צפייה בגרסה מלאה : התלבטות ביחס לאיחוד רשויות
מפרט כדי להסביר. תאמינו לי יש כאלה שמכירים אותי בתור בחור שתקן.
כרגע מחזיק רכב משפחתי סתמי לדיילי וטרופר 2004 לטיולים, משופר קלות (מיגונים, הגבהה, צמיגי 31MT). עבר יישור קו ביוקר ויש עוד מה לעשות.
קניית הטרופר היתה במחשבה שישמש רק לטיולים והוא מספק הרבה הנאה. מצד שני יש לי הרבה התעסקות בתחזוקה כשחוזרים הביתה (לא יודע אם אני נוהג אגרסיבי במיוחד או שזה החיים עם רכב ישן שהבעלים הקודם לא פינק אותו). ואוטוטו מגיעים ל-2 טסטים לשנה.
הבעיה שהטרופר נוח. מאוד. לכולנו. בשטח וגם בכביש. ובמקום רכב טיולים הוא עבר להחליף את הדיילי בנסיעות ארוכות ומשפחתיות, הדיילי הפך לרכב להקפצות קצרות ומעט שימוש. אי אפשר לחזור לנמוך הצפוף הזה.
אלא שהטרופר במצבו לא ממש מיועד לנייד משפחה. יש לו רק 2 כריות אוויר שאני מסופק אם בכלל יעבדו. המנוע חזק, אבל רועש כמו שמנוע כזה רועש. תיבת ההגה היא מה שהיא, ואני לא נוסע מעל 90-80, מקסימום 100 גם בכביש 6. הסלון נראה כמו ברכב טיולים של מי שהמילה "אסתטיקה" זרה לו וגם חיצונית הוא לא גליק. יש כל מיני רג'קטים קטנים שיש ברכבים ישנים. כל זה לא ענין אותי עד שהגיע השינוי יעוד. אה, והבתזוג מסרבת לנהוג במפלץ (קודם היה סמוראי).
הכוונה היא למכור את שניהם ולקנות רכב שיספק את אותן יכולות בשטח, אבל יהיה סביר יותר לשימוש משפחתי. התקציב תלוי בכמה אקבל על הטרופר, הנחת העבודה שאוכל להגיע ל-60 אש"ח כולל הכל, ועם סיבה טובה מאוד, נלך לבנק ונגיע ל-80. מה לקנות?
הדרישות:
רכב שיתן בשטח את אותם ביצועים של טרופר או קצת יותר: אם כבר משדרגים, אז אולי נעילה/ות ואולי בקרת משיכה.
שיוכל לקבל צמיגים טובים.
שיהיה עם 4 ורצוי 6 כריות אוויר ובלמים טובים (הבעיה היחידה האמיתית שלי בטרופר זה שיש לו בלמים של פיז'ו 208).
שניתן יהיה לנסוע בו בנחת נסיעות בינעירוניות בלי נוהל קרב לפני כל יציאה.
הנסועה לא תהיה גבוהה, אולי 10KKM, כי לעבודה יש לי בצד רכב קטן נוסף עם עלויות אפסיות.
שיהיה מרווח ל-5 בטיולים ארוכים עם מטען.
על מה חשבתי ועל מה אשמח לקבל דעה:
1. פאת'פיינדר. פשוט כי נראה לי מספק את הדרישות, מתחת לרדאר ומתומחר לא רע בכלל. אבל הוא באותה רמה בשטח?
2. דיסקו 3. מה שבאמת הייתי רוצה ותמורתו אמתח את התקציב. למה לא: ברור, הוצאות אחזקה פרועות אם משהו מתקלקל, ולהבנתי, מתקלקל. שמעתי משהו גם על בעיה עם צמיגים מתאימים, יהיה לי קשה לוותר על ה-MT. ועדיין, זה יהיה שדרוג משמעותי של החיים.
3. WK. לא מכיר מלבד שבוע שנסעתי בו בשלגים. בעבר ניסיתי למצוא עם
QD2 והתייאשתי. גם חששות מתחזוקה תובענית.
4. להישאר עם הטרופר לסדר אותו ככל הניתן ואולי לשדרג (חוץ מנעילה קדמית אין ממש מה להוסיף). יפתור חלק מהצרכים, לא כולם (בטיחות, יושן כללי).
מה לא:
LC בתקציב שלי יהיה גרוטאה שאפילו הגנבים לא ירצו, ולא יודע למה לא בא לי על הפג'ארו, אולי אשתכנע שכן.
טנדר.
GV. קטן מדי.
במסגרת החשיבה מחוץ לקופסא בדקתי טוארג, שעד 2009 (?) הוא עם הילוך כוח ומרווח גחון יפה מאוד. מנועים מפלצתיים. הם מוצעים בפרוטות ולא נמכרים. ירד מהרשימה כי לרובם צריך להוסיף מיגון/הגבהה, וכי הוצאות האחזקה אם משהו מתקלקל הן כמו של פורשה.
זהו... אין אמוג'י של ידיים נותנות תודה, אז תודה.
הי,
אני לא נמצא ליד מחשב, אבל כנס לאתר https://www.pixiesoft.com/flip/
העתק לשם את הגיבריש שיצא לך והוא יהפוך לעברית שתוכל להדביק כאן...
(אם אתה ממש פדנט, תקן קודם את ה'נ' שלא יוצאים טוב, למשל עי עריכה והחלפה ב notepad או עורך טקסט פשוט אחר)
נכתב מהנייד
בגדול,
הוא מחפש משהו שיחליף את הטרופר, לשימוש בטיולים, אבל גם כרכב דיילי. נסועה של כ10k בשנה. שיהיה יותר מודרני *בטיחותי* ונעים מבפנים. ועדיפות שלא יהיה משאית.
תקציב 80 אש"ח.
אז בגדול אני ממליץ על WK או קומנדר (בנזין)
על מה חשבתי ועל מה אשמח לקבל דעה:
1. פאת'פיינדר. פשוט כי נראה לי מספק את הדרישות, מתחת לרדאר ומתומחר לא רע בכלל. אבל הוא באותה רמה בשטח?
2. דיסקו 3. מה שבאמת הייתי רוצה ותמורתו אמתח את התקציב. למה לא: ברור, הוצאות אחזקה פרועות אם משהו מתקלקל, ולהבנתי, מתקלקל. שמעתי משהו גם על בעיה עם צמיגים מתאימים, יהיה לי קשה לוותר על ה-MT. ועדיין, זה יהיה שדרוג משמעותי של החיים.
3. WK. לא מכיר מלבד שבוע שנסעתי בו בשלגים. בעבר ניסיתי למצוא עם
QD2 והתייאשתי. גם חששות מתחזוקה תובענית.
4. להישאר עם הטרופר לסדר אותו ככל הניתן ואולי לשדרג (חוץ מנעילה קדמית אין ממש מה להוסיף). יפתור חלק מהצרכים, לא כולם (בטיחות, יושן כללי).
מה לא:
LC בתקציב שלי יהיה גרוטאה שאפילו הגנבים לא ירצו, ולא יודע למה לא בא לי על הפג'ארו, אולי אשתכנע שכן.
טנדר.
GV. קטן מדי.
