צפייה בגרסה מלאה : הסבת נגרר שטח ל..נגרר שטח
ehudzeelim
24-08-23, 13:12
חשבתי לשתף פרויקט קטן וחובבני שיצא לפועל כפתרון לרצון לטייל בנוחות יחסית.
לפני כמה שנים, הגעתי למסקנה שלטייל עם כל הציוד על הגג זה לא פרקטי, ההעמסה קשה לגובה, הציוד רק הלך והתרבה, וכל טיול צריך להכניס ולהוציא את הציוד, לא נוח. זה כבר היה אחרי שעברתי מגגון קטן לגגון גדול ומסיבי, והבנתי שזה לא זה. לא התכוונתי להחליף רכב ו"לגדול", או "להפריד רשויות" אז בחרתי ללכת לכיוון נגרר שישמש אותי לטיולים וקמפינג. בהתחלה קניתי נגרר אייפור ויליאמס קטן ועם גלגלים קטנטנים, נגרר איכותי מאד ששימש אותי לא רע ואף הפתיע בשטח, אבל זה לא היה הפתרון שאליו כיוונתי, הוא לא באמת היה בנוי לנסיעה בשטח והגביל אותי די מהר. לכן לא השקעתי בבניה עליו , התאזרתי בסבלנות עד שנתקלתי בנגרר שחיפשתי. נגרר של רט"ג לשעבר, ישן, בנוי לשטח גבוה (יחסית) עם גלגלים גדולים, קפיצי עלים, ושאסי חזק מסיבי. ודי קל יחסית.
בתמונות המצורפות התצורות השונות לפני המעבר לנגרר הנ"ל, הגגון אריה הראשון, המעבר לגגון המסיבי והנגרר הנמוך של אייפור ויליאמס. 144618144619144620
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תמונה של הנגרר רטג?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
ehudzeelim
24-08-23, 13:24
שכחתי לציין שהתרשמתי מנגרר ש"מצאתי" בשיטוטי ברשת, והרעיון היה לבנות משהו דומה (רק בלי המיקרוגל..). במיוחד אהבתי את המגירה הגדולה (מצורפות תמונות של הנגרר השראה).
בשלב זה לקחתי את הנגרר בחדש לסיבוב בשטח, והתרשמתי שהוא לא מגביל אותי בכלום. כאמור הרכב הגורר הוא מוסו כך שלא מדובר באתגר גדול לנגרר.
.144625144626144627144628144629144631
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ehudzeelim
24-08-23, 13:41
לעשות את הסיפור ארוך, התחלתי לבנות: מחיצה בגובה ה"אמבטיה" שמעליה יהיו ארונות למטבח, מים, מזרונים, כסאות, לוח חשמל, ושאר הציוד בתפזורת. מתחת למחיצה נבנתה המגירה הגדולה (2×1 מטרים כגודל רצפת הנגרר). המחיצה עשויה מדיקט 17 מ"מ (בירץ'?) שמונח על צינורות אלומיניום בקוטר 3/4. המחיצה חזקה מאד ואין בעיה להעמיס עליה מאות ק"ג. במגירה צפוי היה להיות מאוחסן הציוד הכבד יותר, שולחנות, ברזלים שונים, ועוד. בפועל החלוקה המשקלית הסופית לא בדיוק נכונה אבל זה לא באמת משמעותי מבחינתי, הנוחות יותר חשובה. אז הדברים הגדולים נמצאים במגירה.
המגירה נבנתה מפרופילים ושאר שאריות מתכת שהיו לי. הדפנות משאריות אלומיניום וברזל. השליפה שלה היא על גלגלים מהום סנטר, כ-10 גלגלים שבנויים למשקל גדול (25 ק"ג לגלגל כמדומני). למגירה יש גם גלגלים מהצד העליון של הפרופיל כך שהיא נעה בתוך מסילה וגם כשהיא כמעט שלופה לגמרי אין צורך לתמוך אותה.
על המחיצה נבנו ארונות מבירץ' ימי דק יותר (9 מ"מ כמדומני) על מסגרת מפרופיל ברזל דק ומסיבי. רציתי שהארונות יהיו מסיביים ולא יתפרקו בטלטולי השטח. צמוד לארונות נבנה תא לאחסון מיכל המים הגמיש בנפח 120 ליטר.
בנוסף נבנתה דלת אחורית חזקה ועלי הותקן שולחן מתקפל. בצד הארונות (צד ימין של הנגרר) הותקן עוד דיקט שמשמש כמטבח.
אבל חבל על הדיבורים נעבור לתמונות.
144632
144633
144634
144635
144636
144637
144638
144639
144640
144641
144642
144643
144644
144645
144646
144648
144649
144650
144651
144652
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ehudzeelim
24-08-23, 13:51
אז הותקנו חשמל ומשאבת מים, החשמל מגיע ללוח מהרכב עצמו שבו יש מצבר צרכנים 95ah ושנאי גם ל-220v. הנגרר מקבל רק 12v. נתפר כיסוי ברזנט שמכסה הכל. הכחול בתמונה זה מיכל המים הגמיש ש"מוטמן" בנגרר, יש צינור שממנו ממלאים אותו ועוד צינור נשם. סה"כ יש בנגרר 150 ליטר מים.
וככה יצאנו לטיולי היכרות
144653
144654
144655
144656
144657
144658
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
liontamer84
24-08-23, 14:01
אהבתי מאד!
סחטיין.
איזה פתרונות עשית לטובת תאורה מהנגרר?
יש מצב לעוד קצת תמונות של הארונות מטבח?
בדיוק בונה מטבח בנגרר שלי גם.
ehudzeelim
24-08-23, 14:02
מה שהיה חסר לנו זה אוהל גג נורמלי אז נמצא משהו ביד 2 בזול, נבנתה קונסטרוקציית הגבהה משאריות על הנגרר והאוהל הותקן. האוהל מתאים בול כי הגודל שלו כשהוא מקופל זהה לשטח הנגרר.
וזהו, הותקנו עוד כל מיני שיפצורים אבל חבל לבזבז מילים. הנגרר נוסע נהדר בכביש וגם בשטח, למרות משקלו (בערך 600 קג כולל הכל).
עם האוהל, הנגרר בדיוק בגובה הרכב (בתמונות פה הרכב מעט נמוך יותר אבל לאחרונה החלפתי קפיצים ועכשיו הם באותו גובה בדיוק) שזה גם נחמד מבחינה אווירודינמית, ונראה טוב (הכל בפרופורציה כן?..)
144659
144660
144661
144662
144663
144664
144665
144666
144667
144668
144669
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ehudzeelim
24-08-23, 14:04
צינורות זקיף ממטרה?סחתיין על הזיהוי.. כמעט הכל משאריות שהיו לי, המוטו היה לנקות קצת את החצר..[emoji16]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ehudzeelim
24-08-23, 14:08
אהבתי מאד!
