטח משפחתיים והנה, יש מבחר ודי באמצע.

אסף.

רמי גלבוע
05-02-25, 18:44
נמרוד,
אתה ממש לא יכול להשוות את מידת הבשלות של הזיבאר לזו של הגרנדיר.
הזיבאר מרשים ומדליק, נהגתי ונהניתי מאוד.
אבל הוא נשאר סוג של חיית שטח אקזוטית, שעברה מקצה אורבניזצייה, בלי מחוייבות מלאה של עידו.
עידו יודע מה הלקוחות שלו מחפשים, כבר יש להם בבית קרוזר, או דיפנדר, או איזה מרצדס.

הגרנדיר מעודן לאין שיעור, הוא מרגיש מהודק והומוגני. הם לא ניסו לייצר NVH של אודי,
ומייעדים את הרכב לעבודת שטח רצינית. עשו עליו מאות אלפי ק"מ של בדיקות, בכביש ובשטח.
אז הוא לא רכב מייצור המוני כמו קרוזר, גרנד צ'ירוקי או אפילו רקסטון אבל עדיין, מציע עידון והומוגניות טובים בהרבה מזו של הזיבאר.

נמרוד
08-02-25, 09:05
נמרוד,
אתה ממש לא יכול להשוות את מידת הבשלות של הזיבאר לזו של הגרנדיר.


מי אתה שתגיד לי לא להשוות? אני יכול להשוות ואני משווה!

בוא נגיד ככה... אם נגדיר רמת בשלות של מפעלי רכב על סולם של 1-10. טויוטה מן הסתם זה 10 והמפעל בפרדס חנה 1.
אז אינאוס גרנדיר לא איפהו באמצע אלא מאד קרוב לזיבאר. אולי 1.5. ללנדרובר אגב לא הייתי נותן יותר מ-5...:rolleyes:

opl
08-02-25, 09:49
מפתיע. אני לא חושב שחובבי לנדרובר נותנים למפעל יותר מציון 4...

erezgur
08-02-25, 12:22
אאוצ'...

נשלח מהנייד

sgill
08-02-25, 18:24
מי אתה שתגיד לי לא להשוות? אני יכול להשוות ואני משווה!

בוא נגיד ככה... אם נגדיר רמת בשלות של מפעלי רכב על סולם של 1-10. טויוטה מן הסתם זה 10 והמפעל בפרדס חנה 1.
אז אינאוס גרנדיר לא איפהו באמצע אלא מאד קרוב לזיבאר. אולי 1.5. ללנדרובר אגב לא הייתי נותן יותר מ-5...:rolleyes:

הגראנדייר אמנם מבוסס ודומה חיצונית לדיפנדר הישן, אבל הקדישו הרבה מחשבה וכסף לרכיבים שלו. החל ממנוע מוכר ואמין 3.0 שישה צילינדר של במוו, דרך גיר של ZF וממש עד לפרט האחרון. בשונה מעידו (שאני מאוד מכבד אותו, את הידע שלו ואת פועלו) מתכנני הגראנדייר עבדו עם תקציב כמעט בלתי מוגבל.
עידו עבד עם הרבה הון עצמי ותקציב יחסית מוגבל בשביל מה שהוא ניסה לעשות. NEVERTHELESS, התוצאה של עדו טובה אבל לדעתי הגראנדייר גם הרבה יותר בשל וגם יש לו שוק הרבה יותר גדול.

Dozer
08-02-25, 18:27
הגראנדייר אמנם מבוסס ודומה חיצונית לדיפנדר הישן, אבל הקדישו הרבה מחשבה וכסף לרכיבים שלו. החל ממנוע של G CLASS, דרך גיר של ZF וממש עד לפרט האחרון. בשונה מעידו (שאני מאוד מכבד אותו, את הידע שלו ואת פועלו) מתכנני הגראנדייר עבדו עם תקציב כמעט בלתי מוגבל.
עידו עבד עם הרבה הון עצמי ותקציב יחסית מוגבל בשביל מה שהוא ניסה לעשות. NEVERTHELESS, התוצאה של עדו טובה אבל לדעתי הגראנדייר גם הרבה יותר בשל וגם יש לו שוק הרבה יותר גדול.שתי חיות שונות לחלוטין ההשוואה מיותרת בעיני

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

sgill
08-02-25, 18:32
ההשוואה היא לא בין הרכבים אלא בין בשלות הרכב/רכיבים/מפעל.
לצורך זה יכלתי גם להשוות את הבשלות של מפעל לנדרובר לליפ מוטור הסיני...

איל מ
08-02-25, 21:57
בואו נתעלם שניה מכך שההשוואה בין זיבאר לגראנדיר, היא כמו להשוות תפוחים לתנינים.

הזיבאר, גם הוא, בנוי מאוסף רכיבים אמינים ומוכרים שקיימים בשוק כבר הרבה שנים,
ותכלס,
יש בו הרבה פחות מערכות שיכולות להתקלקל.
ככה שאם הייתי צריך להמר על מה יהיה יותר אמין, הגרנאדיר שעבר מעל מליון ק"מ של בחינה ותיקון באגים,
או הזיבאר, שהוא פשוט,
הייתי מהמר על הזיבאר.

הבעיה היא שכאן נכנס אופי השימוש.
והזיבאר די מזמין אופי שימוש שתכליתו לשבור דברים.

רמי גלבוע
10-02-25, 13:09
נמרוד יקירי,
חס וחלילה שאני אגיד לך מה לחשוב ומה לכתוב...

אבל אחרי עשרות שנים ומאות רכבי שטח וכאילו-שטח, התחת שלי מרגיש נפלא את דירוג הגימור וההומוגניות של אוטו שאני רק מניע אותו.
הזיבאר מרגיש כמו מכונת שטח אדירה שעברה מקצה פינוקים וגימורים, רכב מדהים לשימוש אליו נועד.

הגרנדיר מרגיש לגמרי רכב בשל ומודרני, ברמת הפרטים הקטנים והגדולים כאחד (לא שהוא מושלם, כמובן).
אף אחד לא יחשוב על שימוש בזיבאר כ'דיילי'.
הגרנדיר יכול להיות רכב בנפלא גם על הכביש, במגבלות הגודל והמשקל, וצמיגי השטח.

עבור חובבי שטח שלא רוצים לוותר על תפנוקי הכביש, הוא פשרה מצויינת, לעניות דעתי.

איל מ
10-02-25, 16:13
אף אחד לא יחשוב על שימוש בזיבאר כ'דיילי'.
.
ספר את זה לגיתאי.
ולדרור.

asafk
16-05-25, 09:31
https://youtu.be/onpbKja9n7E?feature=shared

ביקורת מצויינת.
שורה תחתונה - אכזבה מכך שטויוטה בנו את ה250 פחות טוב ומחלקים פחות מתאימים לו - מאשר טאקומה או הלקסוס המקביל... אבל מוכרים אותו ביוקר.

אסף.

nir.samo
16-05-25, 16:09
הבחור אכן רציני.
כן - חסכו.

נמרוד
17-05-25, 11:04
הוא אומר שטויוטה באמריקה בסך הכל למדו מיוניון מוטורס בישראל שאנשים יקנו את הלנדקרוזר בכל מקרה ובכל מחיר, אז בשביל מה לטרוח על הפרטים הקטנים במפרט. זה מה יש, ירצו יקנו.

-->