צפייה בגרסה מלאה : היילקס - שיפור בלמי תוף אחוריים
הבלמים הסרן האחורי בהיילקס שווים לתחת. באמת. אולי אולי ביום של הטסט אחרי רגולז' ומתיחה של הכבל בלם חניה וקצת עזרה עם הדוושה - הבלם חניה יעבור טסט הבלם שירות עובד וגם כמו שצריך.
אבל שם זה נגמר. מי שיש לו היילקס יודע לא לחנות בשיפוע בלי הילוך ראשון וגם בבחינת חירום בכביש הגלגלים לא מתקרבים לנעילה.
נניח בצד הסבה לדיסקים. תופים זו טכנולוגיה שעובדת 100 שנה ואני בטוח שאפשר לגרום לזה לעבוד גם בהיילקס.
למישהו כאן יש נסיון עם תופים / רפידות משופרים? קוטר גדול יותר מרכב אחר? משהו שעובד ולאורך זמן?
אסף.
חנן-ג'יפולוג
29-08-23, 15:55
דגמים משנים אחרות, אבל אני לא מכיר שום דבר ממה שרשמת. מעולם לא מתחתי לפני טסט. גם לא מבין את הצורך כי יש כוונון אוטומטי. בטסט עובר תקין בלי שום התחכמויות, והבלם עוצר בצורה תקינה.
כשהחלפת סנדלים, החלפת עם התופים כסט, או ביצעת התאמת קוטר בין הרפידות לתופים?
מנגנון הרגולאז' נקי, מגורז ועובד? כשהוא עובד תקין אין צורך ברגולאז' ידני אפילו לאחר החלפת רפידות ותופים. זה מתכוונן לבד.
כבלי בלם יד תקינים ללא חיכוך חריג?
חנן-ג'יפולוג
29-08-23, 16:19
זה מהטסט האחרון, לא הכנתי כלום לטסט.
https://imageshack.com/i/po95D7apj
הכל תקין, הרפידות והתופים מותאמים, כך היה גם בסט הקודם. הרגולז' האוטומטי לא משהו..
אסף.
חנן-ג'יפולוג
29-08-23, 16:38
זה יכול להסביר הכול, הקטע עם הרגולאז'.
אבל ככה הוא תקין. לא משהו. נותן ןמרווח לגדול הרבה לפני שהוא מקרב את הרפידה חזרה. פעם אחרונה כיווננתי ידנית לפני שנה.
אסף.
חנן, הבלמים שלך מעולים !
אסף, בויגו משאבות האופן קטנות משמעותית מהדגם הישן, וכל מנגנון הכוונון העצמי שונה
מנסיוני, לא נתקלתי בבעיות מיוחדות בדגם הזה, אבל לך יש גלגלים גדולים ואוטו כבד , אז לך דע, אולי זה מה שגורם לתחושה שהבלם חלש.
תעלה צילום דל דף הנתונים מהטסט.
בברכה, טושי
דגמים משנים אחרות, אבל אני לא מכיר שום דבר ממה שרשמת. מעולם לא מתחתי לפני טסט. גם לא מבין את הצורך כי יש כוונון אוטומטי. בטסט עובר תקין בלי שום התחכמויות, והבלם עוצר בצורה תקינה.
כנל.
בכביש האחורי לא ננעל, בדרכי עפר כן.
תוף מקורי.
אסף, מה מקור התופים והרפידות?
עוד אפשרות, ווסת הגובה של המפצל האחורי.
יכול להיות שמכוון לא נכון?
אם הרכב מוגבה, צריך לכוונן מחדש גובה, אחרת הוא ״חושב״ שהרכב ריק וגבוה ואין בלימה מאחור.
דורון. וחנן. הבנתי שמה שאצלכם לא רלוונטי כי המנגנון אצלי שונה ולא טוב.
טושי, הנתונים מהטסט תקינים.... אחרת לא היה עובר. אבל בשיפוע קטן מהנדרש בלם חניה לא מחזיק.
אסף.
כשהחלפת סנדלים, החלפת עם התופים כסט, או ביצעת התאמת קוטר בין הרפידות לתופים?