במסגרת החשיבה מחוץ לקופסא בדקתי טוארג, שעד 2009 (?) הוא עם הילוך כוח ומרווח גחון יפה מאוד. מנועים מפלצתיים. הם מוצעים בפרוטות ולא נמכרים. ירד מהרשימה כי לרובם צריך להוסיף מיגון/הגבהה, וכי הוצאות האחזקה אם משהו מתקלקל הן כמו של פורשה.
הלב של הבעייה שלך - שהיא לא רק שלך - זה שהטרופר האחרון בארץ הוא מ2004. והטראנו האחרון קצת צעיר יותר. וגם הפאת'פיינדר הכי צעיר בארץ הוא מ2012. וגם פאג'רו כבר הרבה שנים לא מייצרים. היפאנים, שהיו אלופים ברכבי שטח הגיוניים, סבירים, שימושיים - נטשו את הקטגוריה הזאת לצערנו (בשוק הארופאי שאנחנו חלק ממנו). אז איפה שיש הכי הרבה ביקוש, אין היצע, ולכן מחירים של לנדקרוזר שנשאר לבד באמת לא הגיוניים. זאת אחת הסיבות שהרבה מטיילים עוברים לטנדרים היפאניים.
פת'פיינדר רכב טוב ואכן קצת מתחת לרדאר. אבל גם הכי חדש הוא כבר די ישן, אז תחפש בזהירות וסבלנות. הוא גדול, מרווח ונוח יותר מטרופר, בתיאוריה קצת פחות טוב בשטח, קצת יותר טוב בכביש. אפשר להגביה ויש צמיגי שטח במידה המקורית. השותף הקבוע שלנו לטיולי משפחות ארוכים נוסע בכזה שנים.
זה זה או פאג'רו. הרכבים האנגליים, והאמריקאים, והגרמניים הם לא באותה קטגוריה. כל אחד מהם יש לו יתרונות חסרונות ועלויות, ואם זה מה שאתה רוצה זה מה שתקנה אבל אם אתה רוצה משהו כמו טרופר או לנדקרוזר אז הם לא. כן, אני מדבר על ארץ המוצא, והיא מאד משפיעה.
הלב של הבעיה שלו- שהיא לא רק שלו והיא משותפת לעוד הרבה אנשים- זה התקציב.
בין 50k ל 80k שח קשה למצוא מועמד ראוי, כולם יהיו בני 10+, עברו הרבה ובטח עוד יהיה ישור קו ושיפורים.
לכולם יש מחלות ידועות- בפת'פיינדר קללת העכביש והגיר עושה צרות לפעמים, באחרים מזרקים, חיישנים, סעפות, באנגלים ואמריקאים תקלות מוזרות כאלה ואחרות שמשביתות שמחה.
בקיצור- לדעתי חפש את הכי "חדש" שתמצא, הכי שמור ומטופל, זה שיהיה לך(לאישה) הכי נוח ובטוח, מרווח מספיק וכו'.
רק קח בחשבון שזה ייקח לך זמן, וגם למכור רכבים במצב של היום הפך לא פשוט.
בהצלחה.
תשדרג רק את הדיילי לכזה שאתם מחבבים ותישאר עם הטרופר.
כמו שאתה מציג את זה אתה צריך להתכונן מראש למצב שלא תמצא פג'רו או פתפיינדר ותיאלץ לעבור לתכנית ב.
או... טנדר ..
או להשקיע בטרופר ולהחזיק בו עוד כמה שנים.
אסף.
אני עם טרופר 2003, אצלי כבר יותר מ-5 שנים. כל פעם שעולה המחשבה להחליף אני מבין שבשביל להשתדרג באמת צריך לפחות 100K ש"ח השקעה ראשונית, וגם ההוצאה החודשית תעלה ולא במעט.
לגבי הבלימה בכביש, יש מה לעשות (הטרופר שלי עוצר לא פחות טוב מהקורולה ליסינג מהעבודה דיון בשיפור הבלימה בשרשור נפרד - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127754 )
לגבי סעיף 4, אם תרצה נעילה קדמית תפנה בפרטי
בברכה,
אלכס.
5 נוסעים בוגרים או 2 מבוגרים ושלושה ילדים?
אם זו אופציה ב', אז טנדר הוא כנראה הפתרון ושם תאלץ לבחור בין טויוטה, מיצובישי ואיסוזו.
להרבה מאוד אנשים קשה לנסוע בטנדר כרכב יומיומי. נמרוד ואסף עושים את זה וגם אני עד לא מזמן ולדעתי זה מצויין.
הבעיה היחידה והיא גם משותפת לפאתפיינדר היא מחירי הסולר שיצאו מכלל שליטה.
Sent from my M2102J20SG using Tapatalk
מילה על הדיסקברי 3.
מתקלקל. אבל מחיר החלפים די נמוך.
ויש קבוצת תמיכה טובה כך שאפשר למצוא פתרון לכל דבר כולל לתיקונים בעבודה עצמית.
כשהולך מנוע זה יקר ממש אבל להרבה מהם כבר החליפו לאחד שאולי הצליחו להרכיב לו את מיסבי הקראנק כמו שצריך אז הסיכון קטן במעט.
אם לכל רכב יפני שעושה 10000 קמ הייתי אומר לך להכין ממוצע של בין 4000 ל 5000 שקלים בשנה לטיפול אחד פלוס תיקונים ובלאי - לדיסקברי הייתי אומר להכין כפול מזה. עדיין לא נורא ולא בשמיים. בקילומטרז נמוך ההבדל לא כזה גדול.
ההבדל הכן גדול הוא שיש סיכוי גדול יותר לתקלה שבגללה תבטל טיול או תחזור על גרר. לא שזה לא קורה בכל אחד מהמותגים האחרים שהוזכרו כאן - אבל הסטטיסטיקה לא משקרת והמוניטין לא נרכש בחינם.
מציע שתדבר -למשל - עם רמי מכפר מנחם שמטפל בלא מעטים כאלה. אני מאמין שתקבל תמונת מצב די אמיתית.
גם זוג הגרמנים מ LR TIME מספקים הצצה מרתקת לעולם הקסום של הדיסקברי ולמרות שהם מתנהגים בטיולים שלהם כמו תיירים גרמנים חוצפנים שבגללם סוגרים אזורי טיול באירופה לרכבי שטח - במכונאות הם ממש בסדר.
שורה תחתונה במצבך לא הייתי פוסל דיסקברי 3 - או 4 אם רוצים להתקדם בשנתון. צריך לנשום עמוק ולהיכנס לזה בעיניים פקוחות
אסף.
מוטי טויוטה
13-09-23, 23:56
בדוק רקסטון 2014-16
כנראה רהב השטח הכי חדש שנכנס בתקציב
4 כריות אוויר בלבד.
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
מוטי.. תזכיר לי - מה מידת הצמיגים של הרקסטון הזה?
אסף.
מוטי טויוטה
14-09-23, 00:07
30' אבל את זה אני מתאר לעצמי שאתה כבר יודע.
את הנקודה שאתה רוצה להעביר של
" לא לקנות רקסטון"
ארשום כאן במקומך ברשותך ואחסוך לך מאמץ.
אולי דעתי לא רלוונטית, יתכבדו אם ירצו לביא ובוריס, שני חברי פורום עם רקסטון 2/3 וייעצו ממקור ראשון.
