PDA

צפייה בגרסה מלאה : ברונקו תוצרת סין



zivo
19-09-23, 00:15
זה הרבה יותר מסתם יצור במדינה נוספת.
זו התאמה במפרט, והכי חשוב בתמחיר.
מתי "ידלפו" רכבים כאלו לשאר העולם???

https://www.carscoops.com/2023/09/chinese-built-ford-bronco-breaks-cover-with-new-badges-and-271-hp-engine/

KOOKE
19-09-23, 07:22
השאלה המעניינת לנו היא אם ניתן יהיה לייבא ביבוא אישי/ מקביל ברונקו סיני לארץ במחיר "שווה לכל נפש" יחסית...נניח 250,000 ש"ח...

הדסופה
19-09-23, 10:04
עם מפרט מעט שונה , רכבת כח אחרת וחלפים שיש רק בסין , ואיך אתה מתכנן לטפל באחד כזה בדיוק …


Sent from my iPhone using Tapatalk

גיא
19-09-23, 12:12
עם מפרט מעט שונה , רכבת כח אחרת וחלפים שיש רק בסין , ואיך אתה מתכנן לטפל באחד כזה בדיוק …


Sent from my iPhone using Tapatalkגם ככה מזמינים הכל מאלי אקספרס ...

Sent from my DN2103 using Tapatalk

zivo
19-09-23, 14:23
עם מפרט מעט שונה , רכבת כח אחרת וחלפים שיש רק בסין , ואיך אתה מתכנן לטפל באחד כזה בדיוק …


Sent from my iPhone using Tapatalk

הד,
אני לא אתפלא אם החלקים ששונים הם פורד ישן ( מרכבים אחרים).
והשאר כמו שגיא אמר, מזמינים מאלי ומקבלים תוך שבוע :-)

KOOKE
19-09-23, 14:46
ברונקו חדש בחצי מחיר שווה את הקושי שעלול להיות בתחזוקה השוטפת שלו...לדעתי בכל אופן

zivo
19-09-23, 18:37
ברונקו חדש בחצי מחיר שווה את הקושי שעלול להיות בתחזוקה השוטפת שלו...לדעתי בכל אופן
שלמה,
במחיר הזה, נתארגן 10 אנשים ונקנה אחד נוסף לגיבוי.
מי שנתקע, עד שיגיעו חלפים, יכול להשתמש ברזרבי.

ymandel
19-09-23, 21:47
והנה עוד חברה שכורתת את הענף עליו היא יושבת...כשהסינים יתחילו למכור באירופה/ארה"ב רכב שנראה בדיוק כמו הברונקו אך מיוצר על ידי אחת החברות הפרטיות(בכאילו..) עם כל הידע שקיבלו מפורד, אז הם יבכו.
כמו יצרני הרכב הגרמנים, שפתחו פעילות ייצור בתנאי שהם מעבירים ידע, ועכשיו בוכים.

נמרוד
20-09-23, 11:14
רוצים ברונקו - תקנו ברונקו!
You Only Live Once

oferc
20-09-23, 12:49
השאלה המעניינת לנו היא אם ניתן יהיה לייבא ביבוא אישי/ מקביל ברונקו סיני לארץ במחיר "שווה לכל נפש" יחסית...נניח 250,000 ש"ח...


המיסים על רכבים מסין גבוהים מרכבים אמריקאים , זאת אומרת ששכרו בהפסדו , אולי יעלה קצת יותר זול אבל תשלם יותר מיסים.

אני בספק אם יהיה הבדל במחיר.

הדסופה
20-09-23, 13:57
מן הסתם לא יעמוד בתקינה ולא יהיה אפשר לייבא
הכל פנטזיה


Sent from my iPhone using Tapatalk

חנן-ג'יפולוג
20-09-23, 16:30
להביא את החלפים המתאימים זו הבעיה הקטנה. ההבנה מה להחליף היא לעתים הבעיה הגדולה. מה זה גדולה... עצומה. אין ידע מקומי שהצטבר. אין מוקד ידע מסודר ודובר שפה שאנחנו מכירים. כלי האבחון אחרים, אין ספרות. אין חלפים זמינים וחינמיים בישראל כדי לבדוק פתרונות. שאלוהים יעזור למי שיביא את זה ויתקל בבעייה שמצריכה אבחון לא בסיסי.

הייתי פעמיים בסרט דומה. פעם אחת לפני כ15 שנה, ואז זה אפילו לא היה סיני, אלא רכב אירופאי סטנדרטי במפרט אמריקאי (רכב של האו"ם) מול מודל דומה של רכבים סטנדרטיים במיפרט אירופאי שהיו מוכרים לנו היטב. לקח כחצי שנה לסגור את האירוע ולשחרר את הרכב לכביש.
הפעם השנייה היתה אתמול בבוקר, עם חברה שהביאה מנועים "תואמים" למנועים בציוד שהם בונים. התבקשתי לייעץ במסגרת חברית. כל מה שכתבתי למעלה, מתממש. אני מנסה לעזור כמיטב יכולתי, אבל עד שנגיע לפתרון, יתווספו לראשים כמה שיערות לבנות ואולי ימותו כמה מנועים בדרך לשם.