מנגנון הרגולאז' נקי, מגורז ועובד?
מה צריך לגרז ברגולאז'? את ההברגה?
צריך להחליף את התוף כשמחליפים רפידות?
שואל כי אני בדיוק אחרי התעסקות בנושא..
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
אסף,
מנגנון הווסת האחורי לא קיים בדגם שלך?
קיים. מכוון. לא קשור לביצועי בלם החניה.
התוף קטן. וצר. יש בעיה עקרונית גם ברכב תקין.....
אני מקבל את דעתכם שקודם כל צריך לוודא שהכל תקין אבל גם כשהכל תקין זה פשוט לא זה.
אסף.
תארת שזה לא בולם גם בנסיעה.
גובה לא מפוצה בשסתום האחורי אחרי הגבהה גם מתנהג ככה.
מציין בשביל העתיד אם מישהו ייתקל בעתיד בשרשור.
אז כדי שיהיה ברור.
בולם חלש גם בנסיעה וגם בחניה. כיוון שגם וגם המסקנה היא שהבעיה לא במערכת הידראולית אלא המכנית.
אסף.
https://www.newhilux.net/phpbb/viewtopic.php?f=13&t=4036
כאמור... זה לא רק אצלי.
אסף.
חנן-ג'יפולוג
29-08-23, 20:06
מה צריך לגרז ברגולאז'? את ההברגה?
צריך להחליף את התוף כשמחליפים רפידות?
שואל כי אני בדיוק אחרי התעסקות בנושא..
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
בכל הגעה לאיזור אני מוציא את הבורג של הרגולאז' מהמקום, פותח לגמרי את הבורג של הרגולאז' מהנקבה שהוא מוברג בה, מנקה טוב טוב עם מברשת פלדה את התבריג, מוודא שהוא מתברג בקלות חזרה בכח אצבעות, ואז פותח, שם גריז נחושת ומחזיר. זה איזור מסריח, מלא באבקת רפידות, בוץ ומים, וזה לא עושה חיים קלים לתבריג. אם לא עשית את זה כמה שנים אני די בטוח שהרגולאז' כבר לא עובד ותצטרך מלחציים כדי לשחרר את הבורג.
לאחר שביצעתי את זה והכול מורכב ללא התוף, אני משחק במנוף של בלם החניה שליד הגלגל ומוודא שזה פותח את התבריג צעד אחר צעד בצורה עקבית.
https://youtube.com/shorts/ECPbkRQiOn8?si=qiqsPkKZGGAg6wIr
לא חייבים להחליף את התוף אם הוא במידה המותרת, אבל כן צריך להתאים את רדיוס הרפידות לרדיוס התוף, ואם אתה כבר נותן הכול לבעל מקצוע, הוא גם יחרוט את התוף ויבצע את התאמות הרדיוס.
גריז נחושת הוא הסוד. עמיד מאוד בחום ולא מתפרק. על כל נקודות המגע במנגנון בלמי התוף.
אסף.
יונימוג אדום
29-08-23, 20:40
אחת הבעיות הכואבות בנושא בלמי תוף היא - בעלי המקצוע והחומרים המודבקים על הרפידות .
שלחתי כבר לא מעט חברים עם בעיות דומות למדביק איכותי ביותר אשר מייבא חומר גרמני איכותי לרפידות .
קרה לי בעבר שלאורך שנתיים ( ארבעה טסטים ) החלפתי ארבע פעמים רפידות אצל מוסכים שונים - האחד - רך כמו מרגרינה , השני קשה בטון וסדוק , השלישי - חוסר מזל , משאבת אופן פרצה על ליין הטסט .
לבסוף נסעתי למדביק המדובר - בטייבה ומאז יש לי בלמים גם מאחור , עברו כבר שמונה שנים מאז ועדיין הבלימה מעולה והרפידות עם בשר .
שם הבחור מוניר , נמצא מאחורי מכון הרישוי טסט הכוכבים צמוד למסגד .
מוניר בלמים - 052-5918685 או - 052-8365663 .
