צפייה בגרסה מלאה : פורסטר נכבת בלחיצה על הגז
שלום חברים אני זקוק לחוכמת ההמונים לפני שאני ניגש למוסך:
פורסטר 2009 שרכשתי לא מזמן, עמדה כשבוע עם אור דולק בבגאז' ונגמר המצבר (נמדד מתח אפס בפלוק). היום הגעתי עם כבלים, הנעתי, בדקתי מתח מצבר לאחר כמה דק טעינה עמד על 12 וולט. כיביתי את הרכב, וכשניסיתי להניע שוב הרכב גמגם קצת, הניע, אבל המנוע פתאום לא נשמע ככ "עגול". בכל לחיצה חלשה על הגז הרכב גמגם ואז נכבה.
בהתחלה חשבתי שהבעיה נובעת מאיפוס הגדרות מצערת בגלל שנגמר המצבר - ניתקתי מינוס לחצי שעה, החזרתי, סובבתי חצי סוויץ, חיכיתי 20 שניות, הנעתי (מניע ישר) ונתתי לרכב לעמוד על סרק במשך 20 דק (מצאתי איזה מדריך באינטרנט שאומר שככה הרכב לומד מחדש את ההגדרות מצערת).
בקיצור לאחר 20 דק כיביתי את הרכב והנעתי שוב - והבעיה לא נפתרה הרכב נכבה איך שאני לוחץ על הגז.
מישהו נתקל בבעיה ויודע ממה היא נובעת? אולי אני עושה איפוס הגדרות מצערת לא נכון? מה אני מפספס פה?
ברוך הבא לפורום,
אני לא מכיר את הרכב אבל - בן כמה המצבר?
האם ניסית לטעון טותו ממטען מצברים למשך מספר שעות? האם לאחר טעינה (חצי שעה לאחר סיום הטעינה) בדקת מה מתח המצבר?
לפי התיאור שנתת כנראה המצבר מת לגמרי.
ברוך הבא לפורום,
אני לא מכיר את הרכב אבל - בן כמה המצבר?
האם ניסית לטעון טותו ממטען מצברים למשך מספר שעות? האם לאחר טעינה (חצי שעה לאחר סיום הטעינה) בדקת מה מתח המצבר?
לפי התיאור שנתת כנראה המצבר מת לגמרי.
המצבר משנת 2021, נבדק מתח בפלוק רק לאחר התנעה מרכב "תורם" והראה 12 וולט (כאשר הרכב כבוי כמובן).
במידה והרכב מניע, איך מצבר חלש יכול לגרום לכיבוי מנוע בלחיצה על הגז? הרי האלטרנטור מספק חשמל לאחר הנעה, או שאני טועה :confused:
זו רק זריקת השערה, איני מכיר את הרכב.
אבל באופן כללי - בדוק את המצבר לאחר שעמד חצי שעה לא מונע (לא מייד לאחר כייבוי המנוע).
אם זהו מצבר חומצת עופרת (רגיל) שהתרוקן לחלוטין (ירד מתחת ל-11V נניח, את המספר המדוייק אפשר למצוא בטבלה שהעלה למיטב זכרוני חנן בשרשור אחר) אזי נגרם לו נזק בלתי הפיך ובכל מקרה - לוקח לאלטרנטור לא מעט זמן לטעון את המצבר.
** עריכה ** אני רואה שפספתי חלק מההודעה שלך לגבי זה שהרכב נכבה כאשר אתה לוחץ על הגז, עניתי מוקדם מדי. נמתין שמישהו שמבין יותר ממני יענה.
GodsFather
17-09-23, 19:49
לימוד מצערת עשית. יכול להיות שלא מושלם, או שיש לכלוך.
שאלה - במידה ואתה מניע עם כבלים/בוסטר ומנסה לתת גז כמו שאתה מתאר, האם עדיין קורה?
הכיבוי מיד עם הלחיצה על הדוושה או אחרי שאתה עוזב?
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
המצבר שלך - 12 וולט - חלש עד גמור.
מצבר טוב יהיה סביב 12.6. ב 12.4 ומטה מתחילות תופעות מוזרות....
אם המצבר כבר קרס ומקצר הטעינה לא תספיק לכלום.
לכן - בכל מקרה שווה להחליף מצבר, אבל בסבירות גבוהה זה גם הגורם לשאר הצרות.
אסף.
אוקיי אז מחר אלך לקנות מצבר חדש - 60A אמור להתאים נכון?
נראה לי אעשה כבר יישור קו לרכב-
איזה שמן מומלץ למודל 2009 ?
לגבי ניקוי בית מצערת - זה משהו שמישהו עם חוש טכני יכול לבצע בעצמו ?
לא ניקוי. לימוד.
אבל נראה לי שלא יהיה בזה צורך. תחליף מצבר.
elephant man
17-09-23, 21:00
תתחיל מהחלפת המצבר לחדש.
בזמן שהמצבר בחוץ, תנקה מצערת.
לאחר חיבור המצבר, תעשה את הלימוד מחדש.
תקפיד על כיבוי כל צרכן אנרגיה באוטו לפני פתיחת הסוויצ' - מערכת, מאוורר, תאורת פנים, מטענים להוציא וכו'.