Derish
30-09-23, 01:11
והנה עוד חברה שכורתת את הענף עליו היא יושבת...כשהסינים יתחילו למכור באירופה/ארה"ב רכב שנראה בדיוק כמו הברונקו אך מיוצר על ידי אחת החברות הפרטיות(בכאילו..) עם כל הידע שקיבלו מפורד, אז הם יבכו.
כמו יצרני הרכב הגרמנים, שפתחו פעילות ייצור בתנאי שהם מעבירים ידע, ועכשיו בוכים.

התגובה הזאת מראה על חוסר הבנה בשוק הרכב ובעסקים עם סין באופן כללי. כל מי שניסה למכור שם משהו יודע שזה רק עניין של זמן עד שהם יעתיקו וייצרו באיכות נמוכה יותר, לכן אם אתה רוצה לשמור על איזשהי נראות למותג שלך ועל נתח שוק כלשהו למקור, כדאי שתחבור ליצרן מקומי ותתן לו לייצר ולמכור בשמך ובהשגחתך. החיקויים יקרו ממילא וכנראה שאחוז מסויים מהתוצרת ידלוף החוצה, אבל לפחות ישאר לך משהו ביד. ה'תרבות' המקומית לא רואה בזה גניבה של קניין רוחני אלא תחרות לגיטימית, ונתח השוק במצב כזה מוחלט ע"י מאמצי השיווק והתמחור שלך עם הרבה פחות משקל למותג (בניגוד לנהוג אצלנו). חוץ מזה שעם שוק בגודל של סין הגיוני יותר כלכלית לייצר שם ולא לייצא מהמערב, ומסיבה דומה לפורד ולפולקסוואגן יש גם אופרציה ענקית בברזיל.

איל מ
30-09-23, 09:30
התגובה הזאת מראה על חוסר הבנה בשוק הרכב ובעסקים עם סין באופן כללי. .

סהכ משפט פתיחה מאוד מכבד.

Pageup
30-09-23, 11:16
והוא גם לא מדויק ומעודכן. אם מדברים על שנות ה 90 ותחילת שנות ה 2000 יכול להיות שזה היה נכון.
אבל מאחר והסינים מסתכלים היום על השוק הגלובלי הם לא עושים מהלכים כאלה יותר. חברה שתפר
זכויות יוצרים לא תמכור מחוץ לסין. חוקי הפטנטים לא קיימים בסין אבל הם עדיין קיימים בשוק הגלובלי.
ואם מדברים על איכות ? דברים שפעם היו מתקבלים (איכות נמוכה במחיר נמוך) היום כבר פחות קבילים
בטח בעולם הרכב.
השינוי הזה קרה דווקא בגלל חברה ישראלית - M-Systems, הסינים שהעתיקו את המוצר הזה ומכרו אותו בזול
שילמו תמלוגים כי הם הבינו שלא יוכלו למכור את זה מחוץ לסין בלי זה. SanDisk קנו את M-Systems בעיקר
בגלל התמלוגים שהחברה קבלה (בשלב מסויים המוצר שלה היה ללא יתרון ובעלות גבוה) והפטנטים.

Derish
30-09-23, 16:11
סהכ משפט פתיחה מאוד מכבד.

לא אמרתי שהוא טיפש, אמרתי שהוא טועה. כידוע, באינטרנט גם אם תגיד שהמים רטובים ושהשמש חמה, מישהו כנראה יחלוק על כך.


והוא גם לא מדויק ומעודכן. אם מדברים על שנות ה 90 ותחילת שנות ה 2000 יכול להיות שזה היה נכון.
אבל מאחר והסינים מסתכלים היום על השוק הגלובלי הם לא עושים מהלכים כאלה יותר. חברה שתפר זכויות יוצרים לא תמכור מחוץ לסין. חוקי הפטנטים לא קיימים בסין אבל הם עדיין קיימים בשוק הגלובלי.

'שוק גלובלי' זו הכללה נאיבית בהקשר הנ"ל. לא חסר חברות שמוכרות רק לשוק המקומי העצום, וגם אלו שמייצאות לא בהכרח עושות זאת לשווקים בהם הקניין הרוחני משחק תפקיד גדול. מספיק לראות מה מגיע היום מסין אל השוק הרוסי למשל, וגם את האיכות הירודה שמספיקה כדי למכור שם. הסינים הם אלופי הנישות, לכן הם משחקים לפי הכללים המקומיים איפה שממש חייבים ומקמבנים איפה שרק אפשר חוץ משם. לא כ"כ שונה מהישראלים, האמת.

גם ההסתכלות על 'חברה' במובן שאנחנו רגילים במערב היא מטעה. המבנה החוקי של חברות שם שונה, יש הרבה יותר רבדים ותתי-מותגים וחברות קש ומיזמים משותפים עם המערב ועם הממשלה, שקצרה היריעה מלהסביר. מספיק לציין בתור דוגמה שהפולקסוואגן ID6 החשמלית מיוצרת בשתי גרסאות (כביש וכאילו-שטח) ע"י שתי חברות-שותפות שונות של הקונצרן הגרמני (SAIC & FAW), שלכל אחת מהן קשרים וחוזים ובעלי עניין בחברות נוספות וכמובן חובת דיווח לממשלה. הדגם הזה פותח לשוק הסיני אבל עם יצוא בתכניות, ולפחות אחד כזה אפילו הגיע כבר לישראל.