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
WK
KK
TERRACAN
Rexton
למזלך עכשיו המגמה היא כבר של ירידת מחירים ברכבי השטח הגדולים.
30' אבל את זה אני מתאר לעצמי שאתה כבר יודע.
את הנקודה שאתה רוצה להעביר של
" לא לקנות רקסטון"
ארשום כאן במקומך ברשותך ואחסוך לך מאמץ.
אולי דעתי לא רלוונטית, יתכבדו אם ירצו לביא ובוריס, שני חברי פורום עם רקסטון 2/3 וייעצו ממקור ראשון.
Sent from my SM-N980F using Tapatalkזו מידה שלא קיימים בה צמיגים ראויים - וזו היתה דרישת סף
דעתי על רקסטון כרכב שטח מתייחסת לכלים החדשים יותר ואינה גורפת לכל השנתונים. לדגמים המדוברים יש מגבלות מובנות אבל הם דווקא יותר ראויים.
אסף.
2. דיסקו 3. מה שבאמת הייתי רוצה ותמורתו אמתח את התקציב. למה לא: ברור, הוצאות אחזקה פרועות אם משהו מתקלקל, ולהבנתי, מתקלקל. שמעתי משהו גם על בעיה עם צמיגים מתאימים, יהיה לי קשה לוותר על ה-MT. ועדיין, זה יהיה שדרוג משמעותי של החיים.
.
תשמע, היו לי MT על הדיסקו 1, ומאז הדרדרתי לשימוש ב AT (האגרסיבים ביותר שאני מוצא) כי זה מה שיש במידות החוקיות לדיסקו 2 ובטח לדיסקו 4 הנוכחי.
המעבר לAT כשלעצמו זה ממש ממש לא סיפור הן באחיזה והן בעמידות, ברוב המיתווים.
איפה שמשלמים זה בעיקר בבוץ. לא יודע להגיד אם זו סיבה או תוצאה אבל אני מטייל מעט בבוץ.
ומצד שני היתרון בכביש משמעותי מאוד: שקט יותר ובטיחותי הרבה יותר - כל מי שבלם בחירום SUV מגודל עם MT קצת יבשים על כביש רטוב יודע.
העניין המהותי יותר בגלגלי הדיסקו הוא החתך הנמוך והאיום התמידי של צביטה בדופן.
גם פה, השד הרבה פחות נורא ממה שהזהירו אותי.
אני סוגר 55 אלף ק"מ על הדיסקו הזה עם גלגלי ה 19" שלו, עם אפס קריעות צמיגים. ואני מטייל לא מעט בכל הארץ.
המתכון הוא לנסוע בלחץ ניפוח של כביש, להוריד מהירות בקטעים עתירי אבנים או פינות סלע ובכלל להיות מאוד מודע איפה אתה שם את הגלגלים ובאיזה מהירות.
ברור שזה מחיר, אבל באנו לטייל, לא להתגרזן (להגיד שאני לא נותן גז בחלום על ברונקו רפטור? בטח שנותן).
ואחרי שכל זה נאמר, דיסקו 3 יש עם 18", ואפשר להתקין חוקית 17" - מה שמעלים כמעט את כל הבעיה.
מבחינת עבירות, זה האוטו הכי טוב שהיה לי, ובפער גדול.
תשמע, היו לי MT על הדיסקו 1, ומאז הדרדרתי לשימוש ב AT (האגרסיבים ביותר שאני מוצא) כי זה מה שיש במידות החוקיות לדיסקו 2 ובטח לדיסקו 4 הנוכחי.
המעבר לAT כשלעצמו זה ממש ממש לא סיפור הן באחיזה והן בעמידות, ברוב המיתווים.
איפה שמשלמים זה בעיקר בבוץ. לא יודע להגיד אם זו סיבה או תוצאה אבל אני מטייל מעט בבוץ.
ומצד שני היתרון בכביש משמעותי מאוד: שקט יותר ובטיחותי הרבה יותר - כל מי שבלם בחירום SUV מגודל עם MT קצת יבשים על כביש רטוב יודע.
העניין המהותי יותר בגלגלי הדיסקו הוא החתך הנמוך והאיום התמידי של צביטה בדופן.
גם פה, השד הרבה פחות נורא ממה שהזהירו אותי.
אני סוגר 55 אלף ק"מ על הדיסקו הזה עם גלגלי ה 19" שלו, עם אפס קריעות צמיגים. ואני מטייל לא מעט בכל הארץ.
המתכון הוא לנסוע בלחץ ניפוח של כביש, להוריד מהירות בקטעים עתירי אבנים או פינות סלע ובכלל להיות מאוד מודע איפה אתה שם את הגלגלים ובאיזה מהירות.
ברור שזה מחיר, אבל באנו לטייל, לא להתגרזן (להגיד שאני לא נותן גז בחלום על ברונקו רפטור? בטח שנותן).
ואחרי שכל זה נאמר, דיסקו 3 יש עם 18", ואפשר להתקין חוקית 17" - מה שמעלים כמעט את כל הבעיה.
מבחינת עבירות, זה האוטו הכי טוב שהיה לי, ובפער גדול.
מיכה,
אתה יכול בבקשה לחדד את השיקולים של 3 לעומת 4 ?
האם על 4 (מנועים מסויימים?) יש מצב ל 17" ?
מיכה,
אתה יכול בבקשה לחדד את השיקולים של 3 לעומת 4 ?
האם על 4 (מנועים מסויימים?) יש מצב ל 17" ?
אני רחוק מלהיות מומחה, קניתי 4 כי זה הכי חדש שיכולתי להרשות לעצמי, לא מתוך אידאולוגיה ש4 עדיף על 3.
ב4 נפח המנוע עלה מ2.7 ליטר ל3.0, והגיר הוא 8 הילוכים עם בורר רוטורי לעומת 6 הילוכים עם בורר סטיק.
זה מתבטא בקצת יותר כח וצריכת דלק עדיפה, או כך לפחות אומרים. לא הצלחתי לאתר ייתרון באמינות של אחד על השני, שניהם עלולים למות בטרם עת עקב מיסב קרנק שהחליט להסתובב.
הסלון ב4 קצת יותר איכותי כנראה, וגם יותר חדש (...).
מבחינת גלגלים, ל3 היו דגמים עם 18 ומעלה, אבל עם אפשרות חוקית לשים 17.
ה4 כבר הגיע עם 19 (הדגם "החלש": GS) ו 20 (הדגם החזק: HSE). בGS יש אפשרות חוקית לשים 18" עם אופסט קל.
מי שמעוניין לטייל בשטח עדיף מן הסתם שילך על הדגמים החלשים (GS, S) ולא החזקים, בדיוק מהסיבה הזו.
ולסיום: לאחרונה ראיתי דיסקו 4 עם גלגלי 17 עליהם נטען שהם חוקיים - אולי מישהו הצליח להזיז משהו במשרד התחבורע.
1.בתקציב שלו אין מה לדבר על ה 4. אולי 3 וגם זה בספק כי למצוא אחד מצויין וראוי יהיה קשה מאוד שלא לדבר על המחיר שמבקשים עליהם, ולראיה המודעות עומדות חודשים בלוחות.
2. זה עדיין רכב שטח מתוחכם בן מעל 10 שנים שיצטרך תחזוקה ויישור קו, שים בצד עשיריה לפחות.
