PDA

צפייה בגרסה מלאה : לכבוד השנה החדשה - הגיגים על קניית הילקס ישן.



tooshey
16-09-23, 13:12
במהלך השנים עברו תחת ידי הרבה הילקס ישן.
דגמי 93-97, הדגם עם סרן חי מקדימה.
חלקן שלי, חלקן של חברים ומכרים, וחלקן של לקוחות.
החל מהתייעצות טלפונית וכלה בשיקום ובניה יסודיים של הרכב.
בעשור האחרון אני שם לב שכמעט ולא ניתן לקנות הילקס ישן במצב טוב .
פעם, לפני כ 15 שנה היו רכבים משופרים לטיולים אבל גם רכבים מקוריים או קרובים למקורי ששימשו לעבודה.
היו לא מעט רכבים "טריים" ממכרזים מוסדיים כגון חברת החשמל,מקורות או קק"ל.
בשנים האחרונות פונים אלי אנשים שקנו במיטב כספם גרוטאות.
מנוע גמור, מתלים גמורים, שלדה שבורה, פח חיצוני ופנים זוועתי, יחסים לא תואמים בסרנים ונזילות בכל מקום.
אני לא מופתע ממצב הרכב, אבל מופתע מאד מזה שהקונה מוופתע מזה שקנה גרוטאה.
אנשים לא בודקים את הרכב לפני קניה, מאמינים לכל שטות ושקר שהמוכר מספר להם , והולכים שולל אחרי שמות ומספרים של מותגי שיפורים.
התוצאה - רכב אשר שווה 20 -25 אלף במקרה הטוב, נמכר ב 40-50 אלף , ודורש השקעה מיידית של 30 אלף נוספים כדי שאפשר יהיה לטייל בנוחות ואמינות, לנסוע בכביש הציבורי ולעבור טסט בצורה נורמלית.
כל תיקון של רכב כזה טומן אוסף של תקלות, והופך לישור קו, שיפוץ או שיקום.
ממש "תיבת פנדורה".

מכוניות טובות באמת אינן נמכרות, בטח לא מפורסמות ברשת.
מכוניות טובות מזדקנות יפה אצל בעליהן, ועוברות בירושה לילדים והנכדים.
אם במקרה נמכרות - אז רק למכר כלשהו מפה לאוזן.

מסקנות ?
הילקס ישן במצב טוב עולה סביב 80 אלף שח וצפונה.
אם מצאת בפחות מזה יש שתי אפשרויות :
1. היום יום המזל שלך ורוץ לקנות לוטו.
2. לפניך גרוטאה זולה, וכך או כך תגיע ל 80 אלף או יותר אחרי הקניה.

לא לוותר על בדיקה יסודית לפני קניה (לא במכון בדיקות חלילה)
לבד, עם חבר, לפי המדריך שחנן כתב, אצל אחד המוסכים שמבינים בהילקס - לא משנה.
העיקר לבדוק היטב, לכתוב את הבעיות על דף ולסכם את מחיר התיקונים.
מהר מאד ניתן להבין שמחיר התיקון יעלה על מחיר הקניה.

לא להאמין לאף אחד - בשוק, כמו בשוק - מלא קשקשנים, שרלטנים, שקרנים ורמאים.

לסיכום - מצב שוק ההילקס די עגום.
הילקס ישן במצב טוב, כמו שמחזיקים כמה מחברי כבר שנים רבות , לא ניתן לקנות היום, בשום מחיר.

שתהיה לכולנו שנה טובה
בברכה, טושי

yoni_0000
17-09-23, 20:05
השאלה היא, האם אחריי אותו ישור קו ב30,000 שח, מגיעים לרכב טיולים אמין?
נגיד וקניתי אחד וביצעתי לו יישור קו רציני.. כלומר לאטום הכל, שיפוץ סרנים גיר ומה שצריך להחליף בתא מנוע (בהנחה שהבודי והשילדה תקינים).

האם אפשרי להגיע לרכב טיולים שלא יתקע בשטח?
האם אני עדיין צפוי לעלויות אחזקה (מוסך נטו) של מעל 15,000 שח בשנה ברכב שנוסע נגיד 10,000 קמ בשנה?

בקיצור בסוף כל הסיפור, האם 80 אלף להיילקס ותיק זה דיל משתלם או שהוא נשאר בור ללא תחתית?

חנן ודורון כאמור, הרכב שלכם לא גורם מייצג.

ד ו ר ו ן
17-09-23, 21:08
בקיצור בסוף כל הסיפור, האם 80 אלף להיילקס ותיק זה דיל משתלם או שהוא נשאר בור ללא תחתית?
.
פעמיים נתקלתי בהיילקס שהגיע לעלויות ההשקעה הזו.
2 הרכבים של אותו אדם.. וכן, התוצאה הייתה מרשימה בקפדנות המכנית והגימור.
לעניות דעתי, משלב זה האחזקה תהיה סבירה בהחלט.

אם נחזור למספרים שטושי ציין, של מחיר פתיחה ריאלי של כ-30K לרכב לתחילת פרויקט, אז בשקלול השקעה של כ-25-30 אתה עומד על פחות מ-80K.
העניין הוא שגם כאן, אמנם קצת פחות חריף, אבל כמו בדיפנדרים ישנים, סדרה 70 וסופות, זה דור הולך ונעלם, וערך ה"שורדים" עולה.