ההשערה שלי, המצבר מת (וגם הבדיקות שעשית מתאימות להשערה) ומשגע את הרכב.
לגבי שמן לטיפול.
אצלך יש מנוע EJ20. השמן הכי טוב למנוע הזה
MOTUL 5W30 C2.
ממליץ לבדוק היטב מתי בוצע טיימינג (צריך כל 105000 ק"מ) ומתי הוחלף שמן גיר (צריך כל 60000ק"מ)
ולאור גיל הרכב, להקדים תרופה למכה להחליף קויילים ופלאגים
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
עדכון -
התקנתי היום מצבר חדש, עשיתי שוב את כל תהליך לימוד מצערת, ולצערי הבעיה לא נפתרה.
המנוע עובד בסרק, איך שאני נודע בקטנה בגז המנוע נחנק לכמה שניות ונכבה...
מה הלאה?
חשוב לציין שלפני הסיפור עם המצבר שמת לא חוויתי שום בעיה כזאת עם הרכב..
GodsFather
19-09-23, 22:23
הנעה תקינה?
כשרכב קר האם הנעה יציבה?
כשרכב חם בהשוואה לקר?
האם קורה גם בלי פילטר אויר? חשד למשהו בדרך
ואם אתה לא מלטף אלא מדביק דוושה ואז בהדרגה מוריד? חשד ללכלוך בצנרת
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
מה המתח טעינה עכשיו?
אסף.
הבחור בסרטון המצורף מסביר את התהליך ללימוד בית מצערת, נשמע טיפה יותר מורכב ממה שאתה עשית. אולי רק בקצת.
שווה לנסות אני מאמין...
https://www.youtube.com/watch?v=PpXbhlkWYv0&ab_channel=Bbernhardsr
הנעה תקינה?
כשרכב קר האם הנעה יציבה?
כשרכב חם בהשוואה לקר?
האם קורה גם בלי פילטר אויר? חשד למשהו בדרך
ואם אתה לא מלטף אלא מדביק דוושה ואז בהדרגה מוריד? חשד ללכלוך בצנרת
Sent from my SM-F916B using Tapatalk
ההנעה נשמעת יציבה, הרכב לא מגמגם שהוא בסרק אבל יש מצב שהוא נשמע קצת פחות "עגול" פתאום
לא בדקתי ללא פילטר אוויר, לא חשדתי בו כי יום לפני שהמצבר נגמר הכל עבד תקין.
אם אני מביא מכת גז המנוע מגמגם לאיזה שנייה אבל לא נכבה ועובד בסדר, כשאני מוריד את הרגל מהגז הוא מגמגם ונכבה.
לגבי הלמידת מצערת - חסכתי מכם את כל הפרטים אבל עשיתי את כל התהליך "לפי הספר", פעמיים ברצף... זה מרגיש שזה לא הבעיה.
לגבי המתח מצבר - לא בדקתי אבל עושה רושם שהאלטרנטור תקין, מה גם שמה שגרם לריקון המצבר היה העובדה שהאוטו עומד רוב השבוע ושכחתי את האור בבגאז' דולק .
התכנון כרגע הוא לנקות בית מצערת, חיישן זרימת אוויר ואולי גם את הEGR, לצום בכיפור ולהתפלל שזה יעבוד
השלב הבא יהיה כנראה פלאגים
אז מה אכפת לך גם לבדוק מתח על הדקי המצבר החדש (לאחר שעמד חצי שעה ללא הנעה)?
טוב מעדכן שהבעיה נפתרה!
ניקיתי בית מצערת, מנוע צעדים (EGR) וחיישן זרימה. המצערת והמנוע צעדים היו מלאים פיח.
ביצעתי למידת מצערת מחדש, עשיתי נסיעת מבחן (רגועה, בינונית וקצת חזקה) ונראה שהנושא נפתר, אפילו המנוע מגיב בתאוצה יותר טוב ממה שהיה קודם וכמעט ולא מעלה טורים שמפעילים מזגן... תודה לכל מי שעזר!!
אנצל את הפוסט לשאלה נוספת - מה הגובה המקס' שאתם ממליצים להגביה פורסטר עם ספייסרים מבלי להתחיל להתעסק עם זוויות קמבר וכו'? האם 35 מ"מ מתאים?
טוב לשמוע ותודה על העדכון!
אנצל את הפוסט לשאלה נוספת
למה? השאלה החדשה לא קשורה לנושא השרשור. יש יותר סיכוי לקבל תשובה טובה ומהירה אם תפתח שרשור חדש, או עדיף - נסה קודם לקרוא מה נכתב בשרשורים אחרים על הגבהת פורסטר עם ספייסרים.
גם מי שיחפש בעתיד תשובות לשאלה דומה - יהיה לו יותר קל למצוא שרשור יעודי בנושא (וגם מנועי החיפוש המפנים לאתר שלנו קוראים חדשים, יעשו זאת טוב יותר אם תפתח שרשור ייעודי).
-->
vBulletin® v4.2.4, זכויות יוצרים ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd, תורגם על ידי vBHeb.