1.בתקציב שלו אין מה לדבר על ה 4. אולי 3 וגם זה בספק כי למצוא אחד מצויין וראוי יהיה קשה מאוד שלא לדבר על המחיר שמבקשים עליהם, ולראיה המודעות עומדות חודשים בלוחות.
2. זה עדיין רכב שטח מתוחכם בן מעל 10 שנים שיצטרך תחזוקה ויישור קו, שים בצד עשיריה לפחות.
אין ויכוח.. אני בכלל עניתי לZIVO, ולפני כן התייחסתי לסוגיית הגלגלים כי פותח השרשור ציין אותה ובצדק בתור מגבלה של הדיסקו 3.
האמת שקשה לי להמליץ על דיסקו 3 בן 15 שנה (מודל אחרון 2009), לכל אחד.
אין ספק שזו תהיה קפיצה אדירה באיכות החיים ובבטיחות מול טרופר ישיש, המון אוטו במעט יחסית כסף.
אבל הרפתקה כזו דורשת מרווח תמרון כלכלי לכל מקרה שלא יקרה, ויכולת טכנית טובה או תמיכה צמודה של מוסך טוב והגון בטווח קרוב.
וכן, הסיכוי שהאוטו יחזור פה ושם מטיולים על פלטבד קיים.
הטרופר שלי עוצר לא פחות טוב מהקורולה ליסינג מהעבודה)
אלכס.
זה באמת מעניין. גזרתי את המידע בנושא זה לשרשור נפרד ויהיה מעניין לקבל שם עוד מידע -
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127763
פשוט תיסע לטייל עם מישהו עם דיסקברי.
לא תהיה לך תהייה או שאלה אח"כ.
על האחזקה הכל כבר נאמר.
לפני הרבה שנים בעוד אחת מהפעמים שנשבעתי שאני לא מוכן לנסוע עם רכב שתלוי בחברת המזרח לקחתי כמה מתחרים ( פטרול, לנדקרוזר ) לנסיעת "מבחן" עם זוגתי שגודל צמיג וגיר לא מעניינים אותה. וכל פעם לא משנה שרמת הגימור היתה הכי גבוהה שהבאתי היא ירדה מהרכב ואמרה
"אם אתה רוצה את דעתי אז חוזרים לדיסקברי".
וגם אחרי שהלכו שני מנועים באחריות ב 5 ( שזה ממש ממש לא רכב שטח ולא אחזור אליו ) ועברתי לגיפ טרייל הוק.
אחזור לדיסקברי 4.
שדה ראיה ותנוחה ישיבה .
יכולות שטח מטורפות להדיוט
נוחות כביש של הביוקר.
רכב של מלכה ( ויש שני טרופרים בחבורה שאני מטייל איתה )
שורה תחתונה.
סע לטיול עם זוגתך ברכב כזה.
וכל השרשור הזה מתייתר.
( למעט הנתונים הטכניים המפורטים והנכונים שהיו מעלי )
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
שורה תחתונה.
סע לטיול עם זוגתך ברכב כזה.
וכל השרשור הזה מתייתר.
( למעט הנתונים הטכניים המפורטים והנכונים שהיו מעלי )
יותר נכון, סע לטיול עם זוגתו של צור והשרשור מתייתר [emoji3]
רק הזכרתי מי מחליט
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
יותר נכון, סע לטיול עם זוגתו של צור והשרשור מתייתר [emoji3]זה כבר באמת נושא לשרשור חדש לגמרי!
Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
, ה פה, השד הרבה פחות נורא ממה שהזהירו אותי.
אני סוגר 55 אלף ק"מ על הדיסקו הזה עם גלגלי ה 19" שלו, עם אפס קריעות צמיגים. ואני מטייל לא מעט בכל הארץ.
המתכון הוא לנסוע בלחץ ניפוח של כביש, להוריד מהירות בקטעים עתירי אבנים או פינות סלע ובכלל להיות מאוד מודע איפה אתה שם את הגלגלים ובאיזה מהירות.
ברור שזה מחיר, אבל באנו לטייל, לא להתגרזן
2 חברים שטיילנו די הרבה יחד, עם נסיון הפוך לגבי שרידות הצמיגים בחישוקים הגדולים.
הרבה נזק לצמיגים, על שטויות.
הכניסו לאחזקה עלות צמיגים לשנה.
אכן החתך הזה בעייתי מאוד.
ונוסף למגרעות נוספות.
ועדין .....
Sent from my SM-G781B using Tapatalk
ולא פחות חשוב, זה גלגל שקשה ( אין) למצוא ברכבים אחרים.
שנוסעת שיירה עם רכבים יפנים או ג'יפים למיניהם, בשעת חרום ( בצמיג השני שנדפק) רוב הסיכויים שאפשר להשאיל גלגל ממישהו אחר בשירה, ולצאת.
אפרופו כל קבוצות החילוץ - אני זוכר באחד החגים, באזור דרום המכתש ( לוץ , ערוד) דיסקו שנשאר תקוע בשטח ואת כל המאמצים למצוא גלגל נוסף באזור.
אני לא זוכר ארוע כזה עם רכב אחר.
אין לי אלא להסכים לגבי רגישות הצמיגים בדיסקו לקריעות דופן. כוולם התריעו בפני על הנושא לפני שקניתי, תוך סיפורי אימה כאלה ואחרים.
ועדיין העובדה היא שלא חוויתי כאלה עדיין.
קודם כל מזל, והרבה. ואח"כ:
אני עם 19". הרבה מהסיפורים הנ"ל קרו עם 20".
אני עם AT מהצד הקשוח של הספקטרום, ג'נרל בהתחלה וגודייר דורטרק עכשיו. הרבה מהסיפורים קרו עם צמיגי כביש או 30-70.
אני לא מוריד אויר, למעט בחול. כמובן בודק שהצמיגים מנופחים כיאות לפני כל טיול.
האוטו בדרך כלל לא עמוס. אין זיווד, אין גגון, אין מיכלי מים מובנים, אין צמיג ספייר שני. קליל קליל, עד כמה שזה אפשרי עם ההיפופוטם הזה.
הרבה שנות נסיון באופנועי שטח, והקשר הוא: לפני עידן המוסים, סוגיית הצביטות (סנייק בייט) היתה שיקול עיקרי בבחירת הנתיב והמהירות באופנוע. זה הרגל שלא שוכחים.
מזל כבר אמרנו?
.
ולסיום: לאחרונה ראיתי דיסקו 4 עם גלגלי 17 עליהם נטען שהם חוקיים - אולי מישהו הצליח להזיז משהו במשרד התחבורע.
אני בספק. יותר הגיוני לי שהם פשוט הצליחו לרשום ברשיון.
בדגמים הראשונים (2009-2010) היו כמה דגמים בהם היה ניתן. אני לא בטוח ש17, אבל 18 בוודאות. בזמנו ביררתי זאת לעומק, אבל שכחתי. אלו גם הדגמים הבעייתיים יותר מבחינת ריקולים על חלקי מנוע.
יתכן ואם תמצא איזה חד קרן שכזה, עם מנוע שהוחלף לחדש, שווה להתעניין בו.