גלעד .ג.
17-09-23, 21:54
צודק לגמרי טושי, רואה לא מעט חבר׳ה צעירים בקבוצות של ההיילקס בוואצאפ שקונים היילקסים במחירים גבוהים ואחרי זה מתחילים לתקן חודשים שלמים.
לא זוכר מתי פעם אחרונה ראיתי היילקס שמור ואיכותי בלוחות מודעות..
את שלי קניתי לפני 12 שנים אחרי שראיתי 19 אקזפלרים שנפסלו על הסף...


Sent from my iPhone using Tapatalk

זיף
17-09-23, 22:14
אפשר בקלות להגיע לעלות של 80 על נבלה ישנה. ראיתי את זה קורה במציאות. אני אבל גם אוסיף , שכשקניתי את ההיילקס שלי לפני 13 שנה גם היו נבלות מתומחרות גבוה- וכבר אז היה צריך לשים עליהן עוד 20 לפחות כדי להביא אותם למצב סביר. אני אמנם לא בקיא כמו טושי בשוק אבל בלוחות נראה לפחות שסביב 50 אפשר למצוא פה ושם כלים במצב סביר.

יונתןמצפה
17-09-23, 22:46
אני חושב שמי שאומר לעצמו שאפשר לקנות רכב לא משהו במחיר זול, ולשים נניח עוד 30 אחרי הקניה ליישור קו כדי לקבל רכב טוב ואמין ונטול התעסקות, משלה את עצמו.
רכב לא טוב/מוזנח, כמעט לנצח יעסיק את בעליו ויהיה סוג של בור בלי תחתית.
זה לעולם לא ייגמר באטמים במכלולים וקצת סדר מתחת למכסה מנוע.
ברכב מוזנח אסור להניח שזה רק וזה והשאר כנראה תקין.
סרנים, מתלים, מיסבים, חשמל, בודי, שלדה, פנים הרכב, לוח שעונים, מנוע, קומבינות בכל מקום- זה מה שתקבלו ברכב מוזנח.
הדבר היחיד שיכול להביא רכב כזה לרכב טוב זה שיפוץ מהיסוד לרמת שלדה.

ולכן
לדעתי עדיף לשלם יותר, אפילו הרבה יותר, על רכב טוב גם אם יש בו תקלות/בעיות ידועות ועליהן לשים את הדגש אחרי הקניה.

ברכב מוזנח לא הייתי נוגע לא משנה מה. זה תמיד ייגמר במפח נפש.
וזה בטח לא ייגמר בכמה עשרות בודדות של אלפי שקלים כדי להביא אותו להיות טוב.

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

tooshey
18-09-23, 07:23
ברור שניתן להגיע למצב של הילקס אמין וטוב גם אם הרכב בן 25 - 30.
הרי המהות של ההילקס לא השתנתה - רכב פשוט מאד שנבנה לעבודה בעולם השלישי עם מכלולים אוברקיל ומנוע חלש (וגם כשמחליםים מנוע זה לא באמת למנוע חזק מידי).
אפילו לטיול "ארוך" של 5 ימים בנגב הייתי סומך על הילקס ישן יותר מרכב דומה שנת 2021.
זו לא השאלה .
הבעיה היא בהיצע בשוק.
אותם הילקס שמפורסמים בלוחות ונראים "סביר" ומתומחרים סביב 50 אלף, בלי להכיר אותם אישית ובלי לבדוק אותם, רק מהסטטיסטיקה של מה שאני פוגש בעשור האחרון, אני בטוח שמצבן ירוד למדי וגם 30 אלף השקעה זו רק ההתחלה של השיפוץ, כשהסוף רחוק מאד.
אז בחשבון פשוט , אם קונים הילקס ששווה 20 במחיר 50, אז קודם כל צריך להשקיע 30 כדי שיהיה נורמלי ואז עוד 30 מה שתכננו להשקיע בבניה.
אבל זה כבר פרוייקט של 110 שח שחורג 30 אלף מהמתוכנן.
וזה בערך השלב שנמאס, ומפרסמים ביד 2 ומוכרים את הנבלה לאופטימי הבא...

כבר כמה שנים שלא פגשתי או שמעתי על הילקס ישן שנמכר עם מנוע תקין.
אני מדבר על מנועים גמורין שמתחממים או דופקים כבר בנסיעה הראשונה של הקונה המאושר.
יש כאלה שאפילו בקושי מגיעים הביתה.
מנוע נורמלי עולה 15-20 עם כל המסביב, אה, ואין מנועים נורמלים בשוק...
אז במקום לקנות אוטו תקין ולהתעסק עם ישור קו קטן וקצת דיגומים - נכנסים לפרוייקט החלפת מנוע.
וכן הלאה וכן הלאה... תיבת פנדורה שלמה, שנגמרת בהשקעה גדולה או מפח נפש ומכירת רכב חצי תקין הלאה לקונה הבא

בברכה , טושי

שגיא S
18-09-23, 08:43
אני רק שאלה...

לדעתי שווה לחדד את הנקודה - האם היילקס שווה 80 אלף שקל? או שלניסיונך להביא היילקס למצב נסיעה אמין ומיושר - עולה 80 אלף שקל?

הסכומים זהים המשמעויות לא...

yoni_0000
18-09-23, 08:55
אני רק שאלה...

לדעתי שווה לחדד את הנקודה - האם היילקס שווה 80 אלף שקל? או שלניסיונך להביא היילקס למצב נסיעה אמין ומיושר - עולה 80 אלף שקל?

