PDA

צפייה בגרסה מלאה : (נגזר) שיפור ביצועי בלימה של טרופר



אלכס ב
13-09-23, 22:59
** נגזר מתוך הדיון כאן - https://www.jeepolog.com/forums/showthread.php/127754 **

אני עם טרופר 2003, אצלי כבר יותר מ-5 שנים. כל פעם שעולה המחשבה להחליף אני מבין שבשביל להשתדרג באמת צריך לפחות 100K ש"ח השקעה ראשונית, וגם ההוצאה החודשית תעלה ולא במעט.

לגבי הבלימה בכביש, יש מה לעשות (הטרופר שלי עוצר לא פחות טוב מהקורולה ליסינג מהעבודה)

לגבי סעיף 4, אם תרצה נעילה קדמית תפנה בפרטי

בברכה,
אלכס.

ofer_b
13-09-23, 23:23
לגבי הבלימה בכביש, יש מה לעשות - הטרופר שלי עוצר לא פחות טוב מהקורולה ליסינג מהעבודה

בברכה,
אלכס.אשמח לדעת מה שיפרת בבלמים של הטרופר כך שהוא בולם כמו קורולה....

Sent from my KB2003 using Tapatalk

אלכס ב
14-09-23, 01:16
אשמח לדעת מה שיפרת בבלמים של הטרופר כך שהוא בולם כמו קורולה....

Sent from my KB2003 using Tapatalk

כשקניתי את הטרופר, בבלימה חזקה הוא משך חזק ימינה. אחד הקליפרים היה תפוס מבוץ וחלודה.

הזמנתי קיט שיפוץ לכל ה-4 והחלפתי הכל כולל הבוכנות. זה שיפר את המצב בהרבה.
אחרי השיפוץ החלפתי את כל הצלחות לברמבו, רפידות פרודו, וצנרת (שגם הייתה סתומה) של Hel Performance.
אני משתמש בנוזל בלימה של מוטול דוט 4, מחליף כל שנתיים.

יש להשיג לטרופר גם צלחות ורפידות של DBA (רמה מעל ברמבו ופרודו) ויש גם טרוקס (עוד רמה מעל, ופי 4 במחיר מהברמבו).

בברכה,
אלכס.

zivo
14-09-23, 09:09
כשקניתי את הטרופר, בבלימה חזקה הוא משך חזק ימינה. אחד הקליפרים היה תפוס מבוץ וחלודה.

הזמנתי קיט שיפוץ לכל ה-4 והחלפתי הכל כולל הבוכנות. זה שיפר את המצב בהרבה.
אחרי השיפוץ החלפתי את כל הצלחות לברמבו, רפידות פרודו, וצנרת (שגם הייתה סתומה) של Hel Performance.
אני משתמש בנוזל בלימה של מוטול דוט 4, מחליף כל שנתיים.

יש להשיג לטרופר גם צלחות ורפידות של DBA (רמה מעל ברמבו ופרודו) ויש גם טרוקס (עוד רמה מעל, ופי 4 במחיר מהברמבו).

בברכה,
אלכס.
אלכס,
אתה יכול בבקשה להוסיף קישורים לקניה של הקיטים?

תודה

אלכס ב
14-09-23, 10:02
אלכס,
אתה יכול בבקשה להוסיף קישורים לקניה של הקיטים?