כן ראיתי לא מעט דיסקו 4 עם גלגלי שטח ראוים. הרבה גולשים כאן לא מוטרדים מהסוגיה החוקית, או שמחזיקים סט נפרד לטיולים. אבל מי שנוסע לא חוקי, מראש לא יכול לקטרג על הדיסקו מהבחינה הזאת.
- - - Updated - - -
.
ולסיום: לאחרונה ראיתי דיסקו 4 עם גלגלי 17 עליהם נטען שהם חוקיים - אולי מישהו הצליח להזיז משהו במשרד התחבורע.
אני בספק. יותר הגיוני לי שהם פשוט הצליחו לרשום ברשיון.
בדגמים הראשונים (2009-2010) היו כמה דגמים בהם היה ניתן. אני לא בטוח ש17, אבל 18 בוודאות. בזמנו ביררתי זאת לעומק, אבל שכחתי. אלו גם הדגמים הבעייתיים יותר מבחינת ריקולים (או סתם כשלים) על חלקי מנוע.
יתכן ואם תמצא איזה חד קרן שכזה, עם מנוע שהוחלף לחדש, שווה להתעניין בו.
כן ראיתי לא כמה וכמה דיסקו 4 עם גלגלי שטח ראוים. לא צריך לשנות כלום באוטו. רק להחליף מידה, או להשיג גהאנטים מתאימים (ויש בשוק לא מספר חברות שמייצרות כאלו).
הרבה גולשים כאן לא מוטרדים מהסוגיה החוקית, או שמחזיקים סט נפרד לטיולים. אבל מי שנוסע לא חוקי, מראש לא יכול לקטרג על הדיסקו מהבחינה הזאת.
מבחינתי - שחשוב לי לא לעבור על החוק - מידת הצמיגים הבעייתית ונושא אמינות המנוע הם שני הפרמטרים שעמדו ביני לבין דיסקברי 3 -4 שוב ושוב.
היום כשרוב המנועים כבר הוחלפו (הימור? האם המנוע ה'חדש' באמת יחזיק מעמד?) נשארה סוגיית הצמיגים. מי שיכול לחיות איתה בשלום, בקילומטרז' נמוך יחסית כזה שלא מזמן הרבה תקלות סטטיסטיות - זו בהחלט אופציה מעולה.
אסף.
אגב.. יש עכשיו בלוח דיסקברי3 בנזין 6 צילינדרים. לדעתי הדגם עם הכי פחות סיכונים.
אסף.
אין לי אלא להסכים לגבי רגישות הצמיגים בדיסקו לקריעות דופן. כוולם התריעו בפני על הנושא לפני שקניתי, תוך סיפורי אימה כאלה ואחרים.
ועדיין העובדה היא שלא חוויתי כאלה עדיין.
קודם כל מזל, והרבה. ואח"כ:
[LIST=1]
אני עם 19". הרבה מהסיפורים הנ"ל קרו עם 20".
אני עם AT מהצד הקשוח של הספקטרום, ג'נרל
הפעמים (ברבים) שפגשתי ממקור ראשון היו בחישוקי 18-19.
צמיגי ג׳נרל AT מעט שיפר, לא העלים את הבעיה.
אתה כנראה נוסע בשבילים מאד רגועים/מאד לאט.
זה בפירוש גורם מגביל בנסיעה משותפת, במיוחד כשזה קורה על שטויות, גם בשבילים שפרייבטים נוסעים.
והכל בדופן.
מתאגרף משקל כבד על סטילטו בשטח.
אתה כנראה נוסע בשבילים מאד רגועים/מאד לאט.
.
רק למען הסר ספק, לא ולא..
Sent from my HD1903 using Tapatalk
מוטי טויוטה
21-09-23, 11:42
רקסטון 14 עם נתונים יפים מאוד עלה פה בלוח. מוגבה וממוגן
ציר קדמי בטרנספר נוטה להיגזר - נעילה אחורית מורידה את הסיכויים משמעותית.
60 אשח
אני לא מכיר עוד רכב שטח אחד עם vfm כזה. אשמח שתאירו את עיני
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
רקסטון 14 עם נתונים יפים מאוד עלה פה בלוח. מוגבה וממוגן
ציר קדמי בטרנספר נוטה להיגזר - נעילה אחורית מורידה את הסיכויים משמעותית.
60 אשח
אני לא מכיר עוד רכב שטח אחד עם vfm כזה. אשמח שתאירו את עיני
Sent from my SM-N980F using Tapatalk
אתה מתעלם משתי דרישות שמופיעות בהודעה הראשונה -
הדרישות:
רכב שיתן בשטח את אותם ביצועים של טרופר או קצת יותר: אם כבר משדרגים, אז אולי נעילה/ות ואולי בקרת משיכה.
שיוכל לקבל צמיגים טובים.
ומרווח ל5 אנשים.
לדעתי , אקזמפלר מוצלח של טרופר, נותן VFM טוב יותר.
הבעיה שחלק מהרכבים האלו או קרועים או סתם מוזנחים.
אבל טרופרים שטופלו נכון, מזדקנים יפה, העלויות תחזוקה סבירות והרכב לא מפתיע אותך בשטח.
אני חושב שאוסף הדרישות המקוריות, די משאיר קבוצה ריקה וחוץ מטרופר או דיסקו 2 מתוקתקים, יהיה קשה למצוא משהו שעומד בדרישות.
חברים, המון המון תודה על הדיון הזה! וגם למי שפbה בפרטי. למדתי המון.
מסקbת הביניים שלי לא זהה לסופית. כרגע - לשדרג את הטרופר ל...טרופר. החסרו׳נות ישארו, אבל זה השקלול ה׳נכון לי של נוחות, עבירות, צמיגים טובים, מרווח לאדם ולחפץ ומחיר רכישה נוח (אבל מחיר אחזקה לא נוח), אז אני פורמלית מחפש רכב מסודר שלא יעביר אותי שוב יישור קו אי׳³נסופי.
עם זאת, הכוו׳נה שזה יהיה כ׳נראה לטווח קצר של ש׳נה או קצת יותר. הכי מציק -- בעיית הבטיחות לא תיפתר. כפי שהציעו כאן לקחתי סיבוב על דיסקו 3, ומלבד הצמיגים זה שדרוג רציני. פשוט אין לי כרגע תקציב להעמיד אחד כמו שהייתי רוצה (המספרים שציינתי היו קצת אופטימיים); ואני צריך להשתפר ב׳נהיגה כדי לא לקרוע צמיגים (היום הטרופר עם הטויו 31 לועס ובולע כל מה שאני מטיל לעברו).
לאמי׳נות יש גם משמעות גבוהה כי אני מטייל לא מעט סולו עם ילד/שניים ברכב שהייתי רוצה להחזיר הביתה.
והמסקנה העוד יותר שלי מהדיון היא שאם יזדמן באופן מפתיע רכב יוצא דופן (דיסקו, פת'פיינדר, אחר) -- אשתדל להיות זריז ולקפוץ עליו בלי הרבה היסוסים.
אז אם מישהו שומע על הזדמנות באמת יוצאת דופן אשמח לשמוע. 0544800201.
(עם הבעלים של הדיסקו ב׳*זין שאסף ציין עוד לא הספקתי ממש לדבר - אבל 68Kש"ח לרכב 2005 לא ממוגן ולא מוגבה זה קצת למתוח. אעדכן).
