PDA

צפייה בגרסה מלאה : נקישות מהמנוע - מי יכול לאבחן בדיוק מה התקלה?



lizard
12-09-23, 18:29
אחרי התחממות, כנראה רציפה של כמה שבועות בשל תקלה בחיישן חום, המנוע התחמם מעל ל100 מעלות. לפני זה התחילו נקישות מהמנוע.
המכונאי שלי סבור שהלכו מיסבי מנוע.
האם יש פה בארץ מישהו שיכול לאבחן בדיוק מה הבעיה מבלי לפרק את המנוע? האם זה בכלל אפשרי?

מדובר על wj מודל 2000. מנוע 4.7 בנזין.

תודה

חנן-ג'יפולוג
12-09-23, 18:40
מה משנה הפירוק מנוע? ממילא כל דבר שדופק במנוע יצריך פירוק שלו כדי לתקן.

תתחיל מלהוריד קרטר ומיסבים ראשיים, ולבחון את המצב. כנ"ל מכסה שסתומים.

מאה מעלות זה לא התחממות. זו טמפ' תקינה.

lizard
12-09-23, 19:10
אני לא יודע ולא רוצה לפרק את המנוע.
מעל ל100 מעלות. לא זוכר בדיוק כמה אבל ברגע שראיתי שזה עובר את ה100 פשוט עצרתי בצד וכיביתי.
עם מי כדאי לדבר בקשר לזה? מי נחשבים ה"גורואים" בארץ של הרכבים האלה?
אני לא רוצה להשקיע יותר מעלות בדיקה פשוטה (שלא כוללת פירוק) כי כרגע התכנון הוא פשוט למכור את הרכב במחיר נמוך בגלל הבעיה במנוע אבל לפני שאני עושה את זה הייתי רוצה לדעת אם אפשר לבדוק שזה לא משהו שלא קשור למיסבים או משהו שמצריך אוברול (יקר מאוד ולהבנתי לא בטוח שיחזיק מעמד לאורך זמן) והחלפת מנוע גם יקרה וכנראה שסוג של חתול בשק.

GodsFather
12-09-23, 19:49
אודי מזרחי בצומת בילו.

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

נמרוד
12-09-23, 20:08
אז תמכור את האוטו וזהו.
הקונה הנבון יבדוק את האוטו בעצמו, והמחיר יהיה מה שיוסכם בינכם.

asafk
12-09-23, 21:29
נקישות המנוע וחום של 100 מעלות - לא נראה שיש קשר.

אודי מזרחי יקשיב ויאמר לך מה צריך לעשות אם בכלל.

אסף.

yoav21
13-09-23, 09:52
גם אורן מערכות וגם ארז 4@4,

עצה ידידותית, לפעמים יש לך את היכולת להגיע לפתרון בצורה הכי ארוכה.
כך את האוטו למוסך תן לו לשבור את הראש ולקחת אחריות על התהליך, כי לפעמים הזול הופך ליקר.

יואב

איל מ
13-09-23, 11:41
ואני אומר,
תוותר. האוטו לסל וחסל.
מוכן לקנות ממך במחיר שיגלם השתלת מנוע חדש (;

איציק - 4X6ZH
13-09-23, 20:45
מיסבי מנוע יש רעש מאד אופיני
מתי הרעש נשמע
קל לזהות מאיזה טלטל / ארכובה

איציק

boaz avrahami
13-09-23, 21:17
זה מנוע עם ראשי אלומיניום מאוד רגישים.
אין קסמים.
להחליף מנוע קומפלט ולקוות לטוב או לפרק מנוע ולבחון כל חלק על השולחן.
לא סיפור זול וספק אם כלכלי.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

lizard
26-09-23, 11:45
ואני אומר,
תוותר. האוטו לסל וחסל.
מוכן לקנות ממך במחיר שיגלם השתלת מנוע חדש (;אני מוכר אותו ב45 אלף. גמיש

lizard
26-09-23, 11:47
מיסבי מנוע יש רעש מאד אופיני
מתי הרעש נשמע
קל לזהות מאיזה טלטל / ארכובה