תודה

בבקשה:
קיט שיפוץ קליפרים קדמיים (בוכנה 60 מ"מ):
https://www.biggred.co.uk/isuzu-trooper-iii-2999-1998-2004-diesel-vehicle-14859/product/brkp-caliper-piston-kits/seal-and-piston-kit-brkp320

קיט שיפוץ קליפרים אחוריים (בוכנה 42 מ"מ):
https://www.biggred.co.uk/isuzu-trooper-iii-2999-1998-2004-diesel-vehicle-14859/product/brkp-caliper-piston-kits/kit-and-piston-sets-brkp110

צינורות בלימה שזורים:
https://auto.helperformance.com/hel-braided-brake-lines-for-isuzu-trooper-3-0-dti-2000

צלחות, רפידות ונוזל בלימה נרכשו מאוטוסטור בחולון.
ניתן לראות מק"טים באתר של ברמבו:
https://www.bremboparts.com/europe/en/catalogue/isuzu-trooper-iii-3-0-dti/000014859-1

בברכה,
אלכס.

erezgur
14-09-23, 16:02
כמה זמן אתה כבר עם הרפידות הללו?

אם אין לי בעיות של משיכה לאחד הצדדים בבלימה, האם להחלפת הצנרת ושיפוץ הקליפרים יש תרומה לשיפור הבלימה?

אלכס ב
14-09-23, 16:40
כמה זמן אתה כבר עם הרפידות הללו?

אם אין לי בעיות של משיכה לאחד הצדדים בבלימה, האם להחלפת הצנרת ושיפוץ הקליפרים יש תרומה לשיפור הבלימה?

מאז 2018. כשקניתי את הרכב הוא משך חזק מאוד ימינה בבלימה חזקה, לכן זה היה הדבר הדחוף ביותר לטפל כחלק מיישור קו כללי.

מאז עבר כ-20 אלף ק"מ (רכב שלישי לטיולים בלבד).

החלפת הצנרת לצינורות שזורים תורמת לתחושה בדוושת הברקס, כי הצינורות השזורים לא מתנפחים כמו המקוריים (שכבר היו עייפים וסתומים, ככה שהחלפה נדרשה בכל מקרה), מכיוון שכעת האנרגיה שמתבזבזת על ניפוח הצינור הולכת כולה לקליפר, יש שיפור קטן.

הקליפרים שלי היו סתומים וחלודים, אחד מהם היה במצב ממש גרוע (נעזרתי בברנר כדי להוציא את אחד מברגי המרכוז) וכאן השיפור היה מורגש מאוד. בהשוואה לקליפר ישן אך תקין, מניח שיהיה שיפור מינורי. לדעתי החלפת גומיות וניקיון של הקליפרים זו סוג של אחזקה מונעת שצריך לבצע בכל רכב אחת לעשור, או כיישור קו בקניית רכב ישן.

לנוזל טוב יש השפעה בעיקר בנסיעות כביש ארוכות בעליות וירידות, עקב טמפ' רתיחה גבוהה יותר, פחות סיכוי לאבד בלמים.

עיקר השיפור לדעתי מגיע מהדיסקים והרפידות. אבל כמובן שהחלפת נוזל וצנרת תגרום לשינוי מורגש לטובה.

כחלק מיישור קו גם החלפתי את כל חלקי האמברקס (שבטרופר הוא ברקס תוף שיושב בתוך הדיסק האחורי) בחלקי איסוזו מקוריים.

ככלל, אני דוגל בשיטה שחלק שהגיע שעתו, מוחלף בחלק משופר במידה וקיים, במידה ולא קיים אז בחלק מקורי. השיקול ללכת על ברמבו ופרודו היה שילוב של זמינות ומחיר (לעומת DBA וטרוקס שלא תמיד זמינים, ויקרים בהרבה), וגם ניסיון טוב עם ברמבו מרכבים אחרים (כביש).
למי שיכול לחכות חודש חודשיים עד לאספקה, ומוכן לשלם כ-2000 שקל לכל צלחת, טרוקס יתן ביצועים טובים משמעותית. מעבר לכך נדרש כבר מסטר צילינדר גדול יותר.

