zivo
08-09-23, 16:16
לאט לאט אנחנו רואים יותר ויותר תיבות הילוכים (אוטומטיות) עם 10 הילוכים.
לכאורה ההגיון פשוט - ככל שיש יותר הילוכים, המנוע עובד "ברצועת כח" יותר נכונה.
זה אמור לחסוך דלק, ואמור להקל על שאר המכלולים.
מצד שני, ברור שמדובר במנגנונים מסובכים יותר שעובדים קשה יותר ( רק לחשוב על כמות ההחלפות, שילוב וניתוק של גלגלי שיניים ומנופים למיניהם, בגיר 10 הילוכים לעומת גיר 6 הילוכים למשל על כל 100K ק"מ).
כל מי שהתנסה ברכב פרטי ידני חדש עם 6 הילוכים (בנזין או דיזל) מגלה מהר מאוד שהוא "קופץ" הילוכים (וזה 6 הילוכים לא 10).
האם יכול להיות שגיר 10 הילוכים הוא האח של המערכות Start-Stop (שמכבות את המנוע בכל עצירה), וכל המטרה זה להתמודד עם איזה מדידה של זהום אוויר קנסות ומכסות?
האם יכול להיות שיש פה עוד מנגנון, שעולה לנו יותר בקניה, יותר בתחזוקה.....וכל תפקידו לשרת את הייצרן?
איך הגירים האלו מזדקנים? כמה הם מחזיקים?
נתקלתי בכתבה הזו -
https://www.motorbiscuit.com/theres-secret-behind-efficiency-of-rams-8-speed-transmission/
אני לא מכיר את האתר הזה ולא את מי שכתב (מוזמן? ממומן?), אבל יש פה כמה אמירות מעניינות וגם טבלה מעניינת של נתוני צריכת דלק (שוק אמריקאי).
השורה התחתונה של המאמר - 10 הילוכים זה יותר מדי, רוב הזמן, התיבות האוטמטיות (כמו נהג ידני) קופצות הילוכים (כלומר אנחנו משלמים על רכישה ותחזוקה של מנגנון מיותר).
גיר 8 הילוכים (טוב) לא פחות יעיל (תצרוכת דלק) מגיר 10 הילוכים, וכנראה ששורד יותר טוב לאורך זמן.
יאללה דעתכם-
לכאורה ההגיון פשוט - ככל שיש יותר הילוכים, המנוע עובד "ברצועת כח" יותר נכונה.
זה אמור לחסוך דלק, ואמור להקל על שאר המכלולים.
מצד שני, ברור שמדובר במנגנונים מסובכים יותר שעובדים קשה יותר ( רק לחשוב על כמות ההחלפות, שילוב וניתוק של גלגלי שיניים ומנופים למיניהם, בגיר 10 הילוכים לעומת גיר 6 הילוכים למשל על כל 100K ק"מ).
כל מי שהתנסה ברכב פרטי ידני חדש עם 6 הילוכים (בנזין או דיזל) מגלה מהר מאוד שהוא "קופץ" הילוכים (וזה 6 הילוכים לא 10).
האם יכול להיות שגיר 10 הילוכים הוא האח של המערכות Start-Stop (שמכבות את המנוע בכל עצירה), וכל המטרה זה להתמודד עם איזה מדידה של זהום אוויר קנסות ומכסות?
האם יכול להיות שיש פה עוד מנגנון, שעולה לנו יותר בקניה, יותר בתחזוקה.....וכל תפקידו לשרת את הייצרן?
איך הגירים האלו מזדקנים? כמה הם מחזיקים?
נתקלתי בכתבה הזו -
https://www.motorbiscuit.com/theres-secret-behind-efficiency-of-rams-8-speed-transmission/
אני לא מכיר את האתר הזה ולא את מי שכתב (מוזמן? ממומן?), אבל יש פה כמה אמירות מעניינות וגם טבלה מעניינת של נתוני צריכת דלק (שוק אמריקאי).
השורה התחתונה של המאמר - 10 הילוכים זה יותר מדי, רוב הזמן, התיבות האוטמטיות (כמו נהג ידני) קופצות הילוכים (כלומר אנחנו משלמים על רכישה ותחזוקה של מנגנון מיותר).
גיר 8 הילוכים (טוב) לא פחות יעיל (תצרוכת דלק) מגיר 10 הילוכים, וכנראה ששורד יותר טוב לאורך זמן.
יאללה דעתכם-