הסכומים זהים המשמעויות לא...

השאלה הראשונה אינדיבידואלית.

השניה היא מתמטית ולדעתי יותר רלוונטית.. למרות שאין פה אמת חד משמעית אלא רק תאוריה בסטטיסטיקה.

דניאל מאירי
18-09-23, 09:24
מעניין לקרוא,
לדעתי האישית (כמי שהחזיק גם היילקס מהשנתונים הנ"ל בעבר),
בתקציב של 80 כבר מוציאים כיום רכבים שנת 2014 מחברת החשמל,
אני לא מוצא הגיון (פרט לרגש) בלהחזיק רכב כזה ישן, אלא אם מתייחסים אליו כרכב אספנות.
הוא תמיד יישאר ישן, המזגן שלו יקרר בקושי, הוא לא נוח בנסיעה ארוכה להתחיל את הטיול אפילו.
אם עושים בו שימוש לעבירות שדגם 2014 לא יכול לעשות זה כבר עניין אחר,
אבל לכל טיול ששניהם יכולים לעשות - לא מוצא שום היגיון בלהשקיע בכזה רכב ישן שהשילדה שלו כבר נסדקת מהזיקנה,
ולא נראה לי שניתן לסמוך על אמינותו כמו על דגם חדיש יותר ומתקדם יותר,
דניאל

ד ו ר ו ן
18-09-23, 09:51
בתקציב של 80 כבר מוציאים כיום רכבים שנת 2014 מחברת החשמל,
אני לא מוצא הגיון (פרט לרגש) בלהחזיק רכב כזה ישן, אלא אם מתייחסים אליו כרכב אספנות.
הוא תמיד יישאר ישן, המזגן שלו יקרר בקושי
הנה דוגמא לתסמיני הגרוטאה.
מזגן מקורי תקין ברכב הזה מקרר מצוין גם בטמפ חיצוני גבוה.

כן, תא הנוסעים פחות מפנק מהדגמים החדשים, אין עוררין.
אבל יש קסם אחר, וזה מתגלגל אחר בשטח, ויש תחושה אחרת בשטח.
זה נוסע אחרת, מגיב אחרת (לטובה), וזה מנסיון גם עם דגמים חדשים יותר.

כשנכנסים לזה כפרויקט ארוך טווח, קשה לשים מספרי כדאיות, לכל אחד יש סף ויכולות אחרות.

למישהו שמחזיק לשנים ספורות, לדעתי עלות-תועלת פחות נכונה, אלא אם מה שמחפשים הוא השיפוץ עצמו.

זה לא שונה מרכבים אחרים מהדור הזה שנכנסים לפרויקט ארוך טווח.

חנן-ג'יפולוג
18-09-23, 10:01
אני חושב, דניאל, שאתה מסתמך על רכב תקול כבסיס להשוואה שלך.

מזגן של דגם כזה תקין, מוציא כ 2-4 מעלות מפתחי האוורור. אין יותר נמוך מזה, בשום רכב, אחרת המאדה קופא ונסתם בקרח. אם ספיקת האוויר נמוכה, אז המאדה צריך ניקוי יסודי מבוץ (אין מסנן מזגן) והספוגים בחיבורי התעלות צריכים חידוש כי הם מתפוררים, או שסתם לא יושבים במקום.

"רכב לא נוח" : עם סט אולדמן וצמיגים בלחץ נכון, מעולם לא נתקלתי בתלונות על נוחות. הכסאות הקדמיים כבר מזמן לא של היילקס באף היילקס והספסל האחורי, נכון, הוא לא מאוד נוח ואין מספיק מרווח רגליים לנוסעים ארוכים. לי זה בסדר. כן, ישבתי לא פעם מאחור.

האמינות? הכי קרוב שאפשר למוחלטת. רכב בן 28 שכל המכלולים העיקריים בו הם המקוריים, למעט אלו ששופרו, כמו סטליטים קדמיים שהוחלפו בנעילה וגלגלי שיניים בטרנספר שיחס ההעברה שלהם שונה. אולי אפילו המצמד מקורי: אני לא יודע מה היה עם המצמד ב10 שנים הראשונות לחיי הרכב אבל הוא המותג המקורי.

נתקענו אתו פעמיים ב18 שנה לכ5-10 דקות. עקב עבודה קלוקלת של מתקיני אמצעי מיגון שהתחברו בצורה לא תקנית למדומם במשאבת ההזרקה. גם התקלות האלו (שכמובן לא קשורות לתכן המקורי) הראו על מה שיפה בו: לוקחים פלוס מהמצבר אל המדומם וממשיכים. זה כל מה שצריך כדי לנסוע.

שלדה מקורית ולא מרותכת. המרכב רותך בתא המנוע עקב סדקים. לא נעים, לא נורא.

הייתי מעדיף את הרכב הזה למסע ברכב בודד בעולם על פני כל רכב אחר שאי פעם יוצר.




כן, אני משוחד, מאוד. משוחד מהיכרות אינטימית ואינטנסיבית בת 30 שנה עם הדגם, ו18 שנים של בעלות.