קצת פרופורציה בנוגע להשוואה לקורולה - ברכב היברידי הבלימה מתבצעת קודם כל דרך המנוע החשמלי ולאחר מכן בשילוב של הברקסים בגלגלים. בקורולה הסיפור הזה עובד לא משהו בכלל. תוסיף לזה צמיגים "חוסכי דלק" (שבכביש רטוב מרגישים כמו צמיגי MT) ותקבל רכב חדש שבולם גרוע, ועלול להפתיע נהג לא מנוסה במעבר בין בלימה "חשמלית" לבלימה רגילה. כדי להביא טרופר, או כל SUV בן זמנו לביצועי בלימה של רכב כביש חדש, נניח משהו מתוצרת VAG, צריך להשקיע המון כסף, פבריקציה, וחלקים מרכבים אחרים כדי להתאים ברקסים גדולים בהרבה ממה שיכול להכנס בגאנט 15".


בברכה,
אלכס.

zivo
14-09-23, 19:07
בבקשה:
קיט שיפוץ קליפרים קדמיים (בוכנה 60 מ"מ):
https://www.biggred.co.uk/isuzu-trooper-iii-2999-1998-2004-diesel-vehicle-14859/product/brkp-caliper-piston-kits/seal-and-piston-kit-brkp320

קיט שיפוץ קליפרים אחוריים (בוכנה 42 מ"מ):
https://www.biggred.co.uk/isuzu-trooper-iii-2999-1998-2004-diesel-vehicle-14859/product/brkp-caliper-piston-kits/kit-and-piston-sets-brkp110

צינורות בלימה שזורים:
https://auto.helperformance.com/hel-braided-brake-lines-for-isuzu-trooper-3-0-dti-2000

צלחות, רפידות ונוזל בלימה נרכשו מאוטוסטור בחולון.
ניתן לראות מק"טים באתר של ברמבו:
https://www.bremboparts.com/europe/en/catalogue/isuzu-trooper-iii-3-0-dti/000014859-1

בברכה,
אלכס.
תודה.
את מה שאתה קורא "בירגי מירכוז" לא החלפת?
ממה שאני ראיתי, בד"כ זה מה שתופס את הקליפר ומשפיע על הבלימה (יותר מבעיות בבוכנות עצמן).

zivo
14-09-23, 19:16
ארז,
אם הרכב לא סוחב הצידה בבלימה, למה אתה חושב שיש בעיה? למה לטפל?
ממה שאני ראיתי,
מעבר לבעיה של ברגי המרכוז \ הובלה של הקליפרים (זה מה שבד"כ נתפס), יש בעיה עם השסתום וויסות.
שמגביהים את הרכב, צריך לכוון את השסתום בהתאם, אבל הרבה לא עושים את זה, ומי שעושה, עושה על בערך.
בסופו של יום, בלמים של טרופר זה משהו להתגאות בו, אבל אם אני מגיע למצב ש ה ABS מתחיל לעבוד, אז אני לא רואה סיבה לפרוייקטים.

erezgur
14-09-23, 20:08
שאלה טובה זיו,

כאשר קראתי את ההערה הראשונית של אלכס חשבתי לעצמי שאצלי זה שונה - אני נוהג לעיתים תכופות על רכבים שונים במשפחה, אבל לרוב נוסע עם הטרופר (דיילי אצלי) ומדי פעם יש לי תחושה שיכולת הבלימה שלו נחותה מרכבים חדשים אחרים עליהם יוצא לי לנהוג.

לא בדקתי ולא התעמקתי מעבר לכך (כמובן שבטיפולים השוטפים מצב הבלמים והרפידות נבדק כל הזמן ומוחלף לפי הצורך ואים בעיה משמעותית גם בבדיקות הטסט), אבל אם ניתן בעלויות סבירות לשפר את הנושא הבטיחותי הזה אז אולי שווה לשקול זאת.

zivo
14-09-23, 21:37
שאלה טובה זיו,

כאשר קראתי את ההערה הראשונית של אלכס חשבתי לעצמי שאצלי זה שונה - אני נוהג לעיתים תכופות על רכבים שונים במשפחה, אבל לרוב נוסע עם הטרופר (דיילי אצלי) ומדי פעם יש לי תחושה שיכולת הבלימה שלו נחותה מרכבים חדשים אחרים עליהם יוצא לי לנהוג.