סחטיין.
איזה פתרונות עשית לטובת תאורה מהנגרר?
יש מצב לעוד קצת תמונות של הארונות מטבח?
בדיוק בונה מטבח בנגרר שלי גם.
בעניין התאורה יש לי גרילנדה של 10 נורות מאמאזון ועוד כמה מנורות נטענות, בפועל אני כמעט לא משתמש, זה יותר מדי תאורה בשבילי. יש לי גם תורן דק מתקפל מאלומיניום שעליו אני יכול לתלות מנורה הנה בתמונה המצורפת. יש לי מקרר 50 ליטר ועם התאורה, המשאבת מים, טעינות טלפונים, כבר יצא לי לשבת באותו מקום 70 שעות והמצבר לא התרוקן. אבל זה לא היה בקיץ.
ארונות תראה בתמונות שהוספתי, בגדול זה מאד פשוט, שני תאים אחד
גדול ואחד גדול יותר [emoji28]144670
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ehudzeelim
24-08-23, 14:11
תמונה של הנגרר רטג?
Sent from my SM-N986B using Tapatalkהועלו בהמשך..[emoji3516]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
יפה, אהבתי.
מאיפה קונים כזה נגרר?
סליחה על השטחיות - אבל אהבתי את הקופסה למשאבת מים. אימצתי.
מה? איפה?
Sent from my SM-N986B using Tapatalk
שאלה:
עד כמה אתה מרגיש שאתה צריך לנהוג בזהירות בשטח ?
האם אתה מרגיש שזה מאט אותך משמעותית ?
שנה שעברה עשיתי טיול עם נגרר וזה יחסית הרגיש שצריך להיות זהיר רוב הזמן
יש מצב שזה היה יותר הרגשה שלי והוא היה יכול לסחוב יותר.
איזה סוג מסלולים כבר הספקתה לעשות איתו ?
זה נראה ממש ממש טוב ! ושאפו על העבודה.
תודה,
אוהד
מה? איפה?
כאן:
144653
- - - Updated - - -
כל הכבוד, עבודה מרשימה מאד.
אני לא צריך להסתובב עם נגרר בשטח ולא יודע אם הייתי עושה זאת, אבל מאד מרשים לראות את מימוש הרעיון ועוד יותר - את השימוש במה שבנית במו ידיך.
יפה מאוד! ממש לעשות המון באמצעים מאוד בסיסיים - רואים שיש חשיבה מאחורי הביצוע.
שני דברים שלמדתי מנגרר דומה מאוד (אמנם של החברה להגנת הטבע ולא של הרשות אבל לדעתי זה היה ממש אותו דבר)
הראשון - בולמים! ההבדל בין נסיעה לפני הוספת בולמים לנסיעה אחרי הוספת הבולמים - וואו איך לא עשינו את זה קודם.
השני - אמנם המוסו נמוך והוו גרירה יוצא מתחת לפגוש, אבל אם תרצה להגביה הדרך הקלה ביותר היא להפוך את החיבור של הסרן שיהיה מתחת לעלים. זה מורגש ביציבות כאשר מרכז הכובד גבוה אבל אם הוא לא גבוה התרומה של מרווח הגחון משמעותית (לפחות ברכב גורר שבעצמו יש לו מרווח גחון) יותר מהירידה ביציבות.
אסף.
ehudzeelim
24-08-23, 17:50
סליחה על השטחיות - אבל אהבתי את הקופסה למשאבת מים. אימצתי.
תודה, השטחיות עליי..
- - - Updated - - -
יפה, אהבתי.
מאיפה קונים כזה נגרר?
יש כאלה או דומים להם שמסתובבים פה ושם, אני מצאתי ביד 2.
לקח די הרבה זמן עד שמצאתי, אין ברירה צריך לעקוב אחרי הלוחות ולחטוף ברגע שרואים.
יש נגררים אקס חברת חשמל שמתאימים לשטח אבל הם כבדים מאד יחסית ולא מתאימים לרכב שלי. עם אתה עם רכב יותר כבד/חזק אז אולי זה הכיוון הכי זמין.
ehudzeelim
24-08-23, 17:58
שאלה:
עד כמה אתה מרגיש שאתה צריך לנהוג בזהירות בשטח ?
האם אתה מרגיש שזה מאט אותך משמעותית ?
שנה שעברה עשיתי טיול עם נגרר וזה יחסית הרגיש שצריך להיות זהיר רוב הזמן
יש מצב שזה היה יותר הרגשה שלי והוא היה יכול לסחוב יותר.
איזה סוג מסלולים כבר הספקתה לעשות איתו ?
זה נראה ממש ממש טוב ! ושאפו על העבודה.
תודה,
אוהד
תודה לך,
מבחינת זהירות זה לא משפיע בכלום, הנגרר הרבה יותר מסיבי מהרכב אז אין בעיה.
אני נוסע לאט בכל מקרה, הנגרר לא קרוב למגבלות שלו, ישנם כמובן חסרונות כמו כניסה לציר ללא יכולת להסתובב ( למרות שיש לי פטנט לסובב את הנגרר 180 מעלות כשהו מנותק מהרכב, בשיטה די קלה על ידי שליפת המגירה החוצה עד לקבלת שיווי משקל ואז נשאר רק לסובב אותו עם יד אחת..), ירידות חדות (הנגרר ללא בלמים) ועליות חדות. עברתי איתו הרבה מסלולים קלים יחסית בדרום בעיקר, נחל נקרות, נחל עשוש, צניפים, ציחור, פארן ועוד. הרכב שלי נעול כפול כך שמבחינת עבירות המגבלה שלי היא בעיקר מדרגות גבוהות, בגלל זוויות גישה ונטישה לא משהו. הנגרר עצמו לא משנה כלום מבחינה זו, הזוויות שלו יותר טובות משל המוסו. מבחינת טיפוס אין שום בעיה אפילו להיפך, שמתי לב שעם הנגרר האחיזה של הרכב משתפרת ואין טיפת החלקה. עד שיישבר משהו.. אני משתדל לא להתפתות להיכנס למקומות קשים יותר כי אני רכב בודד בדרך כלל, אבל בגדול הוא עובר די בקלות הכל. רק לאט.
הנגרר פחות אוהב חולות, הצמיגים די צרים, בקוטר הם בדיוק כמו של המוסו (29"). צריך להוריד אוויר בצירים חוליים אחרת האוטו אוכל קש. שקלתי לשדרג לצמיגים במידה של המוסו ואז גם להרוויח את הרוחב וגם את היכולת להשתמש בספייר אחד גם לרכב ןגם לנגרר, אבל ויתרתי כי אני לא באמת צריך.
ehudzeelim
24-08-23, 18:12
יפה מאוד! ממש לעשות המון באמצעים מאוד בסיסיים - רואים שיש חשיבה מאחורי הביצוע.