בסיטואציה כזאת, על מי משלושת השחקנים לעיל (ומשפחתם המורחבת) תחיל את המשפט 'חברה שתפר זכויות יוצרים לא תמכור מחוץ לסין'? ועד כמה נאמנות תהיינה לדעתך מדינות המערב לשמירה על עקרונות הקניין הרוחני אם המכוניות האלה תגענה במחיר הנכון, תימכרנה היטב, ותייצרנה הכנסות גבוהות ממיסים? אולי מדינה כמו גרמניה שתעשיית הרכב בה מאוגדת ומיוצגת היטב תוכל לעמוד בפרץ, אבל יש לה מספיק שכנות באיחוד האירופי ומחוצה לו שאין להן עניין או תמריץ כלכלי להצטרף לקואליציה הזאת.

Pageup
30-09-23, 16:29
הכל נכון עד שמגיעים לתכלס. חברה סינית שתנסה לייצא חיקוי של רכב אמריקאי לכל מדינה באירופה (למעט רוסיה, נגיד) תתבע על ידי היצרן האמריקאי ובאותו רגע המותג הזה לא מוכר ולא מכונית אחת יותר לא בארה"ב, לא באירופה וכנראה גם לא במזרח התיכון ואסיה. תראה לי יצרן אחד שיוותר על רוב השוק אם הוא מנסה למכור מחוץ לסין (שהוא שוק גדול מאוד בעצמו).
יש איזה חברה אחת "קטנה" (וואווי) שבתחילת שנות ה 2000 גנבה את כל הקוד של מערכת ההפעלה של הנתבים של סיסקו, סיסקו תבעה אותם והם שינו את כל המסמכים שלהם, מחקו את הקוד, שינו ממשקים וכו', למה הם עשו את זה לדעתך ?
בשנות ה 90, אבא שלי חתם על הסכם מאוד גדול עם חברת חשמל של צפון סין, לא משנה מה הסיבה, אחרי תקופה הם ביטלו את החוזה, הם ביררו מה אפשר לעשות והיו להן 3 אופציות:
1. לתבוע את החברה בסין ולהפסיד
2. לתבוע אותם בבריטניה כמו שציין החוזה - לנצח ולא לראות את הכסף
3. לנסות שוב
בשתי האופציות הראשונות הם לא היו מוכרים יותר בסין בשקל, הם כמובן בחרו באופציה השלישית.
זה תמצית ההבדל בין פעם להיום, השוק הסיני והיזמים הסינים מאוד מתקרבים בהתנהלות למערב היום כי הם מבינים שהשוק הסיני לאט לאט מגיע לרוויה והם צריכים את השוק העולמי.
כן, בסין You get what you pay for ויש לי המון סיפורים גם על זה, אבל לא במוצרים שנחשבים במקומות מסויימים פרימיום/טכנולוגיה מתקדמת.

Derish
30-09-23, 16:43
חברה סינית שתנסה לייצא חיקוי של רכב אמריקאי לכל מדינה באירופה (למעט רוסיה, נגיד) תתבע על ידי היצרן האמריקאי ובאותו רגע המותג הזה לא מוכר ולא מכונית אחת יותר לא בארה"ב, לא באירופה וכנראה גם לא במזרח התיכון ואסיה.

אני סבור שאתה נותן יותר מדי קרדיט לסולידריות הבינלאומית הזאת, וליכולת/נכונות של קונצרן מערבי לנהל ליטיגציה ארוכה מחוץ לגבולות הגזרה הגיאוגרפית שלו. אפילו בלי קשר לשוק הרכב, בתור תושב אירופה מאז 2008 ראיתי מספיק מקרים שהדגימו עד כמה הרגולציה שונה בין מדינות האיחוד, שלא לדבר על אשליית ה'שוק הגלובלי'.

הדסופה
30-09-23, 17:16
אף מותג סיני לא מוכר מכוניות בארה״ב לדעתי
רק ממה שיצא לי לנסוע בארה״ב - לא ראיתי סיניות

הנחתי שהמגבלה היא רגולציה אמריקאית
האם נכון ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

רני דקל
30-09-23, 18:56
אף מותג סיני לא מוכר מכוניות בארה״ב לדעתי
רק ממה שיצא לי לנסוע בארה״ב - לא ראיתי סיניות

הנחתי שהמגבלה היא רגולציה אמריקאית
האם נכון ?

Sent from my iPhone using Tapatalk

המגבלה העיקרית היא מס של 27.5 אחוז על מכוניות מסין.
אגב אם ראית פולסטאר 2, ראית מותג ״שוודי״ שהוא בעצם סיני תוצרת סין (אאל״ט כל ה2 מיוצרות בסין) בבעלות סינית ומוכר בארה״ב.

-->