איציקהרעש נשמע כל הזמן. הכי ברור בסביבות אלף סל"ד. נקישות חדות וברורות. מגיע מהחלק התחתון של המנוע. קיוויתי שאולי זה משהו אחר אבל כנראה שלא.

lizard
26-09-23, 11:49
זה מנוע עם ראשי אלומיניום מאוד רגישים.
אין קסמים.
להחליף מנוע קומפלט ולקוות לטוב או לפרק מנוע ולבחון כל חלק על השולחן.
לא סיפור זול וספק אם כלכלי.


Sent from my iPhone using Tapatalk Proאין לי שום כוונה לעשות את זה. נוע מפירוק ייבוא עולה 8 אלף וזה חתול בשק ו99 אחוז שהמנוע גמור. בכל זאת מינימום 20 שנה. לעשות אוברול סביבות 25 אלף ולהבנתי יש סיכוי גדול שלא יחזיק מעמד לאורך זמן.

נמרוד
26-09-23, 12:15
אני מוכר אותו ב45 אלף. גמיש
...

אין לי שום כוונה לעשות את זה. נוע מפירוק ייבוא עולה 8 אלף וזה חתול בשק ו99 אחוז שהמנוע גמור. בכל זאת מינימום 20 שנה. לעשות אוברול סביבות 25 אלף ולהבנתי יש סיכוי גדול שלא יחזיק מעמד לאורך זמן.




אין, למכור אתה יודע [emoji3]

lizard
26-09-23, 12:20
אין, למכור אתה יודע [emoji3]לא הבנתי את התגובה הזו

boaz avrahami
26-09-23, 14:57
תבדוק עלות יבוא מנוע קומפלט חדש. אמור לצאת פחות בהרבה ממחיר האוברול שנקבת.

לגבי המחיר מכירה-
תצטרך להפגין המון גמישות במחיר. 45 זה מחיר של רכב נוסע במצב טוב.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

ש01
27-09-23, 10:47
גורואים - אני מכיר 2
בועז רפאלי (דר. בשטח) באשקלון ומוניר בכפר יאסיף.

לא מכיר את העבודה של מוניר, רק משמועות ותיקון דרך קצרצר ובחינם לפני XX שנים.

בועז איש מקצוע ישר ואמין, בעל ידע מדהים במוצרי JEEP. לא ימכור לך "לוקשים".

Gershon
27-09-23, 11:42
אחרי התחממות, כנראה רציפה של כמה שבועות בשל תקלה בחיישן חום, המנוע התחמם מעל ל100 מעלות. לפני זה התחילו נקישות מהמנוע.
המכונאי שלי סבור שהלכו מיסבי מנוע.
האם יש פה בארץ מישהו שיכול לאבחן בדיוק מה הבעיה מבלי לפרק את המנוע? האם זה בכלל אפשרי?

מדובר על wj מודל 2000. מנוע 4.7 בנזין.

תודה

סטטיסטיקה מקריסלר
לגבי מנוע PowerTech 4.7 Corsair
קוד EVA
א.מרימים הידראוליים תפוסים-סיבות
בלאי או התחממות יתר של מנוע

ב.תושבות שסתומים

lizard
01-10-23, 08:03
גורואים - אני מכיר 2
בועז רפאלי (דר. בשטח) באשקלון ומוניר בכפר יאסיף.

לא מכיר את העבודה של מוניר, רק משמועות ותיקון דרך קצרצר ובחינם לפני XX שנים.

בועז איש מקצוע ישר ואמין, בעל ידע מדהים במוצרי JEEP. לא ימכור לך "לוקשים".אני מפחד שהרכב יתקע בדרך. אבל אם לא תהיה ברירה אז נראה מה לעשות. את מוניר אני מכיר. שוב הבעיה שרחוק מידי

מוטי ג.
01-10-23, 08:06
גרר?
ביטוח גרירה בשגריר עולה 300 ש"ח.
תעשה ביטוח, תתקשר אליהם אחרי שבוע.