שני דברים שלמדתי מנגרר דומה מאוד (אמנם של החברה להגנת הטבע ולא של הרשות אבל לדעתי זה היה ממש אותו דבר)
הראשון - בולמים! ההבדל בין נסיעה לפני הוספת בולמים לנסיעה אחרי הוספת הבולמים - וואו איך לא עשינו את זה קודם.
השני - אמנם המוסו נמוך והוו גרירה יוצא מתחת לפגוש, אבל אם תרצה להגביה הדרך הקלה ביותר היא להפוך את החיבור של הסרן שיהיה מתחת לעלים. זה מורגש ביציבות כאשר מרכז הכובד גבוה אבל אם הוא לא גבוה התרומה של מרווח הגחון משמעותית (לפחות ברכב גורר שבעצמו יש לו מרווח גחון) יותר מהירידה ביציבות.
אסף.תודה רבה,
בגלל שהנגרר עמוס, הוא מתנהג ממש טוב, נוסע חלק בכביש וגם בשטח, על הריצ'רצ'ים כשהמוסו כמעט נשבר הוא מגהץ בכיף. אז ממש לא מרגיש צורך. אני גם משתדל לא להוריד אוויר בנגרר, מסיבה שאני מעדיף קצת קשיחות מאשר קרע בצמיג באמצע שומקום, 20-25psi והוא רך לגמרי (רק בחול חייב להוריד יותר). בכביש לחץ אידיאלי זה 30-35. אלה צמיגי 10 ply כך שזה לחץ נמוך עבורם. מזכיר שאני נוסע לאט, אולי למי שטס בשטח בולמים זה הכרחי.
כשהוא היה ריק זה היה משהו אחר, הקפיצים שלו מאד קשים ומיועדים למשקל גדול, זה היה כמו נסיעה עם סרן ללא קפיצים (טוב לא בדיוק, אבל זו ההרגשה)
לגבי הסרן, כן אני מכיר את השיטה, אבל עם המוסו זה לא יוסיף כלום כל עוד הוא בגובה הזה, ואני לא מתכוון להגביה אותו יותר מהגובה שלו כרגע. עבור רכב רציני יותר זה אכן מתבקש.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
סליחה על השטחיות - אבל אהבתי את הקופסה למשאבת מים. אימצתי.היתה לי קופסה כזו,
שים לב שהן מתייבשות ומתפוררות לאורך זמן, שהמשאבה צריכה אוורור והכי חשוב, שאם נכלאים שם מים זה הורג הכל, אז תעשה חורים.
Sent from my SM-S901E using Tapatalk
מוטי טויוטה
25-08-23, 12:07
כל הכבוד אהוד, נראה הצגה!
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
ehudzeelim
25-08-23, 12:38
היתה לי קופסה כזו,
שים לב שהן מתייבשות ומתפוררות לאורך זמן, שהמשאבה צריכה אוורור והכי חשוב, שאם נכלאים שם מים זה הורג הכל, אז תעשה חורים.
Sent from my SM-S901E using Tapatalkכן קדחתי חור לניקוז בתחתית, המשאבה עובדת לפרקי זמן קצרים יחסית ותמיד מוצלת אבל אולי אוסיף חורים לאוורור, תודה
בינתיים הקופסה לא מראה סימני בלאי אבל נעקוב.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ehudzeelim
25-08-23, 12:38
כל הכבוד אהוד, נראה הצגה!
Sent from my SM-N980F using Tapatalkתודה מוטי [emoji1417]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
תענוג גדול לראות את היצירתיות והביצוע!
כל הכבוד!
Sent from my SM-G975F using Tapatalk
ehudzeelim
26-08-23, 21:25
תודה רבה לכם
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ehudzeelim
29-08-23, 18:51
עוד כמה תמונות (אני אוסף אותן מכל מיני מקומות וזו סיבה טובה להעלות אותן לפה לפני שייעלמו לנצח),
הפעם עם יותר ירוק, אפשר לראות את התאורה המטבח, המקלחת..
עוד כמה פרטים:
המטבח סוגר את הארונות ולכן נחסך הצורך בדלתות.
המדף האחורי נוח מאד לייבוש כלי המטבח
למערכת המים יש יציאות משני צידי הנגרר, צד אחד למטבח, עדיין אין כיור מסודר, בקרוב יהיה. ומהצד השני יש יציאת מים למקלחת שעדיין לא החלטתי איך ומה לבנות ואיפה.
הפתיחה של כל הדבר הזה כולל האוהל לוקח לא יותר מרבע שעה כולל הכל. גם הקיפול מהיר מאד.
1446991447001447011447021447031447041447 05144707144708
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
מוטי טויוטה
29-08-23, 21:48
טיילת עם מישהו רחמנא ליצלן או שהוא פשוט נדבק אליך?
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
ehudzeelim
29-08-23, 22:57
טיילת עם מישהו רחמנא ליצלן או שהוא פשוט נדבק אליך?
Sent from my SM-N980F using Tapatalkטיילתי לבד, הוא במקרה טייל שם וכמובן שלא נדבק [emoji4]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
ehudzeelim
10-03-24, 13:50
וו הגרירה הוגבה בכמה ס''מ, הנגרר אוהב את זה. קצת מהימים האחרונים
146276146277146278146279
ehudzeelim
13-03-24, 12:37
שדרוג מתבקש, ברז מתקפל לכיור.
מבוסס על ציר דלת ארון, עובד מעולה :rolleyes:
146310146309146311
חנן-ג'יפולוג
13-03-24, 12:48
תגיד לי שאתה מושבניק בלי להגיד לי שאתה מושבניק :)
באהבה, כן? גם אני נולדתי וגדלתי כזה.
אחלה פרויקט.
ehudzeelim
13-03-24, 15:06
תודה
דווקא לא מושבניק, ומעולם לא הייתי..
סתם חזק בגרוטאות :D
ehudzeelim
12-07-24, 11:32
תוספת חשובה בימים אלה, מקלחת חמה מעליאקספרטס
147148
אהוד שלח לינק בבקשה
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
ehudzeelim
12-07-24, 11:46
אהוד שלח לינק בבקשה
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
בבקשה:
https://www.aliexpress.com/item/1005005625082477.html?spm=a2g0n.order_de tail.order_detail_item. (https://www.aliexpress.com/item/1005005625082477.html?spm=a2g0n.order_de tail.order_detail_item.3.6912f19cNkOTDr)
שים לב שהחיבור עם וסת גז (שכמובן לא מגיע עם המחמם), וגם צריך שתי בטריות 1.5V D להצתה.
ehudzeelim
30-08-24, 20:00
בהמשך להתקנת מחמם המים, תמיד צצים דברים חדשים..