חנן-ג'יפולוג
18-09-23, 10:52
אם לחזור לדעה של טושי מפתיחת השרשור:

אני מניח שיש מי שחושב לקחת רכב שהוא במצב לא טוב ולהביא אותו למצב פיקס. הרעיון ישים עקרונית, אבל הוא כנראה לא פרקטי כלכלית וידרוש אורך נשימה אדיר. כמו בהרבה מכלולים ורכבים אחרים, אם תנסה לשפץ מכלולים עם רכיבים חדשים מקוריים אתה תגלה שאתה עובר בקלות מחיר של רכבים אחרים, תקינים וחדשים.
ניסיתי לעשות פרויקט כזה עם הונדה XR600 מודל 97. תיעדתי את התהליך כאן בפורום. מה שקרה בסופו של דבר זה ששילמתי סכום עתק על חלפים מקוריים שקניתי בארה"ב, קיבלתי גרוטאה לא אמינה, וכל ההרפתקה עלתה לי יותר מDR650 בן ארבעה חודשים. למזלי התייאשתי כשהבנתי שלא ניתן לרכוש ראש מנוע חדש. היצרן הפסיק את היצור. מכרתי את הנבלה (בתמורה לסכום ששווה ערך לעלות ביטוח חובה שנתי) , שעד היום ממשיכה בתהליך השיקום אצל בעלים אחרים. אחרת הייתי ממשיך עם הסיוט הזה.

מה שקורה בפועל זה שבלית ברירה אנשים מאלתרים עם ערימות זבל מפירוקיות, נעזרים ב"בעלי מקצוע" מפוקפקים ובסוף מתייאשים ומוכרים לאומלל הבא.

שגיא S
18-09-23, 11:03
הייתי מעדיף את הרכב הזה למסע ברכב בודד בעולם על פני כל רכב אחר שאי פעם יוצר.



למסע ברכב בודד בעולם אולי כן, אבל אלו לא הקריטריונים של 99% מהאוכלוסיה.

המוניטין של ההיילקס קיים, ומוכח ומוצדק..אבל לדעתי היום לא הרבה אנשים מוכנים לספוג את החסרונות שבאים יחד עם זה.

ומי שקונה היילקס ב-80, זה בדיוק אותו סוג של אנשים שקונים דיפנדר ב-190, או סמוראי ב-70, או סופה ב-90.
זה אנשים מאוד ספציפיים שמחפשים משהו מאוד ספציפי ויכולים להרשות לעצמם.

זיף
18-09-23, 12:34
למסע ברכב בודד בעולם אולי כן, אבל אלו לא הקריטריונים של 99% מהאוכלוסיה.

המוניטין של ההיילקס קיים, ומוכח ומוצדק..אבל לדעתי היום לא הרבה אנשים מוכנים לספוג את החסרונות שבאים יחד עם זה.

ומי שקונה היילקס ב-80, זה בדיוק אותו סוג של אנשים שקונים דיפנדר ב-190, או סמוראי ב-70, או סופה ב-90.
זה אנשים מאוד ספציפיים שמחפשים משהו מאוד ספציפי ויכולים להרשות לעצמם.

לא מסכים עם המשפט האחרון- ההבדל המהותי הוא שהיילקס יש לא מעט בארץ יותר מ70 או דיפנדרים. לכן טווחי המחירים יותר סבירים.

RoyiBaum12
18-09-23, 12:47
לא מסכים עם המשפט האחרון- ההבדל המהותי הוא שהיילקס יש לא מעט בארץ יותר מ70 או דיפנדרים. לכן טווחי המחירים יותר סבירים.הכל שאלה מה נחשב סביר, כמו שנאמר פה למעלה...מחיר "סביר" לרכב גמור...
ומי שיש לו מציאה פנינה מתוחזקת ושמורה לעולם לא ימכור...

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
18-09-23, 12:59
ומי שיש לו מציאה פנינה מתוחזקת ושמורה לעולם לא ימכור...

Sent from my SM-S908E using Tapatalk

הוא ימות.

סבלנות.

ד ו ר ו ן
18-09-23, 17:23
הוא ימות.

סבלנות.

הבן שלי כבר הבטיח לעצמו את הגמל.

GodsFather
18-09-23, 17:30
שאלה - חלפים מקוריים חדשים כדיין יש להשיג? מכלולים גדולים כמו מנוע וגיר יש חדש מהניילון? סרנים על כל מה שבתוכם?



Sent from my SM-F916B using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
18-09-23, 17:48
לפי אמיימה יש מנוע זמין, שלם וגם שורט בלוק.

כנ"ל גיר וסרנים. אפילו לא נורא יקר.

יש גם תחליפים סיניים בעליאקספרס.

ד ו ר ו ן
18-09-23, 18:19
יש חלפים לאחזקה שוטפת משותפים להיילקסים ולנדקרוזרים משנים מאוחרות.
יש בעולם וארה״ב בפרט, שוק חלקים מכניים משופרים.

ehudzeelim
18-09-23, 18:30
הבן שלי כבר הבטיח לעצמו את הגמל.בספרות המקצועית זה נקרא תסביך אדיפוסיילקס

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

ד ו ר ו ן
18-09-23, 18:47
בספרות המקצועית זה נקרא תסביך אדיפוסיילקס

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

תשמע..
לא אכחיש שמידי פעם יש הרהורי ״כפירה״ ושדרוג.
הם, שנסעו אצל חברים, לא מוכנים לשמוע על החלפת הגמל.