Sent from my SM-N986B using Tapatalk

lizard
01-10-23, 08:10
תבדוק עלות יבוא מנוע קומפלט חדש. אמור לצאת פחות בהרבה ממחיר האוברול שנקבת.

לגבי המחיר מכירה-
תצטרך להפגין המון גמישות במחיר. 45 זה מחיר של רכב נוסע במצב טוב.


Sent from my iPhone using Tapatalk Proהמחיר לפי מחירון יד 2 לפני השיפורים הוא 60 אלף. אם המחיר הריאלי פחות אז אני צריך לחשוב.
מאיפה אפשר לקנות מנוע חדש? יש בכלל? אני מתכוון חדש מניילונים.

boaz avrahami
01-10-23, 09:52
בו נתחיל לפי הסדר הנכון לטעמי.
בלי קשר, אני מפקפק במחירון שנקבת ובמיוחד עכשיו כאשר למיטב הבנתי יש האטה בביזבוזים.

בתור התחלה:
הבנת התקלה ונסיון אבחון מיטבי בלי להיגרר להוצאות מיותרות אבל גם בלי להגיע למסקנות שהכול גמור בלי לבדוק.
הרקע- הכרת התקלות מסוג זה במנוע האמור ומה בדרך כלל קורה.
למיטב זכרוני זה עשוי להיגמר רק בראש ועשוי גם להגיע לבוכנות.
הייתי דואג שמכונאי שאתה סומך עליו יאבחן לפי הקשבה עם סטטוסקופ , בדיקת קומפרסיה ובמידת הצורך אף פירוק ראשי מנוע לבחינה מעמיקה יותר. זה עדיין אמור להיות לא יקר מדי.

אולי יתברר לך במקרה שאפשר לסגור עניין בראשי מנוע פלוס תיקון הסיבה שבגלל המנוע התחמם.

במידה ולא תחפש בארהב מנוע חדש מקופסא לפי דגם המנוע שקיים ברכב שלך.
זה מגיע בלוק וראשים מורכבים קומפלט אבל כל המסביב מעבירים מהמנוע הישן כמו משאבת מים וכו.
אני מעריך שזה יעלה כ 3000 דולר לפני משלוח ומיסים וכמובן העבודה.
שב על גוגל.
מניח שיושופס מוטור ישמחו לייבא עבורך.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

נמרוד
01-10-23, 10:33
המחיר לפי מחירון יד 2 לפני השיפורים הוא 60 אלף. אם המחיר הריאלי פחות אז אני צריך לחשוב.
מאיפה אפשר לקנות מנוע חדש? יש בכלל? אני מתכוון חדש מניילונים.

לא בא לבאס אבל...
145064

lizard
01-10-23, 10:34
וואו.
למה כזה הפרש? מה הקטע?

grand
01-10-23, 11:05
הקטע?
רוב ה wj שנמכרים ביד2 הם משופרים בצורה זו או אחרת וזה מה שבעליהם מבקשים, ככה זה ברכבי השטח מי כמוך יודע..
רכבי שטח ישנים טובים ומושקעים לא יבקשו עבורם מחירון.

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

boaz avrahami
01-10-23, 11:06
לא זה נכון ולא זה נכון.
אין ממש מחיר שתופס מאחר ומדובר בכלים ישנים.

המחיר ייגזר ממצב הרכב הכללי, השיפורים שלו וכמה הוא סקסי בשוק.
לרכב במצב טוב מראה סטנדרטי ובלי שיפורים המחיר לדעתי סביב 40-50 אבל תעקוב אחרי השוק ביד 2.