אם רוצים שליטה על הזרימה מראש המקלחת עצמו (וזה מה שרוצים כדי לא לבזבז סתם מים), אז הכי נוח זה ראש מקלחת עם ברז מובנה. כי המקלחת רחוקה מהנגרר ולא מתאים ללכת לסגור את המים מהנגרר באמצע המקלחת 😁.
ואם יש ברז מובנה אחרי מתקן הגז, זה אומר שצריך להגביל את הלחץ על המתקן, שלא יתחיל לנזול, בכל זאת מתקן סיני... כדאי להגביל את הלחץ למקסימום 2 בר.
המשאבה נותנת כ-5 בר, אז צריך מקטין לחץ. ככה נראים האביזרים, עכשיו הם כבר מורכבים וזה עובד נהדר. המקטין ניתן לכיוון, כיוונתי אותו ל-1.5 בר, והזרם סבבה לגמרי. כל האביזרים באדיבות אמאזון
147422147423
"על הדרך"
עשינו קצת מתיחות בשני מימדים.
147424147425
'סתם' ברז כדורי לא היה עושה את העבודה?
(אני בדיוק מתקין את צנרת המים בקמפר עושה שימוש בברז כדורי אחרי המשאבה. אמנם אין לי דרך לדעת מה לחץ המים אבל לא באמת חשוב לי)
אסף.
ehudzeelim
30-08-24, 20:22
'סתם' ברז כדורי לא היה עושה את העבודה?
(אני בדיוק מתקין את צנרת המים בקמפר עושה שימוש בברז כדורי אחרי המשאבה. אמנם אין לי דרך לדעת מה לחץ המים אבל לא באמת חשוב לי)
אסף.
לא יעשה את העבודה, כי במצב סטטי כשאין זרימה הלחץ יעלה ללחץ המקסימלי של המשאבה.
חייב להיות אביזר שנקרא מקטין לחץ (גם וסת לחץ רגיל כמו במערכות השקיה לא יעשה את העבודה).
מקטין לחץ הוא אביזר קצת יותר מתוחכם על מנת להגביל את הלחץ גם במצב סטטי שזה בעצם מה שחשוב במערכות האלה.
147426
ואז המשאבה תעצור, לא?
אסף.
ehudzeelim
30-08-24, 20:35
היא תעצור, אכל כל המערכת תהיה בלחץ שמוגדר בנתוני המשאבה,
אצלי זה 5 בר. זה פוטנציאל לפיצוצים, לא רצוי ברכב או בזמן חניה בטיול שטח, אפשר לאבד את כל המים ככה.
לעומת זאת עם המקטין, כל הצנרת שנמצאת אחריו ("במורד הזרם"), תשאר בלחץ שכיוונתי את המקטין, במקרה שלי 1.5 בר.
בקרוואנים בדרך כלל אחרי המשאבה מותקן מקטין, כי אין שום סיבה שכל צנרת המים תהיה תחת לחץ גבוה, מספיק 2 בר לכל שימוש.
ככה המשאבה יכולה להישאר מופעלת, ואין חשש שמשהו יתפוצץ מעודף לחץ.
'סתם' ברז כדורי לא היה עושה את העבודה?
(אני בדיוק מתקין את צנרת המים בקמפר עושה שימוש בברז כדורי אחרי המשאבה. אמנם אין לי דרך לדעת מה לחץ המים אבל לא באמת חשוב לי)
אסף.
כנ״ל..
ehudzeelim
31-08-24, 08:57
כאמור, ברז כדורי הוא חסר חשיבות כשאין זרימה..
הוא טוב לויסות ספיקה בזמן זרימה.
על מנת לא ליצור מצב של לחץ גבוה על מחמם הגז בזמן שהברז על ראש המקלחת סגור,
אין מנוס מלהשתמש במקטין לחץ.
אולי מה שחסר בהסבר שלי זה להזכיר שמדובר במשאבה עם פרשוסטט,
כלומר גם כשאין זרימה המשאבה אמנם עוצרת, אבל לא לפני שהפרשוסטט מנתק אותה, וזה קורה רק כשהלחץ גבוה. כלומר גם כשהמשאבה עוצרת הלחץ נשאר גבוה במערכת.
במערכת המים המים המקורית של הקמפר יש ווסת מפחית לחץ. אבל לא אחרי המשאבה אלא בכניסה של מים מבחוץ. זה הגיוני כי מים מבחוץ שאמורים להיות ב 60 פ.ס.י עלולים להיות בלחץ גבוה יותר כי אין לנו שליטה בהם אז הם מווסתים ל 60 מקסימום. בתוך הקמפר לעומת זאת המשאבה נותנת לחץ מירבי בדרך כלל של 40 עד 50 פ.ס.י - וכיוון שהאביזרים כולם מיציאת המשאבה והלאה בנויים ללחץ החיצוני כלומר 60 פ.ס.י לא אמורה להיות בעיה ונשאר רק לווסת את הספיקה המירבית עם ברז כדורי. ממש כמו במערכת המים הביתית.
עם זה אני מבין מה אתה אומר - שחבל לקחת את הסיכון על מיטב תוצרת צ'יינה בלחץ מירבי לאורך זמן. יש בזה הגיון. אני מאוד מקפיד על פריקת הלחץ בסוף טיול על ידי ניתוק החשמל למשאבה ופתיחת הברז אבל נתת פה רעיון.
אסף.
כאמור, ברז כדורי הוא חסר חשיבות כשאין זרימה..
הוא טוב לויסות ספיקה בזמן זרימה.
על מנת לא ליצור מצב של לחץ גבוה על מחמם הגז בזמן שהברז על ראש המקלחת סגור,
אין מנוס מלהשתמש במקטין לחץ.
אולי מה שחסר בהסבר שלי זה להזכיר שמדובר במשאבה עם פרשוסטט,
כלומר גם כשאין זרימה המשאבה אמנם עוצרת, אבל לא לפני שהפרשוסטט מנתק אותה, וזה קורה רק כשהלחץ גבוה. כלומר גם כשהמשאבה עוצרת הלחץ נשאר גבוה במערכת.
ברז כדורי טוב גם לאבטחה שהברז לא נפתח בטעות בזמן נסיעה, והמשאבה תרוקן את המיכל/תציף את הרכב.
כמו גם וויסות ספיקה.
יעיל מאד נגד ילדים חובבי מים, ושוטפי כלים מתלהבים יתר על המידה.
גם אצלי יש פרשוסטט.
מה ההבדל בין בניית לחץ מול ברז סגור ומול הכדורי על הקו?
אצלי המשאבה כבויה בזמן נסיעה.