היילקס אספנות
18-09-23, 18:53
לדעתי קניתי גמל שחוט בידיעה ,וכמי שרואה את מצב הגמלים בשוק חושב שכל מי שמתעד לקנות היילקס סרן חי ולא מהשמורים (יש כאלה)
אז הגישה צריכה להיות בהתאם עם סייג נוסף שלא דובר פה....
דבר ראשון: שלדה.... המקומות ידועים מראש פשוט לזחול ולזהות פיצוצים בצבע,סדקים וכו.
המחמירים ימדדו עם מטר. אני אחריי יישור שלדה ושיפוץ אצל בעל מקצוע זה לא נגמר בפחות מ12k.

דבר שני(קשור לסייג): מי טיפל בגמל?
ושוב פה עדיף איש פרטי עם ספר רכב מאשר מוסכניק כזה או אחר, רוצה לומר שיש מעט לדעת בטיפול בהיילקס ישן וגם את זה ראיתי לנגד עיניי שמחרבנים בארץ הקדוש.
ועכשיו זה שטושיי בקיבינמאט וטל חסיד כבר פחות ופחות מקבל לקוחות נשארת עם שני בכלי מקצוע שנקראים מכונאים.
בקיצור חשוב מאוד לדעת מי טיפל ברכב ביד האחרונה ולראות תופעות לוואי של ה"מומחים" על הרכב.

דבר שלישי: היילקס סרן חי שייך לדור אחר של רכבי שטח יחד עם סופה סמוראי ודיפנדר
יש לו מעלות וחסרונות אל מול האחרים אך ללא ספק כמוהם יש את הידע והקהילה לתחזק גמל כזה מבלי לאבד את היכולת להחזרי משכנתא, פשוט נדרש התעסקות.

ולכן להלן הבדח לרכש היילקס ב2023:
1.ראה גמלים ונסע בהם עפי הבדח של חנן מהאתר.
2.מצא את הגמל שנקשרת בו.
3.לך תראה לפחות עוד 2 גמלים.
4.תאם עם טושיי/טל/מכונאי נסיעה צפונה דרומה, תסביר לבעל הרכב שעלות הבדיקה וכו עליך
וקבל סקירה מלאה אודות הגמל.
חבר את סכום הקנייה לסכום שקיבלת אצל המכונאי כולל זמינות חלקים ועוד
יצא פחות מ80 שיחקת אותה.
יצא יותר.... צא וחפש גמל אחר!


Sent from my SM-S901E using Tapatalk

ehudzeelim
18-09-23, 19:16
הם, שנסעו אצל חברים, לא מוכנים לשמוע על החלפת הגמל.

מאמין שזה קשור גם לזהות הנהג בגמל..[emoji16]
הניסיון הקצר שלי עם גמל היה לכמה חודשים איפשהו בפרה היסטוריה-1995-6 עם גמל חדש מהניילונים, חד קבינה. בהחלט רכב מיוחד, לא סוחב (גם כחדש), לא היה לי מקום בקבינה הקצרה, אבל אין ספק שמדובר באחת היצירות המוטוריות שבהן המתכננים הצליחו להשיג את המטרות - פשטות, אמינות, ופונקציונליות, בענק. רכב כמעט מושלם מבחינתי. הבעיה המרכזית של הגמל בארצנו לא קשורה בו ישירות, אלא באלה שחומדים אותו וזאת לדעתי נקודת התורפה העיקרית בחיים איתו.


Sent from my SM-J710F using Tapatalk

היילקס אספנות
18-09-23, 19:18
וקצת כדי לחבר
זה המחיר עבור כלי סטנדרטי בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות....
סטוק!https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230918/74867aca77b3e66f851fa49cd078ad50.jpg

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

ד ו ר ו ן
18-09-23, 19:44
מאמין שזה קשור גם לזהות הנהג בגמל..[emoji16]
הניסיון הקצר שלי עם גמל היה לכמה חודשים איפשהו בפרה היסטוריה-1995-6 עם גמל חדש מהניילונים, חד קבינה. בהחלט רכב מיוחד, לא סוחב (גם כחדש), לא היה לי מקום בקבינה הקצרה, אבל אין ספק שמדובר באחת היצירות המוטוריות שבהן המתכננים הצליחו להשיג את המטרות - פשטות, אמינות, ופונקציונליות, בענק. רכב כמעט מושלם מבחינתי.

איפה רמי גלבוע?
יש לו אחריות לקחת כאן.
אי-שם סוף ה-80 תחילת שנות ה-90 כתב על הגמל ורכבי טויוטה ככלל.
דמיינו עצמנו נוסעים בסהרה עם האגדות.
ואז נרכש לגדש היילקס 4x4 חדש שנת 93, לדעתי מהמשלוח הראשון שהגיע לארץ.
ידע סדרן הרכב נפש בהמותיו, ושם רב-בריח על ידית הטרנספר..
הצלחנו לשים יד על המפתחות וטסנו (לא באמת..) לחולות ביר-הדאג עוד לפני שהבדואים קראו למקום כך, היו דיונות ריקות מאדם או פחונים.
נכנסנו ומיד שקענו.. וכך הבנו שהאגדה לא ממש אוהבת חול עם המנוע העצלן וצמיגי הקורקינט המקוריים.
אבל למדנו להוקיר את החוסן וההתמד.
החלופה לטרקטור לפעמים.
הגמל ה״מקורי״ נמכר אחרי 5 שנים עם 450K קמ של עבודה קשה, במחיר מחירון למרות היותו יוצא גדש.
זינוק לעתיד, 2001, חבר מכר גמל 97׳ מהמשלוח האחרון לארץ עם סרן חי, כנראה מהאחרונים בפס הייצור של השנתון.
יד ראשונה מפרטי.
חטפתי.