לרכב בלי מנוע אם אין בוא משהו סקסי במיוחד יש מקדם סיכון וכניסה לפרוייקט שהוא הרפתקאה לא ברורה ולכן לדעתי המאוד אידית ישקף מחר של 10-15 בעיקר בתור רכב לחלקים.
זו דעתי האישית מכל מקום.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

lizard
02-10-23, 09:00
כרגע הרכב לא עומד למכירה. התיקון כנראה הרבה יותר פשוט ממה שחשבנו. מזל שלא מכרתי

shmil
02-10-23, 10:08
ספר לנו, מיכה, איך הגעת למסקנה הזו כל כך מהר?

אגב, לפני 15 שנה קניתי גרנד 94 לפירוק ב-4000 ש"ח. עם מנוע גמור ושמשה קדמית שבורה. רק לצורך היחסיות.
וזה עוד היה מנוע 4.0, שש טורי, עם מחשב וצמה תקינים...... המבוקש מאד.

lizard
03-10-23, 07:18
ספר לנו, מיכה, איך הגעת למסקנה הזו כל כך מהר?

אגב, לפני 15 שנה קניתי גרנד 94 לפירוק ב-4000 ש"ח. עם מנוע גמור ושמשה קדמית שבורה. רק לצורך היחסיות.
וזה עוד היה מנוע 4.0, שש טורי, עם מחשב וצמה תקינים...... המבוקש מאד.איזו מסקנה?

מוטי ג.
03-10-23, 07:31
לחלק הזה:

התיקון כנראה הרבה יותר פשוט ממה שחשבנו.



Sent from my SM-N986B using Tapatalk

lizard
03-10-23, 18:03
לחלק הזה:




Sent from my SM-N986B using Tapatalkפשוט. הרכב לא מעשן, לא זורק שמן מהמדיד, אין נפילת כוח במנוע או התנהגות שונה(*) וחוץ מהתיקתוקים אין שום בעיה(*).
חןץ מזה אחרי שעלה על הליפט הרעש מגיע בין החיבור של הגיר למנוע ולא מאיזור המיסבים.

*הבאלנסר היה גמור. הוחלף באלנסר. הרעשים פחתו אבל לא נעלמו.

השלב הבא לפרק גיר ולראות אם יש שם נזק נראה לעין. אולי הטורק קונוורטר בסוף ימיו, בכל זאת 23 שנים.

grand
03-10-23, 18:57
תיקתוקים בסרק לא קשורים לטורק או לגיר, המנועים האלו רגישים להתחממות, מה שמתחיל בעיוות ראש שהתחמם ובמרים שסתומים שמתקתק יכול להגמר בניתוק שלו ונפילות חלקים לבוכנה, ומשם אין דרך חזרה, אני הייתי פותח מכסי שסתומים ובודק בציציות..

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

ד ו ר ו ן
03-10-23, 19:09
זה קלינק-קלינק או קלאנק קלאנק?

שואל בשביל חבר.

נדב ש.
03-10-23, 19:17
תיקתוקים בסרק לא קשורים לטורק או לגיר, המנועים האלו רגישים להתחממות, מה שמתחיל בעיוות ראש שהתחמם ובמרים שסתומים שמתקתק יכול להגמר בניתוק שלו ונפילות חלקים לבוכנה, ומשם אין דרך חזרה, אני הייתי פותח מכסי שסתומים ובודק בציציות..

Sent from my SM-A528B using Tapatalk

אם התיקתוקים מתגברים כאשר לוחצים על הגז אז זה כן קשור או לפחות בכיוון.
קרה פעם שאחד הברגים של ה flywheel השתחרר וזה מה שגרם לתיקתוק.

ברכב אחר למשל, ה flywheell ממש ניסדק בגלל חיזוק לא שווה ולא נכון אחרי הורדת גיר והחלפת מחזיר שמן בגל הארכובה.

נדב ש.
03-10-23, 20:08
לא זה נכון ולא זה נכון.
אין ממש מחיר שתופס מאחר ומדובר בכלים ישנים.