אני פורק לחץ מהצינור אחרי כיבוי המשאבה ולפני נסיעה. זה לא כזה דרמטי.
איך ככה בלי לינקים במשלוח חינם? לא יפה
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
ehudzeelim
31-08-24, 13:09
איך ככה בלי לינקים במשלוח חינם? לא יפה
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
לינקים לראש מקלחת עם מפסק ומקטין לחץ? בבקשה:
https://www.amazon.com/gp/aw/d/B085HCXPQL?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_title
https://www.amazon.com/gp/aw/d/B00192KYFO?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_image
ehudzeelim
31-08-24, 13:28
ברז כדורי טוב גם לאבטחה שהברז לא נפתח בטעות בזמן נסיעה, והמשאבה תרוקן את המיכל/תציף את הרכב.
כמו גם וויסות ספיקה.
יעיל מאד נגד ילדים חובבי מים, ושוטפי כלים מתלהבים יתר על המידה.
גם אצלי יש פרשוסטט.
מה ההבדל בין בניית לחץ מול ברז סגור ומול הכדורי על הקו?
אצלי המשאבה כבויה בזמן נסיעה.
אני פורק לחץ מהצינור אחרי כיבוי המשאבה ולפני נסיעה. זה לא כזה דרמטי.
גם אצלי יש ברז כדורי ביציאה מהמיכל לפני המשאבה, וגם אחריה, וכל הסיבות שציינת נכונות, אבל המקטין מיועד למטרה ספציפית, שעליה ברז כדורי לא יכול לענות, אתן את הדוגמה מאצלי:
במהלך מחנה, המשאבה דלוקה (אבל לא פועלת בגלל הפרשוסטט), כל הברזים ביציאה מהמיכל ואחרי המשאבה פתוחים, הברז בכיור והברז על ראש המקלחת סגורים. אין זרימה לשום כיוון, כל המערכת נמצאת בלחץ של 5 בר, וזה הלחץ גם בתוך המחמם גז. אז שמתי ברז כדורי לפני המחמם, ועכשיו אני רוצה להתקלח, אני פותח את הברז הזה. עכשיו המחמם נמצא תחת לחץ, עד שלא אפתח את הברז על ראש המקלחת. אני לא מעוניין שהמחמם יהיה תחת לחץ כזה, אז הוספתי מקטין לפניו, מעכשיו הוא לא ייראה לחץ גבוה למרות שהברז אחריו (בראש המקלחת) סגור ואין זרימה בשום ברז. זה הייחוד אביזר הזה. גם אני הסתדרתי בלי מקטין עד היום כי לא היה צורך, לא היה לי אף אביזר רגיש ללחץ במערכת. אין שום אביזר שיודע לעשות את הקטנת הלחץ הזו במצב שאין זרימה למעט מקטין לחץ.
שימו לב שהמפחיתים האלו הם בגדלים סטנדרטיים.
למשל אצלי הצנרת הפנימית כולה עם הברגות 1/2" (כי בתוך רכב עדיף שלא תהיה צנרת מים תחת לחץ עם בנדים) שזה הגודל המקובל לצנרת פנימית בקרוואנים אז הווסת הסטנדרטי הוא DN15 וזה של אהוד עם הברגות 3/4 אז הוא DN20 .
הנה זה מאמזון, די בזול ומשלוח חינם אבל לא כתוב התיאור הסטנדרטי אז צריך להיכנס לתמונות ולראות שההברגה כנראה 3/4 שזה הגודל הרגיל לצנרת חיצונית בקרוואנים.
https://amzn.to/4e5mOaS
או זה שהוא 1/2 וזה גם כתוב אבל המשלוח לא חינם:
https://amzn.to/3MtL76Y
אסף.
ehudzeelim
31-08-24, 16:17
אם כבר ירדת לפרטים,
בדוגמה שהעלית, שזה גם המקטין שקיים אצלי, סימנתי את החיבור יציאה מהמקטין,
אפשר לפרק אותו ואז אז במקום 3/4 זכר יש 1/2 נקבה.
147430
נהדר...
יש לי נסיון של שנים עם עגלות בשטח.
הייתי מוריד כמה עלים ומרים את הקפיצים מעל הסרן, גם אם צריך לעשות עירגול קל.
תוספת בולמי זעזועים מתאימים בתצורה נכונה יתרמו להתנהגות.
אחלה דרך לטייל עם משפחה.
ehudzeelim
03-09-24, 16:32
נהדר...
יש לי נסיון של שנים עם עגלות בשטח.
הייתי מוריד כמה עלים ומרים את הקפיצים מעל הסרן, גם אם צריך לעשות עירגול קל.
תוספת בולמי זעזועים מתאימים בתצורה נכונה יתרמו להתנהגות.
אחלה דרך לטייל עם משפחה.
תודה על הטיפים
חשבתי על הגבהה בעבר כשקניתי אותו, אבל מאז ומהניסיון שלי עם הנגרר,יותר חשוב לי שיישאר יציב בשיפועי צד, (הייתי יותר מפעם אחת על הקצה מבחינה זו),
ולעומת זאת עדיין לא נתקלתי בבעיה של חוסר גובה.
גם בולמי זעזועים לא נדרשים, הנסיעה חלקה מאד בכל תוואי. הוא די עמוס סה"כ כ-650 ק"ג או קצת יותר, ומתנהג יפה מאד בזכות המשקל.
ehudzeelim
06-09-24, 11:26
עוד שינוי לטובה,
ה-7.00r15 הנדירים יחסית הוחלפו ל-235/75r15, הרווחנו 5-6 ס"מ ברוחב הצמיג, הפסדנו חצי אינץ' בקוטר
ועכשיו המוסו והנגרר חולקים את אותה מידת צמיגים.
147480147481147482147483
ה-7.00r15 הנדירים יחסית הוחלפו ל-235/75r15
יש לי גם נגרר עם 7.00R15
מת להחליף ברשיון , איפה הסכימו לך?
ehudzeelim
06-09-24, 20:11
הי שמיל,
אני מעדיף לתת לך תשובה ברורה ומלאה בסיום התהליך והרישום, שעדיין לא סיימתי.
אם אתה לא מאד ממהר אני מאמין שתוך שבוע-שבועיים אסיים הכל ואוכל להסביר בדיוק.
ehudzeelim
07-09-24, 20:01
אהבתי...
147508
liontamer84
08-09-24, 09:31
נראה פגז.
ehudzeelim
08-09-24, 15:13
נראה פגז.
-🙏-
ehudzeelim
23-10-24, 19:26
מקלחת חמה וכיור עם ברז זאת כבר רמה אחרת
147829147830
אהוד, שירדתי לאילת ברביעי ראיתי אותך עולה צפונה?