לא בדקתי ולא התעמקתי מעבר לכך (כמובן שבטיפולים השוטפים מצב הבלמים והרפידות נבדק כל הזמן ומוחלף לפי הצורך ואים בעיה משמעותית גם בבדיקות הטסט), אבל אם ניתן בעלויות סבירות לשפר את הנושא הבטיחותי הזה אז אולי שווה לשקול זאת.

ארז,
קודם כל יש פיזיקה בסיסית, כמה שוקל הטרופר וכמה שוקלים הרכבים "החדשים האחרים" ? X2 ?
וכן שזה מגיע לעצירה, בטרופר צריך רגל כבדה.
תסתכל על הרישיון של הטרופר, בטסט האחרון, ותראה את הבלימה של הסרן האחורי. אני מניח שהוא בתחום (אחרת לא היה עובר טסט), אבל האם זה מייטבי?
מצ"ב הקטע הרלוונטי מתוך המנואל.

נדב ש.
14-09-23, 22:20
זיו, קח בשחבון שהשסתום חלוקה הזה לא במיטבו עם השנים, יש הרבה שכיוונו אותו למקסימום ועדיין התוצאות בבדיקת בלמים הם על הסף.

בלמים צריך לתחזק אין ספק בכך, במיוחד ברכב ישן, על אחת כמה וכמה ברכב שטח ישן, , צינורות בלמים, רפידיות ודיסקיות וכו' כמובן, אני בעד גם לשדרג את המקור למשהו הרבה יותר איכותי במיוחד כשכבר אין להשיג כמעט חלקים באיכות גבוהה בשנתונים האלו, בדיסקו 2 למשל כשכולם טענו שהוא טוחן ברקסים והבלימה חרא, החלפתי את הכל, צנרת, קליפרים, דיסקיות ורפידות ל ABC , מאסטר צילינדר, והשינוי מיד הורגש בדוושה.
אמנם לא נגעתי בטרופר כבר המון שנים, אבל גם אז כבר(סביבות 2015) ניתקלתי בבוכנות תפוסות וכו', זה לאו דווקא מתבטא במשיכה בבלימה.

zivo
14-09-23, 22:51
נדב,
אני לא אומר שבוכנות לא נתפסות, אני רק אומר שזה פחות נפוץ, ובדכ הברגים המובילים נתפסים קודם \ יותר ( ולכן לדעתי בד"כ צריך להחליף אותם קודם).
לגבי שדרוג,
מה נותן שדרוג שמערכת מקורית תקינה לא נותן ?

אלכס ב
15-09-23, 00:18
תודה.
את מה שאתה קורא "בירגי מירכוז" לא החלפת?
ממה שאני ראיתי, בד"כ זה מה שתופס את הקליפר ומשפיע על הבלימה (יותר מבעיות בבוכנות עצמן).

כמובן שהוחלפו. אחד או שניים היו במצב שלא הרגשתי נוח להחזיר אותם.

בברכה,
אלכס.

ד ו ר ו ן
15-09-23, 10:05
איכשהו מתחמקת המשיכה בבלימה בדיון הטכני לשיפור המערכת.
משיכה בבלימה יכולה להיות בכלל בגלל בושינג, עיקום בתושבת רדיוס, שרוול/בורג בלוי בתושבת, חופש במיסבי גלגל.. וזה רק בשליפה.
הרבה דברים חוץ מבלמים.

אישית היה מאד מפריע לי לנסוע ברכב שמושך חזק בבלימה לצד אחד.

בבלימת חירום, במיוחד בכביש רטוב, זה יכול להעיף אותך מהכביש/להעביר לנתיב הנגדי.