המחיר ייגזר ממצב הרכב הכללי, השיפורים שלו וכמה הוא סקסי בשוק.
לרכב במצב טוב מראה סטנדרטי ובלי שיפורים המחיר לדעתי סביב 40-50 אבל תעקוב אחרי השוק ביד 2.

לרכב בלי מנוע אם אין בוא משהו סקסי במיוחד יש מקדם סיכון וכניסה לפרוייקט שהוא הרפתקאה לא ברורה ולכן לדעתי המאוד אידית ישקף מחר של 10-15 בעיקר בתור רכב לחלקים.
זו דעתי האישית מכל מקום.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

רכב בשנתונים האלו שימכר לחלקים ינוע סביב ה 5000 שח כמו שרשם שמיל, וזה לא משנה באיזה מותג מדובר, גם כי לפני הרבה שנים כשעוד הרכביים היו גם יותר צעירים הם נימכרו במחיר הזה לחלקים, אני יודע כי היינו בהתנהלות כזו לא פעם אחת, אם הלך מנוע כבר אין מה ששווה ברכב יותר מידי, אלא אם כן זה יוניקורן שאין להשיג חלקים בשבילו.

ברור שהמחירון של לוי יצחק מגוחך במקרה הנ"ל, לא צריך להיות גאון בשביל לדעת את זה, כדי לדעת באמת מה המחיר שנימכר צריך לשאול את מי שמכר כזה או במצב דומה לו, או מי שרכש כזה בזמן האחרון, משופר או מקורי, אבל רק אז תדע באמת מה המחיר שמשלמים עליו.
אני בעצמי כבר פוזל לרכבים משנות האלפיים והמחירים שמפרסמים המוכרים לא קשורים למציאות, וזה לא משנה עכשיו אם הרכב עם תוספות או מקורי, מקצת בירורים שעשיתי יש הבדל של כמה עשרות אלפים בין מה שמפרסמים לבין מה שמקבלים בת'כלס, אין מה לעשות בסוף צריך 2 לטנגו, אם הקונה והמוכר מסכימים על הסכום אז תהיה חתונה.
מי שרוצה למכור וריאלי ימכור, ומי שסתם מפרסם ולא באמת רוצה לשחרר לא ימכור.

lizard
03-10-23, 20:16
אם התיקתוקים מתגברים כאשר לוחצים על הגז אז זה כן קשור או לפחות בכיוון.
קרה פעם שאחד הברגים של ה flywheel השתחרר וזה מה שגרם לתיקתוק.

ברכב אחר למשל, ה flywheell ממש ניסדק בגלל חיזוק לא שווה ולא נכון אחרי הורדת גיר והחלפת מחזיר שמן בגל הארכובה.זה הכיוון

lizard
03-10-23, 20:17
תיקתוקים בסרק לא קשורים לטורק או לגיר, המנועים האלו רגישים להתחממות, מה שמתחיל בעיוות ראש שהתחמם ובמרים שסתומים שמתקתק יכול להגמר בניתוק שלו ונפילות חלקים לבוכנה, ומשם אין דרך חזרה, אני הייתי פותח מכסי שסתומים ובודק בציציות..

Sent from my SM-A528B using Tapatalkחשבנו גם על זה אבל אני מניח שאם הבעיה היתה במרימים אז הרעש היה נשמע מאיזור העליון של המנוע ולא בחיבור לגיר

boaz avrahami
05-10-23, 17:50
אז איפה נכנס כל העניין של ההתחממות והרעש מיד אחריו.
הסיפור לא סדור ולכן מבלבל את הקהל.

לדעתי, אם הסתדרת אז תגיד שמבחינתך הנושא סגור.
אם אתה מחפש עצות מחברים אז תספק סיפור מלא ומפורט ובצורה כרונולוגית סדורה.
שהעצות שתקבל יהיו תואמות לפחות לנתונים בשטח.

חג שמח ובהצלחה


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

-->