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
ehudzeelim
26-10-24, 08:40
אהוד, שירדתי לאילת ברביעי ראיתי אותך עולה צפונה?
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
כן היינו גם שם
147835
שחר גרינברג
26-10-24, 09:39
כן היינו גם שם
147835
איפה זה באילת?
Sent from my iPhone using Tapatalk
חוף הלגונה/חוף הקרוואנים
Sent from my CPH2465 using Tapatalk
ehudzeelim
26-10-24, 10:58
או בשמה הרשמי "לגונת השלום"
ehudzeelim
15-12-24, 15:18
יצא לי לעלות על משקל, כשהנגרר עמוס לעייפה (150 ליטר מים, אוכל וכו').
קצת הופתעתי
חשבתי שאנחנו יותר רזים..
148224
יצא לי לעלות על משקל,...
קצת הופתעתי
חשבתי שאנחנו יותר רזים..
קורה לי כל פעם שאני עולה על משקל :(
ehudzeelim
21-12-24, 15:51
לבישול התווספה המקלחת החמה כצרכן גז, אז התחלתי לחשוב איך אני מחבר את שני הצרכנים לאותו מיכל גז. חוץ מהרוטופליים של אמגזית בפקל קפה באוטו, בנגרר יש לי גזיית גזנע מהסוג המתפוצץ, אבל הדגם האיכותי עם שסתום הבטיחות (של אמישראגז) ובנוסף עוד ראש גזיה מתברג לשני מיכלי פרופן (חיבור 1"-20) שאותם אפשר לחבר למחמם מים למקלחת, וגם לבשל איתם.
יש לי גם כמה גזיות גזנע מהסוג הפשוט ללא שסתום בטיחות, אבל אני לא משתמש בהן. התחלתי לחשוב איך הכל מתחבר, ופתאום שמתי לב שלגזיות גזנע הפשוטות יש חיבור צדדי לצינור גז. לא יודע איך לא שמתי לב לזה עד היום. בקיצור, מערכת הגז תכלול רק את מיכלי הפרופן שיפוצלו לבישול ולמקלחת. כך גם הכל יהיה פשוט מאד (סוג מיכלים אחד וזהו) וגם הגזנע תהפוך לבטיחותית לחלוטין כי המיכל יהיה רחוק ממנה.
בתמונה: הגזנע הפשוטה עם האופציה הנהדרת של חיבור צינור גז,
חבל שלא קיים גם בגזנע האיכותיות יותר.
148234148235
מעולם לא היתה לי כירת כז נע עם יציאה כזאת (ולא שלא ששמתי לב, בוודאות לא היתה). מעניין.
ehudzeelim
21-12-24, 18:41
מעולם לא היתה לי כירת כז נע עם יציאה כזאת (ולא שלא ששמתי לב, בוודאות לא היתה). מעניין.
בדקתי קצת ומסתבר שזה די נפוץ בחו"ל, זה נקרא dual fuel (לבוטאן ופרופאן, לא במשמעות השכיחה של dual fuel)
המותג הנפוץ בחו"ל נקרא Gasone.
יש לי כמה גזיות noname כאלו, עדיין לא בדקתי את כולן אולי גם באחרות יש, בהמשך אבדוק.
https://www.amazon.com/ONE-GS-3900-Butane-Portable-Burner/dp/B09RN22HDQ
ehudzeelim
21-12-24, 18:59
קיימת שיטת חיבור נוספת לצינור, לא מהצד כמו בגזיה שלי אלא כמו בקישור ובתמונה הזו:
היתרון כאן הוא שהצינור יוצא מגב הגזיה ולא מהצד, כלומר אותה כניסת גז של המיכל 220 גר' משמשת לחיבור הצינור למיכל חיצוני.
אם אפשר להשיג את המחבר הברגה הזה איפושהו, אפשר להתאים כל גזייה לחיבור חיצוני.
https://www.amazon.com/-/he/SHINESTAR-%D7%AA%D7%90%D7%99%D7%9E%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%A4%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%90%D7% 9F-%D7%A7%D7%9E%D7%A4%D7%99%D7%A0%D7%92-%D7%9C%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%9C/dp/B09M2LDCXF/ref=ci_mcx_mr_mp_m_d_sccl_3_5/133-5812584-0954137?pd_rd_w=xbEak&content-id=amzn1.sym.904f4c18-630f-4c52-8bdf-78921242d9bd:amzn1.symc.27c848cf-47ab-487b-bd07-91bc659e0119&pf_rd_p=904f4c18-630f-4c52-8bdf-78921242d9bd&pf_rd_r=MW7K5758AMZRA87H3YNA&pd_rd_wg=xs1JS&pd_rd_r=52c2c41d-3c56-461d-af37-948b9b5a8ae2&pd_rd_i=B09M2LDCXF&psc=1
148236
liontamer84
21-12-24, 19:40
אתה בטוח שגז נע הוא לא בלחץ גבוה ומהמיכל הגדול זה לא לחץ נמוך?
בזמנו היה לי סיפור דומה עם הכירה הצהובה של אזטק.
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
ehudzeelim
21-12-24, 21:07
אתה בטוח שגז נע הוא לא בלחץ גבוה ומהמיכל הגדול זה לא לחץ נמוך?
בזמנו היה לי סיפור דומה עם הכירה הצהובה של אזטק.
Sent from my SM-S908E using Tapatalk
התשובה בערבון מוגבל..
להבנתי הלחצים אותם לחצים, יכול להיות הבדל גדול בלחץ במיכל כתלות בטמפרטורה (כפי שכל מי שממלא מיכלים בעצמו יודע, צריך הפרש טמפרטורה בין המיכל הריק למיכל המלא כדי שתהיה זרימה טובה במילוי). אני מאמין שבהקשר של קולמן אתה מתכוון להבדלים בווסתים, כירה של 100mbarלא תעבוד עם וסת 30mbar. יש גם ווסת מובנה על הצינור הקשיח ויש כאלה שמוסיפים עוד ווסת ואז הלחץ נמוך מדי, כמו כן ישנם הבדלים בתכונות הגזים פרופאן לעומת בוטאן שמתבטאים בלחץ שונה במיכלים ועוד מורכבויות שלא אכנס אליהן.
בכירת הגזנע יש וסת מובנה ולכן אפשר לחבר את המיכל ישירות ללא וסת חיצוני. רק זה אומר שהצינור צריך להיות מותאם לעבודה בלחץ גבוה כמו שיש במיכל עצמו.
אני לא טכנאי גז ולכן אין לראות בנכתב לעיל המלצות מקצועיות...
אם אתה צרשה לבטות לדיון על כירות פצץ, אז יש עוד משהו ששמתי לב אליו ביותר מכירה אחת.