הבעיה המרכזית של הגמל בארצנו לא קשורה בו ישירות, אלא באלה שחומדים אותו וזאת לדעתי נקודת התורפה העיקרית בחיים איתו.

איך אמר הגנב לגנוב.. ״וואלה מן זמאן עברנו לויגו״..

ehudzeelim
18-09-23, 19:52
איך אמר הגנב לגנוב.. ״וואלה מן זמאן עברנו לויגו״..

אל תהיה שאנן.. האחרון שאני מכיר שנגנב היה לפני שנתיים בערך, אולי פחות.
עריכה בעקבות התגובה אחריי: וזה לא שאני עוקב או מעודכן..

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

amirmoshe
18-09-23, 20:01
האחרון שנגנב היה לפני שבועיים מליד בית לחם.

וצץ אתמול בדהרייה.

Sent from my SM-S901E using Tapatalk

ד ו ר ו ן
18-09-23, 20:07
אל תהיה שאנן.. האחרון שאני מכיר שנגנב היה לפני שנתיים בערך, אולי פחות.
עריכה בעקבות התגובה אחריי: וזה לא שאני עוקב או מעודכן..
Sent from my SM-J710F using Tapatalk
רחוק משאנן.
הגישה היא כמו הרכב עצמו, ברזלים ודברים מחוץ לסטנדרט.

ומצד שני,
רוב חייו היו בדרום, ולמרות הסטיגמה, לא היה מוגן ולא נגעו בו, גם בחניות ארוכות באזור ב"ש.

לעומת זאת, 2 ניסיונות במרכז.

GodsFather
21-09-23, 20:57
לא מכיר אבל נראה על הנייר כמו משהו ששווה סיכון145003

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

איל מ
21-09-23, 21:28
זה עולה רק 65.
בטוח גרוטאה ;)

נמרוד
21-09-23, 22:26
נשמע כמו בדיוק סוג הגרוטאות שטושי התכוון אליהם. אבל יהיה אפשר לדעת את זה תוך חמש דקות מול הרכב, אם מישהו מעוניין וזה באזור הצפון אני אשמח לבוא לבדוק. אבל בזהירות כי אם כל זה נכון אני עלול להתפתות לקחת את העסקה.

אני ליוויתי בחור צעיר עם היילקס כזה לפני שנתיים. סיפור של שנה+ שכלל הוצאת כספים בסדר גודל שאין לו על "שיפורים" במקום לתקן דברים בסיסיים, שנגמר בהעברה להבא בתור תמורת אופנוע שטח אאל"ת. מבחינת 'מפרט פייסבוק' הרכב הגיע אליו מרשים ויצא עוד יותר מרשים. והרכב נראה ללא ספק הרבה יותר סקסי מההיילקס רבו הסתמי הלבן שלי. אבל מתחת...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230921/fd5119f2843a597893df0043217afd26.jpg

איל מ
21-09-23, 22:39
אבל,
אחרי כמה בעלים "מאוכזבים" שמשקיעים הון עד שהם מתייאשים ומוכרים,
האוטו לא מצמצם פערים?
אין רכבים שבהם נחוצה רק הישורת האחרונה?

חנן-ג'יפולוג
21-09-23, 22:44
להיפך. רוב התיקונים הם כאלה שרק מחמירים את המצב.

איל מ
22-09-23, 11:51
תסביר?

tooshey
22-09-23, 12:22
תסביר?

ברשותך, אני אענה .
רק בעל מקצוע שנחשף להרבה כלי רכב של לקוחות! ורואה עבודה של אחרים, יכול את איכות העבודה,או רמת הזוועות
מכונאי חובב, גם אם הוא ברמה מאד גבוהה, ואפילו גבוהה משל מכונאי מקצועי, עדיין נחשף רק לרכב שלו או למספר קטן של כלי רכב, ולמספר קטן של תקלות.

אמרתי כבר מזמן, "הילקס ישן זה בערך האוטו הכי "טיפש " בארץ כיום, אבל לא כל טיפש יכול לטפל בו ".


מנסיוני, רכב שעובר הרבה בעלים, ועקב כך מטופל כל פעם במוסך אחר, ועוד בצורה חסכנית, מצבו מתדרדר ולא משתפר.
טלאי על ילאי, חצי תיקון על רבע תיקון.
רק כשהרכב מגיע לבעלים שמשקיע בשיקום יסודי במקום אחד, המצב הרכב שוב משתפר.

ולא רק בהילקס אלא בכל אוטו ישן.
הילקס, לנדקרוזר 70 טרופר ,סיקס,סופה , סופה, סמוראי, פטרול.
כל הרכבים האייקונים.
בעוונותי, לאחרונה, במוסך החדש התחלתי לטפל גם בלנדרובר, השם ירחם...