שוב תודה, ש׳*ה טובה ולהתראות בדרכים משובשות!
אתה מדבר במונחים לא רלוונטיים לדיסקו.
לא יודע לגבי מיגון כי אין לי דיסקו 3 (ב2 לא צריך) אבל הגבהה הוא לא צריך. זה מגיע בילט אין.
רק למען הסר ספק, לא ולא..
Sent from my HD1903 using Tapatalk
פרספקטיבה אישית..
רקסטון 14 עם נתונים יפים מאוד עלה פה בלוח. מוגבה וממוגן
ציר קדמי בטרנספר נוטה להיגזר - נעילה אחורית מורידה את הסיכויים משמעותית.
60 אשח
אני לא מכיר עוד רכב שטח אחד עם vfm כזה. אשמח שתאירו את עיני
Sent from my SM-N980F using Tapatalkאתה קצת צודק וקצת לא. התמורה לכסף מצויינת. אבל אני חושב שסטנדרטי בלי שיפורים כבדים לא ייתן בשטח מה שהטרופר נותן וזו היתה דרישה בסיסית.
אני אגב חושב שהמציאות הנוכחית היא כזו שמי שיש לו אומץ וחזון ובעיקר לא פוחד מאתגרים באותה מידה שלא חושש לוותר לפעמים - וואלה אפשר לזרום על רקסטון מהדור ה'נכון'. כמו שיש שניים מחברי שנוסעים ומטיילים בטרקאן - מביך את בעליו בשטח מדי פעם אבל וואלה. עובד.
כלבי תחתית - מטוארג ועד רקסטון - אינם בהכרח דבר להתרחק ממנו רק כדאי לזכור שהם 'זכו' במעמד שלהם לא לשווא.
נסקור עוד כמה -
האמר ה3. כמו טרופר (ממש דומה כשמסתכלים מלמטה) רק יותר חדש. צמיגים 31 עד 33 בהתאם לגירסה הם סטנדרט ו35 נכנס בלי הגבהה.
טרקאן - הזכרתי.
טוארג (וגם קאיין ) - נסקר בהרחבה כאן בפורום. לדעתי אופציה מצויינת אבל רק בתת גרסאות הנכונות.
אסף.
פרספקטיבה אישית..ועניין של יכולות וכישורי נהיגה.
תחסוך מאיתנו את הסיפורים על מעלה ורדית ברברס בלי מראות ברכב בלי גל הינע קדמי ועם ציריה אחורית אחת שבורה.
זה אמנם רחוק מלהיות אידיאלי, אבל גם אני מכיר מספיק דוגמאות של אנשים שעם הרכבים האלה נוסעים בשטח. גם קשה, גם מהר, פשוט צריך לדעת לנהוג בהתאם למגבלות הרכב. זה חלק מהאתגר והעניין.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
דורון... עודד מדייק. אני זכיתי להשתאות ממש ממה אפשר לעשות עם סוברית למשל (ועוד כמה). אני לא מדבר על מה שכל נער בקיבוץ עושה אלא אל דברים קשים באמת שכולם היו מעדיפים שייעשו עם ג'יפ אבל האילוץ המבצעי הכתיב שלא.
זה דרש נהגים מצויינים ממש הכי טובים שראיתי. והמון אימון. עוד יום ועוד יום בשטח עד שמנגנים על הרכב. זה מעיקר נתן לי קנה מידה על עצמי ומוטיבציה להשתפר כנהג.
זה היה לפני 20.שנה אבל עדיין נכון יהיה לומר שלנהג הממוצע ומטה כדאי לנהוג ברכב מצויין וכדי לנהוג ברכב ממוצע ומטה כדאי שיהיה נהג מצויין.
אסף.
ועניין של יכולות וכישורי נהיגה.
תחסוך מאיתנו את הסיפורים על מעלה ורדית ברברס בלי מראות ברכב בלי גל הינע קדמי ועם ציריה אחורית אחת שבורה.
תחסוך את ההנחות מראש.
היינו שם, יודעים לנהוג, וזו לא הדוגמא הרלוונטיות לגבינו.
לא מעט שנים שמאפיין מרכזי בטיולים שלנו הוא ״מיטיבי-לסת״.
נוסעים מעט, מסלול רגוע, נקודות נבחרות ואוכל טוב.
דורון... עודד מדייק. אני זכיתי להשתאות ממש ממה אפשר לעשות עם סוברית למשל (ועוד כמה). אני לא מדבר על מה שכל נער בקיבוץ עושה אלא אל דברים קשים באמת שכולם היו מעדיפים שייעשו עם ג'יפ אבל האילוץ המבצעי הכתיב שלא.
זה דרש נהגים מצויינים ממש הכי טובים שראיתי. והמון אימון. עוד יום ועוד יום בשטח עד שמנגנים על הרכב. זה מעיקר נתן לי קנה מידה על עצמי ומוטיבציה להשתפר כנהג.
זה היה לפני 20.שנה אבל עדיין נכון יהיה לומר שלנהג הממוצע ומטה כדאי לנהוג ברכב מצויין וכדי לנהוג ברכב ממוצע ומטה כדאי שיהיה נהג מצויין.
אסף.
לא הבנתי את הדוגמא.
ההתייחסות הייתה לגבי צמיגים בלבד, ואמירות שלא נקרעים צמיגים ואין באמת בעיה.
יש לי נסיון ממקור ראשון של מספר מקרים, נהגים שונים, במסלולים רגועים.
גם אחרים ציינו כך.
גם אם ניקח את הממוצע בין ״גרוע״ ל״מצוין״ של מיכה, עדיין מרכז הכובד לחתך הנמוך הוא של מגרעת לא קטנה בשטח.
אין חולק לגבי היכולות הפוטנציאליות של הרכב אם היה נעול בצמיגים סבירים.
ועל זה נאמר:
מתאגרף משקל כבד על סטילטו בשטח.
מה שהופך את הרכב ממצויין לבינוני ומטה במקרה הזה הוא הצמיגים שלא מתאימים למשימה.
ולכן צריך נהג שמכיר היטב את הרכב וגם מאוד מאוד נזהר בבחירת קו.
כנראה מיכה הוא נהג כזה.
אסף.
אתה צודק 1000%.
זו נקודת תורפה. לכל רכב יש אחת כזו, גם לזיבר ולהאמר ולרנגלר ולדיפנדר ("אחת") ולכל רכב שנוסע.
הנקודה שלי היא שצריך לקחת אותה בחשבון, להתייחס אליה בהתאם, ללמוד את ההתנהלות תוך התחשבות בה (וניצול היתרונות שכן מובנים ברכב), ואז אפשר להינות ולעשות איתו כמעט כל מה שרוצים (בגבולות ההגיון כמובן).
אגב, בעולם אליו אנחנו הולכים כבר עשור או יותר, התורפה הזו נהיית נפוצה יותר ויותר, והמצב רק ילך ויחמיר. גם ככה אין רכבי שטח ראויים ביצור סדרתי ובמחיר מושג, אז אם תפסול כל רכב עם צמיגי חתך נמוך, ישאר לך כלום ושום דבר.