צינור הנחושת שמוביל מהווסת לכיוון הראש, הרבה פעמים עושה פיתול קרוב מאוד לאחת הפלטות מתכת שיש שם, ובחלק מהן משתפשף שם באיזו פינה (אאל"ט, כי הכירה האחרונה שלי הושמדה ע"י שכן ולא איתנו עוד- בעיקר כשנועלים את המיכל. יש שם כל מיני חלקים שנעים, ונוגעים בצינור ). עם הזמן השפשוף יכול להפוך לדליפה. לא ראיתי באף כירה שזה קרה (עברו אצלי איזה 3-4 לאורך השנים), אבל כן רואים שזה נוגע. שווה להעיף מבט ואולי לתת איזה טוויסט לצינור.
נ.ב.
על אף שהכירות הללו נגועות בניחוח זול של משהו שקנית בתחנת דלק, ועל אף שיש להן מוניטין מפוקפק, זהו כלי נוח ופרקטי מאוד לבישולי שטח. אני עשיתי בהן שימוש רב, גם כשלידי תמיד היו את החבר'ה עם הגסיןת הסופר מתוחכמות, כירות שדה, או בנזיניות.
ehudzeelim
22-12-24, 19:13
אצלי המנגנון המכני לא נוגע בצינור, אבל שווה לבדוק את זה למי שיש כירה מהסוג הזה.
מצאתי שהכירה של NGL, שהיא מהסוג ה"איכותי" עם שסתום בטיחות ובנויה קצת יותר מסיבי, מגיעה עם הכנה לחיבור צינור גז (אפשר לראות בתמונות בקישור, את הבורג פיליפס שסוגר את הפתח שמיועד לחיבור צינור, ואת החור בפח החיצוני לכניסת הצינור).
מעניין שהאופציה הזו לא מוזכרת בשום מקום, כנראה מחשש לקריסת שוק מיכלי ה-220 גר' שנחטפים כמו לחמניות חמות..
מצד שני, אם המיכל לא צמוד לכירה, נראה לי ששסתום הבטיחות כבר פחות חשוב. כל כירה פשוטה תהיה בטיחותית ברגע שהמיכל רחוק ממנה..
היתרון באיכותיות הוא שהן יותר מסיביות ולא מתעקמות מכל מכה קטנה.
https://nglltd.com/product/%D7%9B%D7%99%D7%A8%D7%AA-%D7%92%D7%96-%D7%A0%D7%99%D7%99%D7%93%D7%AA-2/
אני לא מכיר את הכחרות שלהם, אבל המיכלים של ngl באיכות נמוכה מאוד. היו לי בשנה האחרונה (במיכלי הברגה) הרבה מדי מיכלים שהתחילו לדלוף, או שהתבריג שלהם לא בדיוק, או שחלק מהראשים לא מתברגים אליהם מספיק כדי ללחוץ על הונטיל.
ehudzeelim
22-12-24, 20:40
אז אני אדייק את מה שכתבתי קודם,
מצפייה בתמונות עושה רושם שזו לא כירה מהפשוטות ביותר,
זה שיש לה שסתום בטיחות זה כבר שם אותה בליגה של האיכותיות יותר בסולם שלי..
ועם הקריטריון החדש (הכנה לחיבור צינור) היא כבר נוגעת בשמיים :D
בסוף זו כירת גזנע סינית שלא נאבד פרופורציות כמובן :D
ehudzeelim
13-01-25, 19:45
לבישול התווספה המקלחת החמה כצרכן גז, אז התחלתי לחשוב איך אני מחבר את שני הצרכנים לאותו מיכל גז. חוץ מהרוטופליים של אמגזית בפקל קפה באוטו, בנגרר יש לי גזיית גזנע מהסוג המתפוצץ, אבל הדגם האיכותי עם שסתום הבטיחות (של אמישראגז) ובנוסף עוד ראש גזיה מתברג לשני מיכלי פרופן (חיבור 1"-20) שאותם אפשר לחבר למחמם מים למקלחת, וגם לבשל איתם.
יש לי גם כמה גזיות גזנע מהסוג הפשוט ללא שסתום בטיחות, אבל אני לא משתמש בהן. התחלתי לחשוב איך הכל מתחבר, ופתאום שמתי לב שלגזיות גזנע הפשוטות יש חיבור צדדי לצינור גז. לא יודע איך לא שמתי לב לזה עד היום. בקיצור, מערכת הגז תכלול רק את מיכלי הפרופן שיפוצלו לבישול ולמקלחת. כך גם הכל יהיה פשוט מאד (סוג מיכלים אחד וזהו) וגם הגזנע תהפוך לבטיחותית לחלוטין כי המיכל יהיה רחוק ממנה.
בתמונה: הגזנע הפשוטה עם האופציה הנהדרת של חיבור צינור גז,
חבל שלא קיים גם בגזנע האיכותיות יותר.
148234148235
עדכונים מסאגת הגזיות
בדקתי ובשתי הגזיות האחרות שלי אכן לא קיימת יציאת צינור, אם כי בגזיה של אמישראגז קיים בורג שלא ברור לי תפקידו.
הוא קטן מדי בשביל לשמש לכניסת גז.
148450148451
אם אתה צרשה לבטות לדיון על כירות פצץ, אז יש עוד משהו ששמתי לב אליו ביותר מכירה אחת.
צינור הנחושת שמוביל מהווסת לכיוון הראש, הרבה פעמים עושה פיתול קרוב מאוד לאחת הפלטות מתכת שיש שם, ובחלק מהן משתפשף שם באיזו פינה (אאל"ט, כי הכירה האחרונה שלי הושמדה ע"י שכן ולא איתנו עוד- בעיקר כשנועלים את המיכל. יש שם כל מיני חלקים שנעים, ונוגעים בצינור ). עם הזמן השפשוף יכול להפוך לדליפה. לא ראיתי באף כירה שזה קרה (עברו אצלי איזה 3-4 לאורך השנים), אבל כן רואים שזה נוגע. שווה להעיף מבט ואולי לתת איזה טוויסט לצינור.
נ.ב.
על אף שהכירות הללו נגועות בניחוח זול של משהו שקנית בתחנת דלק, ועל אף שיש להן מוניטין מפוקפק, זהו כלי נוח ופרקטי מאוד לבישולי שטח. אני עשיתי בהן שימוש רב, גם כשלידי תמיד היו את החבר'ה עם הגסיןת הסופר מתוחכמות, כירות שדה, או בנזיניות.
מצאתי בפח! שתי כירות, אחת של אמגזית, השניה של NGL. בngl, הצינור באמת לא עובר קרוב לפח המדובר, אבל באמגזית כן. מה שעוד מצאתי זה שגם באמגזית, על פניו, עוד יציאה לחיבור חיצוני. רק שהפתח לא פונה החוצה אלא כלפי הקיר, ולא ניתן לראות אותו.