בברכה, טושי

חנן-ג'יפולוג
22-09-23, 14:04
טושי מדבר על דברים רציניים. אני התכוונתי להרבה פחות מזה, אבל לא פחות משמעותי בהיבט של להפוך רכב לגרוטאה לא אמינה.
לדוגמא: רכב בן 28. לא כל הפלסטיקה כחדשה. פועל במוסך מפרק מנוע, מנתק צמות מחוברות, ואזיקון ייעודי של צמה נשבר בפירוק. זה אזיקון מיוחד שבצד אחד יש לו מעין נעץ שנכנס לחור במרכב ובצד שני הוא מהודק סביב הצמה. הצמה מהודקת ויושבת טוב, אבל היא לא יוצרת מגע עם הפח של המרכב. יש מהנדס שממש השקיע בתכנון של האזיקון הזה כמה ימים.
עכשיו, עם כל כמה שאתם סומכים על בעל המקצוע, מה הסיכוי שהפועל ימצא אזיקון תואם, ולא יוציא מחבילת האזיקונים שבארגז הכלים שלו אזיקון פשוט ויהדק את הצמה ישירות אל המרכב?

והנה קיבלת את התקיעה הבאה במדבר. כשהבידוד של המוליך מהאלטרנטור נשחק לאחר 70000ק"מ, ואתם ללא טעינה ומצבר במדבר, לבד.

מציע לא לזלזל בדוגמא. רוב התקיעות הן כאלה. לכאורה בנאליות. לא בוכנה סינית שהתפוצצה תוך כדי עבודה.

איך אמר לי פעם החשמלאי הכי מוערך שלי במוסך? : (במבטא רוסי כבד) " רכב מתחיל להתקלקל... במוסך." והאמת היא שאנחנו החובבים לא יותר טובים בהיבט הזה.

כמה שפחות נגעו ברכב ככה עדיף, ורכבים בני 30, נגעו בהם הרבה. הרבה מאוד.

הכוכב הכחול
22-09-23, 14:22
זה אזיקון מיוחד שבצד אחד יש לו מעין נעץ שנכנס לחור במרכב ובצד שני הוא מהודק סביב הצמה. הצמה מהודקת ויושבת טוב, אבל היא לא יוצרת מגע עם הפח של המרכב. יש מהנדס שממש השקיע בתכנון של האזיקון הזה כמה ימים.
.

חד משמעית אתה צודק.
איך קוראים ל"בית אזיקון" הזה?
מה המילת חיפוש באנגלית?

asafk
22-09-23, 14:26
Cable tie with clip
ייתן לך כיוון

אסף.

amirmoshe
22-09-23, 15:26
לא מכיר אבל נראה על הנייר כמו משהו ששווה סיכון145003

Sent from my SM-F916B using Tapatalkספציפית לגבי בעלי הרכב.

זו ההיילקס השניה או השלישית שלו.

בעבר השקיע באחת המון. ואז מכר. אם תחפשו ביוטיוב רכב שקוראים לו בטי זו ההיילקס הקודמת שלו.

לאחר כמה זמן התגעגע וקנה את זו. הבחור משקיע ברכבים שהוא קונה. ומטייל איתם.


יתרון נוסף של הרכב שהוא 93. אספנות זה טסט אחד בשנה וביטוחים ואגרות מוזלים.



Sent from my SM-S901E using Tapatalk

tooshey
22-09-23, 17:13
בעיני, כשרכב מתוחזק בצורה מיטבית, כשמתפתחת תקלה מטפלים בה בהקדם וזה המכלול התקול היחיד.
תקלה אחת - מכלול אחד בכל פעם.

השבוע טיפלתי בהילקס כלשהו , רכב טיולים אהוב ומושקע, הרבה שנים אצל בעליו.
כ 700 אלף קמ.
עבודה גדולה כדי להחליף חלק אחד קטן - מחז"ש בין הגיר לטרנספר .
וזה בדיוק החלק שהוחלף - מחז"ש אחד (וכמובן שמן ותוסף).
כל מה שפירקתי כדי להגיע לאותו מחז"ש - כיסוי גומי בקבינה, ידית טרנספר, גלי היע אחורי וקדמי, גשר גיר, תושבת גיר וחקונקטור חשמל - הכל היה תקין ולא דרש החלפה.
כל הברגים הנכונים היו במקום, יצאו בקלות וחזרו ללא בעיה.
תקלה אחת - טיפול אחד.
לקינוח טיפלתי קצת בבלמים האחוריים, לכוון מחדש ולישר עיקומים שנגרמו במוסך אחר בבדיקה לפני טסט.

קל , זריז ולא יקר.
למרות שהיה זמן, והרכב כבר היה על הליפט, והלקוח מוכן לשלם - לא היה צורך להתעסק בשום דבר אחר

אבל זו דוגמה נדירה וחריגה.
בד"כ טיפול בתקלה אחת גורר התעסקות עם אוסף תקלית אחרות מסביב.
ואם זה לא היה מתוכנן ומתומחר מראש , זה לא יתבצע

בברכה, טושי

asafk
22-09-23, 17:48
כל המכוניות - חדשות כישנות - צריכות להיות תקינות. אני מחליף גם סך שמש שבור לחדש מקורי ברכב ששווה פחות מ 15000 שח - כי ככה הרכב יישאר כל הזמן יותר תקין מלא תקין. וככה כל תקלה שתצוץ תהיה התקלה היחידה שצריך לתקן.
אבל.....
רכב ישן מתישהו מתחיל לדמם תקלות בזו אחר זו. הוא לא מת. אבל הוא כבר לא בריא. הוא גוסס לאיטו. זה הזמן לקחת אותו לקצה השדה ו.....
וזה ההבדל בין נגיד היילקס או פולקסווגן מקורר אוויר או ג'יפים אמיתיים למכוניות אחרות. בהם ממשיך להיות אותו קצב תקלות גם אחרי מליון קילומטרים ו30 שנה. תמשיך לתקן כל פעם מה שמתקלקל והם ימשיכו לחיות בריאים.