שחר גרינברג
15-09-23, 10:29
בפורומים האמריקאים יש הרבה אנשים שמחליפים את הקליפר הקדמי לאחד של קולורדו (בעל 2 בוכנות)
ומחליפים צנרת לצנרת לבריידד
הדיווחים הם על שיפור משמעותי בבלימה.


Sent from my iPhone using Tapatalk

שחר גרינברג
15-09-23, 10:36
https://www.planetisuzoo.com/threads/dual-piston-front-caliper-upgrade-writeup-instructions.149001/

מוסיף קישור למדריך באנגלית לשדרוג הקליפרים הקדמיים


Sent from my iPhone using Tapatalk

נדב ש.
15-09-23, 14:55
נדב,
לגבי שדרוג,
מה נותן שדרוג שמערכת מקורית תקינה לא נותן ?

רוב הבעיות של ירידה בביצועי בלימה נובעות מחלקי חילוף באיכות ירודה, סתם לשם השוואה תבדוק כמה היה עולה פעם החלפת בלמים עם חלקים מקוריים של היצרן שיובאו לארץ בזמנו לעומת מה שמוכרים בזמן האחרון בחנויות.
החלקים התחליפיים לא מחזיקים מעמד, רובם מתחממים מאוד וניגרם נזק לדיסקים ולרפידות מה שמורגש מאוד בעוצמת הבלימה, וזה לא רק בטרופרים, זה קורה ברוב ה suv הישנים בני 10+ שהם כבדים ואם הם משודרגים לשטח(צמיגים גדולים, עמוסים משקלים) אז בכלל.



https://youtu.be/cRv6BntZoJY?si=_lXG8nY52ingTjQa

asafk
15-09-23, 15:02
השדרוגים למיניהם נחוצים כאשר מעלים את העומס או עוברים למידת צמיגים גדולה מהמקור. (כוח הבלימה בין הרפידות לדיסק כפול רדיוס הדיסק שווה לכוח הבלימה בין הגלגל לכביש כפול רדיוס הצמיג)
ונראה לי שעבור רובנו - זה המקרה.

אסף.

אלכס ב
16-09-23, 01:10
איכשהו מתחמקת המשיכה בבלימה בדיון הטכני לשיפור המערכת.
משיכה בבלימה יכולה להיות בכלל בגלל בושינג, עיקום בתושבת רדיוס, שרוול/בורג בלוי בתושבת, חופש במיסבי גלגל.. וזה רק בשליפה.
הרבה דברים חוץ מבלמים.

אישית היה מאד מפריע לי לנסוע ברכב שמושך חזק בבלימה לצד אחד.

בבלימת חירום, במיוחד בכביש רטוב, זה יכול להעיף אותך מהכביש/להעביר לנתיב הנגדי.

מסכים איתך, אבל כתבתי במפורש שבמקרה שלי הגורם למשיכה היה קליפר תפוס.
גם לי זה מאוד הפריע לכן זה היה אחד הדברים הראשונים שטיפלתי בהם.

בברכה,
אלכס.

ד ו ר ו ן
16-09-23, 07:27
מסכים איתך, אבל כתבתי במפורש שבמקרה שלי הגורם למשיכה היה קליפר תפוס.
גם לי זה מאוד הפריע לכן זה היה אחד הדברים הראשונים שטיפלתי בהם.

בברכה,
אלכס.

זהו שלא היה כתוב במפורש שנפתר ולמה (כתוב מצב כללי לא משהו).
בגלל זה העלתי מחדש כשאלה.

zivo
16-09-23, 10:42
נדב,
אני לא אומר שבוכנות לא נתפסות, אני רק אומר שזה פחות נפוץ, ובדכ הברגים המובילים נתפסים קודם \ יותר ( ולכן לדעתי בד"כ צריך להחליף אותם קודם).
לגבי שדרוג,
מה נותן שדרוג שמערכת מקורית תקינה לא נותן ?
נדב, ארז,
רק לחדד.
במערכות כמו ברקסים, אני מאוד בעד תחזוקה מונעת.
אני חושב שהחלפה יזומה של הברגים המובילים, ובדיקה של מצב הבוכנות לפחות פעם בשנה, זו חובה.