המחשה לצינור במיקום בעייתי באמגזית (ngl בכחול, אמגזית בכתום):
148543
ותמונה שמראה את היציאה (לחיבור חיצוני?) בשתיהן:
148544
שימו לב שב ngl יש עוד כפתור שאינני יודע מה תפקידו (האדום בתמונה האחרונה), והוא גם מכסה עוד יציאה שדומה לחיבור שמוביל מהשסתום לראש. על השסתום גם כתוב: inline cut, ו- auto shut off gas.
למעשה, השסתום של הngl, נראה עם הרבה יותר פונקציות. עם כי הראש עצמו נראה פחות עוצמתי.
האמגזית, אגב, דולפת מהאורינג של החיבור למיכל. אם למישהו יש כירה אחרת ורוצה לעשות משתיים אחת, שיצור קשר.
ehudzeelim
03-02-25, 21:53
מצאתי בפח! שתי כירות, אחת של אמגזית, השניה של NGL. בngl, הצינור באמת לא עובר קרוב לפח המדובר, אבל באמגזית כן. מה שעוד מצאתי זה שגם באמגזית, על פניו, עוד יציאה לחיבור חיצוני. רק שהפתח לא פונה החוצה אלא כלפי הקיר, ולא ניתן לראות אותו.
המחשה לצינור במיקום בעייתי באמגזית (ngl בכחול, אמגזית בכתום):
148543
ותמונה שמראה את היציאה (לחיבור חיצוני?) בשתיהן:
148544
שימו לב שב ngl יש עוד כפתור שאינני יודע מה תפקידו (האדום בתמונה האחרונה), והוא גם מכסה עוד יציאה שדומה לחיבור שמוביל מהשסתום לראש. על השסתום גם כתוב: inline cut, ו- auto shut off gas.
למעשה, השסתום של הngl, נראה עם הרבה יותר פונקציות. עם כי הראש עצמו נראה פחות עוצמתי.
האמגזית, אגב, דולפת מהאורינג של החיבור למיכל. אם למישהו יש כירה אחרת ורוצה לעשות משתיים אחת, שיצור קשר.
החיבור למיכל מתברג, אתה יכול לפתוח אותו ולהחליף אורינג
הכפתור האדום זה בדיוק מה שהתכוונתי אליו במעלה השרשור, שמבדיל בין גזיה איכותית לפשוטה. זה השסתום בטיחות. למיטב הבנתי הוא סוגר את זרימת הגז במקרה של התחממות יתר ומכבה את הגזייה. כדי להפעיל אותה שוב חייבים ללחוץ על הכפתור.
את הבורג בצד הפנימי גם ראיתי אצלי בגזייה אחת, אבל אין הרבה מה לעשות עם זה.
גם כשהוא חיצוני אני לא בטוח שהוא מתאים לחיבור לצינור.
החיבור למיכל מתברג, אתה יכול לפתוח אותו ולהחליף אורינג
הכפתור האדום זה בדיוק מה שהתכוונתי אליו במעלה השרשור, שמבדיל בין גזיה איכותית לפשוטה. זה השסתום בטיחות. למיטב הבנתי הוא סוגר את זרימת הגז במקרה של התחממות יתר ומכבה את הגזייה. כדי להפעיל אותה שוב חייבים ללחוץ על הכפתור.
את הבורג בצד הפנימי גם ראיתי אצלי בגזייה אחת, אבל אין הרבה מה לעשות עם זה.
גם כשהוא חיצוני אני לא בטוח שהוא מתאים לחיבור לצינור.
פתחתי. אבל אין לי עוד אורינג, ולהשיג כירה מקולקלת יותר קל מלמצוא אחד מתאים. גם לאחר שאימצתי את הngl, אין לי מוטיבציה לתקן את האמגזית בעצמי.
ehudzeelim
03-02-25, 22:12
דרך אגב, מוזר שבאמגזית אין שסתום בטיחות. באמישראגז יש.
ehudzeelim
02-04-25, 23:23
תוספת קטנה,
תאורת פס לד למטבח, מפתיע לטובה אולי אפילו חזק מדי, את זה עוד נראה.
8 שקלים כולל משלוח מאליאקספרס.
https://vi.aliexpress.com/item/1005005975215427.html?spm=a2g0n.order_de tail.order_detail_item.2.5959f19cKebF64&_gl=1*6s270q*_gcl_aw*R0NMLjE3NDMyNTgyMDk uQ2owS0NRand0SjZfQmhEV0FSSXNBR2FubUtkQXJ qQUlIM0NUMS1mUWVFV2JfTkFDa2dRSmNKeWtZb0V XREdHU01VRGZjTmNxVjI1RTRsTWFBdU92RUFMd19 3Y0I.*_gcl_dc*R0NMLjE3NDMyNTgyMDkuQ2owS0 NRand0SjZfQmhEV0FSSXNBR2FubUtkQXJqQUlIM0 NUMS1mUWVFV2JfTkFDa2dRSmNKeWtZb0VXREdHU0 1VRGZjTmNxVjI1RTRsTWFBdU92RUFMd193Y0I.*_ gcl_au*MTc3NDExMjIzMS4xNzM2MDg3NDEy*_ga* MTM3NjgxMjE2MS4xNjk2MTA0MTYz*_ga_VED1YSG NC7*MTc0MzYyNDkwOC4xMDUuMS4xNzQzNjI1MDA1 LjQzLjAuMA..&gatewayAdapt=glo2vnm
148789148790
ehudzeelim
17-04-25, 18:35
כולם מטיילים ולרשעים אין מנוחה.
מדף למיכל גז שיתחבר גם לחימום מי מקלחת וגם לגזנע, ומהצד השני מקום לעצים למדורה, הכל משאריות.
לפחות אם לא מטיילים, עובדים במקום יפה
1488481488491488501488511488521488531488 54
אתמול ראיתי מוסו כסוף סוחב נגרר קטן המכתש רמון לכיוון מצפה רמון...
רק לאחר שעברתי, בכיוון הנגדי, הבנתי שזה אתה ( או מתחרה זהה).
הרכב והנגרר נראים אפילו יפה יותר במציאות. כל הכבוד.
נשלח מהנייד
ehudzeelim
17-04-25, 21:46
אתמול ראיתי מוסו כסוף סוחב נגרר קטן המכתש רמון לכיוון מצפה רמון...
רק לאחר שעברתי, בכיוון הנגדי, הבנתי שזה אתה ( או מתחרה זהה).
הרכב והנגרר נראים אפילו יפה יותר במציאות. כל הכבוד.
נשלח מהנייד
יש המון מוסואים עם נגררים אז קשה לדעת,
אבל כנראה שאתה צודק :cool:
תודה
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.