כמו שבמעבר מהדורות הראשונים של רכבי השטח הספרטניים לעידן הsuv למדנו (אני ספציפית לא. הייתי בשא"ש. אבל לצורך המחשת הרעיון) להתמודד עם זויות מרכב נחותות משמעותית ורכבים גמלוניים ומגושמים יותר לצורך הנוחות בחיי היום יום, כך נדרשת הסתגלות לרכבי שטח עם מאפיינים נחותים גם היום. מה הטרייד אוף והאם זה שווה? כנראה שלא, אבל אין הרבה ברירות למי שלא רוצה לייצר רכבים בעצמו ו/או לנסוע ברכבי אספנות.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
מה שהופך את הרכב ממצויין לבינוני ומטה במקרה הזה הוא הצמיגים שלא מתאימים למשימה.
ולכן צריך נהג שמכיר היטב את הרכב וגם מאוד מאוד נזהר בבחירת קו.
כנראה מיכה הוא נהג כזה.
אסף.
תשמע.. דרך עפר פשוטה בבקעת ערד.
חתיכות צור סטנדרטיות בשביל שפרייבטים נוסעים בו כל יום.
הדרך שחוצה מרמת רות לצומת ציפורים..
לא דרכים שבכלל צריך לדעת לבחור נתיב.
הדרך לגבי פרס.. (לא במעבר נחל) ועוד ועוד.
זה נכון גם לרכבים אחרים עם חתך דומה, קרה כמה פעמים גם עם גרנד.
זו נקודת תורפה. לכל רכב יש אחת כזו, גם לזיבר ולהאמר ולרנגלר ולדיפנדר ("אחת") ולכל רכב שנוסע.
זו כבר הקבלה מגוחכת.
הקבלה סבירה היא לרכבי שטח מודרניים נוספים שחולקים את אותה נקודת תורפה ואז לעשות מאזן כללי מה עדיף מבינהם.
ehudzeelim
23-09-23, 16:25
לא דרכים שבכלל צריך לדעת לבחור נתיב.
נו זה מסביר הכל, לפעמים שביל שמצריך בחירת נתיב עדיף על שביל שאין מה לבחור. עדיף כבר לתמרן בין זנבות מרגמה [emoji16]
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
זו כבר הקבלה מגוחכת.
הקבלה סבירה היא לרכבי שטח מודרניים נוספים שחולקים את אותה נקודת תורפה ואז לעשות מאזן כללי מה עדיף מבינהם.היא נראית לך מגוכחת כי אתה לא מבין את הנקודה. אנסה להסביר שוב:
לכל רכב, באשר הוא רכב (זה כנראה נכון לכל מכונה אבל נישאר רגע בעולם שלנו) יש נקודות תורפה. אחת המיומנויות הבסיסיות הנדרשוצ מהנהג היא להכיר את הרכב, את המגבלות שלו, ואת התורפות שלו, ולנהוג לפיהן.
כמובן שבבחירת רכב שטח עורכים השוואה שכלתנית (ורגשית) מול רכבים דומים מאותה קטגוריה / רמת מחיר / זמינות ובוחרים לפי שיקולים סובייקטיביים, אבל כפי שעולה (גם) מהדיון הזה, למי שרוצה רכב שטח אמין ויחסית מודרני וצעיר ולא מוכן להשכיב מחיר של חצי דירה בשביל זה - אין הרבה אופציות, בטח לא מספיק בשביל להיות בררן דווקא בהקשר הספציפי הזה (אחרת יש לו טנדר, או אם הוא מספיק אמיד ועמיד - לנדקרוזר).
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
היא נראית לך מגוכחת כי אתה לא מבין את הנקודה. אנסה להסביר שוב:
לכל רכב, באשר הוא רכב (זה כנראה נכון לכל מכונה אבל נישאר רגע בעולם שלנו) יש נקודות תורפה. אחת המיומנויות הבסיסיות הנדרשוצ מהנהג היא להכיר את הרכב, את המגבלות שלו, ואת התורפות שלו, ולנהוג לפיהן.
מבין יופי.
לשים במפרט יצרן לרכב כמו דיסקו 3/4 צמיגים כמו ששמו להם מהמפעל זה לסרס את היכולות של הרכב.
להגיד שהפתרון הוא תשומת לב מוגברת ובחירת נתיב זה תירוץ חלש להסביר (שוב..) שזה לא באג אלא פיצ׳ר..
זה יותר מעיד על השוק שהיצרן מכוון אליו את הרכב.
וזו לא בעיה נקודתית של דיסקו3/4, זו מגמת התרככות של עוד יצרנים, שמכוונים בעיקר לקהל שופוני ולא קהל שבאמת ינסה לאתגר את הרכב (ואז יאכל קש ההתמודדות).
צורך במיומנות נהג״ כדי להימנע מפנצ’רים בדרכים פשוטות ברכב שיש לו נעילות והגבהות מו נות מהיצרן זה לא פיצ׳ר, זה מוצר שתוכנן גרוע.
עם כל המערכות המצויינות שיש לרכבים האלו, כל פקקטה רכב שטח משנות ה-90 נוסע בשטח ביותר פשטות, ופחות מגבלות.
הוא לא תוכנן גרוע, הוא פשוט תוכנן למטרות אחרות מאלו שתוכנן אליהן הטרופר של פות"ש או ההיילקס שלך.
אתה חושב שכל המהנדסים בסוליהול, בדיחות על המותג בצד, לא יודעים את מה שדורון מישראל יודע ולא מבינים את ההשפעה של חתך הצמיג על העבירות?
בשנות ה40 תוכננו ג'יפים לשימושים מסוימים עם מגבלות מסוימות, בשנות ה80 המטרות והמגבלות היו אחרות, וגם בשנות האלפיים סדר העדיפויות של המהנדסים שונה. הרכב שלך טוב יותר במובנים מסוימים מהרכבים של היום, ולהיפך.
מה לעשות, כבר לא מייצרים כמעט רכבי שטח כמו פעם, ופלוני מישראל שכל חטאו שרוצה להוציא את המשפחה מדי פעם לטבע במקום לימית 2000, ובדרך לעלות איזו מדרגה קטנה, צריך להסתדר עם מה שיש ולא עם מה שאין.
אז נכון, הצמיגים של הדיסקברי ללא ספק מהווים נקודת תורפה, וצמיגים בחתך שמן יותר היו משפרים את היכולות שלו פלאים, אבל זה מה יש כרגע, ובהינתן המצב בשוק, הצרכים והתקציב של פותח השרשור, זו אחלה אופציה. ובניגוד למה שאמרת - אפשר להסתדר איתה אחלה בשטח גם עם הצמיגים המגבילים, זה פשוט עניין של מיומנות. אז היינו מוצאים משהו אחר להתלונן עליו.
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
הוא לא תוכנן גרוע, הוא פשוט תוכנן למטרות אחרות מאלו שתוכנן אליהן הטרופר של פות"ש או ההיילקס שלך.
אתה חושב שכל המהנדסים בסוליהול, בדיחות על המותג בצד, לא יודעים את מה שדורון מישראל יודע ולא מבינים את ההשפעה של חתך הצמיג על העבירות?
זה לא תובנה מבריקה של הפראים מהלבנט, זה עולה במגוון שפות.
יש חוסר האיזון תכנוני בין התקנת מגוון מערכות שטח ונעילות מאד יעילות, שמסורסות ע״י הח׳ברה ממחלקת הצמיגים בחברה.