הוא גם היחידי בארץ אשר מצליח לשפץ ולהדביק מצמד צנטרפוגלי של סיטרואן דה שבו .
אילן
תודה על ההסבר חנן.
איך מבצעים התאמה בין הרדיוס של הרפידות לזה של התוף?
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
חנן-ג'יפולוג
30-08-23, 05:53
בעל המקצוע שוחק/חורט את הרפידות לרדיוס של התוף. אני לא יודע לומר באיזה כלי זה נעשה.
בעל המקצוע שוחק/חורט את הרפידות לרדיוס של התוף. אני לא יודע לומר באיזה כלי זה נעשה.
בדכ לפי העין..
הם משייפים את הרפידה על סרט, בעיקר בצדדים, מצמידים לתוף, ומסתכלים בעין שזה נראה צמוד.
האמירה הייתה שהבדלים מזעריים יעלמו אחרי כמה בלימות.
יש שתי דרכים לקניות
מכונת השחזה לרפידות. מניחים את הרפידה על המכונה קובעים רדיוס על פי רדיוס התוף פחות עשירית או שתיים - ואז מתניעים סרט השחזה, ומניעים את הרפידה לצדדים מול הסרט עד שהיא מושחזת.
הבדיקה מול התוף היא עם פילר גייג' לוודא שהמידע הרפידה יש מרווח של עשירית או שתיים כאשר מרכז הרפידה במגע עם התוף.
לחילופין ההתאמה היא על ידי נסיעה תוך הפעלת בלמים ושיחרור עד שהם מגיעים לטמפרטורה מאוד גבוהה ונשחקים להתאמה מלאה.
את שני הדברים האלה יש מעט מאוד בעלי מקצוע אם בכלל שמבצעים כמו שצריך.
בפועל נותנים נגיעה עם סרט השחזה בצדדים של הרפידה ורואים לפי העין 'זה נראה בסדר. אצלי בהחלפה האחרונה אני לא יודע איך התאימו אבל בטח לא בנסיעה.
אמר לי מישהו מומחה לבלמים שעם רמת בעלי המקצוע בתחום עדיף פשוט לא לגעת אלא לשים חדש סטנדרט ולהתאים בנסיעה.
אסף.
למדתי את מנגנון הרגולז' העצמי. הוא מופעל כאשר בולמים ברוורס. הבעיה - כל פעם רק שן אחת אז צריך לעשות את זה הרבה פעמים. חסך לי להרים את האוטו על ג'ק ולעשות רגולז'.
ועדיין ביצועים לא טובים. כלומר רגולז' תקין והתאמה טובה אחרי הרבה מאוד קילומטרים ועדיין כשאני מנסה להאט את הרכב עם בלם החניה לבדו זה כמעט לא משפיע.
עדיין מחפש פתרונות לשיפור הביצועים. רפידות משופרות? מכירים?
אסף.
ehudzeelim
15-09-23, 10:34
לא מכיר את המנגנון בהיילקס אבל כן מכיר מקרים שבהם הכבל הוא הבעיה, חיכוך וגמישות מתפתחים עם הזמן ויכולים להשפיע מאד על ההנדברקס, למרות שלכאורה הכל נראה תקין והכבל נע בתוך המוביל שלו.
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
למדתי את מנגנון הרגולז' העצמי. הוא מופעל כאשר בולמים ברוורס. הבעיה - כל פעם רק שן אחת אז צריך לעשות את זה הרבה פעמים. חסך לי להרים את האוטו על ג'ק ולעשות רגולז'.
ועדיין ביצועים לא טובים. כלומר רגולז' תקין והתאמה טובה אחרי הרבה מאוד קילומטרים ועדיין כשאני מנסה להאט את הרכב עם בלם החניה לבדו זה כמעט לא משפיע.
עדיין מחפש פתרונות לשיפור הביצועים. רפידות משופרות? מכירים?
אסף.בולמים ברוורס עם בלם היד או גם עם הדוושה?
Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
בולמים רגיל ברוורס. זה בויגו והלאה. בדגמים עד 2005 זה מה שחנן כתב.
אסף.
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.