אסף.

ד ו ר ו ן
22-09-23, 19:59
איך אמר לי פעם החשמלאי הכי מוערך שלי במוסך? : (במבטא רוסי כבד) " רכב מתחיל להתקלקל... במוסך." .
״הדבר הכי טוב שקרה לרכב שלך הוא שהוא כמעט לא ראה מוסך״.
טו.שיי.

GodsFather
22-09-23, 20:56
כל המכוניות - חדשות כישנות - צריכות להיות תקינות. אני מחליף גם סך שמש שבור לחדש מקורי ברכב ששווה פחות מ 15000 שח - כי ככה הרכב יישאר כל הזמן יותר תקין מלא תקין. וככה כל תקלה שתצוץ תהיה התקלה היחידה שצריך לתקן.
אבל.....
רכב ישן מתישהו מתחיל לדמם תקלות בזו אחר זו. הוא לא מת. אבל הוא כבר לא בריא. הוא גוסס לאיטו. זה הזמן לקחת אותו לקצה השדה ו.....
וזה ההבדל בין נגיד היילקס או פולקסווגן מקורר אוויר או ג'יפים אמיתיים למכוניות אחרות. בהם ממשיך להיות אותו קצב תקלות גם אחרי מליון קילומטרים ו30 שנה. תמשיך לתקן כל פעם מה שמתקלקל והם ימשיכו לחיות בריאים.

אסף.הקפדה על טיפולים לפי הספר האמיתי, כולל חלפים מקוריים או איכותיים מקבילים, יעזרו להרחיק את ההזדקנות
יש בלאי לרכיבים מסויימים שהוא בלתי נמנע אבל גם מורכב מאד להחלפה או להשגה בגלל גיל הרכב, ואז מתחילות קומבינות. דוגמת צמת החשמל היא כזו, כך גם מיני אטמים לחלונות, דלתות, קיר אש ושאר ירקות



Sent from my SM-F916B using Tapatalk

ehudzeelim
22-09-23, 21:07
רכב ישן מתישהו מתחיל לדמם תקלות בזו אחר זו. הוא לא מת. אבל הוא כבר לא בריא. הוא גוסס לאיטו. זה הזמן לקחת אותו לקצה השדה ו.....

אסף.

זאת נקודה קריטית, זה לא רק שהוא מדמם תקלות, גם אם הוא לא, מגיע שלב שלא נשאר על מה לעבוד, המנועים מאלומיניום למשל, שלדה מכיפופי פח, אלקטרוניקה וחיישנים, כל מיני פטנטים קצרי חיים (יחסית). ציוד מתכלה.. תם עידן הברזל ולכן יש ביקוש לנבלות הישנות האלה וערכן גבוה באופן לא רציונלי. או שכן [emoji16]

Sent from my SM-J710F using Tapatalk

איל מ
22-09-23, 22:16
דווקא, אלקטרוניקה וחיישנים מחזיקים יפה (לפחות באנגליות).
זה החוטים והקונקטורים בדרך שאסור לגעת בהם.

lironc
23-09-23, 09:17
אני ממליץ, מנסיון, לחפש רכב אספנות בחול ולהביא לארץ.
המוכרים הרבה יותר אמינים, ההיצע הרבה יותר גדול והשמיים הם הגבול.
כמובן שהחיסרון הוא שזה רק רכב אספנות (בן 30+) ורק בנזין אבל אם מישהו מוכן לתנאים אלו זה שווה.
אני עם לנדקרוזר fj80 1991 - הדגם העצל, אבל מאוד מרוצה ועלות הרכב בבית, אחרי הכל, כ 75,000 ש״ח בחניה.
היום, כאשר אפשרויות חיפש הרכבים ברשת זמינות לכל הדיוט זה אפילו קל.

שנה טובה חברים ושתזכו לטייל בדרכים משובשות ככל שחפץ נפשיים.

GodsFather
23-09-23, 09:40
וחלפים?

ידע לטיפול?

Sent from my SM-F916B using Tapatalk

erezgur
23-09-23, 09:43
אני עם לנדקרוזר fj80 1991 - הדגם העצל, אבל מאוד מרוצה ועלות הרכב בבית, אחרי הכל, כ 75,000 ש״ח בחניה.

דווקא מאד מעניין ואני אישית אשמח אם תוכל להרחיב מעט, להוסיף קצת תמונות, לספר על התהליך וכל מה שאפשר ללמוד ממנו למי שינסה לעשות משהו דומה.

כמובן בשרשור נפרד שלדעתי יהיה פופולרי למדי...

lironc
11-11-23, 19:16
מורכב לי שרשורים נפרדים וכו.
אשמח לחלוק את כל הידע שיש לי בעניין (לא יותר מדי) באהבה רבה.
052-6661069
שנדע ימים טובים יותר

לירון

ד ו ר ו ן
12-11-23, 00:54
מורכב לי שרשורים נפרדים וכו.
אשמח לחלוק את כל הידע שיש לי בעניין (לא יותר מדי) באהבה רבה.
052-6661069
שנדע ימים טובים יותר

לירון

אז שפוך הכל בהודעה אחת..

-->