סוג של חוסר תאום במחלקת התכנון?
וזה בדיוק מה שציינתי, שמי שתכנן מידות מוגבלות כאלו לא מתכוון שבאמת תרד לשטח שאינו שביל בוץ נטול אבנים אירופאי.
וכאן, מה לעשות, יש גם אבנים אחרות בשבילים הפשוטים.
זה לא ייחודי לדיסקו, זה הרבה מהרכבים החדשים שהופכים יותר לסמל סטאטוס מאשר באמת לממש את השטח דרכם.
מניח שיש לזה הצדקה כלכלית בקהל היעד, אחרת לא היו מכירות.
אתם קצת שוכחים שרבים מרכבי השטח הגיבורים שמתהדרים בהם כאן באתר מגיעים עם צמיגים במידה של קורקינט.
פשוט פעם היה יותר קל לשים מה שרוצים.
יש כאלו שמראש קונים רכב בו הבעלים הקודם הכניס מידות ברשיון ובעצימת עיניים טוענים שהם נוסעים כחוק. ויש כאלו שנוסעים עם סט צמיגים אחד ועוברים טסט עם אחר.
(אני לא רומז חס וחלילה שיש כאן כאלו שמשחדים פקידי ממשל כדי לשנות מידה).
אז בעצם מה ההבדל בין מישהו שנוסע עם צמיג 31 על רכב גיבור שהגיע מהמפעל עם צמיג 29, או אם מישהו אחר נוסע עם חתך 70 במקום 55.
בואו נגיד שדיסקברי 4 מקבל הגדלת צמיגים הרבה יותר טוב ממה שסופה בזמנו קיבלה. פאק איט, אפילו את הספידומטר ניתן לכייל.
- - - Updated - - -
המציאות היא עצובה.
הsuv שטח האחרון שנשאר הוא לנדקרוזר*. מדכא להגיד, מחריד לראות את העלויות, אבל זאת המציאות.
*אלא אם אתם מליונרים ומסוגלים לממן את הדיסקברי 6 שבטעות הדביקו לו לוגו אחר בחזית. גם שם יש צמיג במידה כמעט סבירה.
זה לא האורך.. זה העובי.
חתך מאד נמוך.
זו הבעיה.
אתם קצת שוכחים שרבים מרכבי השטח הגיבורים שמתהדרים בהם כאן באתר מגיעים עם צמיגים במידה של קורקינט.
פשוט פעם היה יותר קל לשים מה שרוצים.
יש כאלו שמראש קונים רכב בו הבעלים הקודם הכניס מידות ברשיון ובעצימת עיניים טוענים שהם נוסעים כחוק. ויש כאלו שנוסעים עם סט צמיגים אחד ועוברים טסט עם אחר.
(אני לא רומז חס וחלילה שיש כאן כאלו שמשחדים פקידי ממשל כדי לשנות מידה).
אז בעצם מה ההבדל בין מישהו שנוסע עם צמיג 31 על רכב גיבור שהגיע מהמפעל עם צמיג 29, או אם מישהו אחר נוסע עם חתך 70 במקום 55.
בואו נגיד שדיסקברי 4 מקבל הגדלת צמיגים הרבה יותר טוב ממה שסופה בזמנו קיבלה. פאק איט, אפילו את הספידומטר ניתן לכייל.
- - - Updated - - -
המציאות היא עצובה.
הsuv שטח האחרון שנשאר הוא לנדקרוזר*. מדכא להגיד, מחריד לראות את העלויות, אבל זאת המציאות.
*אלא אם אתם מליונרים ומסוגלים לממן את הדיסקברי 6 שבטעות הדביקו לו לוגו אחר בחזית. גם שם יש צמיג במידה כמעט סבירה.
שמת לב איזה מידת צמיג מגיעה על הלנדקרוזרים?
ולגבי הדיסקו והצמיגים, חיפוש קצר בפורום:
https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/108763-%D7%97%D7%99%D7%A9%D7%95%D7%A7%D7%99-18-%D7%9C%D7%93%D7%99%D7%A1%D7%A7%D7%95-4/page3
ולדורון, אני מכיר לצערי גם נהגים שנוסעים עם 33' ו 35' ועדיין קורעים צמיגים בדופן.
אם לא הובן, אגיד שוב:
החתך הנמוך בדיסקו 4 עם גלגלי 19" (ועל אחת כמה וכמה 20") הוא מגבלה משמעותית מאוד מכל הסיבות האמורות.
הנחת העבודה שלי היא שיום יבוא ואקרע צמיג. זו שאלה של מתי, לא של אם.
באופן מפתיע ומשמח זה לא קרה עדיין, למרות שאני מטייל לא מעט ובמסלולים המקובלים, ואני בדרך כלל המהיר בחבורה - מזל של כלב ג'ינג'י? בוודאי. האם זה רלוונטי לפות"ש? אני חושב שכן.
מה שהופך את הרכב ממצויין לבינוני ומטה במקרה הזה הוא הצמיגים שלא מתאימים למשימה.
ולכן צריך נהג שמכיר היטב את הרכב וגם מאוד מאוד נזהר בבחירת קו.
אסף.
ב ד י ו ק.
תשמע.. דרך עפר פשוטה בבקעת ערד.
חתיכות צור סטנדרטיות בשביל שפרייבטים נוסעים בו כל יום.
הדרך שחוצה מרמת רות לצומת ציפורים..
לא דרכים שבכלל צריך לדעת לבחור נתיב.
הדרך לגבי פרס.. (לא במעבר נחל) ועוד ועוד.
זה נכון גם לרכבים אחרים עם חתך דומה, קרה כמה פעמים גם עם גרנד.
קריאת דרך, תשומת לב אדירה ומתמדת לכל אבן שלא מונחת טוב.. זה מעייף מאוד לאורך זמן אבל זה עובד.
נוכחתי בזה כשהצטרפתי בתור נוסע (עקב פציעה) לטיול בסכיני דימונה עם חבר בלנדקרוזר.
כל הנסיעה, בעיקר בקטעים המהירים תפסתי את המושב בחרדה.. מה, לא ראית את האבן הזו? והסלע הזה? האיש פשוט לא הבין מה אני רוצה ממנו.. מסתכל חמישים מטר קדימה ונוסע, למי איכפת מהאבנים האלו?
הוא לא תוכנן גרוע, הוא פשוט תוכנן למטרות אחרות מאלו שתוכנן אליהן הטרופר של פות"ש או ההיילקס שלך.
אתה חושב שכל המהנדסים בסוליהול, בדיחות על המותג בצד, לא יודעים את מה שדורון מישראל יודע ולא מבינים את ההשפעה של חתך הצמיג על העבירות?
Sent from my SM-G998B using Tapatalk
הרכב תוכנן כדי לעמוד במבחני בלימת חירום, שהפכו לקשוחים יותר בעשרים השנה האחרונות. לכן הדיסקים הענקיים והחתך הנמוך.
ראוי לזכור שבארצות מתוקנות אין בעיה להתקין צמיג גדול יותר מה31" המקורי, וכאמור גם לרדת קצת בגודל הג'נט - יש מצב שהחברים בסוליהול אמרו "מי שרוצה לנסוע בשטח יכול לשדרג את הגלגלים בהתאם".
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.