אבל,
(להערה של אסף) רוב הטרופרים נוסעים עם גלגל בגודל שמאושר מהייצרן מההתחלה (לא מקובל לשים יותר מ 31), וגם המשקל העצמי גדול, ודי קבוע, אבל לא חורג ( ולכן גם אם השסתום פחות מתפקד, אם מותחים מספיק את הקפיץ יש בלימה).
מהרגע שהבלימה מצליחה להכניס את הABS לפעולה, לדעתי אין בעית בלימה חריגה ( בסופו של יום הרכב שוקל יותר קורולה, ולא אמור לבלום כמו קורולה).

בניגוד להרבה שידרוגים אחרים, מערכת בלמים זה מקום מאוד בעייתי ליצירתיות.
טעות שם, יכולה להיות הרבה יותר כואבת מטעות במערכת ליתיום :-)

יש רכבים ( ע"ע סופה, CJ ...) שבהגדרה בולמים גבולי ושם אני יכול להבין כל מני שינויים ושיפורים במערכות הבלמים.

erezgur
16-09-23, 11:44
זיו, אני נוטה להסכים עם מה שכתבת ובמיוחד עם השורה התחתונה.

בכל מקרה, מכיון שאיני מטפל ברכב בעצמי אלא נעזר במוסך - הדיון המעניין הזה מבחינתי לכל היותר ייגמר בהתייעצות עם המוסך.

ofer_b
17-09-23, 00:16
אצלי לאחר ניקוז מלא של המערכת (מכל הקליפרים מינוס פטמת ניקוז בשסתום עומס שפספסתי כי לא הייתי מודע לקיומה) הורגש שיפור משמעותי.
אני מתלבט עם עצמי עד כמה החלפת הצינורות הגמישים הישנים לצינורות פלדה שזורים ישפר



Sent from my KB2003 using Tapatalk

tooshey
17-09-23, 10:05
למען שומרי החוק והסדר, למיטב ידיעתי , החוק בישראל מאפשר התקנה של צנרת בלימה מגומי שחור בלבד, לא פלדה שזורה עם ציפוי טפלון.
שלא תכתבו אח"כ : שיפרתי את הבלמים, האוטו עוצר חבל"ז, אבל נכשל בטסט...

בברכה, טושי

חנן-ג'יפולוג
17-09-23, 10:09
אני לא מכיר חוק כזה. טושי, אם יש לך מקור כלשהו אשמח אם תעלה.

עם זאת, נאמר לי על ידי יצרן צנרות בלמים שאין בישראל יצרני צינורות גמישים מאושרים על ידי משרד התחבורה (יש יצרנים, לא מאושרים, למרות שחלקם טוענים שכן), וצינורות שזורים בד"כ לא מגיעים במקור, אז חלק קטן מהטסטרים מחליט לפסול את הצנרת הנ"ל על בסיס שינוי מבנה לא מאושר. זה לרוב עובר בשקט.

asafk
17-09-23, 10:50
התקינה המקומית דורשת הסמכה ליצרן הצינור (זה שלוחץ אותו). הוא מצידו מחוייב גם לגלם (הצינור) וגם סופיות שגם הם בעלי תקן מתאים לבלמים.
אין היום בישראל לוחץ צינורות שמוסמך לצינורות שזורים.
מצד שני אפשר לייבא מחו"ל צינור שזור מוכן עם תקן מסומן עליו ואת זה הבוחן לא יכול לפסול (ככה זה באופנועים.....).
ומצד שני למרות שיש יתרונות רבים בצינור שזור יש לו גם חסרונות מובנים:
הוא פחות גמיש ויותר רגיש לפיתול או לחיצה בזמן ההתקנה.
אי אפשר לראות אם הצינור (הפנימי) פגוע. הוא יכול להיות סדוק אבל החלק השזור ייראה נהדר.

