PDA

צפייה בגרסה מלאה : גיר אוטומטי 10 הילוכים, למה זה טוב???



zivo
08-09-23, 16:16
לאט לאט אנחנו רואים יותר ויותר תיבות הילוכים (אוטומטיות) עם 10 הילוכים.
לכאורה ההגיון פשוט - ככל שיש יותר הילוכים, המנוע עובד "ברצועת כח" יותר נכונה.
זה אמור לחסוך דלק, ואמור להקל על שאר המכלולים.
מצד שני, ברור שמדובר במנגנונים מסובכים יותר שעובדים קשה יותר ( רק לחשוב על כמות ההחלפות, שילוב וניתוק של גלגלי שיניים ומנופים למיניהם, בגיר 10 הילוכים לעומת גיר 6 הילוכים למשל על כל 100K ק"מ).
כל מי שהתנסה ברכב פרטי ידני חדש עם 6 הילוכים (בנזין או דיזל) מגלה מהר מאוד שהוא "קופץ" הילוכים (וזה 6 הילוכים לא 10).

האם יכול להיות שגיר 10 הילוכים הוא האח של המערכות Start-Stop (שמכבות את המנוע בכל עצירה), וכל המטרה זה להתמודד עם איזה מדידה של זהום אוויר קנסות ומכסות?

האם יכול להיות שיש פה עוד מנגנון, שעולה לנו יותר בקניה, יותר בתחזוקה.....וכל תפקידו לשרת את הייצרן?
איך הגירים האלו מזדקנים? כמה הם מחזיקים?

נתקלתי בכתבה הזו -
https://www.motorbiscuit.com/theres-secret-behind-efficiency-of-rams-8-speed-transmission/

אני לא מכיר את האתר הזה ולא את מי שכתב (מוזמן? ממומן?), אבל יש פה כמה אמירות מעניינות וגם טבלה מעניינת של נתוני צריכת דלק (שוק אמריקאי).

השורה התחתונה של המאמר - 10 הילוכים זה יותר מדי, רוב הזמן, התיבות האוטמטיות (כמו נהג ידני) קופצות הילוכים (כלומר אנחנו משלמים על רכישה ותחזוקה של מנגנון מיותר).
גיר 8 הילוכים (טוב) לא פחות יעיל (תצרוכת דלק) מגיר 10 הילוכים, וכנראה ששורד יותר טוב לאורך זמן.

יאללה דעתכם-

Dozer
08-09-23, 16:22
כל מי שהתנסה ברכב פרטי ידני חדש עם 6 הילוכים (בנזין או דיזל) מגלה מהר מאוד שהוא "קופץ" הילוכים (וזה 6 הילוכים לא 10).


[/B]-


גיר ידני קופץ?

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

דרור ברלי
08-09-23, 16:36
מי אמר שזה טוב?
ו-9 או 8 הילוכים זה טוב?
ו-7 הילוכים?
בכל הגירים האלה, לפחות 2 ההילוכים הגבוהים כל כך ארוכים, שבמהירויות הנסיעה המקובלות בישראל הם לא בשימוש בכלל.

אבל בעולם מטורלל שסוגד למספרים מרשימים על נייר, ריבוי הילוכים זה אלמנט שיווקי חזק.

asafk
08-09-23, 16:46
יש מעט דברים טובים לומר על פיסת הדאווין ההנדסי הזו.
אבל לזכותם - בנסיעה בדיונה אכזרית עם ברונקו 10 הילוכים 'פאואר-שיט' - במצב שעם כל רכב אחר צריך לנעול הילוך כי אם לא אז בהחלפה 'נופלים' והאואו נעצר - ובכן .... הוא החליף הילוכים כל כך רצוף וכל חלק ובלי לאבד גרם מומנט - זה היה מרשים.
דווקא בשטח - יש בכך יתרון מסויים.
אבל באמת חוץ מזה.... זה מרגיש כמו שחצנות הנדסית ולא יותר.

ולהבדיל המון הבדלות - בעולם הרכב הכבד תיבות של 12 ו 16 הילוכים לא רק מקובלות אלא הכרחיות.

אסף.

zivo
08-09-23, 16:46
גיר ידני קופץ?

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

הוא == הנהג.
הכוונה שהנהג ביודעין, בהחלפת ההילוכים, פוסח על הילוכים.

איל מ
08-09-23, 17:02
אני סוטה מהדיון סליחה
אבל הנסיון שלי בידני 6 הילוכים הוא ברכב אחד בלבד, בו מורגש שפשוט הוסיפו עוד הילוך מכיוון שהמנוע החדש והחזק יותר מאפשר מהירות שיוט גבוהה יותר לעומת המנועים הישנים בשנתונים הקודמים.
יתכן וזאת רק תחושה, לא נכנסתי למפרטים. בכל מקרה, אני לא מקפיץ הילוכים, ואפילו לא מתחיל משני (למרות שניתן).
(דיפנדר פומה לעומת דיפנדר tdi300 ובנזין 3.5).

zivo
08-09-23, 17:05
האם מתחיל להצטבר מידע על אורך החיים \ עלויות תחזוקה של הגירים האלו?

מוטי ג.
08-09-23, 18:51
דרור, הפיגו שלי עובד בהילוך 7 ו 8 כל כביש 6 במהירות חוקית לגמרי
בעליה צפונה אחרי מנהרת בן שמן הוא יורד ל6 ונשאר באותה מהירות חוקית עד לסוף העלייה וחוזר ל8= בכלל לא מורגש שהוא מוריד 2 הילוכים ועולה ב500 עד 1000 סל"ד


Sent from my SM-N986B using Tapatalk

asafk
08-09-23, 19:04
האם מתחיל להצטבר מידע על אורך החיים \ עלויות תחזוקה של הגירים האלו?לא יותר ולא פחות מהדורות הקודמים.
יש דגמים טובים ויש מחורבנים. כרגיל.

אסף.

נדב42
08-09-23, 19:19
בצ׳רוקי החלפתי מגיר 5 הילוכים ל- 6 הילוכים, שניהם ידניים כמובן (בעיקר כדי לקבל ראשון קצרצר).

בפועל, בכביש אני מחליף 1-2-4-6 כלומר בפועל 4 הילוכים. בשטח כל ההילוכים בשימוש וזה די נחמד שיש הילוך זורם לכל מצב.

zivo
08-09-23, 20:30
לא יותר ולא פחות מהדורות הקודמים.
יש דגמים טובים ויש מחורבנים. כרגיל.

אסף.

זה שיש \ יהיו דגמים מחורבנים, זה ברור.
השאלה עם "הטובים" מבין ה 10 הילוכים, מגיעים לשרידות של גיר 6 הילוכים טובים?
אנחנו רואים 10 הילוכים שמגיעים ל 250K ( לא מקרים בודדים, ממוצע)? 350? 500?

-->