משתי הסיבות האלו גם אני לא בעד צינורות שזורים לבלמים.

אסף.

ehudzeelim
17-09-23, 17:21
אם לגעת בנקודה שפחות מוזכרת בדרך כלל בדיונים על ביצועי בלימה באופן כללי,
בנוסף למה שהוזכר כאן על מערכת הבלימה עצמה, וגורמים נוספים כמו הצמיגים,
יש גורם משפיע חשוב נוסף והוא המתלה הקדמי.
נתקלתי במתלים קדמיים אחרי הגבהה, החלפת קפיצים או שינויים כאלה ואחרים שהפכו לקשיחים מדי, גרמו לנעילה מוקדמת מאד של הגלגלים הקדמיים, וכתוצאה מכך לפגיעה קשה בביצועי הבלימה.

Y.C
01-10-23, 15:55
כשקניתי את הטרופר, בבלימה חזקה הוא משך חזק ימינה. אחד הקליפרים היה תפוס מבוץ וחלודה.

הזמנתי קיט שיפוץ לכל ה-4 והחלפתי הכל כולל הבוכנות. זה שיפר את המצב בהרבה.
אחרי השיפוץ החלפתי את כל הצלחות לברמבו, רפידות פרודו, וצנרת (שגם הייתה סתומה) של Hel Performance.
אני משתמש בנוזל בלימה של מוטול דוט 4, מחליף כל שנתיים.

יש להשיג לטרופר גם צלחות ורפידות של DBA (רמה מעל ברמבו ופרודו) ויש גם טרוקס (עוד רמה מעל, ופי 4 במחיר מהברמבו).

בברכה,
אלכס.

אני רוצה להחליף את הצלחות לברמבו אבל פניתי ליבואן והוא לא מביא כבר כאלה.אני צריך עם ABS.
האם משהו ניסה להביא כאלה מחו"לץזה נראה לי בעהי להעביר את זה את המכס
אשמח לעזרה
ותודה

אלכס ב
02-10-23, 11:01
אני רוצה להחליף את הצלחות לברמבו אבל פניתי ליבואן והוא לא מביא כבר כאלה.אני צריך עם ABS.
האם משהו ניסה להביא כאלה מחו"לץזה נראה לי בעהי להעביר את זה את המכס
אשמח לעזרה
ותודה

בדקת באוטוסטור בחולון? מהם אני הזמנתי בזמנו.

את הטבעת של הABS אתה מעביר מהצלחת הישנה לחדשה.

אני לא הייתי ננעל על ברמבו במידה ואין מלאי או אספקה בזמן סביר.. יש עוד יצרנים טובים: EBC, פרודו, ורמה מעל DBA וטרוקס.

בברכה,
אלכס.

Y.C
04-10-23, 18:53
בדקת באוטוסטור בחולון? מהם אני הזמנתי בזמנו.

את הטבעת של הABS אתה מעביר מהצלחת הישנה לחדשה.

אני לא הייתי ננעל על ברמבו במידה ואין מלאי או אספקה בזמן סביר.. יש עוד יצרנים טובים: EBC, פרודו, ורמה מעל DBA וטרוקס.

בברכה,
אלכס.

כן דיברתי עם אוטוסטור ודיברתי גם עם היבואן של DBA ושל ברמבו.
אני אנסה את האחרים בינתיים השארתי את הצלחות הקיימות ועשיתי טיפול לפינים של קליפרים שהיו במצב מעניין :)
והחלפתי רפידות אחרויות לברמבו (זה כן היה).
כרגע בניחותה אני בודק את הצלחות של שאר החברות .אפרופו DBA היבואן אמר מחיר במידה והיה לו שלא הייתי מוכן לשים (סביב ה1500 לצלחת)

-->